Shoutbox 0 nowych PW 


 
Reply to this topicStart new topic
> e30is --> m30b30
MrUw@
post Sat, 14 Mar 2009 - 17:28
Post #1


Super User
Dołączył: Sun, 11 January 2004
Skąd: Wrocław





Witam

No to ja pochawale sie tym co dzieje sie po nocach u mnie na kanale...

Budżet jest mały bardzo mały, SWAP miał być bo IS czyli m42b18 jest silnikiem dobrym ale nie do wiekszej zabawy no i w pewnym momęcie silnik wypluł jedną korbe co nakreciło mnie bardziej na zmiane jednostki na mocniejszą...

Auto ma być czysto uliczne i od świeta jakas amatorka drift itp dla własnej satysfakcji wink.gif

SWAP wygląda tak... do budy e30 90r wrzucamy silnik ze skrzynią i wszystkim wiązka komp etc (inaczej chyba sie nieda) m30b30 z BMW e32 roku nieznam bo to składak a niby 97 biggrin.gif

Przekładka silnik bez zadnych tam modow... do tego przerobienie wszystkiego co jest konieczne zeby to smigało...
Zrobienie troszke luźniejszego wydechu, poprawienie chłodzenia (wentylator elektryczny) z czasem pewnie szpera bo wątpie aby zwykły dyfer dał rade przy m30...
Z czasem magiel od e36+wspoma bo chwilowo wspomy moj IS nieposiada a jezeli już zmiana przekładni to chyba najlepszy wybor ta od e36 ktora jest krótsza...

Uprzedzając pytania czemu b30 a nie b35... BO TAK akurat trafił sie TANI dawca niedaleko wiec wziołem... wiem że jest to słabsza jednostka m30 jednak wg mnie do poruszania sie po miescie całkowicie w lekkiej budzie e30 da rade wink.gif

Teraz troche FOTOSTORY smile.gif
zaczeło sie tak:
Urwana korba dziura w bloku i zerwana łapa silnika...


________________________
Dawca zostaje przyciągniety:


I czas na wywalenie serducha...

Tutaj moje m30b30 w całej okazałosci wink.gif

W międzyczasie silnik z e30 musiał ustąpić miejsca nowemu...

________________________________________________________

I przyszedł czas na wrzute nowego serca wink.gif





Powiem szczerze że taki silnik naprawde ciężko wchodzi do komory e30... mimo iż była cała ogołocona z silnika odkreciłem jeszcze pompe wspomy i kilka gratow zeby było lżej...
________________________________________________

Potem przyszedł czas na zrobienie łap silnika, skrocenie wału i przespawanie do niego krzyżaka od e32...




Gdzieś w międzyczasie trzeba było skrócić cięgna lewarka zmiany biegow i inne duperele...

OGÓŁEM ustawiony silnik wygląda tak:

wszystko siedzi ok odległosci sa dobre nigdzie niedotyka budy ani nic złego niepowinno sie dziać... jedynym problemem teraz dla mnie jest ogarnięcie elektryki gdyż z tym sobie sam nieporadze... mam silnik z całą wiązką i kompem juz w budzie pozostaje tylko go wpiąć w karoserie... ale tutaj licze na pomoc kilku osob z forum ktore widze że sa w temacie połapane...

Po tym wszystkim jak już odpali zostaje mi tylko przeobienie począku mojego wydechu, zakup chłodnicy od 324td i budowa ukł chłodzenia...

mam nadzieje że projek wypali i autko bedize wmiare ładnie latało wink.gif)


--------------------
Mechanika, Swapy, Naprawy [chwilwo zamknięci]

było bmw, były mercedesy teraz czas na ameryke :)
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Wspieraj forum
post Sat, 14 Mar 2009 - 17:28
Post #


Dotacja






Dotacja na forum
Go to the top of the page
 
Quote Post
mcgiver
post Sat, 14 Mar 2009 - 18:13
Post #2


Forum Killer
Dołączył: Mon, 24 March 2008
Skąd: żywiec





a ta łapa sie nie pognie?? coś licho wyglada , nawet zastrzałów niewidzę,


--------------------
mój stroker m50b29T się robi _http://mcg1ver.fotosik.pl/albumy/516168-68.html

TYLNY NAPĘD JEST JAK SEX; po co jechac na ręcznym , jak mozna dać w p...e :).
Śmierć jeżdzi szybko więc trzeba być szybszym od niej.
Go to the top of the page
 
+Quote Post
MrUw@
post Sun, 15 Mar 2009 - 11:28
Post #3


Super User
Dołączył: Sun, 11 January 2004
Skąd: Wrocław





pożyjemy zobaczymy,...


