![]() |
![]() ![]() |
![]() |
![]()
Post
#1
|
|
User Dołączył: Mon, 20 July 2009 Skąd: Kraków ![]() |
Zaczynam projekt e30 m42 do wyścigów górskich. Wczoraj kupiłem bazę (316 is z silnikiem 1,8 m42). Biała, stan blacharski świetny, bezwypadkowa, trochę zaniedbana ale i tak jestem zadowolony bo jednak blacha najwazniejsza. Oto lista planowanych modów:
-zawieszenie gwint (jakie polecacie? H&R, bilstein, KW czy może coś jeszcze innego). Jestem bliski zamówienia KW ale coś mi diler mówi o konieczności dostarczenia im starych lag bo coś z nich wykorzytują a jak nie to dopłata 400 euro. Dziwne. Jakie macie doświadczenia z gwintami? Budżet chętnie około 4500 złotych -Hamulce na razie seria "is" z klockami ferrodo ds2500 lub jakimiś innymi. Muszą być hamujące od razu bo podjazd jest krótki (zwykle około 5 km) i nie ma czasu na rozgrzewanie a poza tym górskie to nie rajdy. Pojawia mi się tu problem: Co muszę zmienić aby to były hamulce z 318 IS (Wentylowany przód, niewentylowany tył) a nie 316 (niewentylowany przód, bęben tył. Podobno z tułu całe wahacze a z przodu tylko zaciski - czy to prawda? proszę o precyzyjne informacje... -Skrzynia i dyfer z takimi przełożeniami, aby auto rozpędzało się do max 180 km/h ale było jak najzrywniejsze w zakresie 60 - 150 km/h - co radzicie -Klatka rozbudowana mocno kielichy przód, dyfer, amory tył (Dobczyce lub Ireco) -Wydech - jutro mi zrobią zgodny z homologacją -Ogołocenie z tapicerek w zakresie załącznika J dla klasy A -Kubeł Spaco REV2000 lub momo z uszami -Kierownica momo z nabą. Ponieważ nie mam jak przymierzyć to może ktoś poradzi jakie odsadzenie koła kierownicy jest najlepsze. Naba ma około 70mm a kierownice są z odsadzeniem0 lub 65 lub 90mm. Boję się, że z odsadzeniem wyjdzie o wiele za wysoko i chyba muszę dać dystaance pod mocowanie kolumny. Rozgryzał ktoś temat? -System gaśniczy -Korektor siły hamowania Tilton -hydrauliczny ręczny - opcja, nie wiem jak to ugryźć. No bo chyba ręczny musi działać jednak na klocki a nie na wewnętrzny bęben jeśli ma być hydrauliczny. -zaspoawanie szyberdachu lub płyta kevlar przynitowana -felgi najprawdopodobniej bride monoblock 7x15. Jakie et wybrać? -opony w zależności od możliwości szelestowych michelin slick + deszcz lub slick + seria pilot sport -pasy 6 punktów 3 cale góra, 2 cale dół Sparco lub Sandler -wyłącznik prądu No i teraz sprawa silnika. Nie wiem jaie modyfikacje są skuteczne w tym motorze. Wałki Schrick? Regulator ciśnienia paliwa? Program? modyfikacje dolotu? Lekkie koło zamachowe? Inne wtryski? Jakie modyfikacje są skuteczne? Jeśli ktoś ma doświadczenia/przemyślenia na powyższe kwestie lub po prostu się na tym dobrze zna to będę wdzięczny za sugestie. Na bieżąco będę się starał opisywać postępy wraz ze zdjęciami. |
|
|
Wspieraj forum |
![]()
Post
#
|
![]() Dotacja ![]() |
|
|
|
![]()
Post
#2
|
|
![]() Forum Killer Dołączył: Thu, 31 March 2005 Skąd: Piotrków Trybunalski ![]() |
-------------------- Usunięto kontrowersyjne treści. Profil pod obserwacją.
