Shoutbox 0 nowych PW 


7 Stron V  « < 3 4 5 6 7 >  
Reply to this topicStart new topic
> e30 m42 hill climb project, wyścigi górskie - klasa historyczna
quattro3
post Sun, 27 Sep 2009 - 11:57
Post #81


User
Dołączył: Thu, 23 November 2006
Skąd: Kraków





do strojenia wystarczy piggyback. A kolo zamachowe wedlug homologacji A nie moze wazyc mniej niz jakies 9 kg wiec nie ma sensy go frezowac czy jakos innaczej odchudzac.
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Wspieraj forum
post Sun, 27 Sep 2009 - 11:57
Post #


Dotacja






Dotacja na forum
Go to the top of the page
 
Quote Post
Jarek S4
post Tue, 29 Sep 2009 - 23:59
Post #82


User
Dołączył: Mon, 20 July 2009
Skąd: Kraków





Dzsiaj więcej dylematów, może ktoś pomożę:

1. Kupiełm m44 z pełnym osprzętem (rozrusznik, alternator, koło zamachowe, wiązka, komputer, przepływka itd.).
Co radzicie: przerabiać m44 czy m42?
Co muszę zmienić w m44 aby pasował? wiem, że miskę na dwuczęściową od m40/m42.
Jak ze smokiem?
Jak z kolektorem ssącym?
Jak z wiązką i komputerem?
Jak się pozbyć EWS?
Co z osprzętu musi być z m42 a co z m44?

2.Dostałem odpowiedź z catcams, że są 3 różne stage'e:

Stage 1:
wałki uliczne - nie wymagające przeprogramowania ECU, mogą działać z całkowicie seryjnym silnikiem

Stage 2:
wałki rajdowe - przeznaczone pod seryjne popychacze, w przypadku M44 sprężynki i talerzyki zostają seryjne. W silniku M42 należy wymienić sprężynki i talerzyki Wymagają obróbki głowicy, modyfikacji układu wydechowego oraz dolotowego. Konieczne przeprogramowanie ECU lub komputer typu piggy back. Tutaj możliwe moce +160KM


Stage 3:
Wałki wyścigowe - wymagają wymiany popychaczy, sprężynek i talerzyków.
Konieczne zastosowanie kutych tłoków w celu uzyskania pożadanego stopnia sprężania, obróbka głowicy, dolot (np. 4 przepustnice) oraz ukłąd wydechowy.
Komputer piggy back lub stand alone (przeprogramowanie seryjnego ECU jest już raczej nie możliwe) Tutaj możliwe do uzyskania moce rzędu 180-200KM.

Z tego widzę, że na pierwszy silnik to chyba pójdę w stage2. Nie wiem tylko co to znaczy "modyfikacja głowicy". Chodzi o coś poza planowaniem i portingiem?
I jak się zabrać do tego piggy back i jakiego rzędu to są koszty. Robił ktoś coś takiego?
Sorry za ilość pytań ale cóż, jak mówią kto pyta nie błądzi. THX z góry




Go to the top of the page
 
+Quote Post
kamil.k
post Wed, 30 Sep 2009 - 15:24
Post #83


Forum Killer
Dołączył: Thu, 31 March 2005
Skąd: Piotrków Trybunalski





CYTAT(Jarek S4 @ Tue, 29 Sep 2009 - 23:59) *
Dzsiaj więcej dylematów, może ktoś pomożę:

1. Kupiełm m44 z pełnym osprzętem (rozrusznik, alternator, koło zamachowe, wiązka, komputer, przepływka itd.).
Co radzicie: przerabiać m44 czy m42?
Co muszę zmienić w m44 aby pasował? wiem, że miskę na dwuczęściową od m40/m42.
Jak ze smokiem?
Jak z kolektorem ssącym?
Jak z wiązką i komputerem?
Jak się pozbyć EWS?
Co z osprzętu musi być z m42 a co z m44?

2.Dostałem odpowiedź z catcams, że są 3 różne stage'e:

Stage 1:
wałki uliczne - nie wymagające przeprogramowania ECU, mogą działać z całkowicie seryjnym silnikiem

Stage 2:
wałki rajdowe - przeznaczone pod seryjne popychacze, w przypadku M44 sprężynki i talerzyki zostają seryjne. W silniku M42 należy wymienić sprężynki i talerzyki Wymagają obróbki głowicy, modyfikacji układu wydechowego oraz dolotowego. Konieczne przeprogramowanie ECU lub komputer typu piggy back. Tutaj możliwe moce +160KM


Stage 3:
Wałki wyścigowe - wymagają wymiany popychaczy, sprężynek i talerzyków.
Konieczne zastosowanie kutych tłoków w celu uzyskania pożadanego stopnia sprężania, obróbka głowicy, dolot (np. 4 przepustnice) oraz ukłąd wydechowy.
Komputer piggy back lub stand alone (przeprogramowanie seryjnego ECU jest już raczej nie możliwe) Tutaj możliwe do uzyskania moce rzędu 180-200KM.

