![]() |
![]() ![]() |
![]() |
![]()
Post
#21
|
|
![]() I live here ! Dołączył: Mon, 14 October 2002 Skąd: z dupy... ![]() |
Piechur ty chyba nie wiesz o czym piszesz i jak wyglądają mocowania takiej klatki. OCZYWIŚCIE ŻE OD SPODU JEST BLACHA. Czyli śruba przechodzi przez element klatki (ta blacha od spodu), podłogę i blachę pod podłoga i dopiero jest skręcana na śróby. Wytrzymałość zbliżona do wspawanej. Jedynie mniejsze usztywnienie nadwozia, ale nie przesadzajmy.
tak na parwdę różnica polega w rozbudowaniu klatki. Można miec klatkę 6 cio punktową jak i taka milion punktową ze zdjęcia Albreta. -------------------- 530---------------220koni
LC----------------230 koni Evolution V------496 koni V12--------------408 koni |
|
|
Wspieraj forum |
![]()
Post
#
|
![]() Dotacja ![]() |
|
|
|
![]()
Post
#22
|
|
![]() Forum Clubber Dołączył: Sun, 13 October 2002 Skąd: gda ![]() |
Piechur ty chyba nie wiesz o czym piszesz i jak wyglądają mocowania takiej klatki. OCZYWIŚCIE ŻE OD SPODU JEST BLACHA. Czyli śruba przechodzi przez element klatki (ta blacha od spodu), podłogę i blachę pod podłoga i dopiero jest skręcana na śróby. Wytrzymałość zbliżona do wspawanej. Jedynie mniejsze usztywnienie nadwozia, ale nie przesadzajmy. Od spodu. A w głupim seju u kumpla punkty mocowania skręcanej klatki były wzmocnione PRZYSPAWANĄ BLACHĄ OD OBU STRON. I tak ja bym to zrobił. Tak samo jak robiąc spawaną klatkę nie wybrałem wariantu minimum, mimo że taki dopuszcza zał. J. -------------------- 318is
|
|
|
![]()
Post
#23
|
|
![]() Administrator Dołączył: Thu, 10 October 2002 Skąd: Warszawa ![]() |
tak na parwdę różnica polega w rozbudowaniu klatki. Można miec klatkę 6 cio punktową jak i taka milion punktową ze zdjęcia Albreta. Kiedyś w latach 80 budowano takie klatki ![]() Teraz klatki robi się z podwójnym zastrzałem bocznym + pałąkiem górnym. Zrobiono to nie bez powodu. Za to klatki skręcane są raczej nie mają tak mocno rozbudowanych zastrzałów bocznych. Wszystko to jest kwestia tego jak bardzo boimy się o swoje bezpieczeństwo i jak dużego mamy farta przy dzwonie. -------------------- Administrator forum - kontakt forum@racingforum.pl
TP: 1:42.147 | 450 km | 1335kg | slick Hankook 260 VERKLINE |
|
|
![]()
Post
#24
|
|
![]() I live here ! Dołączył: Mon, 14 October 2002 Skąd: z dupy... ![]() |
Wiadomo. im więcej zastrzałów tym lepiej. Im bardziej rozbudowana klatka tym bezpieczniejszy kierowca i pilot. Wiadomo, ze wspawana lepsza niż wkrecana.
Ale też nie ma co robić z ulicznego auta używanego sporadycznie na lotnisku czy torze ( gdzie sobie jedzie na czas własciwie bez towarzystwa innych samochodów) samochodu do wyczynowych rajdów WRC. Bo ulica to nie Tor a tor to nie WRC. W każdym z tych przypadków sa inne niebezpieczeństwa. Na torze w drzewo nie przywalisz (co jest najgorszym możliwym uderzeniem). Na torze masz od pyty band energochłonnych itp. -------------------- 530---------------220koni
LC----------------230 koni Evolution V------496 koni V12--------------408 koni |
|
|
![]()
Post
#25
|
|
![]() Administrator Dołączył: Thu, 10 October 2002 Skąd: Warszawa ![]() |
W na torze też przywalisz w drzewo.
