Shoutbox 0 nowych PW 


4 Stron V   1 2 3 > »   
Reply to this topicStart new topic
> Z czego wynikają te różnice w wynikach na hamowni
KoLoS
post Wed, 29 Oct 2003 - 15:49
Post #1


User
Dołączył: Wed, 29 October 2003
Skąd: Żyrardów| Zakazane miasto





Ponieważ coraz poważniej zaczynam się rozglądać za viruskiem do swojej Reni odwiedziłem VTG i Master/s

Katalogowo Megane Coupe 1.9 dCi ma 102 Km i 210 Nm

Po zhamowaniu auta w VTG wyszło mi 110.9 Km i 217 Nm - co wydało mi się mało prawdopodobnym wynikiem (tym bardziej że miałem zapodany jakiś kichawy papierowy filtr powietrza )

Ostatnio odwiedziłem z qmplami z klubu Marka no i u niego wyszło mi 103 kuce i 216 Nm <--- wynik dużo bardziej wiarygodny (tu już z filtrem powietrza BMC)

W związku z tym moje pytanie skąd wzięła sie ta różnica w kucykach - 8 Km to raczej sporo. Pomiar w VTG był wykonywany napewno w sporo wyższej temp, ale to chyba powinno raczej osłabić auto a tu wychodzi odwrotnie

Oto moje wykresiki (w VTG podpieli mi jeszcze tak na prędce moduł na testy - co sądzicie o wynikach uzyskanych z tym modułem?)

z VTG


a to od Marka


--------------------
Był Leon 1M ARL+ jest AGU...
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Wspieraj forum
post Wed, 29 Oct 2003 - 15:49
Post #


Dotacja






Dotacja na forum
Go to the top of the page
 
Quote Post
Richie
post Wed, 29 Oct 2003 - 15:56
Post #2


Forum Killer
Dołączył: Wed, 06 November 2002





temp powietrza, cisnienie atmosferyczne nizsze/wyzsze, nadmuch na IC - jest duzo czynnikow, ktore mogly wplynac na wyniki, dlatego lepiej hamowac sie przed i po modach w podobnych warunkach na tej samej hamowni


--------------------
[url=http://www.scigacz.pl:l03qscmw]www.scigacz.pl[/url:l03qscmw]
Go to the top of the page
 
+Quote Post
KoLoS
post Wed, 29 Oct 2003 - 16:05
Post #3


User
Dołączył: Wed, 29 October 2003
Skąd: Żyrardów| Zakazane miasto





Richie mody to dopiero będą tylko niech się zorjętuje gdzie co robić, bo teraz to jedyny mod to wkłądka filtra powietrza a ona dała mi tylko troszke więcej elastyczności silnika (w moim subiektywnym odczuciu)


--------------------
Był Leon 1M ARL+ jest AGU...
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Zoltar
post Wed, 29 Oct 2003 - 16:59
Post #4


Forum Homee
Dołączył: Wed, 23 July 2003
Skąd: Gdańsk





W VTG zawsze wychodza zawyzone wyniki...
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Maxxx
post Wed, 29 Oct 2003 - 17:01
Post #5


skan-mir.pl
Dołączył: Tue, 15 April 2003
Skąd: Warszawa





Muszę przyznać, że są dość spore różnice w pomiarachw Chiptronic/VTG i np. Masters czy Promotor (hamownie Vtech). W C./VTG w Lanosie wyszło mi 119,2 KM zaś w Promotorze 106 KM, warunki atmosferyczne podobne, za każdym razem nawiew w to samo miejsce czyli w dolot do filtra.


--------------------
Honda Accord TYPE-R
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Marlon
post Wed, 29 Oct 2003 - 17:11
Post #6


Forum Clubber
Dołączył: Tue, 12 November 2002
Skąd: Wołomin





CYTAT
Po zhamowaniu auta w VTG wyszło mi 110.9 Km i 217 Nm - co wydało mi się mało prawdopodobnym wynikiem (tym bardziej że miałem zapodany jakiś kichawy papierowy filtr powietrza )

Ostatnio odwiedziłem z qmplami z klubu Marka no i u niego wyszło mi 103 kuce i 216 Nm <--- wynik dużo bardziej wiarygodny (tu już z filtrem powietrza BMC)


To nie jest aż takie dziwne. Może po prostu filtr BMC skopał ci charakterystykę? Zdarza się często, oj często...


--------------------
dragracingowy spiker do wynajęcia ;)

_http://www.youtube.com/watch?v=2opWEnxSs1g
Go to the top of the page
 
+Quote Post
RUfi
post Wed, 29 Oct 2003 - 17:20
Post #7


Forum Clubber
Dołączył: Sat, 26 October 2002
Skąd: WWA





Filtr BMC mógł skopac charakterystykę tylko i wyłącznie wtedy, gdy ma gorszą przepoustowaśc niz seryjna wkładka. W silnikach turbo jedyna rzecz na jakątrzeba zwracac przy robieniu doloto to to aby miał jak najmniejsze opory i dawał silnikowi jak najwięcej jak najchłodniejszego powietrza, za zasysanie powietrza odpowiedzialne jest spręzarka.