Z tego widzę, że na pierwszy silnik to chyba pójdę w stage2. Nie wiem tylko co to znaczy "modyfikacja głowicy". Chodzi o coś poza planowaniem i portingiem?
I jak się zabrać do tego piggy back i jakiego rzędu to są koszty. Robił ktoś coś takiego?
Sorry za ilość pytań ale cóż, jak mówią kto pyta nie błądzi. THX z góry


nie wiem ktory lepszy ale zazwyczaj nowsze jest lepsze czy tak jest w tym przypadku nie wiem na 100%

miske chyba trzeba zmienic tak jak piszesz.smok nie wiem można sprawdzic na realoem czy jest inny po nr czesci

kolektor ssacy nie wiem ale chyba tam sa jakies cuda zmieniajace długości kanałów.co w tym robia ludzie nie wiem


z wiazka nie powinno byc problemu bo to nie jest jakis super nowy silnik . a EWS wiem że usuwaja w łodzi.poszukaj na forum powinny byc namiary

zamiast przeprogramowania kompa lepiej chyba wsadzic ecumastera(można samemu pózniej grzebac i zmieniac program jak sie cos kuma a z kompem nie jest tak prosto )i wywalic przeplywomierz.jest temat na forum o tym


--------------------
Usunięto kontrowersyjne treści. Profil pod obserwacją.
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Jarek S4
post Sun, 11 Oct 2009 - 22:53
Post #84


User
Dołączył: Mon, 20 July 2009
Skąd: Kraków





Czy ktoś ma doświadczenie (czyli sam to przerabiał) w kwestii włożenia M44 do E30 w miejsce M42?
Mam w tej chwili:
M42 sprawne ale nie przerabiane w aucie
M44 sprawne wyjęte z E36 razem z osprzętem
M42 goły silnik w niewiadomym stanie

Zaczynam się zastanowiać, czy z włożeniem M44 nie będzie za dużo zabawy. Zamierzem zrobić głowicę, doloty, stoczyć koło, założyć wałki CATCAMS, przeprogramować komputer lub dołożyć ECUMASTER.

Jest ktoś kto przerabiał ten temat?
Go to the top of the page
 
+Quote Post
wb78
post Mon, 12 Oct 2009 - 00:03
Post #85


Frequent User
Dołączył: Tue, 25 March 2008





Może nie za bardzo pomogę, ale spytam wprost-po co? M44 to silnik gorszy do przeróbek od m42, nie jest tak odporny, nie ma kutego wału.
Go to the top of the page
 
+Quote Post
k11
post Mon, 12 Oct 2009 - 00:31
Post #86


Administrator
Dołączył: Mon, 07 February 2005
Skąd: Nicaragua! Agua for my bunghole!





Nie ma kutego wału, ma słabsze korbowody, ale kiedyś znalazłem stronę o budowaniu czterocylindrówki do sportu (również stroker powyżej dwóch litrów) i tam polecali flaki z M44 jako lżejsze. Niestety obecnie za cholerę nie jestem w stanie sobie przypomnieć, gdzie to wygrzebałem.

r.


--------------------
e-trzy-sześć-przez-pięć
en-a-sześć
Go to the top of the page
 
+Quote Post
wb78
post Mon, 12 Oct 2009 - 17:07
Post #87


Frequent User
Dołączył: Tue, 25 March 2008





CYTAT(k11 @ Mon, 12 Oct 2009 - 00:31) *
Nie ma kutego wału, ma słabsze korbowody, ale kiedyś znalazłem stronę o budowaniu czterocylindrówki do sportu (również stroker powyżej dwóch litrów) i tam polecali flaki z M44 jako lżejsze. Niestety obecnie za cholerę nie jestem w stanie sobie przypomnieć, gdzie to wygrzebałem.

r.


