Tłumiki przelotowe - budowa |
Tłumiki przelotowe - budowa |
Thu, 28 May 2009 - 18:47
Post
#1
|
|
User Dołączył: Fri, 19 August 2005 Skąd: Sieradz |
Witam
W moim tiburonie zamontowany mam układ 2,5 cala z kwasówki z kolektorem 4-1 Środkowy tłumik wypełniony jest opiłkami/ trocinami kwasówki a koncowe owinięte specjalną watą. Autko chodzi bez KATA lecz odgłos wydobywający sie jest bardzo metaliczny, charczący dlatego tez został wstawiony drugi tłumik środkowy wypełniony wata tą samą co tylne tłumiki. Teraz dzwięk metaliczny zanikł lecz powstał bass i autko jest mniej nerwowe na pedał gazu niz poprzednio. Prosze o wypowiedzenie sie znawców czy tak moze to pozostać ? Czy przypadkiem przez zamontowanie dodatkowego tłumika nie stracił mocy. A moze wywalić jeden tłumik srodkowy, tylko ktory, ten z watą czy z trocinami ? Dodam iż cały wydech robiony był w Łodzi u Bartka - Basmot. P.S. a tak wogole czym powinny byc wypełnione srodkowe przelotowe tłumiki ? |
|
|
Wspieraj forum |
Thu, 28 May 2009 - 18:47
Post
#
|
Dotacja |
|
|
|
Fri, 29 May 2009 - 21:02
Post
#2
|
|
User Dołączył: Fri, 19 August 2005 Skąd: Sieradz |
Moze ktos jednak posiadajacy wiedze w tym temacie odpowie mi wyczerpująco na w/w pytania ?
|
|
|
Fri, 29 May 2009 - 23:04
Post
#3
|
|
Forum Homee Dołączył: Sat, 21 December 2002 Skąd: Płock |
Na forum mało kto z "producentów" zdradzi Ci jak powininno być prawidłowo zrobione wygłuszenie w sportowym tłumiku.
Jeżeli tłumik kupiłeś w bas-mot to chyba nie dziwne że masz bas Co do wypełnień to są różne szkoły. Można tłumik wypełnić samą wełną kwasoodporną ale nie praktykowałem takiego rozwiązania, można i samą wełną mineralną ale takiego rozwiązania też nie praktykowałem. Jeżeli chcesz kupić tłumik sportowy to wal na priva bo ostatnio po 6 latach (wiem że to śmiesznie długo) zgłębiania wiedzy na ten temat sam zacząłem bawić się w domową produkcję. Jeżeli oczekujesz że ktoś na forum udostępni co całe know-how w tym temacie to niestety ale szybciej doczekamy się dokładnej instrukcji Remapów silników VAG tu na forum choć czas trwania wgrania "uniwersalnej" mapy trwa +- 20-30 minut czyli 50 razy krócej niż zrobienie jednego tłumika a kosztuje 4-5 razy tyle a tu oprócz pieniędzy włożonych w sprzęt do produkcji dodatkowo płacisz za materiały potrzebne na budowę tłumika. Może jestem trochę złośliwy w kierunku stroicieli ale argumentacja że wiedza i sprzęt kosztuje niewiadomo ile ma się nijak do cen panujących na rynku. Dobry aparat USG kosztuje 200-300 tyś nie pisząc o topowych powyżej 400tyś, wiedza kilkadziesiąt tyś zł, odpowiedzialność no i 13 lat nauki żeby móc stawiać pieczatkę pod wykonanym badaniem. Koszt badania 70-150zł czas trwania 15-35minut. Pozdrawiam i przepraszam za wywody, zresztą słuszne... -------------------- Wicemistrz Polski i Mistrz Pucharu PZMot na 1/4 mili w klasie Profi+ 2003r.
Ostatnie projekty :2 X BMW M3 3.0 Turbo ,Audi A3 1.8T,Seat Ibiza 1.8T, 2XBMW 325 Turbo, 2xAudi S3, 6xBMW E46 330i + 325 Supercharged by MTG wiecek1@neostrada.pl gg 5424844 Sportowe układy wydechowe,uturbianie aut,instalacje kompresorów... |
|
|
Sat, 30 May 2009 - 10:12
Post
#4
|
|
User Dołączył: Fri, 19 August 2005 Skąd: Sieradz |
No tak ale kto odpowie jaki tłumik powinien byc w miejscu tłumika środkowego przelotowego czy ten z trocinami opiłkow kwasówki czy ten z waty ?
Na tym etapie mam dwa zamontowane srodkowe tłumiki jeden z wypelniony watą ceramiczną a drugi trocinami kwasówki i ktory wyciąć najlepiej ? |
|
|
Sat, 30 May 2009 - 13:05
Post
#5
|
|
prawie jak integra Dołączył: Mon, 29 December 2003 Skąd: waw |
o ile mnie pamiec nie myli, to welna nierdzewna owinieta tylko dookola perforowanej rury, reszta tlumika wypelniona wata.
mario, robisz jeden tlumik 25 godzin? |
|
|
Sat, 30 May 2009 - 13:41
Post
#6
|
|
User Dołączył: Fri, 19 August 2005 Skąd: Sieradz |
A tak do wątku. Z czego powinien zbudowany/ wypełniony być tłumik środkowy przelotowy ???
|
|
|
Wed, 10 Jun 2009 - 20:23
Post
#7
|
|
User Dołączył: Fri, 19 August 2005 Skąd: Sieradz |
Podpowie ktoś czym powinien byc wypełniony środkowy tłumik przelotowy ?
Mam dylemat ktory wyciąć czy ten z opiłkami metalowymi czy ten z watą. |
|
|
Wed, 10 Jun 2009 - 20:46
Post
#8
|
|
Super User Dołączył: Thu, 17 August 2006 Skąd: Warszawa |
o ile mnie pamiec nie myli, to welna nierdzewna owinieta tylko dookola perforowanej rury, reszta tlumika wypelniona wata. wot i cala filozofia konstrukcji. reszta to rodzaj, jakosc i ilosc uzytych materialow. roznica w wadze, miedzy takimi samymi tlumikami (wymiarowo) z firmy xxx i yyy potrafi wyniesc kilkadziesiat procet. i stad roznica w glosnosci i CENIE pozdr spajk |
|
|
Thu, 11 Jun 2009 - 00:32
Post
#9
|
|
Forum Killer Dołączył: Wed, 11 January 2006 Skąd: www.ztr-tuning.pl |
Moze ktos jednak posiadajacy wiedze w tym temacie odpowie mi wyczerpująco na w/w pytania ? Wracaj do Bartka coś zaradzi jest Mistrzem w kwasówce samochodowej i ukł. wydechowych - ma teraz nowe rewelacyjne wypełnienia Więcej na PW -------------------- Celica ZTR Drag FWD Turbo 2GR-FE 1057HP 1075Nm 1/4 Best ET 9.5sec./260Km/h
Mistrz Polski Rover ZTR 1548cc 450HP BEST ET 10.83/400m TUNING TECHNICZNY I ELEKTRONICZNY WSZYSTKICH MAREK-INSTALACJE TURBO,CZĘŚCI ZAMIENNE,UKŁ. HAMULCOWE I ZAWIESZENIA,POMIAR MOCY, ECUMASTER EMU DET3 itp... Odwiedź moją stronę Celica ZTR Drag FWD Odwiedź moją stronę ZTR-Tuning |
|
|
Wersja Lo-Fi | Aktualny czas: Friday, 19 April 2024 - 04:35 |