Shoutbox 0 nowych PW 


22 Stron V  « < 2 3 4 5 6 > »   
Reply to this topicStart new topic
> Różnice pomiędzy Holsetami HX35, HX35 HX35G HX35W
Logan
post Tue, 24 Nov 2009 - 20:43
Post #61


Super User
Dołączył: Tue, 23 August 2005
Skąd: Warszawa





CYTAT(Piotr328 @ Tue, 24 Nov 2009 - 10:05) *
Chciałbym sie tylko jeszcze tego dowiedziec. Warte to jest cos czy zwykly chiński szit ?


Taka jest odpowiedź Greiga z GS Racing na pytanie czy jego turbosprężarki to chiński shit:

CYTAT(Greig)
As for Endless, i have heard of them and have seen their units on the net, i have also read that thread.however, i have never talked to them,shown them a turbo in real life or had any other contact with them so i dont know how they know where i get my parts from,but hey,im not here to slag off other tuners. I have never told anyone i use Genuine Holsets,i have always said i have based them on Holset turbos and have the parts made for me,in fact one part in particular says where it is from,and it aint China, i am also waiting on a Japan Airlines cargo plane to bring in some new parts this week.I DO get my parts from around the globe,however, this is just me trying to get the best parts i can at a price that keeps the end price down.there is never any lack of attention to detail on my part,hence why after not being 100% sure with the couple of failures (this is a small percentage of overall sales) i have found another supplier and given them even more rigorous specs to ensure it doesnt happen again,this has cost me more money,however i have kept the prices the same,and although i do not present a written warranty i have replaced both units without hassle (very rare in my line of work!)
anyway,im not a paid up trader on here,i simply came here to help a customer and show im a genuine guy trying to help.


link do pełnego tematu na driftworks http://www.driftworks.com/forum/technical/...x35-help-2.html

Osobiście mam zamiar zamontować HX35 z GS Racing i zobaczę co z tego wyjdzie.


--------------------
aka mati
------------------------------
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Wspieraj forum
post Tue, 24 Nov 2009 - 20:43
Post #


Dotacja






Dotacja na forum
Go to the top of the page
 
Quote Post
cowboy
post Tue, 24 Nov 2009 - 20:58
Post #62


Administrator
Dołączył: Mon, 21 August 2006
Skąd: Wawa





CYTAT(guzior @ Tue, 24 Nov 2009 - 19:56) *
Zeby wykozystac zalety TS jest koniczne. Chodiz o to by maksymalnie szczelnie oddzielic oba scrolle turbiny



w kolektorze w sensie we flanszy pod turbo to jasne... ale czy w wylocie na wastegate podział ma jakieś znaczenie ? o to pytałem - tu jest upusczenie spalin i przegroda IMO nie jest konieczna ?

CYTAT(Logan @ Tue, 24 Nov 2009 - 20:43) *
Osobiście mam zamiar zamontować HX35 z GS Racing i zobaczę co z tego wyjdzie.


a moze zakup grupowy, przy trzech sztukach mogę miec dobrą cenę, nówka sztuka z roczną gwarancją od dystrybutora w Polsce ?


--------------------
Go to the top of the page
 
+Quote Post
guzior
post Tue, 24 Nov 2009 - 21:05
Post #63


Forum Clubber
Dołączył: Thu, 21 December 2006
Skąd: Żyrardów





CYTAT
w kolektorze w sensie we flanszy pod turbo to jasne... ale czy w wylocie na wastegate podział ma jakieś znaczenie ?

Tak jak napisalem, ma znaczenie.

CYTAT
o to pytałem - tu jest upusczenie spalin i przegroda IMO nie jest konieczna ?

Jesli ma byc zgodnie ze sztuka, to jest konieczna.

Nie spotkalem sie jeszcze z profi kolektorem (chinczyki nie sa profi) ktory nie mial by przegrody u zejscia do waste.


