![]() |
![]() ![]() |
![]() |
![]()
Post
#721
|
|
![]() Forum Clubber Dołączył: Fri, 06 July 2007 Skąd: slask :) Racibórz/Rybnik ![]() |
M50 można przegwintować na M12x1,5 i wstawić tam customowe szpilki i nakrętki. Z takim kitem można skręcić głowicę na około 160 NM. Pokaż mi ARP, które tyle uciągnie ![]() karolo ale nie sama moc jestbdla mnie wazna a nacigan, rozciafanieie sie pozniej - jesli dojdzie do tego znow bedzie puszczac. -------------------- 2011 SSS -> W-ce mistrz RWD DRAG , Bemowo ET - 12,89 (mat suszarka)
2011 bigbmw -> 1 miejsce King of BMW - ET: 12,51 (mat suszarka) (urwane 0,3sek) 2012 sss Ełk -> ET: 12,01 (mat suszarka) (urwane 0,5sek) 2013 sss Kamień Ś. -> ET 11,2 (mat suszarka pocięta :P ) (urwane 0,8sek i napędy też :P) 2015 automaster -> ET 12,2 Najszybszy Lotus 7 w pl. 2016 k64 DragGirl -> ŻONA w BMW TURBO !!! :) e46 m50 608KM 800nM Go Babe GO ! :) dyno: 740KM 1000nM seria wałki - m50 3.0 nowy projekt - sie robi czasem :P performance.k64.pl turbo replki i orginalne gt35 gt30 gt28 ... repliki, BMW TURBO zestawy , wastegate, blow off ... |
|
|
Wspieraj forum |
![]()
Post
#
|
![]() Dotacja ![]() |
|
|
|
![]()
Post
#722
|
|
![]() Forum Killer Dołączył: Sun, 29 February 2004 Skąd: Pjaseczno ![]() |
Ostatnio rozbierałem m50, gdzie założone były szpilki M12 - efekt, każda jedna wygięta jak poniżej.
![]() |
|
|
![]()
Post
#723
|
|
![]() Forum Clubber Dołączył: Fri, 06 July 2007 Skąd: slask :) Racibórz/Rybnik ![]() |
no i wszystko jasne, co z tego ze dowalimy na 150nm jak mi poznieh wyciagnie szpilke nawet dziesiatke mm i piramidki nie dadza rady.
jaka twardosc sruby / szpilki byla? -------------------- 2011 SSS -> W-ce mistrz RWD DRAG , Bemowo ET - 12,89 (mat suszarka)
2011 bigbmw -> 1 miejsce King of BMW - ET: 12,51 (mat suszarka) (urwane 0,3sek) 2012 sss Ełk -> ET: 12,01 (mat suszarka) (urwane 0,5sek) 2013 sss Kamień Ś. -> ET 11,2 (mat suszarka pocięta :P ) (urwane 0,8sek i napędy też :P) 2015 automaster -> ET 12,2 Najszybszy Lotus 7 w pl. 2016 k64 DragGirl -> ŻONA w BMW TURBO !!! :) e46 m50 608KM 800nM Go Babe GO ! :) dyno: 740KM 1000nM seria wałki - m50 3.0 nowy projekt - sie robi czasem :P performance.k64.pl turbo replki i orginalne gt35 gt30 gt28 ... repliki, BMW TURBO zestawy , wastegate, blow off ... |
|
|
![]()
Post
#724
|
|
User Dołączył: Sun, 18 January 2009 Skąd: Warszawa ![]() |
G-Rad m12x1.75?
lepiej było by dać m12x1 z odpowiednią ilością gwintu po obu stronach, gwint walcowany nie nacinany |
|
|
![]()
Post
#725
|
|
![]() Frequent User Dołączył: Sat, 23 August 2003 Skąd: Wydminy ![]() |
Ja mam szpilki ARP 12x1,5 skręciłem już 4 raz głowice. Mam za sobą 2 pęknięte stalowe uszczelki cometica i moim zdaniem problem nie leży po stronie szpilek tylko z punktowym nagrzewaniem uszczelki taka jest moja teoria
![]() -------------------- SSS 2008 Modlin- 60ft 2.062, ET 12.625@186.55
|
|
|
![]()
Post
#726
|
|
![]() Forum Homee Dołączył: Sat, 12 September 2009 Skąd: www.Mickey-Garage.pl ![]() |
Ostatnio rozbierałem m50, gdzie założone były szpilki M12 - efekt, każda jedna wygięta jak poniżej. ![]() czemu masz tyle gwintu? -------------------- WWW.MICKEY-GARAGE.COM
Części wykonywane indywidulanie Racing Custom Parts zapraszam ![]() ![]() Tsunami 0-100km/h - 1.7sec - 1231KM 1171Nm - ET@8,471 / 275km/h |
|
|
![]()
Post
#727
|
|
![]() Frequent User Dołączył: Mon, 02 February 2009 ![]() |
Te szpilki są cięte z pręta walcowanego, dlatego cała powierzchnia jest nagwintowana.
