Shoutbox 0 nowych PW 


42 Stron V  < 1 2 3 4 5 > »   
Closed TopicStart new topic
> BMW E36 M50B30 NV TURBO MAT SUSZARKA k64 garage www.k64.pl, 2013: 11,2 ET e85,bigturbo,hoosier - drag project. 740KM 980nM
kamil.k
post Sun, 06 Sep 2009 - 09:19
Post #41


Forum Killer
Dołączył: Thu, 31 March 2005
Skąd: Piotrków Trybunalski





CYTAT(k64 @ Sun, 06 Sep 2009 - 03:19) *
hmm

1.ale stopien sprezania obliczamy po tym ile pokaze nam cisnienia na cylindrach no nie?

mierzylem przed remontem , przed odprezeniem i cisnienie na kazdym z cylindrow bylo = 14,5 ~ (cieply silnik)
skoro teraz cisnienie jest = 8 ~
2.to jaki mam wkoncu stopien sprezania?
(dodam ze cisnienie sprawdzalem na zimnym silniku i nie otwieralem przepustnicy (3.ma to az tak wielkie znaczenie?)



nie masz sie co dziwic ze taki wynik jak silnik zimny i zamknieta przepustnica.na razie sugeruj sie tym żeby było równe cisnienie na każdym cylindrze i tyle .dotrzesz troche silnik to pozycz lepszy manometr i sprawdz prawidowo na rozgrzanym silniku i z otwarta na max przepustnicą albo podjedz gdzies gdzie zrobia ci z wykresem


--------------------
Usunięto kontrowersyjne treści. Profil pod obserwacją.
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Wspieraj forum
post Sun, 06 Sep 2009 - 09:19
Post #


Dotacja






Dotacja na forum
Go to the top of the page
 
Quote Post
mcgiver
post Sun, 06 Sep 2009 - 11:34
Post #42


Forum Killer
Dołączył: Mon, 24 March 2008
Skąd: żywiec





wychodzi z wyliczeń ze masz około 7,5:1 , gruuubo wink.gif


--------------------
mój stroker m50b29T się robi _http://mcg1ver.fotosik.pl/albumy/516168-68.html

TYLNY NAPĘD JEST JAK SEX; po co jechac na ręcznym , jak mozna dać w p...e :).
Śmierć jeżdzi szybko więc trzeba być szybszym od niej.
Go to the top of the page
 
+Quote Post
jendrek e-30
post Sun, 06 Sep 2009 - 11:51
Post #43


Super User
Dołączył: Mon, 15 January 2007
Skąd: warszawa





Stopień sprężania 10.1 fabryka przy jednej uszczelce 1.75+1.5=2.25 podniosła się do góry a nie jak piszesz 5, więc stopień sprężania będzie około 8 na szybko licząc, niski trzeba grubo dmuchnąć żeby gryzła asfalt hehehe, trzymam kciuki i czekam na zakończenie projektu.





POZDRO ph34r.gif
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Bamber Bmw
post Sun, 06 Sep 2009 - 11:52
Post #44


User
Dołączył: Mon, 31 March 2008
Skąd: SRB





CYTAT(k64 @ Sun, 06 Sep 2009 - 11:27) *
ok dzieki Panowie, i tak mysle ze przekladka moja troche za duzo wyszla i stad tak niskie cisnienie no ale trudno, bedzie co ma byc.
1,75 uszczelka + 1,50 przekladka + 1,75 uszczelka to ok = 5 ~

Uszczelkę sam ci dorabiałem z blachy 1mm,nie wiem jak ty to mierzysz że ci wychodzi 1,5mm,Mówiłem ci że przy paleniu laserem zawsze przy krawędziach jest lekki nagar podtopionego materiału,to w tym miejscu może być lekki wzrost grubości ale to się równa lekko drobnym papierem i jest ok.