Dokładnie, do strokera lepsze będą korbowody od m44 ze względu na masę, choć nie wiem jak z wytrzymałością bo ponoć m44 jest "gorzej" wykonane, wiem, brzmi conajmniej dziwnie ale spotkałem się już kilkoma przypadkami takich wypowiedzi. Ale tu mamy konkretny przypadek gdzie wrzucanie m44 dla samego faktu wrzucenia jest totalnie bez sensu. Na m42 w sieci jest tyle pomysłów, że można przebierać ile się chce, ja poszedłbym w stronę wałków, itb, remapu, wydechu, portingu, zmiana hydropopychaczy na mechaniczne i radość z bezawaryjnej jazdy.
Go to the top of the page
 
+Quote Post
k11
post Sat, 17 Oct 2009 - 11:05
Post #88


Administrator
Dołączył: Mon, 07 February 2005
Skąd: Nicaragua! Agua for my bunghole!





CYTAT(k11 @ Mon, 12 Oct 2009 - 00:31) *
kiedyś znalazłem stronę o budowaniu czterocylindrówki do sportu (również stroker powyżej dwóch litrów) i tam polecali flaki z M44 jako lżejsze.


I Rumpel_ski podlinkował: http://www.racingforum.pl/index.php?showto...st&p=649103

r.


--------------------
e-trzy-sześć-przez-pięć
en-a-sześć
Go to the top of the page
 
+Quote Post
tomciu
post Wed, 30 Dec 2009 - 15:15
Post #89


Frequent User
Dołączył: Sat, 23 September 2006
Skąd: poznań





A ja jestem ciekaw skąd masz szperę w 4.45? Z tego co się dowiadywałem to takie przełożenie było montowane w automatach 1.8 i chyba 1.6 a tam zapewne szpery nie bylo. Czy ktoś jest w stanie 'dodać' szperę do seryjnego dyfra? Jeśli tak, to jaki koszt takiego zabiegu?

Pozdrawiam


CYTAT(Jarek S4 @ Tue, 11 Aug 2009 - 16:58) *
Postępy prac:
-klatka wspawana
-zawieszenie h&r gwintowane założone
-hamulce (tarcze seria, klocki ds3000) założone
-szpera i krótki dyfer 4.45 założone
Obecnie maluje się wnętrze. Oczywiście na biało.
Mam dylemat jak zrobić boczki do drzwi, żeby było lekkie i estetycznie wyglądało?

Go to the top of the page
 
+Quote Post
Don Pablo
post Wed, 30 Dec 2009 - 16:09
Post #90


Super User
Dołączył: Thu, 21 September 2006
Skąd: Z Kresów Wschodnich ( White Stock)





Zeszperowany dyfer był opcją wyposażenia, jeśli ktoś chciał, mógł zamówić taki most z dowolną konfiguracją silnik-skrzynia. Ja mam szperę, która pochodzi z 324dA. W założeniu miała służyć do polepszenia trakcji w trudniejszych warunkach terenowych wink.gif
Go to the top of the page
 
+Quote Post
tomciu
post Wed, 30 Dec 2009 - 16:53
Post #91


Frequent User
Dołączył: Sat, 23 September 2006
Skąd: poznań





a jakie masz przełożenie ? Szpera rozumiem 25%, tak ?
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Don Pablo
post Wed, 30 Dec 2009 - 16:54
Post #92


Super User
Dołączył: Thu, 21 September 2006
Skąd: Z Kresów Wschodnich ( White Stock)





LSD 3.25 25% mały łeb
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Jarek S4
post Fri, 08 Jan 2010 - 10:20
Post #93


User
Dołączył: Mon, 20 July 2009
Skąd: Kraków





Silnik się robi. Zdecydowałem się ostatecznie na M42. Zakres przeróbek:
-wałki cat cams
-wał od diesla odelżony
-tłoki o większej śrdnicy (może M3?)
-lekkie koło
-głowica już zrobiona
-twardsze sprężyny (proszę o poradę)
-ewentualna zmiana z hydrauliki na mechanikę (jakieś pomysły? pasuje z czegoś?)

Proszę również o porady w kwestii pozbycia się przepływki i sondy. Czy ktoś to ćwiczył? gdzei pojechać w sprawie piggy backa i strojenia?

Go to the top of the page
 
+Quote Post
ade
post Fri, 08 Jan 2010 - 13:40
Post #94


Forum Homee
Dołączył: Wed, 12 November 2003
Skąd: Krakow





CYTAT(Jarek S4 @ Fri, 08 Jan 2010 - 10:20) *
Silnik się robi. Zdecydowałem się ostatecznie na M42. Zakres przeróbek:
-wałki cat cams
-wał od diesla odelżony
-tłoki o większej śrdnicy (może M3?)
-lekkie koło
-głowica już zrobiona
-twardsze sprężyny (proszę o poradę)
-ewentualna zmiana z hydrauliki na mechanikę (jakieś pomysły? pasuje z czegoś?)

