Shoutbox 0 nowych PW 


42 Stron V  « < 2 3 4 5 6 > »   
Closed TopicStart new topic
> BMW E36 M50B30 NV TURBO MAT SUSZARKA k64 garage www.k64.pl, 2013: 11,2 ET e85,bigturbo,hoosier - drag project. 740KM 980nM
guzior
post Mon, 21 Sep 2009 - 17:44
Post #61


Forum Clubber
Dołączył: Thu, 21 December 2006
Skąd: Żyrardów





CYTAT
no bez jaj . gt 32 to turbo na łozysku slizgowym i napewno przez brak restryktora nie lecial by olej ciurkiem z turbiny

Jeszcze bys sie zdziwił. Ale poczekajmy, az autor sie wypowie odnosnie restryktora.


--------------------
885 60 50 40
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Wspieraj forum
post Mon, 21 Sep 2009 - 17:44
Post #


Dotacja






Dotacja na forum
Go to the top of the page
 
Quote Post
Dan41
post Tue, 22 Sep 2009 - 13:29
Post #62


Super User
Dołączył: Sat, 12 February 2005
Skąd: [ S R C ]





CYTAT(hz10 @ Mon, 21 Sep 2009 - 09:29) *
prosze bardzo
pojemność cylindra to jest wartość zależna od skoku tłoka oraz średnicy a nie od wysokości cylindra, oznacza to że jak byś dołożył pięciocentymetrową podkładke to pojemność cylindra nie zmieni sie nawet o 0,00000001 mm sześcienny wink.gif



@Pinin wytlumaczyl  tongue.gif


Pozdro i koniec OT wink.gif





--------------------
ET 12.793s
Go to the top of the page
 
+Quote Post
hz10
post Tue, 22 Sep 2009 - 19:52
Post #63


Forum Clubber
Dołączył: Mon, 18 December 2006
Skąd: TST





patrz a mnie całe życie uczyli że grubość uszczelki ma wpływ na pojemność komory spalaniaa nie cylindra
Go to the top of the page
 
+Quote Post
mcgiver
post Tue, 22 Sep 2009 - 20:13
Post #64


Forum Killer
Dołączył: Mon, 24 March 2008
Skąd: żywiec





dla rozwiania wątpliwości google naszym przyjacielem wink.gif
pojemnośc skokowa http://pl.wikipedia.org/wiki/Pojemno%C5%9B%C4%87_skokowa


całkowita pojemnośc cylindra :
CYTAT
Pojemność skokowa cylindra - stała objętość, o którą zmienia się pojemność cylindra wskutek przesunięcia tłoka od zwrotu wewnętrznego do zwrotu zewnętrznego lub odwrotnie.

Pojemność skokowa silnika - suma pojemności skokowych wszystkich jego cylindrów.

Całkowita pojemność cylindra - suma pojemności komory sprężania i pojemności skokowej cylindra. Inaczej - objętość wnętrza cylindra ograniczonego ściankami głowicy i denkiem tłoka, który znajduje się w położeniu zwrotu wewnętrznego.

Pojemność komory sprężania - objętość wnętrza cylindra ograniczona ściankami głowicy i denkiem tłoka w chwili, kiedy tłok znajduje się w położeniu zwrotu zewnętrznego.

Stopień sprężania - stosunek całkowitej pojemności cylindra do pojemności komory sprężania.

Górny martwy punkt (w skrócie GMP) - skrajne położenie tłoka w cylindrze, które odpowiada najmniejszej objętości wnętrza cylindra. Tłok znajduje się wówczas najdalej od wału korbowego, a więc najbliżej głowicy cylindra. Położenie takie bywa również nazywane zwrotem zewnętrznym (ZZ), górnym położeniem zwrotnym (GPZ) lub zewnętrznym położeniem zwrotnym (ZPZ).

Dolny martwy punkt - (w skrócie DMP) - skrajne położenie tłoka w cylindrze, które odpowiada największej objętości wnętrza cylindra. Tłok znajduje się wówczas najbliżej wału korbowego, a najdalej od głowicy cylindra. Położenie takie bywa również nazywane zwrotem wewnętrznym (ZW), dolnym położeniem zwrotnym (DPZ) lub wewnętrznym położeniem zwrotnym (WPZ).

