![]() |
![]() ![]() |
![]() |
![]()
Post
#21
|
|
![]() Super User Dołączył: Sun, 01 October 2006 Skąd: Wwa / Octane Squad ;) ![]() |
yten a zmieniales simering walka pompy ?
Co do samego samochodu w PL nie slyszalem ale w grecji wlasnie sie buduje niezly hardcore na tym dole ![]() -------------------- WWW.PROCUSTOM.PL
|
|
|
Wspieraj forum |
![]()
Post
#
|
![]() Dotacja ![]() |
|
|
|
![]()
Post
#22
|
|
User Dołączył: Sun, 12 April 2009 ![]() |
ten siemering tez wymianialem ale nic nie dalo ale za wygrana nie dam usune ten wyciek chocby auto do rav-a mialo jechac
|
|
|
![]()
Post
#23
|
|
Frequent User Dołączył: Sun, 24 February 2013 Skąd: sieradz ![]() |
Witam jestem nowy na tym forum. Znalazłem temat jaki mnie interesuje i chciałbym go odświerzyć. Otóż posiadam poloneza atu plusa z silniczkiem c20xe na motroniku 2.5, bede musiał zrobić mu remont więc chce chce przy okazji zwiększyć mu pojemność . Znalazłem na allegro blok od omegi b y22xe , bo z blokiem x22xe jest troche gorzej. W związku z tym mam kilka pytań .
1 czy czujnik położenia wału od c20xe zgra się z tarczą na ale y22xe. Pytam bo sintra i frontera pracowały na motroniku a w omegach jest simtec? 2czy można do bloku 2.2 założyć same tłoki od c20xe, (średnica ta sama, niewiem tylko czy wysokość i sworzeń są takie same)? 3 czy musze przerabiać dolne koło rozrządu (różnica ilości śrub),czy koło z c20xe nie pasuje na wał 2.2? Jeśli musi zostać z silnika 2.2 to ono ma 4 śruby do koła pasowego jak ne więc można założyć koło pasowe od ne. Narazie tyle z góry dzięki za odpowiedzi . Pozdrawiam |
|
|
![]()
Post
#24
|
|
User Dołączył: Sun, 12 April 2009 ![]() |
odpowiedz poszła na PW
|
|
|
![]()
Post
#25
|
|
Frequent User Dołączył: Sun, 24 February 2013 Skąd: sieradz ![]() |
yten dzieki kolego już prawie wszystko wiem
|
|
|
![]()
Post
#26
|
|
![]() Super User Dołączył: Thu, 20 December 2012 Skąd: Nasielsk ![]() |
Czemu PW a nie publicznie, zostalo by troche wiedzy dla potomnych
-------------------- Daewoo Lanos C20XET ---> 249KM 329NM
Daewoo Leganza X25XE ---> 209KM 243NM |
|
|
![]()
Post
#27
|
|
![]() Frequent User Dołączył: Tue, 06 December 2011 Skąd: Warszawa ![]() |
no szkoda szkoda ze info na pw poszło sam jestem ciekawy
![]() |
|
|
![]()
Post
#28
|
|
User Dołączył: Sun, 12 April 2009 ![]() |
wsztsko jest w ym temacie ale dobrze napisze jescze raz tutaj lecz nie dzis za pare dni
|
|
|
![]()
Post
#29
|
|
Frequent User Dołączył: Sun, 24 February 2013 Skąd: sieradz ![]() |
Pozwolę sobie zacytować informację od kloegi yten
''Witam wiec udziele ci odpowiedzi tu po 1 niestety nie posiadam zadnych zdjęc z tych prac ale moge ci powiedzieć co i jak wiec: nie pamietam dokładnie ale chodzi o to ze sa róznice w gruboś wałów i jest niezbedna ingerencja tokarza /slusaża nastepna rzeczą jest to ze w x22xe jest inne kolo zamachowe a mianowicie garnkowe i tu znow otwory nie pasują by przelozyc kolo zamachowe plaskie od c20xe zaopatrzyć sie trzeba w kolo z c20ne i dac do przetoczenia lub przetoczyć kolo z x22xe jesli chodzi