![]() |
![]() ![]() |
![]() |
![]()
Post
#1
|
|
![]() Administrator Dołączył: Thu, 10 October 2002 Skąd: Warszawa ![]() |
Jakie są różnice w silnikach VAG 3.0 TDI modele ASB od CDYA / CDYC.
Pierwszy ma 233KM / 4000 rpm i 500Nm / 1400–3250 rpm, Nowszy ma 240 KM / 4000–4400 rpm i 500Nm / 1400–3500 rpm. Drugi nowszy motor znacznie lepiej wypada w przypadku chiptuningu. Musi to mieć podstawę w osprzęcie motoru. -------------------- Administrator forum - kontakt forum@racingforum.pl
TP: 1:42.147 | 450 km | 1335kg | slick Hankook 260 VERKLINE |
|
|
Wspieraj forum |
![]()
Post
#
|
![]() Dotacja ![]() |
|
|
|
![]()
Post
#2
|
|
![]() Forum Clubber Dołączył: Sun, 23 March 2003 Skąd: B-B, KRAK ![]() |
albert a robi juz ktos te nowe 3,o TDI 240 ps ??? bo ponoc na razie gebelsy maja do tego breloki made by MTM ??
-------------------- Z3 coupe :) jest
Z4 coupe :) jest |
|
|
![]()
Post
#3
|
|
![]() Administrator Dołączył: Mon, 21 August 2006 Skąd: Wawa ![]() |
albert a robi juz ktos te nowe 3,o TDI 240 ps ??? bo ponoc na razie gebelsy maja do tego breloki made by MTM ?? no przeciez masters wklejał wykres Q7 http://www.racingforum.pl/index.php?showto...0&start=160 Jakie są różnice w silnikach VAG 3.0 TDI modele ASB od CDYA / CDYC. Pierwszy ma 233KM / 4000 rpm i 500Nm / 1400–3250 rpm, Nowszy ma 240 KM / 4000–4400 rpm i 500Nm / 1400–3500 rpm. Drugi nowszy motor znacznie lepiej wypada w przypadku chiptuningu. Musi to mieć podstawę w osprzęcie motoru. masters pokazał na razie jeden wykres na 280KM, czyli tyle ile robiły się te w serii 225 czy 233KM czyli BKN, BMK, ASB http://www.racingforum.pl/index.php?showto...t=0&start=0 skąd masz takie dane że się lepiej robią ? -------------------- |
|
|
![]()
Post
#4
|
|
![]() Administrator Dołączył: Thu, 10 October 2002 Skąd: Warszawa ![]() |
wyczytałem że robią 600Nm ... ale to tylko dane z firm tuningowych a nie wykresy, dlatego pytam czy istnieją jakieś zmiany w silniku oprócz sterowania
-------------------- Administrator forum - kontakt forum@racingforum.pl
TP: 1:42.147 | 450 km | 1335kg | slick Hankook 260 VERKLINE |
|
|
![]()
Post
#5
|
|
Super User Dołączył: Mon, 19 November 2007 ![]() |
któraś z niemieckich firm tuningowych oferowała kit do a5 na 320ps i 620/640nm.
Zmiany to większe turbo , wydech i soft. |
|
|
![]()
Post
#6
|
|
![]() Forum Homee Dołączył: Wed, 27 November 2002 Skąd: Bielsko-Biała ![]() |
Silniki sa zupelnie rozne.
Wspolna maja tylko nazwe :-) -------------------- CompSport
Profesjonalnie Strojony Chiptuning http://www.compsport.pl 696030909 696030910 33 8213118 GG 3643857 |
|
|
![]()
Post
#7
|
|
![]() Administrator Dołączył: Thu, 10 October 2002 Skąd: Warszawa ![]() |
fajnie ... a pytanie ... czy warto napinać się na nowszy motor czy starszy (233) też da się tak samo dobrze zawirusować ?
