![]() |
![]() ![]() |
![]() |
![]()
Post
#141
|
|
![]() Forum Killer Dołączył: Sun, 29 February 2004 Skąd: Pjaseczno ![]() |
Dokładnie, kolega pajak100 albo jest zgryźliwy, albo żyje w głębokiej niewiedzy, albo poprostu ktoś go ostatnio objechał beemką
![]() Ecumaster jest wystarczający do poprawnego wystrojenia doładowanego BMW. Ludzie często piszą w projektach "wywaliłem przepływkę", a inni interpretują to tak, że wystarczy odłączyć przepływkę i zostawić kostkę luzem, a następnie zrobić mapę na ecumasterze. Tak to nie działa ![]() |
|
|
Wspieraj forum |
![]()
Post
#
|
![]() Dotacja ![]() |
|
|
|
![]()
Post
#142
|
|
Super User Dołączył: Sat, 08 November 2008 Skąd: płock ![]() |
Chyba chodzi Ci o te 3,4l , co oryginalnie miały 0,6 bara doładowania , wielki piec powodujący rycie dziobem , nic nie kute , w gratisie natrysk na denka. Kompresory owszem jeżdzą , ale włąściciele ciągle mają rozterki psychofizyczne z paliwem - czy jest dolany , czy może na górze nie za mało paliwa , czy może nie jechać zbyt dużą predkoscią przez dłuższy czas , bo się dziury w tłokach wypalą itd. Ogólnie projekty wytrzymujące kilka godzin. Z resztą jesteś na forum BMWturbo.pl to widzisz jak ludzie cieszą się turbinami. Same klęski.
A może również mam bmw turbo ![]() -------------------- audi s4 2.2T k24 7200 RS2
vw polo g40 BM-Vag 2.2T E30 |
|
|
![]()
Post
#143
|
|
![]() Frequent User Dołączył: Thu, 10 February 2005 Skąd: Wałcz / Londyn ![]() |
Chyba chodzi Ci o te 3,4l , co oryginalnie miały 0,6 bara doładowania , wielki piec powodujący rycie dziobem , nic nie kute , w gratisie natrysk na denka. Kompresory owszem jeżdzą , ale włąściciele ciągle mają rozterki psychofizyczne z paliwem - czy jest dolany , czy może na górze nie za mało paliwa , czy może nie jechać zbyt dużą predkoscią przez dłuższy czas , bo się dziury w tłokach wypalą itd. Ogólnie projekty wytrzymujące kilka godzin. Z resztą jesteś na forum BMWturbo.pl to widzisz jak ludzie cieszą się turbinami. Same klęski. A może również mam bmw turbo ![]() 0.3 bara jak juz ![]() ![]() wierz mi ze kilka bmw turbo jezdzi ![]() -------------------- jest BMW E30 3xxi - power'ed by (ex Bartek Chrzanowski) engine 3.5 turbo - tune up by Maleckis -
skaleczone 328i oraz e39 M5 _http://www.beemka-klub.pl |
|
|
![]()
Post
#144
|
|
![]() Forum Killer Dołączył: Sun, 05 February 2006 Skąd: Poznań ![]() |
Chyba chodzi Ci o te 3,4l , co oryginalnie miały 0,6 bara doładowania , wielki piec powodujący rycie dziobem , nic nie kute , w gratisie natrysk na denka. Kompresory owszem jeżdzą , ale włąściciele ciągle mają rozterki psychofizyczne z paliwem - czy jest dolany , czy może na górze nie za mało paliwa , czy może nie jechać zbyt dużą predkoscią przez dłuższy czas , bo się dziury w tłokach wypalą itd. Ogólnie projekty wytrzymujące kilka godzin. Z resztą jesteś na forum BMWturbo.pl to widzisz jak ludzie cieszą się turbinami. Same klęski. A może również mam bmw turbo ![]() Nie wiem, w jakim dziwnym świecie żyjesz, ale jeżeli np. to http://www.youtube.com/watch?v=f6KIhCtAfgU oznacza, że doładowane BMW ledwo jeździ, to ja już nie wiem o co chodzi. Jakoś mój syn jeszcze nie miał "rozterek psychofizycznych" z powodu strojenia. Może dlatego, że oprócz Grzegorza Staszewskiego w VTG jest jedyną osobą, która porządnie wystroiła doładowane S50. Może właśnie dlatego... nie wiem. -------------------- Maleckis Motorsport
www.maleckis.com |
|
|
![]()
Post
#145
|
|
![]() Forum Clubber Dołączył: Fri, 30 July 2004 Skąd: Łomża ![]() |
