Shoutbox 0 nowych PW 


4 Stron V  < 1 2 3 4 >  
Reply to this topicStart new topic
> Z czego wynikają te różnice w wynikach na hamowni
EX
post Thu, 30 Oct 2003 - 18:06
Post #21


Forum Killer
Dołączył: Fri, 09 May 2003
Skąd: Polska





CYTAT("PatTDI":1w217jwf)
CYTAT("EX":1w217jwf)
I tak nigdy nie wiesz jakiego szajsu do zbiornika nalejesz.Na to nawet czary nie pomogą.Na stan filterka powietrza ,paiwa i innych czynników wpływających na stratę mocy.A obciążeniowa prawie nigdy nie jest w stanie zapewnić odpowiedniego chłodzenia do przeciągającego się pomiaru.Zresztą szereg hamowni obciążeniowych proste pomiary wykonuje w trybie inercji.Więc z pomiaru zostaje tylko nazwa hamowni.


Zapraszam Andzeja do Krakowa na ul.Ciepłownicza zeby zobaczyc co to jest profesionalny nadmuch lub za niedlugo do Bielska do firmy ecusoft.
Nie chce sie z nikim kłócic ale wydaje mi sie ze hamownie v-techu maja swoj swiat. Przedz wszystkim nikt nie gwarantuje dobrego wyniku.

Spoko nic nie zmieni faktu że to tuner daje power a nie hamownia więc można mieć sper hiper kosmos itd. rolki i to niczego nie zmieni.Jak masz wątpliwości to zapraszam cię na pokaz strojenia ty pokazujesz gdzie chcesz mieć więcej a gdzie mniej ja pisze hamujemy i tak ma być.Jak na razie to dla mnie zbędny wydatek który niczego nowego nie wnosi poza tym że zmusza właściciela tak drogiegio wynalazku do nadrabiania wydatków ceną usługi. Ostatnio striłem BMW 325 po dodaniu turbiny i nie bolał mnie brak obciążeniowej rolkowni Wynik to prawie 300ps i 450NM


--------------------
UNITRONIC
Nie tylko VAG i nie tylko diesel
http://www.unitronic.pl
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Wspieraj forum
post Thu, 30 Oct 2003 - 18:06
Post #


Dotacja






Dotacja na forum
Go to the top of the page
 
Quote Post
PatTDI
post Thu, 30 Oct 2003 - 18:15
Post #22


Forum Homee
Dołączył: Wed, 27 November 2002
Skąd: Bielsko-Biała





CYTAT("EX":z7xfvdyh)
CYTAT("PatTDI":z7xfvdyh)
CYTAT("EX":z7xfvdyh)
I tak nigdy nie wiesz jakiego szajsu do zbiornika nalejesz.Na to nawet czary nie pomogą.Na stan filterka powietrza ,paiwa i innych czynników wpływających na stratę mocy.A obciążeniowa prawie nigdy nie jest w stanie zapewnić odpowiedniego chłodzenia do przeciągającego się pomiaru.Zresztą szereg hamowni obciążeniowych proste pomiary wykonuje w trybie inercji.Więc z pomiaru zostaje tylko nazwa hamowni.


Zapraszam Andzeja do Krakowa na ul.Ciepłownicza zeby zobaczyc co to jest profesionalny nadmuch lub za niedlugo do Bielska do firmy ecusoft.
Nie chce sie z nikim kłócic ale wydaje mi sie ze hamownie v-techu maja swoj swiat. Przedz wszystkim nikt nie gwarantuje dobrego wyniku.

Spoko nic nie zmieni faktu że to tuner daje power a nie hamownia więc można mieć sper hiper kosmos itd. rolki i to niczego nie zmieni.Jak masz wątpliwości to zapraszam cię na pokaz strojenia ty pokazujesz gdzie chcesz mieć więcej a gdzie mniej ja pisze hamujemy i tak ma być.Jak na razie to dla mnie zbędny wydatek który niczego nowego nie wnosi poza tym że zmusza właściciela tak drogiegio wynalazku do nadrabiania wydatków ceną usługi. Ostatnio striłem BMW 325 po dodaniu turbiny i nie bolał mnie brak obciążeniowej rolkowni Wynik to prawie 300ps i 450NM


zle mnie zrozumiales Andrzej. poprostu uwazam ze wyniki hamowi v-techu nie pokrywaja sie z realna moca to wszystko. moze inaczej wyniki sie pokrywaja ale ich przebiegi nigdy sie nie zgodza z tym co jest na drodze. a na obiazeniowej hamowni mozna poprzez obciazenie przeprowadzic wlasnie taka symulacje. do uzyskania wyniku na serii a potem na programie jest jak najbardziej odpowiednia hamownia inercyjna.


