![]() |
![]() ![]() |
![]() |
![]()
Post
#1
|
|
![]() Forum Homee Dołączył: Thu, 10 January 2008 Skąd: Warszawa WJ ![]() |
Mam takie pytanie, czy w zaturbionych silnikach N/A zawsze stosuje się dodatkowy, jeśli go nie było natrysk oleju na denka tłoków? Dodatkowo czy w seryjnych silnikach turbo coś takiego zawsze występuje?
Cel to raczej soft turbo 0,4-0,5ba moc docelowa jakieś 170-180 KM. -------------------- cztery koła i silnik
|
|
|
Wspieraj forum |
![]()
Post
#
|
![]() Dotacja ![]() |
|
|
|
![]()
Post
#2
|
|
![]() prawie jak integra Dołączył: Mon, 29 December 2003 Skąd: waw ![]() |
nie, nie stosuje sie dodatkowego, a czasem sie go nawet zaslepia jesli jest fabrycznie.
|
|
|
![]()
Post
#3
|
|
User Dołączył: Sun, 25 November 2007 Skąd: Galapagos ![]() |
W silniku CVH Ford fabrycznie nie miał natrysków na denko tłoka , nawet w wersjach RSTurbo
|
|
|
![]()
Post
#4
|
|
![]() Forum Killer Dołączył: Mon, 24 March 2008 Skąd: żywiec ![]() |
nie, nie stosuje sie dodatkowego, a czasem sie go nawet zaslepia jesli jest fabrycznie. ale chyba jesli dajemy wydajniejszą pompę to natrysk nie zaszkodzi , tylko może pomóc. czy sa jakieś przeciwskazania? -------------------- mój stroker m50b29T się robi _http://mcg1ver.fotosik.pl/albumy/516168-68.html
TYLNY NAPĘD JEST JAK SEX; po co jechac na ręcznym , jak mozna dać w p...e :). Śmierć jeżdzi szybko więc trzeba być szybszym od niej. |
|
|
![]()
Post
#5
|
|
![]() Forum Homee Dołączył: Tue, 23 November 2004 Skąd: Kampinos ![]() |
Natrysk na denko słuzy chłodzeniu denka tłoka olejem. Czytałem, że zaślepia się go w przypadkach gdy masz kute tłoki i nie potrzebują one juz takiego chłodzenia.
Dodatkowo przez zaślepienie wzrasta ciśnienie w układzie co zapobiega zacieraniu panewek. -------------------- ...
Fiat Uno Turbo - 185KM & 232Nm Fiat Stilo 1,9 JTD - 160KM & 343Nm Lancia Delta 2.0 16V Turbo - in progres Lexus IS300 2JZ-GE Turbo Drift - w budowie |
|
|
![]()
Post
#6
|
|
![]() Forum Killer Dołączył: Mon, 24 March 2008 Skąd: żywiec ![]() |
hmm..ale hyba lepiej ze są natryski niż ich nie ma
![]() -------------------- mój stroker m50b29T się robi _http://mcg1ver.fotosik.pl/albumy/516168-68.html
TYLNY NAPĘD JEST JAK SEX; po co jechac na ręcznym , jak mozna dać w p...e :). Śmierć jeżdzi szybko więc trzeba być szybszym od niej. |
|
|
![]()
Post
#7
|
|
![]() Forum Killer Dołączył: Thu, 22 September 2005 Skąd: (Wielkopolska) ![]() |
natrysk schładza tłoki o min.100st ktoś kiedys już pisał. a jak nie ma ciśnenia to juz nie problem natrysków ,tłoków tylko pompy.
-------------------- Escort RST 2.3 T
200SX-EVO 8 nie driftcar. |
|
|
![]()
Post
#8
|
|
![]() User Dołączył: Tue, 24 January 2006 ![]() |
A jakie jest realne ryzyko że tłoki zostaną schłodzone za bardzo?
