![]() |
![]() ![]() |
![]() |
![]()
Post
#41
|
|
![]() Forum Clubber Dołączył: Fri, 06 July 2007 Skąd: slask :) Racibórz/Rybnik ![]() |
no pieknie, po co sie tu problematyzowac, wazne ze to kolejne turbo w bmw a to wyczyn, i zapewne wlasciciel w swoim czasie osiagnie cel - tego mu zycze - bo cierpliwosci i pieniedzy to napewno poszlo, no i gratulacje dla korony glownego budowniczego (widziana twoja 2,5T na parkingu w rybniku w plazie albo focusie nie pamietam juz i sorki za OT - pieknie sie prezentowala) . jeszcze raz powodzenia . Czekam na kolejne mody.
-------------------- 2011 SSS -> W-ce mistrz RWD DRAG , Bemowo ET - 12,89 (mat suszarka)
2011 bigbmw -> 1 miejsce King of BMW - ET: 12,51 (mat suszarka) (urwane 0,3sek) 2012 sss Ełk -> ET: 12,01 (mat suszarka) (urwane 0,5sek) 2013 sss Kamień Ś. -> ET 11,2 (mat suszarka pocięta :P ) (urwane 0,8sek i napędy też :P) 2015 automaster -> ET 12,2 Najszybszy Lotus 7 w pl. 2016 k64 DragGirl -> ŻONA w BMW TURBO !!! :) e46 m50 608KM 800nM Go Babe GO ! :) dyno: 740KM 1000nM seria wałki - m50 3.0 nowy projekt - sie robi czasem :P performance.k64.pl turbo replki i orginalne gt35 gt30 gt28 ... repliki, BMW TURBO zestawy , wastegate, blow off ... |
|
|
Wspieraj forum |
![]()
Post
#
|
![]() Dotacja ![]() |
|
|
|
![]()
Post
#42
|
|
![]() Forum Homee Dołączył: Mon, 27 November 2006 Skąd: [SRB] Adam ![]() |
.... dlaczego silnik turbo miałby więcej palić od takiego 4,0l N/A skoro przez większość czasu jedziemy na podciśnieniu.... inny jest AFR dla tych silników stąd różnice, poszukaj na forum o tym Pytanie do twórców: jak lepiej zamocować przepływomierz przez turbo i czy ma to jakiekolwiek znaczenie. Czy tak jak tu żeby zaraz za nim rura szła prosto czy można zaraz po wyjściu zastosować kolanko 120 stopni. Oczywiście nie pytam tu o kwestię czy się zmieści czy nie tylko czy musi być tka jak tu. Ja zawsze będę przepływkę montował po stronie podciśnienia, choć podobno nie ma to większego znaczenia pod względem odczytów, jednak po stronie nadciśnienia są na pewno gorsze warunki pracy - wysoka temp. i drgania (przed turbo możesz założyć złącze elastyczne, za już nie da rady). Kolanko o takim kącie zaraz za przepływką to zły pomysł, ogólnie przed i za powinny być prostki 15-25cm aby zapewnić równomierny przepływ całą jej średnicą, inaczej powietrze może "iść bokiem" i fałszować pomiary. Co prawda i tak auto będzie strojone od nowa więc nie ma to takiego znaczenia jak w serii, ale mimo wszystko zrób te 10-15cm prostej i spróbuj zastosować kolanko o mniejszym kącie no pieknie, po co sie tu problematyzowac, wazne ze to kolejne turbo w bmw a to wyczyn, i zapewne wlasciciel w swoim czasie osiagnie cel - tego mu zycze - bo cierpliwosci i pieniedzy to napewno poszlo, no i gratulacje dla korony glownego budowniczego (widziana twoja 2,5T na parkingu w rybniku w plazie albo focusie nie pamietam juz i sorki za OT - pieknie sie prezentowala) . jeszcze raz powodzenia . Czekam na kolejne mody. Cześć Kamil. A jak tam twoje plany, będzie coś kiedyś z tego? Co do auta z tematu mody będą na pewno i to sporo, czekamy na cieplejsze dni Ecumasterem bawiliście się również z zapłonem czy tylko paliwo? Jakie macie maksymalne napięcie wychodzące z przepływomierza przy 0.4bar pod największym obciążeniem? Nie ma problemów z wymaksowanym mafem? Przy takim booście nie ma potrzeby ruszać zapłonu więc tylko paliwo. Zawsze zapominam żeby pospisywać sobie napięcia, sprawdze następnym razem jak się podepnę w każdym bądź razie nie było problemów i wszystko poszło gładko, zobaczymy jak zwiększy się pojemność i boost - składamy to na osprzęcie 2,0 jednak przepływkę będzie trzeba wymienić na coś większego |
|
|
![]()
Post
#43
|
|
![]() Rookie Dołączył: Thu, 15 January 2009 Skąd: Jarosław ![]() |
Mam takie pytanie jaki koszt jest takiego u turbienia silnika 2.0 licząc ze silnik jest zdrowy.Jak z jego wytrzymałością i jakie jest bezpieczne doładowanie.
