Shoutbox 0 nowych PW 


8 Stron V  « < 2 3 4 5 6 > »   
Closed TopicStart new topic
> [foto] Evo z silnikiem BMW
rottie
post Thu, 15 Jan 2009 - 18:11
Post #61


Forum Clubber
Dołączył: Sun, 09 March 2003
Skąd: Londyn





CYTAT(MajkelK @ Thu, 15 Jan 2009 - 16:50) *
Sorry za laickie pytanie, ale czy istnieje auto fwd z silnikiem wzdłuż ? tongue.gif

Oldsmobile Toronado
Acura Vigor
Audi A4 i A6 FWD
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Wspieraj forum
post Thu, 15 Jan 2009 - 18:11
Post #


Dotacja






Dotacja na forum
Go to the top of the page
 
Quote Post
Rafi RU
post Thu, 15 Jan 2009 - 18:13
Post #62


Frequent User
Dołączył: Thu, 18 November 2004
Skąd: wawa





CYTAT(MajkelK @ Thu, 15 Jan 2009 - 17:50) *
w takim razie Ty też pójdź po rozum do głowy i przestań udzielać sie w temacie laugh.gif

Sorry za laickie pytanie, ale czy istnieje auto fwd z silnikiem wzdłuż ? tongue.gif


Gdybyś zamiast pisać kto powinien iść po rozum do głowy, a kto nie przeczytał ten temat to wiedziałbyś, że jest ich mnóstwo.


Taka strona jak google jest, pierwszy link: http://pl.wikipedia.org/wiki/Nap%C4%99d_przedni

Zresztą to kiedyś była norma, a silniki montowano za osią jak i przed. Nawet małe auta jak pierwsze Renault 5 miały silniki montowane north-south.


--------------------
www.classicauto.pl

www.syndrom.fotolog.pl

ww.lowrider.pl www.tlc.org.pl
Go to the top of the page
 
+Quote Post
MajkelK
post Thu, 15 Jan 2009 - 18:22
Post #63


Rookie
Dołączył: Wed, 14 January 2009
Skąd: Warszawa-Marki





Kto pyta, nie błądzi. Nie jestem kopalnią wiedzy więc zapytałem. o Audi nie pomyślałem, bo kojarzy mi się z quattro, a temat starałem się czytać z jak największą uwagą smile.gif sorry za OT. pozdro
Go to the top of the page
 
+Quote Post
lagadula
post Thu, 15 Jan 2009 - 18:35
Post #64


Forum Homee
Dołączył: Fri, 11 May 2007
Skąd: Poznań





Passat B1 był wzdłuż tongue.gif



--------------------
5L -> 5P // 30 6L 120
H 3P 20 1L # 80 4-P
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Rafi RU
post Thu, 15 Jan 2009 - 18:41
Post #65


Frequent User
Dołączył: Thu, 18 November 2004
Skąd: wawa





Takie np. A4 Quattro i FWD mają silniki w tym samym miejscu smile.gif

Takich aut jest mnóstwo, starszych sporo francuskich, bo oni bardzo polubili FWD już przed Pierwszą Wojną Światową (Tracion Avant). Wszystkie DS-y, większe Renówki FWD starsze to właśnie silniki wzdłuż, ostatnie było chyba R21. Poprzednia Honda Legend miała silnik wzdłużnie, Saaby pierwsze 900 czy 99, Passat B1, B2, B5, Audiole do czasów A3 i A2, całkiem sporo Cadillaków, nawet małe brazylisjkie VAGi które ludzie uważali za powiększone Polo (błędnie). Dzisiaj zdecydowanie mniej się tego robi.


--------------------
www.classicauto.pl

www.syndrom.fotolog.pl

ww.lowrider.pl www.tlc.org.pl
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Kubek
post Thu, 15 Jan 2009 - 18:55
Post #66


Forum Clubber
Dołączył: Thu, 12 February 2004





Bylo jeszcze cos takiego jak Lancia Fulvia (z silnikiem VR4), ktora w '72 zdobyla rajdowe mistrzostwo swiata.

Do niedawna byly jeszcze produkowane Chryslery/Dodge z takim ukladem napedowym
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Feluke
post Thu, 15 Jan 2009 - 19:17
Post #67


Moderator
Dołączył: Sat, 03 January 2004
Skąd: Warszawa





Bullitt, badz precyzyjny a nie ogolnikowy. Powiedz poprostu ze Evo prowadzi sie lepiej od audi quattro i ze FWD w wykonaniu audi gdzie silnik jest wzdluznie przed przednia osia to pomylka.
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Grzesi(E30)k
post Thu, 15 Jan 2009 - 19:23
Post #68


Forum Killer
Dołączył: Tue, 13 January 2009
Skąd: Białystok





CYTAT(lagadula @ Thu, 15 Jan 2009 - 11:00) *
ALe czy potencjał uturbionego S14 jest wiekszy niż 4g..

