Shoutbox 0 nowych PW 


6 Stron V  < 1 2 3 4 5 > »   
Reply to this topicStart new topic
> Troche inna LADA, by AR-tec racing
Śpiący
post Tue, 30 Dec 2008 - 02:28
Post #41


Super User
Dołączył: Wed, 11 January 2006
Skąd: Żyrardów





CYTAT(LuiG @ Mon, 29 Dec 2008 - 12:55) *
Ile zszedłeś z wału i zamachu ? Jakieś wymierne efekty ? Możesz podać orientacyjny koszt modyfikacji wału ?



zamach jest konkretnie odelżony, zdjęte prawie 4kg (przy dość małej średnicy zamachu), z wału dużo nie jest zebrane - 6mm z czterech przeciwwag dało pewnie niewiele ponad 0,5kg; przypomnę jeszcze że moment bezwładności zależy od drugiej potęgi promienia (średnicy) na jakiej umieszczona jest masa

wydaje mi sie że efekty są niezłe, podejrzewam że aktualnie głównie ze względu na CR moc jest niewielka, a jakieś tam osiągi są zepewnione przez dobre przyspieszenie na pierwszych dwóch biegach

Koszt modyfikacji wału: 40zł zainkasował tokarz, 250zł zainkasowali na Parowcowej za wyważenie wału z zamachem
Jakbym to robił po raz drugi to na pewno było by więcej zdejmowane z wału. Dodam jeszcze że przed szlifem wału poprawiłem "wpływy" oleju ( jak w książce Guya Crofta)

Jeśli chodzi o koszty to po przekroczeniu zaplanowanego budżetu przestałem liczyć kolejne wydatki. Coś w okolicach 2000 poszło na sam ostatni remont + sprzęgło + napęd rozrządu.

"Dołu" tego silnika raczje nie będe już ruszał, ewentualnie za jakiś czas zobaczę jak wyglądają panewki korbowodowe i może pokusze sie o lepsze śruby korbowodowe. Tłoki mam teraz 80,5mm.
Zasadniczo wał od 1500 da sie wsadzić, ale wymaga to użycia krótszych korb (lepiej już wymienić blok) zresztą jak wyżej - chce mieć ten silnik taki jaki jest, zobaczymy co z tego będzie.

Dostałem PW od gumarally że rajdówki kręcą sie do 8000rpm i miało by to sens - z informacji z sieciu spójnie wynika że moc max była przy 7000rpm.

Widze, że Guzior z największego sceptyka stał się niemalże rzecznikiem prasowym tongue.gif


--------------------
Było: Łada 1.3 turbo-nitro, Ibiza FR TDI + GTB.
Jest: Corsa C 380KM/420Nm + Zafira B OPC (jeszcze seria).
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Wspieraj forum
post Tue, 30 Dec 2008 - 02:28
Post #


Dotacja






Dotacja na forum
Go to the top of the page
 
Quote Post
Śpiący
post Tue, 30 Dec 2008 - 02:34
Post #42


Super User
Dołączył: Wed, 11 January 2006
Skąd: Żyrardów





CYTAT(guzior @ Tue, 30 Dec 2008 - 01:59) *
Śpiącemu własnie chodzi o to zeby krecic go wysoko smile.gif


No właśnie, taka ruska szlifiera biggrin.gif Niby większe straty przy "wysokim kręceniu", ale mniej problemów z układem przeniesienia napędu.

Aha, jest jeden problem, którego nie potrafię w prosty sposób rozwiązać - auto ma zaspawany most i dają sie we znaki drgania skrętne półosi.


--------------------
Było: Łada 1.3 turbo-nitro, Ibiza FR TDI + GTB.
Jest: Corsa C 380KM/420Nm + Zafira B OPC (jeszcze seria).
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Dziku
post Tue, 30 Dec 2008 - 09:39
Post #43


Forum Homee
Dołączył: Mon, 12 February 2007
Skąd: Warszawa-Wesoła





Łojeboże, ty jesteś nienormalny.... Full odjazd, oby więcej takich autek.
Go to the top of the page
 
+Quote Post
guzior
post Tue, 30 Dec 2008 - 09:47
Post #44


Forum Clubber
Dołączył: Thu, 21 December 2006
Skąd: Żyrardów





CYTAT
Łojeboże, ty jesteś nienormalny.... Full odjazd, oby więcej takich autek.

To jest nic. Na dniach moze zobaczysz cos jeszcze bardziej "pojebanego" z tej samej stajni...


