Shoutbox 0 nowych PW 


5 Stron V  « < 2 3 4 5 >  
Closed TopicStart new topic
> BMW E36 Coupe Turbo (bordowe), M50B20 T --> M50B25 T
korona
post Sun, 20 Sep 2009 - 06:45
Post #61


Forum Homee
Dołączył: Mon, 27 November 2006
Skąd: [SRB] Adam





CYTAT(grzesvtec @ Sat, 19 Sep 2009 - 21:03) *
.... dźwięk niesamowity, ....


Fakt, sapie niesamowicie, lepiej niż moje, jest to zasługa zintegrowanego DV i krótkiego dolotu przed nim, już przy 1,5tys obr i odpuszczeniu gazu słychać że pod maską jest turbo... Trzeba by to słyszeć bo trudno opisać
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Wspieraj forum
post Sun, 20 Sep 2009 - 06:45
Post #


Dotacja






Dotacja na forum
Go to the top of the page
 
Quote Post
Bamber Bmw
post Sun, 20 Sep 2009 - 12:18
Post #62


User
Dołączył: Mon, 31 March 2008
Skąd: SRB





Skrzynia nr 1 z padniętym synchronizatorem,w praktyce przy ciepłym oleju na wysokich obrotach nie wchodził drugi bieg,skrzynia nr 2 super stan synchronizatorów tylko obudowa zniszczona,elementy mocowania do poduszek wyrwane(skrzynia z auta po wypadku)



Tu widać jak synchronizator jest zeszlifowany przez inne tryba



A tak wygląda stan idealny,ostre krawędzie.



A z tym miałem największy problem jak to złożyć(powiem że pierwszy raz rozebrałem skrzynie bo z zawodu jestem blacharzem)



I przyszło oświecenie,takie szpilki zrobiłem żeby naprowadzić zabezpieczenie łożyska na swoje miejsce.



Dodam że jeszcze trzy razy ją rozbierałem bo był problem z biegami,wchodziły dwa na raz i nie miałem luzu,dopiero gdy poznałem całkowicie działanie skrzyni,to stwierdziłem że nie jest to takie skomplikowane jak się wydaje

Skrzynia chodzi jak marzenie,dzięki Adam za części do nowej skrzyni.


--------------------
dorabianie przekładek odprężających między uszczelki M50b25 wypalana laserem

_http://www.racingforum.pl/BMW-E36-Coupe-Tu...owe-t61512.html

Auto do pracy e36 cupe M50b25T
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Bamber Bmw
post Sun, 20 Sep 2009 - 12:48
Post #63


User
Dołączył: Mon, 31 March 2008
Skąd: SRB





A tak wygląda auto z zewnątrz



siłowniki maski z opla kadetta z tylnej klapy,a mocowania z e36 sedan co umożliwia ustawienie dwóch poziomów ten na zdjęciu to ten niższy,drugi po przełożeniu dźwigni ustawia maskę do pionu i wtedy można spokojnie pracować przy silniku



Rozpórka własnej produkcji,z regulacją śruby rzymskiej,mocowania kielichów wypaliłem sobie w pracy a w domu zrobiłem specjalną matryce pod prasę,żeby dopasować ringi do elementów kielichów.



--------------------
dorabianie przekładek odprężających między uszczelki M50b25 wypalana laserem

_http://www.racingforum.pl/BMW-E36-Coupe-Tu...owe-t61512.html

Auto do pracy e36 cupe M50b25T
Go to the top of the page
 
+Quote Post
elmo0104
post Mon, 21 Sep 2009 - 20:42
Post #64


User
Dołączył: Tue, 05 May 2009





Czyli Tomek nie ma BOV'a tylko DV? a w ktorym miejscu jest on zintegrowany?chwile za turbo? tak zeby bylo latwo puscic powietrze gdzies za przeplywka zaraz? Jaki to jest DV i czy jest w jakis sposob regulowany?
Go to the top of the page
 
+Quote Post
elmo0104
post Fri, 02 Oct 2009 - 22:31
Post #65


User
Dołączył: Tue, 05 May 2009








Jeszcze jedno pytanie. jaka srednica turbiny (jej wylotu), jest w tej turbosprezarce od volvo??
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Bamber Bmw
post Sun, 04 Oct 2009 - 22:01
Post #66


User
Dołączył: Mon, 31 March 2008
Skąd: SRB





CYTAT(elmo0104 @ Mon, 21 Sep 2009 - 20:42) *
Czyli Tomek nie ma BOV'a tylko DV? a w ktorym miejscu jest on zintegrowany?chwile za turbo? tak zeby bylo latwo puscic powietrze gdzies za przeplywka zaraz? Jaki to jest DV i czy jest w jakis sposob regulowany?

