![]() |
![]() ![]() |
![]() |
![]()
Post
#61
|
|
![]() Forum Homee Dołączył: Mon, 27 November 2006 Skąd: [SRB] Adam ![]() |
|
|
|
Wspieraj forum |
![]()
Post
#
|
![]() Dotacja ![]() |
|
|
|
![]()
Post
#62
|
|
![]() User Dołączył: Mon, 31 March 2008 Skąd: SRB ![]() |
Skrzynia nr 1 z padniętym synchronizatorem,w praktyce przy ciepłym oleju na wysokich obrotach nie wchodził drugi bieg,skrzynia nr 2 super stan synchronizatorów tylko obudowa zniszczona,elementy mocowania do poduszek wyrwane(skrzynia z auta po wypadku)
![]() Tu widać jak synchronizator jest zeszlifowany przez inne tryba ![]() A tak wygląda stan idealny,ostre krawędzie. ![]() A z tym miałem największy problem jak to złożyć(powiem że pierwszy raz rozebrałem skrzynie bo z zawodu jestem blacharzem) ![]() I przyszło oświecenie,takie szpilki zrobiłem żeby naprowadzić zabezpieczenie łożyska na swoje miejsce. ![]() Dodam że jeszcze trzy razy ją rozbierałem bo był problem z biegami,wchodziły dwa na raz i nie miałem luzu,dopiero gdy poznałem całkowicie działanie skrzyni,to stwierdziłem że nie jest to takie skomplikowane jak się wydaje Skrzynia chodzi jak marzenie,dzięki Adam za części do nowej skrzyni. -------------------- dorabianie przekładek odprężających między uszczelki M50b25 wypalana laserem
_http://www.racingforum.pl/BMW-E36-Coupe-Tu...owe-t61512.html Auto do pracy e36 cupe M50b25T |
|
|
![]()
Post
#63
|
|
![]() User Dołączył: Mon, 31 March 2008 Skąd: SRB ![]() |
A tak wygląda auto z zewnątrz
![]() siłowniki maski z opla kadetta z tylnej klapy,a mocowania z e36 sedan co umożliwia ustawienie dwóch poziomów ten na zdjęciu to ten niższy,drugi po przełożeniu dźwigni ustawia maskę do pionu i wtedy można spokojnie pracować przy silniku ![]() Rozpórka własnej produkcji,z regulacją śruby rzymskiej,mocowania kielichów wypaliłem sobie w pracy a w domu zrobiłem specjalną matryce pod prasę,żeby dopasować ringi do elementów kielichów. ![]() -------------------- dorabianie przekładek odprężających między uszczelki M50b25 wypalana laserem
_http://www.racingforum.pl/BMW-E36-Coupe-Tu...owe-t61512.html Auto do pracy e36 cupe M50b25T |
|
|
![]()
Post
#64
|
|
User Dołączył: Tue, 05 May 2009 ![]() |
Czyli Tomek nie ma BOV'a tylko DV? a w ktorym miejscu jest on zintegrowany?chwile za turbo? tak zeby bylo latwo puscic powietrze gdzies za przeplywka zaraz? Jaki to jest DV i czy jest w jakis sposob regulowany?
|
|
|
![]()
Post
#65
|
|
User Dołączył: Tue, 05 May 2009 ![]() |
Jeszcze jedno pytanie. jaka srednica turbiny (jej wylotu), jest w tej turbosprezarce od volvo?? |
|
|
![]()
Post
#66
|
|
![]() User Dołączył: Mon, 31 March 2008 Skąd: SRB ![]() |
Czyli Tomek nie ma BOV'a tylko DV? a w ktorym miejscu jest on zintegrowany?chwile za turbo? tak zeby bylo latwo puscic powietrze gdzies za przeplywka zaraz? Jaki to jest DV i czy jest w jakis sposob regulowany? Zawór upustowy jest zintegrowany w muszli a wylot to dodatkowy kanał który wypuszcza powietrze tuż przed łopatki co powoduje nadciśnienie w dolocie i w samym filtrze powietrza właśnie z niego wychodzi dźwięk jak to nazwałeś "DV" A co do średnicy wylotu spalin to 90mm a wylotu powietrza 50mm -------------------- dorabianie przekładek odprężających między uszczelki M50b25 wypalana laserem
_http://www.racingforum.pl/BMW-E36-Coupe-Tu...owe-t61512.html Auto do pracy e36 cupe M50b25T |
|
|
![]()
Post
#67
|
|
User Dołączył: Wed, 13 June 2007 Skąd: Wrocław ![]() |
gratuluje wspaniałego projektu
![]() Vanos został na miejscu? |
|
|
![]()
Post
#68
|
|
![]() User Dołączył: Mon, 31 March 2008 Skąd: SRB ![]() |
