![]() |
![]() ![]() |
![]() |
![]()
Post
#1
|
|
![]() Forum Homee Dołączył: Mon, 27 November 2006 Skąd: [SRB] Adam ![]() |
Przedstawiam auto kumpla nad którym ostatnio trochę pracowaliśmy. Auto jeździ doładowane od października 2008 i ma się bardzo dobrze, efekt jest lepszy niż było przewidywane
![]() AUTO: BMW E36 coupe 320 92r - auto zakupione jako nowe w kraju, jest fabrycznie pozbawione kata i sondy lambda co ułatwiło mi trochę sprawę przy strojeniu... Dlaczego 320? Części mieliśmy z mojego auta na stage1, więc zamysł był taki by jak najprędzej włożyć to do auta i sprawdzić jak to będzie jeździć. Parę części Tomek dokupił i mogliśmy się zabrać do montażu. Większość prac wykonał praktycznie sam w naszym warsztacie, ja zająłem się zestrojeniem tego do kupy no i czuwałem nad całością. W warsztacie składamy już silnik M50B25 który na wiosnę trafi pod maskę, prosze więc nie komentować że tylko 2,0 bo to jest tymczasowy engine; zresztą całkiem dobrze to jeździ... Modyfikacje: Silnik: obecny motor ukończony, praktycznie seria - silnik M50B20, środek seria, CR=10,0:1 - turbo TD04HL-16T, chłodzenie wodą, zintegrowany WG (aktuator przeniesiony w inne miejsce) - doładowanie 0,4bar, zaczyna ładować od 2000obr, przy 2800 jest fullboost - łapa silnika prawa przespawana (aluminium) - seryjna przeszkadzała w założeniu orurowania - olej Motul 10W40 dba o to by silnik nie padł po zwiększeniu mocy Układ dolotowy: ukończony - cały dolot wykonany z rur aluminiowych 60mm samodzielnie, częściowo polerowany - złączki silikonowe zbrojone SAMCO - intercooler z rdzeniem 700x220x50mm z wyjściami 60mm - przepływonierz przeniesiony na prawą stronę, podłączony przed turbosprężarką - odma przerobiona z systemem zaworków zwrotnych (na wolnych idzie w kolektor, na doładowaniu przed turbo), usunięty filtr węglowy - zawór DV zintegrowany Układ wydechowy: w trakcie - kolektor wydechowy produkcji własnej, skrzynkowy + taśma termoodporna - wydech 2,5 cala pojedynczy, środkowy przelot, końcowy odetkany Układ wtryskowy: ukończony - wtryski BOSCH 190cc - regulator na listwie 3,5bar Elektronika: ukończone - sterownik fabrycznie bez sondy lambda co jest raczej żadkością - ECUMASTER DET II - map-sensor MPX4250AP - czujnik EGT i BOOST Układ napędowy: do zrobienia - sprzęgło seria 228mm od początku ślizga okrutnie, w warsztacie leżą już potrzebne części by rozwiązać ten problem raz na zawsze (taki patent jak u mnie, sprawdzone i pewne) - szpera będzie niezbędna, części już czekają Zawieszenie: do poprawek - ma mój gust za miękkie amortyzatory przód, do swojego auta kupiłem nowe więc moje pewnie trafią tutaj ![]() Układ hamulcowy: ukończony - na razie seria (przód tarcze wentylowane, tył tarcze pełne). Mamy pomysł na duże i jednocześnie tanie hamulce, zobaczymy czy to się uda, jak niem to pewnie będzie inny patent ale wymiana będzie na pewno. Po pierwszej przejażdżce Tomek stwierdził ze starchem w głosie że tym sie nie da wyhamować auta po wzmocnieniu ... BODY KIT: ukończony - alu 17 oryginalne z BMW E36 M3 (nie te co na zdjęciach) - ori spojler M3 nadaje autu charakter wyścigówki z lat 90tych - szyby przyciemnione piecowo (takie już było kupione) - skóra, komp pokładowy i parę innych gadżetów umilających korzystanie z auta... Poniżej kilka zdjęć: Kolektor wydechowy, widać turbosprężarkę i przerobioną łapę ![]() ![]() Wypolerowane rurki dolotu z aluminium: ![]() I pare zdjęć z zewnątrz: ![]() ![]() ![]() I na koniec filmiki ze strojenia, jak widać odpycha się to całkiem sprawnie ![]() i małe porównanie osiągów: Przed montażem, auto seria 150KM (ile zostało nie wiadomo), dwie osoby i okolice 9sek/100 i obecnie na 0,4bar, ta sama droga, dwie osoby jak poprzednio, ??? sek/100 edit: filmiki są w celach orientacyjnych by pokazać różnice przed i po, jednak taki na przykład kosiniak ma z tym problem jak widać poniżej, więc niech każdy sam obliczy co mu tam z zegarów wychodzi... Pytania kierować do mnie lub właściciela Tomka (Bamber_BMW) |
|
|
Wspieraj forum |
![]()
Post
#
|
![]() Dotacja ![]() |
|
|
|
![]()
Post
#2
|
|
![]() User Dołączył: Mon, 31 March 2008 Skąd: SRB ![]() |
Podziękowania dla Korony za mobilizacje mnie do tego projektu i przedstawienie go na forum,gdyby nie Adam moje auto nigdy by nie jeździło na doładowaniu.
