![]() |
![]() ![]() |
![]() |
![]()
Post
#21
|
|
![]() Forum Killer Dołączył: Mon, 24 March 2008 Skąd: żywiec ![]() |
ale nie zmieniaj położenia zamków dostaną luzów i będą się kręcić razem z wałem myslę że się uda , jak nie to trudno bede miał nauczkę ![]() postanowione jest ze bedą szlifniete zamki tyle ile trzeba ,ale w stopkach ,a panewki nie bedą ruszane. godzine temu wziołem się za wkładanie tłoków z nowymi pierścionkami , ale ze idzie jak krew z nosa to zostawiam to bo rano trza iśc do roboty ![]() niby (EDIT: GOETZE) ,a na jednym komplecie pierścieni olejowych jest luz na zamku 0,55 ![]() -------------------- mój stroker m50b29T się robi _http://mcg1ver.fotosik.pl/albumy/516168-68.html
TYLNY NAPĘD JEST JAK SEX; po co jechac na ręcznym , jak mozna dać w p...e :). Śmierć jeżdzi szybko więc trzeba być szybszym od niej. |
|
|
Wspieraj forum |
![]()
Post
#
|
![]() Dotacja ![]() |
|
|
|
![]()
Post
#22
|
|
Forum Killer Dołączył: Sun, 19 October 2003 Skąd: krakooff ![]() |
żeby ci panewek nie poobracało, życzę powodzenia, jednak zasanow się na ori. dasz w w pi.........de i auto klęknie. Ciekawe, że panewki w najnowszych Mercedesach są bez zamków, a stopka jest "odłamywana" od korby i nic się nie obraca:). Sam wcisk panewki w otwór w korbie lub bloku jest wystarczający, aby nie obróciło panewki(stąd nie zaleca się smarowania powierzchni gdzie siada panewka), zamek ma na celu umiejscowienie panewki w jej otworze. Głównym winowajcą awarii może być tylko nieprawdłowy montaż lub źle dobrany luz. Sputtery montuje się w korbę, te drugie w stopkę. Inne zamki wynikają tylko z tego, że ori panewki dolne nie mają rowka olejowego na całym obrysie, te nowe mają i w zasadzie bez większej róznicy gdzie trafi panewka. W przypadku ori do tego silnika mógłby być problem, gdyby jakiś nierozgarnięty mechanik zamontował "ślepą" panewkę tam gdzie ma być z rowkiem, po to są te inne zamki. CYTAT niby (EDIT: GOETZE) ,a na jednym komplecie pierścieni olejowych jest luz na zamku 0,55 A mierzyłeś średnicę tulei średnicówką? W sumie z Goetza nigdy buble nie wychodzą, chyba że to jakaś chińska filia:D-były naklejki z hologramami Goetza? |
|
|
![]()
Post
#23
|
|
![]() Forum Homee Dołączył: Mon, 27 November 2006 Skąd: [SRB] Adam ![]() |
jak widać zamki w bloku pasują , natomiast zamki w stopkach są inne. również widac róznicę w tym że panewki oryginalne miały rózne panewki na górze i na dole natomiast nowe sa takie same (w obu jest rowek olejowy). mam zamiar zamki panewek przerobić przez dopasowanie ich do zamków jakie sa w stopkach . panewke oporową juz przerobiłem dziś i ładnie siadła . jakies sugestie? ![]() ![]() ![]() Jeżeli chodzi o panewki główne w M50 dostępne są dwie wersje - starsze rozwiązanie z pierwszych M50 to właśnie te panewki które masz, identyczne obie połowy, nowsze rozwiązanie to panewki z różnymi połówkami (są zresztą ponad 2 razy droższe). Powodem wymiany było prawdopodobnie możliwość przenoszenia większych obciążeń przez panewkę płaską o większej o 30% powierzchni. Rozwiązanie problemu - zamontować stopki ze starszych M50, mam zresztą gdzieś takie, musiałbym przeszykać zapas części. Ja nie ryzykowałem i zamiast oszczędzić kilkaset zł na panewkach zamontowałem te nowsze które powinny znieść więcej. |
|
|
![]()
Post
#24
|
|
![]() Forum Killer Dołączył: Mon, 24 March 2008 Skąd: żywiec ![]() |
Ciekawe, że panewki w najnowszych Mercedesach są bez zamków, a stopka jest "odłamywana" od korby i nic się nie obraca:). Sam wcisk panewki w otwór w korbie lub bloku jest wystarczający, aby nie obróciło panewki(stąd nie zaleca się smarowania powierzchni gdzie siada panewka), zamek ma na celu umiejscowienie panewki w jej otworze. Głównym winowajcą awarii może być tylko nieprawdłowy montaż lub źle dobrany luz. Sputtery montuje się w korbę, te drugie w stopkę. Inne zamki wynikają tylko z tego, że ori panewki dolne nie mają rowka olejowego na całym obrysie, te nowe mają i w zasadzie bez większej róznicy gdzie trafi panewka. W przypadku ori do tego silnika mógłby być problem, gdyby jakiś nierozgarnięty mechanik zamontował "ślepą" panewkę tam gdzie ma być z rowkiem, po to są te inne zamki. A mierzyłeś średnicę tulei średnicówką? W sumie z Goetza nigdy buble nie wychodzą, chyba że to jakaś chińska filia:D-były naklejki z hologramami Goetza? średnicówki nie mam , ale pomiar był wykonywany przy mnie przy odbiorze bloku po szlifie i wszystko było ok. ale wkładałem z ciekawości do cylindra obok i