![]() |
![]() ![]() |
![]() |
![]()
Post
#41
|
|
![]() Forum Killer Dołączył: Sun, 23 October 2005 Skąd: WPR ![]() |
Czy na wideorejestratorze jest jakoś zaznaczone, że włączyli koguty ? Jakaś ikonka czy coś ?
Żeby nie było tak, że pójdą w zaparte i powiedzą, że włączyli światła ostrzegawcze... |
|
|
Wspieraj forum |
![]()
Post
#
|
![]() Dotacja ![]() |
|
|
|
![]()
Post
#42
|
|
![]() Frequent User Dołączył: Sat, 23 August 2003 Skąd: Wawa ![]() |
CYTAT Art 53 ust 2 Kierujący pojazdem uprzywilejowanym może, pod warunkiem zachowania szczególnej ostrożności, nie stosować się do przepisów o ruchu pojazdów, zatrzymaniu i postoju oraz do znaków i sygnałów drogowych tylko w razie, gdy: 1) uczestniczy: a) w akcji związanej z ratowaniem życia, zdrowia ludzkiego lub mienia albo koniecznością zapewnienia bezpieczeństwa lub porządku publicznego albo ![]() c) w wykonywaniu zadań związanych bezpośrednio z zapewnieniem bezpieczeństwa osób zajmujących kierownicze stanowiska państwowe, którym na mocy odrębnych przepisów przysługuje ochrona; 2) pojazd wysyła jednocześnie sygnały świetlny i dźwiękowy; po zatrzymaniu pojazdu nie wymaga się używania sygnału dźwiękowego; 3) w pojeździe włączone są światła drogowe lub mijania. Uczestniczą w akcji zapewniającej porządek publiczny & Wysyłają sygnały świetlne i dźwiękowe. Wtedy pojazd jest pojazdem uprzywilejowanym. Jeżeli chodzi o odstępstwa to znalazłem taki o to komentarz: CYTAT Może zaistnieć sytuacja szczególna, kiedy radiowóz policyjny będzie miał włączone podczas jazdy celowo jedynie niebieskie sygnały świetlne i światła mijania, bez sygnałów dźwiękowych. Może to być podyktowane charakterem wykonywanej czynności i działanie takie będzie stanem wyższej konieczności (art. 16 k.w.). Chodzi tu o przypadki, gdy od włączenia sygnałów dźwiękowych uzależnione jest np. ujęcie włamywacza na gorącym uczynku. Mimo iż taki pojazd nie spełnia formalnych wymagań i nie jest pojazdem uprzywilejowanym w rozumieniu ustawy, to ze zrozumiałych względów należy mu udzielić wszelkich daleko idących uprawnień takiego pojazdu. Oczywiście niespełnienie tego postulatu nie pociąga za sobą sankcji karnych. Kotowski Wojciech komentarz ABC 2002 Komentarz do art. 53 ustawy z dnia 20 czerwca 1997 r. Prawo o ruchu drogowym (Dz.U.97.98.602Jeśli chodzi o oznakowanie to: CYTAT Pojazdy Policji, z wyjątkiem motocykli, powinny być oznakowane pasem wyróżniającym barwy białej oraz umieszczonym po obu stronach pojazdu napisem "POLICJA" barwy białej. Na dachu pojazdu może być umieszczony świetlny napis "POLICJA" barwy niebieskiej na białym tle; napis "POLICJA" barwy białej może być umieszczony z przodu i z tyłu pojazdu, przy czym napis z przodu może być odwrócony (lustrzany). Motocykle powinny mieć błotniki barwy białej. Z przodu motocykla powinien być umieszczony napis "POLICJA". Znowu Ustawa: CYTAT Art. 53. 1. Pojazdem uprzywilejowanym w ruchu drogowym może być pojazd samochodowy: .. 