Shoutbox 0 nowych PW 


3 Stron V  < 1 2 3 >  
Reply to this topicStart new topic
> Klatka ... czy warto ?, Wydzielona dyskusja z tematu Witka Lancer EVO 6 TimeAttack
spoon
post Fri, 27 Mar 2009 - 10:04
Post #6


Forum Homee
Dołączył: Fri, 02 May 2003
Skąd: Warszawa





CYTAT(TOMEKKK @ Fri, 27 Mar 2009 - 06:40) *
No ciekawa dyskusja, warta przemyślenia moim zdaniem. Sam projekt jest very cool, już na innym forum pisałem, że nie wierze w dużą "seryjność" tego projektu. I co? Kto miał racje? biggrin.gif


Jak na Witka, to auto pod wzgledem silnikowym jest ledwie lizniete. To tak, jakby normalny czlek w poszukiwaniu mocy zmienil olej na swiezy. laugh.gif
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Wspieraj forum
post Fri, 27 Mar 2009 - 10:04
Post #


Dotacja






Dotacja na forum
Go to the top of the page
 
Quote Post
Albert
post Fri, 27 Mar 2009 - 10:06
Post #7


Administrator
Dołączył: Thu, 10 October 2002
Skąd: Warszawa





CYTAT(intertuning @ Thu, 26 Mar 2009 - 20:18) *
.... natomiast ja uważam , że jak masz ładować szmal w klatke to niech to będzie prawdziwa klatka ...


Nie mogę się nie zgodzić. Dokładnie tak samo myślę.


--------------------
Administrator forum - kontakt forum@racingforum.pl

TP: 1:42.147 | 450 km | 1335kg | slick Hankook 260

VERKLINE
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Bullitt
post Fri, 27 Mar 2009 - 10:50
Post #8


I live here !
Dołączył: Mon, 14 October 2002
Skąd: z dupy...





Nie chcę być upierdliwy- bo jak się nie daj Bóg zabiję się w tym moim aucie to będzie gadanie: A nie mówiłem... itd itp..


AAAAAAle ja z kolei uważam inaczej.

Klatka którą ma włożyć Witek jak dla mnie jest OK. Co więcej o tyle o ile mi wiadomo analogiczna klatka Sparco czy OMP posiada homologację FIA.... I też jest montowana na śruby.

Poza tym myślę, że o tym jaka klatka ma być w aucie decyduje przeznaczenie tego auta.

Jeśli mają to być imprezy amatorskie (gdzie na przykład nie jeździ się po torze w kupie i groźba kontaktu z innym zawodnikiem jest znikoma) to amatorska klatka jest jak najbardziej ok.

Jeśli natomiast tak jak Albert przygotowujesz auto do profi wyścigów i Mistrzostw Polski to nie masz innego wyjścia jak zrobić taką klatkę jaka nakazują przepisy.

To chyba wyczerpuje temat nie?





--------------------
530---------------220koni
LC----------------230 koni
Evolution V------496 koni
V12--------------408 koni
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Albert
post Fri, 27 Mar 2009 - 10:54
Post #9


Administrator
Dołączył: Thu, 10 October 2002
Skąd: Warszawa





Bezpieczeństwo własne wg mnie ponad wszystko.






np: takiego zabezpieczenia bocznego nie da ci żadna skręcana klatka.

A to co pokazał film Spoona na imprezie TA jest realne. Tutaj inne ujęcie http://www.youtube.com/watch?v=IXkk_Da3iIQ


--------------------
Administrator forum - kontakt forum@racingforum.pl

TP: 1:42.147 | 450 km | 1335kg | slick Hankook 260

VERKLINE
Go to the top of the page
 
+Quote Post
piechur
post Fri, 27 Mar 2009 - 10:55
Post #10


Forum Clubber
Dołączył: Sun, 13 October 2002
Skąd: gda





CYTAT(Bullitt @ Fri, 27 Mar 2009 - 10:50) *
To chyba wyczerpuje temat nie?

nie


--------------------
318is
Go to the top of the page
 
+Quote Post
abdul
post Fri, 27 Mar 2009 - 11:45
Post #11


Nauczyciel Stiga
Dołączył: Tue, 07 January 2003
Skąd: sky is the limit





lol


--------------------
EVO R.I.P.

M3 "Black is back" :)
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Sender
post Fri, 27 Mar 2009 - 11:55
Post #12


Super User
Dołączył: Sun, 30 January 2005
Skąd: GGC Inc.





Albert, kto robił tą klatke w evo??


--------------------
Sierra P100 pick-up 89r. - SOLD
Silvia S15 Nurburgring facelift edition - SOLD
M3 E46 LCI
www.nissantech.pl
Go to the top of the page
 
+Quote Post
chedder
post Fri, 27 Mar 2009 - 11:56
Post #13


Forum Killer
Dołączył: Tue, 22 March 2005
Skąd: Zgierz





ja myślę, że taka klatka zapewni bezpieczeństwa tyle ile zapewnia klatka spawna, lecz nie da nam takiej sztywności nadwozia.
Mylę się ? Jakie in+ dla bezpieczeństwa są w klatce spawanej ?

