Shoutbox 0 nowych PW 


3 Stron V  < 1 2 3 >  
Reply to this topicStart new topic
> Klatka ... czy warto ?, Wydzielona dyskusja z tematu Witka Lancer EVO 6 TimeAttack
Bullitt
post Fri, 27 Mar 2009 - 15:00
Post #26


I live here !
Dołączył: Mon, 14 October 2002
Skąd: z dupy...





Cholera zapomniałem o zakręcie pod dębami i o torze Kielce.

No tak. Polska, polska...

hehe..


--------------------
530---------------220koni
LC----------------230 koni
Evolution V------496 koni
V12--------------408 koni
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Wspieraj forum
post Fri, 27 Mar 2009 - 15:00
Post #


Dotacja






Dotacja na forum
Go to the top of the page
 
Quote Post
tomekf
post Fri, 27 Mar 2009 - 21:18
Post #27


Frequent User
Dołączył: Sun, 08 June 2003
Skąd: w nim ta moc ?





CYTAT(Bullitt @ Fri, 27 Mar 2009 - 14:47) *
Wiadomo, ze wspawana lepsza niż wkrecana.

Tylko aby wspawana była lepsza to musi być ściągany dach aby zrobić dobre spawy rolleyes.gif


--------------------
Be smart. Drive safe. Stay legal.
Go to the top of the page
 
+Quote Post
240Z
post Fri, 27 Mar 2009 - 23:52
Post #28


SHIFT_oldschool
Dołączył: Sun, 14 November 2004





Nie wiem czy dobrze myślę, ale chyba jest sposób na obejście wycinania dachu...



Cały wątek tutaj:

http://www.driftworks.com/forum/drift-car-...-gtirtrack.html

Gość, który robił tę klatkę, jest byłym pracownikiem firmy Gartrac, znanej z robienia jednych z najszybszych Escortów Mk1 i Mk2 na świecie, więc raczej wie co robi.
Go to the top of the page
 
+Quote Post
LuiG
post Sat, 28 Mar 2009 - 18:53
Post #29


Uno Racing
Dołączył: Fri, 19 September 2003
Skąd: Opole





CYTAT(240Z @ Fri, 27 Mar 2009 - 23:52) *
Nie wiem czy dobrze myślę, ale chyba jest sposób na obejście wycinania dachu...


Robi się skręcaną ale tak że łączeniem jest rura nasuwana na przecięte i skręcana, takie połączenia jak w cusco przy półpałąku bocznym są teraz nie dopuszczalne wg. zał J


--------------------
Be smart, drive safe, stay legal.
Go to the top of the page
 
+Quote Post
kds_tuning_team
post Sun, 29 Mar 2009 - 01:01
Post #30


Rookie
Dołączył: Tue, 24 March 2009
Skąd: Karpacz





A ja mam takie pytanko:
ogolnie sie nie scigam na torach, czasem zdarza mi sie jakis street race a najczesciej samotna, szybka jazda po miescie wink.gif Nie zalezy mi na zadnych rajdowych homologacjach itp. Czy jest sens montowac do takiego auta klatke?? Tzn nie chce montowac niczego profi tylko jakas podstawowa (byc moze sam ja bede musial zrobic). Klatka ma byc skrecana. Czy sie w to bawic, czy lepiej od razu sobie odpuscic bo niewiele mi to da?
Go to the top of the page
 
+Quote Post
frytol
post Sun, 29 Mar 2009 - 03:18
Post #31


Super User
Dołączył: Mon, 09 August 2004
Skąd: Płock/Warszawa





W praktyce z klatka powinienes zawsze jezdzic w kasku. Bo przy dzwonie klatka moze Ci bardziej zaszkodzic niz pomoc kiedy bez kasku wycedzisz glowa w jakas rure.


--------------------
In Racing we trust
Go to the top of the page
 
+Quote Post
WojtekMR
post Sun, 29 Mar 2009 - 18:24
Post #32


Forum Killer
Dołączył: Wed, 13 August 2003





a jaka jest róznica jak przy dzwonie bez klatki dach lub drzewo wejdzie w głowę? bez przesady myślę że klatkę mocujemy na tyle wysoko że przy skrętach nie walimy w nia głową (w pasach to chyba kazdy jeżdzi)


--------------------
_http://forum.mr2cp.pl/index.php
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Bullitt
post Sun, 29 Mar 2009 - 18:27
Post #33


I live here !
Dołączył: Mon, 14 October 2002
Skąd: z dupy...





