Shoutbox 0 nowych PW 


2 Stron V  < 1 2  
Reply to this topicStart new topic
> Montaż wiekszych tarcz i zacisków do fabrycznych zwrotnic, Rozwiercać czy nie??
suzuki123
post Fri, 03 Apr 2009 - 21:22
Post #21


User
Dołączył: Sat, 30 December 2006
Skąd: wrocław





Zibi dorób adaptery pomiędzy zacisk i zwrotnicę. Podobne jak na twoim skanie z homologacji, na zdjęciu w lewym dolnym rogu. Wielu ludzi w różnych autach tak robi, jeżdzą i hamują, będzie ok. Szkoda też 5mm średnicy tarczy, bo jak rozumiem rozważałeś stoczenie / zmniejszenie jej średnicy.

pozdrawiam
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Wspieraj forum
post Fri, 03 Apr 2009 - 21:22
Post #


Dotacja






Dotacja na forum
Go to the top of the page
 
Quote Post
Arkadiusz
post Sat, 04 Apr 2009 - 20:02
Post #22


Frequent User
Dołączył: Fri, 14 March 2008
Skąd: W-wa





maciekr a próbowałeś zakładać zwrotnice od 2.0TS? Bo średnica piasty powinna być ta sama co w Twoim dieslu. Ja mam tarcze 284mm w tipo 1.9td gdzie fabrycznie były 257 lite i musiałem zmienić zwrotnice ale wtedy wszystko było już p&p.
Go to the top of the page
 
+Quote Post
maciekr
post Sun, 05 Apr 2009 - 19:52
Post #23


Super User
Dołączył: Sat, 14 March 2009





CYTAT(upbeat @ Sat, 04 Apr 2009 - 20:02) *
maciekr a próbowałeś zakładać zwrotnice od 2.0TS? Bo średnica piasty powinna być ta sama co w Twoim dieslu. Ja mam tarcze 284mm w tipo 1.9td gdzie fabrycznie były 257 lite i musiałem zmienić zwrotnice ale wtedy wszystko było już p&p.


Mam sprzeczne informacje. Z jednej strony dowiedziałem się, że trzeba przekładać zwrotnice, a amortyzatory w 2.0TS i 1.9 JTD mają inne mocowanie, więc je również musiałbym wymienić. Z innego źródła z kolei uzyskałem informację, że powinno być p&p. Najlepiej będzie, jak po prostu ogranoleptycznie to sprawdzę, odkręcając mój zacisk i przykręcając z 2.0TS. Zamierzam to zrobić już niedługo, wtedy będzie pełna jasność sytuacji. W innym przypadku pomyślę nad przejściówką wycinaną CNC, jak w homologacji, którą pokazał Zibi.
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Zibi122
post Mon, 06 Apr 2009 - 20:46
Post #24


Forum Homee
Dołączył: Tue, 23 November 2004
Skąd: Kampinos





CYTAT(maciekr @ Sun, 05 Apr 2009 - 19:52) *
Mam sprzeczne informacje. Z jednej strony dowiedziałem się, że trzeba przekładać zwrotnice, a amortyzatory w 2.0TS i 1.9 JTD mają inne mocowanie, więc je również musiałbym wymienić. Z innego źródła z kolei uzyskałem informację, że powinno być p&p. Najlepiej będzie, jak po prostu ogranoleptycznie to sprawdzę, odkręcając mój zacisk i przykręcając z 2.0TS. Zamierzam to zrobić już niedługo, wtedy będzie pełna jasność sytuacji. W innym przypadku pomyślę nad przejściówką wycinaną CNC, jak w homologacji, którą pokazał Zibi.


Przejściówka z homologacji jest do zacisków 6 tłoczkowych. Jak zdejmiesz 257 i dasz zaciski z 284 i jarzma to się okaże pewnie tak jak u mnie, że brakuje do dokrecenia 5 mm .


