Shoutbox 0 nowych PW 


3 Stron V  < 1 2 3  
Reply to this topicStart new topic
> Zawory upustowe a ich zastosowanie przy kompresorze
hz10
post Sat, 18 Apr 2009 - 21:07
Post #41


Forum Clubber
Dołączył: Mon, 18 December 2006
Skąd: TST





zapomniałem ze możesz też dać przepustnice główną przed kompresor ale to już zależy co będzie prostrze w wykonaniu
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Wspieraj forum
post Sat, 18 Apr 2009 - 21:07
Post #


Dotacja






Dotacja na forum
Go to the top of the page
 
Quote Post
jarek111
post Sat, 18 Apr 2009 - 22:06
Post #42


Frequent User
Dołączył: Fri, 10 August 2007
Skąd: zabrzeg





daj najzwyklejszy DV i po sprawie po co komplikować sobie życie przepustnicami


--------------------
calibra turbo EDS phaze2 1\4starachowice 13,58
Go to the top of the page
 
+Quote Post
szeniman
post Fri, 14 Aug 2009 - 12:19
Post #43


Forum Killer
Dołączył: Tue, 06 June 2006
Skąd: warszawa





niechca akladac nwego tematu chodzi mi po glowie uklad turbo kompresor
zastanawia mnie jak taki uklad jest zbudowany
widzialem rysunki jak to jest rozwiazane w vw tsi czyli turbina dmuchajaca w kompresor
zastanawiam sie czy komresor nie bedzie powodowal jaki mega oporow w przeplywie powietrza?
i czy da sie pusci powietrze z turbiny omijajac kompresor poprzez jakis zawór jednokierunkowy?


--------------------
Mini r53....

sprzedam adapter 1jz/2jz - 350z 6speed . pw
Go to the top of the page
 
+Quote Post
jarek111
post Fri, 14 Aug 2009 - 12:53
Post #44


Frequent User
Dołączył: Fri, 10 August 2007
Skąd: zabrzeg





wszystko sie da luknij tu http://www.racingforum.pl/index.php?showtopic=61305&st=0


--------------------
calibra turbo EDS phaze2 1\4starachowice 13,58
Go to the top of the page
 
+Quote Post
kuter
post Fri, 01 May 2020 - 20:11
Post #45


User
Dołączył: Sun, 06 November 2016
Skąd: Legionowo





Witam,
odgrzewam schabowego.
Buduję układ doładowania kompresorem (rootsa- własnej produkcji) i rozważam kilka kwestii. Czy dać przepustnicę przed kompresorem? wtedy zdaje się nie będzie potrzebny zawór dv. Jak wtedy wygląda praca na jałowych obrotach? Silnik nie pracuje na podciśnieniu -0,6 ale np -0,2 (bo kompresor cośtam pompuje)? Dobrze myślę?
Jeśli dam przepustnicę za kompresorem to muszę mieć DV albo blow off (wiem- będzie syczał na wolnych obrotach i wkurzał), żeby nie rozwalić dolotu po zamknięciu przepustnicy. Pojawiła się też informacja o rozwiązaniu z przepustnicą sterowaną podciśnieniowo jako obejście kompresora podczas pracy na podciśnieniu. Zamiast zaworu DV. Idee tego rozwiązania jak najbardziej rozumiem. Pytanie czy to taka przepustnica jak do wydechu?
Jakie są za i przeciw przepustnicy przed kompresorem, a jakie za nim? NA tym etapie konstrukcyjnie mogę wszystko. Sprzęgło na kole kompresora też mogę mieć.
Pozdr. Adam.
Go to the top of the page
 
+Quote Post
moritz86
post Sat, 02 May 2020 - 08:01
Post #46


Forum Killer
Dołączył: Wed, 26 December 2012





Przepustnicę daj przed kompresorem, to będziesz miał ciszę w przeciwnym wypadku będzie wył ten kompresor jak zażynany kot. Do tego przepustnica bypassowa, najlepiej elektroniczna to sobie doładowanie nią ustawisz jakie chcesz. Np z audi 3.0 tfsi.


