Shoutbox 0 nowych PW 


8 Stron V  « < 2 3 4 5 6 > »   
Reply to this topicStart new topic
> cannabolic's hachi
martii
post Sat, 27 Jun 2009 - 18:56
Post #61


Super User
Dołączył: Tue, 18 May 2004
Skąd: Sz-n





listkowa da sie spilowac, podobnie jak 1dynka do ciecia pytanie po co wykanczac kilka listkowych jak na cale auto starczy jedna 5tka
poza tym listkowa niepotrzebie przypilowuje okolice spawu, czyli pocienia blachy z uwagi na swoja elastycznosc a tarcza do pilowania mozna precyzyjnie spilowac sam natmiar spawu

listkowa przy spawaniu przydaje sie gdzy element nie bedzie szpachlowany a laczenie jest wypelnione pelnym spawem np w moim przypadku bagaznik wyprawowy, zderzak pod wyciagarke czy w ogolnym zastosowaniu np barierki z nierdzewki
ale tez pierwsza warstwe spawu sciaga sie tarcza do pilowania, bo jest to dokladniejsze i bardziej ekonomiczne

jak zostawiasz gole wnetrze pociagnij epoksydem, tak jak Ci wczesniej napisalem opakowanie 4l daje 5-5,5ll mieszaniny i starczy na podwozie i karoserie wewnatrz

a epoxyd praktycznie sie nie rysuje, np moj tylni zderzak, na ktorym czesto sie staje w butach w piachu, blocie, czesto tez auto na nim potrafi zawisnac przy zjazdach po umyciu dalej wyglada jakby byl dopiero co malowany


--------------------
Y60 2,8TD+I
Y60 Long 2,8TD jeszcze bez I
CRX EH6
VW Derby 2.0 16v in progress
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Wspieraj forum
post Sat, 27 Jun 2009 - 18:56
Post #


Dotacja






Dotacja na forum
Go to the top of the page
 
Quote Post
choody
post Sat, 27 Jun 2009 - 20:57
Post #62


Frequent User
Dołączył: Tue, 26 May 2009





Dzięki wszystkim za rozwinięcie mojego pytania i canbolicowi za przedstawienie swojego warsztatu - bardzo mi to zobrazowało jak i z czym podejść do roboty.

A temat (jeśli dalej go pociągnąć w tym stylu) proponuję zmienić na "odbuduj i upgrade'uj sam hachi'je" smile.gif
Go to the top of the page
 
+Quote Post
jendrek e-30
post Sat, 27 Jun 2009 - 21:14
Post #63


Super User
Dołączył: Mon, 15 January 2007
Skąd: warszawa





Fajnie to wygląda i radzisz sobie z gięciem i cięciem fajnie to wychodzi migomat masz bardzo dobry i maseczka pro kozacze, a co do szpachli to się jeszcze zdziwisz i tam kitu wejdzie zawsze wygląda nie groźnie a potem huhu gdzie ta szpachla dopiero dwa błotniki i już pudełko poszło, tak jak mi przy pewnym projekcie lupo dam fotkę, i wierzcie mi tam kitu poszło oj poszło nie piszę ile bo nikt nie uwierzył, a niby tylko bed look, wlew od motocykla, wlot na błotniku ,ranty odwinąć, kilka fotek i sory za zmianę tematu.












ra





Jak widać po polerce było zacnie to był typowy dupowóz blask felga konkret nisko szeroko i kapela grała spoko, były plany żeby coś przy swapować ale auto miało pecha po około 4 lub 5 dniach po wyjeździe od nas kolo zaparkował w pięknie wygładzonym tyłeczku lupo tak że siedzisko z tylnego fotela dotykało do przednich masakra złamał się w pół. Jeszcze raz przepraszam za zmianę tematu ale to było odnośnie szpachli. Powodzenia i wytrwania i żeby zapał nie zgasł do pracy, trzymam kciuki bo trzeba mieć troszkę pojęcia żeby się rzucić na taką głęboką wodę, a lakier też sam będziesz robił ??




POZDRO ph34r.gif
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Jaqo
post Sat, 27 Jun 2009 - 21:32
Post #64


Forum Killer
Dołączył: Sat, 14 August 2004
Skąd: Łomianki





Robota od podstaw, troche widac ze sie uczysz ale idzie Ci z elementu na element coraz lepiej! No i jest duzo lepiej niz 90% starszych aut na tym forum. Sam robie auto z duzo gorszego stanu i mam dosyc tego wiecznego pylu z tarcz do ciecia we wlosach etc.Ble. Dlatego gratuluje.