3) Policji; .. 12) jednostki niewymienionej w pkt 1-11, jeżeli jest używany w związku z ratowaniem życia lub zdrowia ludzkiego - na podstawie zezwolenia ministra właściwego do spraw wewnętrznych. 1a. Minister właściwy do spraw wewnętrznych stwierdza wygaśnięcie zezwolenia, o którym mowa w ust. 1 pkt 12, gdy ustaną okoliczności uzasadniające wykorzystanie pojazdu jako uprzywilejowanego. Zasady punktowania: ROZPORZĄDZENIE MINISTRA SPRAW WEWNĘTRZNYCH I ADMINISTRACJI1) z dnia 20 grudnia 2002 r. w sprawie postępowania z kierowcami naruszającymi przepisy ruchu drogowego. (Dz. U. z dnia 30 grudnia 2002 r.) Dz.U.02.236.1998 CYTAT § 2. 1. Do ewidencji kierowców naruszających przepisy ruchu drogowego, zwanej dalej "ewidencją", wpisuje się kierowcę, który kierując pojazdem dopuścił się naruszenia przepisów ruchu drogowego, zwanego dalej "naruszeniem". 3. Do ewidencji wpisuje się naruszenia, zgodnie z wykazem stanowiącym załącznik nr 1 do rozporządzenia. 4. Jeżeli jeden czyn popełniony przez kierowcę narusza więcej niż jeden przepis ruchu drogowego, w ewidencji uwidacznia się wszystkie naruszenia, przypisując każdemu odpowiednią liczbę punktów, z zastrzeżeniem ust. 5. 5. Jeżeli jeden czyn naruszył dwa lub więcej znaków określonych kodem od C05 do C11 wymienionym w załączniku nr 1, w ewidencji wpisuje się to naruszenie, którego kod ma mniejszy znacznik liczbowy. To odnośnie (nie)sumowania się punktów. Kody C oznaczają Niestosowanie się do znaków i sygnałów drogowych. Prędkość określona jest kodami E (Nieprzestrzeganie przepisów dotyczących prędkości). Kwestia taka, czy można nakładać karę 2 razy za to samo wykroczenie? Niedostosowanie się do 60tki, 50tki, 40stki będzie traktowane jako 3 różne wykroczenia (wciąż popełniamy 1 czyn niedozwolony), czy jako jedno (nie przestrzeganie przepisów dot. prędkości). Zresztą i tak dostaniesz mandat za brak oświetlenia tablicy rejestracyjnej i źle umocowaną gaśnicę ![]() -------------------- Pozdrawiam, Konrad
the sonic re-creation of the end of the world www.umt.pl |
|
|
![]()
Post
#43
|
|
![]() Forum Clubber Dołączył: Fri, 11 October 2002 Skąd: Warszawa ![]() |
Byłem dzisiaj na komendzie ruchu drogowego na Waliców. Akurat załapałem się na godziny przyjęć "skarg i wniosków" u jakiegoś ichniejszego komendanta.
Jutro o 10.00 mają mi pokazać materiał filmowy, którego wcześniej mi nie puścili. W zależności od tego, co tam będzie nagrane, podejmę decyzję co do dalszych kroków. Komendant oczywiście idzie w zaparte i twierdzi, że: 1) nie ma przepisów nakazujących interweniowanie natychmiast (Komendant: proszę podać mi konkretny przepis w którym jest to napisane !) 2) można sumować punkty za jedno i to samo wykroczenie (np. prędkość na kilku ograniczeniach) -------------------- 2021 Audi R8 V10
1991 Ferrari Testarossa |
|
|
![]()
Post
#44
|
|
![]() test driver Dołączył: Mon, 25 November 2002 Skąd: zewsząd ![]() |
tr4b33r, dzięki za superdokładne wyjaśnienia.
