Shoutbox 0 nowych PW 


8 Stron V  « < 3 4 5 6 7 > »   
Closed TopicStart new topic
> [foto] Evo z silnikiem BMW
Albert
post Fri, 16 Jan 2009 - 09:55
Post #81


Administrator
Dołączył: Thu, 10 October 2002
Skąd: Warszawa





CYTAT(Feluke @ Thu, 15 Jan 2009 - 19:17) *
Bullitt, badz precyzyjny a nie ogolnikowy. Powiedz poprostu ze Evo prowadzi sie lepiej od audi quattro i ze FWD w wykonaniu audi gdzie silnik jest wzdluznie przed przednia osia to pomylka.


audi zastosowało i stosuje patent który pozwala na budowę bardziej kompaktowej skrzyni biegów



wałki przedniej osi są umieszczone w skrzyni biegów, konstrukcja stosowana przez lata, gdzie mamy następującą kolejność. Silnik, koło zamachowe, sprzęgło, docisk, skrzynia, wyjście ze skrzyni na przednie ośki.

Od modelu A5/S5 i A4 B8 audi stosuje całkowicie przekonstruowaną skrzynię zachowującą zalety skrzyni kompaktowej jednocześnie nowa budowa skrzyni biegów umożliwiła przesunięcie silnika o 15 cm do tyłu.



Tutaj mamy kolejność. Silnik, wyjście ze skrzyni na wałki przedniej osi, koło zamachowe, sprzęgło, docisk i dalsza część skrzyni.

Dodatkowo od tych wersji aut audi przeprojektowało maglownicę i drążki kierownicze opuszczając całość tych elementów o 30 cm do dołu. Teraz drążki łączą się z mcpersonem możliwie najniżej. Dało to poprawę w postaci niższego punktu ciężkości.


--------------------
Administrator forum - kontakt forum@racingforum.pl

TP: 1:42.147 | 450 km | 1335kg | slick Hankook 260

VERKLINE
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Wspieraj forum
post Fri, 16 Jan 2009 - 09:55
Post #


Dotacja






Dotacja na forum
Go to the top of the page
 
Quote Post
Bullitt
post Fri, 16 Jan 2009 - 10:29
Post #82


I live here !
Dołączył: Mon, 14 October 2002
Skąd: z dupy...





CYTAT(MajkelK @ Thu, 15 Jan 2009 - 17:50) *
w takim razie Ty też pójdź po rozum do głowy i przestań udzielać sie w temacie laugh.gif

Sorry za laickie pytanie, ale czy istnieje auto fwd z silnikiem wzdłuż ? tongue.gif



LOL. laugh.gif


--------------------
530---------------220koni
LC----------------230 koni
Evolution V------496 koni
V12--------------408 koni
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Bullitt
post Fri, 16 Jan 2009 - 10:39
Post #83


I live here !
Dołączył: Mon, 14 October 2002
Skąd: z dupy...





CYTAT(Feluke @ Thu, 15 Jan 2009 - 19:17) *
Bullitt, badz precyzyjny a nie ogolnikowy. Powiedz poprostu ze Evo prowadzi sie lepiej od audi quattro i ze FWD w wykonaniu audi gdzie silnik jest wzdluznie przed przednia osia to pomylka.



To jest centralnie pomyłka. Oczywiście. Ale oczywistym jest fakt, że silnik w poprzek jest "krótszy" niż silnik taki sam silnik wzdłuż a więc co do zasady rozłożenie mas jest w tym wariancie lepsze.

Oczywiście zgadzam się też z tezą, że poprzeczne ustawienie rodzi problemy techniczne związane z wytrzymałością przeniesienia mocy i momentu na koła. Poza tym w wielu przypadkach Np. w Evo jak sądzę, wiąże się również z większymi stratami na napędzie niż analogiczne rozwiązanie AWD w silniku wzdłuż.

