![]() |
![]() ![]() |
![]() |
![]()
Post
#61
|
|
![]() Super User Dołączył: Tue, 18 May 2004 Skąd: Sz-n ![]() |
listkowa da sie spilowac, podobnie jak 1dynka do ciecia pytanie po co wykanczac kilka listkowych jak na cale auto starczy jedna 5tka
poza tym listkowa niepotrzebie przypilowuje okolice spawu, czyli pocienia blachy z uwagi na swoja elastycznosc a tarcza do pilowania mozna precyzyjnie spilowac sam natmiar spawu listkowa przy spawaniu przydaje sie gdzy element nie bedzie szpachlowany a laczenie jest wypelnione pelnym spawem np w moim przypadku bagaznik wyprawowy, zderzak pod wyciagarke czy w ogolnym zastosowaniu np barierki z nierdzewki ale tez pierwsza warstwe spawu sciaga sie tarcza do pilowania, bo jest to dokladniejsze i bardziej ekonomiczne jak zostawiasz gole wnetrze pociagnij epoksydem, tak jak Ci wczesniej napisalem opakowanie 4l daje 5-5,5ll mieszaniny i starczy na podwozie i karoserie wewnatrz a epoxyd praktycznie sie nie rysuje, np moj tylni zderzak, na ktorym czesto sie staje w butach w piachu, blocie, czesto tez auto na nim potrafi zawisnac przy zjazdach po umyciu dalej wyglada jakby byl dopiero co malowany -------------------- Y60 2,8TD+I
Y60 Long 2,8TD jeszcze bez I CRX EH6 VW Derby 2.0 16v in progress |
|
|
Wspieraj forum |
![]()
Post
#
|
![]() Dotacja ![]() |
|
|
|
![]()
Post
#62
|
|
Frequent User Dołączył: Tue, 26 May 2009 ![]() |
Dzięki wszystkim za rozwinięcie mojego pytania i canbolicowi za przedstawienie swojego warsztatu - bardzo mi to zobrazowało jak i z czym podejść do roboty.
A temat (jeśli dalej go pociągnąć w tym stylu) proponuję zmienić na "odbuduj i upgrade'uj sam hachi'je" ![]() |
|
|
![]()
Post
#63
|
|
Super User Dołączył: Mon, 15 January 2007 Skąd: warszawa ![]() |
Fajnie to wygląda i radzisz sobie z gięciem i cięciem fajnie to wychodzi migomat masz bardzo dobry i maseczka pro kozacze, a co do szpachli to się jeszcze zdziwisz i tam kitu wejdzie zawsze wygląda nie groźnie a potem huhu gdzie ta szpachla dopiero dwa błotniki i już pudełko poszło, tak jak mi przy pewnym projekcie lupo dam fotkę, i wierzcie mi tam kitu poszło oj poszło nie piszę ile bo nikt nie uwierzył, a niby tylko bed look, wlew od motocykla, wlot na błotniku ,ranty odwinąć, kilka fotek i sory za zmianę tematu.
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Jak widać po polerce było zacnie to był typowy dupowóz blask felga konkret nisko szeroko i kapela grała spoko, były plany żeby coś przy swapować ale auto miało pecha po około 4 lub 5 dniach po wyjeździe od nas kolo zaparkował w pięknie wygładzonym tyłeczku lupo tak że siedzisko z tylnego fotela dotykało do przednich masakra złamał się w pół. Jeszcze raz przepraszam za zmianę tematu ale to było odnośnie szpachli. Powodzenia i wytrwania i żeby zapał nie zgasł do pracy, trzymam kciuki bo trzeba mieć troszkę pojęcia żeby się rzucić na taką głęboką wodę, a lakier też sam będziesz robił ?? POZDRO ![]() |
|
|
![]()
Post
#64
|
|
![]() Forum Killer Dołączył: Sat, 14 August 2004 Skąd: Łomianki ![]() |
Robota od podstaw, troche widac ze sie uczysz ale idzie Ci z elementu na element coraz lepiej! No i jest duzo lepiej niz 90% starszych aut na tym forum. Sam robie auto z duzo gorszego stanu i mam dosyc tego wiecznego pylu z tarcz do ciecia we wlosach etc.Ble. Dlatego gratuluje.