-------------------- Wojtek
"Rule the bends, bend the rules." TP: 1:52.85 (180KM RWD), Hockenheim: 2:16.74 (140KM FWD), Adria: 1:51.20 (160KM RWD). 3. miejsce w Wyścigowym Pucharze Polski 2010 klasa Open. |
|
|
![]()
Post
#45
|
|
![]() Super User Dołączył: Sun, 29 December 2002 Skąd: Trójmiasto ![]() |
Nie wiem jak bardzo wątła jest moja historia, mądrości ludowe też z niej żadne. A kwestie uprzywilejowania wyjaśniłem jako moje przejęzycznie. Niech kolega porzuca jakies paragrafy z przywoływanego przez siebie KRD, że im nie wolno. Nie masz ich tak samo jak ja, więc przestań pipeprzyć o jakiś mądrościach. Wydaje mi sie, ze to do mnie. Jesli nie sa pojazdem uprzywilejowanym to sa takim samym uzytkownikiem drog jak Ty, ja, wiec lamac przepisow nie moga, proste nie? Nie ma co przytaczac, sa pojazdem uprzywilejowanym tylko jesli spelnia pewne kryteria. -------------------- Pozdrawiam,
Maciek |
|
|
![]()
Post
#46
|
|
![]() Super User Dołączył: Mon, 03 November 2003 Skąd: W-wa/ Radom ![]() |
Tak czytam to forum policyjne, i takie buractwa i buty to nigdzie nie widzialem !!!
Tym kolesiom poprostu palma odbija.... -------------------- Boogie
Sprzedam SkRzYnIe Manual 6-b z M5 e39 w super stanie, info na priv |
|
|
![]()
Post
#47
|
|
![]() Forum Clubber Dołączył: Fri, 11 October 2002 Skąd: Warszawa ![]() |
Najlepszy jest ten kozak, który się chełpi, że jego fura ma 250 kucy ... koń by się uśmiał
![]() A wracając do tematu - czy ktoś się orientuje jaka jest procedura dokonywania pomiaru wideorejestratorem ? Z tego co zdążyłem wyczytać w necie, stosowane u nas wideorejestratory nie posiadają wbudowanego radaru, lecz są sprzężone z prędkościomierzem auta. Aby dokonać pomiaru, trzeba się do auta zbliżyć i jakiś czas za nim podążać. Czy ktoś wie jakie dokładnie warunki powinny zostać spełnione, aby pomiar był ważny ? -------------------- 2021 Audi R8 V10
1991 Ferrari Testarossa |
|
|
![]()
Post
#48
|
|
![]() Forum Clubber Dołączył: Fri, 13 August 2004 Skąd: Tuchola/Poznań ![]() |
Wydaje mi sie, ze to do mnie. Jesli nie sa pojazdem uprzywilejowanym to sa takim samym uzytkownikiem drog jak Ty, ja, wiec lamac przepisow nie moga, proste nie? Nie ma co przytaczac, sa pojazdem uprzywilejowanym tylko jesli spelnia pewne kryteria. ale czy Ty czytasz ze zrozumieniem co się do Ciebie pisze? Wyraźnie zaznaczyłem, że 'uprzywilejowanie' był przejęzyczeniem, źle użytym słowem. Na pierwszej stronie tematu. -------------------- Leon 1.8T BAM 337/405 by NGS-R + MSS Performance & doriftogruz E46 330.
|
|
|
![]()
Post
#49
|
|
![]() Super User Dołączył: Sun, 29 December 2002 Skąd: Trójmiasto ![]() |
"Skąd wziąłeś taki przepis? Czyli wszystkie auta jeżdżące z video muszą Cię nagrywać na sygnale? Bzdura. Uzyskują uprzywilejowanie włączając nagrywanie, czyli rejestrując popełnienie wykroczenia."