--------------------
885 60 50 40
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Dziku
post Tue, 30 Dec 2008 - 10:12
Post #45


Forum Homee
Dołączył: Mon, 12 February 2007
Skąd: Warszawa-Wesoła





Już się boje, wy, zaraz jose coś wyciagnie z garażu wreszcie... Kij z projektami za dziesiatki tysięcy, sa mało zabawne biggrin.gif
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Krzysiek2
post Tue, 30 Dec 2008 - 11:14
Post #46


Frequent User
Dołączył: Mon, 29 December 2008





co jak co ale tracenie przyczepnośći przy 100km/h na czwartym biegu przy uzyciu niewielkiej siły prawej nogi wink.gif to jest konkretny projekt jak na bazowy silnik 1300 z lat siedemdziesiatych, widok takiego auta objezdzajacego dwa razy 200 konna Calibre daje do myslenia
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Hubanek
post Tue, 30 Dec 2008 - 13:35
Post #47


Super User
Dołączył: Sun, 01 October 2006
Skąd: Wwa / Octane Squad ;)





... Lada to nie jedyna ingerencja tych trzech muszkieterow biggrin.gif


--------------------
WWW.PROCUSTOM.PL
Go to the top of the page
 
+Quote Post
tdik
post Tue, 30 Dec 2008 - 14:45
Post #48


Forum Clubber
Dołączył: Sun, 23 March 2003
Skąd: B-B, KRAK





czemu nie ma fotek cos sie stalo z nimi??


--------------------
Z3 coupe :) jest
Z4 coupe :) jest
Go to the top of the page
 
+Quote Post
guzior
post Wed, 31 Dec 2008 - 01:03
Post #49


Forum Clubber
Dołączył: Thu, 21 December 2006
Skąd: Żyrardów





U mnie wszystkie zdjecia dzialaja.

PS. Paweł, nie pamiętam czy była juz z Toba gadka o tym, ale wydaje mi sie ze nie domyslasz sie, na co teraz sie porwalismy smile.gif


--------------------
885 60 50 40
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Hubanek
post Wed, 31 Dec 2008 - 01:08
Post #50


Super User
Dołączył: Sun, 01 October 2006
Skąd: Wwa / Octane Squad ;)





Guzik , wiem ze nawet za kotem na drzewo wejdziecie w potrzebie biggrin.gif

.. nie ma co tu smiecic w temacie , jutro ringnij do mnie ..


--------------------
WWW.PROCUSTOM.PL
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Śpiący
post Wed, 31 Dec 2008 - 02:20
Post #51


Super User
Dołączył: Wed, 11 January 2006
Skąd: Żyrardów





CYTAT(Krzysiek2 @ Tue, 30 Dec 2008 - 11:14) *
co jak co ale tracenie przyczepnośći przy 100km/h na czwartym biegu przy uzyciu niewielkiej siły prawej nogi wink.gif to jest konkretny projekt jak na bazowy silnik 1300 z lat siedemdziesiatych, widok takiego auta objezdzajacego dwa razy 200 konna Calibre daje do myslenia


Bo wilgotny asfalt był wtedy, prawdziwe braki trakcji pojawią sie pewnie po wymianie turbo....


--------------------
Było: Łada 1.3 turbo-nitro, Ibiza FR TDI + GTB.
Jest: Corsa C 380KM/420Nm + Zafira B OPC (jeszcze seria).
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Śpiący
post Fri, 27 Mar 2009 - 21:02
Post #52


Super User
Dołączył: Wed, 11 January 2006
Skąd: Żyrardów





Wreszcie mam internet i mogę odświeżyć nieco temat.

Do łady wleciał mój właśny MegaSquirt na PCB V3.0 z 4 barowym MAP sensorem, na razie jest MS-I.

Wrzuciliśmy z SYRem większe turbo, a mianowicie KKK K26 i oczywiście waste z którym współpracowało.
Turbo jest zamontowane prowizorycznie żeby zobaczyć jak to sie zachowa. Ogólnie powiem że na razie jest bez rewelacji, miękka sprężyna waste nie pozwoliła dmuchnąć więcej niż 1.2bara, pełny boost jest od ok. 4000rpm; silnik powyżej 6000rpm traci moment - trzeba będzie coś podziałać z wałkiem rozrządu (tudzież z całą głowicą), dobrze że skrzynia jest "krótka". Na koniec jak wracałem od SYRa który był driverem przy strojeniu (strojone oczywiście na ulicy) zepsułem most, wał napędowy się kręci a koła stoją mad.gif Na szczęście mam zapasowy, w wolnej trzeba będzie wymienić i przy okazji usunąć korektor ten wymyślny siły hamowania (przy obniżonym zawiasie mocniej hamuje tył niż przód).


