Shoutbox 0 nowych PW 


4 Stron V  < 1 2 3 4 >  
Reply to this topicStart new topic
> vectra V2000 c22xe, przerobka c20xe na c22xe
Hubanek
post Sat, 01 Aug 2009 - 15:21
Post #21


Super User
Dołączył: Sun, 01 October 2006
Skąd: Wwa / Octane Squad ;)





yten a zmieniales simering walka pompy ?

Co do samego samochodu w PL nie slyszalem ale w grecji wlasnie sie buduje niezly hardcore na tym dole smile.gif


--------------------
WWW.PROCUSTOM.PL
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Wspieraj forum
post Sat, 01 Aug 2009 - 15:21
Post #


Dotacja






Dotacja na forum
Go to the top of the page
 
Quote Post
yten
post Sun, 02 Aug 2009 - 13:04
Post #22


User
Dołączył: Sun, 12 April 2009





ten siemering tez wymianialem ale nic nie dalo ale za wygrana nie dam usune ten wyciek chocby auto do rav-a mialo jechac
Go to the top of the page
 
+Quote Post
manieko58
post Mon, 25 Feb 2013 - 16:57
Post #23


Frequent User
Dołączył: Sun, 24 February 2013
Skąd: sieradz





Witam jestem nowy na tym forum. Znalazłem temat jaki mnie interesuje i chciałbym go odświerzyć. Otóż posiadam poloneza atu plusa z silniczkiem c20xe na motroniku 2.5, bede musiał zrobić mu remont więc chce chce przy okazji zwiększyć mu pojemność . Znalazłem na allegro blok od omegi b y22xe , bo z blokiem x22xe jest troche gorzej. W związku z tym mam kilka pytań .
1 czy czujnik położenia wału od c20xe zgra się z tarczą na ale y22xe. Pytam bo sintra i frontera pracowały na motroniku a w omegach jest simtec?
2czy można do bloku 2.2 założyć same tłoki od c20xe, (średnica ta sama, niewiem tylko czy wysokość i sworzeń są takie same)?
3 czy musze przerabiać dolne koło rozrządu (różnica ilości śrub),czy koło z c20xe nie pasuje na wał 2.2? Jeśli musi zostać z silnika 2.2 to ono ma 4 śruby do koła pasowego jak ne więc można założyć koło pasowe od ne.
Narazie tyle z góry dzięki za odpowiedzi . Pozdrawiam
Go to the top of the page
 
+Quote Post
yten
post Tue, 26 Feb 2013 - 08:23
Post #24


User
Dołączył: Sun, 12 April 2009





odpowiedz poszła na PW
Go to the top of the page
 
+Quote Post
manieko58
post Tue, 26 Feb 2013 - 21:10
Post #25


Frequent User
Dołączył: Sun, 24 February 2013
Skąd: sieradz





yten dzieki kolego już prawie wszystko wiem
Go to the top of the page
 
+Quote Post
strus
post Wed, 27 Feb 2013 - 16:07
Post #26


Super User
Dołączył: Thu, 20 December 2012
Skąd: Nasielsk





Czemu PW a nie publicznie, zostalo by troche wiedzy dla potomnych


--------------------
Daewoo Lanos C20XET ---> 249KM 329NM
Daewoo Leganza X25XE ---> 209KM 243NM
Go to the top of the page
 
+Quote Post
electric orange
post Thu, 28 Feb 2013 - 02:50
Post #27


Frequent User
Dołączył: Tue, 06 December 2011
Skąd: Warszawa





no szkoda szkoda ze info na pw poszło sam jestem ciekawy wink.gif
Go to the top of the page
 
+Quote Post
yten
post Thu, 28 Feb 2013 - 07:22
Post #28


User
Dołączył: Sun, 12 April 2009





wsztsko jest w ym temacie ale dobrze napisze jescze raz tutaj lecz nie dzis za pare dni
Go to the top of the page
 
