Shoutbox 0 nowych PW 


 
Reply to this topicStart new topic
> Jak zdiagnozować bicie?, problem wibracji podczas przyspieszania w przekarmionym FWD
marecek
post Tue, 21 Apr 2009 - 13:15
Post #1


Super User
Dołączył: Thu, 31 March 2005
Skąd: WuPeeR





Od pewnego czasu mam problem z wibracjami w aucie. Pacjent to passat 3bg. Trzęsie budą na lewo i prawo podczas gwałtownego przyspieszania w zakresie do 80km/h... (powyżej bicie to jest niewyczuwalne). Problem występuje tylko podczas przyspieszania (podczas hamowania, hamowania silnikiem czy jazdy bez przyspieszenia auto jedzie płynnie).

Na pierwszą wymianę poszedł komplet wahaczy, łożyska piast przednich i felgi. Wymiana łożysk zmniejszyła jedynie efekt drgań podczas wchodzenia w zakręty (łożyska miały już dość). Felgi z oponami na wyważarce nawet nie drgną. Dla pewności podmieniałem całe koła na wielkobalonowe 15". Efekt ten sam. Na podnośniku podczas kręcenia kołami na biegu nie widać / nie czuć żadnych wibracji... Koła kręcą się równiutko, piasty wyglądają na proste (podczas kręcenia się z dużą prędkością nie występuje żadne bicie). Dziś wymieniam tuleje tylnej belki bo okazało się, że swoje już wyjeździły i są rozwulkanizowane...

Dodam jeszcze, że bicie nie przenosi się na kierownicę (nic nie czuć) i jest zależne tylko od prędkości, nie od obrotów silnika.

Podrzućcie jakieś pomysły, bo chciałbym w końcu ten temat zakończyć... Na podnośniku ciężko jest wygenerować warunki "drogowe", więc podejrzewam, że muszę jakoś to zacząć podglądać pod obciążeniem, tylko jak?

BTW. passat ma bardzo cienkie półosie (już raz ukręciłem wielowpust razem z przegubem) - czy skrzywiona ośka dawałaby taki efekt? Jeśli tak - w jaki sposób sprawdzić półoś (dodam, że podczas przyspieszania na podnośniku optycznie półoś nie ma żadnego bicia - można przyłożyć do niej dłoń - pracuje równo bez wibracji).


--------------------
Lanos STI, na arabskich szlakach...
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Wspieraj forum
post Tue, 21 Apr 2009 - 13:15
Post #


Dotacja






Dotacja na forum
Go to the top of the page
 
Quote Post
kazio234
post Tue, 21 Apr 2009 - 13:31
Post #2


Super User
Dołączył: Thu, 15 February 2007
Skąd: Olsztyn





Jak polosie wygladaja na proste to moze winne sa przeguby? U mnie wyrobiony byl kielich (przegub wewnetrzny). Jak podniesiesz samochod to wtedy pracuje on w nie wyrobionym miejscu. Zmien lewy z prawym, jesli to przeguby to drgania powinny ustac.


--------------------
e36 coupe m50b25T
Go to the top of the page
 
+Quote Post
GMS.
post Tue, 21 Apr 2009 - 14:03
Post #3


Forum Killer
Dołączył: Mon, 11 August 2008
Skąd: Polska





to jest na bank przegub wewnętrzny lub oba jest już wyrobiony w pewnym miejscu tak jak kolega pisze wyrzej dużo takich przypadków miałem i to właśnie przeguby były nawet u mnie w t4 mam to samo wibracje podczas przyspieszania ok 80 km/h trzęsie całą budą ale wibracje są nie wielkie wiec olewam to narazie
pozdrawiam
Go to the top of the page
 
+Quote Post
bartekk
post Tue, 21 Apr 2009 - 17:51
Post #4


Frequent User
Dołączył: Tue, 02 September 2003
Skąd: warszawa





Przerabialem ten temat.Na sto procent przegub wewnetrzny.


--------------------
bartek
Go to the top of the page
 
+Quote Post
dr_aus
post Wed, 22 Apr 2009 - 02:59
Post #5


User
Dołączył: Tue, 14 April 2009
Skąd: ldz





jakies 2 tyg tez to miałem. Podobne objawy.
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Lelon
post Wed, 22 Apr 2009 - 10:54
Post #6


Super User
Dołączył: Sun, 12 June 2005
Skąd: Warszawa





Dokładnie, bardzo prawdopodobne że to wewnętrzny przegub. Miałem tak ostatnio.
Go to the top of the page
 
+Quote Post
the.wolf
post Wed, 22 Apr 2009 - 10:58
Post #7


EJ205 USER
Dołączył: Sat, 21 June 2003
Skąd: WuWuA-WaWeR





Wydaje mi się że Marek grzebał cos przy przegubach... ale niech sie lepiej sam wypowie.


--------------------
W205 OM654 Daily
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Toldi
post Wed, 22 Apr 2009 - 12:19
Post #8


Forum Homee
Dołączył: Fri, 20 August 2004
Skąd: Warszawa / Mokotów





Szukał bym w półosiach i ich elementach


--------------------
Sociedad Espanola Automoviles de Turismo
był: Toledo T.U.R.B.O 1.8 20VT GT28R
VW Golf VII R Tornado Red 400/500 - Mistrz Polski Street AWD 2016
Audi RS4 B8 450HP
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Cieniu
post Wed, 22 Apr 2009 - 18:38
Post #9


Forum Homee
Dołączył: Fri, 01 August 2008
Skąd: Szczytno





Na pewno przegub nie półoś półoś by ciągle biła a przegub jest w środku wyrobiony i przy naprężeniu (przyśpieszaniu) nie układa się półoś symetrycznie do wieloklinu w przegubie i powstaje bicie.
Go to the top of the page
 
+Quote Post
warp9
post Thu, 23 Apr 2009 - 15:54
Post #10


Super User
Dołączył: Thu, 15 December 2005
Skąd: Grodzisk Maz.





U mnie podobne objawy (>80 km/h) ustąpiły po wymianie lekko krzywej półosi i doważeniu kół na aucie (Seat Leon).


--------------------

Go to the top of the page
 
+Quote Post
bobr4
post Fri, 24 Apr 2009 - 00:42
Post #11


Forum Clubber
Dołączył: Fri, 02 June 2006
Skąd: okolice Warszawy





u mnie bylo dokladnie to samo - wymieniony przegob wewnetrzny z poloska zalatwilo problem.


--------------------

<b>wtryskiwacze:
BOSCH 525cc wysokoomowe, Bosch 650cc, SIEMENS 630cc
1200cc Lucas niskoomowe</b>
Go to the top of the page
 
+Quote Post
marecek
post Thu, 14 May 2009 - 07:58
Post #12


Super User
Dołączył: Thu, 31 March 2005
Skąd: WuPeeR





no i okazuje się, że Panowie mieli rację. Przegub wewnętrzny, na którym było minimalne bicie... Teraz najchętniej bym nie wysiadał z auta...


--------------------
Lanos STI, na arabskich szlakach...
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Nuttie
post Thu, 14 May 2009 - 10:45
Post #13


Super User
Dołączył: Fri, 04 February 2005
Skąd: Warszawa / WN





To nie sprzedawaj tongue.gif


--------------------
Passat B6 Highline 2.0 TDI DSG (BKP)
Passat B4 Exclusiv VR6 (AAA)
Passat B3 Trend Edition 1.8 (ABS)
Go to the top of the page
 
+Quote Post

Reply to this topicStart new topic
 

RSS Wersja Lo-Fi Aktualny czas: Saturday, 27 April 2024 - 03:54