Shoutbox 0 nowych PW 


2 Stron V   1 2 >  
Reply to this topicStart new topic
> Natrysk na tłoki czy zawsze w turbo?
GIB
post Mon, 22 Jun 2009 - 22:00
Post #1


Forum Homee
Dołączył: Thu, 10 January 2008
Skąd: Warszawa WJ





Mam takie pytanie, czy w zaturbionych silnikach N/A zawsze stosuje się dodatkowy, jeśli go nie było natrysk oleju na denka tłoków? Dodatkowo czy w seryjnych silnikach turbo coś takiego zawsze występuje?
Cel to raczej soft turbo 0,4-0,5ba moc docelowa jakieś 170-180 KM.


--------------------
cztery koła i silnik
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Wspieraj forum
post Mon, 22 Jun 2009 - 22:00
Post #


Dotacja






Dotacja na forum
Go to the top of the page
 
Quote Post
!markos
post Mon, 22 Jun 2009 - 22:19
Post #2


prawie jak integra
Dołączył: Mon, 29 December 2003
Skąd: waw





nie, nie stosuje sie dodatkowego, a czasem sie go nawet zaslepia jesli jest fabrycznie.
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Żółwik Tuptuś
post Mon, 22 Jun 2009 - 22:23
Post #3


User
Dołączył: Sun, 25 November 2007
Skąd: Galapagos





W silniku CVH Ford fabrycznie nie miał natrysków na denko tłoka , nawet w wersjach RSTurbo
Go to the top of the page
 
+Quote Post
mcgiver
post Mon, 22 Jun 2009 - 23:40
Post #4


Forum Killer
Dołączył: Mon, 24 March 2008
Skąd: żywiec





CYTAT(!markos @ Mon, 22 Jun 2009 - 22:19) *
nie, nie stosuje sie dodatkowego, a czasem sie go nawet zaslepia jesli jest fabrycznie.

ale chyba jesli dajemy wydajniejszą pompę to natrysk nie zaszkodzi , tylko może pomóc.
czy sa jakieś przeciwskazania?


--------------------
mój stroker m50b29T się robi _http://mcg1ver.fotosik.pl/albumy/516168-68.html

TYLNY NAPĘD JEST JAK SEX; po co jechac na ręcznym , jak mozna dać w p...e :).
Śmierć jeżdzi szybko więc trzeba być szybszym od niej.
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Zibi122
post Tue, 23 Jun 2009 - 08:45
Post #5


Forum Homee
Dołączył: Tue, 23 November 2004
Skąd: Kampinos





Natrysk na denko słuzy chłodzeniu denka tłoka olejem. Czytałem, że zaślepia się go w przypadkach gdy masz kute tłoki i nie potrzebują one juz takiego chłodzenia.
Dodatkowo przez zaślepienie wzrasta ciśnienie w układzie co zapobiega zacieraniu panewek.


--------------------
...
Fiat Uno Turbo - 185KM & 232Nm
Fiat Stilo 1,9 JTD - 160KM & 343Nm
Lancia Delta 2.0 16V Turbo - in progres
Lexus IS300 2JZ-GE Turbo Drift - w budowie
Go to the top of the page
 
+Quote Post
mcgiver
post Tue, 23 Jun 2009 - 09:08
Post #6


Forum Killer
Dołączył: Mon, 24 March 2008
Skąd: żywiec





hmm..ale hyba lepiej ze są natryski niż ich nie ma unsure.gif


--------------------
mój stroker m50b29T się robi _http://mcg1ver.fotosik.pl/albumy/516168-68.html

TYLNY NAPĘD JEST JAK SEX; po co jechac na ręcznym , jak mozna dać w p...e :).
Śmierć jeżdzi szybko więc trzeba być szybszym od niej.
Go to the top of the page
 
+Quote Post
andrzejrs
post Tue, 23 Jun 2009 - 11:35
Post #7


Forum Killer
Dołączył: Thu, 22 September 2005
Skąd: (Wielkopolska)





natrysk schładza tłoki o min.100st ktoś kiedys już pisał. a jak nie ma ciśnenia to juz nie problem natrysków ,tłoków tylko pompy.


