![]() |
![]() ![]() |
![]() |
![]()
Post
#81
|
|
![]() Administrator Dołączył: Thu, 10 October 2002 Skąd: Warszawa ![]() |
Bullitt, badz precyzyjny a nie ogolnikowy. Powiedz poprostu ze Evo prowadzi sie lepiej od audi quattro i ze FWD w wykonaniu audi gdzie silnik jest wzdluznie przed przednia osia to pomylka. audi zastosowało i stosuje patent który pozwala na budowę bardziej kompaktowej skrzyni biegów ![]() wałki przedniej osi są umieszczone w skrzyni biegów, konstrukcja stosowana przez lata, gdzie mamy następującą kolejność. Silnik, koło zamachowe, sprzęgło, docisk, skrzynia, wyjście ze skrzyni na przednie ośki. Od modelu A5/S5 i A4 B8 audi stosuje całkowicie przekonstruowaną skrzynię zachowującą zalety skrzyni kompaktowej jednocześnie nowa budowa skrzyni biegów umożliwiła przesunięcie silnika o 15 cm do tyłu. ![]() Tutaj mamy kolejność. Silnik, wyjście ze skrzyni na wałki przedniej osi, koło zamachowe, sprzęgło, docisk i dalsza część skrzyni. Dodatkowo od tych wersji aut audi przeprojektowało maglownicę i drążki kierownicze opuszczając całość tych elementów o 30 cm do dołu. Teraz drążki łączą się z mcpersonem możliwie najniżej. Dało to poprawę w postaci niższego punktu ciężkości. -------------------- Administrator forum - kontakt forum@racingforum.pl
TP: 1:42.147 | 450 km | 1335kg | slick Hankook 260 VERKLINE |
|
|
Wspieraj forum |
![]()
Post
#
|
![]() Dotacja ![]() |
|
|
|
![]()
Post
#82
|
|
![]() I live here ! Dołączył: Mon, 14 October 2002 Skąd: z dupy... ![]() |
w takim razie Ty też pójdź po rozum do głowy i przestań udzielać sie w temacie ![]() Sorry za laickie pytanie, ale czy istnieje auto fwd z silnikiem wzdłuż ? ![]() LOL. ![]() -------------------- 530---------------220koni
LC----------------230 koni Evolution V------496 koni V12--------------408 koni |
|
|
![]()
Post
#83
|
|
![]() I live here ! Dołączył: Mon, 14 October 2002 Skąd: z dupy... ![]() |
Bullitt, badz precyzyjny a nie ogolnikowy. Powiedz poprostu ze Evo prowadzi sie lepiej od audi quattro i ze FWD w wykonaniu audi gdzie silnik jest wzdluznie przed przednia osia to pomylka. To jest centralnie pomyłka. Oczywiście. Ale oczywistym jest fakt, że silnik w poprzek jest "krótszy" niż silnik taki sam silnik wzdłuż a więc co do zasady rozłożenie mas jest w tym wariancie lepsze. Oczywiście zgadzam się też z tezą, że poprzeczne ustawienie rodzi problemy techniczne związane z wytrzymałością przeniesienia mocy i momentu na koła. Poza tym w wielu przypadkach Np. w Evo jak sądzę, wiąże się również z większymi stratami na napędzie niż analogiczne rozwiązanie AWD w silniku wzdłuż. dlatego ja sie skłaniam ku mojemu podejrzeniu że jest to w celu chłodzenia silnika... bo żeby sie dolot nie nagrzewał to wystarczy zrobić jak w poprzecznych 1.8T Vaga - czyli wydech z tyłu, ssacy z przodu ![]() podejrzenie to biorę z silników VR6 VAG, gdzie podobno cylindry te od strony wydechu (VR ma wydech od strony grodzi) są bardziej narażone na przegrzewanie i podobno się czasem przegrzewają.. druga hipoteza że w EVO po to żeby weszło BIG turbo była żartobliwa, ale tez coś w tym jest , przynajmniej jak sie patrzy na projekty AMS ![]() Znowu prosty przykład z mojego poletka. Czemu w EVO 1-3 był silnik z turbo z tyłu a dolotem z przodu a później od 4 w górę na odwrót , turbo przy zderzaku a dolot przy ścianie grodziowej? Odpowiedź jest BANALNA i wiąże sie z wejściem Lancera Evo z "dużą kasą" do WRC i w ogóle imprez wyścigowych. A jak wiadomo jak wchodzą w grę duże pieniądze- to wszystko musi być dopięte na ostatni guzik. Dlatego japońce odwróciły silnik, bo..... doszli do wniosku, że w takiej konfiguracji lepiej się prowadzi. Znam dalszą część tej historii ale poczekam aż reszta mądral się wypowie w tym temacie. Szczególnie liczę na tych co tylko krytykują albo przerzucają piłeczkę. Do dzieła chłopcy. Czemu z technicznego punktu widzenia Japończycy stwierdzili że obrócenie silnika da wymierny efekt w prowadzeniu auta? I część błędnych odpowiedzi które mogą pojawić sie w temacie: Wydech jest od strony chlodnicy dlatego zeby nie bylo duzych roznic temperatur bloku miedzy strona dolotowa a wydechowa co moglo by doprowadzic do pekania bloku. Jest jeszcze jedna zaleta wydechu od przodu, nie przekazuje ciepla na sciane grodziowa a co za tym idzie do kabiny. Nie. lepsze chłodzenie jednoski Nie. -------------------- 530---------------220koni
LC----------------230 koni Evolution V------496 koni V12--------------408 koni |
|
|
![]()
Post
#84
|
|
![]() Nauczyciel Stiga Dołączył: Tue, 07 January 2003 Skąd: sky is the limit ![]() |
No i dlatego mistsu nie jezdzi juz w WRC i w X odwrócili silnik,tak że turbo jest przy scianie grodziowej
![]() -------------------- EVO R.I.P.