o tłoki to róznica jest chyba w wysokości korb w kazdym bądz razie zwiekszenie pojemności nastepuje przez wiekszy skok tłoka ja nacinalem naciecia na tlokach z x22xe ale powstaje tez inny problem gdyż powstaje różnica w wysokości od osi walu do osi walka rozrzadu jesli dobrze pamietam to ok 7mm co daje nam ze pasek rozrzadu jest za krotki o ok 1,5cm trzeba wiec dac tokarzowi do zrobienia takie ustrojstwo co przesunie napinacz paska rozrzadu zdaje sie ze w prawo jesli chodzi o czujnik walu nie potrafię ci odpowiedzieć ja w kazdym badz razie caly osprzet i wszytkie czujniki zostawilem od c20xe z 2,2 wziolem tylko blok i przerobki tylko to co napisalem powyzej ale taki moja sugesti z racji ze z opla poruszałem sie c20ne c20xe+f20 a skaczyło sie na c25xez wymienionymi walkami + f20 a teraz x25xe z wymienionymi wałkami +f25 to napisze tak ze najlepiej sie sprawowalo to c25xe czyli V6 2,5 wiec jesli masz wystarczająco miejsca pod maska to zdecydowanie idz w strone V6 jak bym mial porównywac hybryde 2,2 i V6 2,5 to dalbym 20% na 80% dla V6 ale twoj wybor daj znac czy i jak sie prace posuwają'' Jak ruszę coś z tym wszystkim to będe opisywał , narazie noga w gipsie ale elementy moę już zbierać ![]() |
|
|
![]()
Post
#30
|
|
Forum Killer Dołączył: Tue, 31 August 2010 Skąd: okolice wawy ![]() |
A korbowody i tłoki z silnika C20XE i X22XE są takie same? Chodzi mi o to że niedawno zakuwałem C20XE, więc może bym pomyślał o strokerze na 2.2
![]() -------------------- Chcesz mi pomóc? Przeczytaj poniższy link i podaruj 1% podatku
http://www.fsr.pl/portal/fsr/695/5528/Kurach_Rafal.html?search=58898 |
|
|
![]()
Post
#31
|
|
User Dołączył: Sun, 12 April 2009 ![]() |
korbowody nie sa chyba takie same gdyż wystepuje róznica wysokości miedzy osią walu a osią walków rozrzadu ok 7mm tloki maja taka sama srednice ale inny jest skok tloka wiec inna pojemność
moze znajde przerobiony tlok z x22xe pod c20xe i porownam mpomierze ale nie wiem czy sie zachował |
|
|
![]()
Post
#32
|
|
User Dołączył: Mon, 20 October 2008 Skąd: okolice Ostrowa Wlkp. ![]() |
Kolega ma złożone x22xe z głowicą od x20xer, dopieszczony dolot, wydech ori od xer'a (w vectrze
![]() Na hamowni u Coobcia na seryjnym kompie od x20xev wupluło ponad 170 PS. Seyjne x25xe nie zdąży za tym silnikiem, po prostu nie ma szans, się wkręca na obroty jak wiertarka. |
|
|
![]()
Post
#33
|
|
Frequent User Dołączył: Sun, 24 February 2013 Skąd: sieradz ![]() |
Korbowody x22xe napewno są dłuższe niż w silnikach 2.0 . Co do tłoków to różnią się nacięciami pod zawory, srednica jest taka sama niewiem jak jest z wysokością i średnicą sworznia. Jak pokupie klamoty to pokaże co i jak
|
|
|
![]()
Post
#34
|
|
![]() Forum Homee Dołączył: Thu, 22 January 2004 Skąd: bełchatów ![]() |
fajnie jest gdybać. kup jeden tak korbowód, jeden taki, najlpeiej z tłokami. pomierzysz i sie dowiesz. wymiary tłoków opla znajdziesz w katalogu mahle np
-------------------- „Dokładnie wiadomo, kiedy ludzie zaczęli się ścigać: gdy tylko zbudowali drugi samochód.”
