![]() |
![]() ![]() |
![]() |
![]()
Post
#1
|
|
![]() User Dołączył: Wed, 29 October 2003 Skąd: Żyrardów| Zakazane miasto ![]() |
Ponieważ coraz poważniej zaczynam się rozglądać za viruskiem do swojej Reni odwiedziłem VTG i Master/s
Katalogowo Megane Coupe 1.9 dCi ma 102 Km i 210 Nm Po zhamowaniu auta w VTG wyszło mi 110.9 Km i 217 Nm - co wydało mi się mało prawdopodobnym wynikiem (tym bardziej że miałem zapodany jakiś kichawy papierowy filtr powietrza ) Ostatnio odwiedziłem z qmplami z klubu Marka no i u niego wyszło mi 103 kuce i 216 Nm <--- wynik dużo bardziej wiarygodny (tu już z filtrem powietrza BMC) W związku z tym moje pytanie skąd wzięła sie ta różnica w kucykach - 8 Km to raczej sporo. Pomiar w VTG był wykonywany napewno w sporo wyższej temp, ale to chyba powinno raczej osłabić auto a tu wychodzi odwrotnie Oto moje wykresiki (w VTG podpieli mi jeszcze tak na prędce moduł na testy - co sądzicie o wynikach uzyskanych z tym modułem?) z VTG ![]() a to od Marka ![]() -------------------- Był Leon 1M ARL+ jest AGU...
|
|
|
Wspieraj forum |
![]()
Post
#
|
![]() Dotacja ![]() |
|
|
|
![]()
Post
#2
|
|
![]() Forum Killer Dołączył: Wed, 06 November 2002 ![]() |
temp powietrza, cisnienie atmosferyczne nizsze/wyzsze, nadmuch na IC - jest duzo czynnikow, ktore mogly wplynac na wyniki, dlatego lepiej hamowac sie przed i po modach w podobnych warunkach na tej samej hamowni
-------------------- [url=http://www.scigacz.pl:l03qscmw]www.scigacz.pl[/url:l03qscmw]
|
|
|
![]()
Post
#3
|
|
![]() User Dołączył: Wed, 29 October 2003 Skąd: Żyrardów| Zakazane miasto ![]() |
Richie mody to dopiero będą tylko niech się zorjętuje gdzie co robić, bo teraz to jedyny mod to wkłądka filtra powietrza a ona dała mi tylko troszke więcej elastyczności silnika (w moim subiektywnym odczuciu)
-------------------- Był Leon 1M ARL+ jest AGU...
|
|
|
![]()
Post
#4
|
|
Forum Homee Dołączył: Wed, 23 July 2003 Skąd: Gdańsk ![]() |
W VTG zawsze wychodza zawyzone wyniki...
|
|
|
![]()
Post
#5
|
|
![]() skan-mir.pl Dołączył: Tue, 15 April 2003 Skąd: Warszawa ![]() |
Muszę przyznać, że są dość spore różnice w pomiarachw Chiptronic/VTG i np. Masters czy Promotor (hamownie Vtech). W C./VTG w Lanosie wyszło mi 119,2 KM zaś w Promotorze 106 KM, warunki atmosferyczne podobne, za każdym razem nawiew w to samo miejsce czyli w dolot do filtra.
-------------------- Honda Accord TYPE-R
|
|
|
![]()
Post
#6
|
|
![]() Forum Clubber Dołączył: Tue, 12 November 2002 Skąd: Wołomin ![]() |
CYTAT Po zhamowaniu auta w VTG wyszło mi 110.9 Km i 217 Nm - co wydało mi się mało prawdopodobnym wynikiem (tym bardziej że miałem zapodany jakiś kichawy papierowy filtr powietrza )
Ostatnio odwiedziłem z qmplami z klubu Marka no i u niego wyszło mi 103 kuce i 216 Nm <--- wynik dużo bardziej wiarygodny (tu już z filtrem powietrza BMC) To nie jest aż takie dziwne. Może po prostu filtr BMC skopał ci charakterystykę? Zdarza się często, oj często... -------------------- dragracingowy spiker do wynajęcia ;)
_http://www.youtube.com/watch?v=2opWEnxSs1g |
|
|
![]()
Post
#7
|
|
![]() Forum Clubber Dołączył: Sat, 26 October 2002 Skąd: WWA ![]() |
Filtr BMC mógł skopac charakterystykę tylko i wyłącznie wtedy, gdy ma gorszą przepoustowaśc niz seryjna wkładka. W silnikach turbo jedyna rzecz na jakątrzeba zwracac przy robieniu doloto to to aby miał jak najmniejsze opory i dawał silnikowi jak najwięcej jak najchłodniejszego powietrza, za zasysanie powietrza odpowiedzialne jest spręzarka.