Wydaje mi się, że warto wydzielić ten OFFTOPIC.


--------------------
"JDM is not longer determined by a "Made in Japan" sticker,
it has evolved into something far bigger."
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Albert
post Fri, 27 Mar 2009 - 11:57
Post #14


Administrator
Dołączył: Thu, 10 October 2002
Skąd: Warszawa





CYTAT(Sender @ Fri, 27 Mar 2009 - 11:55) *
Albert, kto robił tą klatke w evo??


dla jasności to klatka w nowym Subaru i nie robił jej nikt w PL sad.gif Niestety nie mogę napisać nic więcej.


--------------------
Administrator forum - kontakt forum@racingforum.pl

TP: 1:42.147 | 450 km | 1335kg | slick Hankook 260

VERKLINE
Go to the top of the page
 
+Quote Post
WojtekMR
post Fri, 27 Mar 2009 - 13:14
Post #15


Forum Killer
Dołączył: Wed, 13 August 2003





no a jeżeli auto ma poruszac się po drogach publicznych i pozostawiac resztki komfortu to co? lepiej bez klatki czy jednak skręcana jest lepsza niz nic?


--------------------
_http://forum.mr2cp.pl/index.php
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Albert
post Fri, 27 Mar 2009 - 13:20
Post #16


Administrator
Dołączył: Thu, 10 October 2002
Skąd: Warszawa





CYTAT(WojtekMR @ Fri, 27 Mar 2009 - 13:14) *
no a jeżeli auto ma poruszac się po drogach publicznych i pozostawiac resztki komfortu to co? lepiej bez klatki czy jednak skręcana jest lepsza niz nic?


klatkę skręcaną kupujesz i nie masz wpływu na jej kształt. Jak ktoś robi ci klatkę zgodnie z homologacją to masz trochę wpływu na to jak rury zostaną poprowadzone w aucie.


--------------------
Administrator forum - kontakt forum@racingforum.pl

TP: 1:42.147 | 450 km | 1335kg | slick Hankook 260

VERKLINE
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Jedenasty
post Fri, 27 Mar 2009 - 13:24
Post #17


Forum Clubber
Dołączył: Mon, 28 April 2008
Skąd: Drag Racing Strip





jasne ze tak ale spoon tu dyskutował bezpieczeństwo a nie komfort i wygląd z tego co zrozumiałem

IMHO skręcana klatka z dobrze dobranymi materiałami i twardościami rurek oraz śrub zniesie na tyle dużo że bezpieczeństwo nie jest obniżone

pzdr


--------------------
American Muscle.

Pontiac Firebird Esprit '77 z LS1
Go to the top of the page
 
+Quote Post
ade
post Fri, 27 Mar 2009 - 13:27
Post #18


Forum Homee
Dołączył: Wed, 12 November 2003
Skąd: Krakow





no ale chyba lepsza taka skrecana klatka niz brak klatki?



--------------------
http://www.racingforum.pl/zmiana-w-regulaminie-dotyczAeca-sygnaturek-na-forum-t101875.html
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Bullitt
post Fri, 27 Mar 2009 - 13:33
Post #19


I live here !
Dołączył: Mon, 14 October 2002
Skąd: z dupy...





CYTAT(Albert @ Fri, 27 Mar 2009 - 10:54) *
A to co pokazał film Spoona na imprezie TA jest realne. Tutaj inne ujęcie http://www.youtube.com/watch?v=IXkk_Da3iIQ


Podpytałem Simona co to za klatka tam u niego była.

Customowa produkowana przez producenta z GB. Bardzo prosty design tyle, że z podwójnym zastrzałem z tyłu (krzyż) i krzyżem na drzwiach. Reszta standard- stanowczo znacznie prostsza niż ta z linka Alberta.

Acha ważna uwaga- czemu nie wziął Cusco albo innej firmówki: bo ta która robili mu ma mocowania styłu na pasy bezpieczeństwa (te małe poprzeczne wstawki przy krzyżu). Na tym mu zależało i tylko dlatego nie wziął innej klatki.

Całe story.




--------------------
530---------------220koni
LC----------------230 koni
Evolution V------496 koni
V12--------------408 koni
Go to the top of the page
 
+Quote Post
piechur
post Fri, 27 Mar 2009 - 13:36
Post #20


Forum Clubber
Dołączył: Sun, 13 October 2002
Skąd: gda





CYTAT(ade @ Fri, 27 Mar 2009 - 13:27) *
no ale chyba lepsza taka skrecana klatka niz brak klatki?


a spawana lepsze niż skręcana,
i tak w kółko smile.gif

Żeby skręcana miała sens, to punkty mocowania do nadwozia muszą być wzmocnione solidnym kawałkiem blachy. Bo co z tego że rury i śruby są odpowiednio wytrzymałe, skoro przy dzwonie wyrwie całą okolicę mocowania, razem ze śrubami.