-by Richard Petty NASCAR racedriver corsa c16xe N/A 176KM/187Nm powered by corsasport.pl |
|
|
![]()
Post
#35
|
|
User Dołączył: Sun, 12 April 2009 ![]() |
Porszak nie gdybam coś jest inne dlatego ja dawalem by zrobiono dodatkowe nacięcia na tlokach z x22xe a caym się różni to poprostu nie pamiętam
|
|
|
![]()
Post
#36
|
|
![]() Forum Homee Dołączył: Thu, 22 January 2004 Skąd: bełchatów ![]() |
no wlasnie z tego powodu, ze nie pamiętasz. któs kto chce robic strokera moze sobie zadac trudu i albo poszukać danych w tis'ie, i katalogach, albo kupić 2 korby z tłokami i pomierzyć. pewnie jakies szrociki da sie znaleźć za grosze.
nie jestem złośliwy. sam robiłem stroker na ori gratach tylko w mniejszym silniku i wiem z czym to sie je i jak szukać info. kiedy ja to robiłem, nawet angole, którzy maja obcykane te silniki, nie potrafili pomóc. -------------------- „Dokładnie wiadomo, kiedy ludzie zaczęli się ścigać: gdy tylko zbudowali drugi samochód.”
-by Richard Petty NASCAR racedriver corsa c16xe N/A 176KM/187Nm powered by corsasport.pl |
|
|
![]()
Post
#37
|
|
Forum Killer Dołączył: Tue, 31 August 2010 Skąd: okolice wawy ![]() |
Masz racje porszak, ale na początku warto zapytać. Może ktoś to już porównywał i wie.
-------------------- Chcesz mi pomóc? Przeczytaj poniższy link i podaruj 1% podatku
http://www.fsr.pl/portal/fsr/695/5528/Kurach_Rafal.html?search=58898 |
|
|
![]()
Post
#38
|
|
User Dołączył: Mon, 20 October 2008 Skąd: okolice Ostrowa Wlkp. ![]() |
Korbowody 2.2 ma dłuższe bo sam blok jest wyższy niż x20xev, xev ma tłoki wklęsłe, x22xe wypukłe...
|
|
|
![]()
Post
#39
|
|
User Dołączył: Sun, 12 April 2009 ![]() |
z tego co pamietam to wysokość rożni sie bodajze o 7mm w kazdym badz razie jesze raz zbiorczo biaraz blok o 2,2 trzeba zrobic 2 dodatkowe naciecia na tlokach bo glowica z c20xe wymaga 4 nacieć napewno trzeba przerobic dolne kolo pasowe od rozrzadu bo rozni sie grubosc walu trzeba przerobic mocowanie napinacza paska rozrzadu bo z racji roznicy w wysokosci bloku troszke paska brakuje a i jeszcze jedno troske trzeba pokombinowac bo kanaly w glowicy sa minimalnie przesunięte ale wystarczy troszke sfrezowac i wszystko gra i w zalezności z jaka skrzynia sie chce to złożyć to powalczyc troszku z kolem zamachowym jesli z f20 to nie zgadza sie ilosc otworów by przyjrecc kolo do walu w jednym jest 6 w drugim 8 czy jakos tak ja wziolem kolo od c20ne i dalem do przetoczenia na wzor kola z c20xe kolo z c20ne ma taka samo ilosc otworow i roztaw jak to z x22xe
|
|
|
![]()
Post
#40
|
|
![]() Forum Homee Dołączył: Thu, 22 January 2004 Skąd: bełchatów ![]() |
zamiast przerabiać napinacz, warto zobaczyć czy nie znajdzie sie minimalnie dłuższy pasek. tylko trzeba dobrac taki sam zarys zęba jeśli sie uda.
-------------------- „Dokładnie wiadomo, kiedy ludzie zaczęli się ścigać: gdy tylko zbudowali drugi samochód.”
-by Richard Petty NASCAR racedriver corsa c16xe N/A 176KM/187Nm powered by corsasport.pl |
|
|
![]() ![]() |
![]() |
Wersja Lo-Fi | Aktualny czas: Monday, 18 August 2025 - 02:43 |