![]() |
![]() ![]() |
![]() |
![]()
Post
#121
|
|
![]() Forum Killer Dołączył: Thu, 10 January 2008 Skąd: Winowrocław ![]() |
Jesli traktować RSa jako auto do zabawy, to napęd FWD w aucie do zabawy to pomyłka, śmiech i żal.
|
|
|
Wspieraj forum |
![]()
Post
#
|
![]() Dotacja ![]() |
|
|
|
![]()
Post
#122
|
|
![]() Forum Homee Dołączył: Tue, 08 June 2004 Skąd: Cov ![]() |
Mam nadzieję że pisząc te słowa, widziałeś filmy na których kierowcy z tak wielkim żalem bawią się RSem z napędem na przód?
|
|
|
![]()
Post
#123
|
|
![]() Forum Clubber Dołączył: Mon, 24 March 2003 ![]() |
masz rację, słowa wiele świadczą o ludziach, przyjmuję z pokorą, że słowo "ch**" świadczy conajmniej o tym, że jestem chamem i prostakiem
![]() No, ze startu zatrzymanego do setki tak. Wiadomo- tylny napęd. Ale co potem? 80-120 km/h RS: 3,9 s, BMW: 5 s 140-160 km/h RS: 3,8 s BMW: 4,6 s http://www.zeperfs.com/duel2747-1718.htm troszkę się pomyliłeś, bo wkleiłeś 80-120 na 4-tym biegu, a 140-160 na piątym, ma to duże znaczenie bo 120 to 135i zamyka prawie że na 2-ce, 140-160 na trójce, a oba czasy które podałeś są o 2 biegi wyżej. Podałeś czasy elastyczności. A nie po to mamy przełożenia, żeby bujać auto na wysokich biegach. Kliknij jeszcze raz na linka którego sam podałeś http://www.zeperfs.com/duel2747-1718.htm i spójrz jak wypada porównanie wyżej, gdzie nie mamy zadanego biegu tylko bieg optymalny (najlepszy) dla danego auta. Czy widzisz to, że poczynając od 0-40 a kończąc na 0-220 żółte paski kierują się na prawo? Jeśli już wrzucamy takie coś, to bądźmy rzetelni i piszmy od A do Z. I wierz(cie) mi, nie chcę udowodnić, że BMW bije tego RS'a, bo to rzeczywiście dwa różne auta i nie do końca można je ze sobą porównać. Wierzę też, że taki RS na torze robi robotę. NIE PRZECZĘ. Nie potrafię tylko zrozumieć, jak można nie mierząc się z docelowym autem pisać, że na pewno się je objedzie bo na zeperfs piszą, że na 4-ce czy 5-ce RS ma lepszą elastyczność. Że nie gustuję w zabawkach (Sluger jako jeden z niewielu zrozumiał mój przekaz) i FWD to jedno, że wyraziłem się zbyt wulgarnie to drugie, ale zejdźmy trochę na ziemię bo pisanie że BMW złoi (czyli znacznie, tak?) RS'a, jest tak samo przesadzone jak pisanie, że stanie się odwrotnie. W Twoim poście o tym, że martwisz się o chwalenie się kogoś objechaniem RS'a, a on przecież był na dotarciu niejako ujawniasz, że kupując to auto masz nadzieję objechać co się da i ból, jeśli ktoś objedzie Ciebie i jeszcze komuś o tym powie. A taki sport już zdrowym nie jest. Mam nadzieję, że jasno się teraz wyraziłem pomimo mego chamstwa i prostactwa ![]() |
|
|
![]()
Post
#124
|
|
Frequent User Dołączył: Wed, 14 November 2007 ![]() |
to już nie to, co cosworth...