CYTAT(WojtekMR @ Sun, 29 Mar 2009 - 18:24) *
a jaka jest róznica jak przy dzwonie bez klatki dach lub drzewo wejdzie w głowę? bez przesady myślę że klatkę mocujemy na tyle wysoko że przy skrętach nie walimy w nia głową (w pasach to chyba kazdy jeżdzi)

\
Nie ma tu przesady bo wszystko zależy od tego ile masz wzrostu kolego.

Jesli tyle co ja czyli jakies dwa metry (prawie) to walisz tak czy siak.


--------------------
530---------------220koni
LC----------------230 koni
Evolution V------496 koni
V12--------------408 koni
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Just
post Sun, 29 Mar 2009 - 19:04
Post #34


Forum Homee
Dołączył: Sun, 27 August 2006
Skąd: zza węgła





Ja mam 184 cm a jakos udalo sie wrzucic klatke i kubel do BMW E30 tak, ze mam jakies 10 cm od glowy do rury.
Kubel jest "wbity w podloge" a klatka przy samej krawedzi dachu.

Mysle, ze w takiej konfiguracji klatka przez swoja stabilnosc stanowi mniejsze zagrozenie nawet dla dla golej glowy niz dach skladajacy sie na nia przy pechowym dzwonie.

Ale jezdze zawsze w mocno spietych szelkach, nie wyobrazam sobie jazdy w normalnych pasach z klatka.
Go to the top of the page
 
+Quote Post
intertuning
post Sun, 29 Mar 2009 - 20:33
Post #35


User
Dołączył: Thu, 09 November 2006
Skąd: Częstochowa





CYTAT(Just @ Sun, 29 Mar 2009 - 19:04) *
Mysle, ze w takiej konfiguracji klatka przez swoja stabilnosc stanowi mniejsze zagrozenie nawet dla dla golej glowy niz dach skladajacy sie na nia przy pechowym dzwonie.


Bardzo zle myślisz.Klatka i brak kasku to pewna tragedia.
Widzę czasem na jakiś pojeżdzawkach , treningach jak kolesie idą pełnym ogniem furą zaklatkowaną bez hełmu i zastanawiam się czy są tacy głupi czy nie zdają sobie sprawy co stanie się z ich głową jak gdzieś "nie wyda" i np. przy 60km/h będzie dzwon unsure.gif
Podróżowanie autem z klatką (praktycznie zawsze) powinno odbywać się w kasku i mocno spiętych szelkach!


--------------------
www.intertuning.fotolog.pl
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Mateo010
post Sun, 29 Mar 2009 - 21:11
Post #36


Frequent User
Dołączył: Tue, 21 November 2006
Skąd: War-Maz





Czyli Nie ma Kompromisu pomiędzy bezpieczeństwem (Klatka) a niewygodą (kask) w jeździe codziennej , bo co innego na pojeżdzawkach itp gdzie uważam ze warto mieć kask
Go to the top of the page
 
+Quote Post
ju-by
post Sun, 29 Mar 2009 - 21:15
Post #37


Forum Clubber
Dołączył: Wed, 11 June 2003
Skąd: Warszawa





Jest. Rollbar.
Go to the top of the page
 
+Quote Post
WojtekMR
post Sun, 29 Mar 2009 - 21:40
Post #38


Forum Killer
Dołączył: Wed, 13 August 2003





ale dlaczego? czym różni się uderzenie w rurkę klatki od uderzenia w słupek?(klatka jest ciągle te 10cm odemnie, słupek lubi się przyblizyć) w którym miejscu tkwi mój błąd w myśleniu (oczywiście mam na myśli klatkę pod samym dachem w stylu tej z lat 80 a nie takie coś z podwójnym zastrzałem bocznym + pałąkiem górnym albo tak nisko jak pokazał 240Z)


--------------------
_http://forum.mr2cp.pl/index.php
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Gr00bY
post Sun, 29 Mar 2009 - 22:11
Post #39


Forum Clubber
Dołączył: Sun, 15 June 2003
Skąd: Warszawa





Uważam, że wszystko zależy od miejsca zainstalowania kubła względem rur na wysokości głowy. Dodajmy do tego zmienną w postaci wzrostu kierowcy i moim zdaniem nie da się jednoznacznie powiedzieć, że jazda w samochodzie z klatką bez kasku to samobójstwo.