I czy warto się wysilać i dorabiac natrysk do wysilonych silników (z guard-blockiem) które go nie mają? Czy moze lepiej zainwestować w lepsze chłodzenie oleju i wody? -------------------- Soarer GT - 1JZ - big single (in progress)
CRX B16A1 CRX D16A9T |
|
|
![]()
Post
#9
|
|
Forum Killer Dołączył: Mon, 19 September 2005 Skąd: Przasnysz ![]() |
Nie wiem jak w innych silnikach ale w moim silniku są natryski oleju na denka tłoków silnik to FE3N 2.0 16V DOHC mazdy. A teraz mam pytanie czy we wszystkich silnikach natryski mają zaworki ciśnieniowe ? tz. jak ciśnienie jest niskie to zaworki od natrysku na tłoki sie zamykają a jak zwiększa sie ciśnienie to zaworki sie otwierają. Też tak macie ? I jeszcze jedno pytanie ma założone tam kute tłoki CP jakich temperatur spalin się bać aby nie przepalić tłoków ? Pozdro
-------------------- Probe 2.2 TURBO GT
|
|
|
![]()
Post
#10
|
|
![]() Forum Homee Dołączył: Fri, 01 August 2008 Skąd: Szczytno ![]() |
bać się powyżej 900-1000*c
|
|
|
![]()
Post
#11
|
|
![]() Forum Homee Dołączył: Tue, 23 November 2004 Skąd: Kampinos ![]() |
bać się powyżej 900-1000*c Moje seryjne tłoki + natrysk dawały rade nawet chwilowe 1000* a 950 tak przez 5 sek też ale po 20-30 sek już popłyneły przy 950*. -------------------- ...
Fiat Uno Turbo - 185KM & 232Nm Fiat Stilo 1,9 JTD - 160KM & 343Nm Lancia Delta 2.0 16V Turbo - in progres Lexus IS300 2JZ-GE Turbo Drift - w budowie |
|
|
![]()
Post
#12
|
|
Super User Dołączył: Mon, 23 February 2009 ![]() |
Zależy czy z anodą czy bez
|
|
|
![]()
Post
#13
|
|
Forum Killer Dołączył: Mon, 19 September 2005 Skąd: Przasnysz ![]() |
Tłoki to dokładnie takie
http://cgi.ebay.com/ebaymotors/CP-Pistons-...sQ5fAccessories -------------------- Probe 2.2 TURBO GT
|
|
|
![]()
Post
#14
|
|
![]() I live here ! Dołączył: Mon, 14 October 2002 Skąd: Faaker See ;) ![]() |
W sporcie generalnie natrysku się nie używa
-------------------- '93 e36 325i - kolejna próba :)
'94 e34 v8 |
|
|
![]()
Post
#15
|
|
![]() Frequent User Dołączył: Wed, 12 May 2004 Skąd: Warszawa ![]() |
Podłączam się do pytania. Rozpocząłem pracę nad zaturbianiem Citroenowego silnika XU9J2 (1905ccm) zgodnie z wytycznymi Turbo Technics (CR 8.5:1, ciśnienie ładowania 0.65bar) Obniżenie kompresji uzyskane będzie przez splanowanie seryjnych tłoków. Moc docelowa ok. 180KM (silnik 8V).
Seryjnie nie posiada natysku oleju na denka tłoków, TTechnics też go nie robiło w tym modzie. Za to wolnossący 16V (XU9J4) o mocy 160KM takowy natrysk posiada. Warto kopiować rozwiązanie z bliźniaczego silnika, czy olać natrysk na denka tłoków? W sumie wolę chłodzić tłoki olejem niż lać extra paliwo w cylindry... Co radzicie?? -------------------- [b][color="#000000"][size="2"]Citroën BX19TZI [/size][/color][/b](XU9JMZ) 110KM\1000kg
Nieprawdą jest, by zawieszenie hydropneumatyczne nie nadawało się do wyczynu |
|
|
![]()
Post
#16
|
|
Forum Clubber Dołączył: Fri, 09 March 2007 Skąd: Błonie ![]() ![]() |
Podłączam się do pytania. Rozpocząłem pracę nad zaturbianiem Citroenowego silnika XU9J2 (1905ccm) zgodnie z wytycznymi Turbo Technics (CR 8.5:1, ciśnienie ładowania 0.65bar) Obniżenie kompresji uzyskane będzie przez splanowanie seryjnych tłoków. Moc docelowa ok. 180KM (silnik 8V). Seryjnie nie posiada natysku oleju na denka tłoków, TTechnics też go nie robiło w tym modzie. Za to wolnossący 16V (XU9J4) o mocy 160KM takowy natrysk posiada. Warto kopiować rozwiązanie z bliźniaczego silnika, czy olać natrysk na denka tłoków? W sumie wolę chłodzić tłoki olejem niż lać extra paliwo w cylindry... Co radzicie?? czy przypadkeim przy takim cisnieniu cokolwiek musisz odprezac ? Twój silnik ma seryjnie mały CR i spokojnie wydoli . A jak nie to lepiej zainwestować w Water Injection czyli wtrysk wody. bedzie mial mniejszego laga i bedzie bardziej ekonomiczny. A przy okazji zapomnisz o laniu oleju na denka tłoków -------------------- VEMS rozkminiłem do ostatniego rezystorka - chętnie pomogę