Kompresory owszem jeżdzą , ale włąściciele ciągle mają rozterki psychofizyczne z paliwem - czy jest dolany , czy może na górze nie za mało paliwa , czy może nie jechać zbyt dużą predkoscią przez dłuższy czas , bo się dziury w tłokach wypalą itd. Ogólnie projekty wytrzymujące kilka godzin. Z resztą jesteś na forum BMWturbo.pl to widzisz jak ludzie cieszą się turbinami. Same klęski. A może również mam bmw turbo ![]() ale to w zadnym stopniu nie przeszkadza zeby objechac Ciebie, jak chcesz udowodnic ze twoje jest lepsze, zapraszam! mozemy pojezdzic nawet te nastepnych kilka godzin, pewnie okaze sie ze to nastepne kilka bezawaryjnych ![]() |
|
|
![]()
Post
#146
|
|
Super User Dołączył: Sat, 08 November 2008 Skąd: płock ![]() |
Kosiniak - sam piszesz w swoim projekcie , że masz przelaną górę obrotów . Czyli jednak nie jest wszystko ok. A przecież tego nie robili ludzie z pierwszej łapanki. Czyżby jak zwykle się mylili? Kompresor nie jest problemem w porównaniu do turbo.
-------------------- audi s4 2.2T k24 7200 RS2
vw polo g40 BM-Vag 2.2T E30 |
|
|
![]()
Post
#147
|
|
![]() Moderator Dołączył: Sun, 16 March 2003 Skąd: Sweden ![]() |
a ja mam przelany dol ...... hm, co to moze znaczyc ?
-------------------- E36 coupe M50b28 T by Artix
Audi A4 B8 TDI Avant by KingSoft |
|
|
![]()
Post
#148
|
|
![]() Super User Dołączył: Mon, 14 June 2010 Skąd: śląsk Imielin ![]() |
Panowie nie wiem poco ta kłótnia na tym forum, zawsze podczas takich projektów są jakieś problemy i to jest normalne, trzeba głowom pomyśleć zastanowić sie ,zainwestować i fura musi chodzić znam to na własnej skórze
-------------------- Corsa A R32 Turbo Street FWD
2013 Bemowo ET: 11:43 217km/h Rekord Polski do 2015 2012 Ełk ET 11:67 212km/h 2012 Rudniki ET: 11:75 213km/h |
|
|
![]()
Post
#149
|
|
![]() Forum Clubber Dołączył: Fri, 30 July 2004 Skąd: Łomża ![]() |
Kosiniak - sam piszesz w swoim projekcie , że masz przelaną górę obrotów . Czyli jednak nie jest wszystko ok. A przecież tego nie robili ludzie z pierwszej łapanki. Czyżby jak zwykle się mylili? Kompresor nie jest problemem w porównaniu do turbo. bo mam, ale jakbys doczytal w moim temacie to bys wszystko wiedzial ![]() |
|
|
![]()
Post
#150
|
|
Super User Dołączył: Sat, 08 November 2008 Skąd: płock ![]() |
Nie wiem , ale on to powinien wiedzieć. A może błądzi. Wiem natomiast co innego: mieszanka ma być stechiometryczna, a nie dolana , nalana , przelana , wylana z kąpielą. To, że podał wiecej paliwa na górze nie oznacza wcale bezpiecznie, nie oznacza wcale , że chłodzą się zawory tłoki , przylgnie , czy gładzie. Niestety zjawiska w fizyko-chemiczne w silniku to nie taka prosta sprawa. Projektuj się dzisiaj przezroczyste świece zapłonowe , by stwierdzić kolor płomienia, jego szybkości zapłonu , rozchodzenie się w komorze - co możnaby było jeszcze usprawnić i poprawić. Głupi pomiar EGT- najlepiej jakby dokonać go zaraz za zaworem wydechowym, czyli każdy gar to oddzielny niezależny pomiar. A kto dzisiaj robi takie rzeczy? Za łopatkami turbiny wszyscy to robią. Tam to sobie można zmierzyć ilość CO2
![]() -------------------- audi s4 2.2T k24 7200 RS2
vw polo g40 BM-Vag 2.2T E30 |
|
|
![]()
Post
#151
|
|
Super User Dołączył: Mon, 14 August 2006 Skąd: WJ ![]() |
Wiem natomiast co innego: mieszanka ma być stechiometryczna, a nie dolana , nalana , przelana , wylana z kąpielą. Stechiometryczna? AFR 14,7 chcesz dawać na WOTcie w aucie doładowanym? Powodzenia Głupi pomiar EGT- najlepiej jakby dokonać go zaraz za zaworem wydechowym, czyli każdy gar to oddzielny niezależny pomiar. A kto dzisiaj robi takie rzeczy? Za łopatkami turbiny wszyscy to robią. Tam to sobie można zmierzyć ilość CO2 ![]() to może Ty masz za łopatkami turbiny bo większość jednak ma w kolektorach wydechowych. -------------------- "Red Devil" Golf MK2 AWD VR6T, King of Warsaw 2013, 2012, vice King of Warsaw 2011
|
|
|
![]()
Post
#152
|
|
Super User Dołączył: Sat, 08 November 2008 Skąd: płock ![]() |
Miałem na myśli wolnossaka, ale kompresor to też nie doładowanie turbo. To po prostu lekkie nadciśnienie.
