![]() |
![]() ![]() |
![]() |
![]()
Post
#61
|
|
![]() Forum Clubber Dołączył: Sun, 09 March 2003 Skąd: Londyn ![]() |
Sorry za laickie pytanie, ale czy istnieje auto fwd z silnikiem wzdłuż ? ![]() Oldsmobile Toronado Acura Vigor Audi A4 i A6 FWD |
|
|
Wspieraj forum |
![]()
Post
#
|
![]() Dotacja ![]() |
|
|
|
![]()
Post
#62
|
|
![]() Frequent User Dołączył: Thu, 18 November 2004 Skąd: wawa ![]() |
w takim razie Ty też pójdź po rozum do głowy i przestań udzielać sie w temacie ![]() Sorry za laickie pytanie, ale czy istnieje auto fwd z silnikiem wzdłuż ? ![]() Gdybyś zamiast pisać kto powinien iść po rozum do głowy, a kto nie przeczytał ten temat to wiedziałbyś, że jest ich mnóstwo. Taka strona jak google jest, pierwszy link: http://pl.wikipedia.org/wiki/Nap%C4%99d_przedni Zresztą to kiedyś była norma, a silniki montowano za osią jak i przed. Nawet małe auta jak pierwsze Renault 5 miały silniki montowane north-south. -------------------- www.classicauto.pl
www.syndrom.fotolog.pl ww.lowrider.pl www.tlc.org.pl |
|
|
![]()
Post
#63
|
|
Rookie Dołączył: Wed, 14 January 2009 Skąd: Warszawa-Marki ![]() |
Kto pyta, nie błądzi. Nie jestem kopalnią wiedzy więc zapytałem. o Audi nie pomyślałem, bo kojarzy mi się z quattro, a temat starałem się czytać z jak największą uwagą
![]() |
|
|
![]()
Post
#64
|
|
![]() Forum Homee Dołączył: Fri, 11 May 2007 Skąd: Poznań ![]() |
Passat B1 był wzdłuż
![]() -------------------- 5L -> 5P // 30 6L 120
H 3P 20 1L # 80 4-P |
|
|
![]()
Post
#65
|
|
![]() Frequent User Dołączył: Thu, 18 November 2004 Skąd: wawa ![]() |
Takie np. A4 Quattro i FWD mają silniki w tym samym miejscu
![]() Takich aut jest mnóstwo, starszych sporo francuskich, bo oni bardzo polubili FWD już przed Pierwszą Wojną Światową (Tracion Avant). Wszystkie DS-y, większe Renówki FWD starsze to właśnie silniki wzdłuż, ostatnie było chyba R21. Poprzednia Honda Legend miała silnik wzdłużnie, Saaby pierwsze 900 czy 99, Passat B1, B2, B5, Audiole do czasów A3 i A2, całkiem sporo Cadillaków, nawet małe brazylisjkie VAGi które ludzie uważali za powiększone Polo (błędnie). Dzisiaj zdecydowanie mniej się tego robi. -------------------- www.classicauto.pl
www.syndrom.fotolog.pl ww.lowrider.pl www.tlc.org.pl |
|
|
![]()
Post
#66
|
|
Forum Clubber Dołączył: Thu, 12 February 2004 ![]() |
Bylo jeszcze cos takiego jak Lancia Fulvia (z silnikiem VR4), ktora w '72 zdobyla rajdowe mistrzostwo swiata.