+Quote Post
manieko58
post Thu, 28 Feb 2013 - 12:18
Post #29


Frequent User
Dołączył: Sun, 24 February 2013
Skąd: sieradz





Pozwolę sobie zacytować informację od kloegi yten

''Witam wiec udziele ci odpowiedzi tu po 1 niestety nie posiadam zadnych zdjęc z tych prac ale moge ci powiedzieć co i jak wiec:
nie pamietam dokładnie ale chodzi o to ze sa róznice w gruboś wałów i jest niezbedna ingerencja tokarza /slusaża
nastepna rzeczą jest to ze w x22xe jest inne kolo zamachowe a mianowicie garnkowe i tu znow otwory nie pasują by przelozyc kolo zamachowe plaskie od c20xe zaopatrzyć sie trzeba w kolo z c20ne i dac do przetoczenia lub przetoczyć kolo z x22xe
jesli chodzi o tłoki to róznica jest chyba w wysokości korb w kazdym bądz razie zwiekszenie pojemności nastepuje przez wiekszy skok tłoka ja nacinalem naciecia na tlokach z x22xe
ale powstaje tez inny problem gdyż powstaje różnica w wysokości od osi walu do osi walka rozrzadu jesli dobrze pamietam to ok 7mm co daje nam ze pasek rozrzadu jest za krotki o ok 1,5cm trzeba wiec dac tokarzowi do zrobienia takie ustrojstwo co przesunie napinacz paska rozrzadu zdaje sie ze w prawo
jesli chodzi o czujnik walu nie potrafię ci odpowiedzieć ja w kazdym badz razie caly osprzet i wszytkie czujniki zostawilem od c20xe
z 2,2 wziolem tylko blok i przerobki tylko to co napisalem powyzej

ale taki moja sugesti z racji ze z opla poruszałem sie c20ne c20xe+f20 a skaczyło sie na c25xez wymienionymi walkami + f20 a teraz x25xe z wymienionymi wałkami +f25 to napisze tak ze najlepiej sie sprawowalo to c25xe czyli V6 2,5 wiec jesli masz wystarczająco miejsca pod maska to zdecydowanie idz w strone V6 jak bym mial porównywac hybryde 2,2 i V6 2,5 to dalbym 20% na 80% dla V6 ale twoj wybor

daj znac czy i jak sie prace posuwają''

Jak ruszę coś z tym wszystkim to będe opisywał , narazie noga w gipsie ale elementy moę już zbierać happy.gif
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Rafciu
post Thu, 28 Feb 2013 - 16:59
Post #30


Forum Killer
Dołączył: Tue, 31 August 2010
Skąd: okolice wawy





A korbowody i tłoki z silnika C20XE i X22XE są takie same? Chodzi mi o to że niedawno zakuwałem C20XE, więc może bym pomyślał o strokerze na 2.2 biggrin.gif


--------------------
Chcesz mi pomóc? Przeczytaj poniższy link i podaruj 1% podatku
http://www.fsr.pl/portal/fsr/695/5528/Kurach_Rafal.html?search=58898
Go to the top of the page
 
+Quote Post
yten
post Fri, 01 Mar 2013 - 07:30
Post #31


User
Dołączył: Sun, 12 April 2009





korbowody nie sa chyba takie same gdyż wystepuje róznica wysokości miedzy osią walu a osią walków rozrzadu ok 7mm tloki maja taka sama srednice ale inny jest skok tloka wiec inna pojemność

moze znajde przerobiony tlok z x22xe pod c20xe i porownam mpomierze ale nie wiem czy sie zachował
Go to the top of the page
 
+Quote Post
mikruss VU
post Fri, 01 Mar 2013 - 15:12
Post #32


User
Dołączył: Mon, 20 October 2008
Skąd: okolice Ostrowa Wlkp.





Kolega ma złożone x22xe z głowicą od x20xer, dopieszczony dolot, wydech ori od xer'a (w vectrze cool.gif
Na hamowni u Coobcia na seryjnym kompie od x20xev wupluło ponad 170 PS.
Seyjne x25xe nie zdąży za tym silnikiem, po prostu nie ma szans, się wkręca na obroty jak wiertarka.
Go to the top of the page
 
+Quote Post
manieko58
post Sun, 03 Mar 2013 - 16:35
Post #33


Frequent User
Dołączył: Sun, 24 February 2013
Skąd: sieradz





Korbowody x22xe napewno są dłuższe niż w silnikach 2.0 . Co do tłoków to różnią się nacięciami pod zawory, srednica jest taka sama niewiem jak jest z wysokością i średnicą sworznia. Jak pokupie klamoty to pokaże co i jak
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Porszak
post Sun, 03 Mar 2013 - 22:34
Post #34


Forum Homee
Dołączył: Thu, 22 January 2004
Skąd: bełchatów





fajnie jest gdybać. kup jeden tak korbowód, jeden taki, najlpeiej z tłokami. pomierzysz i sie dowiesz. wymiary tłoków opla znajdziesz w katalogu mahle np