--------------------
CompSport
Profesjonalnie Strojony Chiptuning
http://www.compsport.pl

696030909
696030910
33 8213118
GG 3643857
Go to the top of the page
 
+Quote Post
EX
post Thu, 30 Oct 2003 - 19:17
Post #23


Forum Killer
Dołączył: Fri, 09 May 2003
Skąd: Polska





To że na obciążeniowej wynik będzie mniejszy to jest oczywiste nawet wiem dlaczego i nie twierdze że nie chciał bym mieć takiej Generalnie spko i nie ma się o co spierać


--------------------
UNITRONIC
Nie tylko VAG i nie tylko diesel
http://www.unitronic.pl
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Maxxx
post Thu, 30 Oct 2003 - 20:47
Post #24


skan-mir.pl
Dołączył: Tue, 15 April 2003
Skąd: Warszawa





CYTAT("RUfi":2s9nzyf1)
Jakby do modlina jeżdzili tylko ludzie,którzy mają szanse wygrac to by startowało 5 samochodów . Po to są te zawody by móc sie sprawdzić, poczuć adrenalinę itp

True


--------------------
Honda Accord TYPE-R
Go to the top of the page
 
+Quote Post
PatTDI
post Thu, 30 Oct 2003 - 23:50
Post #25


Forum Homee
Dołączył: Wed, 27 November 2002
Skąd: Bielsko-Biała





CYTAT("EX":3nkw7k2g)
To że na obciążeniowej wynik będzie mniejszy to jest oczywiste nawet wiem dlaczego i nie twierdze że nie chciał bym mieć takiej Generalnie spko i nie ma się o co spierać


Nie bedzie mniejszy Oto moje wykresy z hamowni u Master'sa i Daniela w TTC to porownasz.

[url:3nkw7k2g]http://www.gaweda.com/Matschke/Zdjecia/Wykresy/patTDI1.jpg[/url:3nkw7k2g]
[url:3nkw7k2g]http://www.gaweda.com/Matschke/Zdjecia/Wykresy/patTDI2.jpg[/url:3nkw7k2g]


--------------------
CompSport
Profesjonalnie Strojony Chiptuning
http://www.compsport.pl

696030909
696030910
33 8213118
GG 3643857
Go to the top of the page
 
+Quote Post
KoLoS
post Fri, 31 Oct 2003 - 07:42
Post #26


User
Dołączył: Wed, 29 October 2003
Skąd: Żyrardów| Zakazane miasto





CYTAT("Pabi":2k8e1zzv)
CYTAT("KoLoS":2k8e1zzv)
ja chce tylko troszke go ożywić i po wqrzać ludzi

Kolos, ale Ty już nawet bez wirusa "denerwujesz" ludzi podczas klubowych wyścigów


no co Ty teraz to co najwyżej daje do myślenia


--------------------
Był Leon 1M ARL+ jest AGU...
Go to the top of the page
 
+Quote Post
mario q.
post Fri, 31 Oct 2003 - 17:50
Post #27


Forum Clubber
Dołączył: Sat, 29 March 2003
Skąd: Warszawa





Hym... Takie pytanie mi się nasówa....

Czy ma wpływ na pomiar na hamowni inercyjnej z jaką siłą auto jest dociskane pasami do rolek???

Nie wiem dokładnie i dlatego się pytam czy te wyniki mogę się jakoś różnić???

Pozdro...


--------------------
RS4 powered by MT&Sportmile 3070/6046szt. :D


Do zobaczenia Jasięty, do zobaczenia....................... [']
Go to the top of the page
 
+Quote Post
EX
post Fri, 31 Oct 2003 - 17:52
Post #28


Forum Killer
Dołączył: Fri, 09 May 2003
Skąd: Polska





CYTAT("mario q.":1v8eusq4)
Hym... Takie pytanie mi się nasówa....

