Shoutbox 0 nowych PW 


22 Stron V  « < 12 13 14 15 16 > »   
Reply to this topicStart new topic
> Różnice pomiędzy Holsetami HX35, HX35 HX35G HX35W
Samcrk
post Sun, 26 Dec 2010 - 18:22
Post #261


Forum Homee
Dołączył: Sat, 09 September 2006
Skąd: ARS Serwis 4x4





FC3S turbo ma seryjne twin scroll i taką klapkę która otwiera się powyżej pewnego boost'a, z otwartą cały czas jest TRA GE DIA...


--------------------
...
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Wspieraj forum
post Sun, 26 Dec 2010 - 18:22
Post #


Dotacja






Dotacja na forum
Go to the top of the page
 
Quote Post
sebek-c20xe
post Sun, 26 Dec 2010 - 19:24
Post #262


Super User
Dołączył: Tue, 26 June 2007
Skąd: Grudziądz





Co daje ten blaszany pierscien w kolo wirnika?? Jedno zdjecie z pierscieniem i jedno bez http://www.thedieselpageforums.com/tdpforu...ead.php?t=35172
http://www.pakwheels.com/forums/engines-po...hx35-turbo-sale Ma to jakieś znaczenie jesli chodzi o wydajnosc turbo?? Zostawić tą blache czy wyjąc??


--------------------
corsa a c20... 11,1 ET
Go to the top of the page
 
+Quote Post
wowo
post Sun, 26 Dec 2010 - 19:44
Post #263


Frequent User
Dołączył: Thu, 03 February 2005
Skąd: Łomża





anti surge??
Go to the top of the page
 
+Quote Post
markosz
post Sun, 26 Dec 2010 - 20:24
Post #264


User
Dołączył: Sat, 22 October 2005
Skąd: Opole





Ten pierścień jest po to aby wyciszyć turbo. Anty surge jest pod spodem.
Jak lubisz świst to wyjmij. biggrin.gif


--------------------
http://www.fotosik.pl/u/markosz/albumy
http://www.youtube.com/user/markoszopole/videos
<b>krzysiek - gg2090663
Go to the top of the page
 
+Quote Post
sebek-c20xe
post Sun, 26 Dec 2010 - 20:47
Post #265


Super User
Dołączył: Tue, 26 June 2007
Skąd: Grudziądz





Nie zmieni to wydajnosci?? Ani nic w tym stylu??


--------------------
corsa a c20... 11,1 ET
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Samcrk
post Sun, 26 Dec 2010 - 23:09
Post #266


Forum Homee
Dołączył: Sat, 09 September 2006
Skąd: ARS Serwis 4x4





nie.


--------------------
...
Go to the top of the page
 
+Quote Post
saab93
post Mon, 27 Dec 2010 - 01:14
Post #267


User
Dołączył: Sun, 26 July 2009





CYTAT(Bogdan9999 @ Sun, 26 Dec 2010 - 15:28) *
O ile będzie cos na + to będzie sukces. Raczej tu nie zalezy od średnicy wlotu spalin do muszli ale jej całego wyprofilowania i dalszej pojemności muszli.



wedlug mnie zalezy szybkosc wstawania turbo zalezy od powierzchni wylotu spalin na wirnik,
zamykajac jeden scroll dmuchasz spalinami (o podwojonym cinieniu) przez jedna z dwoch szczelin na wirnik - bedzie sie on krecil szybciej przy mniejszych obrotach silnika co spowoduje wieksze doladowanie silnika przy mniejszych obrotach. minusy to duze egt , back p[ressure i mniejszy top end power


druga sprawa ktora nalezy rozwazyc przy uzywaniu duzych turbin od ciezarowek w malych benzyniakach - gdzie dla niektorych liczy sie blyskawiczna reakcja auta na wcisniety w podloge gaz jest, tak jak wspomniales Bogdan - POJEMNOSC CALEEGO UKLADU KOLEKTORA WYDECHOWEGO I MUSZLI TURBINY PRZED szczelina wylotu spalin na turbo. im wieksza tym wiekszy czas napelnienia calego ukladu spalinami i wiekszy czas oczekiwania na boost i reakcjie silnika ....

