Shoutbox 0 nowych PW 


22 Stron V  « < 11 12 13 14 15 > »   
Reply to this topicStart new topic
> Różnice pomiędzy Holsetami HX35, HX35 HX35G HX35W
k64
post Thu, 23 Dec 2010 - 20:47
Post #241


Forum Clubber
Dołączył: Fri, 06 July 2007
Skąd: slask :) Racibórz/Rybnik





srednica muszli (nie wydechu), no nie przelicza sie ale pare stron do tylu pare razy ktos podal odpowiednik w holsetach z przymrozeniem oka wiadomo wink.gif


--------------------
2011 SSS -> W-ce mistrz RWD DRAG , Bemowo ET - 12,89 (mat suszarka)
2011 bigbmw -> 1 miejsce King of BMW - ET: 12,51 (mat suszarka) (urwane 0,3sek)
2012 sss Ełk -> ET: 12,01 (mat suszarka) (urwane 0,5sek)
2013 sss Kamień Ś. -> ET 11,2 (mat suszarka pocięta :P ) (urwane 0,8sek i napędy też :P)
2015 automaster -> ET 12,2 Najszybszy Lotus 7 w pl.
2016 k64 DragGirl -> ŻONA w BMW TURBO !!! :) e46 m50 608KM 800nM Go Babe GO ! :)

dyno: 740KM 1000nM seria wałki - m50 3.0
nowy projekt - sie robi czasem :P

performance.k64.pl turbo replki i orginalne gt35 gt30 gt28 ... repliki, BMW TURBO zestawy , wastegate, blow off ...
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Wspieraj forum
post Thu, 23 Dec 2010 - 20:47
Post #


Dotacja






Dotacja na forum
Go to the top of the page
 
Quote Post
saab93
post Thu, 23 Dec 2010 - 21:23
Post #242


User
Dołączył: Sun, 26 July 2009





CYTAT(Dziku @ Thu, 23 Dec 2010 - 20:30) *
Rozmiar, w sensie średnica, czy no powierzchnia wylotu?



wedlug mnie to powierzchnia wylotu spalin na wirnik a nie powierzchnia wlotu spalin do turbo - mierzylem powierzchnie wlotu w 18 cm2 housingu przy hx40w i sie nie pokrywa z 18cm2 wybitym na jednym wlocie.

przelicza sie to na a/r

I found this list but i don't know if it is correct:
6 cm2 = 0.41 A/R
7 cm2 = 0.49 A/R
8 cm2 = 0.57 A/R
9 cm2 = 0.65 A/R
10 cm2 = 0.73 A/R
11 cm2 = 0.81 A/R
12 cm2 = 0.89 A/R
14 cm2 = 0.97 A/R
15 cm2 = 1.05 A/R
16 cm2 = 1.13 A/R
17 cm2 = 1.29 A/R
19 cm2 = 1.37 A/R

pozdr
Go to the top of the page
 
+Quote Post
saab93
post Thu, 23 Dec 2010 - 21:25
Post #243


User
Dołączył: Sun, 26 July 2009





CYTAT(k64 @ Thu, 23 Dec 2010 - 20:47) *
srednica muszli (nie wydechu), no nie przelicza sie ale pare stron do tylu pare razy ktos podal odpowiednik w holsetach z przymrozeniem oka wiadomo wink.gif



jak srednice ( muszli) mozna mierzyc w cm kwadratowych ???? wink.gif
Go to the top of the page
 