-------------------- Nie pij za kierownicą. Stukniesz kogoś w zderzak i sobie rozlejesz.
|
|
|
![]()
Post
#44
|
|
![]() User Dołączył: Mon, 31 March 2008 Skąd: SRB ![]() |
koszta są duże bo same graty wyszły ok 5tyś,nie licząc czasu pracy a było go dużo bo wszystko zostało zrobione własnoręcznie, teoretycznie za taką kasę by szło kupić w dobrym stanie 2,5 czy 2,8 i jeszcze by zostało,ale jak wiesz z opisu jest to przygotowane na silnik 2,5. Co do wytrzymałości tego silnika to zrobiłem już nim z 8000tyś km na doładowaniu 0.4bara i wszystko jest ok,oczywiście większość ostrej jazdy do odcinki,jedynie co to pilnuje temperatury spalin.
-------------------- dorabianie przekładek odprężających między uszczelki M50b25 wypalana laserem
_http://www.racingforum.pl/BMW-E36-Coupe-Tu...owe-t61512.html Auto do pracy e36 cupe M50b25T |
|
|
![]()
Post
#45
|
|
User Dołączył: Tue, 05 May 2009 ![]() |
Bambar a możesz dodać jakieś zdjęcia customowego kolektora wydechowego? Bo te z początku tematu wygasły albo sos złego się z nimi stało.
jeszcze jedno pytanie, jak zmiejszyliscie doladowanie w tej turbosprezarce. Chyba fabrycznie ma wyzsze csnienie doladowania, jak zrobiliscie 0.4 bara. Dzięki i pozdro |
|
|
![]()
Post
#46
|
|
User Dołączył: Tue, 05 May 2009 ![]() |
Może korona dodasz zdjęcia jeszcze raz bo w sumie Ty założyłes ten temat:) Jeśli znajdziesz zdjęcia i czas to wrzuć proszę tego kolektora customowego. I jeszcze to niskie ciśnienie doładowania mnie nurtuje, jak to uzyskaliście??
|
|
|
![]()
Post
#47
|
|
Super User Dołączył: Mon, 15 January 2007 Skąd: warszawa ![]() |
Co do przepływki jak jest siatka to na ssaku jak klapa to na pchaniu (klapa nie będzie za bardzo wspułpracować ,zbadany temat) ale co do miejsca montażu w sensie jak daleko i jakie kolanko itp: wiem jak korona ma i mu działa my montowaliśmy na końcu rury (m50b25 turbo pod autem)rura wyprowadzona do góry między podłużnicą a wisko, zakończona przpływką i stożkiem i też działa i już długo działa jakie 1.5roku i nic się nie dzieje, tak jak pisałem wcześniej zdania na ten temat gdzie i jak są podzielone ja mówię jak my to zrobiliśmy. Generalnie z tym spalaniem to ten co ma BMW plus suszara i nie ważne czy 2.0 czy 2.5 czy jeszcze inna historia to dobrze wie że takie nadmuchane bawarskie serce potrafi opier........ sosu hehehe nie wieże że komuś pali 10 czy 12 bo nie ma takiej opcji ostatnio jak poskładaliśmy takie m50b25 na 1.4b miałem przyjemność się poruszać jakiś czas tym autem i powiem jedno że jak dokłada się do pieca to potrafi spalić nawet jak V12 (takowe też posiadłem i wiem ile to pali) podsumowując dmuchane bawarskie serca potrafią siorbnąć, dla ciekawostki jak wyjechałem na pierwsze strojenie swoją m30b35 T to na 40L 110km przejechałem, po strojeniu przy delikatnej jeździe gdzie nie gdzie się psiknęło 18L ale jak ogień to mam wrażenie że zbiornik dziurawy hehehehehhe. Korona popchnij swój temat do przodu czekam z nie cierpliwościa
POZDRO ![]() |
|
|
![]()
Post
#48
|
|
![]() Forum Homee Dołączył: Mon, 27 November 2006 Skąd: [SRB] Adam ![]() |