OT Jedrek co to jest "bed look"? Wyglad łóżkowy? ![]() |
|
|
![]()
Post
#65
|
|
User Dołączył: Fri, 26 September 2008 Skąd: Wlkp ![]() |
jak Jędrek pisał żeby to wyprowadzić na cacy to szpachli pójdzie od groma
![]() ![]() ![]() rekonstrukcja jak na świerzaka w tych sprawach zasługuje na pochałę, powodzenia w dalszych pracach... -------------------- Największe kłamstwo w Internecie - Szukałem, ale nie znalazłem
|
|
|
![]()
Post
#66
|
|
Super User Dołączył: Mon, 15 January 2007 Skąd: warszawa ![]() |
Co do wyglądu lupo kwestia sporna jeden woli brunetki drugi blondynki nie mam zdjęcia takiego w dzień i już taki wykończony ale wyglądał dobrze bo nadwozie miało kształt inny niż każde lupo pomijając styl w jakim był zrobiony(na życzenie właściciela) powłoka lakieru bezbarwnego robiła niesamowite wrażenie ilość warstw odegrała znaczącą rolę po polerce było lustereczko najmniejszej morki, co do materiałów novol nie jest zły ale jest twardy i ciężko się obrabia(moim skromny zdaniem) myślę że soudal jest zdecydowanie bardziej wdzięczny do obróbki, ja na takie spawy pierwszą warstwę kładę szpachle z aluminium spełnia tą samą rolę co z włóknem ale jest bardziej wdzięczna do obrabiania. Co do seryjnego silnika to powiem że to była kwestia czasu żeby zaczęło śmigać jak trzeba bo turbo kit był już skompletowany tylko niestety dzwon nie pozwolił dokończyć dzieła, a dla tego najpierw zrobiliśmy je na wygląd ponieważ trafiło do nas rozbite przodem i cały przód był rozkwaszony więc dlatego najpierw zaczęło wyglądać, jeszcze raz sorki za odbicie z tematu, aby tak dalej
POZDRO ![]() |
|
|
![]()
Post
#67
|
|
User Dołączył: Sun, 02 December 2007 Skąd: kielce/kraków ![]() |
Co do szpachli to proponowalbym nie szpachle z wloknem szkalnym tylko na gola blache polozyc szpachle z opilkami aluminium i na to szpachle wykonczeniowa.
|
|
|
![]()
Post
#68
|
|
![]() Frequent User Dołączył: Tue, 28 February 2006 Skąd: Wrocław ![]() |
Dzięki wszystkim za rady i miłe słowa!!!
...trochę mnie przeraża akcja szpachlowanie. Już mnie denerwuje ciągły syf w nosie i we włosach przy akcji blacharka, a co dopiero jak będę szpachlował. Jendrek e-30 wielkie dzięki za foto story ![]() (... ale to lupo = nein Aczkolwiek widziałem parę fajnych VW lupo - np. lupo Dahlb'a'ck Racing) Mini update Wspawałem kawałek blachy aby połączyć reperaturkę z ori nadkole. Akcja szybka i niedokładna:( będzie rzeźba przy zabezpieczaniu... ![]() ![]() Będzie ciężko póżniej zabezpieczyć od środka, ale to póżniej... dla urozmaicenia pospawałem trochę w środku...dokładnie pół środka ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Czyszczenie było męczące, samo spawanie spoko:d Martii tak zrobię. Epoksydową środek i podwozie. Dzięki! Jeyoo ![]() -------------------- -------------------------------------------------------
Total-K-Oss |
|
|
![]()
Post
#69
|
|
![]() Frequent User Dołączył: Wed, 08 October 2008 Skąd: Warszawa ![]() |
Czyszczenie było męczące, samo spawanie spoko:d Piękna robota... trochę Ci co prawda teraz nie zazdroszczę temperatury do roboty... no chyba, że sobie tam klimatyzator postawiłeś. ![]() Piotrek. -------------------- First project - Almera GTiR... :)
_http://www.racingforum.pl/N16-meskie-t56686.html “Nothing is impossible for the person who doesn’t have to do it." Tony Collins |
|
|
![]()
Post
#70
|
|
![]() Forum Killer Dołączył: Mon, 10 October 2005 Skąd: Kraków/Łódź/Tarnów/Dębica ![]() |
Przy tych temparaturach na zewnątrz ja mam w garażu jakieś 21 st C.