No to co zamiast "uprzywilejowanie" zechcesz uzyc? Bo jakos nie wydaje mi sie, aby bylo to przejezyczenie, kontekst zdania mowi co innego. Co uzyskuja wlaczajac nagrywanie? Bo jesli nie uprzywilejowanie to po prostu powinienes usunac tamten post, gdyz jest komplentnie bez sensu. -------------------- Pozdrawiam,
Maciek |
|
|
![]()
Post
#50
|
|
![]() Forum Clubber Dołączył: Fri, 13 August 2004 Skąd: Tuchola/Poznań ![]() |
Pozwól, że o merytorycznym poziomie moich postów będzie decydował moderator, który jak na razie zastrzeżeń nie miał ( widocznie jasno zrozumiał moje wyjasnienie.. ) Samochód z videorejestratorem ma prawo podczas nagrywania przejazdu/zdobywania dowodów popełnienia wykroczenia, jechać w sposób zapewniający rzetelny pomiar prędkości nie stwarzając przy tym zagrożenia w ruchu drogowym. Tej teorii trzymałem się do tej pory, na szczeście dziś została ona oficjalnie zanegowana. W Twoim mniemani nic się nie zmieniło, bo cały czas takiego prawa nie posiadali, jednak tak samo jak Ty sie upierasz na poparciu przeze mnie mojej poprzedniej tezy odpowiednim paragrafem, tak samo ja mogę się upierać, abyś pokazał mi paragraf jej zaprzeczający. Istnieje taki? Czy korzystamy z zasady "co nie jest dozwolone to jest zabronione"? Czym można się bronić w przypadku, kiedy jutro złapie mnie taki jeden z drugim i zsumują mi punkty z poprzednich 5ciu km jazdy?
-------------------- Leon 1.8T BAM 337/405 by NGS-R + MSS Performance & doriftogruz E46 330.
|
|
|
![]()
Post
#51
|
|
![]() Super User Dołączył: Sun, 29 December 2002 Skąd: Trójmiasto ![]() |
Zdales czy kupiles prawo jazdy? Pytam, bo jesli zdales to powinienes wiedziec, ze lamac obowiazujacych przepisow (dot. ograniczen predkosci miedzy innymi) nie mozna, a raczej mozna ale za to nalezy sie mandat. Paragrafu nie pokaze, bo musialbym wkleic caly KRD, to chyba oczywiste, ze jesli ten samochod nie jest uprzywilejowany to ma prawa i obowiazki takie jak my, no nie? Wiec jak zdales na prawo jazdy to nie zadawaj takich pytan jakbys je kupil.
-------------------- Pozdrawiam,
Maciek |
|
|
![]()
Post
#52
|
|
![]() test driver Dołączył: Mon, 25 November 2002 Skąd: zewsząd ![]() |
Samochód z videorejestratorem ma prawo podczas nagrywania przejazdu/zdobywania dowodów popełnienia wykroczenia, jechać w sposób zapewniający rzetelny pomiar prędkości nie stwarzając przy tym zagrożenia w ruchu drogowym. No nie, to jest oczywiste, że nie mogą - bo jeśli jadą z v=v_uciekniera, przy założeniu, że v_uciekiniera > ograniczenie, to łamią przepisy zawsze (patrz to, co napisał tr4b33r o odstępstwie od reguły - warto zauważyć, że aby w ogóle mówić o potencjalnym uprzywilejowaniu, to musi mieć co najmniej jedną sygnalizację - dźwięki albo światła). -------------------- Wojtek
"Rule the bends, bend the rules." TP: 1:52.85 (180KM RWD), Hockenheim: 2:16.74 (140KM FWD), Adria: 1:51.20 (160KM RWD). 3. miejsce w Wyścigowym Pucharze Polski 2010 klasa Open. |
|
|
![]()
Post
#53
|
|
![]() Forum Clubber Dołączył: Fri, 13 August 2004 Skąd: Tuchola/Poznań ![]() |
Zdales czy kupiles prawo jazdy? staraj się rozmawiać na poziomie, nie masz do czynienia z gówniarzami z onetu. Wojtku, jak najbardziej rozumiem o co Ci chodzi, ale całe te rozważania prowadzą do wniosku, że wszystkich dotychczasowe pomiary wykonywane przez tajniaków są niezgodne z prawem..? -------------------- Leon 1.8T BAM 337/405 by NGS-R + MSS Performance & doriftogruz E46 330.
|
|
|
![]()
Post
#54
|
|
![]() Super User Dołączył: Sun, 29 December 2002 Skąd: Trójmiasto ![]() |
Nie rozmawiam z gowniarzami z onetu i jesli mnie tak zrozumiales to wybacz. Po prostu cisnelo sie to na klawiature po tym jak napisales, ze mam przytoczyc paragraf, ze tego robic nie moga. No bez jaj, KRD znasz jak zdales egzamin na prawo jazdy.
