Jak zdiagnozować bicie?, problem wibracji podczas przyspieszania w przekarmionym FWD |
Jak zdiagnozować bicie?, problem wibracji podczas przyspieszania w przekarmionym FWD |
Tue, 21 Apr 2009 - 13:15
Post
#1
|
|
Super User Dołączył: Thu, 31 March 2005 Skąd: WuPeeR |
Od pewnego czasu mam problem z wibracjami w aucie. Pacjent to passat 3bg. Trzęsie budą na lewo i prawo podczas gwałtownego przyspieszania w zakresie do 80km/h... (powyżej bicie to jest niewyczuwalne). Problem występuje tylko podczas przyspieszania (podczas hamowania, hamowania silnikiem czy jazdy bez przyspieszenia auto jedzie płynnie).
Na pierwszą wymianę poszedł komplet wahaczy, łożyska piast przednich i felgi. Wymiana łożysk zmniejszyła jedynie efekt drgań podczas wchodzenia w zakręty (łożyska miały już dość). Felgi z oponami na wyważarce nawet nie drgną. Dla pewności podmieniałem całe koła na wielkobalonowe 15". Efekt ten sam. Na podnośniku podczas kręcenia kołami na biegu nie widać / nie czuć żadnych wibracji... Koła kręcą się równiutko, piasty wyglądają na proste (podczas kręcenia się z dużą prędkością nie występuje żadne bicie). Dziś wymieniam tuleje tylnej belki bo okazało się, że swoje już wyjeździły i są rozwulkanizowane... Dodam jeszcze, że bicie nie przenosi się na kierownicę (nic nie czuć) i jest zależne tylko od prędkości, nie od obrotów silnika. Podrzućcie jakieś pomysły, bo chciałbym w końcu ten temat zakończyć... Na podnośniku ciężko jest wygenerować warunki "drogowe", więc podejrzewam, że muszę jakoś to zacząć podglądać pod obciążeniem, tylko jak? BTW. passat ma bardzo cienkie półosie (już raz ukręciłem wielowpust razem z przegubem) - czy skrzywiona ośka dawałaby taki efekt? Jeśli tak - w jaki sposób sprawdzić półoś (dodam, że podczas przyspieszania na podnośniku optycznie półoś nie ma żadnego bicia - można przyłożyć do niej dłoń - pracuje równo bez wibracji). -------------------- Lanos STI, na arabskich szlakach...
|
|
|
Wspieraj forum |
Tue, 21 Apr 2009 - 13:15
Post
#
|
Dotacja |
|
|
|
Tue, 21 Apr 2009 - 13:31
Post
#2
|
|
Super User Dołączył: Thu, 15 February 2007 Skąd: Olsztyn |
Jak polosie wygladaja na proste to moze winne sa przeguby? U mnie wyrobiony byl kielich (przegub wewnetrzny). Jak podniesiesz samochod to wtedy pracuje on w nie wyrobionym miejscu. Zmien lewy z prawym, jesli to przeguby to drgania powinny ustac.
-------------------- e36 coupe m50b25T
|
|
|
Tue, 21 Apr 2009 - 14:03
Post
#3
|
|
Forum Killer Dołączył: Mon, 11 August 2008 Skąd: Polska |
to jest na bank przegub wewnętrzny lub oba jest już wyrobiony w pewnym miejscu tak jak kolega pisze wyrzej dużo takich przypadków miałem i to właśnie przeguby były nawet u mnie w t4 mam to samo wibracje podczas przyspieszania ok 80 km/h trzęsie całą budą ale wibracje są nie wielkie wiec olewam to narazie
pozdrawiam |
|
|
Tue, 21 Apr 2009 - 17:51
Post
#4
|
|
Frequent User Dołączył: Tue, 02 September 2003 Skąd: warszawa |
Przerabialem ten temat.Na sto procent przegub wewnetrzny.
-------------------- bartek
|
|
|
Wed, 22 Apr 2009 - 02:59
Post
#5
|
|
User Dołączył: Tue, 14 April 2009 Skąd: ldz |
jakies 2 tyg tez to miałem. Podobne objawy.
|
|
|
Wed, 22 Apr 2009 - 10:54
Post
#6
|
|
Super User Dołączył: Sun, 12 June 2005 Skąd: Warszawa |
Dokładnie, bardzo prawdopodobne że to wewnętrzny przegub. Miałem tak ostatnio.
|
|
|
Wed, 22 Apr 2009 - 10:58
Post
#7
|
|
EJ205 USER Dołączył: Sat, 21 June 2003 Skąd: WuWuA-WaWeR |
Wydaje mi się że Marek grzebał cos przy przegubach... ale niech sie lepiej sam wypowie.
-------------------- W205 OM654 Daily
|
|
|
Wed, 22 Apr 2009 - 12:19
Post
#8
|
|
Forum Homee Dołączył: Fri, 20 August 2004 Skąd: Warszawa / Mokotów |
Szukał bym w półosiach i ich elementach
-------------------- Sociedad Espanola Automoviles de Turismo
był: Toledo T.U.R.B.O 1.8 20VT GT28R VW Golf VII R Tornado Red 400/500 - Mistrz Polski Street AWD 2016 Audi RS4 B8 450HP |
|
|
Wed, 22 Apr 2009 - 18:38
Post
#9
|
|
Forum Homee Dołączył: Fri, 01 August 2008 Skąd: Szczytno |
Na pewno przegub nie półoś półoś by ciągle biła a przegub jest w środku wyrobiony i przy naprężeniu (przyśpieszaniu) nie układa się półoś symetrycznie do wieloklinu w przegubie i powstaje bicie.
|
|
|
Thu, 23 Apr 2009 - 15:54
Post
#10
|
|
Super User Dołączył: Thu, 15 December 2005 Skąd: Grodzisk Maz. |
U mnie podobne objawy (>80 km/h) ustąpiły po wymianie lekko krzywej półosi i doważeniu kół na aucie (Seat Leon).
-------------------- |
|
|
Fri, 24 Apr 2009 - 00:42
Post
#11
|
|
Forum Clubber Dołączył: Fri, 02 June 2006 Skąd: okolice Warszawy |
u mnie bylo dokladnie to samo - wymieniony przegob wewnetrzny z poloska zalatwilo problem.
-------------------- <b>wtryskiwacze: BOSCH 525cc wysokoomowe, Bosch 650cc, SIEMENS 630cc 1200cc Lucas niskoomowe</b> |
|
|
Thu, 14 May 2009 - 07:58
Post
#12
|
|
Super User Dołączył: Thu, 31 March 2005 Skąd: WuPeeR |
no i okazuje się, że Panowie mieli rację. Przegub wewnętrzny, na którym było minimalne bicie... Teraz najchętniej bym nie wysiadał z auta...
-------------------- Lanos STI, na arabskich szlakach...
|
|
|
Thu, 14 May 2009 - 10:45
Post
#13
|
|
Super User Dołączył: Fri, 04 February 2005 Skąd: Warszawa / WN |
To nie sprzedawaj
-------------------- Passat B6 Highline 2.0 TDI DSG (BKP)
Passat B4 Exclusiv VR6 (AAA) Passat B3 Trend Edition 1.8 (ABS) |
|
|
Wersja Lo-Fi | Aktualny czas: Saturday, 27 April 2024 - 03:54 |