Czy ma wpływ na pomiar na hamowni inercyjnej z jaką siłą auto jest dociskane pasami do rolek???

Nie wiem dokładnie i dlatego się pytam czy te wyniki mogę się jakoś różnić???

Pozdro...

Wynik mocy na silniku się nie zmieni .Zmienią się tylko opory toczenia


--------------------
UNITRONIC
Nie tylko VAG i nie tylko diesel
http://www.unitronic.pl
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Piotrekk
post Mon, 03 Nov 2003 - 02:34
Post #29


Forum Homee
Dołączył: Fri, 18 October 2002
Skąd: Wawa





dzisiaj czytalem w GT ze hamowali fabiana Rs i miala 144 ps i 363 NM !!!!!!
troszke sporo wyszlo szczegolnie tego momentu ,jak to sie ma do hamowanych wczesniej PD przez kolegow
hamownia chiptronic of course
Go to the top of the page
 
+Quote Post
PatTDI
post Mon, 03 Nov 2003 - 08:09
Post #30


Forum Homee
Dołączył: Wed, 27 November 2002
Skąd: Bielsko-Biała





CYTAT("Piotrekk":1ikgeh89)
dzisiaj czytalem w GT ze hamowali fabiana Rs i miala 144 ps i 363 NM !!!!!!
troszke sporo wyszlo szczegolnie tego momentu ,jak to sie ma do hamowanych wczesniej PD przez kolegow
hamownia chiptronic of course


jak bys poczytal archiwum to bys wiedzial.

jesli chodzi o moje odczucie. Norma


--------------------
CompSport
Profesjonalnie Strojony Chiptuning
http://www.compsport.pl

696030909
696030910
33 8213118
GG 3643857
Go to the top of the page
 
+Quote Post
RUfi
post Mon, 03 Nov 2003 - 18:06
Post #31


Forum Clubber
Dołączył: Sat, 26 October 2002
Skąd: WWA





Mój wynik na serii na hamowni u MAster/sa to : 140KM i 346nM wieć jestem zadowolony
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Piotrekk
post Mon, 03 Nov 2003 - 19:13
Post #32


Forum Homee
Dołączył: Fri, 18 October 2002
Skąd: Wawa





moj dzisiejszy 105 i 240 NM i tez jestem zdziwiony na plus bo wydawalo mi sie ze auto jakos mocy nima a tu sie okazuje ze jednak jest
eh te TDI
Go to the top of the page
 
+Quote Post
mario q.
post Tue, 04 Nov 2003 - 00:09
Post #33


Forum Clubber
Dołączył: Sat, 29 March 2003
Skąd: Warszawa





CYTAT("Piotrekk":3dz7ps8i)
moj dzisiejszy 105 i 240 NM i tez jestem zdziwiony na plus bo wydawalo mi sie ze auto jakos mocy nima a tu sie okazuje ze jednak jest
eh te TDI

Czyżby już czas było zmienić fotki w podpisie???


--------------------
RS4 powered by MT&Sportmile 3070/6046szt. :D


Do zobaczenia Jasięty, do zobaczenia....................... [']
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Piotrekk
post Tue, 04 Nov 2003 - 00:16
Post #34


Forum Homee
Dołączył: Fri, 18 October 2002
Skąd: Wawa





CYTAT("mario q.":1frg3jn3)
CYTAT("Piotrekk":1frg3jn3)
moj dzisiejszy 105 i 240 NM i tez jestem zdziwiony na plus bo wydawalo mi sie ze auto jakos mocy nima a tu sie okazuje ze jednak jest
eh te TDI

Czyżby już czas było zmienić fotki w podpisie???

jeszcze nie tzn jedze 307 w tej chwili i cos mi oslabilo tzn tak myslalem a tu 105 francuskich konikow
Go to the top of the page
 
+Quote Post
M@rek
post Tue, 04 Nov 2003 - 22:38
Post #35


User
Dołączył: Fri, 17 October 2003
Skąd: Krakówek





CYTAT("PatTDI":21x2cowe)
CYTAT("EX":21x2cowe)
CYTAT("PatTDI":21x2cowe)
CYTAT("EX":21x2cowe)
I tak nigdy nie wiesz jakiego szajsu do zbiornika nalejesz.Na to nawet czary nie pomogą.Na stan filterka powietrza ,paiwa i innych czynników wpływających na stratę mocy.A obciążeniowa prawie nigdy nie jest w stanie zapewnić odpowiedniego chłodzenia do przeciągającego się pomiaru.Zresztą szereg hamowni obciążeniowych proste pomiary wykonuje w trybie inercji.Więc z pomiaru zostaje tylko nazwa hamowni.


