e30is --> m30b30 |
e30is --> m30b30 |
Sat, 14 Mar 2009 - 17:28
Post
#1
|
|
Super User Dołączył: Sun, 11 January 2004 Skąd: Wrocław |
Witam
No to ja pochawale sie tym co dzieje sie po nocach u mnie na kanale... Budżet jest mały bardzo mały, SWAP miał być bo IS czyli m42b18 jest silnikiem dobrym ale nie do wiekszej zabawy no i w pewnym momęcie silnik wypluł jedną korbe co nakreciło mnie bardziej na zmiane jednostki na mocniejszą... Auto ma być czysto uliczne i od świeta jakas amatorka drift itp dla własnej satysfakcji SWAP wygląda tak... do budy e30 90r wrzucamy silnik ze skrzynią i wszystkim wiązka komp etc (inaczej chyba sie nieda) m30b30 z BMW e32 roku nieznam bo to składak a niby 97 Przekładka silnik bez zadnych tam modow... do tego przerobienie wszystkiego co jest konieczne zeby to smigało... Zrobienie troszke luźniejszego wydechu, poprawienie chłodzenia (wentylator elektryczny) z czasem pewnie szpera bo wątpie aby zwykły dyfer dał rade przy m30... Z czasem magiel od e36+wspoma bo chwilowo wspomy moj IS nieposiada a jezeli już zmiana przekładni to chyba najlepszy wybor ta od e36 ktora jest krótsza... Uprzedzając pytania czemu b30 a nie b35... BO TAK akurat trafił sie TANI dawca niedaleko wiec wziołem... wiem że jest to słabsza jednostka m30 jednak wg mnie do poruszania sie po miescie całkowicie w lekkiej budzie e30 da rade Teraz troche FOTOSTORY zaczeło sie tak: Urwana korba dziura w bloku i zerwana łapa silnika... ________________________ Dawca zostaje przyciągniety: I czas na wywalenie serducha... Tutaj moje m30b30 w całej okazałosci W międzyczasie silnik z e30 musiał ustąpić miejsca nowemu... ________________________________________________________ I przyszedł czas na wrzute nowego serca Powiem szczerze że taki silnik naprawde ciężko wchodzi do komory e30... mimo iż była cała ogołocona z silnika odkreciłem jeszcze pompe wspomy i kilka gratow zeby było lżej... ________________________________________________ Potem przyszedł czas na zrobienie łap silnika, skrocenie wału i przespawanie do niego krzyżaka od e32... Gdzieś w międzyczasie trzeba było skrócić cięgna lewarka zmiany biegow i inne duperele... OGÓŁEM ustawiony silnik wygląda tak: wszystko siedzi ok odległosci sa dobre nigdzie niedotyka budy ani nic złego niepowinno sie dziać... jedynym problemem teraz dla mnie jest ogarnięcie elektryki gdyż z tym sobie sam nieporadze... mam silnik z całą wiązką i kompem juz w budzie pozostaje tylko go wpiąć w karoserie... ale tutaj licze na pomoc kilku osob z forum ktore widze że sa w temacie połapane... Po tym wszystkim jak już odpali zostaje mi tylko przeobienie począku mojego wydechu, zakup chłodnicy od 324td i budowa ukł chłodzenia... mam nadzieje że projek wypali i autko bedize wmiare ładnie latało ) -------------------- Mechanika, Swapy, Naprawy [chwilwo zamknięci]
było bmw, były mercedesy teraz czas na ameryke :) |
|
|
Wspieraj forum |
Sat, 14 Mar 2009 - 17:28
Post
#
|
Dotacja |
|
|
|
Sat, 14 Mar 2009 - 18:13
Post
#2
|
|
Forum Killer Dołączył: Mon, 24 March 2008 Skąd: żywiec |
a ta łapa sie nie pognie?? coś licho wyglada , nawet zastrzałów niewidzę,
-------------------- mój stroker m50b29T się robi _http://mcg1ver.fotosik.pl/albumy/516168-68.html
TYLNY NAPĘD JEST JAK SEX; po co jechac na ręcznym , jak mozna dać w p...e :). Śmierć jeżdzi szybko więc trzeba być szybszym od niej. |
|
|
Sun, 15 Mar 2009 - 11:28
Post
#3
|
|
Super User Dołączył: Sun, 11 January 2004 Skąd: Wrocław |
pożyjemy zobaczymy,...