Zawór upustowy jest zintegrowany w muszli a wylot to dodatkowy kanał który wypuszcza powietrze tuż przed łopatki co powoduje nadciśnienie w dolocie i w samym filtrze powietrza właśnie z niego wychodzi dźwięk jak to nazwałeś "DV"

A co do średnicy wylotu spalin to 90mm a wylotu powietrza 50mm


--------------------
dorabianie przekładek odprężających między uszczelki M50b25 wypalana laserem

_http://www.racingforum.pl/BMW-E36-Coupe-Tu...owe-t61512.html

Auto do pracy e36 cupe M50b25T
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Overrun
post Tue, 08 Dec 2009 - 20:59
Post #67


User
Dołączył: Wed, 13 June 2007
Skąd: Wrocław





gratuluje wspaniałego projektu smile.gif

Vanos został na miejscu?
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Bamber Bmw
post Fri, 18 Dec 2009 - 06:58
Post #68


User
Dołączył: Mon, 31 March 2008
Skąd: SRB





CYTAT(Overrun @ Tue, 08 Dec 2009 - 20:59) *
gratuluje wspaniałego projektu smile.gif

Vanos został na miejscu?

Vanos w turbo to zbędna rzecz,więc go nie mam,wałek ssący został zmieniony


--------------------
dorabianie przekładek odprężających między uszczelki M50b25 wypalana laserem

_http://www.racingforum.pl/BMW-E36-Coupe-Tu...owe-t61512.html

Auto do pracy e36 cupe M50b25T
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Bamber Bmw
post Mon, 18 Jan 2010 - 09:56
Post #69


User
Dołączył: Mon, 31 March 2008
Skąd: SRB





Wymiana gum z wahaczy


Zaspawanie tylnego mostu,własnym sposobem jedni powiedzą że to zaraz uleci a ja twierdze że nie jak na razie wszystko chodzi bez problemu


Szpera z zewnątrz z e34 a przełożenie to 3,64


Porównanie starego i nowego mostu


Półosie też zostały wymienione fota do porównania


A tak to wygląda z kanału,nad mocowaniem trzeba było się trochę napracować ale efekt jazdy jest piękny.


--------------------
dorabianie przekładek odprężających między uszczelki M50b25 wypalana laserem

_http://www.racingforum.pl/BMW-E36-Coupe-Tu...owe-t61512.html

Auto do pracy e36 cupe M50b25T
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Bamber Bmw
post Mon, 18 Jan 2010 - 09:58
Post #70


User
Dołączył: Mon, 31 March 2008
Skąd: SRB





Turbo z góry


Przepływka zmodyfikowana w obudowie fi 100


Fotka na turbo wraz z dolotem


Turbo od dołu


Dodatkowy zawór upustowy tak dla lansu i dźwięku,bo do 0.4bara upuszcza zintegrowany a powyżej zaczyna się odzywać drugi,bardo ładny efekt jak dla mnie.


A taki efekt jest w aucie
http://www.youtube.com/watch?v=5uxJFsffgRY


--------------------
dorabianie przekładek odprężających między uszczelki M50b25 wypalana laserem

_http://www.racingforum.pl/BMW-E36-Coupe-Tu...owe-t61512.html

Auto do pracy e36 cupe M50b25T
Go to the top of the page
 
+Quote Post
kai963
post Tue, 31 Jan 2012 - 23:14
Post #71


Rookie
Dołączył: Tue, 31 January 2012
Skąd: Tarnów





Witam jestem tu nowy, także przepraszam jeśli bym cos nie tak napisał.
Mam BMW e36 320i w sedanie z 1992 r bez vanosu, i mam co do mojej BM-KI taka małą wizję.
Chciałbym ja przerobić w sposób taki żeby że tak powiem nadawała się do wyścigów na 1/4 mili.
Miałbym zamiar w niej zrobić następujące modyfikacje:

- wyciagnąć cały środek, zostawiam tylko deske rozdzielczą i montuję dwa kubły

- klatka bezpieczeństwa


no i oczywiście pozostaje silnik:

- turbo + intercooler

- poprawić dolot powietrza

- no i to jest oczywiste że większy układ wydechowy


prosiłbym o pomoc jak dokładnie zamontować to turbo, jeśli możecie a zwłaszcza Wy Tomek i Adam, prosiłbym was o opisanie jak to turbo zamontować.