-------------------- dorabianie przekładek odprężających między uszczelki M50b25 wypalana laserem
_http://www.racingforum.pl/BMW-E36-Coupe-Tu...owe-t61512.html Auto do pracy e36 cupe M50b25T |
|
|
![]()
Post
#3
|
|
![]() Forum Killer Dołączył: Wed, 05 September 2007 Skąd: SS ![]() |
Jakie moce(wykres) uzyskane lub jakies przyblizone czasy?
Pozdrawiam -------------------- www.premium-detailing.pl
Coupe 20VT, M5 e60, Pug 106 Rallye |
|
|
![]()
Post
#4
|
|
![]() Forum Killer Dołączył: Sun, 05 February 2006 Skąd: Poznań ![]() |
Gratuluję Adamie kolejnego udanego projektu BMW Turbo!
Nam strojenie idzie lepiej wczesnym rankiem ![]() -------------------- Maleckis Motorsport
www.maleckis.com |
|
|
![]()
Post
#5
|
|
![]() Forum Homee Dołączył: Mon, 27 November 2006 Skąd: [SRB] Adam ![]() |
Jakie moce(wykres) uzyskane lub jakies przyblizone czasy? Zerknij na filmik z przyspieszeniem przed i po modyfikacji. Auto jeździ dużo lepiej niż 325 192KM i nie chodzi tylko o moc ale przede wszystkim elastyczność, auto pięknie ciągnie od samego dołu, tylko sprzęgło psuje zabawę. Gratuluję Adamie kolejnego udanego projektu BMW Turbo! Nam strojenie idzie lepiej wczesnym rankiem ![]() Nie mogę sobie przypisywać całości projektu, Tomek sporo się przy swoim aucie napracował, ja pilnowałem całości. To E36 jeździ od października, tymczasem już w grudniu wyjechało od nas kolejne doładowane E36 ![]() |
|
|
![]()
Post
#6
|
|
![]() Forum Killer Dołączył: Sun, 05 February 2006 Skąd: Poznań ![]() |
To E36 jeździ od października, tymczasem już w grudniu wyjechało od nas kolejne doładowane E36 ![]() Jaki silnik tym razem? Także M50? Z ciekawości, jak w M50B20 wygląda sytuacja z odmą przy doładowaniu? Dymi? Pluje olejem? Jaką kompresje miał silnik przed uturbieniem? Mierzyliście może? -------------------- Maleckis Motorsport
www.maleckis.com |
|
|
![]()
Post
#7
|
|
![]() Forum Homee Dołączył: Mon, 27 November 2006 Skąd: [SRB] Adam ![]() |
Jaki silnik tym razem? Także M50? Z ciekawości, jak w M50B20 wygląda sytuacja z odmą przy doładowaniu? Dymi? Pluje olejem? Jaką kompresje miał silnik przed uturbieniem? Mierzyliście może? Też M50, póki co właściciel chce zrobić jeszcze pare modów zanim projekt będzie opisany więc więcej nie powiem. M50B20 było raczej zdrowe choć ze sporym przebiegiem, nie pluje olejem i nie kopci, powinno być do wiosny OK |
|
|
![]()
Post
#8
|
|
![]() Forum Killer Dołączył: Sun, 05 February 2006 Skąd: Poznań ![]() |
Ecumasterem bawiliście się również z zapłonem czy tylko paliwo? Jakie macie maksymalne napięcie wychodzące z przepływomierza przy 0.4bar pod największym obciążeniem? Nie ma problemów z wymaksowanym mafem?