-------------------- Pozdrawiam,
Maciek |
|
|
![]()
Post
#55
|
|
![]() Forum Killer Dołączył: Sun, 23 October 2005 Skąd: WPR ![]() |
|
|
|
![]()
Post
#56
|
|
![]() Forum Clubber Dołączył: Fri, 13 August 2004 Skąd: Tuchola/Poznań ![]() |
hm.. niech ktoś to sprawdzi przy najbliższej niemiłej okazji nagrania..bo aż mi się wierzyć nie chce
![]() -------------------- Leon 1.8T BAM 337/405 by NGS-R + MSS Performance & doriftogruz E46 330.
|
|
|
![]()
Post
#57
|
|
![]() test driver Dołączył: Mon, 25 November 2002 Skąd: zewsząd ![]() |
Wojtku, jak najbardziej rozumiem o co Ci chodzi, ale całe te rozważania prowadzą do wniosku, że wszystkich dotychczasowe pomiary wykonywane przez tajniaków są niezgodne z prawem..? IMO tak. W Polsce nie ma standardu odrzucania dowodów zdobytych niezgodnie z prawem (sąd może, ale nie musi), więc dlatego nagrania przechodzą i w sądach, tym bardziej że po prostu nikomu, kto dostał od sądu 2k grzywny nie przyszło do głowy składać zawiadomienia, a nawet jeśli - to odbił się od machiny, która umie sobie radzić we własnych sprawach. Ale to się musi prędzej czy później zmienić. Edit: pozazdrościlem tr4b33rowi i zagłębilem się w kwestię "kontratrypu pozaustawowego". Jest szczegółowo i wyczerpująco opisany w książce "Okoliczności wyłączające bezprawność czynu - przegląd problematyki" autorstwa prof. Andrzeja Marka i sędziego Jacka Satki, która analizuje pod tym kątem orzecznictwo Sądu Najwyższego w latach 1918 - 1999. Obaj autorzy (a trzeba dodać, że prof. Marek był jednym z członków komisji kodyfikacyjnej prawa karnego) miażdżąco argumentują, że w polskim prawie, które stanowione jest wyłącznie ustawami, nie jest możliwe istnienie pozaustawowego "zwyczaju" zwalniającego z odpowiedzialności - czyli kontratypu pozaustawowego. Nie będę tego przytaczać, bo długie, fachowe i skomplikowane, ale radość dla oczu. Już wiem, kogo brać na pełnomocnika, gdy będę skarżyć się na policję. -------------------- Wojtek
"Rule the bends, bend the rules." TP: 1:52.85 (180KM RWD), Hockenheim: 2:16.74 (140KM FWD), Adria: 1:51.20 (160KM RWD). 3. miejsce w Wyścigowym Pucharze Polski 2010 klasa Open. |
|
|
![]()
Post
#58
|
|
![]() Super User Dołączył: Mon, 06 December 2004 Skąd: Czechowice-Dziedzice ![]() |
[[[gwoli uzupełnienia Hwojtka
o kontratypie i bełkocie komendowym aż sięgnąłem do książki "Podstawy prawa dla ekonomistów";) z której przyszło mi zgłębiać wiedzę prawniczą Kontatyp w prawie karnym: "Prawo karne przewiduje istnienie wielu okolicznosci wyłączających odpowiedzialnośc karną. Wśród tych okoliczności można wymienic : a) okoliczności wyłączające winę ![]() Interesuje nas ![]() Czyli: 1)obrona konieczna, 2)stan wyższej konieczności, 3)działanie w ramach uprawnień i obowiązków, 4)dozwolone ryzyko. Są to tzw. kontratypy, gdyż stanowią wyjątki od poszczególnych typów czynów uznanych za przestępstwa" z innego opracowania: [O zgrozo przychodzi mi teraz podważyc Wszechwiedzącego] (tylko co do sensu oksymoronu): Kontratypy ustawowe: + obrona konieczna – odpieranie zamachu na jakiekolwiek