Pewnie chodziło o lepszy rozkład masy i naped RWD bez wiekszych kombinacji. Może ktoś wzorował się na 320si biggrin.gif


"Mocodajność" teoretycznie w s14bxx jest porównywalna z 4g63 albo i większa więc nie ma co poruszać tej kwestii bo zrobi sie kaszana jak z tym rozkładem mas i umiejscowieniem silnika...



A z tą konwersja sie zgodze. Sprawdzone układy (silnik, skrzynia, naped) bo w BMW to kraje skandynawskie sie lubują biggrin.gif
Go to the top of the page
 
+Quote Post
cowboy
post Thu, 15 Jan 2009 - 19:33
Post #69


Administrator
Dołączył: Mon, 21 August 2006
Skąd: Wawa





CYTAT(MajkelK @ Thu, 15 Jan 2009 - 17:50) *
Sorry za laickie pytanie, ale czy istnieje auto fwd z silnikiem wzdłuż ? tongue.gif


setki tysięcy smile.gif

np. audi A4, A6, Passaty B5 z silnikami TDI

po edycie: odświezyłem 3 stronę i nie zauważyłem poprzednich wypowiedzi smile.gif

jak juz edytuję to ktoś mi odpowie na moje wczesniejsze laickie pytanie: dlaczego (np. japonce - slinki R4 w poprzek) kolektory wydechowe są od przodu auta, a ssące są od tyłu - jakby wbrew logice ? smile.gif


--------------------
Go to the top of the page
 
+Quote Post
hz10
post Thu, 15 Jan 2009 - 19:57
Post #70


Forum Clubber
Dołączył: Mon, 18 December 2006
Skąd: TST





CYTAT(cowboy @ Thu, 15 Jan 2009 - 19:33) *
jak juz edytuję to ktoś mi odpowie na moje wczesniejsze laickie pytanie: dlaczego (np. japonce - slinki R4 w poprzek) kolektory wydechowe są od przodu auta, a ssące są od tyłu - jakby wbrew logice ? smile.gif

nie tylko japońce bo i ople też smile.gif a dlaczego ? bo tak konstuktor sobie wymyślił
Go to the top of the page
 
+Quote Post
lagadula
post Thu, 15 Jan 2009 - 19:57
Post #71


Forum Homee
Dołączył: Fri, 11 May 2007
Skąd: Poznań





No tak, zapomniałem o M10 z F1 wink.gif


--------------------
5L -> 5P // 30 6L 120
H 3P 20 1L # 80 4-P
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Javie
post Thu, 15 Jan 2009 - 20:08
Post #72


Super User
Dołączył: Sat, 12 July 2008





CYTAT(cowboy @ Thu, 15 Jan 2009 - 19:33) *
setki tysięcy smile.gif

np. audi A4, A6, Passaty B5 z silnikami TDI

A nie wszystkie B5 ? tongue.gif

CYTAT(cowboy @ Thu, 15 Jan 2009 - 19:33) *
jak juz edytuję to ktoś mi odpowie na moje wczesniejsze laickie pytanie: dlaczego (np. japonce - slinki R4 w poprzek) kolektory wydechowe są od przodu auta, a ssące są od tyłu - jakby wbrew logice ? smile.gif

Możliwe, że chodzi o to, aby dolot nie nagrzewał sie od wydechu. Albo po prostu tak jest lepiej zaprojektować głowicę.
Go to the top of the page
 
+Quote Post
bobr4
post Thu, 15 Jan 2009 - 20:31
Post #73


Forum Clubber
Dołączył: Fri, 02 June 2006
Skąd: okolice Warszawy





Javie - jak wydech jest od przodu to dolot bedzie sie nagrzewal, bo nie dosc ze powietrze przelatujace przez chlodnice sie nagrzeje to jeszcze kolektor wydechowy poprawi i silnik oplywa bradzien nagrzane powietrze.


--------------------

<b>wtryskiwacze:
BOSCH 525cc wysokoomowe, Bosch 650cc, SIEMENS 630cc
1200cc Lucas niskoomowe</b>
Go to the top of the page
 
+Quote Post
cowboy
post Thu, 15 Jan 2009 - 21:04
Post #74


Administrator
Dołączył: Mon, 21 August 2006
Skąd: Wawa





CYTAT(bobr4 @ Thu, 15 Jan 2009 - 20:31) *
Javie - jak wydech jest od przodu to dolot bedzie sie nagrzewal, bo nie dosc ze powietrze przelatujace przez chlodnice sie nagrzeje to jeszcze kolektor wydechowy poprawi i silnik oplywa bradzien nagrzane powietrze.