CYTAT(cowboy @ Thu, 15 Jan 2009 - 21:04) *
dlatego ja sie skłaniam ku mojemu podejrzeniu że jest to w celu chłodzenia silnika... bo żeby sie dolot nie nagrzewał to wystarczy zrobić jak w poprzecznych 1.8T Vaga - czyli wydech z tyłu, ssacy z przodu smile.gif

podejrzenie to biorę z silników VR6 VAG, gdzie podobno cylindry te od strony wydechu (VR ma wydech od strony grodzi) są bardziej narażone na przegrzewanie i podobno się czasem przegrzewają..

druga hipoteza że w EVO po to żeby weszło BIG turbo była żartobliwa, ale tez coś w tym jest , przynajmniej jak sie patrzy na projekty AMS smile.gif, no i silnik mozna troszke cofnąć do tyłu...



Znowu prosty przykład z mojego poletka.

Czemu w EVO 1-3 był silnik z turbo z tyłu a dolotem z przodu a później od 4 w górę na odwrót , turbo przy zderzaku a dolot przy ścianie grodziowej?

Odpowiedź jest BANALNA i wiąże sie z wejściem Lancera Evo z "dużą kasą" do WRC i w ogóle imprez wyścigowych. A jak wiadomo jak wchodzą w grę duże pieniądze- to wszystko musi być dopięte na ostatni guzik. Dlatego japońce odwróciły silnik, bo..... doszli do wniosku, że w takiej konfiguracji lepiej się prowadzi. Znam dalszą część tej historii ale poczekam aż reszta mądral się wypowie w tym temacie. Szczególnie liczę na tych co tylko krytykują albo przerzucają piłeczkę. Do dzieła chłopcy. Czemu z technicznego punktu widzenia Japończycy stwierdzili że obrócenie silnika da wymierny efekt w prowadzeniu auta?

I część błędnych odpowiedzi które mogą pojawić sie w temacie:

CYTAT(Feluke @ Thu, 15 Jan 2009 - 21:14) *
Wydech jest od strony chlodnicy dlatego zeby nie bylo duzych roznic temperatur bloku miedzy strona dolotowa a wydechowa co moglo by doprowadzic do pekania bloku.
Jest jeszcze jedna zaleta wydechu od przodu, nie przekazuje ciepla na sciane grodziowa a co za tym idzie do kabiny.



Nie.

CYTAT(Albert @ Fri, 16 Jan 2009 - 09:39) *
lepsze chłodzenie jednoski



Nie.


--------------------
530---------------220koni
LC----------------230 koni
Evolution V------496 koni
V12--------------408 koni
Go to the top of the page
 
+Quote Post
abdul
post Fri, 16 Jan 2009 - 10:50
Post #84


Nauczyciel Stiga
Dołączył: Tue, 07 January 2003
Skąd: sky is the limit





No i dlatego mistsu nie jezdzi juz w WRC i w X odwrócili silnik,tak że turbo jest przy scianie grodziowej tongue.gif


--------------------
EVO R.I.P.

M3 "Black is back" :)
Go to the top of the page
 
+Quote Post
ade
post Fri, 16 Jan 2009 - 11:13
Post #85


Forum Homee
Dołączył: Wed, 12 November 2003
Skąd: Krakow





a dlaczego ktokolwiek porusza tutaj temat fwd??

Tak wogole to 4x4 i wrc tez nalezaloby pominac bo mowimy o aucie RWD...

i nie jestem sobie w stanie wyobrazic w jakis sposob auto rwd mialoby byc lepsze z silnikiem poprzecznym, a tak naprawde to do tego mozna odniesc twoja pierwsza wypowiedz Bullit...

jest wklejone evo rwd, po czym stwierdzasz, ze sa mozliwosci przerobki na rwd z zostawieniem silnika w poprzek, i, ze silnik w poprzek jest lepszy od tego wzdluz... potem tlumaczenie sie przykladami 4x4 i fwd jest chyba troche bez sensu??


--------------------
http://www.racingforum.pl/zmiana-w-regulaminie-dotyczAeca-sygnaturek-na-forum-t101875.html
Go to the top of the page
 
+Quote Post
cowboy
post Fri, 16 Jan 2009 - 11:21
Post #86


Administrator
Dołączył: Mon, 21 August 2006
Skąd: Wawa





CYTAT(Bullitt @ Fri, 16 Jan 2009 - 10:39) *
Odpowiedź jest BANALNA i wiąże sie z wejściem Lancera Evo z "dużą kasą" do WRC i w ogóle imprez wyścigowych. A jak wiadomo jak wchodzą w grę duże pieniądze- to wszystko musi być dopięte na ostatni guzik. Dlatego japońce odwróciły silnik, bo..... doszli do wniosku, że w takiej konfiguracji lepiej się prowadzi.