--------------------
...
Fiat Uno Turbo - 185KM & 232Nm
Fiat Stilo 1,9 JTD - 160KM & 343Nm
Lancia Delta 2.0 16V Turbo - in progres
Lexus IS300 2JZ-GE Turbo Drift - w budowie
Go to the top of the page
 
+Quote Post
maciekr
post Tue, 07 Apr 2009 - 11:07
Post #25


Super User
Dołączył: Sat, 14 March 2009





CYTAT(Zibi122 @ Mon, 06 Apr 2009 - 20:46) *
Przejściówka z homologacji jest do zacisków 6 tłoczkowych. Jak zdejmiesz 257 i dasz zaciski z 284 i jarzma to się okaże pewnie tak jak u mnie, że brakuje do dokrecenia 5 mm .


Wszystko sie wyjaśni jak pozdejmuję graty i przykręcę nowe. Dam znać co i jak.
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Zibi122
post Mon, 13 Jul 2009 - 22:27
Post #26


Forum Homee
Dołączył: Tue, 23 November 2004
Skąd: Kampinos





A co sądzicie o zaspawaniu otworów na śruby w jarzmie i zrobieniu nowych przesunietych odpowiednio??
Materiału powinno zostać tyle co w zwrotnicy a i nie było by problemu z otworem bo można by zrobić już M10 a nie M12


--------------------
...
Fiat Uno Turbo - 185KM & 232Nm
Fiat Stilo 1,9 JTD - 160KM & 343Nm
Lancia Delta 2.0 16V Turbo - in progres
Lexus IS300 2JZ-GE Turbo Drift - w budowie
Go to the top of the page
 
+Quote Post
kania_
post Fri, 31 Jul 2009 - 13:09
Post #27


Frequent User
Dołączył: Wed, 11 August 2004





Jak zaspawasz to, to nieprzewiercisz tego w przesunieciu o 5mm (inne fazy beda o innej twardości)
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Zibi122
post Mon, 14 Sep 2009 - 15:27
Post #28


Forum Homee
Dołączył: Tue, 23 November 2004
Skąd: Kampinos





Jaka musi być minimalna odległość zacisku od felgi aby podczas nawet ostrej jazdy po zakretach jedno o drugie nie zaczepiło?




--------------------
...
Fiat Uno Turbo - 185KM & 232Nm
Fiat Stilo 1,9 JTD - 160KM & 343Nm
Lancia Delta 2.0 16V Turbo - in progres
Lexus IS300 2JZ-GE Turbo Drift - w budowie
Go to the top of the page
 
+Quote Post
kania_
post Wed, 16 Sep 2009 - 01:12
Post #29


Frequent User
Dołączył: Wed, 11 August 2004





to zalezy jaka felga chodzi o jej podatność ale mysle ze 10-20mm minimum w płaszczyźnie bocznej bo promieniowa sztywność jest bardzo duza.
Go to the top of the page
 
+Quote Post
ZoLt4R
post Wed, 16 Sep 2009 - 20:13
Post #30


Forum Killer
Dołączył: Wed, 18 January 2006
Skąd: Toruń





ja mam 3mm i jest ok. jednak kiedy lozysko dostanie luzu a wiec i koło wzgledem zacisku/zwrotnicy lepiej zwiekszyc troche ta odleglosc


--------------------
ITAL Performance

www.ital-performance.pl
Go to the top of the page
 
+Quote Post
ANTEQ
post Thu, 17 Sep 2009 - 12:57
Post #31


Frequent User
Dołączył: Wed, 26 March 2008





CYTAT(ZoLt4R @ Wed, 16 Sep 2009 - 20:13) *
ja mam 3mm i jest ok. jednak kiedy lozysko dostanie luzu a wiec i koło wzgledem zacisku/zwrotnicy lepiej zwiekszyc troche ta odleglosc

Kiedy łożysko dostanie luzu to trzeba je wymienić...
Go to the top of the page
 
+Quote Post
ZoLt4R
post Thu, 17 Sep 2009 - 19:41
Post #32


Forum Killer
Dołączył: Wed, 18 January 2006
Skąd: Toruń





to prawda smile.gif


--------------------
ITAL Performance

www.ital-performance.pl
Go to the top of the page
 
+Quote Post
dejv667
post Mon, 21 Sep 2009 - 17:33
Post #33


Forum Homee
Dołączył: Thu, 12 May 2005
Skąd: Brachttal / Niemcy





CYTAT(ZoLt4R @ Wed, 16 Sep 2009 - 20:13) *
ja mam 3mm i jest ok. jednak kiedy lozysko dostanie luzu a wiec i koło wzgledem zacisku/zwrotnicy lepiej zwiekszyc troche ta odleglosc