równiez jest taki luz. pierścienie olejowe sa 3 częsciowe pierścienie górne i srodkowe maja luz 0,30-0,35, więc są ok , problem jest tylko z tymi olejowymi (narazie tylko z jednym kompletem), narazie tylko w jednym cylindrze , a reszty nie sprawdzałem jeszcze bo ostatnio nie mam czasu. Co do hologramów , to hmm... na panewkach są a pierścieniach nie pamiętam , jak przyjadę do domu to sprawdzę .... Jeżeli chodzi o panewki główne w M50 dostępne są dwie wersje - starsze rozwiązanie z pierwszych M50 to właśnie te panewki które masz, identyczne obie połowy, nowsze rozwiązanie to panewki z różnymi połówkami (są zresztą ponad 2 razy droższe). Powodem wymiany było prawdopodobnie możliwość przenoszenia większych obciążeń przez panewkę płaską o większej o 30% powierzchni. Rozwiązanie problemu - zamontować stopki ze starszych M50, mam zresztą gdzieś takie, musiałbym przeszykać zapas części. Ja nie ryzykowałem i zamiast oszczędzić kilkaset zł na panewkach zamontowałem te nowsze które powinny znieść więcej. w wymianę stopek raczej bym się nie bawił , czytałem ze nawet obrócenie stopki lub zamiana miejsc stopek może mieć zły wpływ na dobre ułozenie panewek , niepożądane miejscowe naciski itd . co do obrócenia to akurat w m50 jest to niemozliwe , a co do zamiany to nie dojdzie do tego bo zaznaczyłem sobie która gdzie ma przyjść. -------------------- mój stroker m50b29T się robi _http://mcg1ver.fotosik.pl/albumy/516168-68.html
TYLNY NAPĘD JEST JAK SEX; po co jechac na ręcznym , jak mozna dać w p...e :). Śmierć jeżdzi szybko więc trzeba być szybszym od niej. |
|
|
![]()
Post
#25
|
|
![]() Forum Killer Dołączył: Mon, 24 March 2008 Skąd: żywiec ![]() |
hologramy są więc napewno to nie jest jakaś chińska lipa , tymbardziej ze kupowana w IC .
luzy na pierścieniach górnych i zgarniajacych jest w zakresie 0,30-0,35 , natomiast na każdym cylindrze na 3 częsciowych pierścieniach olejowych jest 0,55-0,6 . zgodne luzy w granicch 0,3-0,35 na pierścieniach wszystkich oprucz olejowych , pozwala sądzić że....moze tak ma być z tymi olejowymi ?? ![]() -------------------- mój stroker m50b29T się robi _http://mcg1ver.fotosik.pl/albumy/516168-68.html
TYLNY NAPĘD JEST JAK SEX; po co jechac na ręcznym , jak mozna dać w p...e :). Śmierć jeżdzi szybko więc trzeba być szybszym od niej. |
|
|
![]()
Post
#26
|
|
Forum Killer Dołączył: Sun, 19 October 2003 Skąd: krakooff ![]() |
To skoro tak jest na wszystkich, to innych pierścieni zapewne nie dostaniesz. Czyli musi tak zostać
![]() |
|
|
![]()
Post
#27
|
|
User Dołączył: Tue, 05 September 2006 ![]() |
mam pytanie. Jaki jest koszt zakucia (same czesci) do silnika M62B44 ? co dokladnie trzeba wymienic ? tloki, korbowody, cos jeszcze ? pierscienie panewki ? wal korbowy ??
|
|
|
![]()
Post
#28
|
|
![]() Forum Killer Dołączył: Mon, 24 March 2008 Skąd: żywiec ![]() |
hmm.. cięzki temat ale orientacyjnie zakucie r6 to około:
-1,6k zł śruby arp , -3,5k zł tłoki , -3-3,5k zł korby , to daje około 8k więc do v8 dolicz sobie 1/3 ceny . to są dane orientacyjne z przed kilku miesiecy wiec sprawdż dokładnie... -------------------- mój stroker m50b29T się robi _http://mcg1ver.fotosik.pl/albumy/516168-68.html
TYLNY NAPĘD JEST JAK SEX; po co jechac na ręcznym , jak mozna dać w p...e :). Śmierć jeżdzi szybko więc trzeba być szybszym od niej. |
|
|
![]()
Post
#29
|
|
![]() Forum Homee Dołączył: Mon, 27 November 2006 Skąd: [SRB] Adam ![]() |
mam pytanie. Jaki jest koszt zakucia (same czesci) do silnika M62B44 ? co dokladnie trzeba wymienic ? tloki, korbowody, cos jeszcze ? pierscienie panewki ? wal korbowy ?? i blok... ![]() |
|
|
![]()
Post
#30
|
|
User Dołączył: Tue, 05 September 2006 ![]() |
wiec jaka moc jest bezpieczna na tym silniku ?
|
|
|
![]()
Post
#31
|
|
![]() Moderator Dołączył: Sun, 16 March 2003 Skąd: Sweden ![]() |
-------------------- E36 coupe M50b28 T by Artix
Audi A4 B8 TDI Avant by KingSoft |
|
|
![]()
Post
#32
|
|
![]() Forum Killer Dołączył: Mon, 24 March 2008 Skąd: żywiec ![]() |
czytałem gdzieś ze m60b40 czipują z palcem w dupie pod 320km , a m62b44 ....??
zreszta m60 to nawet potrafi mieć na chamowni 300km zamiast 286 , tak sobie gratis ![]() -------------------- mój stroker m50b29T się robi _http://mcg1ver.fotosik.pl/albumy/516168-68.html
TYLNY NAPĘD JEST JAK SEX; po co jechac na ręcznym , jak mozna dać w p...e :). Śmierć jeżdzi szybko więc trzeba być szybszym od niej. |
|
|
![]() ![]() |
![]() |
Wersja Lo-Fi | Aktualny czas: Monday, 30 June 2025 - 16:33 |