Shoutbox 0 nowych PW 


8 Stron V  « < 5 6 7 8 >  
Closed TopicStart new topic
> [foto] Evo z silnikiem BMW
ZiG
post Sat, 17 Jan 2009 - 16:18
Post #121


Frequent User
Dołączył: Sat, 19 November 2005
Skąd: Szczecin





Im półosie bardziej pracuja pod kątem, tym wieksze są straty w przekazywaniu momentu na koła.


--------------------
Uzależniony od motoryzacji, techniki i rajdów :)
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Wspieraj forum
post Sat, 17 Jan 2009 - 16:18
Post #


Dotacja






Dotacja na forum
Go to the top of the page
 
Quote Post
the.wolf
post Mon, 19 Jan 2009 - 18:53
Post #122


EJ205 USER
Dołączył: Sat, 21 June 2003
Skąd: WuWuA-WaWeR





Albert, mamy poniedziałek, wiec o co chodzi z tym podniesieniem silnika?


--------------------
W205 OM654 Daily
Go to the top of the page
 
+Quote Post
pablo999
post Mon, 19 Jan 2009 - 21:46
Post #123


Frequent User
Dołączył: Mon, 06 March 2006
Skąd: z lasu





a może chodzi o ochronę silnika przed uszkodzeniami ??


--------------------
Golf II 1,6 (chrupek )--> Volvo V40 (gorzelnik)--> W140 320 SE (pancernik)--> Audi A8 4,2(nazwy brak)
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Albert
post Mon, 19 Jan 2009 - 23:56
Post #124


Administrator
Dołączył: Thu, 10 October 2002
Skąd: Warszawa





CYTAT(ZiG @ Sat, 17 Jan 2009 - 16:18) *
Im półosie bardziej pracuja pod kątem, tym wieksze są straty w przekazywaniu momentu na koła.


brawo dla tego Pana ! to jest prawidłowa odpowiedz.

Jest idealnie jeśli półosie pracują w linii prostej. Wtedy straty na napędzie są najmniejsze.

Czym silnik obniżony bardziej, tym niżej skrzynia biegów a to zarazem obniżone zawieszenie. W tym przypadku półosie mają co raz większy kąt pracy.



--------------------
Administrator forum - kontakt forum@racingforum.pl

TP: 1:42.147 | 450 km | 1335kg | slick Hankook 260

VERKLINE
Go to the top of the page
 
+Quote Post
sokol22
post Tue, 20 Jan 2009 - 00:04
Post #125


Super User
Dołączył: Fri, 22 June 2007
Skąd: O-ka





chce ktos skany z gazetki o tym evo ?? happy.gif


--------------------
Było lekkie A4 2.7biT
Była Integra Type R JDM
Jest Civic b16 gt35
Go to the top of the page
 
+Quote Post
ZiG
post Tue, 20 Jan 2009 - 17:34
Post #126


Frequent User
Dołączył: Sat, 19 November 2005
Skąd: Szczecin





W takim razie bede pamietać o piwie smile.gif Znam troszkę z własnego doświadczenia parę trickow zwiazanych z przygotowaniem auta do wyścigow. Osobiście nawet przerabiałem jeden element zawieszenia do Picanto , którego teoretycznie nie mozna ruszac. Natomiast to co napisałem w poprzednim poście wynika akurat z czystej teorii i podstaw mechaniki (statyki). A jak jest w praktyce ? Nie znam osobiście nikogo kto taki zabieg przeprowadzał i dałby jakies wymierne efekty. Możliwe, że zalezy to od konkretnego modelu auta i w pewnych samochodach daje taka przeróbka wiecej niż jednocześnie podniesiony srodek cieżkości zabiera. Znasz Albert jakies przykłady badań tego zjawiska na hamowni, lub choćby pomiary czasów okrażeń przed i po ?