P.S projektu tego jeszcze nie będe realizować, ale chciałbym dowiedzieć się jak to zrobić w przyszłości.

A i jeszcze jedno BMW udało mi się kupić nawet okazyjnie i dlatego posiada instalcje gazową bo poprzedni właściciel ją miał, także czy to by przeszkadzało jeśli by turbo było zamontowane.
Go to the top of the page
 
+Quote Post
jackkpl
post Tue, 31 Jan 2012 - 23:23
Post #72


I live here !
Dołączył: Wed, 20 August 2008
Skąd: 3city





przewody olejowe masz na takich opaskach "castorama" i gumowych wezach? Czy jest gdzies restryktor, czy na tych wezach jest pelne cisnienie oleju (czyli np 4bar)?


--------------------
-Poznań 1:44.1 (extreme) -Łódź 54.6 -Pomorze 40.19 -Toruń 28.4 -Koszalin 48.9 (extreme)
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Hortex51
post Wed, 01 Feb 2012 - 09:56
Post #73


Forum Killer
Dołączył: Sat, 04 April 2009
Skąd: 3Miasto





te przewody olejowe = pozar auta. Warto to zrobic po bozemu.


--------------------
Always braking the limits! I hate limits!
Go to the top of the page
 
+Quote Post
DOHC
post Wed, 01 Feb 2012 - 10:20
Post #74


Forum Homee
Dołączył: Thu, 12 January 2006
Skąd: Pionki/Warszawa





To co widać to IMO powrót oleju i chłodzenie wodą , nie zasilanie .
Go to the top of the page
 
+Quote Post
szymonrs
post Wed, 01 Feb 2012 - 12:14
Post #75


Super User
Dołączył: Mon, 14 August 2006
Skąd: WJ





powrót oleju wężem fi 8mm??


--------------------
"Red Devil" Golf MK2 AWD VR6T, King of Warsaw 2013, 2012, vice King of Warsaw 2011
Go to the top of the page
 
+Quote Post
DOHC
post Wed, 01 Feb 2012 - 14:02
Post #76


Forum Homee
Dołączył: Thu, 12 January 2006
Skąd: Pionki/Warszawa





jest od dołu więc raczej odpływ
Go to the top of the page
 
+Quote Post
SONIC
post Wed, 01 Feb 2012 - 15:29
Post #77


Forum Killer
Dołączył: Mon, 19 December 2005
Skąd: Płock





kai963 -przy tym silniku nie ma sensu turbo -jest to sztuka dla sztuki .
skoro masz juz min.10.000 zł (bo to cena wyjsciowa jak na zestaw turbo )to lepiej zrób swap silnika na S50B32
no instalacja gazowa powinna w pierwszej kolejnosci zrobic out(najlepiej zaraz po przeczytaniu posta wez sie za jej demontaz)


--------------------
BMW E64 645i
Go to the top of the page
 
+Quote Post
kai963
post Wed, 01 Feb 2012 - 17:20
Post #78


Rookie
Dołączył: Tue, 31 January 2012
Skąd: Tarnów





Głównie by mi też zależało zrobić coś co wile osób nie ma, bo wsadzić większy silnik to nie sztuka wiele tak osób robi. Natomiast zamontowanie turbo to cos takiego gdzie nie każdy ma takie rzeczy pod maską. Będę miał kiedyś zamiar zrealizować ten projekt, tylko zastanawiam się czy nie lepiej było by turbo zamontować do silnika M52B28. A jeśli chodzi o instalacje gazową to przy takim przerobionym silniku instalacja będzie demontowana. Bo to nie co śmiesznie by to wyglądało jak by w silniku 2.0 czy 2.8 zamontowanym turbo był gaz...