dobro chronione prawem o ile ten zamach jest: rzeczywisty, bezpośredni, bezprawny + stan wyższej konieczności – działanie w celu uchylenia jakiegoś bezpośredniego niebezpieczeństwa które grozi dobru chronionemu prawem (a niebezpieczeństwa nie można było uchylić, uniknąć. Dobro poświęcone nie przedstawia wartości rzeczywistej niż dobro ratowanej) - pozaustawowe + zwyczaj – przyjęty, utrwalony sposób postępowania + działanie w ramach uprawnień i obowiązków – np. łamanie przepisów ruchu drogowego służb np. karetki, pojazdów uprzywilejowanych Wracając do "Prawa dla ekonomistów.." "Działanie w ramach uprawnień i obowiązków: Niektóre czyny realizowane w trakcie wykonywania legalnych uprawnień i obowiązków służbowych lub zawodowych mogą formalnie wyczerpać wszystkie znamiona czynu przestępczego. Nie stanowią jednak przestępstwa, gdyż oczywiste jest, że jeżeli ktoś działa w granicach uprawnienia, a nawet wykonując ciążący na nim obowiązek prawny, nie może jednoznacznie działać bezprawnie, popełniając np. przestępstwo. koniec cytatów Oczywiście powyższe twierdzenia nie wyczerpują odpowiedzi na pytanie czy działanie w ramach uprawnień to w przypadku pojazdu policyjnego: a) "akcja"? (jazda na sygnale)->i związane z tym łamanie przepisów (osobiście twierdze, że explicite jest to w kodeksie o Ruchu drogowym opisane i nie stanowi to wątpliwości->nie ma potrzeby wciągania tego pod kontratyp) ![]() c) nagrywanie klienta podczas kilku wykroczeń tutaj jedynie kontratyp ratuje policjantów jadących bez koguta. Czy muszą od razu ściągac klienta na zieloną trawkę? Chyba nie, działają w ramach obowiązku. Taka praca, to wyłącza ich bezprawność czynu. Policja chciała aby włączyć te uprawnienia wprost do ustawy (papier wprost="dupochron"), ale pomysł upadł, jak to wcześniej cytowano, Tzn w ramach kontratypu, jak rozumiem, mogą byc pociągnięci do odpowiedzialności, ale postępowanie zostanie umozone/uniewinnienie (czy jakkolwiek co innego rozgrzeszającego) po wyośleniu, że było to działanie w ramach kontratypu.]]] zmiażdżyłeś mnie Wszechwiedzący zmiażdżyleś mnie maluczkiego studenta (zacząłem pisac, gdy nie było Twojego powyższego posta) gdzie 2 prawników to z 15 poglądów. Powyższe tezy to chyba wersja klasyczna prof Nowicki lansuje pure prawo stanowione. Pewnie dlatego jest profesorem ![]() ew mozna usunąc |
|
|
![]()
Post
#59
|
|
![]() Moderator Dołączył: Sat, 03 January 2004 Skąd: Warszawa ![]() |
[[[gwoli uzupełnienia Hwojtka o kontratypie i bełkocie komendowym aż sięgnąłem do książki "Podstawy prawa dla ekonomistów";) z której przyszło mi zgłębiać wiedzę prawniczą Kontatyp w prawie karnym: "Prawo karne przewiduje istnienie wielu okolicznosci wyłączających odpowiedzialnośc karną. Wśród tych okoliczności można wymienic : a) okoliczności wyłączające winę ![]() Interesuje nas ![]() Czyli: 1)obrona konieczna, 2)stan wyższej konieczności, 3)działanie w ramach uprawnień i obowiązków, 4)dozwolone ryzyko. Są to tzw. kontratypy, gdyż stanowią wyjątki od poszczególnych typów czynów uznanych za przestępstwa" z innego