ciekawe ile drożej by wyszedł napęd na 4 koła. bo szczerze mówiąc najszybsza wersja forda z napędem na przód to śmiech. jakby zrobili tył jak ściera to jeszcze, ale to? zobaczymy jak będą ludzie oceniać go po jazdach dłuższych niż kilka km. parę dni temu widziałem zielonego na puławskiej, nie wiem jakie blachy. może przyjechał z południa. -------------------- s2
|
|
|
![]()
Post
#125
|
|
![]() Forum Killer Dołączył: Thu, 10 January 2008 Skąd: Winowrocław ![]() |
Mam nadzieję że pisząc te słowa, widziałeś filmy na których kierowcy z tak wielkim żalem bawią się RSem z napędem na przód? A powiedz mi co Tobie dało obejrzenie tych filmików ? ![]() |
|
|
![]()
Post
#126
|
|
![]() Forum Clubber Dołączył: Tue, 01 March 2005 Skąd: Wrocław ![]() |
prawda jest taka że jak masz pieniądze to idziesz i kupujesz bmw a rs... Jak masz kasę to kupujesz porsche, a jak już się uprzesz na bmw to 335i lub m3. ![]() Bmw serii 1 wygląda IMO jak kupa (fakt, zacnie jeździ!) i nawet kobiecie bym tego nie kupił! -------------------- Focus RS mk2 370 PS i 512 NM
Focus RS mk1 330 PS i 440 NM Lewopasmowym powolnojeźdzcom mówimy NIE! |
|
|
![]()
Post
#127
|
|
![]() FotoPstryk Dołączył: Wed, 02 March 2005 Skąd: Olsztyn ![]() |
A powiedz mi co Tobie dało obejrzenie tych filmików ? ![]() mi np wiecej funu sprawia jazda FWD niz tworzenie takich wywodow na forum, a patrzac na twoj nick i avatar to juz wogole cie nie rozumiem -------------------- www.slubfotki.pl - Najszybszy fotograf ślubny
www.ictus.cba.pl - fajne fotki motoryzacyjne |
|
|
![]()
Post
#128
|
|
Forum Killer Dołączył: Thu, 13 April 2006 ![]() |
A powiedz mi co Tobie dało obejrzenie tych filmików ? ![]() Jakie dziwne systemy ? Przecież to jest konkretne rozwiązanie mechaniczne, minimalizujące pewne niezbyt przyjemne efekty występujące w autach FWD. To nie chodzi o żadne namiastki AWD. Po prostu jest to auto przednionapędowe, które prowadzi się lepiej niż jego odpowiednicy ze zwykłym macphersonem. Podobne rozwiązanie jest, jeśli się nie mylę, w Megane RS 225 i Clio RS 197 (i ich następcach prawdopodobnie). Nie wiem poza tym co to za dyskusja o zastosowaniu tam napędu AWD. Jedyne rozwiązanie w przypadku tej platformy to Haldex (Ford Kuga). Podejrzewam, że stworzenie innego rozwiązania na potrzeby tak limitowanej produkcji, kompletnie mijałoby się z celem (chociażby w kontekście ceny). No i pytanie czy kolejne kg i dołożenie Haldexa, uczyniłoby to trackday'ową zabawkę szybszą ? |
|
|
![]()
Post
#129
|
|
![]() test driver Dołączył: Mon, 25 November 2002 Skąd: zewsząd ![]() |
Był prototyp RS-a z AWD (przeklejonym z Volvo i wyposażonym w jakiś performance sterownik Haldexa) i się nie sprawdził. Był za wolny, gorzej skręcał, podnosił zuźycie paliwa i nie dało się z napędem AWD zejść z CO2 poniżej granicy, która dla Forda była maksimum. RS jak każdy inny Ford wlicza się do puli emisji CO2 przez całość produkcji firmy, a firma od tej puli musi płacić podatki.