Moc pełna - największa moc na wale silnika wyposażonego tylko w urządzenia niezbędne do jego ruchu w czasie badań na stanowisku, tj. w pompę oleju i rozdzielacz zapłonu dla silników gaźnikowych, bez osprzętu napędzanego przez silnik, bez filtru powietrza, układ wydechowy z tłumikiem odłączony. Temperatura otoczenia 16 stopni Celsjusza (odpowiada określeniu mocy wg. SAE).

Moment obrotowy - miernik zdolności do przezwyciężania oporów przeciwstawiających się obracaniu wału.


zaczerpniete z : http://arturamaj.republika.pl/auta/legenda.htm


--------------------
mój stroker m50b29T się robi _http://mcg1ver.fotosik.pl/albumy/516168-68.html

TYLNY NAPĘD JEST JAK SEX; po co jechac na ręcznym , jak mozna dać w p...e :).
Śmierć jeżdzi szybko więc trzeba być szybszym od niej.
Go to the top of the page
 
+Quote Post
maleckis
post Fri, 25 Sep 2009 - 12:15
Post #65


Forum Killer
Dołączył: Sun, 05 February 2006
Skąd: Poznań





Garrett na swojej stronie podaje, że średnica otworu zasilającego łożysko GT32 w olej ma 14mm. Nie ma żadnej informacji o koniecznym restryktorze. Turbina smarowana olejem, bez chłodzenia wodą zawsze ma trochę większy otwór (moje GT35R chłodzone wodą ma otwór na olej ~6mm). Wydaje mi się, że jak masz restryktor 1.4mm, to nie ma szans, aby z jego powodu olej leciał ciurkiem z wirnika.


--------------------
Maleckis Motorsport
www.maleckis.com
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Mario
post Fri, 25 Sep 2009 - 12:31
Post #66


Forum Homee
Dołączył: Sat, 21 December 2002
Skąd: Płock





Turbo jest zjebane i tyle


--------------------
Wicemistrz Polski i Mistrz Pucharu PZMot na 1/4 mili w klasie Profi+ 2003r.
Ostatnie projekty :2 X BMW M3 3.0 Turbo ,Audi A3 1.8T,Seat Ibiza 1.8T, 2XBMW 325 Turbo,
2xAudi S3, 6xBMW E46 330i + 325 Supercharged by MTG
wiecek1@neostrada.pl gg 5424844
Sportowe układy wydechowe,uturbianie aut,instalacje kompresorów...
Go to the top of the page
 
+Quote Post
koziol1
post Fri, 25 Sep 2009 - 15:42
Post #67


Forum Homee
Dołączył: Sat, 07 December 2002
Skąd: w-wa





rozumiem ze restryktor na początku przewodu - przy turbinie ( a nie przy trojniku)
jesli tak to montaz ksiazkowy i nie pwoinno byc zadnych problemow


--------------------
Fiat 126p, stan bardzo dobry
Go to the top of the page
 
+Quote Post
k64
post Mon, 19 Oct 2009 - 17:19
Post #68


Forum Clubber
Dołączył: Fri, 06 July 2007
Skąd: slask :) Racibórz/Rybnik





czesc, co tam slychac? dry.gif

udalo sie odzyskac troche $ na regeneracje GT32, zostala zregenerowana ale i tak ciekla z tylu , pojdzie jeszce raz do regeneracji ale raczej nie zostanie w e36.

prace ciagle trwaja ale brak garazu to problem


wiec przenioslem sie laugh.gif


ale i tak ciasno jest, brak podnosnika ...


i dlatego zmiana planow, nowe Turbo Burbo bedzie na Górze tzn topmaunt?
spawanie trwa ...


jesli ktos chce stare kolektory (turbo na dole) to beda do sprzedania za 400zl za tydzien.
zreszta flansze pod kolektory do m50b25 rowniez bede miec w atrakcyjnej cenie , jak cos to PW.