PS. Juz nie chce mi sie szukac, jaki jest koszt Holseta w Polsce (nowki sztuki) ale na litwie niejaki Saulius Stepulis robi przerozne hybrydy za ok 600 euro (w przypadku HX35/K26)


--------------------
885 60 50 40
Go to the top of the page
 
+Quote Post
cowboy
post Tue, 24 Nov 2009 - 21:19
Post #64


Administrator
Dołączył: Mon, 21 August 2006
Skąd: Wawa





CYTAT(guzior @ Tue, 24 Nov 2009 - 21:05) *
Jesli ma byc zgodnie ze sztuka, to jest konieczna.

PS. Juz nie chce mi sie szukac, jaki jest koszt Holseta w Polsce (nowki sztuki) ale na litwie niejaki Saulius Stepulis robi przerozne hybrydy za ok 600 euro (w przypadku HX35/K26)


OK, dzięki za info... bo wole kupic jeden porzadny wastegate

za 600 EUR jestem w stanie załatwic nowe prosto z Angli z roczną gwarancja dystrybutora w Polsce, żeliwo 12, oryginał HX35






--------------------
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Piotr328
post Wed, 25 Nov 2009 - 09:38
Post #65


Super User
Dołączył: Wed, 28 March 2007
Skąd: Poznań





CYTAT(Logan @ Tue, 24 Nov 2009 - 20:43) *
Osobiście mam zamiar zamontować HX35 z GS Racing i zobaczę co z tego wyjdzie.

Fajnie Logan ze podales tego linka do DW, bo Greig mnie przekonał.
Powiedz mi kiedy i do jakiego motoru montujesz tego HX'a?
Chce do konca roku ogarnac juz temat turbo, a raczej nie wywale kasy na garretta ze złota, wiec raczej chyba przytule tego HX35 od GSR.
Moze jakis zakup grupowy? smile.gif


--------------------
MAZDA RX8 1JZ GTE HX35/HX40
Go to the top of the page
 
+Quote Post
G-Rad
post Wed, 25 Nov 2009 - 09:43
Post #66


Forum Killer
Dołączył: Sun, 29 February 2004
Skąd: Pjaseczno





jak coś to wchodzę w zakup grupowy
Go to the top of the page
 
+Quote Post
cowboy
post Wed, 25 Nov 2009 - 12:58
Post #67


Administrator
Dołączył: Mon, 21 August 2006
Skąd: Wawa





ja wolę zakupić bezpośrednio od producenta poprzez polskiego dystrybutora (techmot) z gwarancja na miejscu - przy zakupie 3 sztuk jakies tam niewielkie upusty są... pewnie wyjdzie taniej niz 600 EUR
jesli ktoś jest chetny to mogę załatwić taki zakup grupowy... wprawdzie tam około 100-150 PLN taniej ale zawsze to cos smile.gif


--------------------
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Piotr328
post Wed, 25 Nov 2009 - 13:36
Post #68


Super User
Dołączył: Wed, 28 March 2007
Skąd: Poznań





CYTAT(cowboy @ Wed, 25 Nov 2009 - 12:58) *
ja wolę zakupić bezpośrednio od producenta poprzez polskiego dystrybutora (techmot) z gwarancja na miejscu - przy zakupie 3 sztuk jakies tam niewielkie upusty są... pewnie wyjdzie taniej niz 600 EUR
jesli ktoś jest chetny to mogę załatwić taki zakup grupowy... wprawdzie tam około 100-150 PLN taniej ale zawsze to cos smile.gif


Stary poczytaj troche o seryjnej HX35 i o tej od GSR, piszą o tym nawet na DW we wspomnianym wcześniej wątku. To są zupełnie różne turbiny. Ja zwykłego HX35 nie kupie, bo wiem ze będzie zdychał mi na górze a HX40 będzie późno wstawal. Ale patrząc na parametry tej od GSR wydaje się, że da radę, więc jeśli jest tak jak pisze Graig, że sam to składa bazując tylko na gratach Holseta to mnie to przekonuje i myślę, że warto zaryzykować. Na początku również chciałem HX35, ale okazuje się, że niestety nie jest z nim aż tak różowo jakby sie mogło wydawać, bo wstaje później niż GT3576 i zdycha szybciej na wys. obrotach. Mówię o doładowaniu rzędu 1,5 bara, bo jestem przekonany, że do 1 bara HX35 spokojnie wydoli.