--------------------
Był Peugeot 106 S16 Turbo - Tor Poznań 1.53:5
Jest BMW e36 Compact m54b25 + GTX3076 + 8hp50 by TajnyGarazBobra
Go to the top of the page
 
+Quote Post
PawelD90
post Thu, 07 May 2020 - 22:25
Post #47


User
Dołączył: Sun, 05 April 2020





Witam podepnę się. Sam wstawiłem kompresor z meśka do subarki no i tak to prawda BOV syczy na wolnych ale tylko na zimnym gdy trzyma ssanie okolo 1,5 tys gdy spada do 900 jest cicho bo BOV skręciłem na maxa na hard. Podczas jazdy to uporczywe chyba że podkręcisz muzykę biggrin.gif ja mam zamiar korzystać z auta tylko czasami więc mi może być.
Jedyne co mnie niepokoi zauważyłem że kompresor się trochę grzeję i po przygazowaniu z BOVa pryska dość ciepłe powietrze. Zastanawiam się czy nie puścić przez intercooler.
Może macie coś podobnego
Go to the top of the page
 
+Quote Post
przema72
post Thu, 07 May 2020 - 23:35
Post #48


Forum Killer
Dołączył: Mon, 25 September 2006
Skąd: włoszczowa





musisz dublować pytania w różnych tematach ? , uważasz że temat o ecumaster det3 jest odpowiedni dla pytania " czemu bov dmucha ciepłym? " biggrin.gif

takie klasyczne zawory do turbo jak bov czy dv zostały stworzone do chwilowego upuszczenia powietrza , do momentu wyhamowania turbosprężarki , w kompresorze dmuchającym cały czas to sie zupełnie nie sprawdza , bov pomijając średnicę uchyla sie minimalnie i kompresor cały czas spręża dość dużo powietrza , dlatego dmucha gorącym
w kompresorach stosuje sie zawory oparte o przepustnice(zawory motylkowe) , jeśli masz kompresor za przepustnicą pracujący na małych obciążeniach w podciśnieniu to średnica dv nie musi być duża , ale jeśli masz kompresor w układzie jak z turbo , to zaworem upustowym powinna być przepustnica o dużej średnicy żeby była w stanie bez oporu upuszczać całe powietrze z kompresora , przykładowo przy małych mocach 50mm przy wiekszych 60 czy nawet 70
Go to the top of the page
 
+Quote Post
PawelD90
post Fri, 08 May 2020 - 07:33
Post #49


User
Dołączył: Sun, 05 April 2020





CYTAT(przema72 @ Thu, 07 May 2020 - 22:35) *
musisz dublować pytania w różnych tematach ? , uważasz że temat o ecumaster det3 jest odpowiedni dla pytania " czemu bov dmucha ciepłym? " biggrin.gif

takie klasyczne zawory do turbo jak bov czy dv zostały stworzone do chwilowego upuszczenia powietrza , do momentu wyhamowania turbosprężarki , w kompresorze dmuchającym cały czas to sie zupełnie nie sprawdza , bov pomijając średnicę uchyla sie minimalnie i kompresor cały czas spręża dość dużo powietrza , dlatego dmucha gorącym
w kompresorach stosuje sie zawory oparte o przepustnice(zawory motylkowe) , jeśli masz kompresor za przepustnicą pracujący na małych obciążeniach w podciśnieniu to średnica dv nie musi być duża , ale jeśli masz kompresor w układzie jak z turbo , to zaworem upustowym powinna być przepustnica o dużej średnicy żeby była w stanie bez oporu upuszczać całe powietrze z kompresora , przykładowo przy małych mocach 50mm przy wiekszych 60 czy nawet 70

Sorry za te pisanie i tu i tam. Aha rozumiem czyli niepotrzebnie montowałm BOVa i taka budowa na nic mi się niezda. Czyli musi być ta przepustnica? A co jeżeli zostawie tak jak jest bo syczenie mi nieprzeszkadza czyli tak jak w turbo kompresor przed głowna przepustnica, czy to znaczy że ugotuje kompresor ??
Go to the top of the page
 
+Quote Post
PawelD90
post Fri, 08 May 2020 - 10:36
Post #50


User
Dołączył: Sun, 05 April 2020





Niezawracam wam już głowy. Odpowiedziałem se sam na moje pytanie. BOV upuszcza o połowe powietrza mam tylko 0,4 bar czasem dobije do 0,6 bar cały czas jest otwarty. Zamontuje przepustnice przy kompresorku pomiędzy zasysanym a spręzonym powietrzem i powinno być po problemie. Szkoda tylko że nieuzyskam ulubionego efektu “psss” przy zmianie biegów no i nóweczka błyszczacy BOV będzie se leżał na półce
Go to the top of the page
 
+Quote Post

3 Stron V  < 1 2 3
Reply to this topicStart new topic
 

RSS Wersja Lo-Fi Aktualny czas: Monday, 04 August 2025 - 02:30