gratuluje wspaniałego projektu ![]() Vanos został na miejscu? Vanos w turbo to zbędna rzecz,więc go nie mam,wałek ssący został zmieniony -------------------- dorabianie przekładek odprężających między uszczelki M50b25 wypalana laserem
_http://www.racingforum.pl/BMW-E36-Coupe-Tu...owe-t61512.html Auto do pracy e36 cupe M50b25T |
|
|
![]()
Post
#69
|
|
![]() User Dołączył: Mon, 31 March 2008 Skąd: SRB ![]() |
Wymiana gum z wahaczy
![]() Zaspawanie tylnego mostu,własnym sposobem jedni powiedzą że to zaraz uleci a ja twierdze że nie jak na razie wszystko chodzi bez problemu ![]() Szpera z zewnątrz z e34 a przełożenie to 3,64 ![]() Porównanie starego i nowego mostu ![]() Półosie też zostały wymienione fota do porównania ![]() A tak to wygląda z kanału,nad mocowaniem trzeba było się trochę napracować ale efekt jazdy jest piękny. ![]() -------------------- dorabianie przekładek odprężających między uszczelki M50b25 wypalana laserem
_http://www.racingforum.pl/BMW-E36-Coupe-Tu...owe-t61512.html Auto do pracy e36 cupe M50b25T |
|
|
![]()
Post
#70
|
|
![]() User Dołączył: Mon, 31 March 2008 Skąd: SRB ![]() |
Turbo z góry
![]() Przepływka zmodyfikowana w obudowie fi 100 ![]() Fotka na turbo wraz z dolotem ![]() Turbo od dołu ![]() Dodatkowy zawór upustowy tak dla lansu i dźwięku,bo do 0.4bara upuszcza zintegrowany a powyżej zaczyna się odzywać drugi,bardo ładny efekt jak dla mnie. ![]() A taki efekt jest w aucie http://www.youtube.com/watch?v=5uxJFsffgRY -------------------- dorabianie przekładek odprężających między uszczelki M50b25 wypalana laserem
_http://www.racingforum.pl/BMW-E36-Coupe-Tu...owe-t61512.html Auto do pracy e36 cupe M50b25T |
|
|
![]()
Post
#71
|
|
![]() Rookie Dołączył: Tue, 31 January 2012 Skąd: Tarnów ![]() |
Witam jestem tu nowy, także przepraszam jeśli bym cos nie tak napisał.
Mam BMW e36 320i w sedanie z 1992 r bez vanosu, i mam co do mojej BM-KI taka małą wizję. Chciałbym ja przerobić w sposób taki żeby że tak powiem nadawała się do wyścigów na 1/4 mili. Miałbym zamiar w niej zrobić następujące modyfikacje: - wyciagnąć cały środek, zostawiam tylko deske rozdzielczą i montuję dwa kubły - klatka bezpieczeństwa no i oczywiście pozostaje silnik: - turbo + intercooler - poprawić dolot powietrza - no i to jest oczywiste że większy układ wydechowy prosiłbym o pomoc jak dokładnie zamontować to turbo, jeśli możecie a zwłaszcza Wy Tomek i Adam, prosiłbym was o opisanie jak to turbo zamontować. P.S projektu tego jeszcze nie będe realizować, ale chciałbym dowiedzieć się jak to zrobić w przyszłości. A i jeszcze jedno BMW udało mi się kupić nawet okazyjnie i dlatego posiada instalcje gazową bo poprzedni właściciel ją miał, także czy to by przeszkadzało jeśli by turbo było zamontowane. |
|
|
![]()
Post
#72
|
|
I live here ! Dołączył: Wed, 20 August 2008 Skąd: 3city ![]() |
przewody olejowe masz na takich opaskach "castorama" i gumowych wezach? Czy jest gdzies restryktor, czy na tych wezach jest pelne cisnienie oleju (czyli np 4bar)?
-------------------- -Poznań 1:44.1 (extreme) -Łódź 54.6 -Pomorze 40.19 -Toruń 28.4 -Koszalin 48.9 (extreme)
|
|
|
![]()
Post
#73
|
|
![]() Forum Killer Dołączył: Sat, 04 April 2009 Skąd: 3Miasto ![]() |
te przewody olejowe = pozar auta. Warto to zrobic po bozemu.
-------------------- Always braking the limits! I hate limits!
|
|
|
![]()
Post
#74
|
|
Forum Homee Dołączył: Thu, 12 January 2006 Skąd: Pionki/Warszawa ![]() |
To co widać to IMO powrót oleju i chłodzenie wodą , nie zasilanie .
|
|
|
![]()
Post
#75
|
|
Super User Dołączył: Mon, 14 August 2006 Skąd: WJ ![]() |
powrót oleju wężem fi 8mm??