No coż to lektura ![]() http://www.tuning.aplus.pl/art1.php?id=4 -------------------- audi s4 2.2T k24 7200 RS2
vw polo g40 BM-Vag 2.2T E30 |
|
|
![]()
Post
#153
|
|
Super User Dołączył: Mon, 14 August 2006 Skąd: WJ ![]() |
Miałem na myśli wolnossaka, ale kompresor to też nie doładowanie turbo. To po prostu lekkie nadciśnienie. Jakbyś nie wiedział to udzielasz się w temacie auta z dołożoną turbosprężarką oraz piszesz o autach doładowanych w ten czy inny sposób(M3 Kosiniaka) Więc po jakiego grzyba wtrącasz mądrości o mieszance stechiometrycznej przy WOT i górnych partiach obr(to że na częsciówkach/przy małych obciążeniach ma być stechiometryczna to naprawde nie musisz nikomu tłumaczyć)? Chcesz pokazać że znasz fajne terminy? Fajnie ale co poza tym? WOW co za fachowa lektura ![]() co chciałeś przekazać linkując powyższy artykuł? PS. Podobnie jak Kosiniak także bardzo chętnie przedstawie swojego "zalanego/dolanego/wylanego z kąpielą" szmelcwagena do przejażdżki z Twoją stechiometryczną S4 -------------------- "Red Devil" Golf MK2 AWD VR6T, King of Warsaw 2013, 2012, vice King of Warsaw 2011
|
|
|
![]()
Post
#154
|
|
![]() Forum Clubber Dołączył: Mon, 08 December 2008 ![]() |
Piekna konwersacja sie zaczyna , lecz czy to nie jest czasem tak ze przy mocnym cofnieciu zaplonu "opoznieniu spalania mieszanki" silnik budzi sie pozniej do zycia ?? mowiac prosciej zwiekszamy laga??
-------------------- 2011 - 20vt 635km/725nm by DIGITUN
2014 - 2,0 TFSI na seryjnym K04 402km/505nm by DIGITUN 2014 - 20vt 826km/868nm by DIGITUN 2015 - 2,7 bit 499,5km/568nm (seryjne k04) by DIGITUN |
|
|
![]()
Post
#155
|
|
![]() Forum Killer Dołączył: Sun, 29 February 2004 Skąd: Pjaseczno ![]() |
Jak mocniej cofniesz zapłon i podlejesz paliwem to de facto turbo wcześniej wstanie. Na tej zasadzie działa launch control.
Z osiągami nie ma to nic wspólnego. Osiągi pojawiają się dopiero kiedy, przyśpieszymy zapłon i na rozkręconej turbinie dostaniemy kopa w dupę. O ile wcześniej nie spalimy sprzęgła, nie pojawi się stuk i nie rozleci się turbina ![]() |
|
|
![]()
Post
#156
|
|
![]() Forum Clubber Dołączył: Fri, 13 August 2004 Skąd: Tuchola/Poznań ![]() |
jeez, co to za rozmowa. pająk, naczytałes sie o 'nowoczesnych' silnikach i ich cieplnych procesach silnikowych w literaturze takiej, jak ta zalinkowana powyżej czy faktycznie masz z nimi doświadczenie? Niby trochę, co mówisz, to prawda, ale praktyka znacznie mija się z teorią. Fakt pozostaje faktem - jeśli auto jest porządnie złożone mechanicznie i doświadczy rozsądnego tunera to musi jeździć. Obojętnie czy jest to 700cc Fiata czy 2,5 BMW. Trzeba tylko znaleźć do tego odpowiednich ludzi..