|
|
|
![]()
Post
#17
|
|
![]() Forum Killer Dołączył: Mon, 24 March 2008 Skąd: żywiec ![]() |
czy przypadkeim przy takim cisnieniu cokolwiek musisz odprezac ? Twój silnik ma seryjnie mały CR i spokojnie wydoli . A jak nie to lepiej zainwestować w Water Injection czyli wtrysk wody. bedzie mial mniejszego laga i bedzie bardziej ekonomiczny. A przy okazji zapomnisz o laniu oleju na denka tłoków właśnie a'propos water injection , widzę zę nie jest wiele projektów na forum z tym wynalazkiem(przynajmniej ja mało znalazłem ![]() tez mam zamiar takie ustrojstwo zrobić u mnie w m50b25, mniejsza z tym w jaki sposób , bo jest wiele(made in stodoła)itd. ![]() i z tąd pytania ; sory bo może OT 1. o ile zbija temperaturę (egt). 2. od czego go uzaleznić ; a)od obrotów prostym czujnikiem? , b)od cisnienia doładowania? , c)od egt?? 3. czy faktycznie wystarczy woda czy ma być alkochol? lub jakiś procent alkocholu(jakiego)? -------------------- mój stroker m50b29T się robi _http://mcg1ver.fotosik.pl/albumy/516168-68.html
TYLNY NAPĘD JEST JAK SEX; po co jechac na ręcznym , jak mozna dać w p...e :). Śmierć jeżdzi szybko więc trzeba być szybszym od niej. |
|
|
![]()
Post
#18
|
|
Forum Clubber Dołączył: Thu, 21 December 2006 Skąd: Żyrardów ![]() |
CYTAT 1. o ile zbija temperaturę (egt). 2. od czego go uzaleznić ; a)od obrotów prostym czujnikiem? , b)od cisnienia doładowania? , c)od egt?? 3. czy faktycznie wystarczy woda czy ma być alkochol? lub jakiś procent alkocholu(jakiego)? U śpiącego w ładzie doswiadczalnie było takie cos ale gówno dawało. Wtrysk był prowadzony jednym wtryskiwaczem, w rure dolotowa do kolektora, sterowany razem z wtryskiwaczami benzynowymi. 1. Nic nie zbiło temperatury. 2. Od wtrysków najlepiej. 3. woda teoretycznie tez powinna wystarczac. -------------------- 885 60 50 40
|
|
|
![]()
Post
#19
|
|
Forum Homee Dołączył: Mon, 14 April 2008 Skąd: WPI ![]() ![]() |
U śpiącego w ładzie doswiadczalnie było takie cos ale gówno dawało. Wtrysk był prowadzony jednym wtryskiwaczem, w rure dolotowa do kolektora, sterowany razem z wtryskiwaczami benzynowymi. 1. Nic nie zbiło temperatury. 2. Od wtrysków najlepiej. 3. woda teoretycznie tez powinna wystarczac. jakim wtryskiem to wtryskiwaliście? no chyba nie do benzyny - bo tak z tekstu wynika. co do sterowania to są 2 warianty - w funkcji obrotów albo doładowania (jeżeli doładowania buduje siępłynnie to sterowania na podstawi MAP jest OK jeżeli buduje się bardzo szybko to lepsze jest w funkcji obrotów bo czasem opóźnienie MAP w tej sytuacji może być za duże. -------------------- www.re5pect.pl
|
|
|
![]()
Post
#20
|
|
![]() Frequent User Dołączył: Wed, 12 May 2004 Skąd: Warszawa ![]() |
czy przypadkeim przy takim cisnieniu cokolwiek musisz odprezac ? Twój silnik ma seryjnie mały CR i spokojnie wydoli . A jak nie to lepiej zainwestować w Water Injection czyli wtrysk wody. bedzie mial mniejszego laga i bedzie bardziej ekonomiczny. A przy okazji zapomnisz o laniu oleju na denka tłoków Seryjny CR tego silnika to 9.3:1. Nie jest to dużo, ale pamiętajmy, że głowica ma tylko 2 zawory na cylinder. Poza tym autko ma nadawać się do dłuższej jazdy w trasie, więc nie ukrywam, że wolałbym móc jeździć na Pb95 a nie na 98 ![]() Ogólnie nie buduję rajdówki, tylko lekki wygodny dupowóz z fajnymi osiągami ![]() -------------------- [b][color="#000000"][size="2"]Citroën BX19TZI [/size][/color][/b](XU9JMZ) 110KM\1000kg
Nieprawdą jest, by zawieszenie hydropneumatyczne nie nadawało się do wyczynu |
|
|
![]() ![]() |
![]() |
Wersja Lo-Fi | Aktualny czas: Thursday, 26 June 2025 - 23:23 |