-------------------- Wojtek
"Rule the bends, bend the rules." TP: 1:52.85 (180KM RWD), Hockenheim: 2:16.74 (140KM FWD), Adria: 1:51.20 (160KM RWD). 3. miejsce w Wyścigowym Pucharze Polski 2010 klasa Open. |
|
|
![]()
Post
#130
|
|
![]() Forum Homee Dołączył: Sun, 24 July 2005 Skąd: Sthlm ![]() |
troszkę się pomyliłeś, bo wkleiłeś 80-120 na 4-tym biegu, a 140-160 na piątym, ma to duże znaczenie bo 120 to 135i zamyka prawie że na 2-ce, 140-160 na trójce, http://www.zeperfs.com/duel2747-1718.htm i spójrz jak wypada porównanie wyżej, gdzie nie mamy zadanego biegu tylko bieg optymalny (najlepszy) dla danego auta. Czy widzisz to, że poczynając od 0-40 a kończąc na 0-220 żółte paski kierują się na prawo? Jeśli już wrzucamy takie coś, to bądźmy rzetelni i piszmy od A do Z. Widzisz, o to mi właśnie chodziło i o tym pisałem od początku, że BMW ze swoim tylnym napędem jest szybsze ze startu zatrzymanego. Zauważ, że wszystkie czasy o których piszesz wyżej są od zera. Czyli co do tego pełna zgoda. Ale ja zwracam uwagę, że po starcie, podczas normalnej, szybkiej jazdy, większa dynamika RS-a powoduje, że będzie szybszy. Ok, zgoda, że słowo "złoi" to przesada ;-) A co do komentarza o killach: chodziło mi o to, skąd się mogą brać legendy że coś jest szybsze od czegoś innego. Mało jest aut z wyglądu tak wyzywających jak RS. Oczekuję więc raczej dużej liczby wyzwań. Wcześniej miałem dwa Type-Ry i też nie miałem raczej spokoju na ulicy ![]() ![]() Od razu się zastrzegę, że nie przesadzam, często odpuszczam. Mam szczęście mieszkać w kraju gdzie jest dużo torów wyścigowych - i sporo na nich szaleję. Potem człowiek jakiś taki spokojniejszy ![]() -------------------- Racing is a state of mind
www.youtube.com/mabz25 |
|
|
![]()
Post
#131
|
|
![]() Forum Clubber Dołączył: Mon, 24 March 2003 ![]() |
Widzisz, o to mi właśnie chodziło i o tym pisałem od początku, że BMW ze swoim tylnym napędem jest szybsze ze startu zatrzymanego. Zauważ, że wszystkie czasy o których piszesz wyżej są od zera. Czyli co do tego pełna zgoda. Ale ja zwracam uwagę, że po starcie, podczas normalnej, szybkiej jazdy, większa dynamika RS-a powoduje, że będzie szybszy. Spójrz jeszcze raz na tamte porównania (skoro ich w teorii się trzymamy) Podałeś czasy elastyczności, więc podczas normalnej, szybkiej jazdy masz to co podałem poniżej ![]() Nawet po odjęciu czasów masz (czyli nie tylko od zera!): 100-200 (RS vs. BMW) 15,9 s. 14,6 s. 160-220 (RS vs. BMW) 15,5 s. 13,6 s. ![]() A tak poza tym to miło, że się zrozumieliśmy, pozdro. |
|
|
![]()
Post
#132
|
|
![]() Forum Killer Dołączył: Thu, 02 August 2007 Skąd: Kraków ![]() |
Może i dane wskazują na BMW (nie jestem przeciwnikiem, kiedyś byłem użytkownikiem) ale w kategorii o której ktoś już wspominał czyli "wyrywanie lachonów pod cynamomen", RS jest bez wątpienia bez konkurencyjny w stosunku do 135i
![]() A porównanie powinno byc robione min. z R26 (nie F1 bo odpowiednikiem dlań jest chyba ST a nie RS?) etc. ps. Na Ringu 135i jest do wypożyczenia, jestem gotów się założyc,że gdyby RS był również do wypożyczenia na Ringu to byłby nieporównywalnie bardziej oblegany ![]() -------------------- e55 amg w210 - gone
m3 e46 - gone scirocco r dsg |
|
|
![]()
Post
#133
|
|
![]() Forum Clubber Dołączył: Tue, 01 March 2005 Skąd: Wrocław ![]() |
No, rzeczowo i na temat!
![]() -------------------- Focus RS mk2 370 PS i 512 NM
Focus RS mk1 330 PS i 440 NM Lewopasmowym powolnojeźdzcom mówimy NIE! |
|
|
![]()
Post
#134
|
|
![]() Forum Homee Dołączył: Sun, 24 July 2005 Skąd: Sthlm ![]() |
Dobra, joker. Moim zdaniem wciąż liczysz od zera (to odejmowanie czasów). Więc nie, chyba się nie zrozumiemy.
Jadąc w mieście, a od tego się zaczeło, nie jedziesz przecież 120 na 2-ce. Ale nieważne. Nie mam potrzeby udowadniania wyższości jednych świąt nad drugimi ![]() Granica chiptuningu w RS 340 KM została przekroczona. Człowiek posiadający firmę z Göteborga o której pisałem był w Anglii i tam podkręcił seryjnego RS-a o +60 KM (podane wartości na kołach) ![]() -------------------- Racing is a state of mind
www.youtube.com/mabz25 |
|
|
![]()
Post
#135
|
|
![]() Forum Killer Dołączył: Thu, 10 January 2008 Skąd: Winowrocław ![]() |
Może i dane wskazują na BMW (nie jestem przeciwnikiem, kiedyś byłem użytkownikiem) ale w kategorii o której ktoś już wspominał czyli "wyrywanie lachonów pod cynamomen", RS jest bez wątpienia bez konkurencyjny w stosunku do 135i ![]() Zwłaszcza przy zadaniu pytania - " czym jezdzisz słodziutki ? " - " Fordem o dziewojo " - "Aha ... " |
|
|
![]()
Post
#136
|
|
![]() Forum Clubber Dołączył: Sun, 10 April 2005 Skąd: WWA/Tripolis ![]() |
Hahahaha, dokladnie.