+Quote Post
k64
post Thu, 23 Dec 2010 - 21:29
Post #244


Forum Clubber
Dołączył: Fri, 06 July 2007
Skąd: slask :) Racibórz/Rybnik





CYTAT(saab93 @ Thu, 23 Dec 2010 - 21:25) *
jak srednice ( muszli) mozna mierzyc w cm kwadratowych ???? wink.gif

fakt nie chodzilo mi o srednice sama w sobie , objetosc tego co zmiesci sie w srodku w muszli (moze tak lepiej) ale tez napewno nie o szerokosc wyjasc spalin, wink.gif

laugh.gif gapa


--------------------
2011 SSS -> W-ce mistrz RWD DRAG , Bemowo ET - 12,89 (mat suszarka)
2011 bigbmw -> 1 miejsce King of BMW - ET: 12,51 (mat suszarka) (urwane 0,3sek)
2012 sss Ełk -> ET: 12,01 (mat suszarka) (urwane 0,5sek)
2013 sss Kamień Ś. -> ET 11,2 (mat suszarka pocięta :P ) (urwane 0,8sek i napędy też :P)
2015 automaster -> ET 12,2 Najszybszy Lotus 7 w pl.
2016 k64 DragGirl -> ŻONA w BMW TURBO !!! :) e46 m50 608KM 800nM Go Babe GO ! :)

dyno: 740KM 1000nM seria wałki - m50 3.0
nowy projekt - sie robi czasem :P

performance.k64.pl turbo replki i orginalne gt35 gt30 gt28 ... repliki, BMW TURBO zestawy , wastegate, blow off ...
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Skiba
post Thu, 23 Dec 2010 - 22:23
Post #245


Forum Killer
Dołączył: Wed, 14 July 2004
Skąd: Rz







A/R to stosunek powierchni przekroju A do promienia R.
Jest on stały dla każdego miejsca przekroju. wink.gif


--------------------
Quality means doing it right when no one is looking.
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Coobcio
post Sat, 25 Dec 2010 - 14:59
Post #246


Forum Clubber
Dołączył: Wed, 26 February 2003
Skąd: Warszawa - Grochów





CYTAT(guzior @ Sun, 19 Dec 2010 - 14:07) *
Wojtek - kolezka mial GT32 garreta w 3b, samochod robil unitronic i polaczyl 2 ostatnie gary i 3 pierwsze, bo wysnul koncepcje ze te tylne sa najbardziej obciazone dlatego beda 2 ( mega laugh.gif ) i UWAGA:
samochod na 1,5 bara mial az cale 305koni biggrin.gif

To jest jedyny przyklad gdzie widzialem twinscroll biggrin.gif

Hehehhehe dobre... Choć pewno jakby to poprawnie wystoroić na ecu masterze to na 0,5 bara by te 305KM było...

Ps. DO 5cio garówki może zamiast TwinScrola wsadzić normalny chiński kolektor 5-1 i klapkę taką zapodać:


Przykładowo Holset z Gorącą stroną 16cm2 będzie wstwać jak 8cm2 a wydajność mieć jak 16cm2 - moim zdaniem genialny patent, trzeba coś takiego wydrutować w naszych warunkach smile.gif


--------------------
Nissan 200Sx S14 na tor i trochę drift [212KM/268Nm >> 379KM/428Nm]
Nissan Sunny GTi z 2.0 na zmiennej fazie na Tor [243KM/247Nm]
Saab 900NG 2.0 Turbo Coobcio Test POWER CAR [185KM/240Nm >> 468KM/485Nm]
Saab 9-3 Cabrio Aero 2.3 Turbo Coobcio Lansowóz [205KM/280Nm >> 281KM/424Nm]
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Pawel-2005
post Sat, 25 Dec 2010 - 15:18
Post #247


Forum Killer
Dołączył: Fri, 17 September 2010
Skąd: Płońsk





no patent wydaje się bardzo ciekawy...i sterowanie tego actuatora np takie że jak osiągnie 1.5 bar to otwiera klapkę a więc powiększa gorącą część i turbo się nie zapycha...całkiem ciekawy patent:) no i odzielnie drugi actuator dodatkowo który tradycyjnie stetuje doładowaniem:)
kurcze jak tu czytam to patentów i możliwości które teoretycznie sa ciekawe jest wiele tylko wypadało by coś takiego wdrożyć w życie:)
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Coobcio
post Sat, 25 Dec 2010 - 15:53
Post #248