-krotkie runnery kolektora od bloku (nie bloku tylko głowicy/mod) do turbo to duuzy plus zawsze

-srednica rurek :

mala - lepsza reakcjia na gaz i szybki spool ale ograniczenia top end power.
duza - wolniejsza reakcjia na gaz , wolniejszy spool , ulatwienie przy max mocy na gorze

muszla turbiny :
mala - jak wyzej
duza - jak wyzej

coobcia hx40 z 16 cm2 z uzyciem klapki i krotkiego kolektora z 9000 powinno wstawac blykawicznie gdzies kolo 3000 na moje oko smile.gif
Go to the top of the page
 
+Quote Post
zaprzal
post Mon, 27 Dec 2010 - 02:13
Post #268


Super User
Dołączył: Wed, 01 March 2006
Skąd: Białystok





CYTAT(saab93 @ Mon, 27 Dec 2010 - 01:14) *
coobcia hx40 z 16 cm2 z uzyciem klapki i krotkiego kolektora z 9000 powinno wstawac blykawicznie gdzies kolo 3000 na moje oko smile.gif


myślę, że to zbyt optymistyczne, ale zobaczymy w praniu wink.gif
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Bogdan9999
post Mon, 27 Dec 2010 - 02:38
Post #269


Forum Killer
Dołączył: Mon, 19 September 2005
Skąd: Przasnysz





CYTAT(sebek-c20xe @ Sun, 26 Dec 2010 - 19:24) *
Co daje ten blaszany pierscien w kolo wirnika?? Jedno zdjecie z pierscieniem i jedno bez http://www.thedieselpageforums.com/tdpforu...ead.php?t=35172
http://www.pakwheels.com/forums/engines-po...hx35-turbo-sale Ma to jakieś znaczenie jesli chodzi o wydajnosc turbo?? Zostawić tą blache czy wyjąc??



Sorka to która turbina będzie głośniejsza ? Z tego co wiem turbina z pierwszego linku jest głośniejsza a zastosowano "podwójny" wlot aby wyciszyć. Mam rację ?


--------------------
Probe 2.2 TURBO GT
Go to the top of the page
 
+Quote Post
saab93
post Mon, 27 Dec 2010 - 02:59
Post #270


User
Dołączył: Sun, 26 July 2009





CYTAT(Bogdan9999 @ Mon, 27 Dec 2010 - 02:38) *
Sorka to która turbina będzie głośniejsza ? Z tego co wiem turbina z pierwszego linku jest głośniejsza a zastosowano "podwójny" wlot aby wyciszyć. Mam rację ?


CYTAT
Ten pierścień jest po to aby wyciszyć turbo. Anty surge jest pod spodem.
Jak lubisz świst to wyjmij. biggrin.gif
bogdan bogdan .... wink.gif
Go to the top of the page
 
+Quote Post
saab93
post Mon, 27 Dec 2010 - 03:42
Post #271


User
Dołączył: Sun, 26 July 2009





troche mojej teorii o klapkach moze ktos sprostuje wink.gif?

Zeby turbina jak najszybciej wstawala klapka musi byc zamknieta!
Jak juz osiagnie ten 1 bar doladowania - dajmy na to przy 3000 - 4500 wtedy mamy duuuzo mocy ale dodajac gazu i ciagnac do 6000 - 7000 powstanie duze cisnienie spalin miedzy kolektorem a turbo ktore bedzie niekorzystnie dzialac na wydajnosc silnika - dlawienie spalinami lub cos w podobie.
Jak to jest przy sprezarkach z mala strona goraca gt17 np. - jedynym wedlug mnie dzialaniem ktore pozwoli nam na przyyrosty mocy az do 7000 obr to pozbycie sie tego nadmiernego cisnienia z kolektora ktore osiagniemy tutaj poprzez uchylenie klapki na drugim scrollu...

fajnie zeby bylo to zsynchronizowane z utrzymaniem wymaganego cisnienia doladowania w dolocie np:

- turbina pompuje zadane cisnienie: np 1 bar od 3000 - 7400 zewnetrzny wastegate upuszcza nadmiar spalin zeby turbo nie przeladowywalo - to jest ok

- tylko ze 1 bar przy 3500 obrotow tworzy np.2.5 bara cisnienia spalin w kolektorze ktore jest ok dla silnika!

ale w sytuacji : 1 bar przy 6000 gdzie moze byc 4 barow spalin ktore daja duze cisnienie zwrotne poniewaz jeden scroll to dla nich zamalo zeby swobodnie uciec do wydechu i zapychaja silnik... i nad tym nalezaloby popracowac wedlug mnie

doprowadzic do sytaucji w ktorej cisnienie z dolotu reguluje wastegate a cisnienie spalin w kolektorze reguluje klapke

w tej sytuacji teoretycznie uzycie wezyka ze spalinami od kolektora do aktuatora ktory otwieralby druga klapke w momencie przekraczania przez spaliny w kolektorze tych najkorzystniejszych dla silnika 2.5 barow ( wartosc teoretyczna / nie potwierdzona wink.gif ) cisnienia spalin bylo by chyba idealne poniewaz :