Do niedawna byly jeszcze produkowane Chryslery/Dodge z takim ukladem napedowym |
|
|
![]()
Post
#67
|
|
![]() Moderator Dołączył: Sat, 03 January 2004 Skąd: Warszawa ![]() |
Bullitt, badz precyzyjny a nie ogolnikowy. Powiedz poprostu ze Evo prowadzi sie lepiej od audi quattro i ze FWD w wykonaniu audi gdzie silnik jest wzdluznie przed przednia osia to pomylka.
|
|
|
![]()
Post
#68
|
|
![]() Forum Killer Dołączył: Tue, 13 January 2009 Skąd: Białystok ![]() |
ALe czy potencjał uturbionego S14 jest wiekszy niż 4g.. Pewnie chodziło o lepszy rozkład masy i naped RWD bez wiekszych kombinacji. Może ktoś wzorował się na 320si ![]() "Mocodajność" teoretycznie w s14bxx jest porównywalna z 4g63 albo i większa więc nie ma co poruszać tej kwestii bo zrobi sie kaszana jak z tym rozkładem mas i umiejscowieniem silnika... A z tą konwersja sie zgodze. Sprawdzone układy (silnik, skrzynia, naped) bo w BMW to kraje skandynawskie sie lubują ![]() |
|
|
![]()
Post
#69
|
|
![]() Administrator Dołączył: Mon, 21 August 2006 Skąd: Wawa ![]() |
Sorry za laickie pytanie, ale czy istnieje auto fwd z silnikiem wzdłuż ? ![]() setki tysięcy ![]() np. audi A4, A6, Passaty B5 z silnikami TDI po edycie: odświezyłem 3 stronę i nie zauważyłem poprzednich wypowiedzi ![]() jak juz edytuję to ktoś mi odpowie na moje wczesniejsze laickie pytanie: dlaczego (np. japonce - slinki R4 w poprzek) kolektory wydechowe są od przodu auta, a ssące są od tyłu - jakby wbrew logice ? ![]() -------------------- |
|
|
![]()
Post
#70
|
|
Forum Clubber Dołączył: Mon, 18 December 2006 Skąd: TST ![]() |
jak juz edytuję to ktoś mi odpowie na moje wczesniejsze laickie pytanie: dlaczego (np. japonce - slinki R4 w poprzek) kolektory wydechowe są od przodu auta, a ssące są od tyłu - jakby wbrew logice ? ![]() nie tylko japońce bo i ople też ![]() |
|
|
![]()
Post
#71
|
|
![]() Forum Homee Dołączył: Fri, 11 May 2007 Skąd: Poznań ![]() |
No tak, zapomniałem o M10 z F1
![]() -------------------- 5L -> 5P // 30 6L 120
H 3P 20 1L # 80 4-P |
|
|
![]()
Post
#72
|
|
![]() Super User Dołączył: Sat, 12 July 2008 ![]() |
setki tysięcy ![]() np. audi A4, A6, Passaty B5 z silnikami TDI A nie wszystkie B5 ? ![]() jak juz edytuję to ktoś mi odpowie na moje wczesniejsze laickie pytanie: dlaczego (np. japonce - slinki R4 w poprzek) kolektory wydechowe są od przodu auta, a ssące są od tyłu - jakby wbrew logice ? ![]() Możliwe, że chodzi o to, aby dolot nie nagrzewał sie od wydechu. Albo po prostu tak jest lepiej zaprojektować głowicę. |
|
|
![]()
Post
#73
|
|
![]() Forum Clubber Dołączył: Fri, 02 June 2006 Skąd: okolice Warszawy ![]() |
Javie - jak wydech jest od przodu to dolot bedzie sie nagrzewal, bo nie dosc ze powietrze przelatujace przez chlodnice sie nagrzeje to jeszcze kolektor wydechowy poprawi i silnik oplywa bradzien nagrzane powietrze.