OT
Jedrek co to jest "bed look"? Wyglad łóżkowy? rolleyes.gif A lupo wyglada strasznie. Bad looki etc a silnik seria - faktycznie target tego forum. Moze dobrze ze go nie ma.
Go to the top of the page
 
+Quote Post
*Pinio
post Sat, 27 Jun 2009 - 23:12
Post #65


User
Dołączył: Fri, 26 September 2008
Skąd: Wlkp





jak Jędrek pisał żeby to wyprowadzić na cacy to szpachli pójdzie od groma tongue.gif ze swojego dość długiego doświadczenia polecam najpierw położyć tzw fiber(czyli szpachlówkę z włóknem szklanym) a następnie wyprowadzać to wszystko uniwersalną smile.gif do dobrych materiałów mogę zaliczyć Novol i Goldcar bo są plastyczne dość łatwe do szlifowania i nie pękają jeśli się je umiejętnie nałoży cool.gif ceny też są przystępne.
rekonstrukcja jak na świerzaka w tych sprawach zasługuje na pochałę, powodzenia w dalszych pracach...


--------------------
Największe kłamstwo w Internecie - Szukałem, ale nie znalazłem
Go to the top of the page
 
+Quote Post
jendrek e-30
post Sun, 28 Jun 2009 - 02:20
Post #66


Super User
Dołączył: Mon, 15 January 2007
Skąd: warszawa





Co do wyglądu lupo kwestia sporna jeden woli brunetki drugi blondynki nie mam zdjęcia takiego w dzień i już taki wykończony ale wyglądał dobrze bo nadwozie miało kształt inny niż każde lupo pomijając styl w jakim był zrobiony(na życzenie właściciela) powłoka lakieru bezbarwnego robiła niesamowite wrażenie ilość warstw odegrała znaczącą rolę po polerce było lustereczko najmniejszej morki, co do materiałów novol nie jest zły ale jest twardy i ciężko się obrabia(moim skromny zdaniem) myślę że soudal jest zdecydowanie bardziej wdzięczny do obróbki, ja na takie spawy pierwszą warstwę kładę szpachle z aluminium spełnia tą samą rolę co z włóknem ale jest bardziej wdzięczna do obrabiania. Co do seryjnego silnika to powiem że to była kwestia czasu żeby zaczęło śmigać jak trzeba bo turbo kit był już skompletowany tylko niestety dzwon nie pozwolił dokończyć dzieła, a dla tego najpierw zrobiliśmy je na wygląd ponieważ trafiło do nas rozbite przodem i cały przód był rozkwaszony więc dlatego najpierw zaczęło wyglądać, jeszcze raz sorki za odbicie z tematu, aby tak dalej



POZDRO ph34r.gif
Go to the top of the page
 
+Quote Post
boksa
post Sun, 28 Jun 2009 - 03:00
Post #67


User
Dołączył: Sun, 02 December 2007
Skąd: kielce/kraków





Co do szpachli to proponowalbym nie szpachle z wloknem szkalnym tylko na gola blache polozyc szpachle z opilkami aluminium i na to szpachle wykonczeniowa.
Go to the top of the page
 
+Quote Post
cannabolic
post Wed, 01 Jul 2009 - 18:44
Post #68


Frequent User
Dołączył: Tue, 28 February 2006
Skąd: Wrocław





Dzięki wszystkim za rady i miłe słowa!!!

...trochę mnie przeraża akcja szpachlowanie. Już mnie denerwuje ciągły syf w nosie i we włosach przy akcji blacharka, a co dopiero jak będę szpachlował.

Jendrek e-30 wielkie dzięki za foto story biggrin.gif
(... ale to lupo = nein Aczkolwiek widziałem parę fajnych VW lupo - np. lupo Dahlb'a'ck Racing)

Mini update

Wspawałem kawałek blachy aby połączyć reperaturkę z ori nadkole. Akcja szybka i niedokładna:( będzie rzeźba przy zabezpieczaniu...


Będzie ciężko póżniej zabezpieczyć od środka, ale to póżniej...

dla urozmaicenia pospawałem trochę w środku...dokładnie pół środka





Czyszczenie było męczące, samo spawanie spoko:d

Martii tak zrobię. Epoksydową środek i podwozie. Dzięki!


Jeyoo cool.gif


--------------------
-------------------------------------------------------

Total-K-Oss
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Spoot
post Wed, 01 Jul 2009 - 22:20
Post #69


Frequent User
Dołączył: Wed, 08 October 2008
Skąd: Warszawa





CYTAT(cannabolic @ Wed, 01 Jul 2009 - 18:44) *
Czyszczenie było męczące, samo spawanie spoko:d


Piękna robota...
trochę Ci co prawda teraz nie zazdroszczę temperatury do roboty... no chyba, że sobie tam klimatyzator postawiłeś. smile.gif

Piotrek.