--------------------
Escort RST 2.3 T
200SX-EVO 8 nie driftcar.
Go to the top of the page
 
+Quote Post
bua
post Tue, 23 Jun 2009 - 11:49
Post #8


User
Dołączył: Tue, 24 January 2006





A jakie jest realne ryzyko że tłoki zostaną schłodzone za bardzo?
I czy warto się wysilać i dorabiac natrysk do wysilonych silników (z guard-blockiem) które go nie mają?
Czy moze lepiej zainwestować w lepsze chłodzenie oleju i wody?


--------------------
Soarer GT - 1JZ - big single (in progress)
CRX B16A1
CRX D16A9T
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Bogdan9999
post Wed, 24 Jun 2009 - 23:57
Post #9


Forum Killer
Dołączył: Mon, 19 September 2005
Skąd: Przasnysz





Nie wiem jak w innych silnikach ale w moim silniku są natryski oleju na denka tłoków silnik to FE3N 2.0 16V DOHC mazdy. A teraz mam pytanie czy we wszystkich silnikach natryski mają zaworki ciśnieniowe ? tz. jak ciśnienie jest niskie to zaworki od natrysku na tłoki sie zamykają a jak zwiększa sie ciśnienie to zaworki sie otwierają. Też tak macie ? I jeszcze jedno pytanie ma założone tam kute tłoki CP jakich temperatur spalin się bać aby nie przepalić tłoków ? Pozdro


--------------------
Probe 2.2 TURBO GT
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Cieniu
post Thu, 25 Jun 2009 - 16:27
Post #10


Forum Homee
Dołączył: Fri, 01 August 2008
Skąd: Szczytno





bać się powyżej 900-1000*c
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Zibi122
post Thu, 25 Jun 2009 - 22:16
Post #11


Forum Homee
Dołączył: Tue, 23 November 2004
Skąd: Kampinos





CYTAT(Cieniu @ Thu, 25 Jun 2009 - 16:27) *
bać się powyżej 900-1000*c


Moje seryjne tłoki + natrysk dawały rade nawet chwilowe 1000* a 950 tak przez 5 sek też ale po 20-30 sek już popłyneły przy 950*.


--------------------
...
Fiat Uno Turbo - 185KM & 232Nm
Fiat Stilo 1,9 JTD - 160KM & 343Nm
Lancia Delta 2.0 16V Turbo - in progres
Lexus IS300 2JZ-GE Turbo Drift - w budowie
Go to the top of the page
 
+Quote Post
toffic
post Thu, 25 Jun 2009 - 22:41
Post #12


Super User
Dołączył: Mon, 23 February 2009





Zależy czy z anodą czy bez
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Bogdan9999
post Fri, 26 Jun 2009 - 00:17
Post #13


Forum Killer
Dołączył: Mon, 19 September 2005
Skąd: Przasnysz





Tłoki to dokładnie takie
http://cgi.ebay.com/ebaymotors/CP-Pistons-...sQ5fAccessories


--------------------
Probe 2.2 TURBO GT
Go to the top of the page
 
+Quote Post
rennen
post Fri, 26 Jun 2009 - 09:41
Post #14


I live here !
Dołączył: Mon, 14 October 2002
Skąd: Faaker See ;)





W sporcie generalnie natrysku się nie używa


--------------------
'93 e36 325i - kolejna próba :)
'94 e34 v8
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Smoq
post Sat, 04 Jul 2009 - 19:39
Post #15


Frequent User
Dołączył: Wed, 12 May 2004
Skąd: Warszawa





Podłączam się do pytania. Rozpocząłem pracę nad zaturbianiem Citroenowego silnika XU9J2 (1905ccm) zgodnie z wytycznymi Turbo Technics (CR 8.5:1, ciśnienie ładowania 0.65bar) Obniżenie kompresji uzyskane będzie przez splanowanie seryjnych tłoków. Moc docelowa ok. 180KM (silnik 8V).