--------------------
dorabianie przekładek odprężających między uszczelki M50b25 wypalana laserem

_http://www.racingforum.pl/BMW-E36-Coupe-Tu...owe-t61512.html

Auto do pracy e36 cupe M50b25T
Go to the top of the page
 
+Quote Post
mcgiver
post Sun, 06 Sep 2009 - 16:14
Post #45


Forum Killer
Dołączył: Mon, 24 March 2008
Skąd: żywiec





CYTAT(jendrek e-30 @ Sun, 06 Sep 2009 - 11:51) *
Stopień sprężania 10.1 fabryka przy jednej uszczelce 1.75+1.5=2.25 podniosła się do góry a nie jak piszesz 5, więc stopień sprężania będzie około 8 na szybko licząc, niski trzeba grubo dmuchnąć żeby gryzła asfalt hehehe, trzymam kciuki i czekam na zakończenie projektu.





POZDRO ph34r.gif


Jędrek różnica do fabryki to 3,25 ,a nie 2,25
wink.gif , tak więc nowe CR = 7,5 :1 , bardzo nisko ....


--------------------
mój stroker m50b29T się robi _http://mcg1ver.fotosik.pl/albumy/516168-68.html

TYLNY NAPĘD JEST JAK SEX; po co jechac na ręcznym , jak mozna dać w p...e :).
Śmierć jeżdzi szybko więc trzeba być szybszym od niej.
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Dan41
post Tue, 08 Sep 2009 - 09:57
Post #46


Super User
Dołączył: Sat, 12 February 2005
Skąd: [ S R C ]





CYTAT(korona @ Sun, 06 Sep 2009 - 06:39) *
Absolutnie nie obliczasz tak stopnia sprężania! Stopień sprężania (CR) jest wartością stałą, wynikającą z pojemności cylindra i pojemności komory spalania w tym cylindrze. Czyli dla silnika M50B25 bez vanosa, gdzie 1cyl. ma pojemność 416cc a komora spalania ok 41cc CR=10:1 (poj. cyl / poj komory spalania). Gdy podniesiesz głowicę o np 2mm (druga uszczelka + przekładka) komora spalania powiększy się i jednocześnie CR się obniży (można łatwo policzyć nową poj. stosując wzór na pojemność walca o H=wartość o jaką podnieśliśmy głowicę, i dodając do istniejącej poj. komory spalania) . Np 416cc/49cc = 8,5(:1)

Podczas pomiaru zawsze otwieramy przepustnice na full by silnik nie musiał jeszcze walczyć z podciśnieniem

Hey.. 


Male OT wink.gif

Jesli zwiekszymy komore spalania uszczelka (czyli Wasze 41cc>49cc) zwiekszamy takze pojemnosc calego cylindra o ta sama wartosc.

424/49=8.65  (nie wiele zmienilo ale warto o tym pamietac wink.gif )



Pozdro



--------------------
ET 12.793s
Go to the top of the page
 
+Quote Post
k64
post Sat, 19 Sep 2009 - 17:37
Post #47


Forum Clubber
Dołączył: Fri, 06 July 2007
Skąd: slask :) Racibórz/Rybnik





projekt stanal w miejscu, turbina gt32 pierwszy raz odpalona oczywiscie ze smarowaniem , bez podpiecia pod IC okazala sie wielkim shitem.
leje sie z niej jak z kranu.

na filmiku widac splyw oleju ktory ma isc do bloku - od 4sek pracy zimnego silnika widac OK leci olej, a pozniej wirnik sie nieco zatrzymuje oraz zaczyna sie lac ze strony zimnej - po zdemontowaniu (40sek samochod chodzil) okazuje sie że ze strony goracej rowniez nie jest sucho, ze tak napisze bagno.
Worek pieniedzy poszedl na turbine a dostalem wielkiego ZONGA - nic z tego nie wyszlo, zobaczymy co czas pokaze i co wymysli osoba od ktorej kupilem sprezarke ktora miala byc 100% sprawna nie cieknaca. Turbina zakupiona przez allegro.