Sorry za OT. |
|
|
![]()
Post
#71
|
|
![]() Super User Dołączył: Tue, 18 May 2004 Skąd: Sz-n ![]() |
przy malowaniu epoksydem 1wsza warstwe poloz pedzlem tak zeby zalac spawy, pozniej 3 warstwy pistoletem
pozniej wszystkie spawy oblec guma (masa uszczelniajacoklejaca) polecam BOLLa, w tubach, bardzo dobrze sie rozprowadza rozcienczajac z nitro, testowalem juz kilka rodzai gum i jakos BOLLa lubie najbardziej w profile zamkniete wtryskujesz wosk, tez moze byc BOLLa, dostepny w puchach jak do baranka, tylko ze na koncowke zakladasz wezyk, warto wylozyc podloge kartonami bo cholerstwo ciezko pozniej usunac z podlogi wewnetrzne blotnikiwarto wymalowac na sam koniec guma rozcienczona z farba chlorokauczukowa, barankiem i nitro zamalowane 3krotnie tworzy warstwe ok 2-3mm gumowatej powierzchni chroniacej blache przed kamieniami itp samego baranka nie polecam - jest higroskopijny i pije wode, a po zimie czesto odpada platami, dlatego mieszam go z chlorokauczukiem i guma -------------------- Y60 2,8TD+I
Y60 Long 2,8TD jeszcze bez I CRX EH6 VW Derby 2.0 16v in progress |
|
|
![]()
Post
#72
|
|
Super User Dołączył: Fri, 11 March 2005 Skąd: SRC ![]() |
przy malowaniu epoksydem 1wsza warstwe poloz pedzlem tak zeby zalac spawy, pozniej 3 warstwy pistoletem pozniej wszystkie spawy oblec guma (masa uszczelniajacoklejaca) polecam BOLLa, w tubach, bardzo dobrze sie rozprowadza rozcienczajac z nitro, testowalem juz kilka rodzai gum i jakos BOLLa lubie najbardziej w profile zamkniete wtryskujesz wosk, tez moze byc BOLLa, dostepny w puchach jak do baranka, tylko ze na koncowke zakladasz wezyk, warto wylozyc podloge kartonami bo cholerstwo ciezko pozniej usunac z podlogi wewnetrzne blotnikiwarto wymalowac na sam koniec guma rozcienczona z farba chlorokauczukowa, barankiem i nitro zamalowane 3krotnie tworzy warstwe ok 2-3mm gumowatej powierzchni chroniacej blache przed kamieniami itp samego baranka nie polecam - jest higroskopijny i pije wode, a po zimie czesto odpada platami, dlatego mieszam go z chlorokauczukiem i guma Martii jaką farbe epoksydową dokładnie możes polecić? chodzi mi o dokładną nazwe, producenta, rodzaj, kolor(potrzebuje czarny ![]() oraz najlepiej gdzie ja można bezproblemowo dostać? Sądze ze nie tylko mnie przyda sie dokładna informacja o farbie sprawdzonej którą można pomalowac cały dół bez obaw Projekt zacny ![]() -------------------- Skoda 120 1.4T
525d F11 |
|
|
![]()
Post
#73
|
|
![]() Super User Dołączył: Tue, 18 May 2004 Skąd: Sz-n ![]() |
juz wczesniej napisalem
SIGMA http://www.sigmacoatings.com.pl/sigma/dystrybutorzy.xml zawsze mozna wygooglowac farby przemyslowe i znalezc cos w swoim regionie -------------------- Y60 2,8TD+I
Y60 Long 2,8TD jeszcze bez I CRX EH6 VW Derby 2.0 16v in progress |
|
|
![]()
Post
#74
|
|
![]() Frequent User Dołączył: Sun, 11 January 2009 ![]() |
Jakiś postęp?