-------------------- FTWL Motorsport - części i akcesoria do instalacji turbo
|
|
|
![]()
Post
#728
|
|
![]() Forum Homee Dołączył: Sat, 12 September 2009 Skąd: www.Mickey-Garage.pl ![]() |
takie pręty są słabe, do tego gwint na całej powierzchni to tylko vw potrafi wsadzić, większość silników ma jednak klasyczne śruby/szpilki jako że są grubsze w większości swojej długości są też mniej podatne na rozciągania niż takie gwintowane na całości, takich bym niedał napewno
-------------------- WWW.MICKEY-GARAGE.COM
Części wykonywane indywidulanie Racing Custom Parts zapraszam ![]() ![]() Tsunami 0-100km/h - 1.7sec - 1231KM 1171Nm - ET@8,471 / 275km/h |
|
|
![]()
Post
#729
|
|
Forum Killer Dołączył: Wed, 14 July 2004 Skąd: Rz ![]() |
Nie musi być gwint walcowany.
Może być nacinany, liczy się klasa jego wykonania. No i oczywiście gwint tylko na dlugosci na ktorej jest potrzebny a na pozostałej dlugości kształt walcowy. -------------------- Quality means doing it right when no one is looking.
|
|
|
![]()
Post
#730
|
|
![]() Forum Killer Dołączył: Fri, 15 November 2002 Skąd: Krakow ![]() |
element jest tak wytrzymały jak najsłabsza jego cześć wiec co za różnica ile jest gwintu? To tylko śruby, przenoszące obciążenie w jedną stronę - bardziej bym sie martwił o kilkunastoletni gwint z drugiej strony - w bloku, zresztą płaszczyznę bloku bym sprawdził bo jersli on sie poddał to żadne śrubu i inne elementy głowicy nie pomoga.\
A jeśli chodzi o same śruby to najlepszym rozwiązaniem jest rozwiercenie na większy rozmiar no i chyba sruby są lepsze od szpilek bo w przypadku szpili to stosunkowo niewiele gwintu na nakrętce musie przenieść te obciążenia i ta nakrętka będzie najsłabszym miejscem? Tak mi sie wydaje na "chłopski" rozum? Szpilki stosuje sie wtedy kiedy nie chcemy nadwyrężać częstym odkręcaniem trudniej dostępnego gwintu np w piaście. -------------------- Szukam koni.........
......mechanicznych wystarczy WW <!-- s;) --><!-- s;) --> BMW E36 M3 3.2 SEDAN |
|
|
![]()
Post
#731
|
|
![]() Forum Clubber Dołączył: Fri, 06 July 2007 Skąd: slask :) Racibórz/Rybnik ![]() |
zobacz jak byly wykonane piramidy, od strony bloku nie puscilo nic. (nie ma takiej mozliwosci bo piramidka wlozona w blok) uszczelka byla bez wzmocnien, leciutko puszczalo gora (to akurat wina zwyklych srub). na calym swiecie najmocniejsze bmw laduja szpilki arp i piramidki ppf z wzmacniana uszczelka ktora teraz wleci. zaden sie nie chwali ale wiekszosc co powyzej 2 barcow w kraju bylo ladowane na alkoholu mialo problemy z uszczelka. za granica sciagaja glowice co zawody:-) plaszczyzna bloku byla planowana , to tez guz nie tak latwo go zbananowac. zawsze wieksze sruby bedzie mozna dowalic wieksza sila (ja dokrecalem zaledwie na 110nm). ale w tym wypadku postawie na arp szpilki, nie rozciagna sie tak jak nie uzyskana technologia srub , chyba ze ktos chce mi takie zrobic:-)
-------------------- 2011 SSS -> W-ce mistrz RWD DRAG , Bemowo ET - 12,89 (mat suszarka)
2011 bigbmw -> 1 miejsce King of BMW - ET: 12,51 (mat suszarka) (urwane 0,3sek) 2012 sss Ełk -> ET: 12,01 (mat suszarka) (urwane 0,5sek) 2013 sss Kamień Ś. -> ET 11,2 (mat suszarka pocięta :P ) (urwane 0,8sek i napędy też :P) 2015 automaster -> ET 12,2 Najszybszy Lotus 7 w pl. 2016 k64 DragGirl -> ŻONA w BMW TURBO !!! :) e46 m50 608KM 800nM Go Babe GO ! :) dyno: 740KM 1000nM seria wałki - m50 3.0 nowy projekt - sie robi czasem :P performance.k64.pl turbo replki i orginalne gt35 gt30 gt28 ... repliki, BMW TURBO zestawy , wastegate, blow off ... |
|
|