Ale nie mogę się z tobą nie zgodzić ze na torze bezpiecznej niż na OSie. -------------------- Administrator forum - kontakt forum@racingforum.pl
TP: 1:42.147 | 450 km | 1335kg | slick Hankook 260 VERKLINE |
|
|
![]()
Post
#26
|
|
![]() I live here ! Dołączył: Mon, 14 October 2002 Skąd: z dupy... ![]() |
Cholera zapomniałem o zakręcie pod dębami i o torze Kielce.
No tak. Polska, polska... hehe.. -------------------- 530---------------220koni
LC----------------230 koni Evolution V------496 koni V12--------------408 koni |
|
|
![]()
Post
#27
|
|
![]() Frequent User Dołączył: Sun, 08 June 2003 Skąd: w nim ta moc ? ![]() |
Wiadomo, ze wspawana lepsza niż wkrecana. Tylko aby wspawana była lepsza to musi być ściągany dach aby zrobić dobre spawy ![]() -------------------- Be smart. Drive safe. Stay legal.
|
|
|
![]()
Post
#28
|
|
![]() SHIFT_oldschool Dołączył: Sun, 14 November 2004 ![]() |
Nie wiem czy dobrze myślę, ale chyba jest sposób na obejście wycinania dachu...
![]() Cały wątek tutaj: http://www.driftworks.com/forum/drift-car-...-gtirtrack.html Gość, który robił tę klatkę, jest byłym pracownikiem firmy Gartrac, znanej z robienia jednych z najszybszych Escortów Mk1 i Mk2 na świecie, więc raczej wie co robi. |
|
|
![]()
Post
#29
|
|
![]() Uno Racing Dołączył: Fri, 19 September 2003 Skąd: Opole ![]() |
Nie wiem czy dobrze myślę, ale chyba jest sposób na obejście wycinania dachu... Robi się skręcaną ale tak że łączeniem jest rura nasuwana na przecięte i skręcana, takie połączenia jak w cusco przy półpałąku bocznym są teraz nie dopuszczalne wg. zał J -------------------- Be smart, drive safe, stay legal.
|
|
|
![]()
Post
#30
|
|
Rookie Dołączył: Tue, 24 March 2009 Skąd: Karpacz ![]() |
A ja mam takie pytanko:
ogolnie sie nie scigam na torach, czasem zdarza mi sie jakis street race a najczesciej samotna, szybka jazda po miescie ![]() |
|
|
![]()
Post
#31
|
|
![]() Super User Dołączył: Mon, 09 August 2004 Skąd: Płock/Warszawa ![]() |
W praktyce z klatka powinienes zawsze jezdzic w kasku. Bo przy dzwonie klatka moze Ci bardziej zaszkodzic niz pomoc kiedy bez kasku wycedzisz glowa w jakas rure.
-------------------- In Racing we trust
|
|
|
![]()
Post
#32
|
|
![]() Forum Killer Dołączył: Wed, 13 August 2003 ![]() |
a jaka jest róznica jak przy dzwonie bez klatki dach lub drzewo wejdzie w głowę? bez przesady myślę że klatkę mocujemy na tyle wysoko że przy skrętach nie walimy w nia głową (w pasach to chyba kazdy jeżdzi)
-------------------- _http://forum.mr2cp.pl/index.php
|
|
|
![]()
Post
#33
|
|
![]() I live here ! Dołączył: Mon, 14 October 2002 Skąd: z dupy... ![]() |
a jaka jest róznica jak przy dzwonie bez klatki dach lub drzewo wejdzie w głowę? bez przesady myślę że klatkę mocujemy na tyle wysoko że przy skrętach nie walimy w nia głową (w pasach to chyba kazdy jeżdzi) \ Nie ma tu przesady bo wszystko zależy od tego ile masz wzrostu kolego. Jesli tyle co ja czyli jakies dwa metry (prawie) to walisz tak czy siak. -------------------- 530---------------220koni
LC----------------230 koni Evolution V------496 koni V12--------------408 koni |
|
|
![]()
Post
#34
|
|
![]() Forum Homee Dołączył: Sun, 27 August 2006 Skąd: zza węgła ![]() |
Ja mam 184 cm a jakos udalo sie wrzucic klatke i kubel do BMW E30 tak, ze mam jakies 10 cm od glowy do rury.