http://img190.imageshack.us/i/obraz009.mp4/

pozdrawiam ide do baru ohmy.gif


--------------------
2011 SSS -> W-ce mistrz RWD DRAG , Bemowo ET - 12,89 (mat suszarka)
2011 bigbmw -> 1 miejsce King of BMW - ET: 12,51 (mat suszarka) (urwane 0,3sek)
2012 sss Ełk -> ET: 12,01 (mat suszarka) (urwane 0,5sek)
2013 sss Kamień Ś. -> ET 11,2 (mat suszarka pocięta :P ) (urwane 0,8sek i napędy też :P)
2015 automaster -> ET 12,2 Najszybszy Lotus 7 w pl.
2016 k64 DragGirl -> ŻONA w BMW TURBO !!! :) e46 m50 608KM 800nM Go Babe GO ! :)

dyno: 740KM 1000nM seria wałki - m50 3.0
nowy projekt - sie robi czasem :P

performance.k64.pl turbo replki i orginalne gt35 gt30 gt28 ... repliki, BMW TURBO zestawy , wastegate, blow off ...
Go to the top of the page
 
+Quote Post
choody
post Sat, 19 Sep 2009 - 19:01
Post #48


Frequent User
Dołączył: Tue, 26 May 2009





Ale fuckup 8-/ ...... podaj sprzedającego na forum żeby nikt z nas się nie wpakował w podobną akcję ..... informuj jak akcja reklamacja będzie przechodziła, bo strasznie trzymam kciuki za ten projekt .....
Go to the top of the page
 
+Quote Post
korona
post Sat, 19 Sep 2009 - 19:04
Post #49


Forum Homee
Dołączył: Mon, 27 November 2006
Skąd: [SRB] Adam





Sprawdź spływ oleju, najprawdopodobniej to on jest winny, każde turbo puści olej jak nie będzie drożny spływ. Jaki masz restryktor na wejściu smarowania?

edit: podobno spływ do wiaderka, czy tak było od razu czy dopiero jak zaczęło walić olejem?
Go to the top of the page
 
+Quote Post
hz10
post Sat, 19 Sep 2009 - 20:07
Post #50


Forum Clubber
Dołączył: Mon, 18 December 2006
Skąd: TST





CYTAT(Dan41 @ Tue, 08 Sep 2009 - 09:57) *
Hey.. 


Male OT wink.gif

Jesli zwiekszymy komore spalania uszczelka (czyli Wasze 41cc>49cc) zwiekszamy takze pojemnosc calego cylindra o ta sama wartosc.

424/49=8.65  (nie wiele zmienilo ale warto o tym pamietac wink.gif )



Pozdro

nie wiesz o czym piszesz tongue.gif
Go to the top of the page
 
+Quote Post
artix
post Sat, 19 Sep 2009 - 20:09
Post #51


Moderator
Dołączył: Sun, 16 March 2003
Skąd: Sweden





masakra , niezly wal !


--------------------
E36 coupe M50b28 T by Artix
Audi A4 B8 TDI Avant by KingSoft
Go to the top of the page
 
+Quote Post
hz10
post Sat, 19 Sep 2009 - 20:11
Post #52


Forum Clubber
Dołączył: Mon, 18 December 2006
Skąd: TST





CYTAT(k64 @ Sat, 19 Sep 2009 - 17:37) *
projekt stanal w miejscu, turbina gt32 pierwszy raz odpalona oczywiscie ze smarowaniem , bez podpiecia pod IC okazala sie wielkim shitem.
leje sie z niej jak z kranu.

na filmiku widac splyw oleju ktory ma isc do bloku - od 4sek pracy zimnego silnika widac OK leci olej, a pozniej wirnik sie nieco zatrzymuje oraz zaczyna sie lac ze strony zimnej - po zdemontowaniu (40sek samochod chodzil) okazuje sie że ze strony goracej rowniez nie jest sucho, ze tak napisze bagno.
Worek pieniedzy poszedl na turbine a dostalem wielkiego ZONGA - nic z tego nie wyszlo, zobaczymy co czas pokaze i co wymysli osoba od ktorej kupilem sprezarke ktora miala byc 100% sprawna nie cieknaca. Turbina zakupiona przez allegro.

