Shoutbox 0 nowych PW 


3 Stron V  < 1 2 3 >  
Reply to this topicStart new topic
> Spływ oleju z turbo, oraz inne problemy z olejem w BMW E36 turbo
Kali___
post Thu, 30 Apr 2009 - 15:36
Post #21


Frequent User
Dołączył: Sat, 29 April 2006
Skąd: Jelenia Góra





Uszczelnacz w turbosprężarce
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Wspieraj forum
post Thu, 30 Apr 2009 - 15:36
Post #


Dotacja






Dotacja na forum
Go to the top of the page
 
Quote Post
woytek13
post Thu, 30 Apr 2009 - 16:42
Post #22


Forum Killer
Dołączył: Fri, 01 September 2006
Skąd: okolice LBN





To by nawet wyjaśniało tą ciągle wiszącą kroplę na muszli wydechowej turbiny. To niedobrze...


--------------------

_http://wojciechkulbaka.ownlog.com/


Go to the top of the page
 
+Quote Post
rex
post Fri, 01 May 2009 - 09:40
Post #23


Forum Killer
Dołączył: Tue, 07 December 2004
Skąd: Warszawa





przychylam sie do poprzednikow. Mialem to samo w ERST. Czasem jak postal dluzej to dopoki sie nie wypalilo z wydechu to gorzej niz Jelcz z weglem. A potem juz normalnie. Oczyiscie u ciebie to zapewne poczatki ale przedstawilem ci wersje koncowa smile.gif


--------------------
Ford Escort Cabrio '88
Recaro Leather interior
Bilstei Wolf Suspension
ex rst :) 2.0 16v zetec in progress
Go to the top of the page
 
+Quote Post
woytek13
post Fri, 01 May 2009 - 17:21
Post #24


Forum Killer
Dołączył: Fri, 01 September 2006
Skąd: okolice LBN





No i nadal nie jest dobrze. Pomijając już stan turbosprężarki, która o dziwo dziś nie dymiła wcale. Przerobiłem odmę tak jak pisałem. Podpiąłem ją w dolot przed turbo. Wyjąłem miskę ( to już 5 raz chyba, albo 6) wyczyściłem, odtłuściłem złożyłem na wysokotemperaturowy silikon cx-80. Odczekałem 24h zalałęm oliwę i odpaliłem. Na jałowych odczekałem aż złapię roboczą temp. I do tego czasu zero wycieków. Potem jazda próbna, bez katowania. Wracam a pod spodem wyciek... Całe czoło miski znów cieknie, dosłownie cieknie.

Potem druga jazda, troszkę bardziej wymagająca od auta. I wracam zostawiając już kropki na drodze rolleyes.gif O co chodzi z tymi wyciekami?? W zasadzie odpowietrzenie miski powinno być OK, silikonem skleja się różne gorsze miejsca i trzyma ładnie. Zaobserwowałem też, że olej nadal jest wyciskany przez silikon/uszczelkę, bo mam tak jakby trochę zachlapane w tamtych okolicach.



--------------------

_http://wojciechkulbaka.ownlog.com/


Go to the top of the page
 
+Quote Post
hz10
post Fri, 01 May 2009 - 17:37
Post #25


Forum Clubber
Dołączył: Mon, 18 December 2006
Skąd: TST





a nie masz zalepionej odmy od strony silnika tzn pod deklem zaworów?
Go to the top of the page
 
+Quote Post
woytek13
post Fri, 01 May 2009 - 17:44
Post #26


Forum Killer
Dołączył: Fri, 01 September 2006
Skąd: okolice LBN





Nie bo testowałem odmę kilka dni temu i ładnie z niej dmuchało ( tzn lekko ale coś leciało). No i rok temu kapa była zdejmowana i myta z każdej strony...


--------------------

_http://wojciechkulbaka.ownlog.com/


Go to the top of the page
 
+Quote Post
kremat0r
post Fri, 01 May 2009 - 18:08
Post #27


Forum Killer
Dołączył: Sat, 07 March 2009
Skąd: Czechy





CYTAT
No i rok temu [...]


