Shoutbox 0 nowych PW 


4 Stron V  < 1 2 3 4 >  
Reply to this topicStart new topic
> wykonanie ITB + strojenie [wawa i okolice], kilka pytań
Gr00bY
post Mon, 21 Sep 2009 - 00:59
Post #41


Forum Clubber
Dołączył: Sun, 15 June 2003
Skąd: Warszawa





No właśnie nie musi tak być bo wystarczy wlot na maske z WRX/STi i zimne powietrze leci prosto w trąbki a i airbox'a nie ma....


--------------------
WORKSHOP
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Wspieraj forum
post Mon, 21 Sep 2009 - 00:59
Post #


Dotacja






Dotacja na forum
Go to the top of the page
 
Quote Post
Dziku
post Mon, 21 Sep 2009 - 11:05
Post #42


Forum Homee
Dołączył: Mon, 12 February 2007
Skąd: Warszawa-Wesoła





taa i deszcz prosto do filtra, ja cie proszę, to nie ma być parowóz... Ja nie wiem, czemu ludzie się uparli na brak airboxa? w motocyklach są boxy i jakoś nikomu nie przeszkadzają...
Go to the top of the page
 
+Quote Post
berkut
post Mon, 21 Sep 2009 - 15:11
Post #43


Forum Homee
Dołączył: Thu, 11 November 2004
Skąd: warszawa





Wiadomo ze airbox to fajna sprawa ale nie jest on konieczny. W niektorych ukladach np. VW Golf 16V, 20V czy Ford z Zetec SE / Duratec gdzie kolektor dolotowy jest z przodu auta nie trzeba robic airboxa jesli sie dobrze pobawi chlodnica i okapami.

W mojej sierze temp. zasysanego powietrza rosla tylko kiedy auto stalo w korku, tak to w 20C dzien czujnik czytal 25-30C.
Go to the top of the page
 
+Quote Post
tsss
post Tue, 22 Sep 2009 - 00:31
Post #44


Frequent User
Dołączył: Mon, 25 August 2008





CYTAT(berkut @ Mon, 21 Sep 2009 - 15:11) *
Wiadomo ze airbox to fajna sprawa ale nie jest on konieczny. W niektorych ukladach np. VW Golf 16V, 20V czy Ford z Zetec SE / Duratec gdzie kolektor dolotowy jest z przodu auta nie trzeba robic airboxa jesli sie dobrze pobawi chlodnica i okapami.

W mojej sierze temp. zasysanego powietrza rosla tylko kiedy auto stalo w korku, tak to w 20C dzien czujnik czytal 25-30C.


berkut poszło pw do ciebie. dzięki
Go to the top of the page
 
+Quote Post
grzespe
post Tue, 22 Sep 2009 - 16:27
Post #45


Frequent User
Dołączył: Fri, 12 September 2008
Skąd: UK





"-walki ssacy 240stopni przestawiony o 5stopni do przodu,"


Zastanawiam sie dlaczego walek przestawiony do przodu...
przy takim ustawieniu tracisz wysokie obroty....


--------------------
Data logging, race car engineering ,
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Pan. B
post Fri, 25 Jun 2010 - 21:23
Post #46


Forum Homee
Dołączył: Tue, 05 May 2009
Skąd: Nowa Huta





http://www.team-integra.net/sections/artic...p?ArticleID=471

edit: "
Czy montując ITB można uciąć oryginalny kolektor i przyspawać do niego ITB? Wtedy zachowałbym oryginalne miejsca na wtryskiwacze .Tym samym miejsca po wtryskiwaczach z motocykla należy zaślepić / zaspawać ?" Tak i tak smile.gif


--------------------
BMW...freude am fahren...
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Porszak
post Fri, 02 Jul 2010 - 21:07
Post #47


Forum Homee
Dołączył: Thu, 22 January 2004
Skąd: bełchatów





a czy jest mozliwosc aby silnik z przeplywka po zalozeniu itb zamknietych w boxie i pozostawieniu przeplywki nie potrzebowal strojenia, zakladajac ze starczy mu paliwa z seryjnych wtrskow?


