![]() |
![]() ![]() |
![]() |
![]()
Post
#261
|
|
![]() Forum Clubber Dołączył: Tue, 01 March 2005 Skąd: Wrocław ![]() |
Nie wiem, jaki jest promień zataczania (scrub radius) w Foce, ale jak znasz ten parametr, to będziesz wiedział, Promień zataczania czyli zawracania? W najnowszym Auto Świecie jest test foki i tam coś piszą bodajże o 13 metrach i podają to jako wadę podczas jazdy w mieście! Inna sprawa jak koniecznie musi być lans i opony wypełniające nadkola ![]() Może niekoniecznie ale tradycyjnie już lubię zglebić i odsadzić i tak też będzie w pierwszej kolejności. Przy okazji zapytam o forumowiczów siedzących w Niemczech bo firma handlująca tymi dystansami sprzedaje tylko w obrębie Niemiec. Potrzebowałbym miłego chętnego, który za drobną prowizją zamówiłby je na swój adres Niemiecki (płatność zrobiłbym ja), a potem przesłał je do mnie do Polski. Ze zrozumiałych względów poszukuję jakiegoś frequent usera tego forum from germany ![]() -------------------- Focus RS mk2 370 PS i 512 NM
Focus RS mk1 330 PS i 440 NM Lewopasmowym powolnojeźdzcom mówimy NIE! |
|
|
Wspieraj forum |
![]()
Post
#
|
![]() Dotacja ![]() |
|
|
|
![]()
Post
#262
|
|
![]() Forum Homee Dołączył: Thu, 12 May 2005 Skąd: Brachttal / Niemcy ![]() |
Nie ma problemu, chetnie pomoge.
|
|
|
![]()
Post
#263
|
|
![]() Forum Clubber Dołączył: Sun, 13 October 2002 Skąd: gda ![]() |
-------------------- 318is
|
|
|
![]()
Post
#264
|
|
![]() Forum Clubber Dołączył: Tue, 01 March 2005 Skąd: Wrocław ![]() |
Nie ma problemu, chetnie pomoge. Dzięki, w razie czego odezwę się na pw. -------------------- Focus RS mk2 370 PS i 512 NM
Focus RS mk1 330 PS i 440 NM Lewopasmowym powolnojeźdzcom mówimy NIE! |
|
|
![]()
Post
#265
|
|
![]() Forum Homee Dołączył: Sun, 24 July 2005 Skąd: Sthlm ![]() |
Nie wiem, jaki jest promień zataczania (scrub radius) w Foce, ale jak znasz ten parametr, to będziesz wiedział, jaki dystans możesz względnie bezpiecznie dać. Czyli dystanse nie powinny być grubsze niż ten promień zataczania, tak? Jak wynika z zamieszczonego na poprzedniej stronie rysunku - promień zataczania w RS mkII jest ujemny ale dość mały (ale konkretnie jaki- nie wiem) Dołożenie dystansów zmniejszy Scrub Radius i może nawet go zmienić na dodatni? A to z kolei wpłynie negatywnie na stabilność auta, prawda? -------------------- Racing is a state of mind
www.youtube.com/mabz25 |
|
|
![]()
Post
#266
|
|
![]() Forum Clubber Dołączył: Tue, 01 March 2005 Skąd: Wrocław ![]() |
Dystanse z własnymi szpilkami zdejmuje się raz dwa (nie trzeba wymieniać oryginalnych szpilek) więc w razie czego jak prowadzenie będzie do kitu to się je wywali!
Spróbować nie zaszkodzi, a według mnie w jeździe codziennej nie odczuje się zmiany w prowadzeniu. -------------------- Focus RS mk2 370 PS i 512 NM
Focus RS mk1 330 PS i 440 NM Lewopasmowym powolnojeźdzcom mówimy NIE! |
|
|
![]()
Post
#267
|
|
![]() Forum Homee Dołączył: Sun, 24 July 2005 Skąd: Sthlm ![]() |
Próbuj, próbuj - i zdaj relację
![]() Nie jestem pewien, że to co napisałem się zgadza. Może ktoś znający się na temacie potwierdzi/zdementuje. -------------------- Racing is a state of mind
www.youtube.com/mabz25 |
|
|
![]()
Post
#268
|
|
![]() Administrator Dołączył: Mon, 07 February 2005 Skąd: Nicaragua! Agua for my bunghole! ![]() |
CYTAT Spróbować nie zaszkodzi, a według mnie w jeździe codziennej nie odczuje się zmiany w prowadzeniu. Tylko jak już będziesz próbował, to spróbuj na dziurach, krawężnikach, poboczach, bo na równej drodze różnicy nie poczujesz. CYTAT Dołożenie dystansów zmniejszy Scrub Radius i może nawet go zmienić na dodatni? A to z kolei wpłynie negatywnie na stabilność auta, prawda? Tak. Ujemny promień zataczania stabilizuje auto. Jeśli zjedziesz na pobocze jedną stroną, to zwiększona siła oporu powoduje skręcenie przedniego koła od pobocza. Podobnie jest, jak masz diagnonalny układ hamulcowy i strzeli Ci jeden obwód, to opór na przednim kole powoduje skręcenie go w stronę przeciwną, do momentu od niesymetrycznej siły hamowania. Jeśli jesteś na takie ewentualności przygotowany, możesz zmieniać promień zataczania (tylko tu się warto zastanowić, czy robić takie rzeczy w aucie do jazdy na codzień, bo jazda nim może stać się męcząca). Jeśli jesteś zwykłym zjadaczem samochodu, poruszającym się z A do B, unikasz takich przeróbek. To tyle. r. -------------------- e-trzy-sześć-przez-pięć
