Shoutbox 0 nowych PW 


4 Stron V  < 1 2 3 4 >  
Reply to this topicStart new topic
> wykonanie ITB + strojenie [wawa i okolice], kilka pytań
berkut
post Fri, 10 Jul 2009 - 00:34
Post #21


Forum Homee
Dołączył: Thu, 11 November 2004
Skąd: warszawa





W pierwszym silniku bedzie ich 7000-7500 wink.gif W drugim kilka wiecej, ale to jeszcze kuuuppaaa czasu do tego ... smile.gif
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Wspieraj forum
post Fri, 10 Jul 2009 - 00:34
Post #


Dotacja






Dotacja na forum
Go to the top of the page
 
Quote Post
Coobcio
post Sun, 12 Jul 2009 - 16:19
Post #22


Forum Clubber
Dołączył: Wed, 26 February 2003
Skąd: Warszawa - Grochów





CYTAT(tsss @ Wed, 01 Jul 2009 - 12:44) *
3. Czy da się wystroić ITB na ecumasterze? Jeżeli nie to na czym żeby było to możliwie ekonomicznie?

Da radę bez problemu, choć nieco wygodniej się stroi jak auto bazowo było na przepływce...


--------------------
Nissan 200Sx S14 na tor i trochę drift [212KM/268Nm >> 379KM/428Nm]
Nissan Sunny GTi z 2.0 na zmiennej fazie na Tor [243KM/247Nm]
Saab 900NG 2.0 Turbo Coobcio Test POWER CAR [185KM/240Nm >> 468KM/485Nm]
Saab 9-3 Cabrio Aero 2.3 Turbo Coobcio Lansowóz [205KM/280Nm >> 281KM/424Nm]
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Pan. B
post Sun, 12 Jul 2009 - 22:35
Post #23


Forum Homee
Dołączył: Tue, 05 May 2009
Skąd: Nowa Huta





czyzby ecu majster ogarnial juz algorytm alpha N?? dzialal ktos juz tak? tzn ecu master + ITB? jesli tak to jakie efekty?


--------------------
BMW...freude am fahren...
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Coobcio
post Mon, 13 Jul 2009 - 07:48
Post #24


Forum Clubber
Dołączył: Wed, 26 February 2003
Skąd: Warszawa - Grochów





Poszukaj na Forum BMW, dwie sztuki do rally crossu w ten sposób przygotowałem...


--------------------
Nissan 200Sx S14 na tor i trochę drift [212KM/268Nm >> 379KM/428Nm]
Nissan Sunny GTi z 2.0 na zmiennej fazie na Tor [243KM/247Nm]
Saab 900NG 2.0 Turbo Coobcio Test POWER CAR [185KM/240Nm >> 468KM/485Nm]
Saab 9-3 Cabrio Aero 2.3 Turbo Coobcio Lansowóz [205KM/280Nm >> 281KM/424Nm]
Go to the top of the page
 
+Quote Post
bajcik
post Mon, 13 Jul 2009 - 10:12
Post #25


Super User
Dołączył: Sun, 12 February 2006
Skąd: centrum PL





na czym polega algorytm "alpha N"?


--------------------
Go to the top of the page
 
+Quote Post
k11
post Mon, 13 Jul 2009 - 10:23
Post #26


Administrator
Dołączył: Mon, 07 February 2005
Skąd: Nicaragua! Agua for my bunghole!





Sterowanie na podstawie kąta uchylenia przepustnicy (alpha) i prędkości obrotowej (n). Ponieważ nie uwzględnia temperatury czy ciśnienia atmosferycznego, trzeba mieć dużo map na każdą okazję smile.gif

r.


