Shoutbox 0 nowych PW 


8 Stron V  « < 4 5 6 7 8 >  
Closed TopicStart new topic
> [foto] Evo z silnikiem BMW
Miniac
post Fri, 16 Jan 2009 - 18:17
Post #101


Forum Killer
Dołączył: Fri, 11 October 2002
Skąd: Warszawa





CYTAT
Bank rozbity. Kierunek obrotów silnika. Thats the answer.


Łoo kurde.. To zaraz poczytamy o technice z MotoGP o odwrotnie krecacych sie silnikach niwelujacych sily zyroskopowe kol.. bardzo istotne przy samochodach, ale ja lubie jak mi auto szybko wraca z dwoch na cztery kola laugh.gif


CYTAT(Bullitt @ Fri, 16 Jan 2009 - 16:36) *
Oczywiście ze wiem czemu obrócono silnik.


No to smialo - zaskocz wszystkich rolleyes.gif


CYTAT
No chyba, ze za szperę bierzemy ten kulawy układ ciśnieniowo olejowy który udaje, że szperuje a prawde mówiąc tylko psuje handling tych aut...

..tylko mają być argumenty a nie niechęć jak w przypadku Feluke.


Ciezko z Toba dyskutowac na argumenty...

CYTAT
Czemu w EVO 1-3 był silnik z turbo z tyłu a dolotem z przodu...

....zle się wyraziłem z umiejscowieniem turbo i kolektora.


...kiedy Twoje sa tak zmienne ze zawsze je pod siebie dopasujesz, a z rozmowcy zrobisz idiote dry.gif

btw. kazdy otwarty mechanizm roznicowy rozdziela moment obrotowy rowno 50:50


--------------------
www.promotormocy.pl
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Wspieraj forum
post Fri, 16 Jan 2009 - 18:17
Post #


Dotacja






Dotacja na forum
Go to the top of the page
 
Quote Post
lagadula
post Fri, 16 Jan 2009 - 19:16
Post #102


Forum Homee
Dołączył: Fri, 11 May 2007
Skąd: Poznań





Evo X ma turbo w miejscu gdzie normalni producenci instalują nagrzewnice. W zwiazku z tym, kiedy właczony jest ALS, do tego mamy temperatury w okolicach 30-40 stopni celsjusza turbo mówi że idzie w cholere. Evo IX ma układ odwrotny i nigdy nie było problemu z temperaturą. ALS potrafi tak podbić temperaturę silnika, na Oesie, że 120 stopni to pryszcz. Sam tego doświadczyłem w N12. Ten sam problem powstał w N14. Za mały kurnik i za mało wiatru na turbo (nie wspominajac o beznadziejnej temp. IC ). Kiedyś, podobnie było w GTiR , kiedy miało IC nad głowicą. Czyli co ? Chłodzenie nie ma znaczenia ?



--------------------
5L -> 5P // 30 6L 120
H 3P 20 1L # 80 4-P
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Marlon
post Fri, 16 Jan 2009 - 20:46
Post #103


Forum Clubber
Dołączył: Tue, 12 November 2002
Skąd: Wołomin





Panowie Jakubowie, powiedzcie nam do ciężkiej cholery dlaczego ten silnik obrócono. O jakimś odczuwalnym dla przeciętnego kierowcy wpływie kierunku obrotów silnika na prowadzenie to słyszałem chyba tylko w przypadku motocykli BMW z boxerem i motoguzzi z wzdłużną V-ką, ale w samochodzie? i to poprzeczny? Rozumiem że odwracając kierunek można inaczej zamontować elementy osprzętu silnika i skrzynię, co może mieć wpływ na wyważenie i co za tym idzie prowadzenie.
No więc jak to było?