-------------------- "Red Devil" Golf MK2 AWD VR6T, King of Warsaw 2013, 2012, vice King of Warsaw 2011
|
|
|
![]()
Post
#76
|
|
Forum Homee Dołączył: Thu, 12 January 2006 Skąd: Pionki/Warszawa ![]() |
jest od dołu więc raczej odpływ
|
|
|
![]()
Post
#77
|
|
Forum Killer Dołączył: Mon, 19 December 2005 Skąd: Płock ![]() |
kai963 -przy tym silniku nie ma sensu turbo -jest to sztuka dla sztuki .
skoro masz juz min.10.000 zł (bo to cena wyjsciowa jak na zestaw turbo )to lepiej zrób swap silnika na S50B32 no instalacja gazowa powinna w pierwszej kolejnosci zrobic out(najlepiej zaraz po przeczytaniu posta wez sie za jej demontaz) -------------------- BMW E64 645i
|
|
|
![]()
Post
#78
|
|
![]() Rookie Dołączył: Tue, 31 January 2012 Skąd: Tarnów ![]() |
Głównie by mi też zależało zrobić coś co wile osób nie ma, bo wsadzić większy silnik to nie sztuka wiele tak osób robi. Natomiast zamontowanie turbo to cos takiego gdzie nie każdy ma takie rzeczy pod maską. Będę miał kiedyś zamiar zrealizować ten projekt, tylko zastanawiam się czy nie lepiej było by turbo zamontować do silnika M52B28. A jeśli chodzi o instalacje gazową to przy takim przerobionym silniku instalacja będzie demontowana. Bo to nie co śmiesznie by to wyglądało jak by w silniku 2.0 czy 2.8 zamontowanym turbo był gaz...
Także krótko mówiąc mi chodzi o założenie turbo do silnika 2.0 lub 2.8, a celem jest zrobienie dla siebie coś co nie każdy ma, no i oczywiście zwiększenie mocy a najbardziej by mi zależało na zwiększeniu przyspieszenia. A że tak się jeszcze zapytam, do którego silnika było by lepiej założyć turbo? do 2.0 czy do 2.8? bo 2.5 ma tyle mocy co 2.8 także silnik 2.8 mniej by się męczył niż 2.5 |
|
|
![]()
Post
#79
|
|
Forum Homee Dołączył: Sun, 20 July 2008 ![]() |
Głównie by mi też zależało zrobić coś co wile osób nie ma, bo wsadzić większy silnik to nie sztuka wiele tak osób robi. Natomiast zamontowanie turbo to cos takiego gdzie nie każdy ma takie rzeczy pod maską. Będę miał kiedyś zamiar zrealizować ten projekt, tylko zastanawiam się czy nie lepiej było by turbo zamontować do silnika M52B28. A jeśli chodzi o instalacje gazową to przy takim przerobionym silniku instalacja będzie demontowana. Bo to nie co śmiesznie by to wyglądało jak by w silniku 2.0 czy 2.8 zamontowanym turbo był gaz... Także krótko mówiąc mi chodzi o założenie turbo do silnika 2.0 lub 2.8, a celem jest zrobienie dla siebie coś co nie każdy ma, no i oczywiście zwiększenie mocy a najbardziej by mi zależało na zwiększeniu przyspieszenia. A że tak się jeszcze zapytam, do którego silnika było by lepiej założyć turbo? do 2.0 czy do 2.8? bo 2.5 ma tyle mocy co 2.8 także silnik 2.8 mniej by się męczył niż 2.5 kolego, użyj laskawie wyszukiwarki i zacznij czytac forum... a jest tego troche. Chyba nie myślisz,ze ktos ci tu w 10. punktach opisze jak zamontowac turbo do twojego silnika ![]() ![]() do turbo najlepiej nadaje sie m50b25 z tych o ktorych wspominasz. |
|
|
![]()
Post
#80
|
|
Forum Homee Dołączył: Thu, 12 January 2006 Skąd: Pionki/Warszawa ![]() |
Głównie by mi też zależało zrobić coś co wile osób nie ma, bo wsadzić większy silnik to nie sztuka wiele tak osób robi. Natomiast zamontowanie turbo to cos takiego gdzie nie każdy ma takie rzeczy pod maską. Będę miał kiedyś zamiar zrealizować ten projekt, tylko zastanawiam się czy nie lepiej było by turbo zamontować do silnika M52B28. A jeśli chodzi o instalacje gazową to przy takim przerobionym silniku instalacja będzie demontowana. Bo to nie co śmiesznie by to wyglądało jak by w silniku 2.0 czy 2.8 zamontowanym turbo był gaz... Także krótko mówiąc mi chodzi o założenie turbo do silnika 2.0 lub 2.8, a celem jest zrobienie dla siebie coś co nie każdy ma, no i oczywiście zwiększenie mocy a najbardziej by mi zależało na zwiększeniu przyspieszenia. A że tak się jeszcze zapytam, do którego silnika było by lepiej założyć turbo? do 2.0 czy do 2.8? bo 2.5 ma tyle mocy co 2.8 także silnik 2.8 mniej by się męczył niż 2.5 Mi sie nasuwa jedno pytanie , może troche nie namiejscu ale jednak zapytam . Ile masz lat ? |
|
|
![]() ![]() |
![]() |
Wersja Lo-Fi | Aktualny czas: Friday, 20 June 2025 - 11:22 |