--------------------
e-trzy-sześć-przez-pięć
en-a-sześć
Go to the top of the page
 
+Quote Post
berkut
post Tue, 14 Jul 2009 - 17:15
Post #27


Forum Homee
Dołączył: Thu, 11 November 2004
Skąd: warszawa





Byle megasquirt ogarnie korekcje barometryczna i po temperaturze. Chociaz nie wiadomo jak ecumaster ale tez pewnie by sie dalo to jakos wlozyc.
Go to the top of the page
 
+Quote Post
gość_dzidziusbmw_*
post Tue, 14 Jul 2009 - 21:18
Post #28









siemka podepne sie pod temat smile.gif

poskladalem cos takiego:

Baza M50b25 bez vanosa

Zmiany:

-caly dol od m52b28 z automata (blok aluminiowy,tloki -wypolerowane,korbowody,wal...)
-glowica m50 bez vanosa (poszerzone i wypolerowane kanaly, nowe wypolerowane zawory,polerowana komora spalania)
-wywazony uklad korbowo tlokowy
-ITB od M3 3,0 s50b30 z porcelanowymi podkladkami
-wtryski M3 3,0 s50b30
-barany M3 3,0 s50b30
-adapter do przykrecenia ITB
-regulowane kola rozrzadu
-swiece 4elektrodowe
-walki ssacy 240stopni przestawiony o 5stopni do przodu,wydechowy 240stopni (zamontowany w miejsce orginalnego wydechowego -ssacy na regulowanym kole rozrzadu)
-osprzet od m50b25 sterownik Bosch z chipem narazie (pozniej wywalona przeplywka -map sensor -swinka)
-miska e34 m50
-termostat otwierajacy sie od 80stopni
-nowe sprzeglo sachs od 524td na jednomas
-kolo zamachowe (jednomasowka)
-regulator cisnienia paliwa 3,5b
-w silniku wymienione wszystko co wskazywalo nadmierne slady zuzycia (pierscienie,panewki glowne i korbowodowe,nowe zawory,uszczelniacze,oczywiscie wszystkie nowe uszczelki, zimeringi ,czujniki, lyzwy pompa itd. Silnik poprostu mial byc jak nowy)
-i jeszcze pare innych drobnych zmian
-silnik wyczyszczony i odmalowany





Moje pytanko,takie na zapas, czy da rade zagadac silnik na seryjnej przeplywce i seryjnym kompie ,narazie bez swinki i z przeplywka? Potem w planach Alpha N (wywalenie przeplywki i airbox od M3)

Jestem ciekaw na jakie problemy moge napotkac podczas odpalania silnika (zakladajac ze wszystkie przewody podcisnieniowe, czujniki beda dobrze podlaczone)?

No i ostatnie pytanko narazie ,rozumiem ze potem na ecumasterze dam rade wystroic taki zestaw i ogarnie on brak przeplywki? Czy w razie gdybym nie zdolal ogarnac tematy,znalazl by sie ktos sklonny mi pomoc? smile.gif pozdro

Go to the top of the page
 
+Quote Post
Śpiący
post Thu, 16 Jul 2009 - 02:01
Post #29


Super User
Dołączył: Wed, 11 January 2006
Skąd: Żyrardów





Zważywszy na twoje modyfikacje można sie spodziewać że nie będzie działo rewelacyjnie, ja bym podpiął świnkę i wystroił na razie nawet po przepływce żeby zapewnić silnikowi jak najlepsze warunki docierania się. Forumowiczy, którzy ogarną temat raczej nie brakuje wink.gif


--------------------
Było: Łada 1.3 turbo-nitro, Ibiza FR TDI + GTB.
Jest: Corsa C 380KM/420Nm + Zafira B OPC (jeszcze seria).
Go to the top of the page
 
+Quote Post
gość_dzidziusbmw_*
post Sat, 18 Jul 2009 - 19:50
Post #30









moze troche glupie pytanie ,ale stroil juz ktos silniki bmw m50,m52,s50 na ecumasterze? Jakie efekty i jak silniki reaguja na swinke-latwo czy trudno to ogarnac? Przyznam sie ze jesli chodzi o elektronike to nie mam zbyt obszernej wiedzy tongue.gif pozdro
Go to the top of the page
 
+Quote Post
tsss
post Sun, 19 Jul 2009 - 14:35
Post #31


Frequent User
Dołączył: Mon, 25 August 2008





na jakie przyrosty mocy można w zasadzie liczyć po założeniu itb?
Go to the top of the page
 