-------------------- Leon 1.8T BAM 337/405 by NGS-R + MSS Performance & doriftogruz E46 330.
|
|
|
![]()
Post
#157
|
|
Super User Dołączył: Sat, 08 November 2008 Skąd: płock ![]() |
Jakich nowoczesnych? Silnik spalinowy czterosuwowy jest znany od wielu lat. Problem polega na jego usprawnieniu . Mniejszej zamianie energii na ciepło , a większej na pracę.
Oj Szymonrs nie szafuj , moja esa waży 1660kg , nie jest to odpowiedni przeciwnik dla Was. Ale spokojnie mam drugi projekt typowy na wyjście na 400m , w poniedziałek ukaże sie w dziele projekty w pełni ukończony. Zobaczymy czy wówczas będziesz taki hardy. -------------------- audi s4 2.2T k24 7200 RS2
vw polo g40 BM-Vag 2.2T E30 |
|
|
![]()
Post
#158
|
|
![]() Super User Dołączył: Mon, 14 June 2010 Skąd: śląsk Imielin ![]() |
Nie wiem co sie dzieje kolega opisał sobie samochód na forum wszystko oki spoko a tu wszyscy nie piszą o tym samochodzie tylko o swoich dziwnych refleksjach co mnie dziwi , za nie długo to na tym forum będziemy w teorii mapy paliwa robić i wyścigi na 1/4 mili a samochody bedą tylko stały i wyglądały bo lepiej popisać niż jezdzić . Może otworzyć nowy projekt .... Teoria silników spalinowych
![]() -------------------- Corsa A R32 Turbo Street FWD
2013 Bemowo ET: 11:43 217km/h Rekord Polski do 2015 2012 Ełk ET 11:67 212km/h 2012 Rudniki ET: 11:75 213km/h |
|
|
![]()
Post
#159
|
|
![]() Frequent User Dołączył: Mon, 10 September 2007 ![]() |
Kompresory owszem jeżdzą , ale włąściciele ciągle mają rozterki psychofizyczne z paliwem - czy jest dolany , czy może na górze nie za mało paliwa , czy może nie jechać zbyt dużą predkoscią przez dłuższy czas , bo się dziury w tłokach wypalą itd. Ogólnie projekty wytrzymujące kilka godzin. Z resztą jesteś na forum BMWturbo.pl to widzisz jak ludzie cieszą się turbinami. Same klęski. sory Kamil za ot.. siedze na turbobmw.pl i nie widze tam samych klęsk, więc zastanawia mnie Twoja interpretacja...tego co tam przeczytałeś-zobaczyłeś. ja się na strojeniu nie znam, dlatego oddałem auto do Michała Małeckiego-profi robota i jestem super zadowolony, ale nie wydaje mi się, że tylko właściciele bmw chcą mieć dobrze wystrojone autko, czyli tam i tu troszkę podlany, delikatnie zapłonik coś tam i cała ta reszta. ja znam osobiście tj. macałem trzy doładowane bmw (2x turbo i 1xmoje kompressor) i mają się całkiem dobrze, a ile jeszcze nie znam. ok. Kamilu skąd ja znam ten upór ![]() -------------------- m50b25 vanos i EATON juz pompuje jak trzeba :)
|
|
|
![]()
Post
#160
|
|
![]() Forum Clubber Dołączył: Fri, 30 July 2004 Skąd: Łomża ![]() |
moja esa waży 1660kg , nie jest to odpowiedni przeciwnik dla Was. Ale spokojnie mam drugi projekt typowy na wyjście na 400m , w poniedziałek ukaże sie w dziele projekty w pełni ukończony. Zobaczymy czy wówczas będziesz taki hardy. no moja m3 wazy za to 900kg ![]() |
|
|
![]() ![]() |
![]() |
Wersja Lo-Fi | Aktualny czas: Wednesday, 25 June 2025 - 06:40 |