-------------------- <b>wtryskiwacze: BOSCH 525cc wysokoomowe, Bosch 650cc, SIEMENS 630cc 1200cc Lucas niskoomowe</b> |
|
|
![]()
Post
#74
|
|
![]() Administrator Dołączył: Mon, 21 August 2006 Skąd: Wawa ![]() |
Javie - jak wydech jest od przodu to dolot bedzie sie nagrzewal, bo nie dosc ze powietrze przelatujace przez chlodnice sie nagrzeje to jeszcze kolektor wydechowy poprawi i silnik oplywa bradzien nagrzane powietrze. dlatego ja sie skłaniam ku mojemu podejrzeniu że jest to w celu chłodzenia silnika... bo żeby sie dolot nie nagrzewał to wystarczy zrobić jak w poprzecznych 1.8T Vaga - czyli wydech z tyłu, ssacy z przodu ![]() podejrzenie to biorę z silników VR6 VAG, gdzie podobno cylindry te od strony wydechu (VR ma wydech od strony grodzi) są bardziej narażone na przegrzewanie i podobno się czasem przegrzewają.. druga hipoteza że w EVO po to żeby weszło BIG turbo była żartobliwa, ale tez coś w tym jest , przynajmniej jak sie patrzy na projekty AMS ![]() -------------------- |
|
|
![]()
Post
#75
|
|
![]() Administrator Dołączył: Mon, 21 August 2006 Skąd: Wawa ![]() |
A nie wszystkie B5 ? ![]() Możliwe, że chodzi o to, aby dolot nie nagrzewał sie od wydechu. Albo po prostu tak jest lepiej zaprojektować głowicę. moze i wszystkie, ja podałem tylko przykład TDI R4 no tak ale co to za róznica, grunt zeby kolektor ssący i wydechowy były po różnych stronach... a propos to 1.9 TDI mają z tej samej strony obydwa kolektory ![]() ![]() -------------------- |
|
|
![]()
Post
#76
|
|
![]() Super User Dołączył: Sat, 12 July 2008 ![]() |
Javie - jak wydech jest od przodu to dolot bedzie sie nagrzewal, bo nie dosc ze powietrze przelatujace przez chlodnice sie nagrzeje to jeszcze kolektor wydechowy poprawi i silnik oplywa bradzien nagrzane powietrze. Po części sie z tobą zgodzę. A jaka jest twoja teoria na ten temat ? |
|
|
![]()
Post
#77
|
|
![]() Moderator Dołączył: Sat, 03 January 2004 Skąd: Warszawa ![]() |
Wydech jest od strony chlodnicy dlatego zeby nie bylo duzych roznic temperatur bloku miedzy strona dolotowa a wydechowa co moglo by doprowadzic do pekania bloku.
Jest jeszcze jedna zaleta wydechu od przodu, nie przekazuje ciepla na sciane grodziowa a co za tym idzie do kabiny. |
|
|
![]()
Post
#78
|
|
Forum Clubber Dołączył: Mon, 18 December 2006 Skąd: TST ![]() |
dlatego najleprzy jest umieszczony centralnie
![]() ![]() |
|
|
![]()
Post
#79
|
|
![]() Administrator Dołączył: Thu, 10 October 2002 Skąd: Warszawa ![]() |
w takim razie Ty też pójdź po rozum do głowy i przestań udzielać sie w temacie ![]() za głupie pisanie należy się ostrzeżenie oraz 7 dni zakazu pisania na forum -------------------- Administrator forum - kontakt forum@racingforum.pl
TP: 1:42.147 | 450 km | 1335kg | slick Hankook 260 VERKLINE |
|
|
![]()
Post
#80
|
|
![]() Administrator Dołączył: Thu, 10 October 2002 Skąd: Warszawa ![]() |
jak juz edytuję to ktoś mi odpowie na moje wczesniejsze laickie pytanie: dlaczego (np. japonce - slinki R4 w poprzek) kolektory wydechowe są od przodu auta, a ssące są od tyłu - jakby wbrew logice ? ![]() lepsze chłodzenie jednoski -------------------- Administrator forum - kontakt forum@racingforum.pl
TP: 1:42.147 | 450 km | 1335kg | slick Hankook 260 VERKLINE |
|
|
![]() ![]() |
![]() |
Wersja Lo-Fi | Aktualny czas: Monday, 01 September 2025 - 18:28 |