U mnie jest podobnie. Fabryczny zacisk i felga są dosłownie 2-3mm od siebie i nic nie obciera. Minus jest taki, ze muszę bić odważniki do wyważania zamiast je naklejać.
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Macius
post Mon, 21 Sep 2009 - 21:33
Post #34


Super User
Dołączył: Sun, 29 December 2002
Skąd: Trójmiasto





Zibi122, odezwij sie do uzytkownika o loginie tabakm, robi takie adaptery i juz kilka osob z forum korzystalo z jego uslug, zero fuszerki (wnioskuje ze zdjec), wiecej w temacie
http://www.racingforum.pl/index.php?showto...5813&st=100


--------------------
Pozdrawiam,
Maciek
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Zibi122
post Mon, 21 Sep 2009 - 22:01
Post #35


Forum Homee
Dołączył: Tue, 23 November 2004
Skąd: Kampinos





CYTAT(Macius @ Mon, 21 Sep 2009 - 21:33) *
Zibi122, odezwij sie do uzytkownika o loginie tabakm, robi takie adaptery i juz kilka osob z forum korzystalo z jego uslug, zero fuszerki (wnioskuje ze zdjec), wiecej w temacie
http://www.racingforum.pl/index.php?showto...5813&st=100


Wiem widziałem i gadałem. Jednak nie bede wkłądał 4 tłoczków a tak jak już jeden kolega zrobił 284 mm na zacisku w sytemie lucasa. Da rade po pewnej kombinacji wsadzić to do uno wiec pójde przetartym szlakiem.


--------------------
...
Fiat Uno Turbo - 185KM & 232Nm
Fiat Stilo 1,9 JTD - 160KM & 343Nm
Lancia Delta 2.0 16V Turbo - in progres
Lexus IS300 2JZ-GE Turbo Drift - w budowie
Go to the top of the page
 
+Quote Post
dejv667
post Mon, 21 Sep 2009 - 23:06
Post #36


Forum Homee
Dołączył: Thu, 12 May 2005
Skąd: Brachttal / Niemcy





Zibi, na Twoim miejscu bym to jeszcze przemyslal. 284mm to fabryczny hamulec z tipo/fc i pochodnych. Mam to u siebie w Delcie i szalu nie robi. Tak, wiem, Uno jest o dobre 400kg lzejsze... W poprzedniej Delcie mialem 257mm. Byla lzejsza od obecnej o okolo 10%. Nie powiem zeby tarcze 284mm jakos diametralnie poprawily sytuacje. Ty chcesz przejsc z 240 na 284, wiec roznica bedzie bardziej odczuwalna, ale moze sie okazac, ze szalu nie bedzie.

Moze sie tez okazac, ze i tak bedziesz musial zmienic kola. Fabryczna felga 15" wchodzi "na styk". Przymierz czy Twoje felgi na to wejda. Gdyby sie okazalo, ze musisz zmienic felge to moze sie okazac, ze najtanszym rozwiazaniem bedzie 16" z opona np 205/45r16. Wydaje mi sie, ze powinna wejsc w seryjne blotniki (bodajze Novitec na takich smigal). Idac tym tropem zmieniajac kolo na wieksze moze jednak wartn byloby szarpnac sie na 4 tloczki z fc? W Uno taki hamulec by doslownie powodowal wypadanie galek ocznych.
Wiem, ze to pewne utrudnienie w zimie, ale przekladka zestawu na sezon to 3-4 godzinki. Moim zdaniem rzezbienie aby wlozyc 284 mm to strata czasu.