Proszę również o porady w kwestii pozbycia się przepływki i sondy. Czy ktoś to ćwiczył? gdzei pojechać w sprawie piggy backa i strojenia?



zobacz profile uzytownikow voj2s (podforum doubleB) i colin kwestia strojenia bez przeplywki nie jest zadnym problemem:] a w kwestiach mechanicznych tez mozesz liczyc na pomoc:]


--------------------
http://www.racingforum.pl/zmiana-w-regulaminie-dotyczAeca-sygnaturek-na-forum-t101875.html
Go to the top of the page
 
+Quote Post
quattro3
post Fri, 08 Jan 2010 - 16:00
Post #95


User
Dołączył: Thu, 23 November 2006
Skąd: Kraków





Jarek S4, jezeli chcesz miec mechanike to pamietaj ze mususz tez kupic walki pod mechanike, jesli chodzi o wykonanie to mozesz bazowac na seryjnych podzespolach ( zostawiasz seryjna szklanke i zastepujesz lifterek dorobionym waleczkiem). Jesli chodzi o sprezyny to mozna wlozyc od m44 plus mniejsza sprezyna od m42 (taki zestaw radzi sobie do 7,5 tys obotow)
Go to the top of the page
 
+Quote Post
wb78
post Sun, 10 Jan 2010 - 20:34
Post #96


Frequent User
Dołączył: Tue, 25 March 2008





CYTAT(Jarek S4 @ Fri, 08 Jan 2010 - 10:20) *
-wał od diesla odelżony

M47 czy M47TU?
Go to the top of the page
 
+Quote Post
tomeQ
post Sun, 10 Jan 2010 - 22:05
Post #97


Forum Homee
Dołączył: Fri, 22 November 2002
Skąd: Stalowa Wola/Warszawa





Z obserwacji ISow w gsmp wynika, ze skrzynia ma slabo zgrany bieg 2 z 3, jedzie fajnie na 1,2 pozniej jest buuuuu i dopiero sie rozkreca na 3ce, szczegolnie to widac po patelniach/nawrotach pod gore. Odkad zaczely jezdzic praktycznie wszystkie tak maja, takze trzeba dorobic silnikowi te kilkadziesiat koni albo o ile pozwala homologacja pokombinowac cos z przelozeniami, bo o ile na plaskim torze nie stanowiloby to zapewne az takiego problemu, tyle w gorach slychac, ze cos nie gra tak jak by moglo.


--------------------
Fiat ///// Car of the Year 1967/1970/1972/(1980)/1984/1989/1995/1996/(1998)/(2001)/2004/2008
Go to the top of the page
 
+Quote Post
rpautosport
post Sun, 10 Jan 2010 - 23:59
Post #98


Frequent User
Dołączył: Thu, 10 April 2008
Skąd: Nowy Dwór Maz.





Najtańszym niehomologowanym rozwiązaniem jest skrzynia z E36, gdzie piąty bieg ma przełożenie bezpośrednie. Droższe i homologowane to skrzynia BMW Motorsport.


--------------------
Rally drivers do it sideways.
Go to the top of the page
 
+Quote Post
succi
post Mon, 11 Jan 2010 - 00:11
Post #99


User
Dołączył: Fri, 06 January 2006





a po co zmieniac skrzynie, wystarczy przelozenie, najkrotsze homologowane to 5.28
Go to the top of the page
 
+Quote Post
rpautosport
post Mon, 11 Jan 2010 - 10:52
Post #100


Frequent User
Dołączył: Thu, 10 April 2008
Skąd: Nowy Dwór Maz.





CYTAT(succi @ Mon, 11 Jan 2010 - 00:11) *
a po co zmieniac skrzynie, wystarczy przelozenie, najkrotsze homologowane to 5.28


Najlepiej w dyfrze ze szperą 75% za jedyne 2499 euro.

Jakby ktoś chciał np. BMW M3 E30 DTM Schaltwegverkürzung



--------------------
Rally drivers do it sideways.
Go to the top of the page
 
+Quote Post

7 Stron V  « < 3 4 5 6 7 >
Reply to this topicStart new topic
 

RSS Wersja Lo-Fi Aktualny czas: Friday, 18 July 2025 - 15:04