no to znowu skłaniam sie ku opcji że w konfiguracji turbo z przodu, dolot z tyłu można przesunąć silnik do tyłu bardziej dzieki temu, a przy okazji zastosować większe turbo - jest dużo miejsca na kolektor jaki sie chce i lepsze chłodzenie turbiny która nie kisi się pomiędzy silnikiem a grodzią

no jeżeli w EVO głównym powodem jest prowadzenie auta to IMO musi być to związane z umiejscowniem silnika ?

jednak w autach cywilnych, czy N/A hondach to chyba jednak chłodzenie musi mieć jakieś znaczenie ?


--------------------
Go to the top of the page
 
+Quote Post
abdul
post Fri, 16 Jan 2009 - 11:27
Post #87


Nauczyciel Stiga
Dołączył: Tue, 07 January 2003
Skąd: sky is the limit





Mowimy to o samochodach a nie o Hondach tongue.gif


--------------------
EVO R.I.P.

M3 "Black is back" :)
Go to the top of the page
 
+Quote Post
unreall
post Fri, 16 Jan 2009 - 12:38
Post #88


Frequent User
Dołączył: Tue, 30 March 2004
Skąd: Warszawa





Obstawiam że kolektor dolotowy wraz z przepustnicą wtryskami etc. jest cięższy niż kolektor z turbiną więc lepiej żeby był bliżej środka auta. (ale to tylko "szczał"
Go to the top of the page
 
+Quote Post
spoon
post Fri, 16 Jan 2009 - 12:59
Post #89


Forum Homee
Dołączył: Fri, 02 May 2003
Skąd: Warszawa





CYTAT(abdul @ Fri, 16 Jan 2009 - 11:27) *
Mowimy to o samochodach a nie o Hondach tongue.gif


Hondy to przynajmniej jezdza. W przeciwienstwie do Evo. tongue.gif

CYTAT(unreall @ Fri, 16 Jan 2009 - 12:38) *
Obstawiam że kolektor dolotowy wraz z przepustnicą wtryskami etc. jest cięższy niż kolektor z turbiną


Raczej nie.
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Bullitt
post Fri, 16 Jan 2009 - 13:13
Post #90


I live here !
Dołączył: Mon, 14 October 2002
Skąd: z dupy...





Raczej na pewno nie.



--------------------
530---------------220koni
LC----------------230 koni
Evolution V------496 koni
V12--------------408 koni
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Albert
post Fri, 16 Jan 2009 - 13:24
Post #91


Administrator
Dołączył: Thu, 10 October 2002
Skąd: Warszawa





CYTAT(Bullitt @ Fri, 16 Jan 2009 - 10:39) *
Czemu z technicznego punktu widzenia Japończycy stwierdzili że obrócenie silnika da wymierny efekt w prowadzeniu auta?


po całonocnej libacji jedyne co mi przychodzi do głowy to kierunek obrotów silnika oraz to iż kolektor dolotowy zajmuje mniej miejsca i można silnik dalej cofnąć do tyłu

ale nie zgodzę się z tobą iż wariant chłodzenia motoru należy całkowicie odrzucić.


--------------------
Administrator forum - kontakt forum@racingforum.pl

TP: 1:42.147 | 450 km | 1335kg | slick Hankook 260

VERKLINE
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Bullitt
post Fri, 16 Jan 2009 - 13:46
Post #92


I live here !
Dołączył: Mon, 14 October 2002
Skąd: z dupy...





Bank rozbity. Kierunek obrotów silnika. Thats the answer.