M3 "Black is back" :) |
|
|
![]()
Post
#85
|
|
![]() Forum Homee Dołączył: Wed, 12 November 2003 Skąd: Krakow ![]() |
a dlaczego ktokolwiek porusza tutaj temat fwd??
Tak wogole to 4x4 i wrc tez nalezaloby pominac bo mowimy o aucie RWD... i nie jestem sobie w stanie wyobrazic w jakis sposob auto rwd mialoby byc lepsze z silnikiem poprzecznym, a tak naprawde to do tego mozna odniesc twoja pierwsza wypowiedz Bullit... jest wklejone evo rwd, po czym stwierdzasz, ze sa mozliwosci przerobki na rwd z zostawieniem silnika w poprzek, i, ze silnik w poprzek jest lepszy od tego wzdluz... potem tlumaczenie sie przykladami 4x4 i fwd jest chyba troche bez sensu?? -------------------- http://www.racingforum.pl/zmiana-w-regulaminie-dotyczAeca-sygnaturek-na-forum-t101875.html
|
|
|
![]()
Post
#86
|
|
![]() Administrator Dołączył: Mon, 21 August 2006 Skąd: Wawa ![]() |
Odpowiedź jest BANALNA i wiąże sie z wejściem Lancera Evo z "dużą kasą" do WRC i w ogóle imprez wyścigowych. A jak wiadomo jak wchodzą w grę duże pieniądze- to wszystko musi być dopięte na ostatni guzik. Dlatego japońce odwróciły silnik, bo..... doszli do wniosku, że w takiej konfiguracji lepiej się prowadzi. no to znowu skłaniam sie ku opcji że w konfiguracji turbo z przodu, dolot z tyłu można przesunąć silnik do tyłu bardziej dzieki temu, a przy okazji zastosować większe turbo - jest dużo miejsca na kolektor jaki sie chce i lepsze chłodzenie turbiny która nie kisi się pomiędzy silnikiem a grodzią no jeżeli w EVO głównym powodem jest prowadzenie auta to IMO musi być to związane z umiejscowniem silnika ? jednak w autach cywilnych, czy N/A hondach to chyba jednak chłodzenie musi mieć jakieś znaczenie ? -------------------- |
|
|
![]()
Post
#87
|
|
![]() Nauczyciel Stiga Dołączył: Tue, 07 January 2003 Skąd: sky is the limit ![]() |
Mowimy to o samochodach a nie o Hondach
![]() -------------------- EVO R.I.P.
M3 "Black is back" :) |
|
|
![]()
Post
#88
|
|
![]() Frequent User Dołączył: Tue, 30 March 2004 Skąd: Warszawa ![]() |
Obstawiam że kolektor dolotowy wraz z przepustnicą wtryskami etc. jest cięższy niż kolektor z turbiną więc lepiej żeby był bliżej środka auta. (ale to tylko "szczał"
|
|
|
![]()
Post
#89
|
|
![]() Forum Homee Dołączył: Fri, 02 May 2003 Skąd: Warszawa ![]() |
|
|
|
![]()
Post
#90
|
|
![]() I live here ! Dołączył: Mon, 14 October 2002 Skąd: z dupy... ![]() |
Raczej na pewno nie.