--------------------
dragracingowy spiker do wynajęcia ;)

_http://www.youtube.com/watch?v=2opWEnxSs1g
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Miniac
post Fri, 16 Jan 2009 - 21:00
Post #104


Forum Killer
Dołączył: Fri, 11 October 2002
Skąd: Warszawa





Bullitt pierwszy! laugh.gif


--------------------
www.promotormocy.pl
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Feluke
post Fri, 16 Jan 2009 - 21:21
Post #105


Moderator
Dołączył: Sat, 03 January 2004
Skąd: Warszawa





Bullitt caly czas gadasz o konkretach a narazie kompletnie nic konkretnego nie podales a sam piszesz jakies wlasne dyrdymaly ze silnik poprzecznie jest pod kazdym wzgledem lepszy niz silnik wzdluznie i nie obchodzi cie rozklad masy, zeszperowanie i inne poprawiacze prowadzenia. Poprostu silnik poprzecznie jest lepszy i basta.
Powiedziane bylo ze wydech jest z przodu zeby bylo lepsze chlodzenie jednostki, oczywiscie uznales to za bledna odpowiedz i zaczales cos gadac o evo ze odwrocili silnik dla lepszego prowadzenia i to ze evo1-3 mialo wydech od sciany grodziowej. Nie zadales sobie nawet trudu zeby sprawdzic czy tak jest.
Tak wiec merytorycznie twoja teoria o umiejscowieniu wydechu zostala obalona (a raczej wogole nie bylo teorii tylko mowienie ze ja i Albert jestesmy w bledzie).

CYTAT
Do dzieła chłopcy. Czemu z technicznego punktu widzenia Japończycy stwierdzili że obrócenie silnika da wymierny efekt w prowadzeniu auta?

Lepsze prowadzenie to wynik zmiany pozycji silnika ktory napewno zostal pochylony do tylu a byc moze cofniety.
Nie wiem jak bylo w pierwszych evo ale jezeli silnik krecil sie po "chrzescijansku" a byl zamontowany po "hondowemu" to w skrzyni musial byc dodatkowy tryb zeby nie miec 5 biegow do tylu i jednego do przodu. Po odwroceniu silnika mozna go wywalic a wiec zmniejszyc mase czy przesunac silnik bardziej do tylu bo skrzynia nie musi byc tak rozbudowana.
Tak wiec samo odwrocenie nic nie daje ale zmiany jakie to zasoba pociaga juz daja wymierne kozysci. Odwrocenie silnika moze co najwyzej zmniejszyc straty w napedzie poprzez wywalenie tego durnego trybika.

Na koniec Bullitt jezeli chcesz prowadzic merytoryczna dyskusje to sam zacznij podawac jakies konkretne dane a nie wyssane z palca.
Go to the top of the page
 
+Quote Post
240Z
post Fri, 16 Jan 2009 - 21:57
Post #106


SHIFT_oldschool
Dołączył: Sun, 14 November 2004





Mam nadzieję, że pomogę rozwiać wątpliwości...

W Evo I-III skrzynia znajdowała się po prawej stronie komory silnika (patrząc od tyłu), a od IV wzwyż jest po lewej.

Cytat z Lancer Evolution Buyer's Guide zaczerpniętego z Mitsubishi Lancer Register (http://www.lancerregister.com/):

CYTAT
The engine [in the Evo IV] was still transverse, but mounted 180 degrees opposite to that of the Evolution III which, much to the annoyance of competitions specialists, meant accomodating a larger transfer box - it was bigger, heavier and more expensive to produce.


Od Evo IV wzwyż blok silnika miał cieńsze ścianki, przez co był lżejszy. Silnik się kręci po chrześcijańsku w obu wersjach, dolot i wydech są po tych samych stronach (dolot przy przegrodzie, wydech przy chłodnicy).
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Miniac
post Fri, 16 Jan 2009 - 22:16
Post #107


Forum Killer
Dołączył: Fri, 11 October 2002
Skąd: Warszawa





CYTAT(Feluke @ Fri, 16 Jan 2009 - 20:21) *
Nie wiem jak bylo w pierwszych evo ale jezeli silnik krecil sie po "chrzescijansku" a byl zamontowany po "hondowemu" to w skrzyni musial byc dodatkowy tryb zeby nie miec 5 biegow do tylu i jednego do przodu. Po odwroceniu silnika mozna go wywalic a wiec zmniejszyc mase czy przesunac silnik bardziej do tylu bo skrzynia nie musi byc tak rozbudowana.