--------------------
530---------------220koni
LC----------------230 koni
Evolution V------496 koni
V12--------------408 koni
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Feluke
post Fri, 16 Jan 2009 - 13:48
Post #93


Moderator
Dołączył: Sat, 03 January 2004
Skąd: Warszawa





Bullitt i z tym EVO 1-3 wychodzi twoje bajkopisarstwo i totalny brak wiedzy. Silnik faktycznie byl po przeciwnej stronie ale nadal mial turbo po stronie chlodnicy. Po obroceniu silnika zmienili glowice i dalej ma wydech po stronie chlodnicy. Gdzie tutaj w twoim przykladzie logika??!!
Jedyne z czym moge sie zgodzic to zmiana ulozenia silnika miedzy evo3 a evo4, po modernizacji silnik wyladowal troche blizej przednich kol (cofniety do tylu) i zostal pochylony do tylu w przeciwienstwie do evo3 ktore mialo silnik pochylony do przodu samochodu.
Tak wiec jezeli chcesz podawac jakis przyklad i obalac teorie innych, ktorzy maja wieksza wiedze od ciebie to sie najpierw doedukuj albo wogole nie odzywaj.
Go to the top of the page
 
+Quote Post
piechur
post Fri, 16 Jan 2009 - 13:57
Post #94


Forum Clubber
Dołączył: Sun, 13 October 2002
Skąd: gda





Bullitt wyjaśnij w jaki sposób kierunek obrotów silnika wpływa na prowadzenie samochodu. Poważnie pytam.


--------------------
318is
Go to the top of the page
 
+Quote Post
spoon
post Fri, 16 Jan 2009 - 14:01
Post #95


Forum Homee
Dołączył: Fri, 02 May 2003
Skąd: Warszawa





CYTAT(Feluke @ Fri, 16 Jan 2009 - 13:48) *
(cofniety do tylu)


Ludzie kochani, blagam, podstawy jezyka polskiego...
To juz n'ty raz w jednym temacie.
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Miniac
post Fri, 16 Jan 2009 - 14:04
Post #96


Forum Killer
Dołączył: Fri, 11 October 2002
Skąd: Warszawa





CYTAT
Silnik w poprzek zresztą też nie możne być położony tak z dupy. Może być położony lepiej dla prowadzenia auta albo gorzej. Przykład Talon i EVO 1-3 vs. Evo 4-10. Na tym przykładzie bardzo ładnie widać które ułożenie jest do czego lepsze. A przecież i tu i tu jest to po prostu w poprzek.


Jaki zwiazek z prowadzeniem auta mialo to odwrocenie silnika? Wiesz dlaczego wogole zostal odwrocony?


CYTAT( @ Fri, 16 Jan 2009 - 09:39) *
Znowu prosty przykład z mojego poletka.

Czemu w EVO 1-3 był silnik z turbo z tyłu a dolotem z przodu a później od 4 w górę na odwrót , turbo przy zderzaku a dolot przy ścianie grodziowej?

Odpowiedź jest BANALNA ..


No jest. Nigdy tak nie bylo jak piszesz.


CYTAT
AWD z silnikiem w poprzek prowadzą się lepiej niż AWD z silnikiem wzdłuż.


Prownujac na tej plaszczyznie subaru z EVO jest dokladnie odwrotnie. Pancerny zeliwny blok evo to masa praktycznie calego silnika subaru, a oba tyle samo "wychodza" przed przednia os. Teoria o subaru wyjezdzajacym przodem ma zostosowanie tylko w przypadku niezeszperowanych GTow i WRX'ow. Przejachalbys sie niezeszperowanym EVO to bys dopiero sie "nawrocil". wink.gif

ps. ten watek + watek o szperach itd, oraz zasadzie dzialania powoduja ze to forum zaczyna przypominac ciemnogrod.. a wystarczy zamiast pyszczec na siebie przeczytac pare TECHNICZNYCH publikacji. angry.gif








--------------------
www.promotormocy.pl
Go to the top of the page
 
+Quote Post
rennen
post Fri, 16 Jan 2009 - 16:10
Post #97


I live here !
Dołączył: Mon, 14 October 2002
Skąd: Faaker See ;)





CYTAT(spoon @ Fri, 16 Jan 2009 - 14:01) *
Ludzie kochani, blagam, podstawy jezyka polskiego...
To juz n'ty raz w jednym temacie.


No co, zawsze mógł być cofnięty do przodu... albo w bok wink.gif


--------------------
'93 e36 325i - kolejna próba :)
'94 e34 v8
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Kenet
post Fri, 16 Jan 2009 - 17:09
Post #98


Forum Killer
Dołączył: Tue, 27 July 2004
Skąd: Warszawa





CYTAT(piechur @ Fri, 16 Jan 2009 - 13:57) *
Bullitt wyjaśnij w jaki sposób kierunek obrotów silnika wpływa na prowadzenie samochodu. Poważnie pytam.