dlatego ja sie skłaniam ku mojemu podejrzeniu że jest to w celu chłodzenia silnika... bo żeby sie dolot nie nagrzewał to wystarczy zrobić jak w poprzecznych 1.8T Vaga - czyli wydech z tyłu, ssacy z przodu smile.gif

podejrzenie to biorę z silników VR6 VAG, gdzie podobno cylindry te od strony wydechu (VR ma wydech od strony grodzi) są bardziej narażone na przegrzewanie i podobno się czasem przegrzewają..

druga hipoteza że w EVO po to żeby weszło BIG turbo była żartobliwa, ale tez coś w tym jest , przynajmniej jak sie patrzy na projekty AMS smile.gif, no i silnik mozna troszke cofnąć do tyłu...


--------------------
Go to the top of the page
 
+Quote Post
cowboy
post Thu, 15 Jan 2009 - 21:07
Post #75


Administrator
Dołączył: Mon, 21 August 2006
Skąd: Wawa





CYTAT(Javie @ Thu, 15 Jan 2009 - 20:08) *
A nie wszystkie B5 ? tongue.gif
Możliwe, że chodzi o to, aby dolot nie nagrzewał sie od wydechu. Albo po prostu tak jest lepiej zaprojektować głowicę.



moze i wszystkie, ja podałem tylko przykład TDI R4

no tak ale co to za róznica, grunt zeby kolektor ssący i wydechowy były po różnych stronach...

a propos to 1.9 TDI mają z tej samej strony obydwa kolektory smile.gif dopiero w 2.0 TDI inzynierowie VAG-a przeniesli dolot do przodu przy okazji włożenia 16 zaworów - od razu sie przepływ poprawił smile.gif


--------------------
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Javie
post Thu, 15 Jan 2009 - 21:12
Post #76


Super User
Dołączył: Sat, 12 July 2008





CYTAT(bobr4 @ Thu, 15 Jan 2009 - 20:31) *
Javie - jak wydech jest od przodu to dolot bedzie sie nagrzewal, bo nie dosc ze powietrze przelatujace przez chlodnice sie nagrzeje to jeszcze kolektor wydechowy poprawi i silnik oplywa bradzien nagrzane powietrze.

Po części sie z tobą zgodzę.

A jaka jest twoja teoria na ten temat ?

Go to the top of the page
 
+Quote Post
Feluke
post Thu, 15 Jan 2009 - 21:14
Post #77


Moderator
Dołączył: Sat, 03 January 2004
Skąd: Warszawa





Wydech jest od strony chlodnicy dlatego zeby nie bylo duzych roznic temperatur bloku miedzy strona dolotowa a wydechowa co moglo by doprowadzic do pekania bloku.
Jest jeszcze jedna zaleta wydechu od przodu, nie przekazuje ciepla na sciane grodziowa a co za tym idzie do kabiny.
Go to the top of the page
 
+Quote Post
hz10
post Thu, 15 Jan 2009 - 22:23
Post #78


Forum Clubber
Dołączył: Mon, 18 December 2006
Skąd: TST





dlatego najleprzy jest umieszczony centralnie tongue.gif wreszcie wróciliśmy do tematu biggrin.gif
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Albert
post Fri, 16 Jan 2009 - 09:08
Post #79


Administrator
Dołączył: Thu, 10 October 2002
Skąd: Warszawa





CYTAT(MajkelK @ Thu, 15 Jan 2009 - 17:50) *
w takim razie Ty też pójdź po rozum do głowy i przestań udzielać sie w temacie laugh.gif


za głupie pisanie należy się ostrzeżenie oraz 7 dni zakazu pisania na forum


--------------------
Administrator forum - kontakt forum@racingforum.pl

TP: 1:42.147 | 450 km | 1335kg | slick Hankook 260

VERKLINE
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Albert
post Fri, 16 Jan 2009 - 09:39
Post #80


Administrator
Dołączył: Thu, 10 October 2002
Skąd: Warszawa





CYTAT(cowboy @ Thu, 15 Jan 2009 - 19:33) *
jak juz edytuję to ktoś mi odpowie na moje wczesniejsze laickie pytanie: dlaczego (np. japonce - slinki R4 w poprzek) kolektory wydechowe są od przodu auta, a ssące są od tyłu - jakby wbrew logice ? smile.gif


lepsze chłodzenie jednoski


--------------------
Administrator forum - kontakt forum@racingforum.pl

TP: 1:42.147 | 450 km | 1335kg | slick Hankook 260

VERKLINE
Go to the top of the page
 
+Quote Post

8 Stron V  « < 2 3 4 5 6 > » 
Closed TopicStart new topic
 

RSS Wersja Lo-Fi Aktualny czas: Monday, 01 September 2025 - 18:28