pozdrawiam k64 ph34r.gif


--------------------
2011 SSS -> W-ce mistrz RWD DRAG , Bemowo ET - 12,89 (mat suszarka)
2011 bigbmw -> 1 miejsce King of BMW - ET: 12,51 (mat suszarka) (urwane 0,3sek)
2012 sss Ełk -> ET: 12,01 (mat suszarka) (urwane 0,5sek)
2013 sss Kamień Ś. -> ET 11,2 (mat suszarka pocięta :P ) (urwane 0,8sek i napędy też :P)
2015 automaster -> ET 12,2 Najszybszy Lotus 7 w pl.
2016 k64 DragGirl -> ŻONA w BMW TURBO !!! :) e46 m50 608KM 800nM Go Babe GO ! :)

dyno: 740KM 1000nM seria wałki - m50 3.0
nowy projekt - sie robi czasem :P

performance.k64.pl turbo replki i orginalne gt35 gt30 gt28 ... repliki, BMW TURBO zestawy , wastegate, blow off ...
Go to the top of the page
 
+Quote Post
PMN
post Mon, 19 Oct 2009 - 17:42
Post #69


Moderator
Dołączył: Thu, 27 November 2003
Skąd: Plateau/Warszawa





k64, trzymam kciuki za projekt.
Topmount jest b.fajny, tylko zawsze jest problem ze zmieszczeniem filtra powietrza i DP.


--------------------
BMW M3T by VTG - ET 10.2s
Shelby GT500 - 12.1s
Go to the top of the page
 
+Quote Post
JuZa90
post Mon, 26 Oct 2009 - 13:20
Post #70


Rookie
Dołączył: Mon, 19 January 2009





biggrin.gif
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Bamber Bmw
post Mon, 26 Oct 2009 - 13:27
Post #71


User
Dołączył: Mon, 31 March 2008
Skąd: SRB





CYTAT(k64 @ Sun, 06 Sep 2009 - 12:34) *
jedrek: ja mam 2 uszczelki orginalne 1,75mm + przekladke 1,5mm na zew(troche zle napisales raczej ale napewno wiesz o co chodzi) wink.gif
bamberBMW: mierzylem to suwmiarka i wyszlo mi 1,50 na zew ~, nie mam pretensji do ciebie spokojnie wink.gif
mcgiver: dokladnie tez mysle ze taki bedzie stopien sprezania.

Panowie wszystko sie okaze niebawem.


tu masz taką uszczelkę jaką dostałeś,sory ale ja nie wiem jak ty to mierzyłeś,robię te uszczelki i wiem z jakiego materiału są i jaka grubość.



--------------------
dorabianie przekładek odprężających między uszczelki M50b25 wypalana laserem

_http://www.racingforum.pl/BMW-E36-Coupe-Tu...owe-t61512.html

Auto do pracy e36 cupe M50b25T
Go to the top of the page
 
+Quote Post
mcgiver
post Mon, 26 Oct 2009 - 13:53
Post #72


Forum Killer
Dołączył: Mon, 24 March 2008
Skąd: żywiec





CYTAT(Bamber Bmw @ Mon, 26 Oct 2009 - 13:27) *
tu masz taką uszczelkę jaką dostałeś,sory ale ja nie wiem jak ty to mierzyłeś,robię te uszczelki i wiem z jakiego materiału są i jaka grubość.


a to jest pomiar uszczelki czy przekładki?
potrzebuję uszczelkę 1mm


--------------------
mój stroker m50b29T się robi _http://mcg1ver.fotosik.pl/albumy/516168-68.html

TYLNY NAPĘD JEST JAK SEX; po co jechac na ręcznym , jak mozna dać w p...e :).
Śmierć jeżdzi szybko więc trzeba być szybszym od niej.
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Bamber Bmw
post Mon, 26 Oct 2009 - 14:18
Post #73


User
Dołączył: Mon, 31 March 2008
Skąd: SRB





CYTAT(mcgiver @ Mon, 26 Oct 2009 - 13:53) *
a to jest pomiar uszczelki czy przekładki?
potrzebuję uszczelkę 1mm

przekładki


--------------------
dorabianie przekładek odprężających między uszczelki M50b25 wypalana laserem

_http://www.racingforum.pl/BMW-E36-Coupe-Tu...owe-t61512.html

Auto do pracy e36 cupe M50b25T
Go to the top of the page
 
+Quote Post
k64
post Wed, 28 Oct 2009 - 14:16
Post #74


Forum Clubber
Dołączył: Fri, 06 July 2007
Skąd: slask :) Racibórz/Rybnik





stary chinski kolektor dolny sprzedany,tymczasem mam flansze juz do kolektora o otworach z glowicy odpowiadajacym temu co mam (powiekszone byly) i powoli myslimy jak to zrobic, moze nie bedzie tak zle, bedzie to najprostrzy kolektor skrzynkowy? tak to sie zwie?