--------------------
First project - Almera GTiR... :)
_http://www.racingforum.pl/N16-meskie-t56686.html

“Nothing is impossible for the person who doesn’t have to do it."
Tony Collins
Go to the top of the page
 
+Quote Post
BartekSz
post Wed, 01 Jul 2009 - 23:45
Post #70


Forum Killer
Dołączył: Mon, 10 October 2005
Skąd: Kraków/Łódź/Tarnów/Dębica





Przy tych temparaturach na zewnątrz ja mam w garażu jakieś 21 st C.

Sorry za OT.
Go to the top of the page
 
+Quote Post
martii
post Thu, 02 Jul 2009 - 08:53
Post #71


Super User
Dołączył: Tue, 18 May 2004
Skąd: Sz-n





przy malowaniu epoksydem 1wsza warstwe poloz pedzlem tak zeby zalac spawy, pozniej 3 warstwy pistoletem

pozniej wszystkie spawy oblec guma (masa uszczelniajacoklejaca) polecam BOLLa, w tubach, bardzo dobrze sie rozprowadza rozcienczajac z nitro,
testowalem juz kilka rodzai gum i jakos BOLLa lubie najbardziej

w profile zamkniete wtryskujesz wosk, tez moze byc BOLLa, dostepny w puchach jak do baranka, tylko ze na koncowke zakladasz wezyk, warto wylozyc podloge kartonami bo cholerstwo ciezko pozniej usunac z podlogi

wewnetrzne blotnikiwarto wymalowac na sam koniec guma rozcienczona z farba chlorokauczukowa, barankiem i nitro zamalowane 3krotnie tworzy warstwe ok 2-3mm gumowatej powierzchni chroniacej blache przed kamieniami itp

samego baranka nie polecam - jest higroskopijny i pije wode, a po zimie czesto odpada platami, dlatego mieszam go z chlorokauczukiem i guma


--------------------
Y60 2,8TD+I
Y60 Long 2,8TD jeszcze bez I
CRX EH6
VW Derby 2.0 16v in progress
Go to the top of the page
 
+Quote Post
killme
post Thu, 02 Jul 2009 - 10:30
Post #72


Super User
Dołączył: Fri, 11 March 2005
Skąd: SRC





CYTAT(martii @ Thu, 02 Jul 2009 - 08:53) *
przy malowaniu epoksydem 1wsza warstwe poloz pedzlem tak zeby zalac spawy, pozniej 3 warstwy pistoletem

pozniej wszystkie spawy oblec guma (masa uszczelniajacoklejaca) polecam BOLLa, w tubach, bardzo dobrze sie rozprowadza rozcienczajac z nitro,
testowalem juz kilka rodzai gum i jakos BOLLa lubie najbardziej

w profile zamkniete wtryskujesz wosk, tez moze byc BOLLa, dostepny w puchach jak do baranka, tylko ze na koncowke zakladasz wezyk, warto wylozyc podloge kartonami bo cholerstwo ciezko pozniej usunac z podlogi

wewnetrzne blotnikiwarto wymalowac na sam koniec guma rozcienczona z farba chlorokauczukowa, barankiem i nitro zamalowane 3krotnie tworzy warstwe ok 2-3mm gumowatej powierzchni chroniacej blache przed kamieniami itp

samego baranka nie polecam - jest higroskopijny i pije wode, a po zimie czesto odpada platami, dlatego mieszam go z chlorokauczukiem i guma



Martii jaką farbe epoksydową dokładnie możes polecić? chodzi mi o dokładną nazwe, producenta, rodzaj, kolor(potrzebuje czarny biggrin.gif )
oraz najlepiej gdzie ja można bezproblemowo dostać?
Sądze ze nie tylko mnie przyda sie dokładna informacja o farbie sprawdzonej którą można pomalowac cały dół bez obaw

Projekt zacny smile.gif


--------------------
Skoda 120 1.4T
525d F11
Go to the top of the page
 
+Quote Post
martii
post Thu, 02 Jul 2009 - 11:24
Post #73


Super User
Dołączył: Tue, 18 May 2004
Skąd: Sz-n





juz wczesniej napisalem
SIGMA
http://www.sigmacoatings.com.pl/sigma/dystrybutorzy.xml

zawsze mozna wygooglowac farby przemyslowe i znalezc cos w swoim regionie


--------------------
Y60 2,8TD+I
Y60 Long 2,8TD jeszcze bez I
CRX EH6
VW Derby 2.0 16v in progress
Go to the top of the page
 
+Quote Post
bobson
post Mon, 27 Jul 2009 - 17:40
Post #74


Frequent User
Dołączył: Sun, 11 January 2009





Jakiś postęp?


--------------------
Fiesta XR2i ITB
Go to the top of the page
 
+Quote Post
cannabolic
post Thu, 30 Jul 2009 - 14:13
Post #75


Frequent User
Dołączył: Tue, 28 February 2006
Skąd: Wrocław





erhm, mini postęp happy.gif

Walka z rudym na prawej stronie. Dużo tego, ale w końcu auto ma 23 lata...