+Quote Post
tsss
post Sat, 19 Sep 2009 - 00:08
Post #32


Frequent User
Dołączył: Mon, 25 August 2008





sorry za odkop ale chciałem ponowić tylko pytanie o ten kolektor nieszczęsny. czy 4 przepustnice byłyby w stanie zrekompensować brak zmiennej długości kanałów kolektorze dolotowym? czy to rozwiązanie ma tylko podnosić elastyczność? z górty dzieki
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Pan. B
post Sat, 19 Sep 2009 - 07:53
Post #33


Forum Homee
Dołączył: Tue, 05 May 2009
Skąd: Nowa Huta





laminarny przepływ... równy podział powietrza miedzy cylindrami, mniejsze zaburzenia przepływu i lepsza kontrola nad mocą niż w jednej dużej przepustnicy. Więcej powietrza + więcej paliwa= więcej mocy. A momet obrotowy zalezy od tego czy zastosujesz jakis airbox. http://www.racingforum.pl/index.php?showto...8618&hl=itb
http://www.racingforum.pl/index.php?showto...6436&hl=itb
Chyba tyle....mam nadzieje ze nic nie namieszałem wink.gif


--------------------
BMW...freude am fahren...
Go to the top of the page
 
+Quote Post
berkut
post Sat, 19 Sep 2009 - 13:05
Post #34


Forum Homee
Dołączył: Thu, 11 November 2004
Skąd: warszawa





U mnie w scierce nie bylo problemow z momentem mimo braku airboxa.
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Pan. B
post Sat, 19 Sep 2009 - 13:22
Post #35


Forum Homee
Dołączył: Tue, 05 May 2009
Skąd: Nowa Huta





Natenczas "Jeżeli jednak stosuje się ITB do niemal dupowozów, czyli do silników kręconych do ok. 6000 obr/min, a nawet 8000 obr/min, to airbox-y są niezbędne, ponieważ bez nich silnik stosunkowo niewiele traci na mocy maksymalnej, ale ogromnie dużo traci na momencie obrotowym." cytat z drugiego linku. Heh wiec teoria nie zawiele ma wspolnego z praktyka wink.gif


--------------------
BMW...freude am fahren...
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Gr00bY
post Sat, 19 Sep 2009 - 14:11
Post #36


Forum Clubber
Dołączył: Sun, 15 June 2003
Skąd: Warszawa





To co napisałeś jest po prostu bzdurą smile.gif Jeździłem również bez airboxa i potem z airboxem i nie stwierdziłem wzrostu momentu po zamontowaniu ww.


--------------------
WORKSHOP
Go to the top of the page
 
+Quote Post
tsss
post Sat, 19 Sep 2009 - 14:14
Post #37


Frequent User
Dołączył: Mon, 25 August 2008





czyli nie da się stwierdzić jednoznacznie potrzeby posiadania airboxa?tongue.gif
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Pan. B
post Sat, 19 Sep 2009 - 17:37
Post #38


Forum Homee
Dołączył: Tue, 05 May 2009
Skąd: Nowa Huta





nie ja napisalem tylko natenczas;) cytat to byl;p


--------------------
BMW...freude am fahren...
Go to the top of the page
 
+Quote Post
berkut
post Sat, 19 Sep 2009 - 18:49
Post #39


Forum Homee
Dołączył: Thu, 11 November 2004
Skąd: warszawa





Dobrze dobrany airbox da zysk ale wpierw trzeba go dobrac... A tu sie zaczynaja w wiekszosci przypadkow schodki.

Jak mi sie jeszcze chcialo liczyc takie rzeczy tak dla zabawy np. w EAP to wychodzilo ze pojemnosc takiej puszki musi byc smiesznie mala by byly wzrosty.
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Dziku
post Sun, 20 Sep 2009 - 12:53
Post #40


Forum Homee
Dołączył: Mon, 12 February 2007
Skąd: Warszawa-Wesoła





Co nie zmienia faktu, ze jak masz boxa i doprowadzone zimne powietrze, to jest jednak lepiej niż jak gółe trąbki ciagną powietrze spod maski 40* cieplejsze a heat shieldy to taki kompromis jest, miedzy jednym rozwiązaniem a drugim...
Go to the top of the page
 
+Quote Post

4 Stron V  < 1 2 3 4 >
Reply to this topicStart new topic
 

RSS Wersja Lo-Fi Aktualny czas: Sunday, 20 July 2025 - 13:12