![]() |
![]() ![]() |
![]() |
![]()
Post
#241
|
|
![]() test driver Dołączył: Mon, 25 November 2002 Skąd: zewsząd ![]() |
Iiitam konkurencja. 40 koni robi różnicę ;-)
BTW Golf VI GTI jedzie szybciej, mam dowody. -------------------- Wojtek
"Rule the bends, bend the rules." TP: 1:52.85 (180KM RWD), Hockenheim: 2:16.74 (140KM FWD), Adria: 1:51.20 (160KM RWD). 3. miejsce w Wyścigowym Pucharze Polski 2010 klasa Open. |
|
|
Wspieraj forum |
![]()
Post
#
|
![]() Dotacja ![]() |
|
|
|
![]()
Post
#242
|
|
![]() Forum Homee Dołączył: Mon, 08 November 2004 Skąd: Wawa/Kobyłka/Radzymin ![]() |
Tzn. ;>??
szybciej od danych fabrycznych czy szybciej od Foki RySy? bo wiesz to wielka roznica ![]() ![]() -------------------- Audi 80 2.2 20V turbo quattro by STREET LANE GARAGE
Holset HX35 VEMS Powered 415KM/490Nm ET 11,62 - tak było... Holset Hybrid EMU Powered 460KM/540Nm Power Slider - YEAH BABY :D |
|
|
![]()
Post
#243
|
|
![]() test driver Dołączył: Mon, 25 November 2002 Skąd: zewsząd ![]() |
-------------------- Wojtek
"Rule the bends, bend the rules." TP: 1:52.85 (180KM RWD), Hockenheim: 2:16.74 (140KM FWD), Adria: 1:51.20 (160KM RWD). 3. miejsce w Wyścigowym Pucharze Polski 2010 klasa Open. |
|
|
![]()
Post
#244
|
|
![]() Forum Homee Dołączył: Thu, 12 May 2005 Skąd: Brachttal / Niemcy ![]() |
Głupie Niemiaszki, żeby rąk nie brudzić przy wymianie szpilek na dłuższe, wolą kupować dystanse z wbudowanymi już szpilkami i piłować szpilki wychodzące z piast... Nie do końca. Pomyśl, ze dwa zestawy kol (letnie i zimowe). Będziesz co pól roku wymieniał szpilki w piaście aby zmienić kola? Z drugiej strony wymiana szpilek w dystansie to coś czego się w Niemczech nie robi. Obstawiam, wiec, ze wszystko rozchodzi się o możliwość użycia oryginalnych nakrętek, które za pewne nie są "na wylot". Z tego co wywnioskowałem po prostu gniazda nakrętek w feldze powodują, ze po dokręceniu nakrętki (koniec gwintu) nie trzyma ona ona jak należy z racji za długiej szpilki. I najważniejsze pytanie: czy te rewelacje z dystansami dotyczą oryginalnych kol? EDIT: doczytałem, ze idzie o oryginalne felgi. Natomiast jeśli odnosi się do do oryginalnego zestawu szpilek i tego, ze po dokręceniu dystansu szpilka wystaje "ponad" dystans to już inna sprawa i obstawiam, ze producent dystansu dal dupy. To żadna nowość, ze dystanse itp, które według H&R maja pasować P&P niezbyt pasują albo wymagają przeróbek. Okazało się, że faktycznie chodziło o dystanse z osobnymi szpilkami... ![]() Teraz pytanie, żeby nie otwierać nowego tematu. Jakie macie doświadczenia z tak rozwiązanymi dystansami? Są jakieś przeciwwskazania w przypadku dystansów z osobnymi szpilkami? Pozdro Nie, żadnych. Dystanse dociągasz odpowiednim momentem, kolo również. To powszechne tutaj przy dystansach o takiej lub większej grubości. Przez półtora roku zakładania takich dystansów nie spotkałem się z tym aby komuś się odkręciły pod warunkiem, ze były właściwie założone. Ja właśnie tak miałem w beemce. Odpowiednio długa szpila do odpowiedniego dystansu. Tylko 4 otwory. BMW ma sruby a nie szpilki (przy najmniej według niemieckiej terminologii). Radschraube= śruba kola wkręcana w piastę. Stehbolzen, Radbolzen, Bolzen = szpilka wkręcona na stale w piastę (dystans) na którą nakręca się nakrętki. EDIT: Po przemyśleniu tematu i wypaleniu papierosa uważam, ze to jest rozwiązanie (tada!). Wychodzi, wiec na to, ze oryginalna felga ma "grubość" wynoszącą co najmniej 19 mm i dzięki temu da się dokręcić kolo i siedzi ono jak należy. Po włożeniu dystansu 15mm szpilka okazuje się za długa bo dystans ma 15mm i szpilka wystaje ponad powierzchnie dystansu. Sluger, zmierz jakiej głębokości są otwory w seryjnej feldze i obstawiam, ze będą miały właśnie więcej niż 19mm. To by wyjaśniało dlaczego przy dystansie 15mm trzeba skracać szpilki a przy 20mm już nie. Co wygrałem? ![]() |
|
|
![]()
Post
#245
|
|
![]() Super User Dołączył: Fri, 04 February 2005 Skąd: Warszawa / WN ![]() |
To, że na poprzednich stronach padły już poprawne odpowiedzi.