1.cisnienie spalin w kolektorze nigdy by nie przekroczylo optymalnego poziomu - nadmiar upuszczany w drugi scroll
2.optymalne cisnienie w kolektorze = optymalne lub akceptowalne egt


i jeszcze jedno - wirnik ssace holsetow serii hx35 40 i innych tez pewnie, maja lopatki lekko sciete przy koncach co tworzy tak jakby dwa wirnikio roznej dlugosci lopatek na jednej osce. spaliny z jednego scrolla leca na powierzchnie scieta ( o mniejszejpowierzchni /oporze) lopatek wirnika a spaliny z wewnetrznego scrolla leca na powierzchnie niescieta ( o wiekszej powierzchni/oporze) lopatek wirnika .... i tu mam watpliwosci w ktory scroll nalezy dmuchac na poczatku ( bo na gorze/ 5000 obr dmuchamy w oba)

czy dmuchajac w `` mniejszy wirnik`` wydechowy do 4000 - 4500 kompresor da nam wiecej powietrza przy tej samej ilosci spalin
czy da wiecej gdy skierujemy wszystkie spaliny wyplywajace z silnika na `` wiekszy wirnik`` wydechowy ?

wieksza powierzchnia lopatek chyba stawia wiekszy opor = potrzeba wiecej spalin = wiecej obrotow zeby kompresor dal dana ilosc powietrza x
mniejsza powierzchnia lopatek stawia mniejszy opor = potrzeba mniej spalin = mniej obrotow zeby kompresor dal dana ilosc powietrza x ???

ma to jakis sens ? wiadomo ze dajac spaliny na ``mniejszy`` wirnik turbina straci duuuuuuzo ``fabrycznej teoretycznej wydajnosci`` ale mi chodzi o sytuacje w ktorej zatykajac jedna klapke zmuszamy turbine hx35/40/50 zeby dala nam przy 2500 - 3500 obrotow ilosc powietrza jaka daja zwykle male turbiny np mala gt17 z saaba 95 ( max wydajnosci na 2.0 silniku - jakies 240 koni chyba?! ale wstaje juz powyzej 2000 ze wzgedu na to ze jest mala)
holset jest 3x wiekszy i moze dax 3x wieksza moc na 2l wiec gdyby dmuchnac mu 2x wiekszym cisnieniem na poczatek moze dalby tyle powietrza - ile gt17 przy 2500 - 3000 obrotow ?

nie chodzi mi o cisnienie tylko o ilosc powietrza, bo 0.5 bar z holset hx40 rowna sie chyba 1.5 bara z gt17 biggrin.gif
tylko z ktorej czesci wirnika szybciej uzyskamy te 0.5 bara ? jak myslicie ...
Go to the top of the page
 
+Quote Post
ANTEQ
post Mon, 27 Dec 2010 - 07:38
Post #272


Frequent User
Dołączył: Wed, 26 March 2008





Wasze teorie o podwójnym ciśnieniu na jeden scroll miały by sens gdyby np. dwa cylindry jednocześnie były na suwie wydechu i w opcji z klapką spaliny zamiast na dwa kanały trafiały na jeden...ale miało by to miejsce przy większej pojemności kolektora stąd niewielkie różnice.
Druga sprawa, teoria o ściętym wirniku i mniejszej powierzchni na jaką trafiają spaliny z prawego kanału twinscrolla, obejrzyjscie sobie przekrój takiej muszli a zobaczycie, że prawy kanał jest nachylony do osi wirnika o ok 45st. i spaliny dzieki temu trafiają na taką samą powierzchnię łopatek.
Moim zdaniem lepsze efekty da dobry dobór średnic runnerów kolektora i A/R turbiny niż rzeźba z klapkami.
Robiąc takie klapki musicie wziąśc pod uwagę temperatury, rozszerzalność temp. materiału, to że jest umieszczona w strumieniu spalin mogących mieć temp pod 1k st. i dodatkowo zawierać niedopalone paliwo dopalające się w kol. i tu zaczynają się schody.
Widzieliście upalone sondy EGT? a są robione z dość odpornych materiałów...
Go to the top of the page
 