Os kąd pamiętam zawsze wyniki na hamowni w chiptronicu były bardziej optymistyczne niz na hamownia ch V-techu. NIE mam zielonego pojęcia dlaczego tak jest. Ale najwazniejsze dla hamwoni jest to by dawała porównywalne wyniki, bo wtedy łądnie widac co ile dało albo zabrało A jeśli chodzi o wkałdkę BMC to trzeba by sprawdzićprzed i po założeniu moc na tej samej hamowni najlepiej tego samego dnia |
|
|
![]()
Post
#8
|
|
![]() User Dołączył: Wed, 29 October 2003 Skąd: Żyrardów| Zakazane miasto ![]() |
Tak też chyba zrobie. mam jeszcze tą starą wkładke i pewnie jeszcze raz się wybiore porównać wyniki - wyjścia nie mam
-------------------- Był Leon 1M ARL+ jest AGU...
|
|
|
![]()
Post
#9
|
|
![]() Forum Killer Dołączył: Fri, 09 May 2003 Skąd: Polska ![]() |
Nie widzę w tych wynikach nic dziwnego czasami tego samego dnia rano i wieczorem to samo auto potrafi mieć +- 5ps do 7ps a ty nie robiłeś pomiaru tego samego dnia.Wpływ na wyniki może mieć tak samo masa rozpędzanych rolek.Im będzie mniejsza tym wyniki będą bardziej optymistyczne.Z powodu mniejszego czasu wkręcania się silnika na max rpm powietrze dolotowe nie zagrzeje się tak bardzo i w związku z tym wyjdą leprze pomiary.
-------------------- |
|
|
![]()
Post
#10
|
|
![]() Forum Homee Dołączył: Fri, 16 May 2003 Skąd: Warszawa ![]() |
Ja robilem u Master/sa pomiary wielokrotnie przy bardzo roznych warunkach atmosferycznych i wyniki sa bardzo powtarzalne z super dokladnoscia. Moc wychodzila mi zawsze taka sama, ewentualnie byly wahniecia w momecie, ale bardzo minimalne. Przebieg wykresow rowniez sie pokrywal.
-------------------- Skoda Octavia Combi RS TDI
Powered by Master's |
|
|
![]()
Post
#11
|
|
![]() Forum Killer Dołączył: Fri, 09 May 2003 Skąd: Polska ![]() |
CYTAT("MiKruS":3r9c618s) Ja robilem u Master/sa pomiary wielokrotnie przy bardzo roznych warunkach atmosferycznych i wyniki sa bardzo powtarzalne z super dokladnoscia. Moc wychodzila mi zawsze taka sama, ewentualnie byly wahniecia w momecie, ale bardzo minimalne. Przebieg wykresow rowniez sie pokrywal. No wiesz jak narazie hamownia Vtechu nieprzelicza na din więc miałeś sporo farta wpadając w podobnych warunkach na rolki i z paliwem identycznej jakości
-------------------- |
|
|
![]()
Post
#12
|
|
![]() Forum Homee Dołączył: Wed, 27 November 2002 Skąd: Bielsko-Biała ![]() |
CYTAT("EX":8faz8oik) Wpływ na wyniki może mieć tak samo masa rozpędzanych rolek.Im będzie mniejsza tym wyniki będą bardziej optymistyczne.Z powodu mniejszego czasu wkręcania się silnika na max rpm powietrze dolotowe nie zagrzeje się tak bardzo i w związku z tym wyjdą lepsze pomiary.
Chyba ze hamownia jest obciazeniowa -------------------- CompSport
Profesjonalnie Strojony Chiptuning http://www.compsport.pl 696030909 696030910 33 8213118 GG 3643857 |
|
|
![]()
Post
#13
|
|
![]() Forum Killer Dołączył: Fri, 09 May 2003 Skąd: Polska ![]() |
I tak nigdy nie wiesz jakiego szajsu do zbiornika nalejesz.Na to nawet czary nie pomogą.Na stan filterka powietrza ,paiwa i innych czynników wpływających na stratę mocy.A obciążeniowa prawie nigdy nie jest w stanie zapewnić odpowiedniego chłodzenia do przeciągającego się pomiaru.Zresztą szereg hamowni obciążeniowych proste pomiary wykonuje w trybie inercji.Więc z pomiaru zostaje tylko nazwa hamowni.