![]() -------------------- Passat B6 Highline 2.0 TDI DSG (BKP)
Passat B4 Exclusiv VR6 (AAA) Passat B3 Trend Edition 1.8 (ABS) |
|
|
![]()
Post
#246
|
|
![]() Forum Homee Dołączył: Sun, 24 July 2005 Skąd: Sthlm ![]() |
Też myślę, że właściwości jezdne muszą się pogorszyć.
Ale wygląda to w każdym razie świetnie: -------------------- Racing is a state of mind
www.youtube.com/mabz25 |
|
|
![]()
Post
#247
|
|
![]() Forum Clubber Dołączył: Tue, 01 March 2005 Skąd: Wrocław ![]() |
Ale na co dzień w korkach ciężko będzie to odczuć, a to ma być dupowóz
-------------------- Focus RS mk2 370 PS i 512 NM
Focus RS mk1 330 PS i 440 NM Lewopasmowym powolnojeźdzcom mówimy NIE! |
|
|
![]()
Post
#248
|
|
![]() Forum Homee Dołączył: Sun, 24 July 2005 Skąd: Sthlm ![]() |
Myslę, że odczujesz to zwłasza na codzień - na każdej dziurze i koleinie.
Dźwięk ze sportowym wydechem 3". Z wymienionym intercoolerem, mapą i wtryskami w sumie to auto ma 400 KM i 615 Nm: http://www.garaget.org/video/82i9l92uzfm0 EDIT: tu więcej zdjęć tego egzemplarza + wykresy: http://www.garaget.org/?car=155558 Wykresy pokazują moc i moment na kołach. Pokazane tam na jedym ze zdjęć wałki jeszcze nie są zamontowane - a więc gdy będą, moc przekroczy 400 KM ![]() Na innym zdjęciu widać pomiary 0-100 wersji Stage 1 z mapą 340 KM. Najlepszy czas do setki to 5,6 sek (0,3 sek lepiej niż fabryczny) -------------------- Racing is a state of mind
www.youtube.com/mabz25 |
|
|
![]()
Post
#249
|
|
![]() Forum Clubber Dołączył: Fri, 04 February 2005 Skąd: Pruszków ![]() |
ale wytlumaczcie mi, po co komu 400+ koni w dupowozie na przednią oś ?
-------------------- Lexus IS200t
|
|
|
![]()
Post
#250
|
|
![]() Forum Homee Dołączył: Sun, 24 July 2005 Skąd: Sthlm ![]() |
A po co komu silnik Lambo w wielkim kombi?
-------------------- Racing is a state of mind
www.youtube.com/mabz25 |
|
|
![]()
Post
#251
|
|
![]() Forum Clubber Dołączył: Tue, 01 March 2005 Skąd: Wrocław ![]() |
Może nie każdy ma to auto dla takich celów.
Sam ograniczę się do programu (może z decatem) bo wyrosłem już z wyścigów zbrojeń i marzy mi się bezawaryjna jazda, a nie zabawa w najsłabsze ogniwo. 350PS i 500 NM to IMO optymalne parametry dla tego auta jako dupowozu. Czy faktycznie po założeniu dystansów będę bardziej odczuwał niedoskonałości nawierzchni bo coś nie do końca chce mi się wierzyć, że w tym zakresie róznica może być w ogóle odczuwalna? -------------------- Focus RS mk2 370 PS i 512 NM
Focus RS mk1 330 PS i 440 NM Lewopasmowym powolnojeźdzcom mówimy NIE! |
|
|
![]()
Post
#252
|
|
![]() Forum Homee Dołączył: Sun, 24 July 2005 Skąd: Sthlm ![]() |
Revo knuckle redukuje torque steer głównie dzięki zmniejszeniu odległości osi skrętnej od osi pionowego przekroju koła.