Seryjnie nie posiada natysku oleju na denka tłoków, TTechnics też go nie robiło w tym modzie. Za to wolnossący 16V (XU9J4) o mocy 160KM takowy natrysk posiada.

Warto kopiować rozwiązanie z bliźniaczego silnika, czy olać natrysk na denka tłoków? W sumie wolę chłodzić tłoki olejem niż lać extra paliwo w cylindry... Co radzicie??


--------------------
[b][color="#000000"][size="2"]Citroën BX19TZI [/size][/color][/b](XU9JMZ) 110KM\1000kg
Nieprawdą jest, by zawieszenie hydropneumatyczne nie nadawało się do wyczynu
Go to the top of the page
 
+Quote Post
kontrolm
post Sun, 05 Jul 2009 - 21:11
Post #16


Forum Clubber
Dołączył: Fri, 09 March 2007
Skąd: Błonie

Ikona grupy



CYTAT(Smoq @ Sat, 04 Jul 2009 - 19:39) *
Podłączam się do pytania. Rozpocząłem pracę nad zaturbianiem Citroenowego silnika XU9J2 (1905ccm) zgodnie z wytycznymi Turbo Technics (CR 8.5:1, ciśnienie ładowania 0.65bar) Obniżenie kompresji uzyskane będzie przez splanowanie seryjnych tłoków. Moc docelowa ok. 180KM (silnik 8V).

Seryjnie nie posiada natysku oleju na denka tłoków, TTechnics też go nie robiło w tym modzie. Za to wolnossący 16V (XU9J4) o mocy 160KM takowy natrysk posiada.

Warto kopiować rozwiązanie z bliźniaczego silnika, czy olać natrysk na denka tłoków? W sumie wolę chłodzić tłoki olejem niż lać extra paliwo w cylindry... Co radzicie??


czy przypadkeim przy takim cisnieniu cokolwiek musisz odprezac ? Twój silnik ma seryjnie mały CR i spokojnie wydoli . A jak nie to lepiej zainwestować w Water Injection czyli wtrysk wody. bedzie mial mniejszego laga i bedzie bardziej ekonomiczny. A przy okazji zapomnisz o laniu oleju na denka tłoków


--------------------
VEMS rozkminiłem do ostatniego rezystorka - chętnie pomogę
Go to the top of the page
 
+Quote Post
mcgiver
post Sun, 05 Jul 2009 - 22:45
Post #17


Forum Killer
Dołączył: Mon, 24 March 2008
Skąd: żywiec





CYTAT(kontrolm @ Sun, 05 Jul 2009 - 21:11) *
czy przypadkeim przy takim cisnieniu cokolwiek musisz odprezac ? Twój silnik ma seryjnie mały CR i spokojnie wydoli . A jak nie to lepiej zainwestować w Water Injection czyli wtrysk wody. bedzie mial mniejszego laga i bedzie bardziej ekonomiczny. A przy okazji zapomnisz o laniu oleju na denka tłoków

właśnie a'propos water injection , widzę zę nie jest wiele projektów na forum z tym wynalazkiem(przynajmniej ja mało znalazłem tongue.gif ) , a w brew pozorom jest to tani i skuteczny wynalazek ,przynajmniej teoretycznie .
tez mam zamiar takie ustrojstwo zrobić u mnie w m50b25, mniejsza z tym w jaki sposób , bo jest wiele(made in stodoła)itd. wink.gif
i z tąd pytania ; sory bo może OT
1. o ile zbija temperaturę (egt).
2. od czego go uzaleznić ;
a)od obrotów prostym czujnikiem? ,
b)od cisnienia doładowania? ,
c)od egt??
3. czy faktycznie wystarczy woda czy ma być alkochol? lub jakiś procent alkocholu(jakiego)?


