Shoutbox 0 nowych PW 


7 Stron V   1 2 3 > »   
Reply to this topicStart new topic
> e30 m42 hill climb project, wyścigi górskie - klasa historyczna
Jarek S4
post Thu, 30 Jul 2009 - 01:38
Post #1


User
Dołączył: Mon, 20 July 2009
Skąd: Kraków





Zaczynam projekt e30 m42 do wyścigów górskich. Wczoraj kupiłem bazę (316 is z silnikiem 1,8 m42). Biała, stan blacharski świetny, bezwypadkowa, trochę zaniedbana ale i tak jestem zadowolony bo jednak blacha najwazniejsza. Oto lista planowanych modów:
-zawieszenie gwint (jakie polecacie? H&R, bilstein, KW czy może coś jeszcze innego). Jestem bliski zamówienia KW ale coś mi diler mówi o konieczności dostarczenia im starych lag bo coś z nich wykorzytują a jak nie to dopłata 400 euro. Dziwne. Jakie macie doświadczenia z gwintami? Budżet chętnie około 4500 złotych
-Hamulce na razie seria "is" z klockami ferrodo ds2500 lub jakimiś innymi. Muszą być hamujące od razu bo podjazd jest krótki (zwykle około 5 km) i nie ma czasu na rozgrzewanie a poza tym górskie to nie rajdy. Pojawia mi się tu problem: Co muszę zmienić aby to były hamulce z 318 IS (Wentylowany przód, niewentylowany tył) a nie 316 (niewentylowany przód, bęben tył. Podobno z tułu całe wahacze a z przodu tylko zaciski - czy to prawda? proszę o precyzyjne informacje...
-Skrzynia i dyfer z takimi przełożeniami, aby auto rozpędzało się do max 180 km/h ale było jak najzrywniejsze w zakresie 60 - 150 km/h - co radzicie
-Klatka rozbudowana mocno kielichy przód, dyfer, amory tył (Dobczyce lub Ireco)
-Wydech - jutro mi zrobią zgodny z homologacją
-Ogołocenie z tapicerek w zakresie załącznika J dla klasy A
-Kubeł Spaco REV2000 lub momo z uszami
-Kierownica momo z nabą. Ponieważ nie mam jak przymierzyć to może ktoś poradzi jakie odsadzenie koła kierownicy jest najlepsze. Naba ma około 70mm a kierownice są z odsadzeniem0 lub 65 lub 90mm. Boję się, że z odsadzeniem wyjdzie o wiele za wysoko i chyba muszę dać dystaance pod mocowanie kolumny. Rozgryzał ktoś temat?
-System gaśniczy
-Korektor siły hamowania Tilton
-hydrauliczny ręczny - opcja, nie wiem jak to ugryźć. No bo chyba ręczny musi działać jednak na klocki a nie na wewnętrzny bęben jeśli ma być hydrauliczny.
-zaspoawanie szyberdachu lub płyta kevlar przynitowana
-felgi najprawdopodobniej bride monoblock 7x15. Jakie et wybrać?
-opony w zależności od możliwości szelestowych michelin slick + deszcz lub slick + seria pilot sport
-pasy 6 punktów 3 cale góra, 2 cale dół Sparco lub Sandler
-wyłącznik prądu
No i teraz sprawa silnika. Nie wiem jaie modyfikacje są skuteczne w tym motorze. Wałki Schrick? Regulator ciśnienia paliwa? Program? modyfikacje dolotu? Lekkie koło zamachowe? Inne wtryski? Jakie modyfikacje są skuteczne?

Jeśli ktoś ma doświadczenia/przemyślenia na powyższe kwestie lub po prostu się na tym dobrze zna to będę wdzięczny za sugestie.
Na bieżąco będę się starał opisywać postępy wraz ze zdjęciami.


Go to the top of the page
 
+Quote Post
Wspieraj forum
post Thu, 30 Jul 2009 - 01:38
Post #


Dotacja






Dotacja na forum
Go to the top of the page
 
Quote Post
kamil.k
post Thu, 30 Jul 2009 - 07:42
Post #2


Forum Killer
Dołączył: Thu, 31 March 2005
Skąd: Piotrków Trybunalski





ktoś już zrobił coś podobnego smile.gif

http://beemka-klub.com/forum/viewtopic.php?t=38507


--------------------
Usunięto kontrowersyjne treści. Profil pod obserwacją.
Go to the top of the page
 
