![]() |
![]() ![]() |
![]() |
![]()
Post
#241
|
|
![]() Forum Clubber Dołączył: Fri, 06 July 2007 Skąd: slask :) Racibórz/Rybnik ![]() |
srednica muszli (nie wydechu), no nie przelicza sie ale pare stron do tylu pare razy ktos podal odpowiednik w holsetach z przymrozeniem oka wiadomo
![]() -------------------- 2011 SSS -> W-ce mistrz RWD DRAG , Bemowo ET - 12,89 (mat suszarka)
2011 bigbmw -> 1 miejsce King of BMW - ET: 12,51 (mat suszarka) (urwane 0,3sek) 2012 sss Ełk -> ET: 12,01 (mat suszarka) (urwane 0,5sek) 2013 sss Kamień Ś. -> ET 11,2 (mat suszarka pocięta :P ) (urwane 0,8sek i napędy też :P) 2015 automaster -> ET 12,2 Najszybszy Lotus 7 w pl. 2016 k64 DragGirl -> ŻONA w BMW TURBO !!! :) e46 m50 608KM 800nM Go Babe GO ! :) dyno: 740KM 1000nM seria wałki - m50 3.0 nowy projekt - sie robi czasem :P performance.k64.pl turbo replki i orginalne gt35 gt30 gt28 ... repliki, BMW TURBO zestawy , wastegate, blow off ... |
|
|
Wspieraj forum |
![]()
Post
#
|
![]() Dotacja ![]() |
|
|
|
![]()
Post
#242
|
|
User Dołączył: Sun, 26 July 2009 ![]() |
Rozmiar, w sensie średnica, czy no powierzchnia wylotu? wedlug mnie to powierzchnia wylotu spalin na wirnik a nie powierzchnia wlotu spalin do turbo - mierzylem powierzchnie wlotu w 18 cm2 housingu przy hx40w i sie nie pokrywa z 18cm2 wybitym na jednym wlocie. przelicza sie to na a/r I found this list but i don't know if it is correct: 6 cm2 = 0.41 A/R 7 cm2 = 0.49 A/R 8 cm2 = 0.57 A/R 9 cm2 = 0.65 A/R 10 cm2 = 0.73 A/R 11 cm2 = 0.81 A/R 12 cm2 = 0.89 A/R 14 cm2 = 0.97 A/R 15 cm2 = 1.05 A/R 16 cm2 = 1.13 A/R 17 cm2 = 1.29 A/R 19 cm2 = 1.37 A/R pozdr |
|
|
![]()
Post
#243
|
|
User Dołączył: Sun, 26 July 2009 ![]() |
|
|
|
![]()
Post
#244
|
|
![]() Forum Clubber Dołączył: Fri, 06 July 2007 Skąd: slask :) Racibórz/Rybnik ![]() |
jak srednice ( muszli) mozna mierzyc w cm kwadratowych ???? ![]() fakt nie chodzilo mi o srednice sama w sobie , objetosc tego co zmiesci sie w srodku w muszli (moze tak lepiej) ale tez napewno nie o szerokosc wyjasc spalin, ![]() ![]() -------------------- 2011 SSS -> W-ce mistrz RWD DRAG , Bemowo ET - 12,89 (mat suszarka)
2011 bigbmw -> 1 miejsce King of BMW - ET: 12,51 (mat suszarka) (urwane 0,3sek) 2012 sss Ełk -> ET: 12,01 (mat suszarka) (urwane 0,5sek) 2013 sss Kamień Ś. -> ET 11,2 (mat suszarka pocięta :P ) (urwane 0,8sek i napędy też :P) 2015 automaster -> ET 12,2 Najszybszy Lotus 7 w pl. 2016 k64 DragGirl -> ŻONA w BMW TURBO !!! :) e46 m50 608KM 800nM Go Babe GO ! :) dyno: 740KM 1000nM seria wałki - m50 3.0 nowy projekt - sie robi czasem :P performance.k64.pl turbo replki i orginalne gt35 gt30 gt28 ... repliki, BMW TURBO zestawy , wastegate, blow off ... |
|
|
![]()
Post
#245
|
|
Forum Killer Dołączył: Wed, 14 July 2004 Skąd: Rz ![]() |
![]() A/R to stosunek powierchni przekroju A do promienia R. Jest on stały dla każdego miejsca przekroju. ![]() -------------------- Quality means doing it right when no one is looking.
