![]() |
![]() ![]() |
![]() |
![]()
Post
#41
|
|
Rookie Dołączył: Sun, 19 October 2008 Skąd: Krasnystaw/Lublin ![]() |
Moim zdaniem do mocy w okolicach 200-250KM nie ma sensu komplikować sobie życia skrzynią z AGU.. Polecałbym skrzynię z G60 lub Mk3 GTI obie skrzynie mają większe sprzęgło niż GTI Mk2 i dłuższe biegi co jest bardzo wskazane, bo oryginalna GTI Mk2 jest trochę za krótka do 1.8T
|
|
|
Wspieraj forum |
![]()
Post
#
|
![]() Dotacja ![]() |
|
|
|
![]()
Post
#42
|
|
![]() Forum Clubber Dołączył: Mon, 08 December 2008 ![]() |
mowiac MK3 GTI masz na mysli chyba ABF bo z 2e to nie ma sensu wkladnie skrzyni
-------------------- 2011 - 20vt 635km/725nm by DIGITUN
2014 - 2,0 TFSI na seryjnym K04 402km/505nm by DIGITUN 2014 - 20vt 826km/868nm by DIGITUN 2015 - 2,7 bit 499,5km/568nm (seryjne k04) by DIGITUN |
|
|
![]()
Post
#43
|
|
Rookie Dołączył: Sun, 19 October 2008 Skąd: Krasnystaw/Lublin ![]() |
z ABF byłaby oczywiście najlepsza ale z 2.0 8V też ma fajne długie biegi i pod 1.8T mogła by dobrze pod pasować..
|
|
|
![]()
Post
#44
|
|
![]() Forum Clubber Dołączył: Mon, 08 December 2008 ![]() |
No ale chyba nie zapomniales ze w 2,0 8v jest skrzynia na male sprzeglo i ze jest jeszcze na linke ! Dlatego jakos nie wydaje mi sie zeby ona dala rade przy 250km bo sprzeglo est chyba jak dobrze pamietam 220mm
-------------------- 2011 - 20vt 635km/725nm by DIGITUN
2014 - 2,0 TFSI na seryjnym K04 402km/505nm by DIGITUN 2014 - 20vt 826km/868nm by DIGITUN 2015 - 2,7 bit 499,5km/568nm (seryjne k04) by DIGITUN |
|
|
![]()
Post
#45
|
|
![]() Forum Clubber Dołączył: Wed, 24 November 2004 Skąd: Warszawa - Wawer ![]() |
To przy 400KM trzeba by sprzęgło ze 390mm?
![]() Nie panikuj, skrzynia wytrzyma. Jeśli sprzęgło puści ( co stanie się na pewno ) to spiek od radzika czy coś w tym guście i jazda dalej. -------------------- | Pinin Racing | Warsaw Speed Team | Prorace | TheTechGuy |
'96 CaliforniaCento www.facebook.com/dragracingsafety |
|
|
![]()
Post
#46
|
|
Rookie Dołączył: Sun, 19 October 2008 Skąd: Krasnystaw/Lublin ![]() |
No ale chyba nie zapomniales ze w 2,0 8v jest skrzynia na male sprzeglo i ze jest jeszcze na linke ! Dlatego jakos nie wydaje mi sie zeby ona dala rade przy 250km bo sprzeglo est chyba jak dobrze pamietam 220mm Nie ma co siać paniki.. sprzęgło z 8V jest identyczne jak w G60 gdzie z 200KM (gdy jest dłubnięty) radzi sobie bez problemu.. w ABFie jest tylko 8mm większa tarcza więc nie ma tu jakiegoś szoku i znacznie lepszej skuteczności. A w razie problemów z przeniesieniem napędu to te 8mm myślę że i tak nie pomoże i wtedy warto się wspomóc spiekiem. A skrzynia z 8V ma dłuższe pierwsze biegi przez co moim zdaniem jest bardziej wskazane... |
