Shoutbox 0 nowych PW 


2 Stron V  < 1 2  
Reply to this topicStart new topic
> Wzdużne luzy wirnika turbiny
Paulus31
post Wed, 01 Jul 2009 - 21:11
Post #21


Frequent User
Dołączył: Wed, 09 March 2005
Skąd: Śląsk





Ja miałem problem z moją T04B. po zakupie też miała luz poosiowy. Wratości luzu nie podam ale wirnik ocierał się o muszlę. Poszła do regeneracji. W chwili obecnej jest po naprawie luzu 0mm ale trubafka leży i czeka na resztę teili.
Panowie w serwisie podali mi prawdopodobną przyczynę określając ją jako "za ciasny dolot". Who knows...


--------------------
Potrzebne teile do skrzyni EVS
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Wspieraj forum
post Wed, 01 Jul 2009 - 21:11
Post #


Dotacja






Dotacja na forum
Go to the top of the page
 
Quote Post
jackkpl
post Sat, 30 Jul 2011 - 17:45
Post #22


I live here !
Dołączył: Wed, 20 August 2008
Skąd: 3city





Odkopuje temat.

Jaki jest dopuszczalny luz wzdluzny wirnika? Wyjalem swoje turbo t25/t28 , ktore ma przejechane 4 tys od regeneracji. Posiada 0,08mm luzu wzdluz wirnika. Czy jest to dopuszczalne ,czy wysylac turbo z reklamacja? Z tych 4 tys to moze 100km przejezdzilo na booscie okolo 1.2 bara, reszta to emeryt style.


Poprzednie turbo t25, ktore mialo chyba ze 2mm luzu poprzecznego ladowalo 1.2-1.3 bara bez problemu. To, przy takich samych parametrach softu (ustawienia kontrolera PID) przy aktuatorze napietym na okolo 0.5 bara nie potrafi utrzymac wiecej, niz 1 bar powyzej 4 tys rpm (a stare potrafilo).


--------------------
-Poznań 1:44.1 (extreme) -Łódź 54.6 -Pomorze 40.19 -Toruń 28.4 -Koszalin 48.9 (extreme)
Go to the top of the page
 
+Quote Post
hz10
post Sat, 30 Jul 2011 - 18:22
Post #23


Forum Clubber
Dołączył: Mon, 18 December 2006
Skąd: TST





luz jest w normie.
Go to the top of the page
 
+Quote Post
jackkpl
post Sat, 30 Jul 2011 - 18:28
Post #24


I live here !
Dołączył: Wed, 20 August 2008
Skąd: 3city





CYTAT(hz10 @ Sat, 30 Jul 2011 - 18:22) *
luz jest w normie.


A czy swist turbiny , gdy laduje 1 bar lub wiecej jest normalny? Ty juz troche wiesz o moim samochodzie, wiec kolejne pytanie. Hamowanie silnikiem z gorki , po dodaniu gazu puszcza baka widocznego w lusterku. Czy przy takim luzie moze mimo wszystko byc winna turbina? W dolocie jest morko (wszystkie gumy i IC sa mokre od oleju), ale sama muszla turbo i jej wylot wygladaja ok (brak sladow oleju).


--------------------
-Poznań 1:44.1 (extreme) -Łódź 54.6 -Pomorze 40.19 -Toruń 28.4 -Koszalin 48.9 (extreme)
Go to the top of the page
 
+Quote Post
hz10
post Sat, 30 Jul 2011 - 18:44
Post #25


Forum Clubber
Dołączył: Mon, 18 December 2006
Skąd: TST





kompresor świszczy jak jest nieprawidłowy luz między wirnikiem a muszlą(chodzi o luz z wyjścia wirnika), czyli nieprawidłowa regeneracja, dlatego też nie może napompować odpowiedniego ciśnienia.co do kopcenia to obstawiałbym na defekt silnika, umarte turbo kopci najmocniej na wolnych obrotach bo wirnik sie zatrzymuje i nie działają odrzutniki
Go to the top of the page
 