--------------------
„Dokładnie wiadomo, kiedy ludzie zaczęli się ścigać: gdy tylko zbudowali drugi samochód.”
-by Richard Petty NASCAR racedriver

corsa c16xe N/A 176KM/187Nm powered by corsasport.pl
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Colin
post Sat, 03 Jul 2010 - 02:29
Post #48


Otaku
Dołączył: Mon, 21 October 2002
Skąd: Kraków





Jest taka mozliwosc, aczkolwiek kazdy przypadek trzeba rozpatrywac osobno.
Poza tym, stwierdzenie ze nie potrzeba strojenia znaczy, ze mozna jezdzic na takim setupie, ale nie wykorzystuje sie jego potencjalu.


--------------------
Aerospace Electronics :)
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Taffarel
post Sat, 03 Jul 2010 - 02:56
Post #49


Forum Homee
Dołączył: Wed, 18 May 2005
Skąd: znienacka





jeśli chodzi o możliwość jeżdzenia autem do momentu strojenia, to myślę, że będzie taka możliwość nawet jeśli będą utrudnienia w postaci np. za duzych/za malych/falujących wolnych obrotów.


--------------------
BMW 135i
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Porszak
post Sat, 03 Jul 2010 - 12:38
Post #50


Forum Homee
Dołączył: Thu, 22 January 2004
Skąd: bełchatów





rozumiem ze tps trzeba adoptowac od rodzimego-samochodowego silnika do przepustnic czy zakres napiec dla wszystkich tpsow jest taki sam i mozna uzywac tego motocyklowego?


--------------------
„Dokładnie wiadomo, kiedy ludzie zaczęli się ścigać: gdy tylko zbudowali drugi samochód.”
-by Richard Petty NASCAR racedriver

corsa c16xe N/A 176KM/187Nm powered by corsasport.pl
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Colin
post Sat, 03 Jul 2010 - 17:26
Post #51


Otaku
Dołączył: Mon, 21 October 2002
Skąd: Kraków





Kwestia jakiego typu sa tpsy, bo nieraz sa z dodatkowym switchem itp i to pasuje zeby sie zgadzalo. Sama charakterystyka potencjometru jest mniej wazna oprucz ustawienia min i max.


--------------------
Aerospace Electronics :)
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Porszak
post Tue, 06 Jul 2010 - 00:33
Post #52


Forum Homee
Dołączył: Thu, 22 January 2004
Skąd: bełchatów





przeczytalem ten post http://www.team-integra.net/sections/artic...p?ArticleID=484
jak nalezy rozumiec to zdanie: "Where one injector is to be used per cylinder the best compromise position is immediately downstream of the butterfly. "?
wtryskiwacz na dole kanalu dolotowego (a nie na gorze skierowany na zawor)?
oraz czy najlepsza bedzie przepustnica jak najbardziej zblizona powierzchnia do powierzchni przekroju kanalu dolotowego, a moze takie 1:1 nie bedzie wcale najbardziej wydajnym rozwiazaniem? rozpatrujemy silnik o s/d=1.095 ktory nigdy raczej nie przekroczy 8000obr.


--------------------
„Dokładnie wiadomo, kiedy ludzie zaczęli się ścigać: gdy tylko zbudowali drugi samochód.”
-by Richard Petty NASCAR racedriver

corsa c16xe N/A 176KM/187Nm powered by corsasport.pl
Go to the top of the page
 
+Quote Post
kidzio_r5gtt
post Tue, 06 Jul 2010 - 07:32
Post #53


Forum Homee
Dołączył: Mon, 14 April 2008
Skąd: WPI

Ikona grupy



jedne z lepszych ITB na przepustnicach motylkowych ma taki kształt:



--------------------
www.re5pect.pl
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Porszak
post Wed, 07 Jul 2010 - 00:15
Post #54


Forum Homee
Dołączył: Thu, 22 January 2004
Skąd: bełchatów





czyzby byly do opelka? podrzuc jakies namiary na priv jesli takowe masz. czemu sa motylkowe, chyba tylko ze wzledu na ksztalt kanalow w glowicy.