|
|
|
![]()
Post
#3
|
|
![]() Frequent User Dołączył: Wed, 14 May 2003 Skąd: wpr/wgm ![]() |
co do silnika: jeden z pomysłów raczej skutecznych ale nie najtanszych: ITB
a co do dyfra, najkrotrze przełozenie jakie montowano w e30 to bodaj 4.45, przy seryjnej odcince pownno być koło 190km/h z hydraulicznym ręcznym nie ma problemu, bedzie działał na klocki/tarcze, poprostu wpinasz sie z nim w przedow idacy do tylnej osi. |
|
|
![]()
Post
#4
|
|
User Dołączył: Sat, 07 February 2009 Skąd: Kraków ![]() |
-Klatka rozbudowana mocno kielichy przód, dyfer, amory tył (Dobczyce lub Ireco)
Dobczyce - a co ciekawego (i kto) robi w Dobczycach ? |
|
|
![]()
Post
#5
|
|
User Dołączył: Mon, 20 July 2009 Skąd: Kraków ![]() |
Człowiek robi tam klatki. Widziałem 3 jego produkcji i są napradę bardzo starannie i fachowo wykonane. Cany w miarę.
Problemem są terminy... Dzisiaj zakupiłem całą tylną belkę od is jak również przednie zaciski do wentylowanych tarcz. Stan taki sobie, raczej będę piaskował. Pojawił się również kubeł momo z uszami, korektor tilton, pasy. Jutro ruszam z hamulcami. |
|
|
![]()
Post
#6
|
|
Forum Homee Dołączył: Fri, 10 March 2006 Skąd: Małopolska ![]() |
|
|
|
![]()
Post
#7
|
|
Forum Homee Dołączył: Tue, 14 November 2006 ![]() |
|
|
|
![]()
Post
#8
|
|
![]() Forum Homee Dołączył: Wed, 12 November 2003 Skąd: Krakow ![]() |
a hamulcy z e36 compact nie mozna dac?? nie wiem czy zezwala homologacja... ale jesli mozna
wtedy mysle, ze seria na ds performance moglaby wystarczyc, pelna skutecznosc na zimno, niskie koszty eksploatacji... zawias proponuje sprobowac skontaktowac sie z hp sporting bezposrednio, a nie przez posrednikow w polsce... do tego pomyslalbym nad gornymi regulowanymi mocowaniami zawieszenia -------------------- http://www.racingforum.pl/zmiana-w-regulaminie-dotyczAeca-sygnaturek-na-forum-t101875.html
|
|
|
![]()
Post
#9
|
|
User Dołączył: Sat, 07 February 2009 Skąd: Kraków ![]() |
Gwoli ścisłości - Łukasz Siekierka, mieszka w Królewskim mieście Dobczyce - hi hi , ulica to chyba jeszcze Marwin. ;-)
|
|
|
![]()
Post
#10
|
|
User Dołączył: Mon, 20 July 2009 Skąd: Kraków ![]() |
Postępy prac:
-klatka wspawana -zawieszenie h&r gwintowane założone -hamulce (tarcze seria, klocki ds3000) założone -szpera i krótki dyfer 4.45 założone Obecnie maluje się wnętrze. Oczywiście na biało. Mam dylemat jak zrobić boczki do drzwi, żeby było lekkie i estetycznie wyglądało? |
|
|
![]()
Post
#11
|
|
Forum Homee Dołączył: Tue, 14 November 2006 ![]() |
na boczki jak nie potrzebujesz uchwytow tylko plaskiego panelu moze byc plyta ze spienianego poliuretanu
|
|
|
![]()
Post
#12
|
|
User Dołączył: Mon, 20 July 2009 Skąd: Kraków ![]() |
Dzisiaj powsał duży problem z silnikiem. Piszę tym, bo może komuś się to przyda:
Silnik bez modyfikacji, seryjnie wersja bez sądy lambda. Wszystko chodziło super. Założyłem eprom z programem na wyższą odcinkę i inne mapy. W międzyczasie auto było trochę w proszku, klatka, lakiernik itp. W trakcie przejazdów stracił moc na niskich i średnich obrotach ale nie przejmowałem się tym bo myślałem, że co nichcący odpiąłem albo coś w tym stylu. Złożyłem, odpaliłem i dalej to samo. Więc spradziłem i wymieniłem: -pompę paliwa -przepływkę -kable -świece -sterownik -sprawdziłem rozrząd -filtr paliwa Nic to nie dało, auto prychało, nie trzymało obrotów. I dopiero w nocy podpiąłem sądę lambda w zaślepiony fabrycznie kabel. I zaczęło normalnie pracować. Przypuszczalnie auto seryjnie nie miało sondy ale eprom z programem miał uwzlędnioną sondę. Czy to możliwe? I następny problem: W trakcie montażu hydraulicznego ręcznego okazało się, że otwory na przewody są różnej średnicy. Byłem przekonany, że jeden jest na 10 a drugi na 12. Zaopatrzyłem się w odpowiednie redukcje a tu zonk: 10 nie wchodzi w ten mniejszy a 12 nie wchodzi w ten większy. Pompa GIRLING. Czy to może są calowe sytuacje? Gdzie kupić takie końcówki (zagniatarkę mam) albo jak obejść ten problem? (wymiana pompy nie wchodzi w rachubę bo to gotowy zetsaw kupiony w sklepie i nie da się zamienić pompy) |
|
|
![]()
Post
#13
|
|
Forum Homee Dołączył: Mon, 14 April 2008 Skąd: WPI ![]() ![]() |
-------------------- www.re5pect.pl
|
|
|
![]()
Post
#14
|
|
Forum Homee Dołączył: Tue, 14 November 2006 ![]() |
krocce za grosze kupisz w firmie wp przewody z pruszkowa ul. olowkowa, ich towar jest w dystrybucji w intercarsie bodajze
|
|
|
![]()
Post
#15
|
|
Super User Dołączył: Mon, 26 May 2003 Skąd: Wrocław ![]() |
wklej jakies foty , osobiscie jestem zinteresowany identyko projektem , moze inni tez
![]() -------------------- ET 11.40 Polo 1.8t
2010 1st fwd turbo drag Drag Racing Team Wroclaw |
|
|
![]()
Post
#16
|
|
User Dołączył: Mon, 20 July 2009 Skąd: Kraków ![]() |
Wybebeszony środek
![]() Po kupnie zacząłem od rozbiórki. Musiałem wstawić kubeł, aby było wiadomo jak ma iść klatka ![]() klatka w trakcie spawania ![]() przed startem do pierwszego wyścigu ![]() Wnętrze wstępnie ogarnięte (będzie mocno upgradowane) ![]() |
|
|
![]()
Post
#17
|
|
Frequent User Dołączył: Tue, 26 May 2009 ![]() |
kurcze sztuka z szybrem a taka ładna podłoga
![]() ![]() ![]() pozdrowionka |
|
|
![]()
Post
#18
|
|
User Dołączył: Mon, 20 July 2009 Skąd: Kraków ![]() |
W akcji.
![]() |
|
|
![]()
Post
#19
|
|
Super User Dołączył: Mon, 26 May 2003 Skąd: Wrocław ![]() |
Piekny! Wiesz moze ile teraz wazy auto?
-------------------- ET 11.40 Polo 1.8t
2010 1st fwd turbo drag Drag Racing Team Wroclaw |
|
|
![]()
Post
#20
|
|
User Dołączył: Mon, 20 July 2009 Skąd: Kraków ![]() |
Jeszcze nie ważyłem ale szacunkowo 1100 kg.
Prowadzi się dobrze ale mocy mało, mało, mało. |
|
|
![]() ![]() |
![]() |
Wersja Lo-Fi | Aktualny czas: Thursday, 17 July 2025 - 22:33 |