--------------------
Uzależniony od motoryzacji, techniki i rajdów :)
Go to the top of the page
 
+Quote Post
siewcu
post Tue, 20 Jan 2009 - 18:39
Post #127


Forum Clubber
Dołączył: Tue, 04 December 2007
Skąd: Wrocław





ja bym bardzo chetnie cos przeczytal o tym "wynalazku"....
Go to the top of the page
 
+Quote Post
sokol22
post Tue, 20 Jan 2009 - 18:43
Post #128


Super User
Dołączył: Fri, 22 June 2007
Skąd: O-ka





po norwesku jest to jutro ide i kupuje gazete tongue.gif jak cos biggrin.gif ale skany dopiero w weekend jak bede u rodzicow smile.gif


--------------------
Było lekkie A4 2.7biT
Była Integra Type R JDM
Jest Civic b16 gt35
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Feluke
post Fri, 23 Jan 2009 - 14:39
Post #129


Moderator
Dołączył: Sat, 03 January 2004
Skąd: Warszawa





CYTAT(Bullitt @ Fri, 16 Jan 2009 - 10:39) *
Znowu prosty przykład z mojego poletka.

Czemu w EVO 1-3 był silnik z turbo z tyłu a dolotem z przodu a później od 4 w górę na odwrót , turbo przy zderzaku a dolot przy ścianie grodziowej?

Odpowiedź jest BANALNA i wiąże sie z wejściem Lancera Evo z "dużą kasą" do WRC i w ogóle imprez wyścigowych. A jak wiadomo jak wchodzą w grę duże pieniądze- to wszystko musi być dopięte na ostatni guzik. Dlatego japońce odwróciły silnik, bo..... doszli do wniosku, że w takiej konfiguracji lepiej się prowadzi. Znam dalszą część tej historii ale poczekam aż reszta mądral się wypowie w tym temacie. Szczególnie liczę na tych co tylko krytykują albo przerzucają piłeczkę. Do dzieła chłopcy. Czemu z technicznego punktu widzenia Japończycy stwierdzili że obrócenie silnika da wymierny efekt w prowadzeniu auta?


No niestety ale nawet po namowach na PW pan Bullitt niezechcial wyjasnic dlaczego z technicznego punktu widzenia Japończycy stwierdzili że obrócenie silnika da wymierny efekt w prowadzeniu auta. Wedlug niego poprostu odwrocenie poprawilo prowadzenie i koniec historii, EOT. biggrin.gif
Tak wiec zacznimy obracac silniki, bedziemy mieli lepiej prowadzace sie samochody. biggrin.gif

CYTAT(Bullitt @ Fri, 16 Jan 2009 - 10:39) *
I część błędnych odpowiedzi które mogą pojawić sie w temacie:
CYTAT(Feluke @ Thu, 15 Jan 2009 - 21:14) *

Wydech jest od strony chlodnicy dlatego zeby nie bylo duzych roznic temperatur bloku miedzy strona dolotowa a wydechowa co moglo by doprowadzic do pekania bloku.
Jest jeszcze jedna zaleta wydechu od przodu, nie przekazuje ciepla na sciane grodziowa a co za tym idzie do kabiny.

Nie.
CYTAT(Albert @ Fri, 16 Jan 2009 - 09:39) *
lepsze chłodzenie jednoski

Nie.

Rownerz i do tego niechce sie odniesc na jakiej podstawie twierdzi ze te odpowiedzi sa bledne.
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Bullitt
post Fri, 23 Jan 2009 - 15:13
Post #130


I live here !
Dołączył: Mon, 14 October 2002
Skąd: z dupy...





Nie bede komentowal tych twoich prokuratorskich pytan.

Jesteś kompletnym ignorantem. Napisałem, że się pomyliłem z umiejscowieniem Turbo i kolektora. Mea Culpa. Toś tego kmiocie nie doczytał. Nie będę też wchodził w szczegóły czemu obrócono silnik- wystarczy odpowiedź DLA LEPSZEGO PROWADZENIA. KONIEC KROPKA. JEŚLI TEGO NIE ROZUMIESZ- ODPAL INTERNET I SOBIE POSZUKAJ. Jest trochę info na ten temat. No chyba, żeś ograniczony i nie umiesz po angielsku. To tego już nie przeskoczymy.

