Shoutbox 0 nowych PW 


3 Stron V   1 2 3 >  
Reply to this topicStart new topic
> Zawory upustowe a ich zastosowanie przy kompresorze
henry
post Tue, 10 Feb 2009 - 10:06
Post #1


Forum Homee
Dołączył: Thu, 01 June 2006





witam
jw
moze ktos podpowie bo mam problem silnik z dolozonym kompresorem upuszcza powietrze upierdliwie na biegu jalowym
w tej chwili jest blow off i niezle daje w kosc na wolnych
co zrobic zeby nie bylo to takie uciazliwe na wolnych obrotach?
pozdrawiam


--------------------
V6 Irmscher & supercharged
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Wspieraj forum
post Tue, 10 Feb 2009 - 10:06
Post #


Dotacja






Dotacja na forum
Go to the top of the page
 
Quote Post
syncros
post Tue, 10 Feb 2009 - 10:25
Post #2


Super User
Dołączył: Thu, 21 February 2008





A w czym jest problem, chodzi jak lokomotywa? Zamiast zaroru upustowego mozesz zastosowac system przepustnic ktory odprowadzal by powietrze przed kompresor, jak np w G60. Lub dac DV.
Go to the top of the page
 
+Quote Post
henry
post Tue, 10 Feb 2009 - 10:27
Post #3


Forum Homee
Dołączył: Thu, 01 June 2006





lokomotywa to przy tym zabawka
narazie nie ma IC i DV raczej srednio chyba ze dac i to i to
a moze ktos podpowie moze da sie cos zmienic w zaworze moze cos ze sprezyna


--------------------
V6 Irmscher & supercharged
Go to the top of the page
 
+Quote Post
hz10
post Tue, 10 Feb 2009 - 11:01
Post #4


Forum Clubber
Dołączył: Mon, 18 December 2006
Skąd: TST





tylko dodatkowa przepustnica rozwiąże tema albo sprzęgło w kompresorze
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Gr00bY
post Tue, 10 Feb 2009 - 11:16
Post #5


Forum Clubber
Dołączył: Sun, 15 June 2003
Skąd: Warszawa





Sprzęgiełko chyba najprostrze i najlepsze rozwiązanie.


--------------------
WORKSHOP
Go to the top of the page
 
+Quote Post
!markos
post Tue, 10 Feb 2009 - 11:21
Post #6


prawie jak integra
Dołączył: Mon, 29 December 2003
Skąd: waw





o ile kompresor jest do niego dostosowany
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Gr00bY
post Tue, 10 Feb 2009 - 11:26
Post #7


Forum Clubber
Dołączył: Sun, 15 June 2003
Skąd: Warszawa





A teraz wytłumacz co to znaczy kompresor dostosowany do działania z sprzęgiełkiem.


--------------------
WORKSHOP
Go to the top of the page
 
+Quote Post
TJung
post Tue, 10 Feb 2009 - 11:40
Post #8


Forum Clubber
Dołączył: Tue, 18 May 2004
Skąd: http://fightboxing.pl/





CYTAT(Gr00bY @ Tue, 10 Feb 2009 - 12:26) *
A teraz wytłumacz co to znaczy kompresor dostosowany do działania z sprzęgiełkiem.

Musi mieć odpowiednie kółko
Go to the top of the page
 
+Quote Post
hz10
post Tue, 10 Feb 2009 - 12:07
Post #9


Forum Clubber
Dołączył: Mon, 18 December 2006
Skąd: TST





jeżeli kompresor fabrycznie nie ma sprzęgla to jego dorobienie = rzeźba, już prościej przepustnice
Go to the top of the page
 
+Quote Post
!markos
post Tue, 10 Feb 2009 - 12:09
Post #10


prawie jak integra
Dołączył: Mon, 29 December 2003
Skąd: waw





CYTAT(Gr00bY @ Tue, 10 Feb 2009 - 11:26) *
A teraz wytłumacz co to znaczy kompresor dostosowany do działania z sprzęgiełkiem.
taki, do ktorego da sie je zamontowac. nie do konca jest tak, ze odkrecasz zwykle kolko i w jego miejsce przykrecasz kolko ze sprzeglem.
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Dr Red Devil
post Tue, 10 Feb 2009 - 12:20
Post #11


ProRacingTechnology
Dołączył: Tue, 15 October 2002
Skąd: Marki k/Warszawy





Tylko sprzęgło, albo układ podobny taki jak jest np. w G60 fabrycznie. Zmiana sprężyny na twardszą będzie powodować rozsadzanie układu dolotowego.