-------------------- 530---------------220koni
LC----------------230 koni Evolution V------496 koni V12--------------408 koni |
|
|
![]()
Post
#91
|
|
![]() Administrator Dołączył: Thu, 10 October 2002 Skąd: Warszawa ![]() |
Czemu z technicznego punktu widzenia Japończycy stwierdzili że obrócenie silnika da wymierny efekt w prowadzeniu auta? po całonocnej libacji jedyne co mi przychodzi do głowy to kierunek obrotów silnika oraz to iż kolektor dolotowy zajmuje mniej miejsca i można silnik dalej cofnąć do tyłu ale nie zgodzę się z tobą iż wariant chłodzenia motoru należy całkowicie odrzucić. -------------------- Administrator forum - kontakt forum@racingforum.pl
TP: 1:42.147 | 450 km | 1335kg | slick Hankook 260 VERKLINE |
|
|
![]()
Post
#92
|
|
![]() I live here ! Dołączył: Mon, 14 October 2002 Skąd: z dupy... ![]() |
Bank rozbity. Kierunek obrotów silnika. Thats the answer.
-------------------- 530---------------220koni
LC----------------230 koni Evolution V------496 koni V12--------------408 koni |
|
|
![]()
Post
#93
|
|
![]() Moderator Dołączył: Sat, 03 January 2004 Skąd: Warszawa ![]() |
Bullitt i z tym EVO 1-3 wychodzi twoje bajkopisarstwo i totalny brak wiedzy. Silnik faktycznie byl po przeciwnej stronie ale nadal mial turbo po stronie chlodnicy. Po obroceniu silnika zmienili glowice i dalej ma wydech po stronie chlodnicy. Gdzie tutaj w twoim przykladzie logika??!!
Jedyne z czym moge sie zgodzic to zmiana ulozenia silnika miedzy evo3 a evo4, po modernizacji silnik wyladowal troche blizej przednich kol (cofniety do tylu) i zostal pochylony do tylu w przeciwienstwie do evo3 ktore mialo silnik pochylony do przodu samochodu. Tak wiec jezeli chcesz podawac jakis przyklad i obalac teorie innych, ktorzy maja wieksza wiedze od ciebie to sie najpierw doedukuj albo wogole nie odzywaj. |
|
|
![]()
Post
#94
|
|
![]() Forum Clubber Dołączył: Sun, 13 October 2002 Skąd: gda ![]() |
Bullitt wyjaśnij w jaki sposób kierunek obrotów silnika wpływa na prowadzenie samochodu. Poważnie pytam.
-------------------- 318is
|
|
|
![]()
Post
#95
|
|
![]() Forum Homee Dołączył: Fri, 02 May 2003 Skąd: Warszawa ![]() |
|
|
|
![]()
Post
#96
|
|
![]() Forum Killer Dołączył: Fri, 11 October 2002 Skąd: Warszawa ![]() |
CYTAT Silnik w poprzek zresztą też nie możne być położony tak z dupy. Może być położony lepiej dla prowadzenia auta albo gorzej. Przykład Talon i EVO 1-3 vs. Evo 4-10. Na tym przykładzie bardzo ładnie widać które ułożenie jest do czego lepsze. A przecież i tu i tu jest to po prostu w poprzek. Jaki zwiazek z prowadzeniem auta mialo to odwrocenie silnika? Wiesz dlaczego wogole zostal odwrocony? Znowu prosty przykład z mojego poletka. Czemu w EVO 1-3 był silnik z turbo z tyłu a dolotem z przodu a później od 4 w górę na odwrót , turbo przy zderzaku a dolot przy ścianie grodziowej? Odpowiedź jest BANALNA .. No jest. Nigdy tak nie bylo jak piszesz. CYTAT AWD z silnikiem w poprzek prowadzą się lepiej niż AWD z silnikiem wzdłuż. Prownujac na tej plaszczyznie subaru z EVO jest dokladnie odwrotnie. Pancerny zeliwny blok evo to masa praktycznie calego silnika subaru, a oba tyle samo "wychodza" przed przednia os. Teoria o subaru wyjezdzajacym przodem ma zostosowanie tylko w przypadku niezeszperowanych GTow i WRX'ow. Przejachalbys sie niezeszperowanym EVO to bys dopiero sie "nawrocil". ![]() ps. ten watek + watek o szperach itd, oraz zasadzie dzialania powoduja ze to forum zaczyna przypominac ciemnogrod.. a wystarczy zamiast pyszczec na siebie przeczytac pare TECHNICZNYCH publikacji. ![]() -------------------- www.promotormocy.pl
|
|
|
![]()
Post
#97
|
|
![]() I live here ! Dołączył: Mon, 14 October 2002 Skąd: Faaker See ;) ![]() |
Ludzie kochani, blagam, podstawy jezyka polskiego... To juz n'ty raz w jednym temacie. No co, zawsze mógł być cofnięty do przodu... albo w bok ![]() -------------------- '93 e36 325i - kolejna próba :)
'94 e34 v8 |
|
|
![]()
Post
#98
|
|
![]() Forum Killer Dołączył: Tue, 27 July 2004 Skąd: Warszawa ![]() |
Bullitt wyjaśnij w jaki sposób kierunek obrotów silnika wpływa na prowadzenie samochodu. Poważnie pytam. Jeśli podczas wkręcania poprzeczny silnik się przechyli to może ma to jakiś wpływ na trakcję? Nie bijcie, zgaduję i też jestem ciekawy odpowiedzi. -------------------- Pure driving, real racing...that makes me happy.