--------------------
Mechanika, Swapy, Naprawy [chwilwo zamknięci]

było bmw, były mercedesy teraz czas na ameryke :)
Go to the top of the page
 
+Quote Post
RaV.B
post Thu, 19 Mar 2009 - 23:01
Post #4


Rookie
Dołączył: Sat, 09 June 2007





Miejmy nadzieję że te spawy tylko wyglądają tak nędznie a w rzeczywistości są solidne tylko po prostu mało estetyczne tongue.gif
Go to the top of the page
 
+Quote Post
MrUw@
post Thu, 19 Mar 2009 - 23:08
Post #5


Super User
Dołączył: Sun, 11 January 2004
Skąd: Wrocław





dobry spaw z natury niejest estetyczny tylko mocny... a przecież to niejest żaden show car.. to ma sie trzymac kupy...


--------------------
Mechanika, Swapy, Naprawy [chwilwo zamknięci]

było bmw, były mercedesy teraz czas na ameryke :)
Go to the top of the page
 
+Quote Post
hz10
post Thu, 19 Mar 2009 - 23:50
Post #6


Forum Clubber
Dołączył: Mon, 18 December 2006
Skąd: TST





spaw moze wytrzyma ale płaskownikowi nie wróże długiego zachowania kształtu
Go to the top of the page
 
+Quote Post
RaV.B
post Fri, 20 Mar 2009 - 13:17
Post #7


Rookie
Dołączył: Sat, 09 June 2007





CYTAT(MrUw@ @ Thu, 19 Mar 2009 - 23:08) *
dobry spaw z natury niejest estetyczny tylko mocny... a przecież to niejest żaden show car.. to ma sie trzymac kupy...


z tym że nieestetyczny spaw też może być mocny to się zgodzę... ale że Mocny spaw jest z natury nieestetyczny to już nie, 4 lata spawam i wiem że można to było zrobić i estetycznie i solidnie tongue.gif ale twoje auto i miejmy nadzieję że tam głęboko nikt ne będzie Ci am zaglądać...

Pozdro i życzę jak najszybszej pierwszej jazdy smile.gif
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Adi2260
post Fri, 20 Mar 2009 - 17:41
Post #8


Rookie
Dołączył: Wed, 15 October 2008
Skąd: Załęże Duże





o podłączenie elektryki zapytaj Jędrka e-30, on robił swapy m30 do e30. Pzdr i powodzenia w działaniach.
Go to the top of the page
 
+Quote Post
jendrek e-30
post Fri, 20 Mar 2009 - 20:55
Post #9


Super User
Dołączył: Mon, 15 January 2007
Skąd: warszawa





Tą łapę od razu zmień bo ci gwarantuje że nie wytrzyma zrób taką ta na pewno wytrzyma,


Prosta szybka w robocie i wytrzymała, te raczej nigdy nie siadają, tylko prawe bo tam trzeba gimnastyki żeby wykonać ładną łapę np. taką



Za czasów kiedy robiliśmy swapy za blokiem na trawniku pare takich łap żeśmy wykuli i działają zresztą u mnie w turbo też mam taką bo to fotka 1 z mojego turbo i nic się nie dzieje.
Raz, pierwszy raz(kilka lat temu) żeśmy tylko zrobili łapę która nie wytrzymywała bo była za cienkiego materiału a ten płaskownik ci siądzie miska oprze się o belkę a zwis będzie taki że na misce rolki zamontujesz bo paczka papierosów nie wejdzie pod nią wchodziła.



POZDRO ph34r.gif

Go to the top of the page
 
+Quote Post
RaV.B
post Fri, 20 Mar 2009 - 23:02
Post #10


Rookie
Dołączył: Sat, 09 June 2007





słuchaj jendrka wie co gada w kwestii swapów E30 wink.gif z zamkniętymi oczami by CI taką łapę wyspawał biggrin.gif
Go to the top of the page
 
+Quote Post
MrUw@
post Mon, 23 Mar 2009 - 23:17
Post #11


Super User
Dołączył: Sun, 11 January 2004
Skąd: Wrocław





spoko spoko łapka da rade... może licho tak na fotkach wyglada ale moim zdanie zrobi robote wink.gif pozyjemy zobaczymy...




___

moje pytanie odnośnie tego swapa... jak rozwiazujecie sprawe chłodzenia ?? chłodnice mam od 324td... ale jak wentylator ? od klimy z 5tki ?? jest podpiety do jakiegos czunika czy jak odbywa sie jego załaczenie ? bo nieche robic sobie włacznika recznego (conajwyzej zrobie tak drugi bieg wentylatora) ale zeby pierwszy załaczał sie sam przy odpowiedniej tem to jakis czunik w waz chłodnicy czy da rade podpac pod ktorys z czunikow ktore sa ?


--------------------
Mechanika, Swapy, Naprawy [chwilwo zamknięci]

było bmw, były mercedesy teraz czas na ameryke :)
Go to the top of the page
 
+Quote Post
mcgiver
post Mon, 23 Mar 2009 - 23:26
Post #12


Forum Killer
Dołączył: Mon, 24 March 2008
Skąd: żywiec





CYTAT(MrUw@ @ Mon, 23 Mar 2009 - 23:17) *
spoko spoko łapka da rade... może licho tak na fotkach wyglada ale moim zdanie zrobi robote wink.gif pozyjemy zobaczymy...