Kubel jest "wbity w podloge" a klatka przy samej krawedzi dachu. Mysle, ze w takiej konfiguracji klatka przez swoja stabilnosc stanowi mniejsze zagrozenie nawet dla dla golej glowy niz dach skladajacy sie na nia przy pechowym dzwonie. Ale jezdze zawsze w mocno spietych szelkach, nie wyobrazam sobie jazdy w normalnych pasach z klatka. |
|
|
![]()
Post
#35
|
|
![]() User Dołączył: Thu, 09 November 2006 Skąd: Częstochowa ![]() |
Mysle, ze w takiej konfiguracji klatka przez swoja stabilnosc stanowi mniejsze zagrozenie nawet dla dla golej glowy niz dach skladajacy sie na nia przy pechowym dzwonie. Bardzo zle myślisz.Klatka i brak kasku to pewna tragedia. Widzę czasem na jakiś pojeżdzawkach , treningach jak kolesie idą pełnym ogniem furą zaklatkowaną bez hełmu i zastanawiam się czy są tacy głupi czy nie zdają sobie sprawy co stanie się z ich głową jak gdzieś "nie wyda" i np. przy 60km/h będzie dzwon ![]() Podróżowanie autem z klatką (praktycznie zawsze) powinno odbywać się w kasku i mocno spiętych szelkach! -------------------- www.intertuning.fotolog.pl
|
|
|
![]()
Post
#36
|
|
![]() Frequent User Dołączył: Tue, 21 November 2006 Skąd: War-Maz ![]() |
Czyli Nie ma Kompromisu pomiędzy bezpieczeństwem (Klatka) a niewygodą (kask) w jeździe codziennej , bo co innego na pojeżdzawkach itp gdzie uważam ze warto mieć kask
|
|
|
![]()
Post
#37
|
|
![]() Forum Clubber Dołączył: Wed, 11 June 2003 Skąd: Warszawa ![]() |
Jest. Rollbar.
|
|
|
![]()
Post
#38
|
|
![]() Forum Killer Dołączył: Wed, 13 August 2003 ![]() |
ale dlaczego? czym różni się uderzenie w rurkę klatki od uderzenia w słupek?(klatka jest ciągle te 10cm odemnie, słupek lubi się przyblizyć) w którym miejscu tkwi mój błąd w myśleniu (oczywiście mam na myśli klatkę pod samym dachem w stylu tej z lat 80 a nie takie coś z podwójnym zastrzałem bocznym + pałąkiem górnym albo tak nisko jak pokazał 240Z)
-------------------- _http://forum.mr2cp.pl/index.php
|
|
|
![]()
Post
#39
|
|
![]() Forum Clubber Dołączył: Sun, 15 June 2003 Skąd: Warszawa ![]() |
Uważam, że wszystko zależy od miejsca zainstalowania kubła względem rur na wysokości głowy. Dodajmy do tego zmienną w postaci wzrostu kierowcy i moim zdaniem nie da się jednoznacznie powiedzieć, że jazda w samochodzie z klatką bez kasku to samobójstwo.
-------------------- WORKSHOP
|
|
|
![]()
Post
#40
|
|
![]() SHIFT_oldschool Dołączył: Sun, 14 November 2004 ![]() |
ale dlaczego? czym różni się uderzenie w rurkę klatki od uderzenia w słupek?(klatka jest ciągle te 10cm odemnie, słupek lubi się przyblizyć) w którym miejscu tkwi mój błąd w myśleniu (oczywiście mam na myśli klatkę pod samym dachem w stylu tej z lat 80 a nie takie coś z podwójnym zastrzałem bocznym + pałąkiem górnym albo tak nisko jak pokazał 240Z) To nie jest tak, że ta klatka jest zamontowana tak nisko... Gość po prostu zrobił dziury w podłodze o średnicy rur klatki, i opuszczał je tak, by mieć dobry widok na spawy i zagięcia, żeby dobrze je dopasować do kształtu karoserii (RX-7 jest mało miejsca). Potem klatka została przytwierdzona spawami, a dziury zostały zaślepione metalem. Pokazałem to jako alternatywę dla cięcia dachu. |
|
|
![]() ![]() |
![]() |
Wersja Lo-Fi | Aktualny czas: Monday, 28 July 2025 - 17:31 |