--------------------
WORKSHOP
Go to the top of the page
 
+Quote Post
240Z
post Sun, 29 Mar 2009 - 22:55
Post #40


SHIFT_oldschool
Dołączył: Sun, 14 November 2004





CYTAT(WojtekMR @ Sun, 29 Mar 2009 - 21:40) *
ale dlaczego? czym różni się uderzenie w rurkę klatki od uderzenia w słupek?(klatka jest ciągle te 10cm odemnie, słupek lubi się przyblizyć) w którym miejscu tkwi mój błąd w myśleniu (oczywiście mam na myśli klatkę pod samym dachem w stylu tej z lat 80 a nie takie coś z podwójnym zastrzałem bocznym + pałąkiem górnym albo tak nisko jak pokazał 240Z)


To nie jest tak, że ta klatka jest zamontowana tak nisko... Gość po prostu zrobił dziury w podłodze o średnicy rur klatki, i opuszczał je tak, by mieć dobry widok na spawy i zagięcia, żeby dobrze je dopasować do kształtu karoserii (RX-7 jest mało miejsca). Potem klatka została przytwierdzona spawami, a dziury zostały zaślepione metalem. Pokazałem to jako alternatywę dla cięcia dachu.
Go to the top of the page
 
+Quote Post
kds_tuning_team
post Mon, 30 Mar 2009 - 00:08
Post #41


Rookie
Dołączył: Tue, 24 March 2009
Skąd: Karpacz





Ja na szczesie (a moze nieszczescie wink.gif ) mam tylko 170 cm i mam dosc sporo miejsa do dachu, a jak na razie siedze jeszcze w zwyklym fotelu (jak przymierzylem przyszly kubel to bylo jeszcze nizej). Ale czy w takim wypadku nie lepiej zainstalowac sam rollbar. Nie wiem czy w razie czego spelni swoja funkcje...
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Just
post Mon, 30 Mar 2009 - 02:07
Post #42


Forum Homee
Dołączył: Sun, 27 August 2006
Skąd: zza węgła





CYTAT(intertuning @ Sun, 29 Mar 2009 - 20:33) *
Bardzo zle myślisz.Klatka i brak kasku to pewna tragedia.
Widzę czasem na jakiś pojeżdzawkach , treningach jak kolesie idą pełnym ogniem furą zaklatkowaną bez hełmu i zastanawiam się czy są tacy głupi czy nie zdają sobie sprawy co stanie się z ich głową jak gdzieś "nie wyda" i np. przy 60km/h będzie dzwon unsure.gif
Podróżowanie autem z klatką (praktycznie zawsze) powinno odbywać się w kasku i mocno spiętych szelkach!


Ok powiedzmy ze mam dzwon (dach). Nie mam kasku.
Jestem ciasno, "na wydechu", zapiety szelkami.
Na pewno szelki troche sie naciagna wiec moge pare cm "podfrunac" ale dalej nie rozumiem, jakim cudem klatka, ktora jest 10 cm od glowy i ma za zadanie nie odksztalcac sie wcale lub minimalnie ma stanowic dla mnie wieksze zagrozenie niz lamiacy sie dach, slupek drzwi, podszybie lub inny element blachy ktory sie poddal i wbija mi sie w glowe w sytuacji kiedy nie mialbym klatki?
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Albert
post Mon, 30 Mar 2009 - 07:39
Post #43


Administrator
Dołączył: Thu, 10 October 2002
Skąd: Warszawa





Podczas gdy auto dzwoni zdarzają się rożne cuda. Walenie głową w kasku jest jednym z przypadków który może mieć miejsce.


--------------------
Administrator forum - kontakt forum@racingforum.pl

TP: 1:42.147 | 450 km | 1335kg | slick Hankook 260

VERKLINE
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Just
post Mon, 30 Mar 2009 - 09:30
Post #44


Forum Homee
Dołączył: Sun, 27 August 2006
Skąd: zza węgła





Zebym przywalil glowa w klatke musi sie ona ostro wgiac do srodka.

Tylko wyobrazmy sobie co staloby sie z dachem lub slupkiem, kiedy zadzialalaby na niego taka sama sila, ktora dala rade wygiac klatke.


Go to the top of the page
 
+Quote Post
Albert
post Mon, 30 Mar 2009 - 09:31
Post #45


Administrator
Dołączył: Thu, 10 October 2002
Skąd: Warszawa





a ty ciągle swoje ... a jak to się dzieje podczas wypadku że spadają ludzikom mocno i dobrze zawiązane buty ?


--------------------
Administrator forum - kontakt forum@racingforum.pl

TP: 1:42.147 | 450 km | 1335kg | slick Hankook 260

VERKLINE
Go to the top of the page
 
+Quote Post

3 Stron V  < 1 2 3 >
Reply to this topicStart new topic
 

RSS Wersja Lo-Fi Aktualny czas: Monday, 28 July 2025 - 10:36