Shoutbox 0 nowych PW 


18 Stron V  « < 5 6 7 8 9 > »   
Closed TopicStart new topic
> [FILM] FOCUS RS, jakos jezdzi czy nie...?
VTEC
post Thu, 30 Jul 2009 - 22:39
Post #121


Forum Killer
Dołączył: Thu, 10 January 2008
Skąd: Winowrocław





Jesli traktować RSa jako auto do zabawy, to napęd FWD w aucie do zabawy to pomyłka, śmiech i żal.
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Wspieraj forum
post Thu, 30 Jul 2009 - 22:39
Post #


Dotacja






Dotacja na forum
Go to the top of the page
 
Quote Post
*Sajmon
post Thu, 30 Jul 2009 - 23:15
Post #122


Forum Homee
Dołączył: Tue, 08 June 2004
Skąd: Cov





Mam nadzieję że pisząc te słowa, widziałeś filmy na których kierowcy z tak wielkim żalem bawią się RSem z napędem na przód?
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Joker
post Thu, 30 Jul 2009 - 23:35
Post #123


Forum Clubber
Dołączył: Mon, 24 March 2003





masz rację, słowa wiele świadczą o ludziach, przyjmuję z pokorą, że słowo "ch**" świadczy conajmniej o tym, że jestem chamem i prostakiem smile.gif a kończąc żarty to:

CYTAT(mAbZ @ Tue, 28 Jul 2009 - 22:59) *
No, ze startu zatrzymanego do setki tak. Wiadomo- tylny napęd. Ale co potem?
80-120 km/h RS: 3,9 s, BMW: 5 s
140-160 km/h RS: 3,8 s BMW: 4,6 s
http://www.zeperfs.com/duel2747-1718.htm

troszkę się pomyliłeś, bo wkleiłeś 80-120 na 4-tym biegu, a 140-160 na piątym,
ma to duże znaczenie bo 120 to 135i zamyka prawie że na 2-ce, 140-160 na trójce,
a oba czasy które podałeś są o 2 biegi wyżej. Podałeś czasy elastyczności. A nie po to mamy przełożenia, żeby bujać auto na wysokich biegach.
Kliknij jeszcze raz na linka którego sam podałeś
http://www.zeperfs.com/duel2747-1718.htm
i spójrz jak wypada porównanie wyżej, gdzie nie mamy zadanego biegu tylko bieg optymalny (najlepszy) dla danego auta.
Czy widzisz to, że poczynając od 0-40 a kończąc na 0-220 żółte paski kierują się na prawo?
Jeśli już wrzucamy takie coś, to bądźmy rzetelni i piszmy od A do Z.
I wierz(cie) mi, nie chcę udowodnić, że BMW bije tego RS'a, bo to rzeczywiście dwa różne auta i nie do końca można je ze sobą porównać.
Wierzę też, że taki RS na torze robi robotę. NIE PRZECZĘ.
Nie potrafię tylko zrozumieć, jak można nie mierząc się z docelowym autem pisać, że na pewno się je objedzie bo na zeperfs piszą, że na 4-ce czy 5-ce RS ma lepszą elastyczność. Że nie gustuję w zabawkach (Sluger jako jeden z niewielu zrozumiał mój przekaz) i FWD to jedno, że wyraziłem się zbyt wulgarnie to drugie, ale zejdźmy trochę na ziemię bo pisanie że BMW złoi (czyli znacznie, tak?) RS'a, jest tak samo przesadzone jak pisanie, że stanie się odwrotnie.
W Twoim poście o tym, że martwisz się o chwalenie się kogoś objechaniem RS'a, a on przecież był na dotarciu niejako ujawniasz, że kupując to auto masz nadzieję objechać co się da i ból, jeśli ktoś objedzie Ciebie i jeszcze komuś o tym powie. A taki sport już zdrowym nie jest.
Mam nadzieję, że jasno się teraz wyraziłem pomimo mego chamstwa i prostactwa smile.gif
Go to the top of the page
 
+Quote Post
etam
post Thu, 30 Jul 2009 - 23:41
Post #124


Frequent User
Dołączył: Wed, 14 November 2007





to już nie to, co cosworth...
ciekawe ile drożej by wyszedł napęd na 4 koła. bo szczerze mówiąc najszybsza wersja forda z napędem na przód to śmiech. jakby zrobili tył jak ściera to jeszcze, ale to?
zobaczymy jak będą ludzie oceniać go po jazdach dłuższych niż kilka km.

parę dni temu widziałem zielonego na puławskiej, nie wiem jakie blachy. może przyjechał z południa.


