![]() |
![]() ![]() |
![]() |
![]()
Post
#21
|
|
Frequent User Dołączył: Wed, 09 March 2005 Skąd: Śląsk ![]() |
Ja miałem problem z moją T04B. po zakupie też miała luz poosiowy. Wratości luzu nie podam ale wirnik ocierał się o muszlę. Poszła do regeneracji. W chwili obecnej jest po naprawie luzu 0mm ale trubafka leży i czeka na resztę teili.
Panowie w serwisie podali mi prawdopodobną przyczynę określając ją jako "za ciasny dolot". Who knows... -------------------- Potrzebne teile do skrzyni EVS
|
|
|
Wspieraj forum |
![]()
Post
#
|
![]() Dotacja ![]() |
|
|
|
![]()
Post
#22
|
|
I live here ! Dołączył: Wed, 20 August 2008 Skąd: 3city ![]() |
Odkopuje temat.
Jaki jest dopuszczalny luz wzdluzny wirnika? Wyjalem swoje turbo t25/t28 , ktore ma przejechane 4 tys od regeneracji. Posiada 0,08mm luzu wzdluz wirnika. Czy jest to dopuszczalne ,czy wysylac turbo z reklamacja? Z tych 4 tys to moze 100km przejezdzilo na booscie okolo 1.2 bara, reszta to emeryt style. Poprzednie turbo t25, ktore mialo chyba ze 2mm luzu poprzecznego ladowalo 1.2-1.3 bara bez problemu. To, przy takich samych parametrach softu (ustawienia kontrolera PID) przy aktuatorze napietym na okolo 0.5 bara nie potrafi utrzymac wiecej, niz 1 bar powyzej 4 tys rpm (a stare potrafilo). -------------------- -Poznań 1:44.1 (extreme) -Łódź 54.6 -Pomorze 40.19 -Toruń 28.4 -Koszalin 48.9 (extreme)
|
|
|
![]()
Post
#23
|
|
Forum Clubber Dołączył: Mon, 18 December 2006 Skąd: TST ![]() |
luz jest w normie.
|
|
|
![]()
Post
#24
|
|
I live here ! Dołączył: Wed, 20 August 2008 Skąd: 3city ![]() |
luz jest w normie. A czy swist turbiny , gdy laduje 1 bar lub wiecej jest normalny? Ty juz troche wiesz o moim samochodzie, wiec kolejne pytanie. Hamowanie silnikiem z gorki , po dodaniu gazu puszcza baka widocznego w lusterku. Czy przy takim luzie moze mimo wszystko byc winna turbina? W dolocie jest morko (wszystkie gumy i IC sa mokre od oleju), ale sama muszla turbo i jej wylot wygladaja ok (brak sladow oleju). -------------------- -Poznań 1:44.1 (extreme) -Łódź 54.6 -Pomorze 40.19 -Toruń 28.4 -Koszalin 48.9 (extreme)
|
|
|
![]()
Post
#25
|
|
Forum Clubber Dołączył: Mon, 18 December 2006 Skąd: TST ![]() |
kompresor świszczy jak jest nieprawidłowy luz między wirnikiem a muszlą(chodzi o luz z wyjścia wirnika), czyli nieprawidłowa regeneracja, dlatego też nie może napompować odpowiedniego ciśnienia.co do kopcenia to obstawiałbym na defekt silnika, umarte turbo kopci najmocniej na wolnych obrotach bo wirnik sie zatrzymuje i nie działają odrzutniki
|
|
|
![]()
Post
#26
|
|
I live here ! Dołączył: Wed, 20 August 2008 Skąd: 3city ![]() |
kompresor świszczy jak jest nieprawidłowy luz między wirnikiem a muszlą(chodzi o luz z wyjścia wirnika), czyli nieprawidłowa regeneracja, dlatego też nie może napompować odpowiedniego ciśnienia.co do kopcenia to obstawiałbym na defekt silnika, umarte turbo kopci najmocniej na wolnych obrotach bo wirnik sie zatrzymuje i nie działają odrzutniki Luz jest napewno rozny w zaleznosci od pozycji wirnika wzgledem muszli. Pomiar niedokladny (szczelinomierzem) pokazuje,ze z jednej strony moge miedzy wirnik a obudowe zmiescic 0.65-0.7mm , natomiast z drugiej 0.8-0.85mm. Muszla zimna byla roztaczana pod wirnik t28 i pewnie to bylo zle wykonane. Ponizej fotka ![]() Jaki jest fabryczny odstep wirnika od muszli zimnej? Ten od poczatku (przed montazem turbo) wydawal mi sie duzy, ale to moje pierwsze auto turbo ,wiec nie mialem 100% pewnosci. -------------------- -Poznań 1:44.1 (extreme) -Łódź 54.6 -Pomorze 40.19 -Toruń 28.4 -Koszalin 48.9 (extreme)
|
|
|
![]()
Post
#27
|
|
![]() Frequent User Dołączył: Wed, 02 September 2009 Skąd: WWY ![]() |
Dla orientacji podam, że T25 montowane seryjnie w 200SX CA18DET wg serwisówki nissana powinno mieć luz osiowy w zakresie 0,013...0,097 mm
|
|
|
![]()
Post
#28
|
|
I live here ! Dołączył: Wed, 20 August 2008 Skąd: 3city ![]() |
Dla orientacji podam, że T25 montowane seryjnie w 200SX CA18DET wg serwisówki nissana powinno mieć luz osiowy w zakresie 0,013...0,097 mm To jestes druga osoba, ktora potwierdza,ze turbo sie jeszcze nie wysralo ![]() Ogolnie rura doprowadzajaca powietrze do turbo byla w seryjnym rozmiarze 44mm (a muszla rozfrezowana na 47mm) i calkiem mozliwe,ze dzieki temu swiszczalo. Wkrotce zweryfikuje ta teorie. -------------------- -Poznań 1:44.1 (extreme) -Łódź 54.6 -Pomorze 40.19 -Toruń 28.4 -Koszalin 48.9 (extreme)
|
|
|
![]()
Post
#29
|
|
Forum Clubber Dołączył: Mon, 18 December 2006 Skąd: TST ![]() |
dopiero teraz otworzyłem obrazek... ale ktoś spierdolił robote, z takimi luzami między wirnikiem a muszlą to nie będzie dobrze działać, mało tego żeby kompresor napompował dajmy na to 1 bar będzie kręcił sie znacznie wyżej niż powinien co doprowadzi w konsekwencji do śmierci układu
|
|
|
![]()
Post
#30
|
|
Rookie Dołączył: Wed, 22 January 2014 ![]() |
Odgrzeję tamat może pomożecie
![]() |
|
|
![]() ![]() |
![]() |
Wersja Lo-Fi | Aktualny czas: Monday, 07 July 2025 - 01:16 |