-------------------- |
|
|
![]()
Post
#14
|
|
![]() User Dołączył: Wed, 29 October 2003 Skąd: Żyrardów| Zakazane miasto ![]() |
Hm... Innymi słowy nie ma się co nad tym rozwodzić. Trza zawirusować i testować wszystko na 1 hamowni żeby wyniki były porównywalne i tyle.
-------------------- Był Leon 1M ARL+ jest AGU...
|
|
|
![]()
Post
#15
|
|
![]() skan-mir.pl Dołączył: Tue, 15 April 2003 Skąd: Warszawa ![]() |
CYTAT("KoLoS":3yhmhzph) Hm... Innymi słowy nie ma się co nad tym rozwodzić. Trza zawirusować i testować wszystko na 1 hamowni żeby wyniki były porównywalne i tyle.
Dokładnie, waże jest jaki nastąpił przyrost mocy po danej modyfikacji a autko sprawdzać można w Modlinie -------------------- Honda Accord TYPE-R
|
|
|
![]()
Post
#16
|
|
![]() User Dołączył: Wed, 29 October 2003 Skąd: Żyrardów| Zakazane miasto ![]() |
CYTAT("Maxxx":2tqpavl4) Dokładnie, waże jest jaki nastąpił przyrost mocy po danej modyfikacji a autko sprawdzać można w Modlinie
No co Ty z czym do ludzi... jak bym miał ze 150 kucy to może i bym myślał o Modlinie, ja chce tylko troszke go ożywić i po wqrzać ludzi którzy nie doceniają diesli Poza tym jak to Marek powiedział samochdów na F się nie kupuje ja już kupiłem i w sumie jestem happy ale wiem że do ibizek i gofiarzy to mu duuuużo brakuje -------------------- Był Leon 1M ARL+ jest AGU...
|
|
|
![]()
Post
#17
|
|
![]() skan-mir.pl Dołączył: Tue, 15 April 2003 Skąd: Warszawa ![]() |
CYTAT("KoLoS":2u7jzh2g) CYTAT("Maxxx":2u7jzh2g) Dokładnie, waże jest jaki nastąpił przyrost mocy po danej modyfikacji a autko sprawdzać można w Modlinie No co Ty z czym do ludzi... Tu nie chodzi o zdobywanie najwyższych laurów lecz o przyjemność i sprawdzenie swojego autka i porównanie go z innymi samochodami -------------------- Honda Accord TYPE-R
|
|
|
![]()
Post
#18
|
|
![]() User Dołączył: Thu, 24 October 2002 Skąd: W-wa / Paprotnia ![]() |
CYTAT("KoLoS":2j8ifbza) ja chce tylko troszke go ożywić i po wqrzać ludzi
Kolos, ale Ty już nawet bez wirusa "denerwujesz" ludzi podczas klubowych wyścigów -------------------- 01.V.2005 - 15,24
01.V.2006 - 15,00 |
|
|
![]()
Post
#19
|
|
![]() Forum Clubber Dołączył: Sat, 26 October 2002 Skąd: WWA ![]() |
Jakby do modlina jeżdzili tylko ludzie,którzy mają szanse wygrac to by startowało 5 samochodów . Po to są te zawody by móc sie sprawdzić, poczuć adrenalinę itp
|
|
|
![]()
Post
#20
|
|
![]() Forum Homee Dołączył: Wed, 27 November 2002 Skąd: Bielsko-Biała ![]() |
CYTAT("EX":1wodwhv1) I tak nigdy nie wiesz jakiego szajsu do zbiornika nalejesz.Na to nawet czary nie pomogą.Na stan filterka powietrza ,paiwa i innych czynników wpływających na stratę mocy.A obciążeniowa prawie nigdy nie jest w stanie zapewnić odpowiedniego chłodzenia do przeciągającego się pomiaru.Zresztą szereg hamowni obciążeniowych proste pomiary wykonuje w trybie inercji.Więc z pomiaru zostaje tylko nazwa hamowni.
Zapraszam Andzeja do Krakowa na ul.Ciepłownicza zeby zobaczyc co to jest profesionalny nadmuch lub za niedlugo do Bielska do firmy ecusoft. Nie chce sie z nikim kłócic ale wydaje mi sie ze hamownie v-techu maja swoj swiat. Przedz wszystkim nikt nie gwarantuje dobrego wyniku. -------------------- CompSport
Profesjonalnie Strojony Chiptuning http://www.compsport.pl 696030909 696030910 33 8213118 GG 3643857 |
|
|
![]() ![]() |
![]() |
Wersja Lo-Fi | Aktualny czas: Saturday, 19 July 2025 - 02:49 |