Także krótko mówiąc mi chodzi o założenie turbo do silnika 2.0 lub 2.8, a celem jest zrobienie dla siebie coś co nie każdy ma, no i oczywiście zwiększenie mocy a najbardziej by mi zależało na zwiększeniu przyspieszenia.

A że tak się jeszcze zapytam, do którego silnika było by lepiej założyć turbo? do 2.0 czy do 2.8?
bo 2.5 ma tyle mocy co 2.8 także silnik 2.8 mniej by się męczył niż 2.5
Go to the top of the page
 
+Quote Post
dobrus
post Wed, 01 Feb 2012 - 18:08
Post #79


Forum Homee
Dołączył: Sun, 20 July 2008





CYTAT(kai963 @ Wed, 01 Feb 2012 - 17:20) *
Głównie by mi też zależało zrobić coś co wile osób nie ma, bo wsadzić większy silnik to nie sztuka wiele tak osób robi. Natomiast zamontowanie turbo to cos takiego gdzie nie każdy ma takie rzeczy pod maską. Będę miał kiedyś zamiar zrealizować ten projekt, tylko zastanawiam się czy nie lepiej było by turbo zamontować do silnika M52B28. A jeśli chodzi o instalacje gazową to przy takim przerobionym silniku instalacja będzie demontowana. Bo to nie co śmiesznie by to wyglądało jak by w silniku 2.0 czy 2.8 zamontowanym turbo był gaz...

Także krótko mówiąc mi chodzi o założenie turbo do silnika 2.0 lub 2.8, a celem jest zrobienie dla siebie coś co nie każdy ma, no i oczywiście zwiększenie mocy a najbardziej by mi zależało na zwiększeniu przyspieszenia.

A że tak się jeszcze zapytam, do którego silnika było by lepiej założyć turbo? do 2.0 czy do 2.8?
bo 2.5 ma tyle mocy co 2.8 także silnik 2.8 mniej by się męczył niż 2.5



kolego, użyj laskawie wyszukiwarki i zacznij czytac forum... a jest tego troche. Chyba nie myślisz,ze ktos ci tu w 10. punktach opisze jak zamontowac turbo do twojego silnika wink.gif ''Nie kazdy ma takie rzeczy pod maską'' - w dobie wszechobecnych dziś diesli i cen beny z kosmosu to rzekłbym iż mocne wolnosraki powoli stają się rarytasem biggrin.gif

do turbo najlepiej nadaje sie m50b25 z tych o ktorych wspominasz.
Go to the top of the page
 
+Quote Post
DOHC
post Wed, 01 Feb 2012 - 18:40
Post #80


Forum Homee
Dołączył: Thu, 12 January 2006
Skąd: Pionki/Warszawa





CYTAT(kai963 @ Wed, 01 Feb 2012 - 17:20) *
Głównie by mi też zależało zrobić coś co wile osób nie ma, bo wsadzić większy silnik to nie sztuka wiele tak osób robi. Natomiast zamontowanie turbo to cos takiego gdzie nie każdy ma takie rzeczy pod maską. Będę miał kiedyś zamiar zrealizować ten projekt, tylko zastanawiam się czy nie lepiej było by turbo zamontować do silnika M52B28. A jeśli chodzi o instalacje gazową to przy takim przerobionym silniku instalacja będzie demontowana. Bo to nie co śmiesznie by to wyglądało jak by w silniku 2.0 czy 2.8 zamontowanym turbo był gaz...

Także krótko mówiąc mi chodzi o założenie turbo do silnika 2.0 lub 2.8, a celem jest zrobienie dla siebie coś co nie każdy ma, no i oczywiście zwiększenie mocy a najbardziej by mi zależało na zwiększeniu przyspieszenia.

A że tak się jeszcze zapytam, do którego silnika było by lepiej założyć turbo? do 2.0 czy do 2.8?
bo 2.5 ma tyle mocy co 2.8 także silnik 2.8 mniej by się męczył niż 2.5

Mi sie nasuwa jedno pytanie , może troche nie namiejscu ale jednak zapytam . Ile masz lat ?
Go to the top of the page
 
+Quote Post

5 Stron V  « < 2 3 4 5 >
Closed TopicStart new topic
 

RSS Wersja Lo-Fi Aktualny czas: Friday, 20 June 2025 - 11:22