![]() |
![]() ![]() |
![]() |
![]()
Post
#6
|
|
![]() Forum Homee Dołączył: Fri, 02 May 2003 Skąd: Warszawa ![]() |
No ciekawa dyskusja, warta przemyślenia moim zdaniem. Sam projekt jest very cool, już na innym forum pisałem, że nie wierze w dużą "seryjność" tego projektu. I co? Kto miał racje? ![]() Jak na Witka, to auto pod wzgledem silnikowym jest ledwie lizniete. To tak, jakby normalny czlek w poszukiwaniu mocy zmienil olej na swiezy. ![]() |
|
|
Wspieraj forum |
![]()
Post
#
|
![]() Dotacja ![]() |
|
|
|
![]()
Post
#7
|
|
![]() Administrator Dołączył: Thu, 10 October 2002 Skąd: Warszawa ![]() |
.... natomiast ja uważam , że jak masz ładować szmal w klatke to niech to będzie prawdziwa klatka ... Nie mogę się nie zgodzić. Dokładnie tak samo myślę. -------------------- Administrator forum - kontakt forum@racingforum.pl
TP: 1:42.147 | 450 km | 1335kg | slick Hankook 260 VERKLINE |
|
|
![]()
Post
#8
|
|
![]() I live here ! Dołączył: Mon, 14 October 2002 Skąd: z dupy... ![]() |
Nie chcę być upierdliwy- bo jak się nie daj Bóg zabiję się w tym moim aucie to będzie gadanie: A nie mówiłem... itd itp..
AAAAAAle ja z kolei uważam inaczej. Klatka którą ma włożyć Witek jak dla mnie jest OK. Co więcej o tyle o ile mi wiadomo analogiczna klatka Sparco czy OMP posiada homologację FIA.... I też jest montowana na śruby. Poza tym myślę, że o tym jaka klatka ma być w aucie decyduje przeznaczenie tego auta. Jeśli mają to być imprezy amatorskie (gdzie na przykład nie jeździ się po torze w kupie i groźba kontaktu z innym zawodnikiem jest znikoma) to amatorska klatka jest jak najbardziej ok. Jeśli natomiast tak jak Albert przygotowujesz auto do profi wyścigów i Mistrzostw Polski to nie masz innego wyjścia jak zrobić taką klatkę jaka nakazują przepisy. To chyba wyczerpuje temat nie? -------------------- 530---------------220koni
LC----------------230 koni Evolution V------496 koni V12--------------408 koni |
|
|
![]()
Post
#9
|
|
![]() Administrator Dołączył: Thu, 10 October 2002 Skąd: Warszawa ![]() |
Bezpieczeństwo własne wg mnie ponad wszystko.
np: takiego zabezpieczenia bocznego nie da ci żadna skręcana klatka. A to co pokazał film Spoona na imprezie TA jest realne. Tutaj inne ujęcie http://www.youtube.com/watch?v=IXkk_Da3iIQ -------------------- Administrator forum - kontakt forum@racingforum.pl
TP: 1:42.147 | 450 km | 1335kg | slick Hankook 260 VERKLINE |
|
|
![]()
Post
#10
|
|
![]() Forum Clubber Dołączył: Sun, 13 October 2002 Skąd: gda ![]() |
-------------------- 318is
|
|
|
![]()
Post
#11
|
|
![]() Nauczyciel Stiga Dołączył: Tue, 07 January 2003 Skąd: sky is the limit ![]() |
lol
-------------------- EVO R.I.P.
M3 "Black is back" :) |
|
|
![]()
Post
#12
|
|
![]() Super User Dołączył: Sun, 30 January 2005 Skąd: GGC Inc. ![]() |
Albert, kto robił tą klatke w evo??
-------------------- Sierra P100 pick-up 89r. - SOLD
Silvia S15 Nurburgring facelift edition - SOLD M3 E46 LCI www.nissantech.pl |
|
|
![]()
Post
#13
|
|
![]() Forum Killer Dołączył: Tue, 22 March 2005 Skąd: Zgierz ![]() |
ja myślę, że taka klatka zapewni bezpieczeństwa tyle ile zapewnia klatka spawna, lecz nie da nam takiej sztywności nadwozia.