![]()
Post
#732
|
|
Forum Homee Dołączył: Thu, 12 January 2006 Skąd: Pionki/Warszawa ![]() |
element jest tak wytrzymały jak najsłabsza jego cześć wiec co za różnica ile jest gwintu? To tylko śruby, przenoszące obciążenie w jedną stronę - bardziej bym sie martwił o kilkunastoletni gwint z drugiej strony - w bloku, zresztą płaszczyznę bloku bym sprawdził bo jersli on sie poddał to żadne śrubu i inne elementy głowicy nie pomoga.\ A jeśli chodzi o same śruby to najlepszym rozwiązaniem jest rozwiercenie na większy rozmiar no i chyba sruby są lepsze od szpilek bo w przypadku szpili to stosunkowo niewiele gwintu na nakrętce musie przenieść te obciążenia i ta nakrętka będzie najsłabszym miejscem? Tak mi sie wydaje na "chłopski" rozum? Szpilki stosuje sie wtedy kiedy nie chcemy nadwyrężać częstym odkręcaniem trudniej dostępnego gwintu np w piaście. jak masz szpilke to przy dokręcaniu odchodzą Ci naprężenia skrętne a jak zetnie gwint na nakrętce to będziesz odrazu to widział. Co do pełny/niepełny gwint to pamiętaj że szpilka poddana obciązeniom odkształca się jednostkowo na jednostke dlugosci. Przy pełnej szpilce rozciągnie się mniej przy gwincie więcej więc im gwintu mniej tym lepiek. Pozdrawiam |
|
|
![]()
Post
#733
|
|
![]() Forum Clubber Dołączył: Fri, 06 July 2007 Skąd: slask :) Racibórz/Rybnik ![]() |
jak masz szpilke to przy dokręcaniu odchodzą Ci naprężenia skrętne a jak zetnie gwint na nakrętce to będziesz odrazu to widział. Co do pełny/niepełny gwint to pamiętaj że szpilka poddana obciązeniom odkształca się jednostkowo na jednostke dlugosci. Przy pełnej szpilce rozciągnie się mniej przy gwincie więcej więc im gwintu mniej tym lepiek. Pozdrawiam no i stad szpilki arp maja gwint tylko na odpowiedniej dlugosci, zreszta nie tylko dlatego. -------------------- 2011 SSS -> W-ce mistrz RWD DRAG , Bemowo ET - 12,89 (mat suszarka)
2011 bigbmw -> 1 miejsce King of BMW - ET: 12,51 (mat suszarka) (urwane 0,3sek) 2012 sss Ełk -> ET: 12,01 (mat suszarka) (urwane 0,5sek) 2013 sss Kamień Ś. -> ET 11,2 (mat suszarka pocięta :P ) (urwane 0,8sek i napędy też :P) 2015 automaster -> ET 12,2 Najszybszy Lotus 7 w pl. 2016 k64 DragGirl -> ŻONA w BMW TURBO !!! :) e46 m50 608KM 800nM Go Babe GO ! :) dyno: 740KM 1000nM seria wałki - m50 3.0 nowy projekt - sie robi czasem :P performance.k64.pl turbo replki i orginalne gt35 gt30 gt28 ... repliki, BMW TURBO zestawy , wastegate, blow off ... |
|
|
![]()
Post
#734
|
|
Forum Killer Dołączył: Thu, 14 September 2006 ![]() |
Ja mam szpilki ARP 12x1,5 skręciłem już 4 raz głowice. Ja na razie dwa razy a że planuję wymianę głowic na lepsze to będzie 3 razy , akurat tutaj raczej bym nie oszczędzał $ , a w przypadku zakupu szpilek nie martwisz się że trzeba czapkę ściągnąć i znowu ją przykręcić 2 - 3 razy a jestem tego pewien że to nie ostatni razu u Ciebie więc czy nie lepiej kupić ARP ? -------------------- 2004 wice mistrz Polski w klasie turbo
2009 1 miejsce Gecko Cup Street RWD 2 miejsce Gecko Cup King of Street 2010 1 miejsce Gecko Cup Street RWD 1 miejsce Gecko Cup King of Street |
|
|
![]()
Post
#735
|
|
![]() Frequent User Dołączył: Sat, 23 August 2003 Skąd: Wydminy ![]() |
Dzisiaj sprawdziłem bo coś mi nie grało i mam gwint 12x1,25
-------------------- SSS 2008 Modlin- 60ft 2.062, ET 12.625@186.55
|
|
|
![]()
Post
#736
|
|
![]() Forum Clubber Dołączył: Fri, 06 July 2007 Skąd: slask :) Racibórz/Rybnik ![]() |
czytacie co piszecie do siebie chlopy? wpada arp aniolek to jest bez dyskusyjne - jak zle zrozumilales, -chyba pisales z pablem .