-------------------- Mechanika, Swapy, Naprawy [chwilwo zamknięci]
było bmw, były mercedesy teraz czas na ameryke :) |
|
|
Thu, 19 Mar 2009 - 23:01
Post
#4
|
|
Rookie Dołączył: Sat, 09 June 2007 |
Miejmy nadzieję że te spawy tylko wyglądają tak nędznie a w rzeczywistości są solidne tylko po prostu mało estetyczne
|
|
|
Thu, 19 Mar 2009 - 23:08
Post
#5
|
|
Super User Dołączył: Sun, 11 January 2004 Skąd: Wrocław |
dobry spaw z natury niejest estetyczny tylko mocny... a przecież to niejest żaden show car.. to ma sie trzymac kupy...
-------------------- Mechanika, Swapy, Naprawy [chwilwo zamknięci]
było bmw, były mercedesy teraz czas na ameryke :) |
|
|
Thu, 19 Mar 2009 - 23:50
Post
#6
|
|
Forum Clubber Dołączył: Mon, 18 December 2006 Skąd: TST |
spaw moze wytrzyma ale płaskownikowi nie wróże długiego zachowania kształtu
|
|
|
Fri, 20 Mar 2009 - 13:17
Post
#7
|
|
Rookie Dołączył: Sat, 09 June 2007 |
dobry spaw z natury niejest estetyczny tylko mocny... a przecież to niejest żaden show car.. to ma sie trzymac kupy... z tym że nieestetyczny spaw też może być mocny to się zgodzę... ale że Mocny spaw jest z natury nieestetyczny to już nie, 4 lata spawam i wiem że można to było zrobić i estetycznie i solidnie ale twoje auto i miejmy nadzieję że tam głęboko nikt ne będzie Ci am zaglądać... Pozdro i życzę jak najszybszej pierwszej jazdy |
|
|
Fri, 20 Mar 2009 - 17:41
Post
#8
|
|
Rookie Dołączył: Wed, 15 October 2008 Skąd: Załęże Duże |
o podłączenie elektryki zapytaj Jędrka e-30, on robił swapy m30 do e30. Pzdr i powodzenia w działaniach.
|
|
|
Fri, 20 Mar 2009 - 20:55
Post
#9
|
|
Super User Dołączył: Mon, 15 January 2007 Skąd: warszawa |
Tą łapę od razu zmień bo ci gwarantuje że nie wytrzyma zrób taką ta na pewno wytrzyma,
Prosta szybka w robocie i wytrzymała, te raczej nigdy nie siadają, tylko prawe bo tam trzeba gimnastyki żeby wykonać ładną łapę np. taką Za czasów kiedy robiliśmy swapy za blokiem na trawniku pare takich łap żeśmy wykuli i działają zresztą u mnie w turbo też mam taką bo to fotka 1 z mojego turbo i nic się nie dzieje. Raz, pierwszy raz(kilka lat temu) żeśmy tylko zrobili łapę która nie wytrzymywała bo była za cienkiego materiału a ten płaskownik ci siądzie miska oprze się o belkę a zwis będzie taki że na misce rolki zamontujesz bo paczka papierosów nie wejdzie pod nią wchodziła. POZDRO |
|
|
Fri, 20 Mar 2009 - 23:02
Post
#10
|
|
Rookie Dołączył: Sat, 09 June 2007 |
słuchaj jendrka wie co gada w kwestii swapów E30 z zamkniętymi oczami by CI taką łapę wyspawał
|
|
|
Mon, 23 Mar 2009 - 23:17
Post
#11
|
|
Super User Dołączył: Sun, 11 January 2004 Skąd: Wrocław |
spoko spoko łapka da rade... może licho tak na fotkach wyglada ale moim zdanie zrobi robote pozyjemy zobaczymy...