Mylę się ? Jakie in+ dla bezpieczeństwa są w klatce spawanej ? Wydaje mi się, że warto wydzielić ten OFFTOPIC. -------------------- "JDM is not longer determined by a "Made in Japan" sticker,
it has evolved into something far bigger." |
|
|
![]()
Post
#14
|
|
![]() Administrator Dołączył: Thu, 10 October 2002 Skąd: Warszawa ![]() |
Albert, kto robił tą klatke w evo?? dla jasności to klatka w nowym Subaru i nie robił jej nikt w PL ![]() -------------------- Administrator forum - kontakt forum@racingforum.pl
TP: 1:42.147 | 450 km | 1335kg | slick Hankook 260 VERKLINE |
|
|
![]()
Post
#15
|
|
![]() Forum Killer Dołączył: Wed, 13 August 2003 ![]() |
no a jeżeli auto ma poruszac się po drogach publicznych i pozostawiac resztki komfortu to co? lepiej bez klatki czy jednak skręcana jest lepsza niz nic?
-------------------- _http://forum.mr2cp.pl/index.php
|
|
|
![]()
Post
#16
|
|
![]() Administrator Dołączył: Thu, 10 October 2002 Skąd: Warszawa ![]() |
no a jeżeli auto ma poruszac się po drogach publicznych i pozostawiac resztki komfortu to co? lepiej bez klatki czy jednak skręcana jest lepsza niz nic? klatkę skręcaną kupujesz i nie masz wpływu na jej kształt. Jak ktoś robi ci klatkę zgodnie z homologacją to masz trochę wpływu na to jak rury zostaną poprowadzone w aucie. -------------------- Administrator forum - kontakt forum@racingforum.pl
TP: 1:42.147 | 450 km | 1335kg | slick Hankook 260 VERKLINE |
|
|
![]()
Post
#17
|
|
![]() Forum Clubber Dołączył: Mon, 28 April 2008 Skąd: Drag Racing Strip ![]() |
jasne ze tak ale spoon tu dyskutował bezpieczeństwo a nie komfort i wygląd z tego co zrozumiałem
IMHO skręcana klatka z dobrze dobranymi materiałami i twardościami rurek oraz śrub zniesie na tyle dużo że bezpieczeństwo nie jest obniżone pzdr -------------------- American Muscle.
Pontiac Firebird Esprit '77 z LS1 |
|
|
![]()
Post
#18
|
|
![]() Forum Homee Dołączył: Wed, 12 November 2003 Skąd: Krakow ![]() |
no ale chyba lepsza taka skrecana klatka niz brak klatki?
-------------------- http://www.racingforum.pl/zmiana-w-regulaminie-dotyczAeca-sygnaturek-na-forum-t101875.html
|
|
|
![]()
Post
#19
|
|
![]() I live here ! Dołączył: Mon, 14 October 2002 Skąd: z dupy... ![]() |
A to co pokazał film Spoona na imprezie TA jest realne. Tutaj inne ujęcie http://www.youtube.com/watch?v=IXkk_Da3iIQ Podpytałem Simona co to za klatka tam u niego była. Customowa produkowana przez producenta z GB. Bardzo prosty design tyle, że z podwójnym zastrzałem z tyłu (krzyż) i krzyżem na drzwiach. Reszta standard- stanowczo znacznie prostsza niż ta z linka Alberta. Acha ważna uwaga- czemu nie wziął Cusco albo innej firmówki: bo ta która robili mu ma mocowania styłu na pasy bezpieczeństwa (te małe poprzeczne wstawki przy krzyżu). Na tym mu zależało i tylko dlatego nie wziął innej klatki. Całe story. -------------------- 530---------------220koni
LC----------------230 koni Evolution V------496 koni V12--------------408 koni |
|
|
![]()
Post
#20
|
|
![]() Forum Clubber Dołączył: Sun, 13 October 2002 Skąd: gda ![]() |
no ale chyba lepsza taka skrecana klatka niz brak klatki? a spawana lepsze niż skręcana, i tak w kółko ![]() Żeby skręcana miała sens, to punkty mocowania do nadwozia muszą być wzmocnione solidnym kawałkiem blachy. Bo co z tego że rury i śruby są odpowiednio wytrzymałe, skoro przy dzwonie wyrwie całą okolicę mocowania, razem ze śrubami. -------------------- 318is
|
|
|
![]()
Post
#21
|
|
![]() I live here ! Dołączył: Mon, 14 October 2002 Skąd: z dupy... ![]() |
Piechur ty chyba nie wiesz o czym piszesz i jak wyglądają mocowania takiej klatki. OCZYWIŚCIE ŻE OD SPODU JEST BLACHA. Czyli śruba przechodzi przez element klatki (ta blacha od spodu), podłogę i blachę pod podłoga i dopiero jest skręcana na śróby. Wytrzymałość zbliżona do wspawanej. Jedynie mniejsze usztywnienie nadwozia, ale nie przesadzajmy.