-------------------- Maleckis Motorsport
www.maleckis.com |
|
|
![]()
Post
#9
|
|
![]() Forum Clubber Dołączył: Fri, 30 July 2004 Skąd: Łomża ![]() |
acji. Auto jeździ dużo lepiej niż 325 192KM i nie chodzi tylko o moc ale przede wszystkim elastyczność rozumiem ze probowaliscie ze soba 2 takie auta? czy tylko prawdopodobnie jak to ze to jest najszybsze ?? skad te okolice 6sek do 100? bo nawet z zegrakiem to wychodzi jakos duzo wiecej? :/ |
|
|
![]()
Post
#10
|
|
![]() Forum Homee Dołączył: Mon, 27 November 2006 Skąd: [SRB] Adam ![]() |
rozumiem ze probowaliscie ze soba 2 takie auta? czy tylko prawdopodobnie jak to ze to jest najszybsze ?? skad te okolice 6sek do 100? bo nawet z zegrakiem to wychodzi jakos duzo wiecej? :/ Takich 325 dość sporo się przewija przez nasze ręce więc porównanie mam dobre, zresztą więcej osób to może potwierdzić. Nie należe do osób które wypisują głupoty jeśli chodzi o takie rzeczy. Nie ma info o szybszej 320 w PL więc niemal na pewno jest najszybsza... Chmm, wychodzi ci dużo więcej niż okolice 6sek? Ile? |
|
|
![]()
Post
#11
|
|
![]() Super User Dołączył: Mon, 27 December 2004 Skąd: Stalowa Wola ![]() |
Takich 325 dość sporo się przewija przez nasze ręce więc porównanie mam dobre, zresztą więcej osób to może potwierdzić. Nie należe do osób które wypisują głupoty wiedząc że ktoś to może podważyć. Nie ma info o szybszej 320 w PL więc niemal na pewno jest najszybsza... Chmm, wychodzi ci dużo więcej niż okolice 6sek? Ile? ~8sekund |
|
|
![]()
Post
#12
|
|
![]() Forum Homee Dołączył: Mon, 27 November 2006 Skąd: [SRB] Adam ![]() |
Na drugim filmiku auto przyspiesza do 100 od 2>9 sek więc wychodzi 7sek, nie są to najlepsze czasy przejazdów bo sprzęgło coraz bardziej ślizgało. Każdy może zobaczyć jak przyspiesza i niech sam oceni co tam z zegarów wyczyta
|
|
|
![]()
Post
#13
|
|
![]() Moderator Dołączył: Sun, 16 March 2003 Skąd: Sweden ![]() |
sorry ale na tych filmach widac bardzo niewiele i ciezko mowic o osiagach
-------------------- E36 coupe M50b28 T by Artix
Audi A4 B8 TDI Avant by KingSoft |
|
|
![]()
Post
#14
|
|
Super User Dołączył: Mon, 15 January 2007 Skąd: warszawa ![]() |
Korona sory za zmianę tematu ile twoje 325 ma na G-TECH(nie wiem jak to się piszę ale chyba tak)mierzyłeś wogóle ?? . Pytam z ciekawości bo ostatnio mierzyliśmy e36 4 furtki m50b25(ze stajni SPECIAL GARAGE) doładowanie 1bar i wyszło 4.90 lub 4.89 do setki nie pamiętam dokładnie i pytam z ciekawości jakie twoja ma czas dla porównania , a na 1.4mili niecałe 13sec. Oczywiście to pomiar z G-TECHA . jak jest z miarodajnością pomiarów przez takie urządzenie. A te 2.0 ładnie lata czysto schludnie i przyjemnie brawo o taka Polskę walczymy brawo. Jak mrozy odpuszczą i śnieg zniknie to moja podkręcimy 0.8b i też wrzucę jakiś filmik. Jeszcze raz piękny projekt powodzenia w dalszych modach.
POZDRO ![]() |
|
|
![]()
Post
#15
|
|
![]() Forum Killer Dołączył: Fri, 01 September 2006 Skąd: okolice LBN ![]() |
Na drugim filmiku to faktycznie widać walkę ze sprzęgłem, a nie przyspieszanie więc te 7 sekund to i tak by było dobrze. Na seryjnych bebechahc żadnych sprzeciwów przy 0,4bar nie było?? Na jakim paliwie strojone/jeżdżone??