pozdro huh.gif


--------------------
2011 SSS -> W-ce mistrz RWD DRAG , Bemowo ET - 12,89 (mat suszarka)
2011 bigbmw -> 1 miejsce King of BMW - ET: 12,51 (mat suszarka) (urwane 0,3sek)
2012 sss Ełk -> ET: 12,01 (mat suszarka) (urwane 0,5sek)
2013 sss Kamień Ś. -> ET 11,2 (mat suszarka pocięta :P ) (urwane 0,8sek i napędy też :P)
2015 automaster -> ET 12,2 Najszybszy Lotus 7 w pl.
2016 k64 DragGirl -> ŻONA w BMW TURBO !!! :) e46 m50 608KM 800nM Go Babe GO ! :)

dyno: 740KM 1000nM seria wałki - m50 3.0
nowy projekt - sie robi czasem :P

performance.k64.pl turbo replki i orginalne gt35 gt30 gt28 ... repliki, BMW TURBO zestawy , wastegate, blow off ...
Go to the top of the page
 
+Quote Post
guzior
post Sun, 01 Nov 2009 - 23:56
Post #75


Forum Clubber
Dołączył: Thu, 21 December 2006
Skąd: Żyrardów





CYTAT
udalo sie odzyskac troche $ na regeneracje GT32, zostala zregenerowana ale i tak ciekla z tylu , pojdzie jeszce raz do regeneracji ale raczej nie zostanie w e36.

A ja moze bede chamski ale nie daje mi to spokoju-
na tej aukcji:
http://allegro.pl/item799932085_turbo_turb...2_do_400km.html
piszesz że W serwisie uznali że uszczelniacz szczelił gdyż spływ oleju nie był drożny.
Wiec moze turbo od poczatku ciekło dlatego, ze spływ oleju nie był drozny (ta rurak ktora ma isc do bloku - cos z nia bylo nie tak, byla za małej srednicy itp?)


--------------------
885 60 50 40
Go to the top of the page
 
+Quote Post
_lukiastra_
post Wed, 04 Nov 2009 - 00:13
Post #76


Rookie
Dołączył: Sun, 07 December 2008
Skąd: szczecin city





Witam
Potrzebuje małej pomocy a widze ze sa tu osoby ze sporym doświadczeniem w uturbianiu BMW
Powiedzcie mi jakie najlepiej turbo dobrać do M20B25 zeby boost był w miare szerokim zakresie obrotów. Auto ma byc do zabaw i jazdy na codzień. Cały czas chodzi mi pogłowie Holset HX35 tylko cieżko go znalesc. Moze wiecie w jakich samochodach wystepował (markai model) nie liczac RAMA 2500 . Oczywiście inne przykłady turbin też rozważe.
Go to the top of the page
 
+Quote Post
k64
post Fri, 06 Nov 2009 - 01:21
Post #77


Forum Clubber
Dołączył: Fri, 06 July 2007
Skąd: slask :) Racibórz/Rybnik





CYTAT(guzior @ Sun, 01 Nov 2009 - 23:56) *
A ja moze bede chamski ale nie daje mi to spokoju-
na tej aukcji:
http://allegro.pl/item799932085_turbo_turb...2_do_400km.html
piszesz że W serwisie uznali że uszczelniacz szczelił gdyż spływ oleju nie był drożny.
Wiec moze turbo od poczatku ciekło dlatego, ze spływ oleju nie był drozny (ta rurak ktora ma isc do bloku - cos z nia bylo nie tak, byla za małej srednicy itp?)

no wredny jestes, turbina miala drozny splyw bo go nie bylo do miski tylko do "miski" widac na filmie, po regeneracji rowniez tak bylo, i zwrot pieniedzy . Regeneracja turbo w pl = lipa.