A potem, jesli jakims cudem jeszcze bedzie sluchala, dodasz "Focusem RS" z czego dziewoja uslyszy najwyzej to pierwsze. A wtedy bedziesz utopiony podwojnie ![]() -------------------- Kra$
And JDM again... :) |
|
|
![]()
Post
#137
|
|
![]() Forum Clubber Dołączył: Tue, 01 March 2005 Skąd: Wrocław ![]() |
Lepiej powiedzieć Fordem w cynamonie niż "trójką"
Na co ona- bmw, czy golf? A my: tramwajem ![]() -------------------- Focus RS mk2 370 PS i 512 NM
Focus RS mk1 330 PS i 440 NM Lewopasmowym powolnojeźdzcom mówimy NIE! |
|
|
![]()
Post
#138
|
|
![]() I live here ! Dołączył: Mon, 14 October 2002 Skąd: Faaker See ;) ![]() |
Zróbcie sobie listę ile które auto dodaje cm... Ja się na tym nie znam, za to jak chcę pojeździć szybkim i przyjemnym autem to na pewno nie jest to FWD
![]() -------------------- '93 e36 325i - kolejna próba :)
'94 e34 v8 |
|
|
gość_Pablo vel 2hot_* |
![]()
Post
#139
|
![]() |
Zróbcie sobie listę ile które auto dodaje cm... Ja się na tym nie znam, za to jak chcę pojeździć szybkim i przyjemnym autem to na pewno nie jest to FWD ![]() Z tym się zgadzam, chociaż sercem jestem z AWD bo jest bardziej przyjazne ![]() je, więc nie ma co sobie psuć weekendu ![]() BTW, BMW ma renomę od lat postaw takiego Focusa i M3 , przecież to inna liga, do Focusa musieliby dorzucić księżyc ![]() |
|
|
![]()
Post
#140
|
|
![]() Forum Clubber Dołączył: Mon, 24 March 2003 ![]() |
CYTAT Więc nie, chyba się nie zrozumiemy. Chodziło mi o rozluźnienie atmosfery, więc ok. a co do danych ehh, łopatologicznie : Jeżeli auto A robi setkę w 10 sekund, a 2 setki robi w 40, to logiczne jest, że aby napędzić się od 100 (bo taką prędkość już auto A posiada) do 200 potrzebuje tych sekund 30. Czysta matematyka. Czy już rozumiesz? Co ma za znaczenie, czy jest od zera, niech będzie nawet od 50 do 200, albo i 80-150, jak masz potrzebne dane to można to policzyć, a Twoje stwierdzenie CYTAT Jadąc w mieście, a od tego się zaczeło, nie jedziesz przecież 120 na 2-ce. Może nie jedziesz - ale redukujesz ! Przecież trudno się ścigać na 4-ce bo taki bieg mamy zapięty:) Po to mamy biegi, by na pełnym ogniu wrzucić możliwe najniższy by zakres obrotów użytecznych (z mocą) nas jeszcze satysfakcjonował. Czy już teraz rozumiesz? I czy rozumiesz też to, że jak masz wynik 0-100, i 0-200 to po odjęciu od tego drugiego ten pierwszy otrzymasz 100-200? A jakbyś miał wyniki 50-200 i 100-200 to po odjęciu od tego drugiego ten pierwszy też otrzymasz to samo? ( i już nie chodzi o RSa i BMW, też nie chcę udowiadniać wyższości, bo takie coś nie wystepuje) Przecież to jest banalne. A Ty się upierasz, że to czasy ze startu od zera i koniec. Usiądź, policz, matematyka nie jest taka straszna ![]() Mam nadzieję, że teraz już wszystko jasne ![]() |
|
|
![]() ![]() |
![]() |
Wersja Lo-Fi | Aktualny czas: Saturday, 23 August 2025 - 09:21 |