![]() |
![]() ![]() |
![]() |
![]()
Post
#21
|
|
![]() Frequent User Dołączył: Sat, 29 April 2006 Skąd: Jelenia Góra ![]() |
Uszczelnacz w turbosprężarce
|
|
|
Wspieraj forum |
![]()
Post
#
|
![]() Dotacja ![]() |
|
|
|
![]()
Post
#22
|
|
![]() Forum Killer Dołączył: Fri, 01 September 2006 Skąd: okolice LBN ![]() |
To by nawet wyjaśniało tą ciągle wiszącą kroplę na muszli wydechowej turbiny. To niedobrze...
-------------------- _http://wojciechkulbaka.ownlog.com/ |
|
|
![]()
Post
#23
|
|
![]() Forum Killer Dołączył: Tue, 07 December 2004 Skąd: Warszawa ![]() |
przychylam sie do poprzednikow. Mialem to samo w ERST. Czasem jak postal dluzej to dopoki sie nie wypalilo z wydechu to gorzej niz Jelcz z weglem. A potem juz normalnie. Oczyiscie u ciebie to zapewne poczatki ale przedstawilem ci wersje koncowa
![]() -------------------- Ford Escort Cabrio '88
Recaro Leather interior Bilstei Wolf Suspension ex rst :) 2.0 16v zetec in progress |
|
|
![]()
Post
#24
|
|
![]() Forum Killer Dołączył: Fri, 01 September 2006 Skąd: okolice LBN ![]() |
No i nadal nie jest dobrze. Pomijając już stan turbosprężarki, która o dziwo dziś nie dymiła wcale. Przerobiłem odmę tak jak pisałem. Podpiąłem ją w dolot przed turbo. Wyjąłem miskę ( to już 5 raz chyba, albo 6) wyczyściłem, odtłuściłem złożyłem na wysokotemperaturowy silikon cx-80. Odczekałem 24h zalałęm oliwę i odpaliłem. Na jałowych odczekałem aż złapię roboczą temp. I do tego czasu zero wycieków. Potem jazda próbna, bez katowania. Wracam a pod spodem wyciek... Całe czoło miski znów cieknie, dosłownie cieknie.
Potem druga jazda, troszkę bardziej wymagająca od auta. I wracam zostawiając już kropki na drodze ![]() -------------------- _http://wojciechkulbaka.ownlog.com/ |
|
|
![]()
Post
#25
|
|
Forum Clubber Dołączył: Mon, 18 December 2006 Skąd: TST ![]() |
a nie masz zalepionej odmy od strony silnika tzn pod deklem zaworów?
|
|
|
![]()
Post
#26
|
|
![]() Forum Killer Dołączył: Fri, 01 September 2006 Skąd: okolice LBN ![]() |
Nie bo testowałem odmę kilka dni temu i ładnie z niej dmuchało ( tzn lekko ale coś leciało). No i rok temu kapa była zdejmowana i myta z każdej strony...
-------------------- _http://wojciechkulbaka.ownlog.com/ |
|
|
![]()
Post
#27
|
|
![]() Forum Killer Dołączył: Sat, 07 March 2009 Skąd: Czechy ![]() |
CYTAT No i rok temu [...] Przez rok to tam mogło się nagromadzić tyle syfu że głowa mała. |
|
|
![]()
Post
#28
|
|
![]() Forum Killer Dołączył: Fri, 01 September 2006 Skąd: okolice LBN ![]() |
Rok i 3k km?? No nie wiem. Tym bardziej, że tak jak napisałęm odmą była otwarta i drożna.
-------------------- _http://wojciechkulbaka.ownlog.com/ |
|
|
![]()
Post
#29
|
|
Forum Clubber Dołączył: Mon, 18 December 2006 Skąd: TST ![]() |
żeby wykluczyć odme to zdejmij korek wlewu oleju (wyjęcie bagnetu to nie to samo bo rurka od bagnetu jest poniżej lustra oleju) i wtedy testuj czy na wolnych nie pojawia sie zadymienie , wyrzuci ci troche oleju przez korek ale będzie przynajmniej wiadomo ocb
|
|
|
![]()
Post
#30
|
|
![]() Forum Killer Dołączył: Fri, 01 September 2006 Skąd: okolice LBN ![]() |
Odkręcając korek najpierw lekko spadają obroty, a potem się stabilizują. Lekki podmuch jest. Zadymienia brak.
-------------------- _http://wojciechkulbaka.ownlog.com/ |
|
|
![]()
Post
#31
|
|
Forum Clubber Dołączył: Mon, 18 December 2006 Skąd: TST ![]() |
jeżeli obroty wariują po zdjęciu korka to masz źle podłączoną odme
![]() |
|
|
![]()
Post
#32
|
|
![]() Forum Killer Dołączył: Fri, 01 September 2006 Skąd: okolice LBN ![]() |
IMO odkręcanie korka, który btw połączony jest z odmą działa podobnie jak lewe powietrze w dolocie ale mogę się mylić. Stad chyba te wahania obrotów.