Update będzie, panowie cierpliwości, w tym aucie właśnie ląduje większy silnik i inny osprzęt, a moje 2.8 jest na dotarciu i nie chcę zapeszać
![]() Może korona dodasz zdjęcia jeszcze raz bo w sumie Ty założyłes ten temat:) Jeśli znajdziesz zdjęcia i czas to wrzuć proszę tego kolektora customowego. I jeszcze to niskie ciśnienie doładowania mnie nurtuje, jak to uzyskaliście?? Chmmm, fotosik usunął zdjęcia z serwera, jak znajdę wkleję raz jeszcze. Kolektor to bardzo prosta konstrukcja skrzynkowa, działa jak trzeba i przy tym nie pęknął ani razu a chinole co jakiś czas trzeba poprawiać. Niskie doładowanie osiągnięte jest dzięki dodatkowej sprężynie przy WG która pomaga siłownikowi wcześniej się otwierać, zmieniając jej napięcie można szybko regulować doładowanie. |
|
|
![]()
Post
#49
|
|
User Dołączył: Tue, 05 May 2009 ![]() |
Łooo to poprosze fotki rozwiązania z ta sprężyna też
![]() ![]() ![]() |
|
|
![]()
Post
#50
|
|
![]() User Dołączył: Mon, 31 March 2008 Skąd: SRB ![]() |
Miesiąc z życia wyciętego No i jeździ następne m50b25 turbo,podziękowania za wyrozumiałość dla żony.
-------------------- dorabianie przekładek odprężających między uszczelki M50b25 wypalana laserem
_http://www.racingforum.pl/BMW-E36-Coupe-Tu...owe-t61512.html Auto do pracy e36 cupe M50b25T |
|
|
![]()
Post
#51
|
|
![]() User Dołączył: Sun, 31 December 2006 Skąd: Jasło ![]() |
Rozumiem ze zmieniles silnik. Poprzedni dozyl do konca czy byly jakies wieksze problemy z nim?
|
|
|
![]()
Post
#52
|
|
User Dołączył: Tue, 05 May 2009 ![]() |
a ja prosiłbym a te fotki kolektora wydechowego, czy juz moja prośba poszła w zapomnienie?
![]() |
|
|
![]()
Post
#53
|
|
![]() Forum Homee Dołączył: Mon, 27 November 2006 Skąd: [SRB] Adam ![]() |
a ja prosiłbym a te fotki kolektora wydechowego, czy juz moja prośba poszła w zapomnienie? ![]() Odświeżyłem linki powinno działać, innych zdjęć nie mam. Jak jesteś zainteresowany to mam do sprzedania kolektory stalowe z M52 które można spawać i przerobić od turbo Rozumiem ze zmieniles silnik. Poprzedni dozyl do konca czy byly jakies wieksze problemy z nim? B20 jeździ jako NA w E34, osobiście mierzyłem kompresję przed swapem, wszystko było w porządku, w końcu doładowanie nie było duże. Co do nowego setupu to zmienione są: - silnik M50B25 odprężony do 8,5:1 (silnik sprawdzony, pewny, z mojego auta, więc nie powinno być problemów) - wtryski 360cc@3bar + regulator paliwa 3,5bar - sprzęgło M57 - lada dzień konwersja na map sensor w miejsce MAFa z B25 - przy okazji Tomek wyremontował skrzynię bo w starej niedomagały synchronizatory Wszystkie prace mechaniczne od A do Z robi właściciel, pewnie są jakieś zdjęcia z prac. Tomek? |
|
|
![]()
Post
#54
|
|
![]() User Dołączył: Mon, 31 March 2008 Skąd: SRB ![]() |
-------------------- dorabianie przekładek odprężających między uszczelki M50b25 wypalana laserem
_http://www.racingforum.pl/BMW-E36-Coupe-Tu...owe-t61512.html Auto do pracy e36 cupe M50b25T |
|
|
![]()
Post
#55
|
|
User Dołączył: Tue, 05 May 2009 ![]() |
Tomek a powiedz czy ten kolektor jest zrobiony z kolektorów orginalnych od M52 czy wogole robiony od podstaw ? Szczerze to ta owijka wszystko zasłania, podaj jakies bardziej szczegółowe informacje.
