![]() |
![]() ![]() |
![]() |
![]()
Post
#21
|
|
![]() Forum Killer Dołączył: Tue, 07 July 2009 Skąd: Kraków ![]() |
a czy jesli silnik jest rozlozony to czasem nielatwiej bedzie odwrocic glowice do gory nogami i sprawdzic pojemnosc komor spalania, sprawdzic/przyjac grubosc skreconej uszczelki pod glowice i sprawdzic objetosc komory spalania w tloku i/lub bloku?? ![]() po co kupowac kucizne skoro po delikatnym liznieciu glowicy mozna jechac od 10.8 do 12:1 ![]() ![]() kucizne kupować poto, żeby dmuchać ponad BAR i nie bać się, że korba wyleci przez maske zabijając trzy osoby i raniąc dwie pozostałe. znaczy kuta korba tez może wylecieć ale jest mniejsze prawdopodobieństwo, bo pewości niema nigdy - zycie. -------------------- E36 M50B30 sprzedana... / 191hp@250hp i 260@318Nm
E60 535d obecna / 272hp@427hp i 560@788Nm |
|
|
Wspieraj forum |
![]()
Post
#
|
![]() Dotacja ![]() |
|
|
|
![]()
Post
#22
|
|
Forum Homee Dołączył: Thu, 01 June 2006 ![]() |
odnośnie stopnia sprężania jaki jest/będzie w tej chwili to ciężko powiedzieć, bo: silnik został rozebrany do zera, wymienione pierścienie na nowe, dotarte zawory i myślę, że min 0,5mm, a może więcej szlifnięte głowice (były lekko zwichrowane) Odnośnie wróżenia z fusów również jestem w tym nienajlepszy, dlatego wolałem nieco zawyżyć przwidywany stopień sprężania i napisałem, że może być w okolicach 12. Nie bardzo widzę sens składania silnika tylko po to, żeby wykonać pomiar i potem ponownie go rozbierać, żeby dokładnie wyliczoną uszczelkę założyć. Stąd nie pytam o dokładną grubość uszczelki, tylko przewidywaną (j.w. "na pałę"). Myślałem o 1mm uszczelce. Lepsza z nierdzewki czy stalowa? IC oczywiście również będzie jak cie zjechali glowice po 0,5 mm to nie byla lekko zwichrowana ale POGIETA!!! -------------------- V6 Irmscher & supercharged
|
|
|
![]()
Post
#23
|
|
Frequent User Dołączył: Tue, 26 May 2009 ![]() |
Co do sprzecznych info nt. odprężania przy kompresorze i turbo, i w jednym i w drugim rozwiązaniu należy odprężać, przecież i kompresor i turbina doładowywują silnik na podobnych zasadach. A jak zmierzyć st. sprężania na rozebranym silniku?? Po prostu - odwracasz głowicę wkładasz zawory w ich gniazda zamykasz komorę kawałkiem załóżmy plexi z wywierconymi dwoma otworami (jeden wlewowy drugi odpowietrzający) i strzykawką wlewasz olej licząc ile cm*3 weszło, następnie ze wzoru na objętość walca podstawiając śr. tłoka i jego skok w bloku + grubość ściśniętej uszczelki obliczasz pojemność cylindra, następnie sumujesz pojemność komory spalania i pojemność cylindra i tą sumę dzielisz przez obj. komory spalania i masz przybliżony (ze względu na kształt denka tłoka) stopień sprężania, żadna filozofia.
Jak nie możesz sobie poradzić z wyznaczeniem teraźniejszego stopnia sprężania to co będzie jak będziesz musiał obliczyć jakiej wydajności wtryski potrzebujesz.....masakra. pozdrowionka |
|
|
![]() ![]() |
![]() |
Wersja Lo-Fi | Aktualny czas: Saturday, 03 May 2025 - 23:58 |