--------------------
s2
Go to the top of the page
 
+Quote Post
VTEC
post Fri, 31 Jul 2009 - 06:28
Post #125


Forum Killer
Dołączył: Thu, 10 January 2008
Skąd: Winowrocław





CYTAT(*Sajmon @ Thu, 30 Jul 2009 - 23:15) *
Mam nadzieję że pisząc te słowa, widziałeś filmy na których kierowcy z tak wielkim żalem bawią się RSem z napędem na przód?


A powiedz mi co Tobie dało obejrzenie tych filmików ? laugh.gif Kierowcy dostali nową zabawkę, to się pobawili. FWD jest napędem nudnym, czego zresztą dowodem jest to, że w RSie sa jakieś dziwne systemy, które to sprawiają, że FWD staje się namiastką AWD, co widać po zachowaniu samochodu. Dla mnie jest to pośrednie przyznanie się Forda, że AWD/RWD jest napędem dajacym frajde z jazdy, i na siłe robienie z Focusa FWD auta o zachowaniu AWD, który nigdy AWD nie będzie.
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Sluger
post Fri, 31 Jul 2009 - 07:45
Post #126


Forum Clubber
Dołączył: Tue, 01 March 2005
Skąd: Wrocław





CYTAT(hz10 @ Thu, 30 Jul 2009 - 21:15) *
prawda jest taka że jak masz pieniądze to idziesz i kupujesz bmw a rs...


Jak masz kasę to kupujesz porsche, a jak już się uprzesz na bmw to 335i lub m3. wink.gif
Bmw serii 1 wygląda IMO jak kupa (fakt, zacnie jeździ!) i nawet kobiecie bym tego nie kupił!


--------------------
Focus RS mk2 370 PS i 512 NM
Focus RS mk1 330 PS i 440 NM


Lewopasmowym powolnojeźdzcom mówimy NIE!
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Ictus
post Fri, 31 Jul 2009 - 08:36
Post #127


FotoPstryk
Dołączył: Wed, 02 March 2005
Skąd: Olsztyn





CYTAT(VTEC @ Fri, 31 Jul 2009 - 06:28) *
A powiedz mi co Tobie dało obejrzenie tych filmików ? laugh.gif Kierowcy dostali nową zabawkę, to się pobawili. FWD jest napędem nudnym, czego zresztą dowodem jest to, że w RSie sa jakieś dziwne systemy, które to sprawiają, że FWD staje się namiastką AWD, co widać po zachowaniu samochodu. Dla mnie jest to pośrednie przyznanie się Forda, że AWD/RWD jest napędem dajacym frajde z jazdy, i na siłe robienie z Focusa FWD auta o zachowaniu AWD, który nigdy AWD nie będzie.

mi np wiecej funu sprawia jazda FWD niz tworzenie takich wywodow na forum, a patrzac na twoj nick i avatar to juz wogole cie nie rozumiem


--------------------
www.slubfotki.pl - Najszybszy fotograf ślubny
www.ictus.cba.pl - fajne fotki motoryzacyjne
Go to the top of the page
 
+Quote Post
JJacek
post Fri, 31 Jul 2009 - 08:59
Post #128


Forum Killer
Dołączył: Thu, 13 April 2006





CYTAT(VTEC @ Fri, 31 Jul 2009 - 06:28) *
A powiedz mi co Tobie dało obejrzenie tych filmików ? laugh.gif Kierowcy dostali nową zabawkę, to się pobawili. FWD jest napędem nudnym, czego zresztą dowodem jest to, że w RSie sa jakieś dziwne systemy, które to sprawiają, że FWD staje się namiastką AWD, co widać po zachowaniu samochodu. Dla mnie jest to pośrednie przyznanie się Forda, że AWD/RWD jest napędem dajacym frajde z jazdy, i na siłe robienie z Focusa FWD auta o zachowaniu AWD, który nigdy AWD nie będzie.