opracowania: [O zgrozo przychodzi mi teraz podważyc Wszechwiedzącego] (tylko co do sensu oksymoronu): Kontratypy ustawowe: + obrona konieczna – odpieranie zamachu na jakiekolwiek dobro chronione prawem o ile ten zamach jest: rzeczywisty, bezpośredni, bezprawny + stan wyższej konieczności – działanie w celu uchylenia jakiegoś bezpośredniego niebezpieczeństwa które grozi dobru chronionemu prawem (a niebezpieczeństwa nie można było uchylić, uniknąć. Dobro poświęcone nie przedstawia wartości rzeczywistej niż dobro ratowanej) - pozaustawowe + zwyczaj – przyjęty, utrwalony sposób postępowania + działanie w ramach uprawnień i obowiązków – np. łamanie przepisów ruchu drogowego służb np. karetki, pojazdów uprzywilejowanych Oczywiście powyższe twierdzenia nie wyczerpują odpowiedzi na pytanie czy działanie w ramach uprawnień to w przypadku pojazdu policyjnego: a) "akcja"? (jazda na sygnale)->i związane z tym łamanie przepisów (osobiście twierdze, że explicite jest to w kodeksie o Ruchu drogowym opisane i nie stanowi to wątpliwości->nie ma potrzeby wciągania tego pod kontratyp) ![]() c) nagrywanie klienta podczas kilku wykroczeń tutaj jedynie kontratyp ratuje policjantów jadących bez koguta. Czy muszą od razu ściągac klienta na zieloną trawkę? Chyba nie, działają w ramach obowiązku. Taka praca, to wyłącza ich bezprawność czynu. Obrona konieczna to juz wogole w polsce nie istnieje i zaden kontratyp nie ratuje twojego tylka jak polamiesz bandycie lapska gdy w srodku nocy, wyrwany ze snu przywalisz mu bejzbolem podczas gdy on buszowal po szufladach w twoim mieszkaniu. Baa, jeszcze prokurator bedzie cie scigal dlaczego go uszkodziles bo przeciez powinienes zapazyc mu kawy i grzecznie zapytac czy czegos nie zgubil w twoich szufladach a to wybite okno to przeciez drobnostka. :/ Odnosnie natychmiastowego niezatrzymania takiego delikwenta ktorego nagrali to policjanci lamia przysiege ktora skladali bo nie podejmuja dzialan ktore mialy by na celu zapobiegnieciu dalszemu stwazaniu zagrozenia. Jedyne co ratuje tylek takiego policjanta to wlasnie gadanie ze "nie bylo gdzie zatrzymac pirata drogowego". Pierwszym i podstawowym obowiazkiem policji jest prewencja a nie trzepanie kasy na mandatach. Jezeli tak ma wygladac policja to ja zlikwidowac, dac kazdemu bron i niech sam broni siebie i wlasnego mienia. Napewno odrazu zrobi sie bezpieczniej. |
|
|
![]()
Post
#60
|
|
![]() Forum Clubber Dołączył: Fri, 13 August 2004 Skąd: Tuchola/Poznań ![]() |
Jako inżynier z prawem do czynienia nie mam nic, ale na miarę ogarniania mojego rozumku cytaty scorpia potwierdzają, że kontratyp jest tutaj wystarczającym argumentem na obronę tajniaków. Można się jedynie czepiać, czy kontratyp działania w ramach uprawnień i obowiązków tyczy się działania jako pojazd uprzywilejowany czy nie. Ale generalnie chyba jednak jakieś tam 'prawo' mają...
-------------------- Leon 1.8T BAM 337/405 by NGS-R + MSS Performance & doriftogruz E46 330.
|
|
|
![]() ![]() |
![]() |
Wersja Lo-Fi | Aktualny czas: Wednesday, 10 September 2025 - 09:55 |