|
|
|
![]()
Post
#56
|
|
![]() Moderator Dołączył: Sun, 16 March 2003 Skąd: Sweden ![]() |
flansze po trzy culindry wijasniaja ci sprawe
Ps.zdjecie pojawia sie w miniaturze -------------------- E36 coupe M50b28 T by Artix
Audi A4 B8 TDI Avant by KingSoft |
|
|
![]()
Post
#57
|
|
![]() Forum Killer Dołączył: Mon, 24 March 2008 Skąd: żywiec ![]() |
jak to jest z tymi kolektorami pod suszarkę spawanymi z ori kolektorów??
w m50 jest zeliwny ,a w m52 stalowy czy osb ? ile trzeba dać za ori kolektory z m52?? może to sie kalkuluje nawet przy up-mount? -------------------- mój stroker m50b29T się robi _http://mcg1ver.fotosik.pl/albumy/516168-68.html
TYLNY NAPĘD JEST JAK SEX; po co jechac na ręcznym , jak mozna dać w p...e :). Śmierć jeżdzi szybko więc trzeba być szybszym od niej. |
|
|
![]()
Post
#58
|
|
![]() Forum Homee Dołączył: Mon, 27 November 2006 Skąd: [SRB] Adam ![]() |
jak to jest z tymi kolektorami pod suszarkę spawanymi z ori kolektorów?? w m50 jest zeliwny ,a w m52 stalowy czy osb ? ile trzeba dać za ori kolektory z m52?? może to sie kalkuluje nawet przy up-mount? Tak, są metalowe w M52 i da się je przerobić na up-mount. 99zł za komplet, mam kilka kompletów |
|
|
![]()
Post
#59
|
|
![]() User Dołączył: Mon, 31 March 2008 Skąd: SRB ![]() |
Tomek a powiedz czy ten kolektor jest zrobiony z kolektorów orginalnych od M52 czy wogole robiony od podstaw ? Szczerze to ta owijka wszystko zasłania, podaj jakies bardziej szczegółowe informacje. Są to dwa potrójne metalowe kolektory zespawane ze sobą,z kolektorów wykorzystałem flansze z kolankami resztę połączyła rura 60,do której jest przyspawana flansza z turbiny.Co do samego wykonania to najlepiej flansze przykręcić do jakiegoś metalowego kątownika oczywiście zachowując rozstaw otworów symetryczny względem głowicy,a później przeciąć kolektory za kolankami.przypatrz się dobrze focie to się resztę domyślisz. Parę nowych fotek Jednostka mocy m50b25 ![]() Nowiutkie uszczeleczki ![]() Sprzęgło z m57 po lekkich modyfikacjach ![]() -------------------- dorabianie przekładek odprężających między uszczelki M50b25 wypalana laserem
_http://www.racingforum.pl/BMW-E36-Coupe-Tu...owe-t61512.html Auto do pracy e36 cupe M50b25T |
|
|
![]()
Post
#60
|
|
Rookie Dołączył: Mon, 06 April 2009 ![]() |
Witam, powiem tak: osobiście widziałem i słyszałem jak jeździło M50B20 turbo i ba nawet miałem przyjemność się karnąć
![]() ![]() ![]() ps: Tomasz a może w przyszłości coś japońskiego:D pozdrawiam |
|
|
![]() ![]() |
![]() |
Wersja Lo-Fi | Aktualny czas: Friday, 20 June 2025 - 11:23 |