Os kąd pamiętam zawsze wyniki na hamowni w chiptronicu były bardziej optymistyczne niz na hamownia ch V-techu. NIE mam zielonego pojęcia dlaczego tak jest. Ale najwazniejsze dla hamwoni jest to by dawała porównywalne wyniki, bo wtedy łądnie widac co ile dało albo zabrało

A jeśli chodzi o wkałdkę BMC to trzeba by sprawdzićprzed i po założeniu moc na tej samej hamowni najlepiej tego samego dnia
Go to the top of the page
 
+Quote Post
KoLoS
post Thu, 30 Oct 2003 - 07:42
Post #8


User
Dołączył: Wed, 29 October 2003
Skąd: Żyrardów| Zakazane miasto





Tak też chyba zrobie. mam jeszcze tą starą wkładke i pewnie jeszcze raz się wybiore porównać wyniki - wyjścia nie mam


--------------------
Był Leon 1M ARL+ jest AGU...
Go to the top of the page
 
+Quote Post
EX
post Thu, 30 Oct 2003 - 08:46
Post #9


Forum Killer
Dołączył: Fri, 09 May 2003
Skąd: Polska





Nie widzę w tych wynikach nic dziwnego czasami tego samego dnia rano i wieczorem to samo auto potrafi mieć +- 5ps do 7ps a ty nie robiłeś pomiaru tego samego dnia.Wpływ na wyniki może mieć tak samo masa rozpędzanych rolek.Im będzie mniejsza tym wyniki będą bardziej optymistyczne.Z powodu mniejszego czasu wkręcania się silnika na max rpm powietrze dolotowe nie zagrzeje się tak bardzo i w związku z tym wyjdą leprze pomiary.


--------------------
UNITRONIC
Nie tylko VAG i nie tylko diesel
http://www.unitronic.pl
Go to the top of the page
 
+Quote Post
MiKruS
post Thu, 30 Oct 2003 - 08:54
Post #10


Forum Homee
Dołączył: Fri, 16 May 2003
Skąd: Warszawa





Ja robilem u Master/sa pomiary wielokrotnie przy bardzo roznych warunkach atmosferycznych i wyniki sa bardzo powtarzalne z super dokladnoscia. Moc wychodzila mi zawsze taka sama, ewentualnie byly wahniecia w momecie, ale bardzo minimalne. Przebieg wykresow rowniez sie pokrywal.


--------------------
Skoda Octavia Combi RS TDI
Powered by Master's
Go to the top of the page
 
+Quote Post
EX
post Thu, 30 Oct 2003 - 09:05
Post #11


Forum Killer
Dołączył: Fri, 09 May 2003
Skąd: Polska





CYTAT("MiKruS":3r9c618s)
Ja robilem u Master/sa pomiary wielokrotnie przy bardzo roznych warunkach atmosferycznych i wyniki sa bardzo powtarzalne z super dokladnoscia. Moc wychodzila mi zawsze taka sama, ewentualnie byly wahniecia w momecie, ale bardzo minimalne. Przebieg wykresow rowniez sie pokrywal.
No wiesz jak narazie hamownia Vtechu nieprzelicza na din więc miałeś sporo farta wpadając w podobnych warunkach na rolki i z paliwem identycznej jakości


--------------------
UNITRONIC
Nie tylko VAG i nie tylko diesel
http://www.unitronic.pl
Go to the top of the page
 
+Quote Post
PatTDI
post Thu, 30 Oct 2003 - 09:31
Post #12


Forum Homee
Dołączył: Wed, 27 November 2002
Skąd: Bielsko-Biała





CYTAT("EX":8faz8oik)
Wpływ na wyniki może mieć tak samo masa rozpędzanych rolek.Im będzie mniejsza tym wyniki będą bardziej optymistyczne.Z powodu mniejszego czasu wkręcania się silnika na max rpm powietrze dolotowe nie zagrzeje się tak bardzo i w związku z tym wyjdą lepsze pomiary.


Chyba ze hamownia jest obciazeniowa


--------------------
CompSport
Profesjonalnie Strojony Chiptuning
http://www.compsport.pl

696030909
696030910
33 8213118
GG 3643857
Go to the top of the page
 
+Quote Post
EX
post Thu, 30 Oct 2003 - 09:46
Post #13


Forum Killer
Dołączył: Fri, 09 May 2003
Skąd: Polska





I tak nigdy nie wiesz jakiego szajsu do zbiornika nalejesz.Na to nawet czary nie pomogą.Na stan filterka powietrza ,paiwa i innych czynników wpływających na stratę mocy.A obciążeniowa prawie nigdy nie jest w stanie zapewnić odpowiedniego chłodzenia do przeciągającego się pomiaru.Zresztą szereg hamowni obciążeniowych proste pomiary wykonuje w trybie inercji.Więc z pomiaru zostaje tylko nazwa hamowni.