--------------------
318is
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Bullitt
post Fri, 27 Mar 2009 - 13:43
Post #21


I live here !
Dołączył: Mon, 14 October 2002
Skąd: z dupy...





Piechur ty chyba nie wiesz o czym piszesz i jak wyglądają mocowania takiej klatki. OCZYWIŚCIE ŻE OD SPODU JEST BLACHA. Czyli śruba przechodzi przez element klatki (ta blacha od spodu), podłogę i blachę pod podłoga i dopiero jest skręcana na śróby. Wytrzymałość zbliżona do wspawanej. Jedynie mniejsze usztywnienie nadwozia, ale nie przesadzajmy.

tak na parwdę różnica polega w rozbudowaniu klatki. Można miec klatkę 6 cio punktową jak i taka milion punktową ze zdjęcia Albreta.



--------------------
530---------------220koni
LC----------------230 koni
Evolution V------496 koni
V12--------------408 koni
Go to the top of the page
 
+Quote Post
piechur
post Fri, 27 Mar 2009 - 14:12
Post #22


Forum Clubber
Dołączył: Sun, 13 October 2002
Skąd: gda





CYTAT(Bullitt @ Fri, 27 Mar 2009 - 13:43) *
Piechur ty chyba nie wiesz o czym piszesz i jak wyglądają mocowania takiej klatki. OCZYWIŚCIE ŻE OD SPODU JEST BLACHA. Czyli śruba przechodzi przez element klatki (ta blacha od spodu), podłogę i blachę pod podłoga i dopiero jest skręcana na śróby. Wytrzymałość zbliżona do wspawanej. Jedynie mniejsze usztywnienie nadwozia, ale nie przesadzajmy.


Od spodu. A w głupim seju u kumpla punkty mocowania skręcanej klatki były wzmocnione PRZYSPAWANĄ BLACHĄ OD OBU STRON.
I tak ja bym to zrobił. Tak samo jak robiąc spawaną klatkę nie wybrałem wariantu minimum, mimo że taki dopuszcza zał. J.


--------------------
318is
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Albert
post Fri, 27 Mar 2009 - 14:24
Post #23


Administrator
Dołączył: Thu, 10 October 2002
Skąd: Warszawa





CYTAT(Bullitt @ Fri, 27 Mar 2009 - 13:43) *
tak na parwdę różnica polega w rozbudowaniu klatki. Można miec klatkę 6 cio punktową jak i taka milion punktową ze zdjęcia Albreta.


Kiedyś w latach 80 budowano takie klatki


Teraz klatki robi się z podwójnym zastrzałem bocznym + pałąkiem górnym.



Zrobiono to nie bez powodu. Za to klatki skręcane są raczej nie mają tak mocno rozbudowanych zastrzałów bocznych.

Wszystko to jest kwestia tego jak bardzo boimy się o swoje bezpieczeństwo i jak dużego mamy farta przy dzwonie.


--------------------
Administrator forum - kontakt forum@racingforum.pl

TP: 1:42.147 | 450 km | 1335kg | slick Hankook 260

VERKLINE
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Bullitt
post Fri, 27 Mar 2009 - 14:47
Post #24


I live here !
Dołączył: Mon, 14 October 2002
Skąd: z dupy...





Wiadomo. im więcej zastrzałów tym lepiej. Im bardziej rozbudowana klatka tym bezpieczniejszy kierowca i pilot. Wiadomo, ze wspawana lepsza niż wkrecana.

Ale też nie ma co robić z ulicznego auta używanego sporadycznie na lotnisku czy torze ( gdzie sobie jedzie na czas własciwie bez towarzystwa innych samochodów) samochodu do wyczynowych rajdów WRC. Bo ulica to nie Tor a tor to nie WRC. W każdym z tych przypadków sa inne niebezpieczeństwa. Na torze w drzewo nie przywalisz (co jest najgorszym możliwym uderzeniem). Na torze masz od pyty band energochłonnych itp.


--------------------
530---------------220koni
LC----------------230 koni
Evolution V------496 koni
V12--------------408 koni
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Albert
post Fri, 27 Mar 2009 - 14:48
Post #25


Administrator
Dołączył: Thu, 10 October 2002
Skąd: Warszawa





W na torze też przywalisz w drzewo.

Ale nie mogę się z tobą nie zgodzić ze na torze bezpiecznej niż na OSie.


--------------------
Administrator forum - kontakt forum@racingforum.pl

TP: 1:42.147 | 450 km | 1335kg | slick Hankook 260

VERKLINE
Go to the top of the page
 
+Quote Post

3 Stron V  < 1 2 3 >
Reply to this topicStart new topic
 

RSS Wersja Lo-Fi Aktualny czas: Monday, 28 July 2025 - 17:31