P.S.
Ponadto pytalem w techmocie o HX35 i maja go w cenie 2200 netto, Więc nawet biorąc pod uwagę upust ( choć myślę, że w GSR byłyby takie same szanse ) to zwykły Holset wyjdzie 2562 zł + transport.
GSR chce 450 funciaków, czyli licząc nawet po zawyżonym kursie 4,7 mamy 2115 zł + transport.
Nadal myslę, że warto się nad tym GSR'em zastanowić smile.gif


--------------------
MAZDA RX8 1JZ GTE HX35/HX40
Go to the top of the page
 
+Quote Post
cowboy
post Wed, 25 Nov 2009 - 14:26
Post #69


Administrator
Dołączył: Mon, 21 August 2006
Skąd: Wawa





CYTAT(Piotr328 @ Wed, 25 Nov 2009 - 13:36) *
Stary poczytaj troche o seryjnej HX35 i o tej od GSR, piszą o tym nawet na DW we wspomnianym wcześniej wątku. To są zupełnie różne turbiny. Ja zwykłego HX35 nie kupie, bo wiem ze będzie zdychał mi na górze a HX40 będzie późno wstawal.


to co to jest: hybryda HX35/40 ?
skąd wiesz że HX35 nie wydoli do 500KM ?

ja sie nie upieram z Techmotem , szukam porządnej, pewnej turbiny z gwarancją .... moze być ten GSR - byc moze ten fuck up to był jakiś pojedyńczy przypadek ?

BTW: ktoś słyszał opinie o tych wastegatach 60mm GSR ? cena jest zachęcająca 150 GPB

Holsety z techmotu mają 8 łopatek w wirniku kompresora i cena ma wzrosnąć...




--------------------
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Piotr328
post Wed, 25 Nov 2009 - 14:55
Post #70


Super User
Dołączył: Wed, 28 March 2007
Skąd: Poznań





CYTAT(cowboy @ Wed, 25 Nov 2009 - 14:26) *
to co to jest: hybryda HX35/40 ?
skąd wiesz że HX35 nie wydoli do 500KM ?

To cos tak jakby, tzn. ma mniejsza czesc gorącą bo 12 cm2 ( HX35 miały 12 lub 16 z tego co wiem )
i dużą zimną z 7 łopatkami.
Wiem to na przykładzie mojego silnika nie powiem, że na pewno zdechnie przy 500 kunia, ale ja założyłem min. tyle, wiec musze zostawić jakiś zapas. 1jz przy 1,5 b doładowania na HX35 wstaje duzo pozniej niz GT3576R i powyżej 5k obr. zaczyna zdychać. Przy odcince jest juz 0,8 bara... Jeśli ktoś chce ładowac w silnik 2,5l+ powiedzmy tylko do 0,8 bara to mysle ze HX35 da rade, jednak później to cienko widze.

CYTAT(cowboy @ Wed, 25 Nov 2009 - 14:26) *
ja sie nie upieram z Techmotem , szukam porządnej, pewnej turbiny z gwarancją .... moze być ten GSR - byc moze ten fuck up to był jakiś pojedyńczy przypadek ?


Gosc ( Greig ) napisal ze mial jak narazie 2 fuck up'y i w obu przypadkach wymienił suszarki na nowe. Ponadto zmienił juz dostawce części przez ktore byly reklamacje.


CYTAT(cowboy @ Wed, 25 Nov 2009 - 14:26) *
Holsety z techmotu mają 8 łopatek w wirniku kompresora i cena ma wzrosnąć...



I to właśnie niby są te gorsze. Z tego co poszperałem, lepsza jest ta z 7 łopatkami, bo niby wczesniej wstaje


Sam nie wiem, ale ta oferta GSR IMO wydaje sie niezla w porównaniu np. z GARRETT'em czy PTE które też brałem pod uwagę. Nie chce tu robic jakies reklamy a wręcz przeciwnie, po prostu jakos nie widze wielkich minusów dla ktorych mialbym nie skusic sie na takową turbinke. Jesli czegos nie dostrzegam lub sie myle to prosze poprawcie mnie.



