Shoutbox 0 nowych PW 


2 Stron V  < 1 2  
Reply to this topicStart new topic
> Rożnice w silniku VAG 3.0 TDI 233KM i 240KM
cowboy
post Tue, 30 Dec 2008 - 17:29
Post #21


Administrator
Dołączył: Mon, 21 August 2006
Skąd: Wawa





CYTAT(PatTDI @ Tue, 30 Dec 2008 - 16:36) *
Cowboy przeciez pisalem wyzej ze to zupelnie inny silnik.
To nastepna generacja CR.
Roznia sie dolem,glowicami,walkami,ukladem wtryskowym, turbina po prostu wszystkim.


pojecie zupełnie inny silnik jest bardzo szerokie, na tyle że mógłby to byc teraz R6 3.0 smile.gif

ponieważ jednak w VAGu często silniki podlegają jakimś ewolucjom, często dół pozostaje ten sam nasuwa się pytanie co zostało zmienione i dlaczego ?

czy ten rozrząd który rzekomo lubił hałasowac został jakoś zmodyfikowany ?

to że następna generacja CR (tam były jakieś wadliwe wtryski do 2006r) oraz sterownik EDC17 to wiadomo... czy turbina jest jakaś większa ? w "starych" 3.0 była chyba juz sterowana elektrycznie ?

czy zupełnie inny to znaczy, że to zupełnie nowy silnik nie mający żadnych elementów wspólnych ze starym ? po 4 latach okazało się że trzeba wszystko zaprojektować od nowa lub gruntownie przerobić ?

sorki za mały OT ale tak drążę bo nie ma dużo informacji o tych motorkach...moze okazuje się że te nowe duze silniki VAGa nie są wcale takie rewelacyjne... o V10 masters pisał niedawno że to cięzki kloc i dlatego wyjechał z audi do jakiejs motorówki smile.gif

były jakieś zapowiedzi o wiekszych mocach w tych nowych generacjach ale wychodzi na to że jednak dalej nowe silniki mają dalej 140 i 170 z 2 litrów i 240 z 3 litrowej jednostki... co oznacza ze te silniki po wirusie mają tyle ile ich odpowiedniki BMW w serii na biturbo...


--------------------
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Wspieraj forum
post Tue, 30 Dec 2008 - 17:29
Post #


Dotacja






Dotacja na forum
Go to the top of the page
 
Quote Post
PMN
post Tue, 30 Dec 2008 - 18:47
Post #22


Moderator
Dołączył: Thu, 27 November 2003
Skąd: Plateau/Warszawa





CYTAT(cowboy @ Tue, 30 Dec 2008 - 17:29) *
były jakieś zapowiedzi o wiekszych mocach w tych nowych generacjach ale wychodzi na to że jednak dalej nowe silniki mają dalej 140 i 170 z 2 litrów i 240 z 3 litrowej jednostki... co oznacza ze te silniki po wirusie mają tyle ile ich odpowiedniki BMW w serii na biturbo...


VW mają tyle w serii ile ich odpowiedniki BMW z pojedynczym turbo również w serii. BMW z dwiema turbosprężarkami i programem są mocniejsze od VW z programem. Więc?...




--------------------
BMW M3T by VTG - ET 10.2s
Shelby GT500 - 12.1s
Go to the top of the page
 
+Quote Post
cowboy
post Tue, 30 Dec 2008 - 19:12
Post #23


Administrator
Dołączył: Mon, 21 August 2006
Skąd: Wawa





CYTAT(PMN @ Tue, 30 Dec 2008 - 18:47) *
VW mają tyle w serii ile ich odpowiedniki BMW z pojedynczym turbo również w serii. BMW z dwiema turbosprężarkami i programem są mocniejsze od VW z programem. Więc?...

fakt, pojedynczym turbo silniki VW i BMW i w serii i po sofcie wychodza podobnie smile.gif

no ale chodzi o to że VW po programie mają tyle co BMW biturbo w serii - tak circa about smile.gif
2.0 ten 204KM pewnie wychodzi na hamowni kole 210KM (czyli tyle ile BMN po sofcie i pewnie nowe CR170) ?
335d ma w serii około 280-290KM, czyli tyle ile 3.0V6 po programie

no ale to są wartości maksymalne, a to nie wszystko smile.gif liczy się jak silnik rozwija moc i w jakim zakresie - własnie widziałem jakiś test porównawczy 123D z golfem mkV GTI, i ten diesel BMW kręci się do 5 krpm... a ciągnie juz od 1800 rpm smile.gif scenka opada tongue.gif

konczac ten OT to dla fana diesli i klasycznej motoryzacji sa 2 mega projekty na tym forum:

Audi Q coupe => 3.0TDI i BMW E46 => 335dt , sam juz nie wiem który bardziej miażdży smile.gif gdyby wsadzić M57N2 do budy E30 to juz byłby kosmos

a wracając do tematu to jakoś nie widać żeby nowe 3.0 TDI VW robiło szał... może gdyby na 2 turbinach było (nawet jednakowych z racji V6) ale jak widać chyba księgowy pilnuje kosztów smile.gif


--------------------
Go to the top of the page
 
+Quote Post
kostos
post Wed, 07 Jan 2009 - 22:52
Post #24


Frequent User
Dołączył: Wed, 28 January 2004
Skąd: Wroclaw





witam,
przylacze sie do tego tematu co by nie brudzic forum:)
mam a4 2006r 3.0 q manual avant 232ps,mysle nad zawirusowaniem go,ale jest kilka mnie nurtjacych watpliwosci..

1.podobno spalanie sie nie zmienia,ale jak wyglada zuzycie podzespolow przy normalnym uzytkowaniu takiego auta po wirusie?co ze sprzeglem?
2.jaka firme wybrac?compoty czy mastersa?..dlaczego?

czego moge sie spodziewac?gdzies czytalem ze w a4 robi sie 260-270ps a w a6 w tym samym silniku 280-290ps?what tha..?
goraco dziekuje z gory za wszelkie szczere podpowiedzi i sugestie:)


--------------------
A4 3.0 tdi 253ps 525nm avant...szukam miejskiego zapierdalacza
Go to the top of the page
 
+Quote Post
ade
post Sun, 11 Jan 2009 - 23:37
Post #25


Forum Homee
Dołączył: Wed, 12 November 2003
Skąd: Krakow





CYTAT(kostos @ Wed, 07 Jan 2009 - 22:52) *
witam,
przylacze sie do tego tematu co by nie brudzic forum:)
mam a4 2006r 3.0 q manual avant 232ps,mysle nad zawirusowaniem go,ale jest kilka mnie nurtjacych watpliwosci..

1.podobno spalanie sie nie zmienia,ale jak wyglada zuzycie podzespolow przy normalnym uzytkowaniu takiego auta po wirusie?co ze sprzeglem?
2.jaka firme wybrac?compoty czy mastersa?..dlaczego?

czego moge sie spodziewac?gdzies czytalem ze w a4 robi sie 260-270ps a w a6 w tym samym silniku 280-290ps?what tha..?
goraco dziekuje z gory za wszelkie szczere podpowiedzi i sugestie:)



a6ka ma chyba wieksze albo w lepszym miejscu ICki


--------------------
http://www.racingforum.pl/zmiana-w-regulaminie-dotyczAeca-sygnaturek-na-forum-t101875.html
Go to the top of the page
 
+Quote Post
yotomeczek
post Mon, 12 Jan 2009 - 00:55
Post #26


Forum Killer
Dołączył: Fri, 28 November 2008





CYTAT(cowboy @ Tue, 30 Dec 2008 - 19:12) *
...
no ale to są wartości maksymalne, a to nie wszystko smile.gif liczy się jak silnik rozwija moc i w jakim zakresie - własnie widziałem jakiś test porównawczy 123D z golfem mkV GTI, i ten diesel BMW kręci się do 5 krpm... a ciągnie juz od 1800 rpm smile.gif scenka opada tongue.gif
...


2 turbinki robią swoje ... cool.gif


--------------------
Nie ma takiego okrucieństwa, do którego nie posunie się rząd, kiedy braknie mu pieniędzy
Go to the top of the page
 
+Quote Post

2 Stron V  < 1 2
Reply to this topicStart new topic
 

RSS Wersja Lo-Fi Aktualny czas: Sunday, 13 July 2025 - 21:02