tak na parwdę różnica polega w rozbudowaniu klatki. Można miec klatkę 6 cio punktową jak i taka milion punktową ze zdjęcia Albreta. -------------------- 530---------------220koni
LC----------------230 koni Evolution V------496 koni V12--------------408 koni |
|
|
![]()
Post
#22
|
|
![]() Forum Clubber Dołączył: Sun, 13 October 2002 Skąd: gda ![]() |
Piechur ty chyba nie wiesz o czym piszesz i jak wyglądają mocowania takiej klatki. OCZYWIŚCIE ŻE OD SPODU JEST BLACHA. Czyli śruba przechodzi przez element klatki (ta blacha od spodu), podłogę i blachę pod podłoga i dopiero jest skręcana na śróby. Wytrzymałość zbliżona do wspawanej. Jedynie mniejsze usztywnienie nadwozia, ale nie przesadzajmy. Od spodu. A w głupim seju u kumpla punkty mocowania skręcanej klatki były wzmocnione PRZYSPAWANĄ BLACHĄ OD OBU STRON. I tak ja bym to zrobił. Tak samo jak robiąc spawaną klatkę nie wybrałem wariantu minimum, mimo że taki dopuszcza zał. J. -------------------- 318is
|
|
|
![]()
Post
#23
|
|
![]() Administrator Dołączył: Thu, 10 October 2002 Skąd: Warszawa ![]() |
tak na parwdę różnica polega w rozbudowaniu klatki. Można miec klatkę 6 cio punktową jak i taka milion punktową ze zdjęcia Albreta. Kiedyś w latach 80 budowano takie klatki ![]() Teraz klatki robi się z podwójnym zastrzałem bocznym + pałąkiem górnym. Zrobiono to nie bez powodu. Za to klatki skręcane są raczej nie mają tak mocno rozbudowanych zastrzałów bocznych. Wszystko to jest kwestia tego jak bardzo boimy się o swoje bezpieczeństwo i jak dużego mamy farta przy dzwonie. -------------------- Administrator forum - kontakt forum@racingforum.pl
TP: 1:42.147 | 450 km | 1335kg | slick Hankook 260 VERKLINE |
|
|
![]()
Post
#24
|
|
![]() I live here ! Dołączył: Mon, 14 October 2002 Skąd: z dupy... ![]() |
Wiadomo. im więcej zastrzałów tym lepiej. Im bardziej rozbudowana klatka tym bezpieczniejszy kierowca i pilot. Wiadomo, ze wspawana lepsza niż wkrecana.
Ale też nie ma co robić z ulicznego auta używanego sporadycznie na lotnisku czy torze ( gdzie sobie jedzie na czas własciwie bez towarzystwa innych samochodów) samochodu do wyczynowych rajdów WRC. Bo ulica to nie Tor a tor to nie WRC. W każdym z tych przypadków sa inne niebezpieczeństwa. Na torze w drzewo nie przywalisz (co jest najgorszym możliwym uderzeniem). Na torze masz od pyty band energochłonnych itp. -------------------- 530---------------220koni
LC----------------230 koni Evolution V------496 koni V12--------------408 koni |
|
|
![]()
Post
#25
|
|
![]() Administrator Dołączył: Thu, 10 October 2002 Skąd: Warszawa ![]() |
W na torze też przywalisz w drzewo.
Ale nie mogę się z tobą nie zgodzić ze na torze bezpiecznej niż na OSie. -------------------- Administrator forum - kontakt forum@racingforum.pl
TP: 1:42.147 | 450 km | 1335kg | slick Hankook 260 VERKLINE |
|
|
![]() ![]() |
![]() |
Wersja Lo-Fi | Aktualny czas: Monday, 28 July 2025 - 17:31 |