I nie ślij mi ckliwych PW bo ja na prawdę nie mam czasu wczytywać sie w jakieś idiotyczne korespondencje. Szanuje swój czas. Nie mam go za wiele.

EOT.




--------------------
530---------------220koni
LC----------------230 koni
Evolution V------496 koni
V12--------------408 koni
Go to the top of the page
 
+Quote Post
unreall
post Fri, 23 Jan 2009 - 15:55
Post #131


Frequent User
Dołączył: Tue, 30 March 2004
Skąd: Warszawa





Mimo że nie mam jakiś gigantycznych kłopotów z obsługą googla (domyślam się że jest to na jakiś stronach o Evo) to jedyne co znalazłem:
"The engine and transaxle was rotated 180° to better balance the weight and eliminate torque steer." z wiki, zacytowane parokrotnie na innych stronach
chociaż wciaż mnie interesuje co zmienia zmiana kierunku obrotów silnika w prowadzeniu auta.
Byłbym wdzięczny za jakikolwiek link żeby czegoś się o tym dowiedzieć.
Hipotez jest multum a sprawiasz wrażenie jakbyś był ostatnim strażnikiem prawdy.
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Feluke
post Fri, 23 Jan 2009 - 15:59
Post #132


Moderator
Dołączył: Sat, 03 January 2004
Skąd: Warszawa





CYTAT(Bullitt @ Fri, 16 Jan 2009 - 17:30) *
Faktycznie, zle się wyraziłem z umiejscowieniem turbo i kolektora. [...]

I to jest cala twoja odpowiedz ze pomyliles sie z umiejscowieniem kolektora oraz turbo w EVO, a nie dlaczego kolektory wydechowe sa z przodu. No chyba ze przyznajesz sie do bledu ze opierales sie na... no wlasnie na czym? Bo napewno nie na przykladzie EVO.
CYTAT(Bullitt @ Fri, 16 Jan 2009 - 10:39) *
[...]Dlatego japońce odwróciły silnik, bo..... doszli do wniosku, że w takiej konfiguracji lepiej się prowadzi. Znam dalszą część tej historii ale poczekam aż reszta mądral się wypowie w tym temacie. Szczególnie liczę na tych co tylko krytykują albo przerzucają piłeczkę. Do dzieła chłopcy. Czemu z technicznego punktu widzenia Japończycy stwierdzili że obrócenie silnika da wymierny efekt w prowadzeniu auta?

CYTAT(Bullitt @ Fri, 16 Jan 2009 - 17:36) *
Oczywiście ze wiem czemu obrócono silnik.

CYTAT(Bullitt @ Fri, 23 Jan 2009 - 15:13) *
[...]Nie będę też wchodził w szczegóły czemu obrócono silnik- wystarczy odpowiedź DLA LEPSZEGO PROWADZENIA. KONIEC KROPKA. JEŚLI TEGO NIE ROZUMIESZ- ODPAL INTERNET I SOBIE POSZUKAJ. Jest trochę info na ten temat. No chyba, żeś ograniczony i nie umiesz po angielsku. To tego już nie przeskoczymy.

No to kolejny raz prosze o wyjasnienie dlaczego obrocono silnik. Juz bys to zrobil to zmarnowal bys mniej swojego cennego czasu, mial bys spokoj a "prokurator" Feluke by sie od ciebie odczepil ale lepiej jest isc w zaparte i pisac "bo sie lepiej prowadzi a jak tego nie wiesz to idz poszukaj". Takie gadanie jeszcze bardziej mnie utwierdza ze nie znasz szczegolow dlaczego odwrocili silnik.