--------------------
„Dokładnie wiadomo, kiedy ludzie zaczęli się ścigać: gdy tylko zbudowali drugi samochód.”
-by Richard Petty NASCAR racedriver

corsa c16xe N/A 176KM/187Nm powered by corsasport.pl
Go to the top of the page
 
+Quote Post
yten
post Mon, 04 Mar 2013 - 11:58
Post #35


User
Dołączył: Sun, 12 April 2009





Porszak nie gdybam coś jest inne dlatego ja dawalem by zrobiono dodatkowe nacięcia na tlokach z x22xe a caym się różni to poprostu nie pamiętam
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Porszak
post Mon, 04 Mar 2013 - 19:44
Post #36


Forum Homee
Dołączył: Thu, 22 January 2004
Skąd: bełchatów





no wlasnie z tego powodu, ze nie pamiętasz. któs kto chce robic strokera moze sobie zadac trudu i albo poszukać danych w tis'ie, i katalogach, albo kupić 2 korby z tłokami i pomierzyć. pewnie jakies szrociki da sie znaleźć za grosze.
nie jestem złośliwy. sam robiłem stroker na ori gratach tylko w mniejszym silniku i wiem z czym to sie je i jak szukać info. kiedy ja to robiłem, nawet angole, którzy maja obcykane te silniki, nie potrafili pomóc.


--------------------
„Dokładnie wiadomo, kiedy ludzie zaczęli się ścigać: gdy tylko zbudowali drugi samochód.”
-by Richard Petty NASCAR racedriver

corsa c16xe N/A 176KM/187Nm powered by corsasport.pl
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Rafciu
post Mon, 04 Mar 2013 - 20:59
Post #37


Forum Killer
Dołączył: Tue, 31 August 2010
Skąd: okolice wawy





Masz racje porszak, ale na początku warto zapytać. Może ktoś to już porównywał i wie.


--------------------
Chcesz mi pomóc? Przeczytaj poniższy link i podaruj 1% podatku
http://www.fsr.pl/portal/fsr/695/5528/Kurach_Rafal.html?search=58898
Go to the top of the page
 
+Quote Post
mikruss VU
post Tue, 05 Mar 2013 - 18:35
Post #38


User
Dołączył: Mon, 20 October 2008
Skąd: okolice Ostrowa Wlkp.





Korbowody 2.2 ma dłuższe bo sam blok jest wyższy niż x20xev, xev ma tłoki wklęsłe, x22xe wypukłe...
Go to the top of the page
 
+Quote Post
yten
post Wed, 06 Mar 2013 - 13:16
Post #39


User
Dołączył: Sun, 12 April 2009





z tego co pamietam to wysokość rożni sie bodajze o 7mm w kazdym badz razie jesze raz zbiorczo biaraz blok o 2,2 trzeba zrobic 2 dodatkowe naciecia na tlokach bo glowica z c20xe wymaga 4 nacieć napewno trzeba przerobic dolne kolo pasowe od rozrzadu bo rozni sie grubosc walu trzeba przerobic mocowanie napinacza paska rozrzadu bo z racji roznicy w wysokosci bloku troszke paska brakuje a i jeszcze jedno troske trzeba pokombinowac bo kanaly w glowicy sa minimalnie przesunięte ale wystarczy troszke sfrezowac i wszystko gra i w zalezności z jaka skrzynia sie chce to złożyć to powalczyc troszku z kolem zamachowym jesli z f20 to nie zgadza sie ilosc otworów by przyjrecc kolo do walu w jednym jest 6 w drugim 8 czy jakos tak ja wziolem kolo od c20ne i dalem do przetoczenia na wzor kola z c20xe kolo z c20ne ma taka samo ilosc otworow i roztaw jak to z x22xe
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Porszak
post Wed, 06 Mar 2013 - 15:58
Post #40


Forum Homee
Dołączył: Thu, 22 January 2004
Skąd: bełchatów





zamiast przerabiać napinacz, warto zobaczyć czy nie znajdzie sie minimalnie dłuższy pasek. tylko trzeba dobrac taki sam zarys zęba jeśli sie uda.


--------------------
„Dokładnie wiadomo, kiedy ludzie zaczęli się ścigać: gdy tylko zbudowali drugi samochód.”
-by Richard Petty NASCAR racedriver

corsa c16xe N/A 176KM/187Nm powered by corsasport.pl
Go to the top of the page
 
+Quote Post

4 Stron V  < 1 2 3 4 >
Reply to this topicStart new topic
 

RSS Wersja Lo-Fi Aktualny czas: Monday, 18 August 2025 - 02:43