|
|
|
![]()
Post
#246
|
|
![]() Forum Clubber Dołączył: Wed, 26 February 2003 Skąd: Warszawa - Grochów ![]() |
Wojtek - kolezka mial GT32 garreta w 3b, samochod robil unitronic i polaczyl 2 ostatnie gary i 3 pierwsze, bo wysnul koncepcje ze te tylne sa najbardziej obciazone dlatego beda 2 ( mega ![]() samochod na 1,5 bara mial az cale 305koni ![]() To jest jedyny przyklad gdzie widzialem twinscroll ![]() Hehehhehe dobre... Choć pewno jakby to poprawnie wystoroić na ecu masterze to na 0,5 bara by te 305KM było... Ps. DO 5cio garówki może zamiast TwinScrola wsadzić normalny chiński kolektor 5-1 i klapkę taką zapodać: ![]() Przykładowo Holset z Gorącą stroną 16cm2 będzie wstwać jak 8cm2 a wydajność mieć jak 16cm2 - moim zdaniem genialny patent, trzeba coś takiego wydrutować w naszych warunkach ![]() -------------------- Nissan 200Sx S14 na tor i trochę drift [212KM/268Nm >> 379KM/428Nm]
Nissan Sunny GTi z 2.0 na zmiennej fazie na Tor [243KM/247Nm] Saab 900NG 2.0 Turbo Coobcio Test POWER CAR [185KM/240Nm >> 468KM/485Nm] Saab 9-3 Cabrio Aero 2.3 Turbo Coobcio Lansowóz [205KM/280Nm >> 281KM/424Nm] |
|
|
![]()
Post
#247
|
|
![]() Forum Killer Dołączył: Fri, 17 September 2010 Skąd: Płońsk ![]() |
no patent wydaje się bardzo ciekawy...i sterowanie tego actuatora np takie że jak osiągnie 1.5 bar to otwiera klapkę a więc powiększa gorącą część i turbo się nie zapycha...całkiem ciekawy patent:) no i odzielnie drugi actuator dodatkowo który tradycyjnie stetuje doładowaniem:)
kurcze jak tu czytam to patentów i możliwości które teoretycznie sa ciekawe jest wiele tylko wypadało by coś takiego wdrożyć w życie:) |
|
|
![]()
Post
#248
|
|
![]() Forum Clubber Dołączył: Wed, 26 February 2003 Skąd: Warszawa - Grochów ![]() |
Tutaj masz wykresy z hamowni jak to działa na przykładzie jakiejś tam ulicznej Suprze o mocy ok 1200-1250KM:
http://www.indycarz.com/forum/showthread.p...-Prime-Sequence Do tego aktuatora od klapki twinscrolla podłącza się nadciśnienie i przy jakimś tam booscie się to otwiera, oczywiśnie można w pełni tym sterować jakimś elektrozaworkiem typu N75 wtedy od dowolnych obrotów i doładowań klapka będzie się otwierać... -------------------- Nissan 200Sx S14 na tor i trochę drift [212KM/268Nm >> 379KM/428Nm]
Nissan Sunny GTi z 2.0 na zmiennej fazie na Tor [243KM/247Nm] Saab 900NG 2.0 Turbo Coobcio Test POWER CAR [185KM/240Nm >> 468KM/485Nm] Saab 9-3 Cabrio Aero 2.3 Turbo Coobcio Lansowóz [205KM/280Nm >> 281KM/424Nm] |
|
|
![]()
Post
#249
|
|
User Dołączył: Sun, 26 July 2009 ![]() |
no patent wydaje się bardzo ciekawy...i sterowanie tego actuatora np takie że jak osiągnie 1.5 bar to otwiera klapkę a więc powiększa gorącą część i turbo się nie zapycha...całkiem ciekawy patent:) no i odzielnie drugi actuator dodatkowo który tradycyjnie stetuje doładowaniem:) kurcze jak tu czytam to patentów i możliwości które teoretycznie sa ciekawe jest wiele tylko wypadało by coś takiego wdrożyć w życie:) Coobcio bedzie tworzyl taka flansze z klapka na 100 :% ja tez bym sie na to pisal moze Ty pawel tez wejdziesz w holseta ? wycinanie flanszy jakby bylo 10 chetnych bylobygroszowa sprawa ![]() ja proponowalbym zwykla stal jakies 12mm - 15 mm a klapke z oska zrobic solidnie z nierdzewki i pospawac u fachowca tigiem co by klapka nie wpadla do turbiny ![]() kto by byl chetny ? 1.Coobcio 2.saab93 3... ? Pawel-2005 ??? pozdr |
|
|
![]()
Post
#250
|
|