|
|
![]()
Post
#47
|
|
![]() Forum Clubber Dołączył: Mon, 08 December 2008 ![]() |
Nie ma co siać paniki.. sprzęgło z 8V jest identyczne jak w G60 gdzie z 200KM (gdy jest dłubnięty) radzi sobie bez problemu.. w ABFie jest tylko 8mm większa tarcza więc nie ma tu jakiegoś szoku i znacznie lepszej skuteczności. A w razie problemów z przeniesieniem napędu to te 8mm myślę że i tak nie pomoże i wtedy warto się wspomóc spiekiem. A skrzynia z 8V ma dłuższe pierwsze biegi przez co moim zdaniem jest bardziej wskazane... nie bede sie klucil ,ale sprzeglo z g60 ma 228mm ,a z 8v 220mm ,dlatego nie sa takie same ...ale rob jak uwazasz , nie wiem czy przy mocy 200koni jest sens wsadzania spieka , moim zdaniem przerost tresci nad forma, ale kazdy robi jak lubi ... ja mam skrzynie g 60 i jest git ,a nawet jak dokoncze auto i bedzie mialo 300+ to bede sie bronil przed spiekiem , zobaczymy co z tego wyjdzie !pozdro -------------------- 2011 - 20vt 635km/725nm by DIGITUN
2014 - 2,0 TFSI na seryjnym K04 402km/505nm by DIGITUN 2014 - 20vt 826km/868nm by DIGITUN 2015 - 2,7 bit 499,5km/568nm (seryjne k04) by DIGITUN |
|
|
![]()
Post
#48
|
|
Rookie Dołączył: Sun, 19 October 2008 Skąd: Krasnystaw/Lublin ![]() |
nie bede sie klucil ,ale sprzeglo z g60 ma 228mm ,a z 8v 220mm ,dlatego nie sa takie same ...ale rob jak uwazasz , nie wiem czy przy mocy 200koni jest sens wsadzania spieka , moim zdaniem przerost tresci nad forma, ale kazdy robi jak lubi ... ja mam skrzynie g 60 i jest git ,a nawet jak dokoncze auto i bedzie mialo 300+ to bede sie bronil przed spiekiem , zobaczymy co z tego wyjdzie !pozdro No ja też nie mam najmniejszego zamiaru się kłócić.. Bo generalnie mamy podobne zdanie.. przynajmniej w kwestii zakładania spieka, bo ja też chciałbym tego uniknąć (auto ma służyć właścicielowi do jazdy na co dzień) A nie ma co się sprzeczać o 8mm w tą czy tamtą stronę... Pozdrawiam! |
|
|
![]()
Post
#49
|
|
User Dołączył: Thu, 07 May 2009 ![]() |
ColgateVW koleżko, a Ty jaką masz w końcu skrzynię?? Od GTI mk2 czy mk3??
|
|
|
![]()
Post
#50
|
|
Super User Dołączył: Mon, 26 May 2003 Skąd: Wrocław ![]() |
jezdzilem na 200 koniach i k03 z ori sprzeglem , i szybko powstajacy boost na 1.2 powodowal zrywanie.