-------------------- _http://wojciechkulbaka.ownlog.com/ |
|
|
![]()
Post
#16
|
|
![]() Forum Homee Dołączył: Thu, 29 March 2007 Skąd: Tarnowskie Góry-Sląskie ![]() |
Dlaczego przepływka tak blisko stożka skoro była możliwość troche dalej, bezpieczniej ją umieścić? -------------------- Audi 20V Turbo Quattro
|
|
|
![]()
Post
#17
|
|
![]() Forum Clubber Dołączył: Fri, 30 July 2004 Skąd: Łomża ![]() |
mi tam wyhcodza okolice 8-9sek i dupohamownia to nie zawzse odwzorowanie, tu zcesto wydaje sie ze jak glosniej i wiecej NM czuc to i szybciej :/
|
|
|
![]()
Post
#18
|
|
![]() User Dołączył: Mon, 31 March 2008 Skąd: SRB ![]() |
Muszę się wypowiedzieć na temat tego filmiku,bo widzę że jednym ludziom sprawia problem,sprzęgło zostało puszczone po 2sek,czyli czas zaczyna się liczyć od momentu puszczenia sprzęgła,a nie tak jak większość myśli od początku filmiku,był to filmik zaraz po wystrojeniu i chyba każdy zauważył że biegi 2 i 3 zostały za późno wrzucone oczywiście wina kierowcy czyli moja.Sprzęgło zostanie zrobione do dwóch tygodni i wtedy nakręcimy filmik.
-------------------- dorabianie przekładek odprężających między uszczelki M50b25 wypalana laserem
_http://www.racingforum.pl/BMW-E36-Coupe-Tu...owe-t61512.html Auto do pracy e36 cupe M50b25T |
|
|
![]()
Post
#19
|
|
![]() Forum Clubber Dołączył: Fri, 30 July 2004 Skąd: Łomża ![]() |
czyli co? bylo by pewnie z 5sek zebys dobrzez mienil biegi, zeby sie sprzeglo nie slizgalo? zejdzcie na ziemie!
|
|
|
![]()
Post
#20
|
|
![]() Forum Homee Dołączył: Mon, 27 November 2006 Skąd: [SRB] Adam ![]() |
Korona sory za zmianę tematu ile twoje 325 ma na G-TECH(nie wiem jak to się piszę ale chyba tak)mierzyłeś wogóle ?? . Pytam z ciekawości bo ostatnio mierzyliśmy e36 4 furtki m50b25(ze stajni SPECIAL GARAGE) doładowanie 1bar i wyszło 4.90 lub 4.89 do setki nie pamiętam dokładnie i pytam z ciekawości jakie twoja ma czas dla porównania , a na 1.4mili niecałe 13sec. Oczywiście to pomiar z G-TECHA . jak jest z miarodajnością pomiarów przez takie urządzenie. A te 2.0 ładnie lata czysto schludnie i przyjemnie brawo o taka Polskę walczymy brawo. Jak mrozy odpuszczą i śnieg zniknie to moja podkręcimy 0.8b i też wrzucę jakiś filmik. Jeszcze raz piękny projekt powodzenia w dalszych modach. Cześć Jędrek, ciesze sie że sie podoba, jesteśmy zadowoleni z efektów doładowania tej dwólitrówki, jeździ się bardzo przyjemnie. Mojego auta nie mierzyłem g-techem, obecnie jeżdżę na 1bar i wszytko jest jak najbardziej OK. Dlaczego przepływka tak blisko stożka skoro była możliwość troche dalej, bezpieczniej ją umieścić? Niestety nie da rady umieścić dalej, między podłużnicą a silnikiem jest ok 80mm w miejscu gdzie idzie rura, można było na tej drugiej prostce ale umieszczenie przepływki za gięciem to zły pomysł. Obecna lokalizacja sprawdza się u mnie od ok 20tys km bezawaryjnie, z wystrojeniem też nie było problemu. czyli co? bylo by pewnie z 5sek zebys dobrzez mienil biegi, zeby sie sprzeglo nie slizgalo? zejdzcie na ziemie! kosiniak nie rób kina, nie pasi nie zaglądaj tu. Nie jestem amatorem, jeżdżę szybszymi autami, nie do mnie takie teksty. Czytaj uważnie, i przestań sie czepiać, są inne działy gdzie możesz sie "wykazać" |
|
|
![]() ![]() |
![]() |
Wersja Lo-Fi | Aktualny czas: Friday, 20 June 2025 - 17:28 |