Kolejna sprawa, jak masz rozwiazany tyl? Tarcze z UT czy beben? Czy balans hamulcow nie pogorszy sie drastycznie po montazu wiekszych tarczy tylko w przodzie? Uno ma strasznie lekki tyl, wiec moze sie skonczyc ciaglym blokowaniem tylu (nie wiem czy masz fabryczny korektor czy redukcje sr. przewodow). Moze warto by pomyslec o czyms wiekszym rowniez z tylu?
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Zibi122
post Tue, 22 Sep 2009 - 21:24
Post #37


Forum Homee
Dołączył: Tue, 23 November 2004
Skąd: Kampinos





CYTAT(dejv667 @ Mon, 21 Sep 2009 - 23:06) *
Zibi, na Twoim miejscu bym to jeszcze przemyslal. 284mm to fabryczny hamulec z tipo/fc i pochodnych. Mam to u siebie w Delcie i szalu nie robi. Tak, wiem, Uno jest o dobre 400kg lzejsze... W poprzedniej Delcie mialem 257mm. Byla lzejsza od obecnej o okolo 10%. Nie powiem zeby tarcze 284mm jakos diametralnie poprawily sytuacje. Ty chcesz przejsc z 240 na 284, wiec roznica bedzie bardziej odczuwalna, ale moze sie okazac, ze szalu nie bedzie.

Moze sie tez okazac, ze i tak bedziesz musial zmienic kola. Fabryczna felga 15" wchodzi "na styk". Przymierz czy Twoje felgi na to wejda. Gdyby sie okazalo, ze musisz zmienic felge to moze sie okazac, ze najtanszym rozwiazaniem bedzie 16" z opona np 205/45r16. Wydaje mi sie, ze powinna wejsc w seryjne blotniki (bodajze Novitec na takich smigal). Idac tym tropem zmieniajac kolo na wieksze moze jednak wartn byloby szarpnac sie na 4 tloczki z fc? W Uno taki hamulec by doslownie powodowal wypadanie galek ocznych.
Wiem, ze to pewne utrudnienie w zimie, ale przekladka zestawu na sezon to 3-4 godzinki. Moim zdaniem rzezbienie aby wlozyc 284 mm to strata czasu.

Kolejna sprawa, jak masz rozwiazany tyl? Tarcze z UT czy beben? Czy balans hamulcow nie pogorszy sie drastycznie po montazu wiekszych tarczy tylko w przodzie? Uno ma strasznie lekki tyl, wiec moze sie skonczyc ciaglym blokowaniem tylu (nie wiem czy masz fabryczny korektor czy redukcje sr. przewodow). Moze warto by pomyslec o czyms wiekszym rowniez z tylu?


Aktualnie z przodu mam 257 z palio a z tyłu 227 z UT. Balans jest dobry. Można go jeszcze poprawić lub pogorszyć regulujac regulator siły hamowania.
Wsadzenie 284 bedzie chyba ostatnim lub przedostatnim krokiem w ulepszaniu hamulcy. Nie śmigam po torze i jednak 4 tłoczki to bedzie troszke przerost formy nad treścią. 284 mm myśle ze spokojnie da rade tym bardziej ze daje rade w Fiacie Coupe czy tipo 2.0. Moge jeszcze na tył dać 240 lub 251 mm przy nie wielkich przeróbkach. Już mierzyłem ze w moją 15" wejdą 284.


--------------------
...
Fiat Uno Turbo - 185KM & 232Nm
Fiat Stilo 1,9 JTD - 160KM & 343Nm
Lancia Delta 2.0 16V Turbo - in progres
Lexus IS300 2JZ-GE Turbo Drift - w budowie
Go to the top of the page
 
+Quote Post
ZoLt4R
post Tue, 22 Sep 2009 - 21:31
Post #38


Forum Killer
Dołączył: Wed, 18 January 2006
Skąd: Toruń





ja w moim punto hgt mialem w serii 257 wentyl, zmienilem na 284 z tipo i roznica jest mocno odczuwalna na klocku ferodo ds


--------------------
ITAL Performance

www.ital-performance.pl
Go to the top of the page
 
+Quote Post

2 Stron V  < 1 2
Reply to this topicStart new topic
 

RSS Wersja Lo-Fi Aktualny czas: Sunday, 20 July 2025 - 14:04