|
|
|
![]()
Post
#99
|
|
![]() I live here ! Dołączył: Mon, 14 October 2002 Skąd: z dupy... ![]() |
Bullitt i z tym EVO 1-3 wychodzi twoje bajkopisarstwo i totalny brak wiedzy. Silnik faktycznie byl po przeciwnej stronie ale nadal mial turbo po stronie chlodnicy. Po obroceniu silnika zmienili glowice i dalej ma wydech po stronie chlodnicy. Gdzie tutaj w twoim przykladzie logika??!! Jedyne z czym moge sie zgodzic to zmiana ulozenia silnika miedzy evo3 a evo4, po modernizacji silnik wyladowal troche blizej przednich kol (cofniety do tylu) i zostal pochylony do tylu w przeciwienstwie do evo3 ktore mialo silnik pochylony do przodu samochodu. Tak wiec jezeli chcesz podawac jakis przyklad i obalac teorie innych, ktorzy maja wieksza wiedze od ciebie to sie najpierw doedukuj albo wogole nie odzywaj. Faktycznie, zle się wyraziłem z umiejscowieniem turbo i kolektora. Co nie zmienia faktu- że SILNIK ZOSTAŁ ODWRÓCONY CELEM POPRAWY PROWADZENIA AUTA. A cofanie się do tyłu i zarzut bajkopisarstwa zostaw juz dla siebie. I przestań robić z tego wątku irytujące przerzucanie się argumentami i bicie piany. -------------------- 530---------------220koni
LC----------------230 koni Evolution V------496 koni V12--------------408 koni |
|
|
![]()
Post
#100
|
|
![]() I live here ! Dołączył: Mon, 14 October 2002 Skąd: z dupy... ![]() |
Jaki zwiazek z prowadzeniem auta mialo to odwrocenie silnika? Wiesz dlaczego wogole zostal odwrocony? Prownujac na tej plaszczyznie subaru z EVO jest dokladnie odwrotnie. Pancerny zeliwny blok evo to masa praktycznie calego silnika subaru, a oba tyle samo "wychodza" przed przednia os. Teoria o subaru wyjezdzajacym przodem ma zostosowanie tylko w przypadku niezeszperowanych GTow i WRX'ow. Przejachalbys sie niezeszperowanym EVO to bys dopiero sie "nawrocil". ![]() ps. ten watek + watek o szperach itd, oraz zasadzie dzialania powoduja ze to forum zaczyna przypominac ciemnogrod.. a wystarczy zamiast pyszczec na siebie przeczytac pare TECHNICZNYCH publikacji. ![]() Oczywiście ze wiem czemu obrócono silnik. O której szperze rozmawiamy? Przedniej czy centralnej czy moze tynej? Bo i w Subaru (jak słyszałem ) i w EVO jak wiemy nie ma ani jednej ani drugiej (seryjnie). (W Evo poza wersją RS która ma szperę płytkową ale z tyłu). No chyba, ze za szperę bierzemy ten kulawy układ ciśnieniowo olejowy który udaje, że szperuje a prawde mówiąc tylko psuje handling tych aut. W wątku poza feluke i poczatkowo Rennenem, który się nawrócił- nikt na nikogo nie pyszczy. Jest argumentacja. I chętnie posłuchamy. tylko mają być argumenty a nie niechęć jak w przypadku Feluke. -------------------- 530---------------220koni
LC----------------230 koni Evolution V------496 koni V12--------------408 koni |
|
|
![]() ![]() |
![]() |
Wersja Lo-Fi | Aktualny czas: Monday, 01 September 2025 - 18:28 |