--------------------
MAZDA RX8 1JZ GTE HX35/HX40
Go to the top of the page
 
+Quote Post
cowboy
post Wed, 25 Nov 2009 - 15:23
Post #71


Administrator
Dołączył: Mon, 21 August 2006
Skąd: Wawa





CYTAT(Piotr328 @ Wed, 25 Nov 2009 - 14:55) *
Gosc ( Greig ) napisal ze mial jak narazie 2 fuck up'y i w obu przypadkach wymienił suszarki na nowe. Ponadto zmienił juz dostawce części przez ktore byly reklamacje.


CYTAT(szeniman @ Fri, 13 Nov 2009 - 13:48) *
hymmm

z tym gs racing to lipa wyszla straszna , okazalo sie ze to chinole , sam pisalem do nich czemu numer z tabliczki po w pisaniu w wyszukiwarke holseta nic nie pokazuje , potwierdzil to czlowiek z endless (oni tez robia holsety) i wyszlo nato ze to jakies chinskie guwno ......


czy to szeniman miał jednego fuck upa tej turbiny, czy tylko stwierdził że to chinol ?


CYTAT(Piotr328 @ Wed, 25 Nov 2009 - 14:55) *
I to właśnie niby są te gorsze. Z tego co poszperałem, lepsza jest ta z 7 łopatkami, bo niby wczesniej wstaje


ta z 7 łopatkami ma trochę większy przepływ, nie sądzę żeby wczesniej wstawała



--------------------
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Piotr328
post Wed, 25 Nov 2009 - 15:43
Post #72


Super User
Dołączył: Wed, 28 March 2007
Skąd: Poznań





CYTAT(cowboy @ Wed, 25 Nov 2009 - 15:23) *
czy to szeniman miał jednego fuck upa tej turbiny, czy tylko stwierdził że to chinol ?


Ja zrozumiałem to tak, ze chciał znaleźć nr tego GSR-HX35 w spisie seryjnych Holsetów i go tam nie było ( co jest oczywiste ). Po czym zapytał o zdanie bezpośredniego konkurenta, który siłą rzeczy pochlebnie się nie wypowiedzial wink.gif
I z tego co zrozumiałem, to szeniman nie miał nigdy tej turbiny tylko wywnioskowal ze to shit po rozmowie z konkurencja.


CYTAT(cowboy @ Wed, 25 Nov 2009 - 15:23) *
ta z 7 łopatkami ma trochę większy przepływ, nie sądzę żeby wczesniej wstawała


Na swojej stronie piszą:
CYTAT
These turbos spool much faster than conventional turbos, with the 35 spooling as fast as most 400bhp turbos. and the 40 spooling as fast as most 500bhp turbos. This is due to the high technology and well proven Holset wheel and housing designs, and the fact we are using the later "super" 7 and 6 blade compressors, rather than the common and garden 8 blade variety.


Poza tym na jakimś forum USA też wyczytałem, że mają takie spostrzeżenia więc cos w tym musi być.
Logan kiedy i w jaką motorownie bedziesz pakował to turbo? Nie ukrywam, ze interesi mnie Twoje zdanie na jej temat.


--------------------
MAZDA RX8 1JZ GTE HX35/HX40
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Logan
post Wed, 25 Nov 2009 - 15:53
Post #73


Super User
Dołączył: Tue, 23 August 2005
Skąd: Warszawa





Mój GSR-HX35 leży na półce u mnie od jakiegoś czasu. Będzie zamontowany do SR20 na kolektorze twinscroll. Kiedy to będzie nie jest do końca ustalone, realnie pewnie pod koniec stycznia.


--------------------
aka mati
------------------------------
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Dan41
post Wed, 25 Nov 2009 - 17:08
Post #74


Super User
Dołączył: Sat, 12 February 2005
Skąd: [ S R C ]





Mapy sprezarek Hx35 rozciagaja sie od ok36 do 55(czy nawet 57) lb/min a to juz roznica miedzy nimi spora..
Nie uogolniajcie calej rodziny HX35.