z 1 biegu jakos to szlo wszystko, ale jak zaczalem startowac z 2 to tarcza sie zweglila na amen bo obrotomierz zasuwal do odcinki jak na luzie. na 5 biegu to juz wogole byl poslizg. teraz mam spieka 4 lopatki (radzikowski) +wzmocniony docisk + g60 zamach i jest bardzo dobrze. nie jezdze co prawda tym na codzien, ale kwestia wyczucia w puszczaniu i praktycznie startuje sie idealnie. -------------------- ET 11.40 Polo 1.8t
2010 1st fwd turbo drag Drag Racing Team Wroclaw |
|
|
![]()
Post
#51
|
|
Rookie Dołączył: Sun, 19 October 2008 Skąd: Krasnystaw/Lublin ![]() |
ColgateVW koleżko, a Ty jaką masz w końcu skrzynię?? Od GTI mk2 czy mk3?? Teraz w aucie jest Mk2 GTI ale ma takie przełożenia że można ruszać z dwójki i wkładać co drugi bieg.. Wkrótce ma być zakładana skrzynia GTI z Mk3 lub G60 + strojenie na okolice 200KM A co do spieków.. to cztero ramienny przy codziennej jeździe (i płynnym ruszaniu) długo by nie pożył jak już to sześcioramienny.. ale generalnie to ostateczność... szkoda psuć komfort przy spokojnej jeździe. Auto nie jest robione do wyścigów tylko do normalnej jazdy na co dzień. |
|
|
![]()
Post
#52
|
|
User Dołączył: Thu, 07 May 2009 ![]() |
Teraz w aucie jest Mk2 GTI ale ma takie przełożenia że można ruszać z dwójki i wkładać co drugi bieg.. Wkrótce ma być zakładana skrzynia GTI z Mk3 lub G60 + strojenie na okolice 200KM A co do spieków.. to cztero ramienny przy codziennej jeździe (i płynnym ruszaniu) długo by nie pożył jak już to sześcioramienny.. ale generalnie to ostateczność... szkoda psuć komfort przy spokojnej jeździe. Auto nie jest robione do wyścigów tylko do normalnej jazdy na co dzień. A czy do tego AGU pasuje sprzęgło od 1,8 (RP z 92r) czy muszę poszukać sprzęgła do g60?? Pozdrawiam... |
|
|
![]()
Post
#53
|
|
![]() Forum Clubber Dołączył: Wed, 24 November 2004 Skąd: Warszawa - Wawer ![]() |
No bez przesady po raz 2...
Przez 4 miesiące jeździłem autem uturbionym, które miało sporo więcej KM/L, 4 łapkowy spiek od radzika i nie miałem żadnego problemu. Pierwsze 2 dni uczyłem się sprzęgła, ono się ułożyło i latało pieknie. Żadnych problemów z ruszaniem nie było, szarpanie to był mit przy poprawnej eksploatacji. Do czasu... zniszczenia silnika, ale teraz po odbudowie jednostki dalej lata. A i co do przerostu formy nad treścią ze spiekiem do 200KM, to spiek się wkłada jak seria nie daje rady. O żadnej formie i treści nie może być mowy. No chyba, że ktoś zakłada spieka dla szpanu, ale tego akurat ja nie rozumiem. pinin -------------------- | Pinin Racing | Warsaw Speed Team | Prorace | TheTechGuy |
'96 CaliforniaCento www.facebook.com/dragracingsafety |
|
|
![]()
Post
#54
|
|
![]() Frequent User Dołączył: Tue, 28 August 2007 Skąd: SNC/Wro ![]() |
A czy do tego AGU pasuje sprzęgło od 1,8 (RP z 92r) czy muszę poszukać sprzęgła do g60?? Pozdrawiam... sprzeglo w RP jest "odwrócone", i raczej nie ma sensu, skrzynia z 2E pasuje do zamachu 228mm i ma sie dobrze, tani zestaw i przy dobrym sprzegle np.sachs do vr6 mysle ze da rade, sam mam taki zestaw ożeniony ze sobą(autko sie sklada więc nie wypowiem się na temat eksploatacji). -------------------- ...przede mną i za mną ognia kurz...