Nie ma cudów- torque steer musi się zwiększyć gdy tą odległość zwiększysz (King pin offset na rysunku): ![]() -------------------- Racing is a state of mind
www.youtube.com/mabz25 |
|
|
![]()
Post
#253
|
|
![]() Forum Clubber Dołączył: Fri, 04 February 2005 Skąd: Pruszków ![]() |
A po co komu silnik Lambo w wielkim kombi? A no bo jak ktos chce miec jeden samochód którym okrągły rok jezdzi na wakacje, do swojej pracy czy gdzie tam lubi i dodatkowo lubi to robic szybko no to ma ![]() Soft i zostawcie to, imo bez sensu więcej, po co na sile udowadniac ze mozna? ![]() -------------------- Lexus IS200t
|
|
|
![]()
Post
#254
|
|
![]() Super User Dołączył: Thu, 27 October 2005 Skąd: Krakow ![]() |
moze dlatego, ze jazda samochodem nie tylko na ruszaniu polega, czesto przyspiesza sie w czasie jazdy
![]() ![]() -------------------- Accord CL7
www.promotormocy.pl |
|
|
![]()
Post
#255
|
|
![]() Forum Clubber Dołączył: Tue, 01 March 2005 Skąd: Wrocław ![]() |
Revo knuckle redukuje torque steer głównie dzięki zmniejszeniu odległości osi skrętnej od osi pionowego przekroju koła. Nie ma cudów- torque steer musi się zwiększyć gdy tą odległość zwiększysz (King pin offset na rysunku): Co do praw fizyki to nie dyskutuję, tylko podważam możliwość mocnego odczucia różnicy zachowania auta na dziurach pomiędzy autem "z" lub "bez" dystansów! Np. Jeden ziomek z Niemiec ma 20mm (40mm na oś) dystanse z przodu i z tyłu i on żadnej różnicy nie odczuwa. Fakt, że oni tam dziur nie mają ale na pewno jakieś nierówności im się trafiają! Stąd moje pytanie do innych, czy poza torquesteer dystanse mogą spowodować odczuwalne zmniejszenie komfortu/bezpieczeństwa poruszania się autem w celach czysto cywilnych, a nie wyścigowych? -------------------- Focus RS mk2 370 PS i 512 NM
Focus RS mk1 330 PS i 440 NM Lewopasmowym powolnojeźdzcom mówimy NIE! |
|
|
![]()
Post
#256
|
|
![]() Forum Killer Dołączył: Mon, 05 September 2005 Skąd: Katowice / Banja Luka ![]() |
A nie da się felg wymienić na takie z mniejszym ET? A na fabryczne założyć np. zimówki
![]() -------------------- #włoszczyzna
|
|
|
![]()
Post
#257
|
|
![]() Forum Clubber Dołączył: Tue, 01 March 2005 Skąd: Wrocław ![]() |
Domyślam się, że zmiana ET podziała tak samo na "prowadzenie" jak odsadzenie kół przy użyciu dystansów!
-------------------- Focus RS mk2 370 PS i 512 NM
Focus RS mk1 330 PS i 440 NM Lewopasmowym powolnojeźdzcom mówimy NIE! |
|
|
![]()
Post
#258
|
|
![]() Forum Homee Dołączył: Sun, 24 July 2005 Skąd: Sthlm ![]() |
Napisałem do właściciela tego białego RS-a i dostałem właśnie odpowiedź.
Czytając to należy wziąć pod uwagę, że ma firmę sprzedającą te wszystkie upragde'y, ale w każdym razie pisze, że nie zauważa różnicy w torque steer, a spacery z przodu wpływają natomiast na zmniejszenie podsterowności W seryjnym podsterowność zauważysz dopiero gdy naprawdę o wiele za szybko wejdziesz w zakręt- więc brzmi to wszystko bardzo dobrze. -------------------- Racing is a state of mind
www.youtube.com/mabz25 |
|
|
![]()
Post
#259
|
|
![]() Administrator Dołączył: Mon, 07 February 2005 Skąd: Nicaragua! Agua for my bunghole! ![]() |
To podważaj. Załóż te dystansy i testuj. Szczególnie sprawdź, czy po zjechaniu na miękkie pobocze auto chce pogłębić ten zjazd, czy wrócić. Będziesz wiedział najlepiej, jak ten wózek reaguje na takie zmiany. Nie wiem, jaki jest promień zataczania (scrub radius) w Foce, ale jak znasz ten parametr, to będziesz wiedział, jaki dystans możesz względnie bezpiecznie dać.
Ja już miałem kiedyś auto na felgach z dużym offsetem -- każdy krawężnik, dziura, wyrywały kierownicę z ręki. Oczywiście przy niemonstrualnym offsecie/dystansie zjawisko nie będzie aż tak widoczne. r. -------------------- e-trzy-sześć-przez-pięć
en-a-sześć |
|
|
![]()
Post
#260
|
|
![]() Forum Killer Dołączył: Mon, 05 September 2005 Skąd: Katowice / Banja Luka ![]() |
Domyślam się, że zmiana ET podziała tak samo na "prowadzenie" jak odsadzenie kół przy użyciu dystansów! Chodzi mi o to że na ET uzyskasz 5-10mm, co nie powinno mieć jakiś tragiczny wpływ na wprowadzenie, i nie będzie rzeźby z montażem. Inna sprawa jak koniecznie musi być lans i opony wypełniające nadkola ![]() Co do zwiększenia ET - mam starego Merca gdzie oryginalne koła to 7J15 ET25 a jeżdżę na 8J16 ET11, co wychodzi ~25mm szerzej na stronę. Po zrobieniu geometrii pod takie koła, nic się nie dzieje z zawieszeniem. Tylko że tam jest zawieszenie na podwójnych wahaczach trójkątnych które działa trochę inaczej niż McPherson... -------------------- #włoszczyzna
|
|
|
![]() ![]() |
![]() |
Wersja Lo-Fi | Aktualny czas: Saturday, 23 August 2025 - 08:42 |