-------------------- Fiesta XR2i ITB
|
|
|
![]()
Post
#75
|
|
![]() Frequent User Dołączył: Tue, 28 February 2006 Skąd: Wrocław ![]() |
erhm, mini postęp
![]() Walka z rudym na prawej stronie. Dużo tego, ale w końcu auto ma 23 lata... Wycinanie ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() jeyoo ![]() -------------------- -------------------------------------------------------
Total-K-Oss |
|
|
![]()
Post
#76
|
|
![]() Frequent User Dołączył: Tue, 28 February 2006 Skąd: Wrocław ![]() |
kolejny mini update
Troche się namęczyłem z gniazdem sprężyny z tej strony. Ponieważ ciężko było "odczepić", więc trochę się pogięła. Dużo małych spawów, młotkowania, ściski oraz 4 pręty dały radę. Gniazdo wróciło na miejsce. Oczywiście po oczyszczeniu i zagruntowaniu. ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Wyciełem również drugą kieszeń. ![]() ...i dokończyłem spawanie środka ![]() ![]() -------------------- -------------------------------------------------------
Total-K-Oss |
|
|
![]()
Post
#77
|
|
![]() Super User Dołączył: Wed, 11 January 2006 Skąd: Żyrardów ![]() |
Widzę że, świetny i ciekawy projekt się szykuje, widać masę roboty włożoną w renowację i przeróbki chyba najważniejszej części pojazdu czyli karoserii. Temat staje się niemalże kompendium wiedzy o reanimacji i przeróbkach "budy". Życzę powodzenia w dalszych pracach!!!
-------------------- Było: Łada 1.3 turbo-nitro, Ibiza FR TDI + GTB.
Jest: Corsa C 380KM/420Nm + Zafira B OPC (jeszcze seria). |
|
|
![]()
Post
#78
|
|
User Dołączył: Sun, 21 December 2008 ![]() |
Łączenie blach na zakładkę jest beee czasem warto dłużej pokombinować, ale połączyć doczołowo.. Zamiast punktowych spawów co kilka cm (jak pokazałeś we wnętrzu), lepiej pod względem wytrzymałościowym stosować technikę 2 cm spawu - 3 cm przerwy. Jak rozwiercasz zgrzewy to rozwiercaj tylko jedną blachę a nie obie (na wylot).
|
|
|
![]()
Post
#79
|
|
![]() Frequent User Dołączył: Tue, 28 February 2006 Skąd: Wrocław ![]() |
Łączenie blach na zakładkę jest beee czasem warto dłużej pokombinować, ale połączyć doczołowo.. Zamiast punktowych spawów co kilka cm (jak pokazałeś we wnętrzu), lepiej pod względem wytrzymałościowym stosować technikę 2 cm spawu - 3 cm przerwy. Jak rozwiercasz zgrzewy to rozwiercaj tylko jedną blachę a nie obie (na wylot). Zgadzam się. W sprawie punktowego spawania to Toyota wsadziła dużo "baranka" między blachy, a dwa, że albo to moje umiejętności albo spawarka(raczej pierwsze), ale za cholerę nie mogę ustawić automatu. Albo za mało albo pali. Mówię tutaj o cienkiej blachy oczywiście. Miałem dwa rozwiertaki i popękały. Teraz czekam na choinkę, a na razie wiercę zwykłym wiertłem:D Dzięki za rady i za miłe słowa! -------------------- -------------------------------------------------------
Total-K-Oss |
|
|
![]()
Post
#80
|
|
User Dołączył: Sun, 21 December 2008 ![]() |
Miałem tego Bestera i do blachy ~0,8-1 (w zależności od gatunku) dobre nastawy to 1 stopień na napięciu i ok. 2,5 na prądzie/posuwie drutu. Zresztą jak popatrzysz na charakterystykę w instrukcji to nawet z grubsza się ona z tym zgadza. Konserwacja trochę bruździ przy spawaniu, ale wystarczy trochę wolniej przesuwać ręk\ą (dłużej nagrzewać) i się wytapia, fakt, że wtedy trochę się dymi, ale nie ma innego sposobu. Poćwiczysz i dojdziesz do wprawy
![]() |
|
|
![]() ![]() |
![]() |
Wersja Lo-Fi | Aktualny czas: Saturday, 02 August 2025 - 12:10 |