--------------------
UNITRONIC
Nie tylko VAG i nie tylko diesel
http://www.unitronic.pl
Go to the top of the page
 
+Quote Post
KoLoS
post Thu, 30 Oct 2003 - 10:06
Post #14


User
Dołączył: Wed, 29 October 2003
Skąd: Żyrardów| Zakazane miasto





Hm... Innymi słowy nie ma się co nad tym rozwodzić. Trza zawirusować i testować wszystko na 1 hamowni żeby wyniki były porównywalne i tyle.


--------------------
Był Leon 1M ARL+ jest AGU...
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Maxxx
post Thu, 30 Oct 2003 - 10:23
Post #15


skan-mir.pl
Dołączył: Tue, 15 April 2003
Skąd: Warszawa





CYTAT("KoLoS":3yhmhzph)
Hm... Innymi słowy nie ma się co nad tym rozwodzić. Trza zawirusować i testować wszystko na 1 hamowni żeby wyniki były porównywalne i tyle.


Dokładnie, waże jest jaki nastąpił przyrost mocy po danej modyfikacji a autko sprawdzać można w Modlinie


--------------------
Honda Accord TYPE-R
Go to the top of the page
 
+Quote Post
KoLoS
post Thu, 30 Oct 2003 - 10:49
Post #16


User
Dołączył: Wed, 29 October 2003
Skąd: Żyrardów| Zakazane miasto





CYTAT("Maxxx":2tqpavl4)
Dokładnie, waże jest jaki nastąpił przyrost mocy po danej modyfikacji a autko sprawdzać można w Modlinie


No co Ty z czym do ludzi... jak bym miał ze 150 kucy to może i bym myślał o Modlinie, ja chce tylko troszke go ożywić i po wqrzać ludzi którzy nie doceniają diesli
Poza tym jak to Marek powiedział samochdów na F się nie kupuje ja już kupiłem i w sumie jestem happy ale wiem że do ibizek i gofiarzy to mu duuuużo brakuje


--------------------
Był Leon 1M ARL+ jest AGU...
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Maxxx
post Thu, 30 Oct 2003 - 12:58
Post #17


skan-mir.pl
Dołączył: Tue, 15 April 2003
Skąd: Warszawa





CYTAT("KoLoS":2u7jzh2g)
CYTAT("Maxxx":2u7jzh2g)
Dokładnie, waże jest jaki nastąpił przyrost mocy po danej modyfikacji a autko sprawdzać można w Modlinie


No co Ty z czym do ludzi...


Tu nie chodzi o zdobywanie najwyższych laurów lecz o przyjemność i sprawdzenie swojego autka i porównanie go z innymi samochodami


--------------------
Honda Accord TYPE-R
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Pabi
post Thu, 30 Oct 2003 - 14:38
Post #18


User
Dołączył: Thu, 24 October 2002
Skąd: W-wa / Paprotnia





CYTAT("KoLoS":2j8ifbza)
ja chce tylko troszke go ożywić i po wqrzać ludzi

Kolos, ale Ty już nawet bez wirusa "denerwujesz" ludzi podczas klubowych wyścigów


--------------------
01.V.2005 - 15,24
01.V.2006 - 15,00
Go to the top of the page
 
+Quote Post
RUfi
post Thu, 30 Oct 2003 - 17:07
Post #19


Forum Clubber
Dołączył: Sat, 26 October 2002
Skąd: WWA





Jakby do modlina jeżdzili tylko ludzie,którzy mają szanse wygrac to by startowało 5 samochodów . Po to są te zawody by móc sie sprawdzić, poczuć adrenalinę itp
Go to the top of the page
 
+Quote Post
PatTDI
post Thu, 30 Oct 2003 - 17:54
Post #20


Forum Homee
Dołączył: Wed, 27 November 2002
Skąd: Bielsko-Biała





CYTAT("EX":1wodwhv1)
I tak nigdy nie wiesz jakiego szajsu do zbiornika nalejesz.Na to nawet czary nie pomogą.Na stan filterka powietrza ,paiwa i innych czynników wpływających na stratę mocy.A obciążeniowa prawie nigdy nie jest w stanie zapewnić odpowiedniego chłodzenia do przeciągającego się pomiaru.Zresztą szereg hamowni obciążeniowych proste pomiary wykonuje w trybie inercji.Więc z pomiaru zostaje tylko nazwa hamowni.


Zapraszam Andzeja do Krakowa na ul.Ciepłownicza zeby zobaczyc co to jest profesionalny nadmuch lub za niedlugo do Bielska do firmy ecusoft.
Nie chce sie z nikim kłócic ale wydaje mi sie ze hamownie v-techu maja swoj swiat. Przedz wszystkim nikt nie gwarantuje dobrego wyniku.


--------------------
CompSport
Profesjonalnie Strojony Chiptuning
http://www.compsport.pl

696030909
696030910
33 8213118
GG 3643857
Go to the top of the page
 
+Quote Post

4 Stron V   1 2 3 > » 
Reply to this topicStart new topic
 

RSS Wersja Lo-Fi Aktualny czas: Saturday, 19 July 2025 - 02:49