![]() Forum Killer Dołączył: Fri, 17 September 2010 Skąd: Płońsk ![]() |
hmm no opcja jest całkiem ciekawa...no jak coś to mogę się pisac...tylko wydaję mi się że nawet jak bym kręcił do 8 tys to i tak muszla 16 może być zawielka? i dumam czy 12cm nie było by idealnie:) no po świetach już muszę zrobić przymiarkę holseta hx35 czy on tam wejdzie...no bo holset hx35 na muszli 12 to i tak ma potencjał 500km a więc i tak go nie wykorzystam a wstawanie gdy klapka jest zamknieta i jest tylko jak by 6cm2 było by pewnie kozackie a przy otwarciu 12cm2 którego moje 1.8t i tak pewnie nie zapcha..opcja całkiem ciekawa:)
odnośnie takich szczegółów to dałbym grubszą przegrodę na środku i szerokość tej przegrody na środku zrobiłbym np 1/3 szerokości całej przegrody, dzieki temu w momencie gdy klapka jest zamknieta powietrze po niej ładnie by sobie spływało do przegródki obok bez aż takich zawirowań..a gdy klapka otwarta to i tak było by to samo:) nie jestem w błędzie? ale to już taki mały szczegół techniczny:) |
|
|
![]()
Post
#251
|
|
Frequent User Dołączył: Wed, 26 March 2008 ![]() |
Ale wzieliście pod uwagę, że jak puścicie spaliny tylko w jeden kanał twinscrolla to będziecie dmuchać mimo, że z większym ciśnieniem to na ok połowę powierzchni wirnika co za tym idzie wcale bym nie liczył na szybsze wstawanie turbiny a druga sprawa to taki kolektor 5-1 będzie miał znacznie większą pojemność i traci się tu sens zakładania turba z twinscrollem.
|
|
|
![]()
Post
#252
|
|
![]() Forum Clubber Dołączył: Fri, 06 July 2007 Skąd: slask :) Racibórz/Rybnik ![]() |
potrzebna jest prawa strona twinscroola , spaliny musza byc wyplukiwane przez strone prawa (ped spalin z prawej strony na lewa) ku kierunku wydechu ... twin scrool juz tam sobie dobrze wymyslili ... bo jak by tak nie bylo to klapka by juz dawno byla?
-------------------- 2011 SSS -> W-ce mistrz RWD DRAG , Bemowo ET - 12,89 (mat suszarka)
2011 bigbmw -> 1 miejsce King of BMW - ET: 12,51 (mat suszarka) (urwane 0,3sek) 2012 sss Ełk -> ET: 12,01 (mat suszarka) (urwane 0,5sek) 2013 sss Kamień Ś. -> ET 11,2 (mat suszarka pocięta :P ) (urwane 0,8sek i napędy też :P) 2015 automaster -> ET 12,2 Najszybszy Lotus 7 w pl. 2016 k64 DragGirl -> ŻONA w BMW TURBO !!! :) e46 m50 608KM 800nM Go Babe GO ! :) dyno: 740KM 1000nM seria wałki - m50 3.0 nowy projekt - sie robi czasem :P performance.k64.pl turbo replki i orginalne gt35 gt30 gt28 ... repliki, BMW TURBO zestawy , wastegate, blow off ... |
|
|
![]()
Post
#253
|
|
User Dołączył: Sun, 26 July 2009 ![]() |
Ale wzieliście pod uwagę, że jak puścicie spaliny tylko w jeden kanał twinscrolla to będziecie dmuchać mimo, że z większym ciśnieniem to na ok połowę powierzchni wirnika co za tym idzie wcale bym nie liczył na szybsze wstawanie turbiny a druga sprawa to taki kolektor 5-1 będzie miał znacznie większą pojemność i traci się tu sens zakładania turba z twinscrollem. zalezy w ktory scroll dmuchasz... jak ten od strony wydechu , wirnik mniejszej srednicy ( spaliny nie oplywaja calej powierzchni lopatek) to ... mysle ze wstanie szybko ale da najwyzej polowe swojej wydajnosci jak ten od strony kompresora ( spaliny oplywaja cala powierzchnie lopatek ) mysle ze wstanie szybko i da powiedzmy 75 procent wydajnosci.. jak sprawdze pierwszy przed Coobciem to powiem ![]() |
|
|
![]()
Post
#254
|
|
Frequent User Dołączył: Wed, 26 March 2008 ![]() |
Tu macie jeszcze jeden wykres...