p.s. ty mi zle zyczysz hehehe niechce mi sie juz sciagac glowicy ![]() -------------------- 2011 SSS -> W-ce mistrz RWD DRAG , Bemowo ET - 12,89 (mat suszarka)
2011 bigbmw -> 1 miejsce King of BMW - ET: 12,51 (mat suszarka) (urwane 0,3sek) 2012 sss Ełk -> ET: 12,01 (mat suszarka) (urwane 0,5sek) 2013 sss Kamień Ś. -> ET 11,2 (mat suszarka pocięta :P ) (urwane 0,8sek i napędy też :P) 2015 automaster -> ET 12,2 Najszybszy Lotus 7 w pl. 2016 k64 DragGirl -> ŻONA w BMW TURBO !!! :) e46 m50 608KM 800nM Go Babe GO ! :) dyno: 740KM 1000nM seria wałki - m50 3.0 nowy projekt - sie robi czasem :P performance.k64.pl turbo replki i orginalne gt35 gt30 gt28 ... repliki, BMW TURBO zestawy , wastegate, blow off ... |
|
|
![]()
Post
#737
|
|
Forum Killer Dołączył: Wed, 14 July 2004 Skąd: Rz ![]() |
Tak jeszcze wracając do OT tematu śrub. Średnica to nie wszystko. Liczy się to aby gwint był na odpowiedniej długości (przeciez nacięcie gwintu osłabia sworzeń -częśc pracującą, dlatego ważny jest odpowiedni promieć dna), liczy się również i to bardzo wyjście za gwintem (kształt podciecia ma duże znaczenie), brak zacieć itd. Oczywiście sprawy materiału uznaje za oczywiste.
Zastanawia mnie troche czy śrubki z ARP nie maja umocnionego powierzchniowo wyjscia za gwintem.. ale to trzeba by sie przyrzeć. EOT -------------------- Quality means doing it right when no one is looking.
|
|
|
![]()
Post
#738
|
|
![]() Forum Killer Dołączył: Tue, 22 July 2003 Skąd: 100-lica ![]() |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() tak to robią evtreme tuners ![]() -------------------- ForzaItalia
|
|
|
![]()
Post
#739
|
|
![]() I live here ! Dołączył: Mon, 04 November 2002 Skąd: Bydgoszcz ![]() |
Powiedz czy znalazłeś nowe źródło półosi czy masz znowu te u nas dorabiane? Szukam czegoś mocnego...
-------------------- Evo IX 545KM/689,W215 63AMG,Delta HPE HF Evo500,W245 Sport,W166 D6S, 635csi,Ritmo 130TC Abarth
|
|
|
![]()
Post
#740
|
|
![]() Forum Clubber Dołączył: Fri, 06 July 2007 Skąd: slask :) Racibórz/Rybnik ![]() |
Powiedz czy znalazłeś nowe źródło półosi czy masz znowu te u nas dorabiane? Szukam czegoś mocnego... to jest tak, same polosie sa ok, przegoby tez, ale na wieloklin byl ze slabego materialu, zrodlo ktore robilo polosie zrobi wedle reklamacji nowe lepsze, ale poki co bede kpl przerabiac przeniesienie napedu , ale zanim dojdzie do tego silnik , i wiele rzeczy od nowa w innej formie stad troche to potrawa a troche mam roboty z innymi maszynami tez.-------------------- 2011 SSS -> W-ce mistrz RWD DRAG , Bemowo ET - 12,89 (mat suszarka)
2011 bigbmw -> 1 miejsce King of BMW - ET: 12,51 (mat suszarka) (urwane 0,3sek) 2012 sss Ełk -> ET: 12,01 (mat suszarka) (urwane 0,5sek) 2013 sss Kamień Ś. -> ET 11,2 (mat suszarka pocięta :P ) (urwane 0,8sek i napędy też :P) 2015 automaster -> ET 12,2 Najszybszy Lotus 7 w pl. 2016 k64 DragGirl -> ŻONA w BMW TURBO !!! :) e46 m50 608KM 800nM Go Babe GO ! :) dyno: 740KM 1000nM seria wałki - m50 3.0 nowy projekt - sie robi czasem :P performance.k64.pl turbo replki i orginalne gt35 gt30 gt28 ... repliki, BMW TURBO zestawy , wastegate, blow off ... |
|
|
![]() ![]() |
![]() |
Wersja Lo-Fi | Aktualny czas: Wednesday, 25 June 2025 - 06:40 |