Jakie dziwne systemy ? Przecież to jest konkretne rozwiązanie mechaniczne, minimalizujące pewne niezbyt przyjemne efekty występujące w autach FWD. To nie chodzi o żadne namiastki AWD. Po prostu jest to auto przednionapędowe, które prowadzi się lepiej niż jego odpowiednicy ze zwykłym macphersonem. Podobne rozwiązanie jest, jeśli się nie mylę, w Megane RS 225 i Clio RS 197 (i ich następcach prawdopodobnie).
Nie wiem poza tym co to za dyskusja o zastosowaniu tam napędu AWD. Jedyne rozwiązanie w przypadku tej platformy to Haldex (Ford Kuga). Podejrzewam, że stworzenie innego rozwiązania na potrzeby tak limitowanej produkcji, kompletnie mijałoby się z celem (chociażby w kontekście ceny). No i pytanie czy kolejne kg i dołożenie Haldexa, uczyniłoby to trackday'ową zabawkę szybszą ?
Go to the top of the page
 
+Quote Post
hwojtek
post Fri, 31 Jul 2009 - 10:04
Post #129


test driver
Dołączył: Mon, 25 November 2002
Skąd: zewsząd





Był prototyp RS-a z AWD (przeklejonym z Volvo i wyposażonym w jakiś performance sterownik Haldexa) i się nie sprawdził. Był za wolny, gorzej skręcał, podnosił zuźycie paliwa i nie dało się z napędem AWD zejść z CO2 poniżej granicy, która dla Forda była maksimum. RS jak każdy inny Ford wlicza się do puli emisji CO2 przez całość produkcji firmy, a firma od tej puli musi płacić podatki.


--------------------
Wojtek

"Rule the bends, bend the rules."

TP: 1:52.85 (180KM RWD), Hockenheim: 2:16.74 (140KM FWD), Adria: 1:51.20 (160KM RWD). 3. miejsce w Wyścigowym Pucharze Polski 2010 klasa Open.
Go to the top of the page
 
+Quote Post
mAbZ
post Fri, 31 Jul 2009 - 17:40
Post #130


Forum Homee
Dołączył: Sun, 24 July 2005
Skąd: Sthlm





CYTAT(joker @ Thu, 30 Jul 2009 - 23:35) *
troszkę się pomyliłeś, bo wkleiłeś 80-120 na 4-tym biegu, a 140-160 na piątym,
ma to duże znaczenie bo 120 to 135i zamyka prawie że na 2-ce, 140-160 na trójce,
http://www.zeperfs.com/duel2747-1718.htm
i spójrz jak wypada porównanie wyżej, gdzie nie mamy zadanego biegu tylko bieg optymalny (najlepszy) dla danego auta.
Czy widzisz to, że poczynając od 0-40 a kończąc na 0-220 żółte paski kierują się na prawo?
Jeśli już wrzucamy takie coś, to bądźmy rzetelni i piszmy od A do Z.


Widzisz, o to mi właśnie chodziło i o tym pisałem od początku,
że BMW ze swoim tylnym napędem jest szybsze ze startu zatrzymanego.
Zauważ, że wszystkie czasy o których piszesz wyżej są od zera. Czyli co do tego pełna zgoda.
Ale ja zwracam uwagę, że po starcie, podczas normalnej, szybkiej jazdy,
większa dynamika RS-a powoduje, że będzie szybszy.
Ok, zgoda, że słowo "złoi" to przesada ;-)

A co do komentarza o killach:
chodziło mi o to, skąd się mogą brać legendy że coś jest szybsze od czegoś innego.
Mało jest aut z wyglądu tak wyzywających jak RS. Oczekuję więc raczej dużej liczby wyzwań.
Wcześniej miałem dwa Type-Ry i też nie miałem raczej spokoju na ulicy rolleyes.gif wink.gif
Od razu się zastrzegę, że nie przesadzam, często odpuszczam.
Mam szczęście mieszkać w kraju gdzie jest dużo torów wyścigowych - i sporo na nich szaleję.
Potem człowiek jakiś taki spokojniejszy laugh.gif


--------------------
Racing is a state of mind
www.youtube.com/mabz25
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Joker
post Fri, 31 Jul 2009 - 23:35
Post #131


Forum Clubber
Dołączył: Mon, 24 March 2003





CYTAT(mAbZ @ Fri, 31 Jul 2009 - 17:40) *
Widzisz, o to mi właśnie chodziło i o tym pisałem od początku,
że BMW ze swoim tylnym napędem jest szybsze ze startu zatrzymanego.
Zauważ, że wszystkie czasy o których piszesz wyżej są od zera. Czyli co do tego pełna zgoda.
Ale ja zwracam uwagę, że po starcie, podczas normalnej, szybkiej jazdy,
większa dynamika RS-a powoduje, że będzie szybszy.

Spójrz jeszcze raz na tamte porównania (skoro ich w teorii się trzymamy)
Podałeś czasy elastyczności, więc podczas normalnej, szybkiej jazdy masz to co podałem poniżej smile.gif
Nawet po odjęciu czasów masz (czyli nie tylko od zera!):

100-200 (RS vs. BMW)
15,9 s. 14,6 s.