Good job!!!




mysle ze jest pewnie kilka bardziej/mniej waznych powodow, ale wytrzymalosc skrzyni/transferu byla tu kluczowa. Mitsubishi zmienialo ten element parokrotnie tak, ze naped z walka na dyfer byl przekazywanie raz z 3ciego, raz z 4tego biegu, ale od zawsze byl z tym problem i w koncu go kompletnie wyeliminowano zmniejszajac tym samym rozmiar/opory i skomplikowanie skrzyni. Przy okazji uzyskano wiecej miejsca na mocniejsza przekladnie katowa smile.gif



--------------------
www.promotormocy.pl
Go to the top of the page
 
+Quote Post
lagadula
post Fri, 16 Jan 2009 - 22:46
Post #108


Forum Homee
Dołączył: Fri, 11 May 2007
Skąd: Poznań





Czyli jaka konkluzja a propos szczepu VI-stki z M ? Że połączono dwa topowe auta w historii motorsportu z tych właśnie powodów.

Kończąc temat ustawienia silnika w kontekscie osiągów można podac parę przykładów, gdzie nie miało to znaczenia. Wazniejsza była całkowita konstrukcja.

Cossie WRC: Silnik wzdłuż. O wynikach nei trzeba nawet wspominac.





Corolla WRC: Silnik w poprzek, mocno lezacy, ale mimo to mocno przed przednią osią (vs. Cossie)




Subaru Impreza WRC 2005: Ostatnia z jako-tako jezdzacych. Zobaczcie gdzie silnik:



Pug 206 WRC: Silnik lezy, ale stosunkowo wysoko, To zdjecie tego nie oddaje:



Audi S1 PP: Silnik jest tak z przodu że tylnie koła w powietrzu wiszą:



M3 E30: Efektowne zwyciestwa w DTM, grozne na asfaltach (Snijers)



Przykładów można mnożyć bez liku.... tongue.gif


--------------------
5L -> 5P // 30 6L 120
H 3P 20 1L # 80 4-P
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Albert
post Sat, 17 Jan 2009 - 00:08
Post #109


Administrator
Dołączył: Thu, 10 October 2002
Skąd: Warszawa





CYTAT(lagadula @ Fri, 16 Jan 2009 - 22:46) *
Pug 206 WRC: Silnik lezy, ale stosunkowo wysoko, To zdjecie tego nie oddaje:


Pytanie za sto punktów, dlaczego w wyścigowych samochodach 4x4 i FWD podnosi się silnik do góry w stosunku do seryjnych mocowań ? Za prawidłową odpowiedz piwko .... rozwiązanie konkursu w poniedziałek.


--------------------
Administrator forum - kontakt forum@racingforum.pl

TP: 1:42.147 | 450 km | 1335kg | slick Hankook 260

VERKLINE
Go to the top of the page
 
+Quote Post
marty
post Sat, 17 Jan 2009 - 00:22
Post #110


Super User
Dołączył: Mon, 01 March 2004
Skąd: Warszawa





CYTAT(Albert @ Sat, 17 Jan 2009 - 00:08) *
Pytanie za sto punktów, dlaczego w wyścigowych samochodach 4x4 i FWD podnosi się silnik do góry w stosunku do seryjnych mocowań ? Za prawidłową odpowiedz piwko .... rozwiązanie konkursu w poniedziałek.

Żeby półosie nie były pod kątem przy obniżonym zawieszeniu? wink.gif
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Azrael
post Sat, 17 Jan 2009 - 00:34
Post #111


Forum Clubber
Dołączył: Thu, 03 July 2003
Skąd: Warszawa





CYTAT(lagadula @ Fri, 16 Jan 2009 - 23:46) *
Cossie WRC: Silnik wzdłuż. O wynikach nei trzeba nawet wspominac.





To nie jest WRC. To nawet nie jest fabryczna A-grupa.


--------------------
Jakub "Azrael" Zawiła-Niedźwiecki
Go to the top of the page
 
+Quote Post
the.wolf
post Sat, 17 Jan 2009 - 00:55
Post #112


EJ205 USER
Dołączył: Sat, 21 June 2003
Skąd: WuWuA-WaWeR





CYTAT(Albert @ Sat, 17 Jan 2009 - 00:08) *
Pytanie za sto punktów, dlaczego w wyścigowych samochodach 4x4 i FWD podnosi się silnik do góry w stosunku do seryjnych mocowań ? Za prawidłową odpowiedz piwko .... rozwiązanie konkursu w poniedziałek.


zeby zmniejszyc podsterownosc, po odelzeniu (tylu)????


