Shoutbox 0 nowych PW 


 
Reply to this topicStart new topic
> Engine Load, VAG COM
sebos
post Fri, 06 Mar 2009 - 11:03
Post #1


User
Dołączył: Tue, 28 August 2007
Skąd: VWAWA





mam pytanko, co oznacza parametr Engine Load na wskazaniach VAGa ? od czego jest zalezny i jak to sie przeklada cisnienie zadawane prze ECU ?
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Wspieraj forum
post Fri, 06 Mar 2009 - 11:03
Post #


Dotacja






Dotacja na forum
Go to the top of the page
 
Quote Post
koziol1
post Fri, 06 Mar 2009 - 13:35
Post #2


Forum Homee
Dołączył: Sat, 07 December 2002
Skąd: w-wa





obciazenie silnika - najczesciej obliczne jest na podstawie kilku parametrow.


--------------------
Fiat 126p, stan bardzo dobry
Go to the top of the page
 
+Quote Post
DeS
post Fri, 06 Mar 2009 - 23:59
Post #3


Forum Killer
Dołączył: Thu, 30 January 2003
Skąd: Warszawa





Z mojego doświadczenie wpływ na ten parametr mają: temperatura silnika (niedogrzania->wzbogacanie mieszanki) oraz obciążenie osprzętem (alternator, sprężarka klimy).

Może coś jeszcze.

Pozdrawiam


--------------------
S2 Coupe, Coupe quattro, Cabriolet V6 USA
Go to the top of the page
 
+Quote Post
sebos
post Sat, 07 Mar 2009 - 00:07
Post #4


User
Dołączył: Tue, 28 August 2007
Skąd: VWAWA





a czy jest jakies powiazanie z zadanym cisnieniem ?
Go to the top of the page
 
+Quote Post
sebos
post Sat, 07 Mar 2009 - 13:29
Post #5


User
Dołączył: Tue, 28 August 2007
Skąd: VWAWA





kwestie tego parametru rozwazam pod katem czy sa jakis parmetry wplywajace na ECU przy generowaniu zadanego cisnienia ? tzn czy coś wpływa na to ze ECU moze wymagac roznego poziomu doladowania ???
Go to the top of the page
 
+Quote Post
dżordżyk
post Sat, 07 Mar 2009 - 14:50
Post #6


Forum Homee
Dołączył: Thu, 29 March 2007
Skąd: Tarnowskie Góry-Sląskie





W AEB np. głównie od Engine Load zależy doładowanie i dawka paliwa. Pomijając już temp. pow. zasysanego i temp. silnika.
Na podstawie Engine Load wysterowana jest turbina, a dawka pliwa zależy od masy zassanego powietrza. W nowszych 1.8T jeszcze Map sensor jest elementem korekcyjnym na dawkę paliwa.


--------------------
Audi 20V Turbo Quattro
Go to the top of the page
 
+Quote Post
sebos
post Sat, 07 Mar 2009 - 16:50
Post #7


User
Dołączył: Tue, 28 August 2007
Skąd: VWAWA





CYTAT(dżordżyk @ Sat, 07 Mar 2009 - 14:50) *
W AEB np. głównie od Engine Load zależy doładowanie i dawka paliwa. Pomijając już temp. pow. zasysanego i temp. silnika.
Na podstawie Engine Load wysterowana jest turbina, a dawka pliwa zależy od masy zassanego powietrza. W nowszych 1.8T jeszcze Map sensor jest elementem korekcyjnym na dawkę paliwa.


czyli jak dobrze rozumiem, ECU moze zadawac rozne wartosci doladowania w zaleznosci od warunków ? to jakie warunki sa optymalne aby ECU zadalo jak najwyzszego doladowania ? i na podstawie czego okreslany jest Engine Load ?
Go to the top of the page
 
+Quote Post
dżordżyk
post Sun, 08 Mar 2009 - 13:45
Post #8


Forum Homee
Dołączył: Thu, 29 March 2007
Skąd: Tarnowskie Góry-Sląskie





CYTAT(sebos @ Sat, 07 Mar 2009 - 16:50) *
czyli jak dobrze rozumiem, ECU moze zadawac rozne wartosci doladowania w zaleznosci od warunków ? to jakie warunki sa optymalne aby ECU zadalo jak najwyzszego doladowania ? i na podstawie czego okreslany jest Engine Load ?

Położenie pedału przyspieszenia-obroty silnika.


--------------------
Audi 20V Turbo Quattro
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Robert_1.9PD
post Tue, 14 Apr 2009 - 00:08
Post #9


User
Dołączył: Sat, 31 March 2007
Skąd: TURBOELITA.PL





Ciśnienie zadane zależy od biegu na którym jedziemy...

u mnie na 4tym biegu zadane max - 1830mbar, bieg 5 - 1920mbar

silnik 1.8T APY


--------------------
ET 10.42
TURBOELITA.PL
Go to the top of the page
 
+Quote Post
rafstrong
post Tue, 24 Apr 2012 - 10:17
Post #10


Frequent User
Dołączył: Wed, 18 May 2011
Skąd: Jarosław





Odkopie trochę temat. Według logow wymagane ciśnienie doladowania jest niskie i zauważyłem że zależy to od load nieważne jakie warunki nic się nie zmienia, dlaczego mam takie load od początku? http://vaglog.rnet.pl/rafstrong_76679.html
Go to the top of the page
 
+Quote Post
GREGOR10
post Sun, 20 May 2012 - 21:02
Post #11


Forum Homee
Dołączył: Mon, 20 April 2009
Skąd: Jasło





Orientuje się ktoś na jakiej podstawie raz ecu wymaga np 0,55b przy pedal to metal a za chwile 0,7bara ? Zauważyłem że auto raz jeździ mocniej jak słabiej. Akurat mam wskaźnik boost zamontowany niedawno no i zauważyłem że auto własnie lepiej sie odpycha jak cisnienie wzrasta do 0,75b. A dziwna sprawa, bo jak np zgasze auto, i odpale to juz spowrotem spada do 0,55-0,6b, po jakims czasie jak pojezdze - z 10km znow podchodzi do 0,7bara, ale to różnie. Ciekaw jestem od czego to zalezy. Patrzylem na vagu , to raz jest tak ze zadane 1600mb, a raz zadane przy ok 3200rpm nawet 1850mb ! seryjne 1.8T 150km..

Ciekawe to jest smile.gif Temperatura powietrza ? Cisnienie atmosferyczne ma aż taki wpływ na to ?


--------------------
GREGOR10.PL ChipTuning Hamownia Modyfikacje VW AUDI BMW MERCEDES PORSCHE
Go to the top of the page
 
+Quote Post
KKK VAG
post Wed, 23 May 2012 - 12:56
Post #12


Super User
Dołączył: Sun, 08 January 2012





panie gregor wyczyśc sobie skrzynke
Go to the top of the page
 
+Quote Post

Reply to this topicStart new topic
 

RSS Wersja Lo-Fi Aktualny czas: Saturday, 12 July 2025 - 14:14