--------------------
ET 12.793s
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Flathead
post Wed, 25 Nov 2009 - 18:36
Post #75


Super User
Dołączył: Tue, 10 April 2007
Skąd: Kraków





Trochę więcej na temat powyższych rozważań : (Jeśli się tutaj nie nadaje - proszę usunąć)

Kompletny temat zapożyczony z saablink.net

kilka wyciągniętych z całego tematu wykresów Boost/RPM

Porównanie HX40 vs. GT3071 (Vigge - 2.3L, 4 cyl.)


Porównanie HX40 vs. GT3071 oraz kolektora wydechowego z rur o przekroju 38mm/42mm (HOOK - 2.0L 4cyl.), dodatkowo linki do zdjęć wymienionych kolektorów.

My previous was made from same stuff and was installed 2005 and no worries of "falling apart" thus the car is driven year around (plenty road salt during winter months...)

Dunno know what shipping to Us. would be and do you need to pay import tax for good imported from outside Us (we need to do so, for items comming outside Eu.), but do the math if it worth asking for the makers interest to produce some copies.

Also the header tube O.D is also a topic to discuss as what I posted to palmer's Holset tread, but here it is again
38mm version of the same header (EWG tubes not connected...)

and the 42mm


Spool comparion in same car (Hooks) all other HW 99% the same.

Blue in the graph is with 42mm header and red with 38mm.
Yellow and green from one other B204L with 42mm header also and same turbo.
The 38mm should be good to 600+ bhp or so, but has not been tested in this car since its making slitly less than 500bhp at the moment, but at that level the 38mm is not anymore "restrictive" than the 42mm was, so in other words the "register" is just winder with the 38mm.

But lets contenue, I popped Hook's ex. 42mm in my car and displacement 2.3 vs. 2.0 favors me, but both the bigger turbine housing #16 vs. #14 and faster cams which I have but he does not favors him in terms of spool. So lets add my spool curve into the same graph among with a few runs of mine with the previous GT3071 set-up and we get this

Curves reading from left to right are (at 200kPa level)

1) Red, 2.0 38mm header 40super #14 housing (mild cams)
2) Pink, my ex 42mm header gt3071 ar.86
3) Dark blue, my current 42mm header 40super #16 housing, baseboost
4) Orange, my current 42mm header 40super #16 housing, current boost
5) Yellow and another 2.0saab 42mm header 40super #14 (orig cams)
6) Same as 5)
7) blue, same as 1) but with 42mm header[/QUOTE]


(Vigge)1.5Bar


So update for testing as well, a 4th gear sweep with more or less fixed 1.5bar boost.

Has been raining for past few evenings so not possible to increse "da boost", but will happen.[/QUOTE]


(Vigge)1.6Bar


CYTAT(Vigge)
John could you confirm is it the 38mm you are looking fore or the 42mm? So i can ask for the offer.

Lifted my boost to 1.6bar (flat from 4000 to 7krpm) and now we are beginning to talk smile.gif


the other hoslet run with 1.5bar boost and GT3071 in the plot as spool reference for tq.


Więcej na temat różnych kolektorów (HOOK)

CYTAT(Hook)
As Vigge told, i have now third version of exhaust manifold with HX40 super. rolleyes.gif
First was made with ideology "egual & small 38mm tubes" and all tubes was ~egual lenght. However, there wasnt so good place for wg output hole, so there was broblem increased boost with high rpm..
Pictures of first:





Second was made with ideology "short as bossible & highflow wg" with 42mm tubes, where was "ideally" flowing wg. However, wg flow works perfectly, but 42mm tubes moved spooling area ~300rpm up with my 2.0 engine, so it was littlebit high for my *current ~470-500hp engine without any "good" for high rpm. I think that 38mm pipes start restricting flow somewhere after 550-650hp, but we currently dont have any measured proof of this "limitation". atleast my ~470hp engine there was no ANY difference at hp with 38/42mm pipes. 38mm just spooled noticeable earlier/faster! :mrgreen:

Currently this manifold is in "Vigge"s car, and he is hapy with 2.3 engine which more spoolup range down. (however cams and 16# exhaushouse move up..)
Pictures of second:


Third (and my current) version was made with identical with second version, but pipes was made with 38mm pipes. wg works perfectly and spool was ~identical with first exhaust manifold. Based our experiece of those manifolds, egual lenght just does't mater in turbo use, but 42mm/38mm will efect notiseable for spooling. (atleast with shared turbine housing with hx40 super..).