http://img190.imageshack.us/i/obraz009.mp4/

pozdrawiam ide do baru ohmy.gif

stawiam 1pln że coś popłyneło do turbiny razem z olejem
Go to the top of the page
 
+Quote Post
k64
post Sun, 20 Sep 2009 - 00:52
Post #53


Forum Clubber
Dołączył: Fri, 06 July 2007
Skąd: slask :) Racibórz/Rybnik





CYTAT(hz10 @ Sat, 19 Sep 2009 - 20:11) *
stawiam 1pln że coś popłyneło do turbiny razem z olejem

nie ma takiej opcji bo splyw byl wlasnie do miski (wiaderka) jak widzisz na pierwszym i ostatnim filmie z turbina (dzisiaj)) , olej czysty jak łza, wolne obroty byly silnika jak slychac i rowniez nic sie takiego nie zdazylo, by musiala byc chyba jaks sruba zeby cos moglo szczelic , A po drugie to predzej auto duzo razy bylo odpalane bez turbiny (zobacz pare postow wyzej i stron - rowniez dolaczone sa filmy)

- turbina poprostu byla WAŁEM i tyle.

i nie wiem czy wiesz jak wyglada turbina w srodku - ja wiem, mialem rozebrane doszczetnie pare sztuk przy jakis drobinach zostaje najczesciej uszkodzony wirnik , a tutaj bardzo maly luz , taki jak byl wczesniej przed odpaleniem. Branie oleju przez turbiny to przedewszystkim luzy lub nieszczelnosci np. na takiej malutkiej tulejce razem z pierscieniem, dokladniej sa przewaznie 3 takie delikatne uszczelniacze w turbinie.


--------------------
2011 SSS -> W-ce mistrz RWD DRAG , Bemowo ET - 12,89 (mat suszarka)
2011 bigbmw -> 1 miejsce King of BMW - ET: 12,51 (mat suszarka) (urwane 0,3sek)
2012 sss Ełk -> ET: 12,01 (mat suszarka) (urwane 0,5sek)
2013 sss Kamień Ś. -> ET 11,2 (mat suszarka pocięta :P ) (urwane 0,8sek i napędy też :P)
2015 automaster -> ET 12,2 Najszybszy Lotus 7 w pl.
2016 k64 DragGirl -> ŻONA w BMW TURBO !!! :) e46 m50 608KM 800nM Go Babe GO ! :)

dyno: 740KM 1000nM seria wałki - m50 3.0
nowy projekt - sie robi czasem :P

performance.k64.pl turbo replki i orginalne gt35 gt30 gt28 ... repliki, BMW TURBO zestawy , wastegate, blow off ...
Go to the top of the page
 
+Quote Post
guzior
post Sun, 20 Sep 2009 - 11:47
Post #54


Forum Clubber
Dołączył: Thu, 21 December 2006
Skąd: Żyrardów





k64
a jaka masz zwezke na wlocie oleju do turbo?


--------------------
885 60 50 40
Go to the top of the page
 
+Quote Post
hz10
post Sun, 20 Sep 2009 - 20:00
Post #55


Forum Clubber
Dołączył: Mon, 18 December 2006
Skąd: TST





CYTAT(k64 @ Sun, 20 Sep 2009 - 00:52) *
nie ma takiej opcji bo splyw byl wlasnie do miski (wiaderka) jak widzisz na pierwszym i ostatnim filmie z turbina (dzisiaj)) , olej czysty jak łza, wolne obroty byly silnika jak slychac i rowniez nic sie takiego nie zdazylo, by musiala byc chyba jaks sruba zeby cos moglo szczelic , A po drugie to predzej auto duzo razy bylo odpalane bez turbiny (zobacz pare postow wyzej i stron - rowniez dolaczone sa filmy)