___ moje pytanie odnośnie tego swapa... jak rozwiazujecie sprawe chłodzenia ?? chłodnice mam od 324td... ale jak wentylator ? od klimy z 5tki ?? jest podpiety do jakiegos czunika czy jak odbywa sie jego załaczenie ? bo nieche robic sobie włacznika recznego (conajwyzej zrobie tak drugi bieg wentylatora) ale zeby pierwszy załaczał sie sam przy odpowiedniej tem to jakis czunik w waz chłodnicy czy da rade podpac pod ktorys z czunikow ktore sa ? -------------------- Mechanika, Swapy, Naprawy [chwilwo zamknięci]
było bmw, były mercedesy teraz czas na ameryke :) |
|
|
Mon, 23 Mar 2009 - 23:26
Post
#12
|
|
Forum Killer Dołączył: Mon, 24 March 2008 Skąd: żywiec |
spoko spoko łapka da rade... może licho tak na fotkach wyglada ale moim zdanie zrobi robote pozyjemy zobaczymy... ___ moje pytanie odnośnie tego swapa... jak rozwiazujecie sprawe chłodzenia ?? chłodnice mam od 324td... ale jak wentylator ? od klimy z 5tki ?? jest podpiety do jakiegos czunika czy jak odbywa sie jego załaczenie ? bo nieche robic sobie włacznika recznego (conajwyzej zrobie tak drugi bieg wentylatora) ale zeby pierwszy załaczał sie sam przy odpowiedniej tem to jakis czunik w waz chłodnicy czy da rade podpac pod ktorys z czunikow ktore sa ? no troche sie zrechabilitowałeś zdjeciem dołu tej łapy , bo wcześniej wygladało ze nie ma zadnych zastrzałów. Ja bym jeszcze zrobił jakieś zastrzały od góry naokoło otworu w kierunku górnej częsci. co do chłodzenia to Jedrek jest znawcą w materi swapa 335 wiec pewnie cos doradzi. życze powodzenia . -------------------- mój stroker m50b29T się robi _http://mcg1ver.fotosik.pl/albumy/516168-68.html
TYLNY NAPĘD JEST JAK SEX; po co jechac na ręcznym , jak mozna dać w p...e :). Śmierć jeżdzi szybko więc trzeba być szybszym od niej. |
|
|
Tue, 24 Mar 2009 - 23:00
Post
#13
|
|
Super User Dołączył: Sun, 11 January 2004 Skąd: Wrocław |
dziś wpasowałem chlodnice...
niby od 324 pasuje a ja sporo blachy wyciołem zeby wogle weszła... hmmm dziwne... chlodzenie to wentylator od klimy z chevroleta kalosa... -------------------- Mechanika, Swapy, Naprawy [chwilwo zamknięci]
było bmw, były mercedesy teraz czas na ameryke :) |
|
|
Thu, 26 Mar 2009 - 21:53
Post
#14
|
|
Rookie Dołączył: Wed, 15 October 2008 Skąd: Załęże Duże |
Jak brakuje Ci czujnika to kup albo zrób sobie tulejkę na czujnik temp płynu i wstaw na przewodzie od chłodnicy. do tego czujnik, kilka przewodów i już.
|
|
|
Thu, 09 Apr 2009 - 23:10
Post
#15
|
|
Super User Dołączył: Sun, 11 January 2004 Skąd: Wrocław |
no autko jezdzi całkiem zacnie jak bedzie jakas okazja to sie pomierzy co i jak
Puki co niema jeszcze wydechu bo mam problem z rurami od kolektora idacymi w doł... ale to chyba rozwiaze po swietach... bo troche za głośno latac na kolektorach po miescie (dziś miałem prewencje pod robotą jak kumplom pokazywałem jak to lata ;P) i po całym swapie znikneła mi elektryka szyb i nawiew dmuchawa niewiem czemu te elementy niechodzą -------------------- Mechanika, Swapy, Naprawy [chwilwo zamknięci]
było bmw, były mercedesy teraz czas na ameryke :) |
|
|
Thu, 06 Jan 2011 - 13:51
Post
#16
|
|
Rookie Dołączył: Sun, 17 October 2010 Skąd: skierniewice |
a moglby ktos podeslac na pw jakis wymiar tych lap itd?
|
|
|
Fri, 14 Jan 2011 - 21:28
Post
#17
|
|
User Dołączył: Thu, 04 January 2007 Skąd: żywiec |
ja byślalem że to wieszak do wydechu pospawałeś, a nie że będziesz na tym motor wieszał... jak żeczywiście chcesz to tak zrobić to chociaż mogłeś ten płaskowniczek zmienić, bo to wygląda naprawde zabójczo.
|
|
|
Fri, 14 Jan 2011 - 21:46
Post
#18
|
|
Super User Dołączył: Sat, 03 February 2007 Skąd: Grudziądz/Gdańsk |
Chłopie ogarnij się, minęły prawie dwa lata od daty swapu, a Ty teraz się nad łapą zastanawiasz? Jakby się miała urwać to już dawno by się urwała wiec Twój post jest bez sensu
-------------------- Było M52TUB28
Jest OM 642, M62B44 |
|
|
Fri, 14 Jan 2011 - 22:16
Post
#19
|
|
Rookie Dołączył: Sun, 17 October 2010 Skąd: skierniewice |
woytek9 ta lapa zyje i naprawde daje rade
|
|
|
Wersja Lo-Fi | Aktualny czas: Friday, 29 March 2024 - 07:42 |