Wycinanie








jeyoo cool.gif



--------------------
-------------------------------------------------------

Total-K-Oss
Go to the top of the page
 
+Quote Post
cannabolic
post Mon, 10 Aug 2009 - 20:31
Post #76


Frequent User
Dołączył: Tue, 28 February 2006
Skąd: Wrocław





kolejny mini update

Troche się namęczyłem z gniazdem sprężyny z tej strony. Ponieważ ciężko było "odczepić", więc trochę się pogięła. Dużo małych spawów, młotkowania, ściski oraz 4 pręty dały radę. Gniazdo wróciło na miejsce. Oczywiście po oczyszczeniu i zagruntowaniu.





Wyciełem również drugą kieszeń.

...i dokończyłem spawanie środka



--------------------
-------------------------------------------------------

Total-K-Oss
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Śpiący
post Tue, 25 Aug 2009 - 00:32
Post #77


Super User
Dołączył: Wed, 11 January 2006
Skąd: Żyrardów





Widzę że, świetny i ciekawy projekt się szykuje, widać masę roboty włożoną w renowację i przeróbki chyba najważniejszej części pojazdu czyli karoserii. Temat staje się niemalże kompendium wiedzy o reanimacji i przeróbkach "budy". Życzę powodzenia w dalszych pracach!!!


--------------------
Było: Łada 1.3 turbo-nitro, Ibiza FR TDI + GTB.
Jest: Corsa C 380KM/420Nm + Zafira B OPC (jeszcze seria).
Go to the top of the page
 
+Quote Post
jose
post Tue, 25 Aug 2009 - 11:53
Post #78


User
Dołączył: Sun, 21 December 2008





Łączenie blach na zakładkę jest beee czasem warto dłużej pokombinować, ale połączyć doczołowo.. Zamiast punktowych spawów co kilka cm (jak pokazałeś we wnętrzu), lepiej pod względem wytrzymałościowym stosować technikę 2 cm spawu - 3 cm przerwy. Jak rozwiercasz zgrzewy to rozwiercaj tylko jedną blachę a nie obie (na wylot).
Go to the top of the page
 
+Quote Post
cannabolic
post Tue, 25 Aug 2009 - 19:53
Post #79


Frequent User
Dołączył: Tue, 28 February 2006
Skąd: Wrocław





CYTAT(jose @ Tue, 25 Aug 2009 - 11:53) *
Łączenie blach na zakładkę jest beee czasem warto dłużej pokombinować, ale połączyć doczołowo.. Zamiast punktowych spawów co kilka cm (jak pokazałeś we wnętrzu), lepiej pod względem wytrzymałościowym stosować technikę 2 cm spawu - 3 cm przerwy. Jak rozwiercasz zgrzewy to rozwiercaj tylko jedną blachę a nie obie (na wylot).


Zgadzam się.
W sprawie punktowego spawania to Toyota wsadziła dużo "baranka" między blachy, a dwa, że albo to moje umiejętności albo spawarka(raczej pierwsze), ale za cholerę nie mogę ustawić automatu. Albo za mało albo pali. Mówię tutaj o cienkiej blachy oczywiście.

Miałem dwa rozwiertaki i popękały. Teraz czekam na choinkę, a na razie wiercę zwykłym wiertłem:D

Dzięki za rady i za miłe słowa!


--------------------
-------------------------------------------------------

Total-K-Oss
Go to the top of the page
 
+Quote Post
jose
post Tue, 25 Aug 2009 - 21:23
Post #80


User
Dołączył: Sun, 21 December 2008





Miałem tego Bestera i do blachy ~0,8-1 (w zależności od gatunku) dobre nastawy to 1 stopień na napięciu i ok. 2,5 na prądzie/posuwie drutu. Zresztą jak popatrzysz na charakterystykę w instrukcji to nawet z grubsza się ona z tym zgadza. Konserwacja trochę bruździ przy spawaniu, ale wystarczy trochę wolniej przesuwać ręk\ą (dłużej nagrzewać) i się wytapia, fakt, że wtedy trochę się dymi, ale nie ma innego sposobu. Poćwiczysz i dojdziesz do wprawy smile.gif Jasne, że najłatwiej i najprzyjemniej spawa się czystą blachę, ale nie o to chodzi:) Co do zgrzewów - zwykłym wiertłem, też da się rozwiercić tak by tylko jedna blacha była rozwiercona, kwestia doboru średnicy wiertła.
Go to the top of the page
 
+Quote Post

8 Stron V  « < 2 3 4 5 6 > » 
Reply to this topicStart new topic
 

RSS Wersja Lo-Fi Aktualny czas: Saturday, 02 August 2025 - 12:10