Przez rok to tam mogło się nagromadzić tyle syfu że głowa mała.
Go to the top of the page
 
+Quote Post
woytek13
post Fri, 01 May 2009 - 18:16
Post #28


Forum Killer
Dołączył: Fri, 01 September 2006
Skąd: okolice LBN





Rok i 3k km?? No nie wiem. Tym bardziej, że tak jak napisałęm odmą była otwarta i drożna.


--------------------

_http://wojciechkulbaka.ownlog.com/


Go to the top of the page
 
+Quote Post
hz10
post Fri, 01 May 2009 - 19:41
Post #29


Forum Clubber
Dołączył: Mon, 18 December 2006
Skąd: TST





żeby wykluczyć odme to zdejmij korek wlewu oleju (wyjęcie bagnetu to nie to samo bo rurka od bagnetu jest poniżej lustra oleju) i wtedy testuj czy na wolnych nie pojawia sie zadymienie , wyrzuci ci troche oleju przez korek ale będzie przynajmniej wiadomo ocb
Go to the top of the page
 
+Quote Post
woytek13
post Fri, 01 May 2009 - 20:17
Post #30


Forum Killer
Dołączył: Fri, 01 September 2006
Skąd: okolice LBN





Odkręcając korek najpierw lekko spadają obroty, a potem się stabilizują. Lekki podmuch jest. Zadymienia brak.


--------------------

_http://wojciechkulbaka.ownlog.com/


Go to the top of the page
 
+Quote Post
hz10
post Fri, 01 May 2009 - 20:21
Post #31


Forum Clubber
Dołączył: Mon, 18 December 2006
Skąd: TST





jeżeli obroty wariują po zdjęciu korka to masz źle podłączoną odme smile.gif pod warunkiem że jest w atm oswere
Go to the top of the page
 
+Quote Post
woytek13
post Fri, 01 May 2009 - 20:28
Post #32


Forum Killer
Dołączył: Fri, 01 September 2006
Skąd: okolice LBN





IMO odkręcanie korka, który btw połączony jest z odmą działa podobnie jak lewe powietrze w dolocie ale mogę się mylić. Stad chyba te wahania obrotów.


--------------------

_http://wojciechkulbaka.ownlog.com/


Go to the top of the page
 
+Quote Post
hz10
post Sat, 02 May 2009 - 09:30
Post #33


Forum Clubber
Dołączył: Mon, 18 December 2006
Skąd: TST





no własnie ,jak napisalem jeżeli jest w atmoswere to nie ma prawa zawachlować , nie wiem jak jest w tym modelu bmw ale czy nie jest gdzieś puszczona odma z bloku prosto do kolektora? za przepustnice
Go to the top of the page
 
+Quote Post
woytek13
post Sat, 02 May 2009 - 09:51
Post #34


Forum Killer
Dołączył: Fri, 01 September 2006
Skąd: okolice LBN





Jedyna odma jaka była szła z pokrywy zaworów do kolektora. Otwór w dolocie zaślepiłem, a odmę z pokrywy podłączyłem w rurę dolotową przed turbo


--------------------

_http://wojciechkulbaka.ownlog.com/


Go to the top of the page
 
+Quote Post
woytek13
post Thu, 07 May 2009 - 21:51
Post #35


Forum Killer
Dołączył: Fri, 01 September 2006
Skąd: okolice LBN





Odmy sprawdzone. Wszystko drożne, kanały w bloku drożne, pod pokrywą zaworów też czysto. Wszystko powinno być OK, ale... okazało się, że prawdopodobnie miseczka nie jest idealnie prosta. Jutro się okaże co i jak. Może uda się ją naprostować.


A co do tego uszczelniacza w turbo to dość dziwna sprawa. Albowiem, gdy auto zostawiałem na noc na kanale (zimne i martwe jak zwykle) to wytarłem turbo dokładnie i odtłuściłem, rano wisiała tam kropla oleju. Znów wytarłem i nadal się pojawia. Jak to możliwe??? Powtórzę raz jeszcze: auto stoi tydzień na kanale nie jeżdżone. Czy to uszczelniacze czy jakieś inne fatum?