160-220 (RS vs. BMW)
15,5 s. 13,6 s.

smile.gif Może zwyczajnie źle patrzysz na te dane.
A tak poza tym to miło, że się zrozumieliśmy, pozdro.
Go to the top of the page
 
+Quote Post
m!xeR
post Sat, 01 Aug 2009 - 09:35
Post #132


Forum Killer
Dołączył: Thu, 02 August 2007
Skąd: Kraków





Może i dane wskazują na BMW (nie jestem przeciwnikiem, kiedyś byłem użytkownikiem) ale w kategorii o której ktoś już wspominał czyli "wyrywanie lachonów pod cynamomen", RS jest bez wątpienia bez konkurencyjny w stosunku do 135i biggrin.gif . Jak dla mnie to są dwa bardzo różne auta i porównywanie ich jest bezsensowne, nawet jeżeli mają podobną moc (a chyba stąd wzięło się porównanie). RS dla większości jest po prostu ładny, przyciąga wzrok, ma fajny rozwojowy silnik i podobno (wg. opini osób których nim jezdzily) prowadzi się lepiej niż dobrze. O "rodowodzie" z wurców nie wspomijając. Jak dla mnie 1'er to auto takie typowo miejskie, ot taki mały kompakt dla Kobiety o trochę wyższym statusie społecznym. 135i to, to samo co wcześniej tyle,że z mocnym silnikiem. Po co i dlaczego ?

A porównanie powinno byc robione min. z R26 (nie F1 bo odpowiednikiem dlań jest chyba ST a nie RS?) etc.

ps. Na Ringu 135i jest do wypożyczenia, jestem gotów się założyc,że gdyby RS był również do wypożyczenia na Ringu to byłby nieporównywalnie bardziej oblegany smile.gif


--------------------
e55 amg w210 - gone
m3 e46 - gone
scirocco r dsg
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Sluger
post Sat, 01 Aug 2009 - 09:47
Post #133


Forum Clubber
Dołączył: Tue, 01 March 2005
Skąd: Wrocław





No, rzeczowo i na temat! wink.gif


--------------------
Focus RS mk2 370 PS i 512 NM
Focus RS mk1 330 PS i 440 NM


Lewopasmowym powolnojeźdzcom mówimy NIE!
Go to the top of the page
 
+Quote Post
mAbZ
post Sat, 01 Aug 2009 - 09:55
Post #134


Forum Homee
Dołączył: Sun, 24 July 2005
Skąd: Sthlm





Dobra, joker. Moim zdaniem wciąż liczysz od zera (to odejmowanie czasów). Więc nie, chyba się nie zrozumiemy.
Jadąc w mieście, a od tego się zaczeło, nie jedziesz przecież 120 na 2-ce.
Ale nieważne. Nie mam potrzeby udowadniania wyższości jednych świąt nad drugimi wink.gif

Granica chiptuningu w RS 340 KM została przekroczona.
Człowiek posiadający firmę z Göteborga o której pisałem był w Anglii i tam podkręcił seryjnego RS-a o +60 KM

(podane wartości na kołach)


--------------------
Racing is a state of mind
www.youtube.com/mabz25
Go to the top of the page
 
+Quote Post
VTEC
post Sat, 01 Aug 2009 - 10:53
Post #135


Forum Killer
Dołączył: Thu, 10 January 2008
Skąd: Winowrocław





CYTAT(m!xer @ Sat, 01 Aug 2009 - 09:35) *
Może i dane wskazują na BMW (nie jestem przeciwnikiem, kiedyś byłem użytkownikiem) ale w kategorii o której ktoś już wspominał czyli "wyrywanie lachonów pod cynamomen", RS jest bez wątpienia bez konkurencyjny w stosunku do 135i biggrin.gif .


Zwłaszcza przy zadaniu pytania

- " czym jezdzisz słodziutki ? "
- " Fordem o dziewojo "
- "Aha ... "
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Kras
post Sat, 01 Aug 2009 - 10:55
Post #136


Forum Clubber
Dołączył: Sun, 10 April 2005
Skąd: WWA/Tripolis





Hahahaha, dokladnie.
A potem, jesli jakims cudem jeszcze bedzie sluchala, dodasz "Focusem RS" z czego dziewoja uslyszy najwyzej to pierwsze. A wtedy bedziesz utopiony podwojnie biggrin.gif


--------------------
Kra$
And JDM again... :)
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Sluger
post Sat, 01 Aug 2009 - 10:55
Post #137


Forum Clubber
Dołączył: Tue, 01 March 2005
Skąd: Wrocław





Lepiej powiedzieć Fordem w cynamonie niż "trójką"

Na co ona- bmw, czy golf?

