![]() |
![]() ![]() |
![]() |
![]()
Post
#21
|
|
![]() Forum Homee Dołączył: Thu, 11 November 2004 Skąd: warszawa ![]() |
W pierwszym silniku bedzie ich 7000-7500
![]() ![]() |
|
|
Wspieraj forum |
![]()
Post
#
|
![]() Dotacja ![]() |
|
|
|
![]()
Post
#22
|
|
![]() Forum Clubber Dołączył: Wed, 26 February 2003 Skąd: Warszawa - Grochów ![]() |
3. Czy da się wystroić ITB na ecumasterze? Jeżeli nie to na czym żeby było to możliwie ekonomicznie? Da radę bez problemu, choć nieco wygodniej się stroi jak auto bazowo było na przepływce... -------------------- Nissan 200Sx S14 na tor i trochę drift [212KM/268Nm >> 379KM/428Nm]
Nissan Sunny GTi z 2.0 na zmiennej fazie na Tor [243KM/247Nm] Saab 900NG 2.0 Turbo Coobcio Test POWER CAR [185KM/240Nm >> 468KM/485Nm] Saab 9-3 Cabrio Aero 2.3 Turbo Coobcio Lansowóz [205KM/280Nm >> 281KM/424Nm] |
|
|
![]()
Post
#23
|
|
![]() Forum Homee Dołączył: Tue, 05 May 2009 Skąd: Nowa Huta ![]() |
czyzby ecu majster ogarnial juz algorytm alpha N?? dzialal ktos juz tak? tzn ecu master + ITB? jesli tak to jakie efekty?
-------------------- BMW...freude am fahren...
|
|
|
![]()
Post
#24
|
|
![]() Forum Clubber Dołączył: Wed, 26 February 2003 Skąd: Warszawa - Grochów ![]() |
Poszukaj na Forum BMW, dwie sztuki do rally crossu w ten sposób przygotowałem...
-------------------- Nissan 200Sx S14 na tor i trochę drift [212KM/268Nm >> 379KM/428Nm]
Nissan Sunny GTi z 2.0 na zmiennej fazie na Tor [243KM/247Nm] Saab 900NG 2.0 Turbo Coobcio Test POWER CAR [185KM/240Nm >> 468KM/485Nm] Saab 9-3 Cabrio Aero 2.3 Turbo Coobcio Lansowóz [205KM/280Nm >> 281KM/424Nm] |
|
|
![]()
Post
#25
|
|
![]() Super User Dołączył: Sun, 12 February 2006 Skąd: centrum PL ![]() |
na czym polega algorytm "alpha N"?
-------------------- |
|
|
![]()
Post
#26
|
|
![]() Administrator Dołączył: Mon, 07 February 2005 Skąd: Nicaragua! Agua for my bunghole! ![]() |
Sterowanie na podstawie kąta uchylenia przepustnicy (alpha) i prędkości obrotowej (n). Ponieważ nie uwzględnia temperatury czy ciśnienia atmosferycznego, trzeba mieć dużo map na każdą okazję
![]() r. -------------------- e-trzy-sześć-przez-pięć
en-a-sześć |
|
|
![]()
Post
#27
|
|
![]() Forum Homee Dołączył: Thu, 11 November 2004 Skąd: warszawa ![]() |
Byle megasquirt ogarnie korekcje barometryczna i po temperaturze. Chociaz nie wiadomo jak ecumaster ale tez pewnie by sie dalo to jakos wlozyc.
|
|
|
gość_dzidziusbmw_* |
![]()
Post
#28
|
![]() |
siemka podepne sie pod temat
![]() poskladalem cos takiego: Baza M50b25 bez vanosa Zmiany: -caly dol od m52b28 z automata (blok aluminiowy,tloki -wypolerowane,korbowody,wal...) -glowica m50 bez vanosa (poszerzone i wypolerowane kanaly, nowe wypolerowane zawory,polerowana komora spalania) -wywazony uklad korbowo tlokowy -ITB od M3 3,0 s50b30 z porcelanowymi podkladkami -wtryski M3 3,0 s50b30 -barany M3 3,0 s50b30 -adapter do przykrecenia ITB -regulowane kola rozrzadu -swiece 4elektrodowe -walki ssacy 240stopni przestawiony o 5stopni do przodu,wydechowy 240stopni (zamontowany w miejsce orginalnego wydechowego -ssacy na regulowanym kole rozrzadu) -osprzet od m50b25 sterownik Bosch z chipem narazie (pozniej wywalona przeplywka -map sensor -swinka) -miska e34 m50 -termostat otwierajacy sie od 80stopni -nowe sprzeglo sachs od 524td na jednomas -kolo zamachowe (jednomasowka) -regulator cisnienia paliwa 3,5b -w silniku wymienione wszystko co wskazywalo nadmierne slady zuzycia (pierscienie,panewki glowne i korbowodowe,nowe zawory,uszczelniacze,oczywiscie wszystkie nowe uszczelki, zimeringi ,czujniki, lyzwy pompa itd. Silnik poprostu mial byc jak nowy) -i jeszcze pare innych drobnych zmian -silnik wyczyszczony i odmalowany ![]() ![]() ![]() ![]() Moje pytanko,takie na zapas, czy da rade zagadac silnik na seryjnej przeplywce i seryjnym kompie ,narazie bez swinki i z przeplywka? Potem w planach Alpha N (wywalenie przeplywki i airbox od M3) Jestem ciekaw na jakie problemy moge napotkac podczas odpalania silnika (zakladajac ze wszystkie przewody podcisnieniowe, czujniki beda dobrze podlaczone)? No i ostatnie pytanko narazie ,rozumiem ze potem na ecumasterze dam rade wystroic taki zestaw i ogarnie on brak przeplywki? Czy w razie gdybym nie zdolal ogarnac tematy,znalazl by sie ktos sklonny mi pomoc? ![]() |
|
|
![]()
Post
#29
|
|
![]() Super User Dołączył: Wed, 11 January 2006 Skąd: Żyrardów ![]() |
Zważywszy na twoje modyfikacje można sie spodziewać że nie będzie działo rewelacyjnie, ja bym podpiął świnkę i wystroił na razie nawet po przepływce żeby zapewnić silnikowi jak najlepsze warunki docierania się. Forumowiczy, którzy ogarną temat raczej nie brakuje
![]() -------------------- Było: Łada 1.3 turbo-nitro, Ibiza FR TDI + GTB.