Foto tego wycieku w HD smile.gif


--------------------

_http://wojciechkulbaka.ownlog.com/


Go to the top of the page
 
+Quote Post
woytek13
post Sun, 10 May 2009 - 23:05
Post #36


Forum Killer
Dołączył: Fri, 01 September 2006
Skąd: okolice LBN





Ale pomijam już wyciek. Dlaczego nie mogę NICZYM uszczelnić miski. Nawet byłem ją pomierzyć i chciałem dać do rpzeszlifowania, któe okazało się niepotrzebne. Miska prosta. Stosowałem już wszystkie specyfiki, uszczelki i nadal wali mi olejem. Odma drożna, wszystko podpięte tak jak należy i nadal zostawiam ślady...

Ma ktoś koncepcję czy to wina uszczelnienia czy może ciśnienia w misce(którego w zasadzie nie może tam już być). Ja już nie wiem, ponad miesiąc siedze na kanale i wyjmuję i zakładam miski po raz kolejny...


--------------------

_http://wojciechkulbaka.ownlog.com/


Go to the top of the page
 
+Quote Post
Jadzwin
post Sun, 10 May 2009 - 23:37
Post #37


Forum Clubber
Dołączył: Mon, 19 April 2004
Skąd: Krakow





Ewentualnie moze byc problem z plaszczynza bloku...

CYTAT(woytek13 @ Mon, 11 May 2009 - 00:05) *
Ale pomijam już wyciek. Dlaczego nie mogę NICZYM uszczelnić miski. Nawet byłem ją pomierzyć i chciałem dać do rpzeszlifowania, któe okazało się niepotrzebne. Miska prosta. Stosowałem już wszystkie specyfiki, uszczelki i nadal wali mi olejem. Odma drożna, wszystko podpięte tak jak należy i nadal zostawiam ślady...

Ma ktoś koncepcję czy to wina uszczelnienia czy może ciśnienia w misce(którego w zasadzie nie może tam już być). Ja już nie wiem, ponad miesiąc siedze na kanale i wyjmuję i zakładam miski po raz kolejny...



--------------------
Knock Knock! Who's there ? DETONATION
Go to the top of the page
 
+Quote Post
woytek13
post Mon, 11 May 2009 - 07:38
Post #38


Forum Killer
Dołączył: Fri, 01 September 2006
Skąd: okolice LBN





Przed zdjęciem miski i montowaniem turbo było zero wycieków czyli tak jakby blok powinien być ok. Trochę nam "nabrudziłem" bo zdzierając starą uszczelkę porysowałem płaszczyznę bloku ale wątpie żeby takimi małymi wżerami uciekał mi olej. Tu jest album gdzie można znaleźć zdjęcia tych uszkodzeń:

http://s238.photobucket.com/albums/ff151/woytek13/


--------------------

_http://wojciechkulbaka.ownlog.com/


Go to the top of the page
 
+Quote Post
Allll
post Tue, 12 May 2009 - 21:47
Post #39


Frequent User
Dołączył: Tue, 23 March 2004
Skąd: Warszawa





Jeśli o miskę chodzi ja sam wciąż zmieniałem uszczelki, a okazało sie zupełnie co innego
były to simmeringi na wałkach rozrządu - olej tak perfidnie się rozpływał iż wygladało to jakby uszczelka miski była przyczyną cieknięcia.

Uszczelkę założyłem na "klej do szyb" było bardzo dobrze.Sama uszczelka po zdjęciu była sucha - zaolejone były tylko krawędzie.

Sprawdź czy nad miską coś nie cieknie.


--------------------
www.corsa-a.pl/forum
Go to the top of the page
 
+Quote Post
woytek13
post Tue, 12 May 2009 - 22:20
Post #40


Forum Killer
Dołączył: Fri, 01 September 2006
Skąd: okolice LBN





U mnie wyraźnie silikon czy uszczelką po zdjęciu są zaolejone. No i jak już pisałem wyciek pojawił się po zerwaniu starej oryginalnej uszczelki i dołożeniu turbosprężarki wink.gif Wcześniej była susza.


--------------------

_http://wojciechkulbaka.ownlog.com/


Go to the top of the page
 
+Quote Post

3 Stron V  < 1 2 3 >
Reply to this topicStart new topic
 

RSS Wersja Lo-Fi Aktualny czas: Friday, 02 May 2025 - 07:56