-------------------- Administrator forum - kontakt forum@racingforum.pl
TP: 1:42.147 | 450 km | 1335kg | slick Hankook 260 VERKLINE |
|
|
![]()
Post
#8
|
|
![]() Super User Dołączył: Tue, 16 September 2003 Skąd: wawa ![]() |
AUDI 3.0 TDI 224 280 450 550
AUDI 3.0 TDI 234 280 450 550 AUDI 3.0 TDI CR 240 280 450 550 ze strony Master'sa ![]() -------------------- www.meganecoupe.pl
|
|
|
![]()
Post
#9
|
|
![]() User Dołączył: Tue, 12 December 2006 Skąd: Kraków ![]() |
Wszystkie 3.0 tdi to są common rail.
-------------------- Audi A4 Avant AVF TDI Quattro
|
|
|
![]()
Post
#10
|
|
![]() Forum Homee Dołączył: Wed, 27 November 2002 Skąd: Bielsko-Biała ![]() |
fajnie ... a pytanie ... czy warto napinać się na nowszy motor czy starszy (233) też da się tak samo dobrze zawirusować ? nowszy silnik 240ps jest lepszy i mozna zrobic niego wiecej w szerszym zakresie. Mowie o mocy. Moment obrotowy i w jednym i w drugim da sie zrobic podobny. -------------------- CompSport
Profesjonalnie Strojony Chiptuning http://www.compsport.pl 696030909 696030910 33 8213118 GG 3643857 |
|
|
![]()
Post
#11
|
|
![]() Forum Clubber Dołączył: Sun, 23 March 2003 Skąd: B-B, KRAK ![]() |
patryk a ktos rozkminial big turbinki w tym silniku juz????. jakby zmienic turba to wedlug ciebie do ilu wystarczy seryjny uklad wtryskowy ???
-------------------- Z3 coupe :) jest
Z4 coupe :) jest |
|
|
![]()
Post
#12
|
|
![]() Administrator Dołączył: Mon, 21 August 2006 Skąd: Wawa ![]() |
patryk a ktos rozkminial big turbinki w tym silniku juz????. jakby zmienic turba to wedlug ciebie do ilu wystarczy seryjny uklad wtryskowy ??? te wersje 204/224/233 to mają chyba jedna turbinke ![]() ja czekam co tam wydłubie voj2s z tym motorkiem zeswapowanym do Audi Coupe ![]() to taki projekt moich marzeń ![]() ![]() układ wtryskowy też chyba trzeba zmodyfikowac jeśli się chce miec konkretny wynik w okolicach 400KM poza tym Masters ma teraz w Audi 200 ten motorek i gdzieś między wierszami wyczytałem że juz wyniki sa bardziej obiecujące niz na 5.0 V10 ![]() tak czy inaczej moze ktoś napisze coś wiecej o możliwosciach tego motoru, moze wkrótce pojawią się jakieś konkretne projekty w okolicach 350-400KM z tego silniczka, z potencjałem na jakieś 10-tki ![]() 1.9, 2.0 TDI są juz rozkminione z każdej strony, i wychodzi że trzeba iśc w V6 zeby coś nowego wnieść, bo chyba z golfem R5 Dynosoftu mało kto powalczy, chyba że Masters i Compsort się znowu włączą ![]() -------------------- |
|
|
![]()
Post
#13
|
|
![]() Forum Homee Dołączył: Wed, 27 November 2002 Skąd: Bielsko-Biała ![]() |
Mozliwosci seryjnej sprezarki beda dokladnie testowane u Vojtusia w Coupe, tak samo jak ukladu wtryskowego.
Mysle ze Vojtus z czasem zastapi seryjna sprezarke dwoma innymi :-) -------------------- CompSport
Profesjonalnie Strojony Chiptuning http://www.compsport.pl 696030909 696030910 33 8213118 GG 3643857 |
|
|
![]()
Post
#14
|
|
Forum Killer Dołączył: Sat, 05 March 2005 Skąd: Wrocław ![]() |
W 3,0 jest już jedna z większych istniejacych turbo na żaluzjach więc nie ma co większegto wsadzić,jedynie to co Patryk napisał Biturbo.A układ wtryskowy też da sie zaadoptować większy.Silnik bardzo fajny i podejrzewam że Marek bedzie duża konkurencja dla nas w tym roku.