Pictures of third: (i didnt find pictures after installation.. must take some..)


Summasummarum, if you are planing to take ~450-550hp, 38mm pipes will your choise, but if you plan to take 600+ someday soon, 38mm pipes may start restrictcing flow.
"Worst case" is to kill spooling in low rpm, and kill power in high rpm" with badly designed "engineroom".
Hopefully we get someday good measured data of 500+ "disadvantages" with 38mm pipes..
btw, most common reason to use 42mm pipes is easy availability. 38mm pipes arent standard water-pipe dimension.
We allso made some "road comparision" with vigge from 100km/h, My car (with 2.0 engine!) "jumped" over vigge's 2.3 car about almost one car distance from start. :mrgreen: .. However, just before end of 3. gear, vigge was just front of me.


--------------------
On the edge.
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Piotr328
post Thu, 26 Nov 2009 - 08:12
Post #76


Super User
Dołączył: Wed, 28 March 2007
Skąd: Poznań





CYTAT(Flathead @ Wed, 25 Nov 2009 - 18:36) *
Porównanie HX40 vs. GT3071 (Vigge - 2.3L, 4 cyl.)


Wszystko fajnie, tylko to porownanie wydaje mi sie srednio trafione, bo HX40 to juz wielka locha pokroju raczej GT3582.
Ale i tak widac ze holset mimo ze duuzo wiekszy to wstaje niewiele pozniej.


--------------------
MAZDA RX8 1JZ GTE HX35/HX40
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Flathead
post Thu, 26 Nov 2009 - 12:57
Post #77


Super User
Dołączył: Tue, 10 April 2007
Skąd: Kraków





CYTAT(Piotr328 @ Thu, 26 Nov 2009 - 08:12) *
...
Ale i tak widac ze holset mimo ze duuzo wiekszy to wstaje niewiele pozniej.
...


Właśnie o to chodziło.


--------------------
On the edge.
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Piotr328
post Thu, 26 Nov 2009 - 13:06
Post #78


Super User
Dołączył: Wed, 28 March 2007
Skąd: Poznań





Tak, dopiero później to zakumałem biggrin.gif
Awięc powiem szczerze, że ja jestem zdecydowany na tego HX35 od GSR i musze ja kupić do konca roku ( pod choinke musi juz byc u mnie wink.gif ). Jesli jeszcze ktos pisalby sie na zakup grupowy to wajcie znaka.


Pozdrawiam

Piotrek


--------------------
MAZDA RX8 1JZ GTE HX35/HX40
Go to the top of the page
 
+Quote Post
cowboy
post Thu, 26 Nov 2009 - 13:20
Post #79


Administrator
Dołączył: Mon, 21 August 2006
Skąd: Wawa





ja bym sie tez wstepnie pisał jesli bedzie gwarancja...
kupiłbym w komplecie jeszcze ten ich zawór upustowy 60mm tylko ciekaw jestem czy jakość dobra ? w sumie w cenie TIALa 38...

http://cgi.ebay.co.uk/GS-RACING-1000bhp-60...=item3354f280d7

zapytaj moze o jakies upusty, jak np kupisz 3 turbiny + WG ?


--------------------
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Piotr328
post Thu, 26 Nov 2009 - 13:44
Post #80


Super User
Dołączył: Wed, 28 March 2007
Skąd: Poznań





ok dzis do nich napisze.


--------------------
MAZDA RX8 1JZ GTE HX35/HX40
Go to the top of the page
 
+Quote Post

22 Stron V  « < 2 3 4 5 6 > » 
Reply to this topicStart new topic
 

RSS Wersja Lo-Fi Aktualny czas: Tuesday, 09 September 2025 - 20:11