Forum Clubber
Dołączył: Wed, 26 February 2003
Skąd: Warszawa - Grochów





Tutaj masz wykresy z hamowni jak to działa na przykładzie jakiejś tam ulicznej Suprze o mocy ok 1200-1250KM:
http://www.indycarz.com/forum/showthread.p...-Prime-Sequence

Do tego aktuatora od klapki twinscrolla podłącza się nadciśnienie i przy jakimś tam booscie się to otwiera, oczywiśnie można w pełni tym sterować jakimś elektrozaworkiem typu N75 wtedy od dowolnych obrotów i doładowań klapka będzie się otwierać...


--------------------
Nissan 200Sx S14 na tor i trochę drift [212KM/268Nm >> 379KM/428Nm]
Nissan Sunny GTi z 2.0 na zmiennej fazie na Tor [243KM/247Nm]
Saab 900NG 2.0 Turbo Coobcio Test POWER CAR [185KM/240Nm >> 468KM/485Nm]
Saab 9-3 Cabrio Aero 2.3 Turbo Coobcio Lansowóz [205KM/280Nm >> 281KM/424Nm]
Go to the top of the page
 
+Quote Post
saab93
post Sat, 25 Dec 2010 - 15:57
Post #249


User
Dołączył: Sun, 26 July 2009





CYTAT(Pawel-2005 @ Sat, 25 Dec 2010 - 15:18) *
no patent wydaje się bardzo ciekawy...i sterowanie tego actuatora np takie że jak osiągnie 1.5 bar to otwiera klapkę a więc powiększa gorącą część i turbo się nie zapycha...całkiem ciekawy patent:) no i odzielnie drugi actuator dodatkowo który tradycyjnie stetuje doładowaniem:)
kurcze jak tu czytam to patentów i możliwości które teoretycznie sa ciekawe jest wiele tylko wypadało by coś takiego wdrożyć w życie:)


Coobcio bedzie tworzyl taka flansze z klapka na 100 :% ja tez bym sie na to pisal moze Ty pawel tez wejdziesz w holseta ?

wycinanie flanszy jakby bylo 10 chetnych bylobygroszowa sprawa wink.gif!
ja proponowalbym zwykla stal jakies 12mm - 15 mm a klapke z oska zrobic solidnie z nierdzewki i pospawac u fachowca tigiem co by klapka nie wpadla do turbiny wink.gif

kto by byl chetny ?

1.Coobcio
2.saab93
3... ? Pawel-2005 ???

pozdr
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Pawel-2005
post Sat, 25 Dec 2010 - 18:55
Post #250


Forum Killer
Dołączył: Fri, 17 September 2010
Skąd: Płońsk





hmm no opcja jest całkiem ciekawa...no jak coś to mogę się pisac...tylko wydaję mi się że nawet jak bym kręcił do 8 tys to i tak muszla 16 może być zawielka? i dumam czy 12cm nie było by idealnie:) no po świetach już muszę zrobić przymiarkę holseta hx35 czy on tam wejdzie...no bo holset hx35 na muszli 12 to i tak ma potencjał 500km a więc i tak go nie wykorzystam a wstawanie gdy klapka jest zamknieta i jest tylko jak by 6cm2 było by pewnie kozackie a przy otwarciu 12cm2 którego moje 1.8t i tak pewnie nie zapcha..opcja całkiem ciekawa:)

odnośnie takich szczegółów to dałbym grubszą przegrodę na środku i szerokość tej przegrody na środku zrobiłbym np 1/3 szerokości całej przegrody, dzieki temu w momencie gdy klapka jest zamknieta powietrze po niej ładnie by sobie spływało do przegródki obok bez aż takich zawirowań..a gdy klapka otwarta to i tak było by to samo:) nie jestem w błędzie? ale to już taki mały szczegół techniczny:)
Go to the top of the page
 