A my: tramwajem laugh.gif


--------------------
Focus RS mk2 370 PS i 512 NM
Focus RS mk1 330 PS i 440 NM


Lewopasmowym powolnojeźdzcom mówimy NIE!
Go to the top of the page
 
+Quote Post
rennen
post Sat, 01 Aug 2009 - 15:12
Post #138


I live here !
Dołączył: Mon, 14 October 2002
Skąd: Faaker See ;)





Zróbcie sobie listę ile które auto dodaje cm... Ja się na tym nie znam, za to jak chcę pojeździć szybkim i przyjemnym autem to na pewno nie jest to FWD biggrin.gif


--------------------
'93 e36 325i - kolejna próba :)
'94 e34 v8
Go to the top of the page
 
+Quote Post
gość_Pablo vel 2hot_*
post Sat, 01 Aug 2009 - 15:55
Post #139









CYTAT(rennen @ Sat, 01 Aug 2009 - 15:12) *
Zróbcie sobie listę ile które auto dodaje cm... Ja się na tym nie znam, za to jak chcę pojeździć szybkim i przyjemnym autem to na pewno nie jest to FWD biggrin.gif


Z tym się zgadzam, chociaż sercem jestem z AWD bo jest bardziej przyjazne biggrin.gif Nie ma co wciągać RS-a to kategorii lansu, ponieważ jest to samochód dla sympatyków, fanatyków i nie wiem kogo jeszcze. Na ulicy będzie wyglądał jak Focus od tjunera więc spokojnie. Kto się zna będzie wiedział z czym to się
je, więc nie ma co sobie psuć weekendu cool.gif

BTW, BMW ma renomę od lat postaw takiego Focusa i M3 , przecież to inna liga, do Focusa musieliby dorzucić księżyc laugh.gif
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Joker
post Sat, 01 Aug 2009 - 17:24
Post #140


Forum Clubber
Dołączył: Mon, 24 March 2003





CYTAT
Więc nie, chyba się nie zrozumiemy.

Chodziło mi o rozluźnienie atmosfery, więc ok.

a co do danych ehh, łopatologicznie :
Jeżeli auto A robi setkę w 10 sekund, a 2 setki robi w 40, to logiczne jest, że aby napędzić się od 100 (bo taką prędkość już auto A posiada) do 200 potrzebuje tych sekund 30. Czysta matematyka. Czy już rozumiesz? Co ma za znaczenie, czy jest od zera, niech będzie nawet od 50 do 200, albo i 80-150, jak masz potrzebne dane to można to policzyć, a Twoje stwierdzenie
CYTAT
Jadąc w mieście, a od tego się zaczeło, nie jedziesz przecież 120 na 2-ce.

Może nie jedziesz - ale redukujesz ! Przecież trudno się ścigać na 4-ce bo taki bieg mamy zapięty:)
Po to mamy biegi, by na pełnym ogniu wrzucić możliwe najniższy by zakres obrotów użytecznych (z mocą) nas jeszcze satysfakcjonował.
Czy już teraz rozumiesz? I czy rozumiesz też to, że jak masz wynik 0-100, i 0-200 to po odjęciu od tego drugiego ten pierwszy otrzymasz 100-200? A jakbyś miał wyniki 50-200 i 100-200 to po odjęciu od tego drugiego ten pierwszy też otrzymasz to samo? ( i już nie chodzi o RSa i BMW, też nie chcę udowiadniać wyższości, bo takie coś nie wystepuje) Przecież to jest banalne. A Ty się upierasz, że to czasy ze startu od zera i koniec.
Usiądź, policz, matematyka nie jest taka straszna smile.gif a już na pewno nie na tym poziomie. I jak trzeba to się redukuje przy 100kmh i do 2-ki żeby był ciąg (zależy od skrzyni), stąd się biorą lepsze czasy.
Mam nadzieję, że teraz już wszystko jasne smile.gif
Go to the top of the page
 
+Quote Post

18 Stron V  « < 5 6 7 8 9 > » 
Closed TopicStart new topic
 

RSS Wersja Lo-Fi Aktualny czas: Saturday, 23 August 2025 - 09:21