http://www.miataturbo.net/showthread.php?t=54042 |
|
|
![]()
Post
#255
|
|
![]() Frequent User Dołączył: Thu, 03 February 2005 Skąd: Łomża ![]() |
Wszystkie zapodane wykresy są bardzo podobne....
|
|
|
![]()
Post
#256
|
|
![]() Forum Killer Dołączył: Fri, 17 September 2010 Skąd: Płońsk ![]() |
no ale skoro porównanie z zaworem i bez zaworu wychodzi na duży + z zaworem no to widać że ten patent działa...lecz tak jak rozmawiałem z kimś to co chcę osiągnąć z mojego 1.8t takie kąbinacje mogą być przerostem formy nad treścią..ale niebawem wezmę kartkę kalkuator i przeliczę wszystko czy na prawdę robiąc na holsecie zaoszczędzam kase względem tego kitu i jeśli tak to ile:)
|
|
|
![]()
Post
#257
|
|
![]() Forum Clubber Dołączył: Wed, 26 February 2003 Skąd: Warszawa - Grochów ![]() |
Mnie to w sumie najbardizej ciekawi np. Holset HX50 w jakimś 2.0 z normalnym kolektorem Twinscroll na rurce fi42mm a np. kolektor normalny 4-1 też fi42mm ale z tym patentem z klapkami - jaka różnica by była, bo coś wydaje mi się zdaje że jakiejś diametralnej różnicy nie będzie...
-------------------- Nissan 200Sx S14 na tor i trochę drift [212KM/268Nm >> 379KM/428Nm]
Nissan Sunny GTi z 2.0 na zmiennej fazie na Tor [243KM/247Nm] Saab 900NG 2.0 Turbo Coobcio Test POWER CAR [185KM/240Nm >> 468KM/485Nm] Saab 9-3 Cabrio Aero 2.3 Turbo Coobcio Lansowóz [205KM/280Nm >> 281KM/424Nm] |
|
|
![]()
Post
#258
|
|
Forum Killer Dołączył: Mon, 19 September 2005 Skąd: Przasnysz ![]() |
O ile będzie cos na + to będzie sukces. Raczej tu nie zalezy od średnicy wlotu spalin do muszli ale jej całego wyprofilowania i dalszej pojemności muszli.
-------------------- Probe 2.2 TURBO GT
|
|
|
![]()
Post
#259
|
|
Forum Homee Dołączył: Thu, 12 January 2006 Skąd: Pionki/Warszawa ![]() |
No właśnie podstawowa sprawa to czy te wykresy jeśli wogole są prawdziwe porównują kolektor z twinscrolem z kolektorem z klapka , czy ten sam kolektor bez podzialu runnerow z i bez klapki ... Pierwsze co przychodzi do głowy to jeśli to jest takie zaje to czemu nigdzie nie jest stosowane seryjnie... tylko firmy bawią się w zmienna geometrie
|
|
|
![]()
Post
#260
|
|
![]() Forum Clubber Dołączył: Wed, 26 February 2003 Skąd: Warszawa - Grochów ![]() |
Testy zapewne były robione z zamontowanym diwajsem z otwartą przepustnicą cały czas oraz otwieraną powyżej jakiegoś tam boostu...
-------------------- Nissan 200Sx S14 na tor i trochę drift [212KM/268Nm >> 379KM/428Nm]
Nissan Sunny GTi z 2.0 na zmiennej fazie na Tor [243KM/247Nm] Saab 900NG 2.0 Turbo Coobcio Test POWER CAR [185KM/240Nm >> 468KM/485Nm] Saab 9-3 Cabrio Aero 2.3 Turbo Coobcio Lansowóz [205KM/280Nm >> 281KM/424Nm] |
|
|
![]() ![]() |
![]() |
Wersja Lo-Fi | Aktualny czas: Wednesday, 10 September 2025 - 15:29 |