Jeśli podczas wkręcania poprzeczny silnik się przechyli to może ma to jakiś wpływ na trakcję? Nie bijcie, zgaduję i też jestem ciekawy odpowiedzi.


--------------------
Pure driving, real racing...that makes me happy.
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Bullitt
post Fri, 16 Jan 2009 - 17:30
Post #99


I live here !
Dołączył: Mon, 14 October 2002
Skąd: z dupy...





CYTAT(Feluke @ Fri, 16 Jan 2009 - 13:48) *
Bullitt i z tym EVO 1-3 wychodzi twoje bajkopisarstwo i totalny brak wiedzy. Silnik faktycznie byl po przeciwnej stronie ale nadal mial turbo po stronie chlodnicy. Po obroceniu silnika zmienili glowice i dalej ma wydech po stronie chlodnicy. Gdzie tutaj w twoim przykladzie logika??!!
Jedyne z czym moge sie zgodzic to zmiana ulozenia silnika miedzy evo3 a evo4, po modernizacji silnik wyladowal troche blizej przednich kol (cofniety do tylu) i zostal pochylony do tylu w przeciwienstwie do evo3 ktore mialo silnik pochylony do przodu samochodu.
Tak wiec jezeli chcesz podawac jakis przyklad i obalac teorie innych, ktorzy maja wieksza wiedze od ciebie to sie najpierw doedukuj albo wogole nie odzywaj.



Faktycznie, zle się wyraziłem z umiejscowieniem turbo i kolektora. Co nie zmienia faktu- że SILNIK ZOSTAŁ ODWRÓCONY CELEM POPRAWY PROWADZENIA AUTA.

A cofanie się do tyłu i zarzut bajkopisarstwa zostaw juz dla siebie. I przestań robić z tego wątku irytujące przerzucanie się argumentami i bicie piany.


--------------------
530---------------220koni
LC----------------230 koni
Evolution V------496 koni
V12--------------408 koni
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Bullitt
post Fri, 16 Jan 2009 - 17:36
Post #100


I live here !
Dołączył: Mon, 14 October 2002
Skąd: z dupy...





CYTAT(Miniac @ Fri, 16 Jan 2009 - 14:04) *
Jaki zwiazek z prowadzeniem auta mialo to odwrocenie silnika? Wiesz dlaczego wogole zostal odwrocony?



Prownujac na tej plaszczyznie subaru z EVO jest dokladnie odwrotnie. Pancerny zeliwny blok evo to masa praktycznie calego silnika subaru, a oba tyle samo "wychodza" przed przednia os. Teoria o subaru wyjezdzajacym przodem ma zostosowanie tylko w przypadku niezeszperowanych GTow i WRX'ow. Przejachalbys sie niezeszperowanym EVO to bys dopiero sie "nawrocil". wink.gif

ps. ten watek + watek o szperach itd, oraz zasadzie dzialania powoduja ze to forum zaczyna przypominac ciemnogrod.. a wystarczy zamiast pyszczec na siebie przeczytac pare TECHNICZNYCH publikacji. angry.gif



Oczywiście ze wiem czemu obrócono silnik.

O której szperze rozmawiamy? Przedniej czy centralnej czy moze tynej? Bo i w Subaru (jak słyszałem ) i w EVO jak wiemy nie ma ani jednej ani drugiej (seryjnie). (W Evo poza wersją RS która ma szperę płytkową ale z tyłu). No chyba, ze za szperę bierzemy ten kulawy układ ciśnieniowo olejowy który udaje, że szperuje a prawde mówiąc tylko psuje handling tych aut.

W wątku poza feluke i poczatkowo Rennenem, który się nawrócił- nikt na nikogo nie pyszczy. Jest argumentacja. I chętnie posłuchamy. tylko mają być argumenty a nie niechęć jak w przypadku Feluke.



--------------------
530---------------220koni
LC----------------230 koni
Evolution V------496 koni
V12--------------408 koni
Go to the top of the page
 
+Quote Post

8 Stron V  « < 3 4 5 6 7 > » 
Closed TopicStart new topic
 

RSS Wersja Lo-Fi Aktualny czas: Monday, 01 September 2025 - 18:28