en-a-sześć |
|
|
![]()
Post
#269
|
|
![]() Forum Clubber Dołączył: Tue, 01 March 2005 Skąd: Wrocław ![]() |
Nie wiem jak u was ale we Wrocławiu nie mamy zwyczaju latania po krawężnikach
![]() ![]() Co najwyżej delikatnie na nie najeżdżamy. ![]() Ale co do testów na dziurach to spokojnie to przetestuję bo dojazd do domu mam "wyczynowy" w tych kwestiach... -------------------- Focus RS mk2 370 PS i 512 NM
Focus RS mk1 330 PS i 440 NM Lewopasmowym powolnojeźdzcom mówimy NIE! |
|
|
![]()
Post
#270
|
|
![]() Administrator Dołączył: Mon, 07 February 2005 Skąd: Nicaragua! Agua for my bunghole! ![]() |
Ale to właśnie przy wjeździe na krawężnik najlepiej czuć, czy auto zaczyna rwać kierownicę, czy nie. I wcale nie musisz nań napadać pełną łychą
![]() r. -------------------- e-trzy-sześć-przez-pięć
en-a-sześć |
|
|
![]()
Post
#271
|
|
Forum Clubber Dołączył: Mon, 18 December 2006 Skąd: TST ![]() |
moim zdaniem z rysunku zapodanego przez pieszego wynika że promień zataczania jest zależny od wysokości punktu mocowania kolumny tak więc obniżając samochód można zmienić kąt zataczania , tylko ciekawe jest jaka jest w tym wozie koleracja między obniżeniem nadwozia a zastosowanym dystansem
|
|
|
![]()
Post
#272
|
|
![]() Forum Clubber Dołączył: Fri, 11 October 2002 Skąd: Warszawa ![]() |
Kilka dni temu widziałem już pierwszego skasowanego RSa na polskich blachach, w kolorze białym - jechał na lawecie z mocno rozbitym przodem w W-wie.
-------------------- 2021 Audi R8 V10
1991 Ferrari Testarossa |
|
|
![]()
Post
#273
|
|
![]() Forum Homee Dołączył: Tue, 18 April 2006 Skąd: podkarpacie ![]() |
|
|
|
![]()
Post
#274
|
|
![]() Forum Clubber Dołączył: Tue, 01 March 2005 Skąd: Wrocław ![]() |
Dotarł po 7 miesiącach...
Gleby i dystansów chyba nie będzie- bez tego jest dobrze, zdjęcia po prostu wszystkiego nie oddają. Jak zarejestruję i pojeżdżę to ocenię osiągi i prowadzenie, zmierzę go z mk1 i zrelacjonuję. ![]() -------------------- Focus RS mk2 370 PS i 512 NM
Focus RS mk1 330 PS i 440 NM Lewopasmowym powolnojeźdzcom mówimy NIE! |
|
|
![]()
Post
#275
|
|
![]() test driver Dołączył: Mon, 25 November 2002 Skąd: zewsząd ![]() |
No, nareszcie! Happy motoring ;-)
-------------------- Wojtek
"Rule the bends, bend the rules." TP: 1:52.85 (180KM RWD), Hockenheim: 2:16.74 (140KM FWD), Adria: 1:51.20 (160KM RWD). 3. miejsce w Wyścigowym Pucharze Polski 2010 klasa Open. |
|
|
gość_k-meal_* |
![]()
Post
#276
|
![]() |
On jest bialy czy podchodzi pod niebieski?
Niech sie sprawuje. ![]() |
|
|
![]()
Post
#277
|
|
![]() Forum Homee Dołączył: Thu, 20 May 2004 Skąd: Random (WR) ![]() |
Zaparkuj sie koło Golfa 1, będzie widać jak hothatch urósł
![]() -------------------- www.audiklub.org
Pozdrawiam Mirek |
|
|
![]()
Post
#278
|
|
![]() Administrator Dołączył: Mon, 07 February 2005 Skąd: Nicaragua! Agua for my bunghole! ![]() |
Biały, biały...
(a po forum rozległo się głośne, zwielokrotnione: fap-fap-fap ![]() r. -------------------- e-trzy-sześć-przez-pięć
en-a-sześć |
|
|
![]()
Post
#279
|
|
Frequent User Dołączył: Wed, 14 November 2007 ![]() |
gratulejszyn
-------------------- s2
|
|
|
![]()
Post
#280
|
|
Frequent User Dołączył: Wed, 15 June 2005 Skąd: Rzeszów ![]() |
Widzę Sluger. że pożałowałeś kasy na lusterka w kolorze nadwozia
![]() ![]() A poważnie to gratuluję. |
|
|
![]() ![]() |
![]() |
Wersja Lo-Fi | Aktualny czas: Saturday, 23 August 2025 - 00:32 |