Jest: Corsa C 380KM/420Nm + Zafira B OPC (jeszcze seria). |
|
|
gość_dzidziusbmw_* |
![]()
Post
#30
|
![]() |
moze troche glupie pytanie ,ale stroil juz ktos silniki bmw m50,m52,s50 na ecumasterze? Jakie efekty i jak silniki reaguja na swinke-latwo czy trudno to ogarnac? Przyznam sie ze jesli chodzi o elektronike to nie mam zbyt obszernej wiedzy
![]() |
|
|
![]()
Post
#31
|
|
Frequent User Dołączył: Mon, 25 August 2008 ![]() |
na jakie przyrosty mocy można w zasadzie liczyć po założeniu itb?
|
|
|
![]()
Post
#32
|
|
Frequent User Dołączył: Mon, 25 August 2008 ![]() |
sorry za odkop ale chciałem ponowić tylko pytanie o ten kolektor nieszczęsny. czy 4 przepustnice byłyby w stanie zrekompensować brak zmiennej długości kanałów kolektorze dolotowym? czy to rozwiązanie ma tylko podnosić elastyczność? z górty dzieki
|
|
|
![]()
Post
#33
|
|
![]() Forum Homee Dołączył: Tue, 05 May 2009 Skąd: Nowa Huta ![]() |
laminarny przepływ... równy podział powietrza miedzy cylindrami, mniejsze zaburzenia przepływu i lepsza kontrola nad mocą niż w jednej dużej przepustnicy. Więcej powietrza + więcej paliwa= więcej mocy. A momet obrotowy zalezy od tego czy zastosujesz jakis airbox. http://www.racingforum.pl/index.php?showto...8618&hl=itb
http://www.racingforum.pl/index.php?showto...6436&hl=itb Chyba tyle....mam nadzieje ze nic nie namieszałem ![]() -------------------- BMW...freude am fahren...
|
|
|
![]()
Post
#34
|
|
![]() Forum Homee Dołączył: Thu, 11 November 2004 Skąd: warszawa ![]() |
U mnie w scierce nie bylo problemow z momentem mimo braku airboxa.
|
|
|
![]()
Post
#35
|
|
![]() Forum Homee Dołączył: Tue, 05 May 2009 Skąd: Nowa Huta ![]() |
Natenczas "Jeżeli jednak stosuje się ITB do niemal dupowozów, czyli do silników kręconych do ok. 6000 obr/min, a nawet 8000 obr/min, to airbox-y są niezbędne, ponieważ bez nich silnik stosunkowo niewiele traci na mocy maksymalnej, ale ogromnie dużo traci na momencie obrotowym." cytat z drugiego linku. Heh wiec teoria nie zawiele ma wspolnego z praktyka
![]() -------------------- BMW...freude am fahren...
|
|
|
![]()
Post
#36
|
|
![]() Forum Clubber Dołączył: Sun, 15 June 2003 Skąd: Warszawa ![]() |
To co napisałeś jest po prostu bzdurą
![]() -------------------- WORKSHOP
|
|
|
![]()
Post
#37
|
|
Frequent User Dołączył: Mon, 25 August 2008 ![]() |
czyli nie da się stwierdzić jednoznacznie potrzeby posiadania airboxa?
![]() |
|
|
![]()
Post
#38
|
|
![]() Forum Homee Dołączył: Tue, 05 May 2009 Skąd: Nowa Huta ![]() |
nie ja napisalem tylko natenczas;) cytat to byl;p
-------------------- BMW...freude am fahren...
|
|
|
![]()
Post
#39
|
|
![]() Forum Homee Dołączył: Thu, 11 November 2004 Skąd: warszawa ![]() |
Dobrze dobrany airbox da zysk ale wpierw trzeba go dobrac... A tu sie zaczynaja w wiekszosci przypadkow schodki.
Jak mi sie jeszcze chcialo liczyc takie rzeczy tak dla zabawy np. w EAP to wychodzilo ze pojemnosc takiej puszki musi byc smiesznie mala by byly wzrosty. |
|
|
![]()
Post
#40
|
|
Forum Homee Dołączył: Mon, 12 February 2007 Skąd: Warszawa-Wesoła ![]() |
Co nie zmienia faktu, ze jak masz boxa i doprowadzone zimne powietrze, to jest jednak lepiej niż jak gółe trąbki ciagną powietrze spod maski 40* cieplejsze a heat shieldy to taki kompromis jest, miedzy jednym rozwiązaniem a drugim...
|
|
|
![]() ![]() |
![]() |
Wersja Lo-Fi | Aktualny czas: Sunday, 20 July 2025 - 13:12 |