Zapraszam Andzeja do Krakowa na ul.Ciepłownicza zeby zobaczyc co to jest profesionalny nadmuch lub za niedlugo do Bielska do firmy ecusoft.
Nie chce sie z nikim kłócic ale wydaje mi sie ze hamownie v-techu maja swoj swiat. Przedz wszystkim nikt nie gwarantuje dobrego wyniku.

Spoko nic nie zmieni faktu że to tuner daje power a nie hamownia więc można mieć sper hiper kosmos itd. rolki i to niczego nie zmieni.Jak masz wątpliwości to zapraszam cię na pokaz strojenia ty pokazujesz gdzie chcesz mieć więcej a gdzie mniej ja pisze hamujemy i tak ma być.Jak na razie to dla mnie zbędny wydatek który niczego nowego nie wnosi poza tym że zmusza właściciela tak drogiegio wynalazku do nadrabiania wydatków ceną usługi. Ostatnio striłem BMW 325 po dodaniu turbiny i nie bolał mnie brak obciążeniowej rolkowni Wynik to prawie 300ps i 450NM


zle mnie zrozumiales Andrzej. poprostu uwazam ze wyniki hamowi v-techu nie pokrywaja sie z realna moca to wszystko. moze inaczej wyniki sie pokrywaja ale ich przebiegi nigdy sie nie zgodza z tym co jest na drodze. a na obiazeniowej hamowni mozna poprzez obciazenie przeprowadzic wlasnie taka symulacje. do uzyskania wyniku na serii a potem na programie jest jak najbardziej odpowiednia hamownia inercyjna.

Skąd to przekonanie, że nasze hamownie nie pokazują realnych wartości i dlaczego wyniki "z drogi" miałyby nie zgadzać się z pomiarem hamownianym? Swego czasu GT zrobiło test działających w Polsce hamowni i z tego co pamiętam wartości uzyskiwane na hamowniach Macha, Bosch i na naszych były mocno zbliżone do siebie co do wartości jak i kształtu. Poza tym hamownia nie jest żadnym zegarkiem z wodotryskiem. Ma mierzyć i tyle, a problemem pozostaje oprogramowanie, a co za tym idzie, ilość punktów pomiarowych między którymi dokonuje się uśrednienia. Na marginesie; dokładniejsze zawsze były urządzenia inercyjne, a szczytem "szpanu" jest praktycznie laboratoryjny sprzęt z jedną rolką o średnicy ponad 1 mb i wadze około 1 tony. I nie jesteśmy przeciwnikami hamowni obciążeniowych, gdyż takie też wykonujemy na zamówienie.


--------------------
ten nie popełnia błedów, co nic nie robi
Go to the top of the page
 
+Quote Post
PatTDI
post Tue, 04 Nov 2003 - 23:06
Post #36


Forum Homee
Dołączył: Wed, 27 November 2002
Skąd: Bielsko-Biała





Marku napisalem ze Wasze hamownie podaja realne wartosci ale przebieg krzywych mocy i momentu obrotowego nigdy nie odzwierciedla tego co jest naprawde. do tego musi byc obciazenie


--------------------
CompSport
Profesjonalnie Strojony Chiptuning
http://www.compsport.pl