--------------------
„Dokładnie wiadomo, kiedy ludzie zaczęli się ścigać: gdy tylko zbudowali drugi samochód.”
-by Richard Petty NASCAR racedriver

corsa c16xe N/A 176KM/187Nm powered by corsasport.pl
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Pan. B
post Wed, 07 Jul 2010 - 06:05
Post #55


Forum Homee
Dołączył: Tue, 05 May 2009
Skąd: Nowa Huta





CYTAT(Porszak @ Wed, 07 Jul 2010 - 00:15) *
czyzby byly do opelka? podrzuc jakies namiary na priv jesli takowe masz. czemu sa motylkowe, chyba tylko ze wzledu na ksztalt kanalow w glowicy.


Raczej ze wzgledu na budowe i sposob działania.

Sam artykuł raczej mierny ale zajarzysz o co chodzi wink.gif


--------------------
BMW...freude am fahren...
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Porszak
post Wed, 07 Jul 2010 - 17:58
Post #56


Forum Homee
Dołączył: Thu, 22 January 2004
Skąd: bełchatów





piszac ze do opelka mialem na mysli kasztalt kanalow dolotowych 16 zaworowych silnikow opla. ten artykul to taki sredni bo wg niego powietrze przez przepustnice plynie tylko w poziomie tongue.gif , chociaz o tej cylindrycznej nie slyszalem


--------------------
„Dokładnie wiadomo, kiedy ludzie zaczęli się ścigać: gdy tylko zbudowali drugi samochód.”
-by Richard Petty NASCAR racedriver

corsa c16xe N/A 176KM/187Nm powered by corsasport.pl
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Dziku
post Wed, 07 Jul 2010 - 18:58
Post #57


Forum Homee
Dołączył: Mon, 12 February 2007
Skąd: Warszawa-Wesoła





Czy dobrze rozumuję że cylindryczna to taki zawór jak hydrauliczny kulowy w ogrodowym kranie?
Go to the top of the page
 
+Quote Post
olozwirski
post Thu, 08 Jul 2010 - 00:24
Post #58


Forum Homee
Dołączył: Tue, 22 August 2006
Skąd: WKZ





CYTAT(Dziku @ Wed, 07 Jul 2010 - 18:58) *
Czy dobrze rozumuję że cylindryczna to taki zawór jak hydrauliczny kulowy w ogrodowym kranie?

Dobrze rozumujesz. Mozna sporo znalezc w googlu pod haslem "barrel throttle"


--------------------
golf mkI 4x4
golf mkII V8
audi A2 R36
polo 86C XX w budowie
Go to the top of the page
 
+Quote Post
nazwanynie
post Wed, 25 Aug 2010 - 22:17
Post #59


User
Dołączył: Wed, 22 April 2009





Bardzo podoba mi się wygląd jak w starych gaźnikowych silnikach, nie ważne ile taki silnik ma KM i tak wygląda świetnie.

jaki może być koszt roboty całego itb, tak +/- ?
przez ost dwa tyg modzę przy dolocie ale ostatecznie pomyślałem ze pójdę w itb, doświadczeń z mechanika mało dlatego zastanawiam sie czy nie oddać komuś tego do zrobienia.
Łeb na karku jest ale nie wiem czy to wystarczy.

A tak w ogolę da sie z tego wyciągnąć z 15koników ze 150konnego silnika?
Go to the top of the page
 
+Quote Post
aRGh!
post Wed, 08 Sep 2010 - 16:18
Post #60


Rookie
Dołączył: Wed, 08 September 2010





witam,
Aby nie zakladac nowego watku spytam tu - czy ktos w Warszawie lub okolicy ma doswiadczenie i podjal by sie instalacji ITB w porsche 914/4 z 1974 silnik 2.0 na D-jetronic-u? + sterowanie. oczywiscie do zrobienia jeszcze glowica, walki itp ale to oddzielny watek ...
Bede bardzo wdzieczny za namiary ... pozdr
Go to the top of the page
 
+Quote Post

4 Stron V  < 1 2 3 4 >
Reply to this topicStart new topic
 

RSS Wersja Lo-Fi Aktualny czas: Sunday, 20 July 2025 - 13:13