--------------------
W205 OM654 Daily
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Azrael
post Sat, 17 Jan 2009 - 01:02
Post #113


Forum Clubber
Dołączył: Thu, 03 July 2003
Skąd: Warszawa





CYTAT
Pytanie za sto punktów, dlaczego w wyścigowych samochodach 4x4 i FWD podnosi się silnik do góry w stosunku do seryjnych mocowań ? Za prawidłową odpowiedz piwko .... rozwiązanie konkursu w poniedziałek.


Nasz ma obniżone i cofnięte.


--------------------
Jakub "Azrael" Zawiła-Niedźwiecki
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Javie
post Sat, 17 Jan 2009 - 12:09
Post #114


Super User
Dołączył: Sat, 12 July 2008





CYTAT(the.wolf @ Sat, 17 Jan 2009 - 00:55) *
zeby zmniejszyc podsterownosc, po odelzeniu (tylu)????

Jak poniesiesz silnik to podniesiesz środek ciężkości, więc podsterowność i ogólna stabilność będzie gorsza.

CYTAT(marty @ Sat, 17 Jan 2009 - 00:22) *
Żeby półosie nie były pod kątem przy obniżonym zawieszeniu? wink.gif

Ta teoria ma sens. Chociaż może żeby zmieściła sie większa gabarytowo skrzynia biegów (zastosowanie w niej większych i wytrzymalszych trybów). Generalnie jestem pewny, że to ma związek z przeniesieniem napędu (np. w Skylinach GTR miska olejowa była jednocześnie obudową przedniego dyfra, a żeby to zmieścić, to silnik musiał być stosunkowo wysoko).

Ale z niecierpliwością poczekam do poniedziałku tongue.gif
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Bullitt
post Sat, 17 Jan 2009 - 15:00
Post #115


I live here !
Dołączył: Mon, 14 October 2002
Skąd: z dupy...





CYTAT(Miniac @ Fri, 16 Jan 2009 - 22:16) *
Good job!!!




mysle ze jest pewnie kilka bardziej/mniej waznych powodow, ale wytrzymalosc skrzyni/transferu byla tu kluczowa. Mitsubishi zmienialo ten element parokrotnie tak, ze naped z walka na dyfer byl przekazywanie raz z 3ciego, raz z 4tego biegu, ale od zawsze byl z tym problem i w koncu go kompletnie wyeliminowano zmniejszajac tym samym rozmiar/opory i skomplikowanie skrzyni. Przy okazji uzyskano wiecej miejsca na mocniejsza przekladnie katowa smile.gif


I dont think so.

Skrzynia biegów oraz transfer nie miały wtedy znaczenia bo w momencie kiedy zdecydowali is w motorsport seryjne skrzynie i dyfry poszły centralnie w odstawkę.

Po drugie jest taka dziedzina wiedzy jak inżynieria materiałowa- nie ma takiej opcji żeby nie dało sie zrobić elementu tak żeby wytrzymywał zadane w evo moce i momenty. I na pewno jest to tańsze niż przekonstruowanie silnikowni tak żeby siedziała na odwrót.


Jakubie- wnoszę o zaprzestanie dyskusji ponieważ do niczego nie prowadzi.

Feluke- SILNIK OBRÓCONO bo auto się lepiej prowadzi. Tak wymyslili inżynierowie nomen omen wcale nie z Mitsubishi.

Nie cofnięto silnika, nie położono, nie wysunięto anie nie przesunięto.

Koniec informacji na ten temat. Nic więcej nie mam już do przekazania. Pałeczke przejmuje Feluke i Pan Miniac.




--------------------
530---------------220koni
LC----------------230 koni
Evolution V------496 koni
V12--------------408 koni
Go to the top of the page
 
+Quote Post
rennen
post Sat, 17 Jan 2009 - 15:06
Post #116


I live here !
Dołączył: Mon, 14 October 2002
Skąd: Faaker See ;)





To wkońcu wiesz coś konkretnego czy tylko tak gadasz, żeby pogadać? Po co obrócono ten silnik, skoro jesteś tak obeznany to powiedz. Tylko nie pisz "żeby lepiej się prowadził" tylko jaki konkretnie wpływ miało obrócenie silnika na prowadzenie.