P.S. Kmiota to moze masz w rodzinie albo sam nim jestes i nie obrazaj ludzi kiedy prowadza z toba RZECZOWA dyskusje. angry.gif
Go to the top of the page
 
+Quote Post
rennen
post Fri, 23 Jan 2009 - 23:34
Post #133


I live here !
Dołączył: Mon, 14 October 2002
Skąd: Faaker See ;)







wiem, ale nie powiem tongue.gif


--------------------
'93 e36 325i - kolejna próba :)
'94 e34 v8
Go to the top of the page
 
+Quote Post
ZiG
post Sat, 24 Jan 2009 - 03:22
Post #134


Frequent User
Dołączył: Sat, 19 November 2005
Skąd: Szczecin





Bullitt, ja także cenię swój czas. Myśle, że skoro wiesz to mogłbyś tutaj choćby linka podać lub copy i paste ze zródła. Skoro poruszyłeś temat i kilkakrotnie się tutaj udzielałeś to napewno kilka minut niczego dla ciebie nie zmieni, a nam sporo wyjaśni. Ja coś ciekawego wiedziałem to nie robiłem tajemnicy.


--------------------
Uzależniony od motoryzacji, techniki i rajdów :)
Go to the top of the page
 
+Quote Post
cowboy
post Sat, 24 Jan 2009 - 15:56
Post #135


Administrator
Dołączył: Mon, 21 August 2006
Skąd: Wawa





hmmm, widzę że rozpętałem małą burzę tym pytaniem smile.gif ale jak widać okazuje się że odpowiedź nie jest wcale tak oczywista jak myslałem...

Bullitt zeznaj w końcu co dało obrócenie silnika w Evo... albo wklej jakiegoś linka to sie dokształcimy smile.gif


--------------------
Go to the top of the page
 
+Quote Post
KIVI
post Sat, 24 Jan 2009 - 18:11
Post #136


Forum Homee
Dołączył: Thu, 08 January 2004
Skąd: prosty chłopak ze wsi





Naprawdę Wam nie wystarczy jak sam Bullitt napisze że poprawiło prowadzenie?
Ja to jak i inne objawienia w/w traktuje na równi z Prawdami Objawionymi.
Go to the top of the page
 
+Quote Post
berkut
post Sat, 24 Jan 2009 - 20:52
Post #137


Forum Homee
Dołączył: Thu, 11 November 2004
Skąd: warszawa





Moim zdaniem fajny projekt, uzyli gotowa jednostke napedowa z skrzynia zamiast cyckac sie z flansza na silniku, przerobka motoru na wzdluzny itd. Silnik tez nie jest slaby ani malo rozwojowy...


CYTAT
Jak dla mnie pomysł jest kretyński, szczególnie, ze już dawno obalono mit wyższości wzdłużnie ustawionego silnika nad poprzecznie ustawionym.


CYTAT
- idiotyczny projekt nie mający większego sensu poza "sztuka dla sztuki" i "marketingowym chwytem" ukazującym możliwości firmy która stworzyła ten projekt.


To jak to zrobili ma uzasadnienie techniczne. Wykorzystali gotowy uklad napedowy ktory mieli na miejscu, maja do niego know how i nie jest slaby. Tez bym tak zrobil i mysle ze sporo ludzi takze, oczywiscie moge to zrobic na 4g63 - musze przerobic kolektory, miske olejowa, osprzet i posiadac odpowiedni dzwon do skrzyni ale co tam wink.gif

Przy rwd poprzeczny silnik jest glupim pomyslem. Majac wzdluznie skrzynie masz w niej mniej wspolpracujacych z soba elementow (brak przekladni w transfer case i wszystkiego wokol tego - naped idzie z walka zdawczego skrzyni odrazu na wal).

Jaka jest twoja propozycja w takim razie ? Wyjac polosie przednie, sztywny centralny i tylko tyl pedzic ? Faajnie..

CYTAT
Z jakiejś przyczyny czterołapy i przednionapedówki w większości przypadków używaja silnika w poprzek. Ktoś zaraz krzyknie KSIĘGOWI! KOSZTY!. A ja spokojnie na to odpiszę, ze oczywiście tak. Ale w sporcie nie liczą się księgowi i koszty tylko głównie rozwiązania. Konia z rzędem temu kto w oście i czterołapie jeżdżąc wzdłużnym silnikiem jak S2, A4 czy Cossie nie miał problemów z wyjeżdżającym przodem. Subaru też ma. Tyle, ze może nieco mniej niż poprzednicy. A dlaczego nieco mniej? Bo ma ten nieszczęsny środek ciężkości połozony troszkę niżej niż konkurenci. I tylko dlatego się utrzymywało w stawce. Choćby w WRC...