+Quote Post
ANTEQ
post Sat, 25 Dec 2010 - 22:07
Post #251


Frequent User
Dołączył: Wed, 26 March 2008





Ale wzieliście pod uwagę, że jak puścicie spaliny tylko w jeden kanał twinscrolla to będziecie dmuchać mimo, że z większym ciśnieniem to na ok połowę powierzchni wirnika co za tym idzie wcale bym nie liczył na szybsze wstawanie turbiny a druga sprawa to taki kolektor 5-1 będzie miał znacznie większą pojemność i traci się tu sens zakładania turba z twinscrollem.
Go to the top of the page
 
+Quote Post
k64
post Sat, 25 Dec 2010 - 22:10
Post #252


Forum Clubber
Dołączył: Fri, 06 July 2007
Skąd: slask :) Racibórz/Rybnik





potrzebna jest prawa strona twinscroola , spaliny musza byc wyplukiwane przez strone prawa (ped spalin z prawej strony na lewa) ku kierunku wydechu ... twin scrool juz tam sobie dobrze wymyslili ... bo jak by tak nie bylo to klapka by juz dawno byla?


--------------------
2011 SSS -> W-ce mistrz RWD DRAG , Bemowo ET - 12,89 (mat suszarka)
2011 bigbmw -> 1 miejsce King of BMW - ET: 12,51 (mat suszarka) (urwane 0,3sek)
2012 sss Ełk -> ET: 12,01 (mat suszarka) (urwane 0,5sek)
2013 sss Kamień Ś. -> ET 11,2 (mat suszarka pocięta :P ) (urwane 0,8sek i napędy też :P)
2015 automaster -> ET 12,2 Najszybszy Lotus 7 w pl.
2016 k64 DragGirl -> ŻONA w BMW TURBO !!! :) e46 m50 608KM 800nM Go Babe GO ! :)

dyno: 740KM 1000nM seria wałki - m50 3.0
nowy projekt - sie robi czasem :P

performance.k64.pl turbo replki i orginalne gt35 gt30 gt28 ... repliki, BMW TURBO zestawy , wastegate, blow off ...
Go to the top of the page
 
+Quote Post
saab93
post Sun, 26 Dec 2010 - 01:15
Post #253


User
Dołączył: Sun, 26 July 2009





CYTAT(ANTEQ @ Sat, 25 Dec 2010 - 22:07) *
Ale wzieliście pod uwagę, że jak puścicie spaliny tylko w jeden kanał twinscrolla to będziecie dmuchać mimo, że z większym ciśnieniem to na ok połowę powierzchni wirnika co za tym idzie wcale bym nie liczył na szybsze wstawanie turbiny a druga sprawa to taki kolektor 5-1 będzie miał znacznie większą pojemność i traci się tu sens zakładania turba z twinscrollem.


zalezy w ktory scroll dmuchasz...

jak ten od strony wydechu , wirnik mniejszej srednicy ( spaliny nie oplywaja calej powierzchni lopatek) to ... mysle ze wstanie szybko ale da najwyzej polowe swojej wydajnosci

jak ten od strony kompresora ( spaliny oplywaja cala powierzchnie lopatek ) mysle ze wstanie szybko i da powiedzmy 75 procent wydajnosci..
jak sprawdze pierwszy przed Coobciem to powiem smile.gif
Go to the top of the page
 
+Quote Post
ANTEQ
post Sun, 26 Dec 2010 - 09:24
Post #254


Frequent User
Dołączył: Wed, 26 March 2008





Tu macie jeszcze jeden wykres...
http://www.miataturbo.net/showthread.php?t=54042
Go to the top of the page
 
+Quote Post
wowo
post Sun, 26 Dec 2010 - 09:57
Post #255


Frequent User
Dołączył: Thu, 03 February 2005
Skąd: Łomża





Wszystkie zapodane wykresy są bardzo podobne....
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Pawel-2005
post Sun, 26 Dec 2010 - 11:28
Post #256


