![]() |
![]() ![]() |
![]() |
![]()
Post
#1
|
|
User Dołączył: Tue, 28 August 2007 Skąd: VWAWA ![]() |
mam pytanko, co oznacza parametr Engine Load na wskazaniach VAGa ? od czego jest zalezny i jak to sie przeklada cisnienie zadawane prze ECU ?
|
|
|
Wspieraj forum |
![]()
Post
#
|
![]() Dotacja ![]() |
|
|
|
![]()
Post
#2
|
|
Forum Homee Dołączył: Sat, 07 December 2002 Skąd: w-wa ![]() |
obciazenie silnika - najczesciej obliczne jest na podstawie kilku parametrow.
-------------------- Fiat 126p, stan bardzo dobry
|
|
|
![]()
Post
#3
|
|
![]() Forum Killer Dołączył: Thu, 30 January 2003 Skąd: Warszawa ![]() |
Z mojego doświadczenie wpływ na ten parametr mają: temperatura silnika (niedogrzania->wzbogacanie mieszanki) oraz obciążenie osprzętem (alternator, sprężarka klimy).
Może coś jeszcze. Pozdrawiam -------------------- S2 Coupe, Coupe quattro, Cabriolet V6 USA
|
|
|
![]()
Post
#4
|
|
User Dołączył: Tue, 28 August 2007 Skąd: VWAWA ![]() |
a czy jest jakies powiazanie z zadanym cisnieniem ?
|
|
|
![]()
Post
#5
|
|
User Dołączył: Tue, 28 August 2007 Skąd: VWAWA ![]() |
kwestie tego parametru rozwazam pod katem czy sa jakis parmetry wplywajace na ECU przy generowaniu zadanego cisnienia ? tzn czy coś wpływa na to ze ECU moze wymagac roznego poziomu doladowania ???
|
|
|
![]()
Post
#6
|
|
![]() Forum Homee Dołączył: Thu, 29 March 2007 Skąd: Tarnowskie Góry-Sląskie ![]() |
W AEB np. głównie od Engine Load zależy doładowanie i dawka paliwa. Pomijając już temp. pow. zasysanego i temp. silnika.
Na podstawie Engine Load wysterowana jest turbina, a dawka pliwa zależy od masy zassanego powietrza. W nowszych 1.8T jeszcze Map sensor jest elementem korekcyjnym na dawkę paliwa. -------------------- Audi 20V Turbo Quattro
|
|
|
![]()
Post
#7
|
|
User Dołączył: Tue, 28 August 2007 Skąd: VWAWA ![]() |
W AEB np. głównie od Engine Load zależy doładowanie i dawka paliwa. Pomijając już temp. pow. zasysanego i temp. silnika. Na podstawie Engine Load wysterowana jest turbina, a dawka pliwa zależy od masy zassanego powietrza. W nowszych 1.8T jeszcze Map sensor jest elementem korekcyjnym na dawkę paliwa. czyli jak dobrze rozumiem, ECU moze zadawac rozne wartosci doladowania w zaleznosci od warunków ? to jakie warunki sa optymalne aby ECU zadalo jak najwyzszego doladowania ? i na podstawie czego okreslany jest Engine Load ? |
|
|
![]()
Post
#8
|
|
![]() Forum Homee Dołączył: Thu, 29 March 2007 Skąd: Tarnowskie Góry-Sląskie ![]() |
czyli jak dobrze rozumiem, ECU moze zadawac rozne wartosci doladowania w zaleznosci od warunków ? to jakie warunki sa optymalne aby ECU zadalo jak najwyzszego doladowania ? i na podstawie czego okreslany jest Engine Load ? Położenie pedału przyspieszenia-obroty silnika. -------------------- Audi 20V Turbo Quattro
|
|
|
![]()
Post
#9
|
|
![]() User Dołączył: Sat, 31 March 2007 Skąd: TURBOELITA.PL ![]() |
Ciśnienie zadane zależy od biegu na którym jedziemy...
u mnie na 4tym biegu zadane max - 1830mbar, bieg 5 - 1920mbar silnik 1.8T APY -------------------- ET 10.42
TURBOELITA.PL |
|
|
![]()
Post
#10
|
|
Frequent User Dołączył: Wed, 18 May 2011 Skąd: Jarosław ![]() |
Odkopie trochę temat. Według logow wymagane ciśnienie doladowania jest niskie i zauważyłem że zależy to od load nieważne jakie warunki nic się nie zmienia, dlaczego mam takie load od początku? http://vaglog.rnet.pl/rafstrong_76679.html
|
|
|
![]()
Post
#11
|
|
![]() Forum Homee Dołączył: Mon, 20 April 2009 Skąd: Jasło ![]() |
Orientuje się ktoś na jakiej podstawie raz ecu wymaga np 0,55b przy pedal to metal a za chwile 0,7bara ? Zauważyłem że auto raz jeździ mocniej jak słabiej. Akurat mam wskaźnik boost zamontowany niedawno no i zauważyłem że auto własnie lepiej sie odpycha jak cisnienie wzrasta do 0,75b. A dziwna sprawa, bo jak np zgasze auto, i odpale to juz spowrotem spada do 0,55-0,6b, po jakims czasie jak pojezdze - z 10km znow podchodzi do 0,7bara, ale to różnie. Ciekaw jestem od czego to zalezy. Patrzylem na vagu , to raz jest tak ze zadane 1600mb, a raz zadane przy ok 3200rpm nawet 1850mb ! seryjne 1.8T 150km..
Ciekawe to jest ![]() -------------------- GREGOR10.PL ChipTuning Hamownia Modyfikacje VW AUDI BMW MERCEDES PORSCHE
|
|
|
![]()
Post
#12
|
|
Super User Dołączył: Sun, 08 January 2012 ![]() |
panie gregor wyczyśc sobie skrzynke
|
|
|
![]() ![]() |
![]() |
Wersja Lo-Fi | Aktualny czas: Saturday, 12 July 2025 - 14:14 |