--------------------
mój stroker m50b29T się robi _http://mcg1ver.fotosik.pl/albumy/516168-68.html

TYLNY NAPĘD JEST JAK SEX; po co jechac na ręcznym , jak mozna dać w p...e :).
Śmierć jeżdzi szybko więc trzeba być szybszym od niej.
Go to the top of the page
 
+Quote Post
guzior
post Sun, 05 Jul 2009 - 23:25
Post #18


Forum Clubber
Dołączył: Thu, 21 December 2006
Skąd: Żyrardów





CYTAT
1. o ile zbija temperaturę (egt).
2. od czego go uzaleznić ;
a)od obrotów prostym czujnikiem? ,
b)od cisnienia doładowania? ,
c)od egt??
3. czy faktycznie wystarczy woda czy ma być alkochol? lub jakiś procent alkocholu(jakiego)?

U śpiącego w ładzie doswiadczalnie było takie cos ale gówno dawało. Wtrysk był prowadzony jednym wtryskiwaczem, w rure dolotowa do kolektora, sterowany razem z wtryskiwaczami benzynowymi.
1. Nic nie zbiło temperatury.
2. Od wtrysków najlepiej.
3. woda teoretycznie tez powinna wystarczac.


--------------------
885 60 50 40
Go to the top of the page
 
+Quote Post
kidzio_r5gtt
post Mon, 06 Jul 2009 - 07:57
Post #19


Forum Homee
Dołączył: Mon, 14 April 2008
Skąd: WPI

Ikona grupy



CYTAT(guzior @ Sun, 05 Jul 2009 - 23:25) *
U śpiącego w ładzie doswiadczalnie było takie cos ale gówno dawało. Wtrysk był prowadzony jednym wtryskiwaczem, w rure dolotowa do kolektora, sterowany razem z wtryskiwaczami benzynowymi.
1. Nic nie zbiło temperatury.
2. Od wtrysków najlepiej.
3. woda teoretycznie tez powinna wystarczac.


jakim wtryskiem to wtryskiwaliście? no chyba nie do benzyny - bo tak z tekstu wynika.

co do sterowania to są 2 warianty - w funkcji obrotów albo doładowania (jeżeli doładowania buduje siępłynnie to sterowania na podstawi MAP jest OK jeżeli buduje się bardzo szybko to lepsze jest w funkcji obrotów bo czasem opóźnienie MAP w tej sytuacji może być za duże.


--------------------
www.re5pect.pl
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Smoq
post Mon, 06 Jul 2009 - 10:31
Post #20


Frequent User
Dołączył: Wed, 12 May 2004
Skąd: Warszawa





CYTAT(kontrolm @ Sun, 05 Jul 2009 - 22:11) *
czy przypadkeim przy takim cisnieniu cokolwiek musisz odprezac ? Twój silnik ma seryjnie mały CR i spokojnie wydoli . A jak nie to lepiej zainwestować w Water Injection czyli wtrysk wody. bedzie mial mniejszego laga i bedzie bardziej ekonomiczny. A przy okazji zapomnisz o laniu oleju na denka tłoków


Seryjny CR tego silnika to 9.3:1. Nie jest to dużo, ale pamiętajmy, że głowica ma tylko 2 zawory na cylinder. Poza tym autko ma nadawać się do dłuższej jazdy w trasie, więc nie ukrywam, że wolałbym móc jeździć na Pb95 a nie na 98 wink.gif
Ogólnie nie buduję rajdówki, tylko lekki wygodny dupowóz z fajnymi osiągami wink.gif


--------------------
[b][color="#000000"][size="2"]Citroën BX19TZI [/size][/color][/b](XU9JMZ) 110KM\1000kg
Nieprawdą jest, by zawieszenie hydropneumatyczne nie nadawało się do wyczynu
Go to the top of the page
 
+Quote Post

2 Stron V   1 2 >
Reply to this topicStart new topic
 

RSS Wersja Lo-Fi Aktualny czas: Thursday, 26 June 2025 - 23:23