-------------------- _http://wojciechkulbaka.ownlog.com/ |
|
|
![]()
Post
#33
|
|
Forum Clubber Dołączył: Mon, 18 December 2006 Skąd: TST ![]() |
no własnie ,jak napisalem jeżeli jest w atmoswere to nie ma prawa zawachlować , nie wiem jak jest w tym modelu bmw ale czy nie jest gdzieś puszczona odma z bloku prosto do kolektora? za przepustnice
|
|
|
![]()
Post
#34
|
|
![]() Forum Killer Dołączył: Fri, 01 September 2006 Skąd: okolice LBN ![]() |
Jedyna odma jaka była szła z pokrywy zaworów do kolektora. Otwór w dolocie zaślepiłem, a odmę z pokrywy podłączyłem w rurę dolotową przed turbo
-------------------- _http://wojciechkulbaka.ownlog.com/ |
|
|
![]()
Post
#35
|
|
![]() Forum Killer Dołączył: Fri, 01 September 2006 Skąd: okolice LBN ![]() |
Odmy sprawdzone. Wszystko drożne, kanały w bloku drożne, pod pokrywą zaworów też czysto. Wszystko powinno być OK, ale... okazało się, że prawdopodobnie miseczka nie jest idealnie prosta. Jutro się okaże co i jak. Może uda się ją naprostować.
A co do tego uszczelniacza w turbo to dość dziwna sprawa. Albowiem, gdy auto zostawiałem na noc na kanale (zimne i martwe jak zwykle) to wytarłem turbo dokładnie i odtłuściłem, rano wisiała tam kropla oleju. Znów wytarłem i nadal się pojawia. Jak to możliwe??? Powtórzę raz jeszcze: auto stoi tydzień na kanale nie jeżdżone. Czy to uszczelniacze czy jakieś inne fatum? Foto tego wycieku w HD ![]() ![]() -------------------- _http://wojciechkulbaka.ownlog.com/ |
|
|
![]()
Post
#36
|
|
![]() Forum Killer Dołączył: Fri, 01 September 2006 Skąd: okolice LBN ![]() |
Ale pomijam już wyciek. Dlaczego nie mogę NICZYM uszczelnić miski. Nawet byłem ją pomierzyć i chciałem dać do rpzeszlifowania, któe okazało się niepotrzebne. Miska prosta. Stosowałem już wszystkie specyfiki, uszczelki i nadal wali mi olejem. Odma drożna, wszystko podpięte tak jak należy i nadal zostawiam ślady...
Ma ktoś koncepcję czy to wina uszczelnienia czy może ciśnienia w misce(którego w zasadzie nie może tam już być). Ja już nie wiem, ponad miesiąc siedze na kanale i wyjmuję i zakładam miski po raz kolejny... -------------------- _http://wojciechkulbaka.ownlog.com/ |
|
|
![]()
Post
#37
|
|
![]() Forum Clubber Dołączył: Mon, 19 April 2004 Skąd: Krakow ![]() |
Ewentualnie moze byc problem z plaszczynza bloku...
Ale pomijam już wyciek. Dlaczego nie mogę NICZYM uszczelnić miski. Nawet byłem ją pomierzyć i chciałem dać do rpzeszlifowania, któe okazało się niepotrzebne. Miska prosta. Stosowałem już wszystkie specyfiki, uszczelki i nadal wali mi olejem. Odma drożna, wszystko podpięte tak jak należy i nadal zostawiam ślady... Ma ktoś koncepcję czy to wina uszczelnienia czy może ciśnienia w misce(którego w zasadzie nie może tam już być). Ja już nie wiem, ponad miesiąc siedze na kanale i wyjmuję i zakładam miski po raz kolejny... -------------------- Knock Knock! Who's there ? DETONATION
|
|
|
![]()
Post
#38
|
|
![]() Forum Killer Dołączył: Fri, 01 September 2006 Skąd: okolice LBN ![]() |
Przed zdjęciem miski i montowaniem turbo było zero wycieków czyli tak jakby blok powinien być ok. Trochę nam "nabrudziłem" bo zdzierając starą uszczelkę porysowałem płaszczyznę bloku ale wątpie żeby takimi małymi wżerami uciekał mi olej. Tu jest album gdzie można znaleźć zdjęcia tych uszkodzeń:
http://s238.photobucket.com/albums/ff151/woytek13/ -------------------- _http://wojciechkulbaka.ownlog.com/ |
|
|
![]()
Post
#39
|
|
![]() Frequent User Dołączył: Tue, 23 March 2004 Skąd: Warszawa ![]() |
Jeśli o miskę chodzi ja sam wciąż zmieniałem uszczelki, a okazało sie zupełnie co innego
były to simmeringi na wałkach rozrządu - olej tak perfidnie się rozpływał iż wygladało to jakby uszczelka miski była przyczyną cieknięcia. Uszczelkę założyłem na "klej do szyb" było bardzo dobrze.Sama uszczelka po zdjęciu była sucha - zaolejone były tylko krawędzie. Sprawdź czy nad miską coś nie cieknie. -------------------- www.corsa-a.pl/forum
|
|
|
![]()
Post
#40
|
|
![]() Forum Killer Dołączył: Fri, 01 September 2006 Skąd: okolice LBN ![]() |
U mnie wyraźnie silikon czy uszczelką po zdjęciu są zaolejone. No i jak już pisałem wyciek pojawił się po zerwaniu starej oryginalnej uszczelki i dołożeniu turbosprężarki
![]() -------------------- _http://wojciechkulbaka.ownlog.com/ |
|
|
![]() ![]() |
![]() |
Wersja Lo-Fi | Aktualny czas: Friday, 02 May 2025 - 07:56 |