--------------------
2011 SSS -> W-ce mistrz RWD DRAG , Bemowo ET - 12,89 (mat suszarka)
2011 bigbmw -> 1 miejsce King of BMW - ET: 12,51 (mat suszarka) (urwane 0,3sek)
2012 sss Ełk -> ET: 12,01 (mat suszarka) (urwane 0,5sek)
2013 sss Kamień Ś. -> ET 11,2 (mat suszarka pocięta :P ) (urwane 0,8sek i napędy też :P)
2015 automaster -> ET 12,2 Najszybszy Lotus 7 w pl.
2016 k64 DragGirl -> ŻONA w BMW TURBO !!! :) e46 m50 608KM 800nM Go Babe GO ! :)

dyno: 740KM 1000nM seria wałki - m50 3.0
nowy projekt - sie robi czasem :P

performance.k64.pl turbo replki i orginalne gt35 gt30 gt28 ... repliki, BMW TURBO zestawy , wastegate, blow off ...
Go to the top of the page
 
+Quote Post
guzior
post Fri, 06 Nov 2009 - 06:45
Post #78


Forum Clubber
Dołączył: Thu, 21 December 2006
Skąd: Żyrardów





CYTAT
ta rurak ktora ma isc do bloku - cos z nia bylo nie tak, byla za małej srednicy itp?
A nie "szła do bloku."


--------------------
885 60 50 40
Go to the top of the page
 
+Quote Post
tdserek
post Fri, 06 Nov 2009 - 09:15
Post #79


Super User
Dołączył: Tue, 25 April 2006
Skąd: DW-city





hejka a to turbo nie jest na lozyskach kulkowych? bo podobno nikt sensownie tego nie zregeneruje w pl:D
Go to the top of the page
 
+Quote Post
k64
post Fri, 06 Nov 2009 - 09:43
Post #80


Forum Clubber
Dołączył: Fri, 06 July 2007
Skąd: slask :) Racibórz/Rybnik





CYTAT(k64 @ Fri, 06 Nov 2009 - 01:21) *
no wredny jestes, turbina miala drozny splyw bo go nie bylo do miski tylko do "miski" widac na filmie, po regeneracji rowniez tak bylo, i zwrot pieniedzy . Regeneracja turbo w pl = lipa.



CYTAT(guzior @ Fri, 06 Nov 2009 - 06:45) *
A nie "szła do bloku."

skoncz juz pier***** w moim temacie bo ja wiem jak to bylo robione i nie opieraj sie na twoich domyslach, starcilem kupe czasu i kasy przez twojego kolegi bo sprzedal gowno a nie turbo (sprawa zakonczona) a o tym juz bylo pisane wyzej, to co stwierdzaja w serwisie to jedno a jaka jest prawda to drugie, i np. nie pisze tutaj o wszystkim m.innym o tym ze RESTRYKTOR GT32 ma wbudowany w sobie a predzej HO HO napewno nie dales OLEJU a teraz znow cos laugh.gif , i nie bede sie tlumaczyc wiecej bo nie musze i nie ma to wiekszego sensu, widzieli inni "znani" turbine i stwierdzili jedno a sa tez tacy wszystko wiedzacy ale prawde mowiac gowno wiedza wink.gif

CYTAT(tdserek @ Fri, 06 Nov 2009 - 09:15) *
hejka a to turbo nie jest na lozyskach kulkowych? bo podobno nikt sensownie tego nie zregeneruje w pl:D


slizgowych


--------------------
2011 SSS -> W-ce mistrz RWD DRAG , Bemowo ET - 12,89 (mat suszarka)
2011 bigbmw -> 1 miejsce King of BMW - ET: 12,51 (mat suszarka) (urwane 0,3sek)
2012 sss Ełk -> ET: 12,01 (mat suszarka) (urwane 0,5sek)
2013 sss Kamień Ś. -> ET 11,2 (mat suszarka pocięta :P ) (urwane 0,8sek i napędy też :P)
2015 automaster -> ET 12,2 Najszybszy Lotus 7 w pl.
2016 k64 DragGirl -> ŻONA w BMW TURBO !!! :) e46 m50 608KM 800nM Go Babe GO ! :)

dyno: 740KM 1000nM seria wałki - m50 3.0
nowy projekt - sie robi czasem :P

performance.k64.pl turbo replki i orginalne gt35 gt30 gt28 ... repliki, BMW TURBO zestawy , wastegate, blow off ...
Go to the top of the page
 
+Quote Post

42 Stron V  « < 2 3 4 5 6 > » 
Closed TopicStart new topic
 

RSS Wersja Lo-Fi Aktualny czas: Tuesday, 24 June 2025 - 17:07