--------------------
Było: Łada 1.3 turbo-nitro, Ibiza FR TDI + GTB.
Jest: Corsa C 380KM/420Nm + Zafira B OPC (jeszcze seria).
Go to the top of the page
 
+Quote Post
hz10
post Fri, 27 Mar 2009 - 23:22
Post #53


Forum Clubber
Dołączył: Mon, 18 December 2006
Skąd: TST





CYTAT(Śpiący @ Fri, 27 Mar 2009 - 21:02) *
przy okazji usunąć korektor ten wymyślny siły hamowania (przy obniżonym zawiasie mocniej hamuje tył niż przód).

jak go usuniesz to dopiero będą jazdy wink.gif
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Śpiący
post Sat, 28 Mar 2009 - 01:55
Post #54


Super User
Dołączył: Wed, 11 January 2006
Skąd: Żyrardów





miałem na myśli usunięcie i zastąpienie go zwykłym korektorem założonym na przewód hamulcowy, który nie zmienia siły hamowania ze zmianą nacisku na oś, z tyłu i tak nikt nie jeździ bo nie ma kanapy, towaru też nie będe woził


--------------------
Było: Łada 1.3 turbo-nitro, Ibiza FR TDI + GTB.
Jest: Corsa C 380KM/420Nm + Zafira B OPC (jeszcze seria).
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Dziku
post Sat, 28 Mar 2009 - 20:43
Post #55


Forum Homee
Dołączył: Mon, 12 February 2007
Skąd: Warszawa-Wesoła





Pomyśl nad pompa od sierry z abs, pozbędziesz się serwa, jest elektryczna i ma wbudowany regulator...
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Żółwik Tuptuś
post Sat, 28 Mar 2009 - 23:19
Post #56


User
Dołączył: Sun, 25 November 2007
Skąd: Galapagos





Dziku - możesz rozwinąć pomysł z pompą od sierry ?
Założyłem w fieście tarcze z tyłu i mam problem z zbyt silnym hamowaniem ( tył w stosunku do przodu ) jako rozwiązanei zamierzam założyc korektor siły hamowania ( nastawny ) ale może taka pompa to lepszy pomysł ?
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Śpiący
post Sun, 29 Mar 2009 - 00:52
Post #57


Super User
Dołączył: Wed, 11 January 2006
Skąd: Żyrardów





Faktycznie może być dobra opcja z pompą od Sierry, szkoda że moja nie ma ABS - była by za darmo; z drugiej strony serwo i pompa są po stronie bez kolektorów gdzie miejsca jest pod dostatkiem.
Poza tym to trochę niechcący powstał dragowy setup i nie są konieczne super-hiper skuteczne hamulce.


--------------------
Było: Łada 1.3 turbo-nitro, Ibiza FR TDI + GTB.
Jest: Corsa C 380KM/420Nm + Zafira B OPC (jeszcze seria).
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Dziku
post Sun, 29 Mar 2009 - 20:21
Post #58


Forum Homee
Dołączył: Mon, 12 February 2007
Skąd: Warszawa-Wesoła





i tu by pomogła pompa ze sierry, jak poszukasz to za 30-50zł kupisz. zapodaj jakiś kontakt, to wrazie by mi sie coś po taniości trafiło, to ci wezmę ewentualnie.
Go to the top of the page
 
+Quote Post
misiek009
post Mon, 30 Mar 2009 - 18:27
Post #59


Rookie
Dołączył: Fri, 30 January 2009





Jakbyś chciał turbo "za piwo" to mam garetta T3 wraz z pasującym (do niego - nie wiem czy do silnika, ale pewnie nie bo to garett z vw/audi) kolektorem. Za piwo bo nie dokońca wiem czy sprawna, luzów nie ma, nigdy nie widziałem jej w akcji, ale pewnie działała w jakimś dieslu możliwe, że w 1,9TDI z golfa. Mam foty 8mpixeli


http://republika.pl/excalibur6/DSC01870.JPG
http://republika.pl/excalibur6/DSC01872.JPG
http://republika.pl/excalibur6/DSC01875.JPG
http://republika.pl/excalibur6/DSC01877.JPG
http://republika.pl/excalibur6/DSC01878.JPG

tu jeszcze jakiś kolektor - nie wiem czy nie czasem od dużego fiata ;D


http://republika.pl/excalibur6/DSC01884.JPG
http://republika.pl/excalibur6/DSC01885.JPG
Go to the top of the page
 
+Quote Post
ITR
post Mon, 30 Mar 2009 - 23:52
Post #60


Forum Clubber
Dołączył: Mon, 02 December 2002
Skąd: z zaskoczenia





wypas powiem, mega robota!


--------------------
Girls are like cars you want every hot one that you see, but you only love yours.
9.439@244 1/4mile FWD
1.48 @ Poznan AWD
Go to the top of the page
 
+Quote Post

6 Stron V  < 1 2 3 4 5 > » 
Reply to this topicStart new topic
 

RSS Wersja Lo-Fi Aktualny czas: Tuesday, 29 July 2025 - 11:07