--------------------
'93 e36 325i - kolejna próba :)
'94 e34 v8
Go to the top of the page
 
+Quote Post
tomeQ
post Sat, 17 Jan 2009 - 15:24
Post #117


Forum Homee
Dołączył: Fri, 22 November 2002
Skąd: Stalowa Wola/Warszawa





Po dluzszej nieobecnosci na forum, trafiam na watek, w ktorym jest tyle cennej wiedzy, ze chetnie skorzystam jeszcze, ze takowej, jesli mozna.
Dlaczego wszystkie pojazdy DIV 1 z RC maja silniki wzdluznie zamontowane, skoro to jest zle ?


--------------------
Fiat ///// Car of the Year 1967/1970/1972/(1980)/1984/1989/1995/1996/(1998)/(2001)/2004/2008
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Albert
post Sat, 17 Jan 2009 - 15:32
Post #118


Administrator
Dołączył: Thu, 10 October 2002
Skąd: Warszawa





CYTAT(marty @ Sat, 17 Jan 2009 - 00:22) *
Żeby półosie nie były pod kątem przy obniżonym zawieszeniu? wink.gif


ciepło ... a co do daje ?


--------------------
Administrator forum - kontakt forum@racingforum.pl

TP: 1:42.147 | 450 km | 1335kg | slick Hankook 260

VERKLINE
Go to the top of the page
 
+Quote Post
*Sajmon
post Sat, 17 Jan 2009 - 15:54
Post #119


Forum Homee
Dołączył: Tue, 08 June 2004
Skąd: Cov





Tak na mój chłopski rozum, jeśli będą w poziomie, a nie pod kątem, to przy tym samym rozstawie kół będą krótsze (od tych pod kątem), a przy tym stabilniejsze i daje nam to korzystniejszy rozkład sił działających na półosie podczas jazdy, zwłaszcza w zakrętach. Zyskujemy na wytrzymałości "napędu" ?
Nie linczujcie, tak sobie głośno myślę wink.gif
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Feluke
post Sat, 17 Jan 2009 - 15:57
Post #120


Moderator
Dołączył: Sat, 03 January 2004
Skąd: Warszawa





Bullitt znowu tylko gadasz a nie podajesz konkretow. Jezeli dysponujesz wiedza tajemna dlaczego po tylko samym odwroceniu silnika zmienilo sie prowadzenie (chyba ze LHD z samym kierowca to wtedy cos to zmienia) to sie podziel ze wszystkimi. Zmniejsza sie straty w napedzie i zwiekszy sie niezawodnosc ale napewno nie poprawi to prowadzenia auta.
Tak wiec jeszcze raz apeluje zebys podzielil sie wiedza dlaczego samo obrocenie silnika zmienilo prowadzenie samochodu bo narazie jestes przekonujacy jak magnetyzery czy ceramizery. Przy okazji ustosunkuj sie do tego "dlaczego wydech jest od strony chlodnicy a nie od sciany grodziowej?"

Alber, dobre pytanie. Pewnie jest kilka powodow, poczawszy od tego zeby polosie nie pracowaly pod katem przy obnizonym zawiszeniu (jakis minimalny kat musza miec zeby w jednym miejscu sie nie wyrobily) albo zeby sie dalo nizej nadwozie opuscic, a skonczywszy na tym ze podnoszac silnik mozemy go mocniej pochylic i dzieki takiemu zabiegowi niedosc ze przesuwamy mase do tylu to i mase przesuwamy nizej. Tak wiec pomimo ze wal podniesiemy wyzej to ogoly srodek ciezkosci silnika wypadkie nizej.

Takie sobie luzne przypuszczenia. wink.gif
Go to the top of the page
 
+Quote Post

8 Stron V  « < 4 5 6 7 8 >
Closed TopicStart new topic
 

RSS Wersja Lo-Fi Aktualny czas: Monday, 01 September 2025 - 18:28