FWD robi sie z poprzecznym silnikiem ze wzgledu na to jak bardzo jest to kompaktowe rozwiazanie. Skrzynia biegow moze byc mniejsza i uzywac mniej skomplikowanych przekladni. Zobaczcie jak wyglada uklad napedowy z Audi gdzie jest FWD wzdluzne, ile to miejsca zabiera. Problem numer dwa, silnik wisi przy tym rozwiazaniem daleko przed przednia osia.

W wypadku coswortha nie sprawdza sie to co mowisz. Zaryzykuje stwierdzeniem ze przy ukladzie takim masz nawet mniej masy na przednich kolach, napewno polarny moment inercji jest mniejszy. Przednia os jest dokladnie w polowie silnika, skrzynia daleko z tylu blisko srodka auta, przyczyna tak tragicznego wyjezdzania przodem nie jest uklad napedowy a fatalne zawieszenie ktore Ford tam uzyl.

W audi, subaru masz bardzo podobne konstrukcyjnie skrzynie, dlatego tez podobne problemy. Przyczym w audi jest on wiekszy bo silnik jest znacznie dluzszy, wiec jego srodek ciezkosci jest bardziej z przodu.

W wrc itd nie stosuja wzdluznych skrzyn bo afaik zabraniaja tego przepisy. Dawca nie mial wzdluznie silnika smile.gif

CYTAT
1 AWD z silnikiem w poprzek prowadzą się lepiej niż AWD z silnikiem wzdłuż.




Pozwolilem sobie zrobic rysunek do naszej dyskusji:



Po lewej mamy poprzeczne 4x4 lub FWD takie jak EVO, Golfy itd, po srodku mamy 4x4 takie jak maja Ford, BMW, Nissan itd (ktore osobiscie uwazam za jedyne sluszne) a po prawej mamy Audi / Subaru.

Rozowe kropki to punkty srodka ciezkosci silnika, skrzyni itd. Czarne linie na gorze to przednia os, przerywana na dole to srodek ciezkosci auta. (zakladamy ze nasz pojazd ma 50:50 rozklad mas). Rysunki zrobilem tak by byly mniejwiecej w skali.

Jesli komus nie chce sie isc na PW by rozumial (albo i nie) to co namalowalem i powiem to kilka podpowiedzi. Pisze to w ogromnym uproszczeniu.

Skrecajac mozecie potraktowac auto jak kolo zamachowe. Napewno wiece ze jesli masa rozlozona jest na obwodzie kola zamachowego to silnik nie wkreca sie tak ochoczo, kolo ktore ma cala mase po srodku bedzie krecic sie jak wiertarka.

Wezmy na warsztat sam proces obrotu auta wokol srodka. Skrecamy kierownice, kola wytwarzaja sile ktora proboje obrucic auto. Sila dziala na pewna mase wiec powstaje przyspieszenie. Po przebyciu drogi X chcemy by auto juz nie skrecalo, prostujemy kola. Teraz znowu musimy wychamowac ten ruch, ponownie pojawia sie sila ktora musza przeniesc opony tylko ze dziala w druga strone. To gdzie znajduje sie masa auta wzgledem jego srodka sprawia ze auto moze byc lekkie i zwinne albo mulowate, nawet przy tym samym rozlozeniu masy i masie auta.

Zamocujcie kolo zamachowe na osi. Pierwsze kolo ma cala mase na srodku i na zewnatrz wystaje tylko cienki dysk ktory lapiemy i gwaltownie probojemy obrucic o 1/4 obrotu. Wpierw stawia nam opor, potem idzie lekko i znowu trzeba je wychamowac by zostalo na tej 1/4. Teraz bierzemy kolo w ktorym cala masa jest na zewnatrz. Robimy to samo i co sie dzieje: zaczynajac ruch czujemy wyrazny opor, w polowie drogi jest tak samo a pod koniec znowu trzeba uzyc sporej sily by wychamowac kolo na 1/4.