696030909
696030910
33 8213118
GG 3643857
Go to the top of the page
 
+Quote Post
M@rek
post Wed, 05 Nov 2003 - 23:19
Post #37


User
Dołączył: Fri, 17 October 2003
Skąd: Krakówek





OK, ale dlaczego? Patryk, przyjmę Twoją argumentację, gdy poprzesz ją racjonalnymi argumentami Przecież z technicznego punktu widzenia ciągłe pomiary charakterystyk silników nie różnią się w obu metodach, tylko w trybie inercyjnym stałe obciążenie wynika z masy rolek, a w trybie obciążeniowym jest generowane przez hamulec (dosyć mała masa rolek). Efekt winien być taki sam lub co najmniej zbliżony. Miałem okazję dobrze poznać Machę u chłopaków z Jetronika, w czasach, kiedy ani my ani nikt inny nie myślał o produkcji hamowni, a co najwyżej o jej zakupie i muszę powiedzięć, że dużych różnic nie widziałem. Szczerze mówiąc tryb obciążeniowy w polskim wydaniu pozostawia wiele do życzenia. Te profesjonalne nadmuchy o których piszesz mają się nijak do rzeczywistych prędkości powietrza opływającego samochód podczas realnej jazdy i ciut dłuższe potrzymanie auta przy określonych obrotach i wymuszonym obciążeniu prowadzi do przegrzania silnika i zmiany map na których pracuje, co nie jest zbyt dobre przy strojeniu, bo wyniki nie są miarodajne. Raz widziałem w Niemczech profesjonalną obciążeniówkę, ale z chłodzenia wentylatory były jednym z elementów systemu (jeden dmuchał bezpośrednio na turbinę, drugi symulował przepływ powietrza pod samochodem, trzeci był ustawiony na chłodnicę). Równie ważne były natryski wody na intercooler i cały wydech. Dopiero w takich warunkach silnik zachowywał się prawie stabilnie przy strojeniu.


--------------------
ten nie popełnia błedów, co nic nie robi
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Mancer
post Wed, 05 Nov 2003 - 23:29
Post #38


Super User
Dołączył: Wed, 18 December 2002





CYTAT("M@rek":2zhlsp1o)
OK, ale dlaczego? Patryk, przyjmę Twoją argumentację, gdy poprzesz ją racjonalnymi argumentami

A czy mogbys zajrzec [url=http://forum.streetracing.pl/viewtopic.php?t=6912:2zhlsp1o]tu[/url:2zhlsp1o] i skometowac moje dziwne odczucia ?

Poza tym czasem podobno trafiaja sie samochody "niemierzalne". Tj na hamowni wychodza im dziwne/zafalszowane wyniki. AFAIR w jakims artukule czytalem, ze jakas Alfa nie dala sie dobrze zmierzyc w Chiptroniku. Podobnie Atur mial baaardzo dziwny wykres na szwedzkim chipie.
Go to the top of the page
 
+Quote Post
pegas
post Thu, 06 Nov 2003 - 00:43
Post #39


Frequent User
Dołączył: Thu, 17 April 2003
Skąd: Warszawa-Ursynów





Z tego co pamiętam to z Alfą były problemy bo miała elektroniczny gaz
Pozdrawiam


--------------------
RS3 8Y Daily
E36 M54B30 Track
Go to the top of the page
 
+Quote Post
plask
post Thu, 06 Nov 2003 - 11:15
Post #40


Rookie
Dołączył: Thu, 06 November 2003
Skąd: Kraków





CYTAT("M@rek":9brng8x4)
OK, ale dlaczego? Patryk, przyjmę Twoją argumentację, gdy poprzesz ją racjonalnymi argumentami Przecież z technicznego punktu widzenia ciągłe pomiary charakterystyk silników nie różnią się w obu metodach, tylko w trybie inercyjnym stałe obciążenie wynika z masy rolek, a w trybie obciążeniowym jest generowane przez hamulec (dosyć mała masa rolek). Efekt winien być taki sam lub co najmniej zbliżony. Miałem okazję dobrze poznać Machę u chłopaków z Jetronika, w czasach, kiedy ani my ani nikt inny nie myślał o produkcji hamowni, a co najwyżej o jej zakupie i muszę powiedzięć, że dużych różnic nie widziałem. Szczerze mówiąc tryb obciążeniowy w polskim wydaniu pozostawia wiele do życzenia. Te profesjonalne nadmuchy o których piszesz mają się nijak do rzeczywistych prędkości powietrza opływającego samochód podczas realnej jazdy i ciut dłuższe potrzymanie auta przy określonych obrotach i wymuszonym obciążeniu prowadzi do przegrzania silnika i zmiany map na których pracuje, co nie jest zbyt dobre przy strojeniu, bo wyniki nie są miarodajne. Raz widziałem w Niemczech profesjonalną obciążeniówkę, ale z chłodzenia wentylatory były jednym z elementów systemu (jeden dmuchał bezpośrednio na turbinę, drugi symulował przepływ powietrza pod samochodem, trzeci był ustawiony na chłodnicę). Równie ważne były natryski wody na intercooler i cały wydech. Dopiero w takich warunkach silnik zachowywał się prawie stabilnie przy strojeniu.