Forum Killer
Dołączył: Fri, 17 September 2010
Skąd: Płońsk





no ale skoro porównanie z zaworem i bez zaworu wychodzi na duży + z zaworem no to widać że ten patent działa...lecz tak jak rozmawiałem z kimś to co chcę osiągnąć z mojego 1.8t takie kąbinacje mogą być przerostem formy nad treścią..ale niebawem wezmę kartkę kalkuator i przeliczę wszystko czy na prawdę robiąc na holsecie zaoszczędzam kase względem tego kitu i jeśli tak to ile:)
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Coobcio
post Sun, 26 Dec 2010 - 12:45
Post #257


Forum Clubber
Dołączył: Wed, 26 February 2003
Skąd: Warszawa - Grochów





Mnie to w sumie najbardizej ciekawi np. Holset HX50 w jakimś 2.0 z normalnym kolektorem Twinscroll na rurce fi42mm a np. kolektor normalny 4-1 też fi42mm ale z tym patentem z klapkami - jaka różnica by była, bo coś wydaje mi się zdaje że jakiejś diametralnej różnicy nie będzie...


--------------------
Nissan 200Sx S14 na tor i trochę drift [212KM/268Nm >> 379KM/428Nm]
Nissan Sunny GTi z 2.0 na zmiennej fazie na Tor [243KM/247Nm]
Saab 900NG 2.0 Turbo Coobcio Test POWER CAR [185KM/240Nm >> 468KM/485Nm]
Saab 9-3 Cabrio Aero 2.3 Turbo Coobcio Lansowóz [205KM/280Nm >> 281KM/424Nm]
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Bogdan9999
post Sun, 26 Dec 2010 - 15:28
Post #258


Forum Killer
Dołączył: Mon, 19 September 2005
Skąd: Przasnysz





O ile będzie cos na + to będzie sukces. Raczej tu nie zalezy od średnicy wlotu spalin do muszli ale jej całego wyprofilowania i dalszej pojemności muszli.


--------------------
Probe 2.2 TURBO GT
Go to the top of the page
 
+Quote Post
DOHC
post Sun, 26 Dec 2010 - 16:02
Post #259


Forum Homee
Dołączył: Thu, 12 January 2006
Skąd: Pionki/Warszawa





No właśnie podstawowa sprawa to czy te wykresy jeśli wogole są prawdziwe porównują kolektor z twinscrolem z kolektorem z klapka , czy ten sam kolektor bez podzialu runnerow z i bez klapki ... Pierwsze co przychodzi do głowy to jeśli to jest takie zaje to czemu nigdzie nie jest stosowane seryjnie... tylko firmy bawią się w zmienna geometrie
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Coobcio
post Sun, 26 Dec 2010 - 18:10
Post #260


Forum Clubber
Dołączył: Wed, 26 February 2003
Skąd: Warszawa - Grochów





Testy zapewne były robione z zamontowanym diwajsem z otwartą przepustnicą cały czas oraz otwieraną powyżej jakiegoś tam boostu...


--------------------
Nissan 200Sx S14 na tor i trochę drift [212KM/268Nm >> 379KM/428Nm]
Nissan Sunny GTi z 2.0 na zmiennej fazie na Tor [243KM/247Nm]
Saab 900NG 2.0 Turbo Coobcio Test POWER CAR [185KM/240Nm >> 468KM/485Nm]
Saab 9-3 Cabrio Aero 2.3 Turbo Coobcio Lansowóz [205KM/280Nm >> 281KM/424Nm]
Go to the top of the page
 
+Quote Post

22 Stron V  « < 11 12 13 14 15 > » 
Reply to this topicStart new topic
 

RSS Wersja Lo-Fi Aktualny czas: Wednesday, 10 September 2025 - 15:29