+Quote Post
jackkpl
post Sat, 30 Jul 2011 - 19:09
Post #26


I live here !
Dołączył: Wed, 20 August 2008
Skąd: 3city





CYTAT(hz10 @ Sat, 30 Jul 2011 - 18:44) *
kompresor świszczy jak jest nieprawidłowy luz między wirnikiem a muszlą(chodzi o luz z wyjścia wirnika), czyli nieprawidłowa regeneracja, dlatego też nie może napompować odpowiedniego ciśnienia.co do kopcenia to obstawiałbym na defekt silnika, umarte turbo kopci najmocniej na wolnych obrotach bo wirnik sie zatrzymuje i nie działają odrzutniki


Luz jest napewno rozny w zaleznosci od pozycji wirnika wzgledem muszli. Pomiar niedokladny (szczelinomierzem) pokazuje,ze z jednej strony moge miedzy wirnik a obudowe zmiescic 0.65-0.7mm , natomiast z drugiej 0.8-0.85mm. Muszla zimna byla roztaczana pod wirnik t28 i pewnie to bylo zle wykonane. Ponizej fotka



Jaki jest fabryczny odstep wirnika od muszli zimnej? Ten od poczatku (przed montazem turbo) wydawal mi sie duzy, ale to moje pierwsze auto turbo ,wiec nie mialem 100% pewnosci.


--------------------
-Poznań 1:44.1 (extreme) -Łódź 54.6 -Pomorze 40.19 -Toruń 28.4 -Koszalin 48.9 (extreme)
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Szydło
post Tue, 02 Aug 2011 - 00:04
Post #27


Frequent User
Dołączył: Wed, 02 September 2009
Skąd: WWY





Dla orientacji podam, że T25 montowane seryjnie w 200SX CA18DET wg serwisówki nissana powinno mieć luz osiowy w zakresie 0,013...0,097 mm
Go to the top of the page
 
+Quote Post
jackkpl
post Tue, 02 Aug 2011 - 08:05
Post #28


I live here !
Dołączył: Wed, 20 August 2008
Skąd: 3city





CYTAT(Szydło @ Tue, 02 Aug 2011 - 00:04) *
Dla orientacji podam, że T25 montowane seryjnie w 200SX CA18DET wg serwisówki nissana powinno mieć luz osiowy w zakresie 0,013...0,097 mm


To jestes druga osoba, ktora potwierdza,ze turbo sie jeszcze nie wysralo smile.gif. Pozostaje kwestai odstepu wirnika od muszli (czy nie za duza), a jesli za duza, to jak to wplywa na prace turbo.
Ogolnie rura doprowadzajaca powietrze do turbo byla w seryjnym rozmiarze 44mm (a muszla rozfrezowana na 47mm) i calkiem mozliwe,ze dzieki temu swiszczalo. Wkrotce zweryfikuje ta teorie.


--------------------
-Poznań 1:44.1 (extreme) -Łódź 54.6 -Pomorze 40.19 -Toruń 28.4 -Koszalin 48.9 (extreme)
Go to the top of the page
 
+Quote Post
hz10
post Tue, 02 Aug 2011 - 09:33
Post #29


Forum Clubber
Dołączył: Mon, 18 December 2006
Skąd: TST





dopiero teraz otworzyłem obrazek... ale ktoś spierdolił robote, z takimi luzami między wirnikiem a muszlą to nie będzie dobrze działać, mało tego żeby kompresor napompował dajmy na to 1 bar będzie kręcił sie znacznie wyżej niż powinien co doprowadzi w konsekwencji do śmierci układu
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Ariel2
post Wed, 26 Mar 2014 - 17:51
Post #30


Rookie
Dołączył: Wed, 22 January 2014





Odgrzeję tamat może pomożecie wink.gif Czy luz wzdłużny w k04 na poziomie około 0,8mm może powodować kopcenie silnika na niebiesko? Auto kopci głównie przy zdejmowaniu nogi z gazu jak jest lekko rozgrzany i na gorącym może troszkę mniej. Po odpaleniu zimnego silnika nic nie kopci. Samochód to Audi A3 AGU przebieg około 320tys km z turbiną K04, z tego co pamiętam auto na k03 nie kopciło ale wtedy też był katalizator więc może nie było widać niebieskiego dymu. Zaczynam się zastanawiać czy problem leży w Turbinie czy akurat się to zbiegło z uszczelniaczami zaworowymi. Z góry dzięki za pomoc
Go to the top of the page
 
+Quote Post

2 Stron V  < 1 2
Reply to this topicStart new topic
 

RSS Wersja Lo-Fi Aktualny czas: Monday, 07 July 2025 - 01:16