Marku troche mylisz znaczenia, tzn strojenie auta na hamowni inercyjnej polega na tym ze zminiacie soft i hamujecie auto, znowu zmieniacie i hamujecie itd do uzyskania zadanych wynikow. Ale na hamowni inercyjnej nie mozecie zablokowac samochodu tak aby stale utrzymywal silnik np. 2000 obr/min niezaleznie od zadanego obciazenia i wtedy mozna "robic" charakterystyke softu online. Nie mozecie takze sprawdzic jak sie sie zmieniaja osiagi silnika w czasie przy zatrzymanych obrotach. Co mi z tego ze moje silnik wydala z sie przy 2500 obr/min np 100ps jak po dwoch sekundach (cooler sie nagrzewa) juz ma 95 ps a 30 sek cale 90 90 poniewaz mam coraz mniejsza ilosc powietrza po (coolerek coraz cieplejszy) i co gorsza pojawia sie dymienie. Mnie nie interesuja konie zamierzone gdzies tam w krotkim czasie tylko ps ktore silnik z siebie wydala przy wyscigu spod swiatel. Dla wyjasnienia podam przyklad mamy dwa indentyczne auta np. z silnikiem asv roznia sie tylko jednym szczegolem czyli ic jeden ma seryjne ic (schowane gdzies za zderzakiem i do tego malutkie) drugi ma duze ic np z tdi 150. Stroimy fury tak aby auta mialy takie same parametry na hamowni inercyjnej np 125ps 300mn wiec wedlug hamowni inercyjnej auta sa takie same. Stawiamy fury na skrzyzowaniu na czerwonym zielone kierowcy daja koksa i co sie dzieje piersze swialtla furki ida rowno znowu czerwone stop, drugie swiatla zielone but i co ? tez z wiekszym ic idzie a ten z malym odstaje, dlaczego wszyscy wiedza male ic niestety nie chlodzi powietrza jest go mniej i mniejszy power i juz cosik tam kopci. Trzecie czerwone... zielone but tez z duzym ic odchodzi a ten z malym zostaje z tylu i dymek puszcza jak stara scania. Dlatego na hamowni obciazeniowej mozna sprawdzic online co sie dzieje z osiagami silnika w czasie i takie dobrac nastawy softu aby zminimalizowac efekty cieplne w trakcie butowania co w inercji nie jest prosta rzcza i nie widzimy ile auto ma przy upalaniu. Marku hamownia maha ktora widziales u Jetronikow to byl starszy typ i od tego czasu MAHA poszla troszke do przodu. Istnieje mozliwosc moderowania sily nadmuchu od predkosci na rolkach tak jak sie dzieje w rzywistosci, a wentylator realizuje predkosci nawiewu do 160 km/h przy okzji ze wszystkimi opcjami nadmuchu jakie wymieniles (chlodzenie spodu auta w koncu kat sie grzeje i kilka innyc gadzetow, chlodnica chlodziwa i oczywiscie ic, turbo tez). Zwiazku z tym ze mamy zmienny nadmuch mozemy zmierzyc co sie dzieje w trakcie upalania auta spod swiatel i tak optymalizowac soft uby fura zdychala jak najmiej w miare odtworzonych rzeczywistych warunkach na inercji niestety tej mozliwosci nie mamy. Tak samo dzieje sie przy pomiarach mocy i momentu z pedalem na max wyniki wychodza miarodajne do rzeczywistych takich jak auto ma na drodze. Niestety diabelek tkwi w szczegolach ale wazne sa to szczegoly. Tym bardziej ze pomiar jest nie kilkusekudowy tylko ok jednej min (mozna go ustawiac) i wtedy wszystkie elemnty "lapia" taka temperature jak na drodze i pewnie o to chodzilo pattdi.


Pewnie za chwile sie wywiaze ciekawa dyskusja i sorki za dlugiego posta.
Pozdrawiam wszystkich puszczaczy sadzy w atmosfere.
Bez dymu nie ma jazdy
Go to the top of the page
 
+Quote Post

4 Stron V  < 1 2 3 4 >
Reply to this topicStart new topic
 

RSS Wersja Lo-Fi Aktualny czas: Saturday, 19 July 2025 - 09:45