To w ktorym miejscu znajduje sie masa auta i gdzie dziala na nie sila zupelnie zmienia sily ktore dzialaja na kola. Przerywane linie to osie auta, czerwone strzalki to powiedzmy silnik i ciezki, 120L bak. Widac ze w pierwszym przypadku cala dzialajaca sila silnika idzie na przednie kolo, baku na tylne. Wracajac do poprzedniego przykladu i zasady dzialania dzwigni widzimy ze wykonujac manewr sily dzialajace na kola w pierwszym przypadku beda znacznie wiekszym niz w drugim. Druga rzecz ktora bedzie sie dziac to to ze kola beda bardziej rownomiernie obciazone, mozna to zobaczyc kiedy patrzy sie na to jak beda rzutowane sily na kola. W 2 przypadku widac ze czesc sily dzialajacej na przednie kolo obciaza tez tylne i na odwrot.

Jesli nie zgadzacie sie z tym co pisze - wezcie linijke, wage monokl, szklana kule, ksiazke od mechaniki dla I roku, kartke, olowek i zobaczycie sami.

Suma sumarum. Srodkowy uklad jest najlepszy, na drugim miejscu jest ten po lewej, na trzecim prawy. Nie mozna oszukac praw natury, mozna po prostu zaczac budowac porzadne auta gdzie ksiegowi martwia sie tylko robota papierkowa.


Ja tez wiem dlaczego potem bylo lepiej ale nie powiem tongue.gif
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Kubek
post Sat, 24 Jan 2009 - 22:11
Post #138


Forum Clubber
Dołączył: Thu, 12 February 2004





Wszystko sie zgadza, co do lepszosci, przynajmniej w praktyce juz tak nie jest. Srodkowy uklad, jest najciezszy, najbardziej skomplikowany (najwieksze straty mocy w napedzie), ma nierowne poloski z przodu. Uklad po lewej tez na nierowne poloski. W wyniku czego te samochody sa bardzo podatne na "torque steer" - auto samo skreca przy przyspieszaniu.
W Subaru, problem rozlozenia masy nie jest az tak zly, ze wzgledu na lekka konstrukcje silnika i jego kompaktowosc.


Go to the top of the page
 
+Quote Post
cowboy
post Tue, 27 Jan 2009 - 09:31
Post #139


Administrator
Dołączył: Mon, 21 August 2006
Skąd: Wawa





CYTAT(Kubek @ Sat, 24 Jan 2009 - 22:11) *
W Subaru, problem rozlozenia masy nie jest az tak zly, ze wzgledu na lekka konstrukcje silnika i jego kompaktowosc.


to w GT-Rze wygląda jakby ciutke lepiej, ale za to środek ciężkości silnika jest wyżej niż w subaru



ale widziałem gdzieś fajniejszy przekrój GT-Ra... teraz juz nie moge znaleźć..


--------------------
Go to the top of the page
 
+Quote Post
guzior
post Tue, 27 Jan 2009 - 16:51
Post #140


Forum Clubber
Dołączył: Thu, 21 December 2006
Skąd: Żyrardów





Przeciez GT-R ma zupełnie inna konstrukcje napedu niz którykolwiek z narysowanych przez Berkuta.
On ma silnik z przodu, skrzynie z tyłu i z niej wraca na przód. Duzo blizej mu do konstrukcji z cossiego czy beemki (tylko skrzynie przesunieto na tył) niz do tej z subaru


--------------------
885 60 50 40
Go to the top of the page
 
+Quote Post

8 Stron V  « < 5 6 7 8 >
Closed TopicStart new topic
 

RSS Wersja Lo-Fi Aktualny czas: Monday, 01 September 2025 - 18:28