|
|
|
gość_LeszekMK2_* |
![]()
Post
#55
|
![]() |
odnosnie twojego projektu chcialbym sie ciebie zapytac bo mam VW Golfa II 1.8 8V RP a chce wlasnei włożyc silnik 1.8 T od Audi lub VW czy
1. jakie łapy podpasują oryginalne żeby nie rzeźbić 2. skąd półosie trzeba wsiąść aby pasowały do skrzyni od tego silnika i u mnie w aucie w aucie do piast 3. od czego pedał gazu i sprzęgła oraz siłownik pedału sprzęgła i tłumik drgań |
|
|
![]()
Post
#56
|
|
Rookie Dołączył: Sun, 19 October 2008 Skąd: Krasnystaw/Lublin ![]() |
odnosnie twojego projektu chcialbym sie ciebie zapytac bo mam VW Golfa II 1.8 8V RP a chce wlasnei włożyc silnik 1.8 T od Audi lub VW czy 1. jakie łapy podpasują oryginalne żeby nie rzeźbić 2. skąd półosie trzeba wsiąść aby pasowały do skrzyni od tego silnika i u mnie w aucie w aucie do piast 3. od czego pedał gazu i sprzęgła oraz siłownik pedału sprzęgła i tłumik drgań 1. Dwie łapy (tylne) pasują ze zwykłego 8V, przednią trzeba tylko trzeba delikatnie przerobić ale nic trudnego. 2. W tym golfie silnik 20V spięty jest z oryginalną skrzynią z Mk2 GTI stąd nie bylo problemu z półosiami (bo zostały stare) założone są tylko zewnętrzne przeguby z VR6. (Wkrótce założona będzie dłuższa skrzynia z Seata, ale też pasuje wszystko plug and play ![]() 3. Jeżeli kupisz taki silnik jak ten (czyli AGU) to pominiesz problem z pedałem gazu i elektroniczną przepustnicą. Będziesz potrzebował immo z kluczykiem albo emulator immo. A tak poza tym to z dobrym schematem wiązki większych problemów z podłączeniem tego silnika nie ma. |
|
|
![]()
Post
#57
|
|
User Dołączył: Fri, 12 November 2004 Skąd: Opole ![]() |
Tytułem sprostowania panowie Pinin i ColgateVW... można wsadzić seryjne półosie z przegubami setkami do skrzynii z poprzecznego 1.8T bez żadnych przeróbek zarówno w mk1, 2 jak i 3. Kombinujcie
![]() -------------------- FUN:
Golf 1 400+ S4B5 450+ AudiCoupeQuattroV8T 600+ |
|
|
![]()
Post
#58
|
|
![]() Forum Clubber Dołączył: Wed, 24 November 2004 Skąd: Warszawa - Wawer ![]() |
Po kiego mam kombinować?
Wszystko sie da. Nawet wsadzić wzdłużny silnik poprzecznie. W przypadku 20VT wydaje to sie proste, ale pracy jest co nie miara. Jeśli zacznę budować taki projekt, to uwierz mi - nie będę się bawił w skrzynie z mk4. Jest to dla mnie przerost formy nad treścią i niepotrzebne komplikowanie sobie życia. Dla potomnych możesz napisać, ale ja na pewno w takie gierki bawić się nie będę. -------------------- | Pinin Racing | Warsaw Speed Team | Prorace | TheTechGuy |
'96 CaliforniaCento www.facebook.com/dragracingsafety |
|
|
![]()
Post
#59
|
|
Rookie Dołączył: Sun, 19 October 2008 Skąd: Krasnystaw/Lublin ![]() |
Tytułem sprostowania panowie Pinin i ColgateVW... można wsadzić seryjne półosie z przegubami setkami do skrzynii z poprzecznego 1.8T bez żadnych przeróbek zarówno w mk1, 2 jak i 3. Kombinujcie ![]() A kto tu kombinuje?? To Ty kolego coś zbytnio upraszczasz.. W VW generalnie większość pasuje plug and play ale bez przesady... Próbowałeś w ogóle kiedyś założyć półoś z mk3 do mk2?? Chyba nie, bo wiedział byś że są różnej długości! |
|
|
gość_LeszekMK2_* |
![]()
Post
#60
|
![]() |
mam tez pytanko mam silnik 1.8 T 20V i skrzynie od golfa GTI IV ale mam też swoja stara skrzynie od golfa 1.8 8V RP w golfie 2 czy jelsi zostawie stara skrzynie to wytrzyma mi sprzeglo , połoski skrzynia tak do 230KM i 350 Nm ??
|
|
|
![]() ![]() |
![]() |
Wersja Lo-Fi | Aktualny czas: Thursday, 01 May 2025 - 22:13 |