+Quote Post
przem
post Thu, 30 Jul 2009 - 19:00
Post #3


Frequent User
Dołączył: Wed, 14 May 2003
Skąd: wpr/wgm





co do silnika: jeden z pomysłów raczej skutecznych ale nie najtanszych: ITB
a co do dyfra, najkrotrze przełozenie jakie montowano w e30 to bodaj 4.45, przy seryjnej odcince pownno być koło 190km/h
z hydraulicznym ręcznym nie ma problemu, bedzie działał na klocki/tarcze, poprostu wpinasz sie z nim w przedow idacy do tylnej osi.
Go to the top of the page
 
+Quote Post
mktech
post Thu, 30 Jul 2009 - 19:45
Post #4


User
Dołączył: Sat, 07 February 2009
Skąd: Kraków





-Klatka rozbudowana mocno kielichy przód, dyfer, amory tył (Dobczyce lub Ireco)


Dobczyce - a co ciekawego (i kto) robi w Dobczycach ?
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Jarek S4
post Fri, 31 Jul 2009 - 02:18
Post #5


User
Dołączył: Mon, 20 July 2009
Skąd: Kraków





Człowiek robi tam klatki. Widziałem 3 jego produkcji i są napradę bardzo starannie i fachowo wykonane. Cany w miarę.
Problemem są terminy...
Dzisiaj zakupiłem całą tylną belkę od is jak również przednie zaciski do wentylowanych tarcz. Stan taki sobie, raczej będę piaskował.
Pojawił się również kubeł momo z uszami, korektor tilton, pasy. Jutro ruszam z hamulcami.
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Misior
post Fri, 07 Aug 2009 - 10:30
Post #6


Forum Homee
Dołączył: Fri, 10 March 2006
Skąd: Małopolska





CYTAT(mktech @ Thu, 30 Jul 2009 - 19:45) *
Dobczyce - a co ciekawego (i kto) robi w Dobczycach ?


Łukasz Siekierka.
Go to the top of the page
 
+Quote Post
flapjck1
post Fri, 07 Aug 2009 - 10:42
Post #7


Forum Homee
Dołączył: Tue, 14 November 2006





CYTAT(Misior @ Fri, 07 Aug 2009 - 10:30) *
Łukasz Siekierka.



bardziej znany jako Siekier i z Wieliczki smile.gif
Go to the top of the page
 
+Quote Post
ade
post Sat, 08 Aug 2009 - 00:57
Post #8


Forum Homee
Dołączył: Wed, 12 November 2003
Skąd: Krakow





a hamulcy z e36 compact nie mozna dac?? nie wiem czy zezwala homologacja... ale jesli mozna
wtedy mysle, ze seria na ds performance moglaby wystarczyc, pelna skutecznosc na zimno, niskie koszty eksploatacji...

zawias proponuje sprobowac skontaktowac sie z hp sporting bezposrednio, a nie przez posrednikow w polsce...

do tego pomyslalbym nad gornymi regulowanymi mocowaniami zawieszenia



--------------------
http://www.racingforum.pl/zmiana-w-regulaminie-dotyczAeca-sygnaturek-na-forum-t101875.html
Go to the top of the page
 
+Quote Post
mktech
post Sat, 08 Aug 2009 - 09:10
Post #9


User
Dołączył: Sat, 07 February 2009
Skąd: Kraków





Gwoli ścisłości - Łukasz Siekierka, mieszka w Królewskim mieście Dobczyce - hi hi , ulica to chyba jeszcze Marwin. ;-)
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Jarek S4
post Tue, 11 Aug 2009 - 16:58
Post #10


User
Dołączył: Mon, 20 July 2009
Skąd: Kraków





Postępy prac:
-klatka wspawana
-zawieszenie h&r gwintowane założone
-hamulce (tarcze seria, klocki ds3000) założone
-szpera i krótki dyfer 4.45 założone
Obecnie maluje się wnętrze. Oczywiście na biało.
Mam dylemat jak zrobić boczki do drzwi, żeby było lekkie i estetycznie wyglądało?
Go to the top of the page
 
+Quote Post
flapjck1
post Tue, 11 Aug 2009 - 17:32
Post #11


Forum Homee
Dołączył: Tue, 14 November 2006





na boczki jak nie potrzebujesz uchwytow tylko plaskiego panelu moze byc plyta ze spienianego poliuretanu
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Jarek S4
post Thu, 13 Aug 2009 - 02:01
Post #12