--------------------
UNIT Racing
Go to the top of the page
 
+Quote Post
TJung
post Tue, 10 Feb 2009 - 12:58
Post #12


Forum Clubber
Dołączył: Tue, 18 May 2004
Skąd: http://fightboxing.pl/





Dlatego poradziłem, aby maksymalnie rozwiercić otwory upustowe i dać jedną słabszą sprężynę.
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Dr Red Devil
post Tue, 10 Feb 2009 - 13:04
Post #13


ProRacingTechnology
Dołączył: Tue, 15 October 2002
Skąd: Marki k/Warszawy





Ale chyba chodzi o to, by na biegu jałowym zawór zachowywał się cicho, a bez sprzęgła lub obiegu powrotnego jest to niemożliwe do uzyskania obojętnie z jakimi nastawami zaworu upustowego. Tak czy inaczej będzie upuszczał, tylko albo będzie robił to jak lokomotywa, albo będzie cały czas nieszczelny.


--------------------
UNIT Racing
Go to the top of the page
 
+Quote Post
staniekkk
post Tue, 10 Feb 2009 - 15:00
Post #14


Frequent User
Dołączył: Sun, 04 March 2007





Przepustnica przed kompresorem mogłaby rozwiązac sprawę (silniki GM to dla mnie "czarna magia" tak więc proszę nie jechac po mnie jeśli jest to ciężkie do zrealizowania w oplowskim v6).
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Gr00bY
post Tue, 10 Feb 2009 - 15:27
Post #15


Forum Clubber
Dołączył: Sun, 15 June 2003
Skąd: Warszawa





CYTAT(!markos @ Tue, 10 Feb 2009 - 13:09) *
taki, do ktorego da sie je zamontowac. nie do konca jest tak, ze odkrecasz zwykle kolko i w jego miejsce przykrecasz kolko ze sprzeglem.


Rzeźbiłeś tam coś z kompresorem i właśnie chciałem podpytać dlaczego tak nie można zrobić smile.gif


--------------------
WORKSHOP
Go to the top of the page
 
+Quote Post
VTEC
post Tue, 10 Feb 2009 - 16:11
Post #16


Forum Killer
Dołączył: Thu, 10 January 2008
Skąd: Winowrocław





Mógłbyś nakręcić jakiś filmik jak taki dźwięk brzmi ? I jak brzmi po upuszczeniu gazu z wysokich rpm ?
Go to the top of the page
 
+Quote Post
TJung
post Tue, 10 Feb 2009 - 17:56
Post #17


Forum Clubber
Dołączył: Tue, 18 May 2004
Skąd: http://fightboxing.pl/





CYTAT(Dr Red Devil @ Tue, 10 Feb 2009 - 14:04) *
Ale chyba chodzi o to, by na biegu jałowym zawór zachowywał się cicho, a bez sprzęgła lub obiegu powrotnego jest to niemożliwe do uzyskania obojętnie z jakimi nastawami zaworu upustowego. Tak czy inaczej będzie upuszczał, tylko albo będzie robił to jak lokomotywa, albo będzie cały czas nieszczelny.


I właśnie dlatego u mnie wykonałem wyżej opisany zabieg. Większa średnica dziurek w zaworze spowodowała, że zawór upuszczał więcej powietrza przez co nie kumulowało się ono w nim tak mocno i dzięki temu mniej syczał. Słabsza jedna ze sprężyn natomiast sprawiła, że szybciej się otwierał. Przy doładowaniu, jakie ma henry nie ma obawy o nieszczelność.

Tutaj można jeszcze zobaczyć, jak działa układ z przepustnicą PRZED kompresorem:



A ode mnie jeszcze dam to wink.gif

Go to the top of the page
 
+Quote Post
henry
post Tue, 10 Feb 2009 - 22:30
Post #18


Forum Homee
Dołączył: Thu, 01 June 2006





potestowalem deko dzisiaj
i koniecznie musi byc IC
kompresor nagrzewa sie i dolot ze mozna jajecznice smazyc
a druga rzecz to dodajac powoli gazu zawor otwarty jest
nawet mozna gazowac niezbyt gwaltownie li do 5tys i to samo otwarty jest
jakies sugestie?


--------------------
V6 Irmscher & supercharged
Go to the top of the page
 
+Quote Post
GMS.
post Wed, 11 Feb 2009 - 00:05
Post #19


Forum Killer
Dołączył: Mon, 11 August 2008
Skąd: Polska





sugestia taka ze musi byc przepistnica machaniczna jak koledzy wczesniej piszą blow off sterowany pod cisnisnieniowo z kolektora przy kompresorze to kiepski pomysł tu goscio od 2.40 min tłumczy o co co kaman http://www.youtube.com/watch?v=6bswDjsmP_w...feature=related
ic tez by sie przydał
Go to the top of the page
 
+Quote Post
henry
post Wed, 11 Feb 2009 - 09:47
Post #20


Forum Homee
Dołączył: Thu, 01 June 2006





czyli co czynic mam dalej
wyniosek wynika ze zapewne mam za slaba sprezyne
i dodatkowo musze sie pozbyc dolotu odmy ktor wchodzi w dolot przed przepustnica a raczej nei jest to dobry pomysl przy doladowaniu


--------------------
V6 Irmscher & supercharged
Go to the top of the page
 
+Quote Post

3 Stron V   1 2 3 >
Reply to this topicStart new topic
 

RSS Wersja Lo-Fi Aktualny czas: Monday, 04 August 2025 - 00:05