+Quote Post
gość_Keler_*
post Mon, 27 Dec 2010 - 09:42
Post #273









Mi się wydaje że ta klapka w silniku o parzystej liczbie cylindrów nie ma najmniejszego sensu. Lepiej sprawdzi się dobry kolektor twin scroll. Ciśnienie w kolektorze wydechowym nie jest stałe, ma charakter pulsacji (w silniku czterocylindrowym jedna porcja gazów trafia do kolektora co 180stopni OWK). Kanały w kolektorze twin scroll są łączone naprzemiennie w ten sposób, że każda porcja gazów z poszczególnych cylindrów trafia do jednego scroll'a turbiny. Na logikę za sprawą o połowę mniejszej objętości poszczególnych połówek dzielonego kolektora, większą energię będą miały spaliny trafiające na wirnik turbiny przez kolektor twin scroll.
Go to the top of the page
 
+Quote Post
k64
post Mon, 27 Dec 2010 - 09:53
Post #274


Forum Clubber
Dołączył: Fri, 06 July 2007
Skąd: slask :) Racibórz/Rybnik





i prawie wszystko na temat, tak naprawde to i tak gdybanie wielkie i ktos to musi sprawdzic, chyba twinscrool jest lepszy bo za duzo wad ma klapka. Najbardziej bal bym sie tego ze zamknieta jest pod katem prostym do spalin ktore na nia bija i musza ujsc w jedna mala dziure .... przy takim 6 cyl jest juz tego naprawde duzo.


--------------------
2011 SSS -> W-ce mistrz RWD DRAG , Bemowo ET - 12,89 (mat suszarka)
2011 bigbmw -> 1 miejsce King of BMW - ET: 12,51 (mat suszarka) (urwane 0,3sek)
2012 sss Ełk -> ET: 12,01 (mat suszarka) (urwane 0,5sek)
2013 sss Kamień Ś. -> ET 11,2 (mat suszarka pocięta :P ) (urwane 0,8sek i napędy też :P)
2015 automaster -> ET 12,2 Najszybszy Lotus 7 w pl.
2016 k64 DragGirl -> ŻONA w BMW TURBO !!! :) e46 m50 608KM 800nM Go Babe GO ! :)

dyno: 740KM 1000nM seria wałki - m50 3.0
nowy projekt - sie robi czasem :P

performance.k64.pl turbo replki i orginalne gt35 gt30 gt28 ... repliki, BMW TURBO zestawy , wastegate, blow off ...
Go to the top of the page
 
+Quote Post
elcoyote
post Mon, 27 Dec 2010 - 10:44
Post #275


Super User
Dołączył: Tue, 15 May 2007
Skąd: Oświęcim





a jak ten pierścień wyciągnąć ?
bo wygląda mi jakby był na stałe
Go to the top of the page
 
+Quote Post
sebek-c20xe
post Mon, 27 Dec 2010 - 15:17
Post #276


Super User
Dołączył: Tue, 26 June 2007
Skąd: Grudziądz





zeby wyciągnąc ten pierscien musisz wyjąc zawleczke (pierscien sprezynowy) i wychodzi sam


--------------------
corsa a c20... 11,1 ET
Go to the top of the page
 
+Quote Post
elcoyote
post Tue, 28 Dec 2010 - 09:54
Post #277


Super User
Dołączył: Tue, 15 May 2007
Skąd: Oświęcim





a dzięki będę szukał
Go to the top of the page
 
+Quote Post
G-Rad
post Tue, 28 Dec 2010 - 12:57
Post #278


Forum Killer
Dołączył: Sun, 29 February 2004
Skąd: Pjaseczno





trochę trzeba się napocić, żeby wyciągnąć ten pierścionek, ale da się.
Go to the top of the page
 
+Quote Post
elcoyote
post Wed, 29 Dec 2010 - 15:41
Post #279


Super User
Dołączył: Tue, 15 May 2007
Skąd: Oświęcim





to nie problem bo leży na stole

można zaspawać w muszli wewnętrznego wg (otwór który pozostał )
jakieś porady
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Bogdan9999
post Tue, 25 Jan 2011 - 23:31
Post #280


Forum Killer
Dołączył: Mon, 19 September 2005
Skąd: Przasnysz





http://cgi.ebay.com/Compressor-Racing-Comp...=item3cb429f427


Panowie a co o tym powiecie ?


--------------------
Probe 2.2 TURBO GT
Go to the top of the page
 
+Quote Post

22 Stron V  « < 12 13 14 15 16 > » 
Reply to this topicStart new topic
 

RSS Wersja Lo-Fi Aktualny czas: Wednesday, 10 September 2025 - 09:55