User
Dołączył: Mon, 20 July 2009
Skąd: Kraków





Dzisiaj powsał duży problem z silnikiem. Piszę tym, bo może komuś się to przyda:
Silnik bez modyfikacji, seryjnie wersja bez sądy lambda. Wszystko chodziło super. Założyłem eprom z programem na wyższą odcinkę i inne mapy.
W międzyczasie auto było trochę w proszku, klatka, lakiernik itp. W trakcie przejazdów stracił moc na niskich i średnich obrotach ale nie przejmowałem się tym bo myślałem, że co nichcący odpiąłem albo coś w tym stylu. Złożyłem, odpaliłem i dalej to samo. Więc spradziłem i wymieniłem:
-pompę paliwa
-przepływkę
-kable
-świece
-sterownik
-sprawdziłem rozrząd
-filtr paliwa
Nic to nie dało, auto prychało, nie trzymało obrotów. I dopiero w nocy podpiąłem sądę lambda w zaślepiony fabrycznie kabel. I zaczęło normalnie pracować.
Przypuszczalnie auto seryjnie nie miało sondy ale eprom z programem miał uwzlędnioną sondę.
Czy to możliwe?

I następny problem: W trakcie montażu hydraulicznego ręcznego okazało się, że otwory na przewody są różnej średnicy. Byłem przekonany, że jeden jest na 10 a drugi na 12. Zaopatrzyłem się w odpowiednie redukcje a tu zonk: 10 nie wchodzi w ten mniejszy a 12 nie wchodzi w ten większy. Pompa GIRLING. Czy to może są calowe sytuacje?
Gdzie kupić takie końcówki (zagniatarkę mam) albo jak obejść ten problem? (wymiana pompy nie wchodzi w rachubę bo to gotowy zetsaw kupiony w sklepie i nie da się zamienić pompy)
Go to the top of the page
 
+Quote Post
kidzio_r5gtt
post Thu, 13 Aug 2009 - 07:30
Post #13


Forum Homee
Dołączył: Mon, 14 April 2008
Skąd: WPI

Ikona grupy



pompa ma wejścia 3/8" i 7/16"


http://www.re5pect.pl/index.php?cat_id=692


--------------------
www.re5pect.pl
Go to the top of the page
 
+Quote Post
flapjck1
post Thu, 13 Aug 2009 - 08:10
Post #14


Forum Homee
Dołączył: Tue, 14 November 2006





krocce za grosze kupisz w firmie wp przewody z pruszkowa ul. olowkowa, ich towar jest w dystrybucji w intercarsie bodajze
Go to the top of the page
 
+Quote Post
pol
post Thu, 13 Aug 2009 - 12:17
Post #15


Super User
Dołączył: Mon, 26 May 2003
Skąd: Wrocław





wklej jakies foty , osobiscie jestem zinteresowany identyko projektem , moze inni tez wink.gif


--------------------
ET 11.40 Polo 1.8t
2010 1st fwd turbo drag
Drag Racing Team Wroclaw
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Jarek S4
post Sat, 15 Aug 2009 - 23:17
Post #16


User
Dołączył: Mon, 20 July 2009
Skąd: Kraków





Wybebeszony środek

Po kupnie zacząłem od rozbiórki. Musiałem wstawić kubeł, aby było wiadomo jak ma iść klatka


klatka w trakcie spawania

przed startem do pierwszego wyścigu

Wnętrze wstępnie ogarnięte (będzie mocno upgradowane)
Go to the top of the page
 
+Quote Post
choody
post Sun, 16 Aug 2009 - 00:10
Post #17


Frequent User
Dołączył: Tue, 26 May 2009





kurcze sztuka z szybrem a taka ładna podłoga smile.gif zazdroszczę smile.gif profi roboty przy autku także smile.gif

pozdrowionka
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Jarek S4
post Sun, 16 Aug 2009 - 10:25
Post #18


User
Dołączył: Mon, 20 July 2009
Skąd: Kraków





W akcji.
Go to the top of the page
 
+Quote Post
pol
post Sun, 16 Aug 2009 - 12:26
Post #19


Super User
Dołączył: Mon, 26 May 2003
Skąd: Wrocław





Piekny! Wiesz moze ile teraz wazy auto?


--------------------
ET 11.40 Polo 1.8t
2010 1st fwd turbo drag
Drag Racing Team Wroclaw
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Jarek S4
post Sun, 16 Aug 2009 - 14:06
Post #20


User
Dołączył: Mon, 20 July 2009
Skąd: Kraków





Jeszcze nie ważyłem ale szacunkowo 1100 kg.
Prowadzi się dobrze ale mocy mało, mało, mało.
Go to the top of the page
 
+Quote Post

7 Stron V   1 2 3 > » 
Reply to this topicStart new topic
 

RSS Wersja Lo-Fi Aktualny czas: Thursday, 17 July 2025 - 22:33