- turbina poprostu byla WAŁEM i tyle.

i nie wiem czy wiesz jak wyglada turbina w srodku - ja wiem, mialem rozebrane doszczetnie pare sztuk przy jakis drobinach zostaje najczesciej uszkodzony wirnik , a tutaj bardzo maly luz , taki jak byl wczesniej przed odpaleniem. Branie oleju przez turbiny to przedewszystkim luzy lub nieszczelnosci np. na takiej malutkiej tulejce razem z pierscieniem, dokladniej sa przewaznie 3 takie delikatne uszczelniacze w turbinie.

chodziło mi o zatrzymanie wirnika a nie wyciek oleju... z turbiny sie leje jakby wogóle restryktora na zasilaniu nie było
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Dan41
post Sun, 20 Sep 2009 - 21:25
Post #56


Super User
Dołączył: Sat, 12 February 2005
Skąd: [ S R C ]





CYTAT(hz10 @ Sat, 19 Sep 2009 - 20:07) *
nie wiesz o czym piszesz tongue.gif


Oj wiem wiem tongue.gif




Jak wiesz inaczej to tlumacz smile.gif

Pozdro



--------------------
ET 12.793s
Go to the top of the page
 
+Quote Post
makaveli
post Mon, 21 Sep 2009 - 09:23
Post #57


Forum Killer
Dołączył: Sun, 25 July 2004
Skąd: radzymin





dokladnie, wyglada ze nie ma restryktora i stad problem. zanim zaczniesz wieszac psy na sprzedajacym, napisz jaka zalozyles zwezke?


--------------------
e36 320iA coupe -> 329iT by SLG - 400+
e36 325i convertible
golf
Go to the top of the page
 
+Quote Post
hz10
post Mon, 21 Sep 2009 - 09:29
Post #58


Forum Clubber
Dołączył: Mon, 18 December 2006
Skąd: TST





CYTAT(Dan41 @ Sun, 20 Sep 2009 - 21:25) *
Oj wiem wiem tongue.gif




Jak wiesz inaczej to tlumacz smile.gif

Pozdro

prosze bardzo
pojemność cylindra to jest wartość zależna od skoku tłoka oraz średnicy a nie od wysokości cylindra, oznacza to że jak byś dołożył pięciocentymetrową podkładke to pojemność cylindra nie zmieni sie nawet o 0,00000001 mm sześcienny wink.gif
Go to the top of the page
 
+Quote Post
pinin
post Mon, 21 Sep 2009 - 10:34
Post #59


Forum Clubber
Dołączył: Wed, 24 November 2004
Skąd: Warszawa - Wawer





Bzdura. To o czym piszesz to pojemność skokowa, a nie pojemność cylindra.
Przy 5cm przekładce pojemność cylindra zmieni się znacznie, ale nie ulegnie zmianie pojemność skokowa, gdyż wał, tłoki i korby zostają te same.


--------------------
| Pinin Racing | Warsaw Speed Team | Prorace | TheTechGuy |
'96 CaliforniaCento

www.facebook.com/dragracingsafety
Go to the top of the page
 
+Quote Post
koziol1
post Mon, 21 Sep 2009 - 17:32
Post #60


Forum Homee
Dołączył: Sat, 07 December 2002
Skąd: w-wa





no bez jaj . gt 32 to turbo na łozysku slizgowym i napewno przez brak restryktora nie lecial by olej ciurkiem z turbiny... a juz napewno z tego powodu nie zatrzymywalby sie wirnik. uzywalem swego czasu takiej samej turbiny bez restryktora i przy 4,5 bara oleju nie bylo zadnego problemu.


--------------------
Fiat 126p, stan bardzo dobry
Go to the top of the page
 
+Quote Post

42 Stron V  < 1 2 3 4 5 > » 
Closed TopicStart new topic
 

RSS Wersja Lo-Fi Aktualny czas: Tuesday, 24 June 2025 - 10:43