___

moje pytanie odnośnie tego swapa... jak rozwiazujecie sprawe chłodzenia ?? chłodnice mam od 324td... ale jak wentylator ? od klimy z 5tki ?? jest podpiety do jakiegos czunika czy jak odbywa sie jego załaczenie ? bo nieche robic sobie włacznika recznego (conajwyzej zrobie tak drugi bieg wentylatora) ale zeby pierwszy załaczał sie sam przy odpowiedniej tem to jakis czunik w waz chłodnicy czy da rade podpac pod ktorys z czunikow ktore sa ?

no troche sie zrechabilitowałeś zdjeciem dołu tej łapy wink.gif , bo wcześniej wygladało ze nie ma zadnych zastrzałów. Ja bym jeszcze zrobił jakieś zastrzały od góry naokoło otworu w kierunku górnej częsci.

co do chłodzenia to Jedrek jest znawcą w materi swapa 335 wiec pewnie cos doradzi.
życze powodzenia .


--------------------
mój stroker m50b29T się robi _http://mcg1ver.fotosik.pl/albumy/516168-68.html

TYLNY NAPĘD JEST JAK SEX; po co jechac na ręcznym , jak mozna dać w p...e :).
Śmierć jeżdzi szybko więc trzeba być szybszym od niej.
Go to the top of the page
 
+Quote Post
MrUw@
post Tue, 24 Mar 2009 - 23:00
Post #13


Super User
Dołączył: Sun, 11 January 2004
Skąd: Wrocław





dziś wpasowałem chlodnice...
niby od 324 pasuje a ja sporo blachy wyciołem zeby wogle weszła... hmmm dziwne...
chlodzenie to wentylator od klimy z chevroleta kalosa...


--------------------
Mechanika, Swapy, Naprawy [chwilwo zamknięci]

było bmw, były mercedesy teraz czas na ameryke :)
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Adi2260
post Thu, 26 Mar 2009 - 21:53
Post #14


Rookie
Dołączył: Wed, 15 October 2008
Skąd: Załęże Duże





Jak brakuje Ci czujnika to kup albo zrób sobie tulejkę na czujnik temp płynu i wstaw na przewodzie od chłodnicy. do tego czujnik, kilka przewodów i już. smile.gif
Go to the top of the page
 
+Quote Post
MrUw@
post Thu, 09 Apr 2009 - 23:10
Post #15


Super User
Dołączył: Sun, 11 January 2004
Skąd: Wrocław





no autko jezdzi całkiem zacnie jak bedzie jakas okazja to sie pomierzy co i jak wink.gif
Puki co niema jeszcze wydechu bo mam problem z rurami od kolektora idacymi w doł... ale to chyba rozwiaze po swietach... bo troche za głośno latac na kolektorach po miescie tongue.gif (dziś miałem prewencje pod robotą jak kumplom pokazywałem jak to lata ;P)

i po całym swapie znikneła mi elektryka szyb i nawiew dmuchawa niewiem czemu te elementy niechodzą tongue.gif


--------------------
Mechanika, Swapy, Naprawy [chwilwo zamknięci]

było bmw, były mercedesy teraz czas na ameryke :)
Go to the top of the page
 
+Quote Post
ciacho23
post Thu, 06 Jan 2011 - 13:51
Post #16


Rookie
Dołączył: Sun, 17 October 2010
Skąd: skierniewice





a moglby ktos podeslac na pw jakis wymiar tych lap itd?
Go to the top of the page
 
+Quote Post
woytek9
post Fri, 14 Jan 2011 - 21:28
Post #17


User
Dołączył: Thu, 04 January 2007
Skąd: żywiec





ja byślalem że to wieszak do wydechu pospawałeś, a nie że będziesz na tym motor wieszał... jak żeczywiście chcesz to tak zrobić to chociaż mogłeś ten płaskowniczek zmienić, bo to wygląda naprawde zabójczo.
Go to the top of the page
 
+Quote Post
arek-lin
post Fri, 14 Jan 2011 - 21:46
Post #18


Super User
Dołączył: Sat, 03 February 2007
Skąd: Grudziądz/Gdańsk





Chłopie ogarnij się, minęły prawie dwa lata od daty swapu, a Ty teraz się nad łapą zastanawiasz? Jakby się miała urwać to już dawno by się urwała wiec Twój post jest bez sensu


--------------------
Było M52TUB28
Jest OM 642, M62B44
Go to the top of the page
 
+Quote Post
ciacho23
post Fri, 14 Jan 2011 - 22:16
Post #19


Rookie
Dołączył: Sun, 17 October 2010
Skąd: skierniewice





woytek9 biggrin.gif ta lapa zyje i naprawde daje rade
Go to the top of the page
 
+Quote Post

Reply to this topicStart new topic
 

RSS Wersja Lo-Fi Aktualny czas: Friday, 29 March 2024 - 08:52