-------------------- Ecuproject wrocław 513399363,502730289
|
|
|
![]()
Post
#15
|
|
![]() Frequent User Dołączył: Mon, 01 May 2006 ![]() |
Odchodzac troche od tematu samych różnic to mam pytanie. Czy w aucie z taka motorownia to Waszym zdaniem lepiej zdecydowac sie na manuala czy tez moze lepszy jest automat ? Pytam bo we wczesniejszym watku bodajże Master/s wspomniał, ze z jego obserwacji wynika, iz te nowe silniki ze sterownikiem EDC 17 w automacie słabo trzymaja parametry seryjne (własciwie ich nie trzymają). Z drugiej wszak strony juz przy seryjnych 500 NM pierwsze 2 biegi w manualu koncza sie bardzo szybko i ciezko nadazyc ze zmiana biegow. Stad pytanie jaka skrzynia Waszym zdaniem byłaby tu lepsza.
|
|
|
![]()
Post
#16
|
|
Forum Homee Dołączył: Mon, 17 March 2003 Skąd: lublin ![]() |
Jeden woli blondynki drugi brunetki rzecz gustu,obecnie mam touarega w automacie,korki,jazda po miescie,trasa pełen relax.
Jesli ma to byc jakies a5 i masz zamiar cos autem pajacowac, jakis tor wyglupy, to sadze ze lepszy bedzie manual. Najlepiej sie przejechac jednym i drugim |
|
|
![]()
Post
#17
|
|
![]() Forum Clubber Dołączył: Sun, 23 March 2003 Skąd: B-B, KRAK ![]() |
a to juz wiem czemu vojtek ma 2 suszareczki takie ladne co mi ostnio pokazywal
![]() ![]() ![]() -------------------- Z3 coupe :) jest
Z4 coupe :) jest |
|
|
![]()
Post
#18
|
|
![]() Forum Clubber Dołączył: Mon, 11 November 2002 Skąd: Wawa ![]() |
masters pokazał na razie jeden wykres na 280KM, czyli tyle ile robiły się te w serii 225 czy 233KM czyli BKN, BMK, ASB ja nie wklejam wszystkich wykresów aut które robię. Co do omawianego silnika 240PS w A5...zrobilem juz ich kilkanaście. W manualu pieknie trzymaja serię. Są bardziej podatniejsze na modyfikacje od poprzedników 3.0TDi. Moc po chiptuningu we wszystkich wachała się w granicach 280-285PS 560-570Nm bez zadnych wydumek i nadinterpretacji. Nie robiłem prób czy można więcej....uważam że tak. 290-300PS uwazam za realny możliwy przyrost który można byłoby osiągnąć z tego silnika. Przyrosty które uzyskiwałem wpełni zadawalały klientów i mnie wiec nie było miejsca i czasu na robienie doświadczeń. Jeśli chodzi o automat w Q-7 w 3 autach które do tej pory dłubałem odnotowałem nie trzymanie serii na poziomie 5-10PS. Więcej narazie wypowiedzieć się nie moge bo zbyt mało materialu przerobiłem -------------------- |
|
|
![]()
Post
#19
|
|
![]() Administrator Dołączył: Mon, 21 August 2006 Skąd: Wawa ![]() |
Jeśli chodzi o automat w Q-7 w 3 autach które do tej pory dłubałem odnotowałem nie trzymanie serii na poziomie 5-10PS. Więcej narazie wypowiedzieć się nie moge bo zbyt mało materialu przerobiłem czy to oznacza że jest jakiś inny program na automat i to jest przyczyna nie trzymania serii ? czy tez te automaty to inne oznaczenie silnika i po programie tez słabiej wychodzą ? Master/s jakie są różnice w tym nowym silniku z czteroliterowym oznaczeniem, możesz nam zdradzić te szczegóły chociaż ogólnie ? skoro lepiej generują moc to znaczy że cos tam poprawili, czy zmiany sa w CR czy w turbinie, rozrządzie, kolektorze ssącym, głowicy ? -------------------- |
|
|
![]()
Post
#20
|
|
![]() Forum Homee Dołączył: Wed, 27 November 2002 Skąd: Bielsko-Biała ![]() |
Cowboy przeciez pisalem wyzej ze to zupelnie inny silnik.
To nastepna generacja CR. Roznia sie dolem,glowicami,walkami,ukladem wtryskowym, turbina po prostu wszystkim. -------------------- CompSport
Profesjonalnie Strojony Chiptuning http://www.compsport.pl 696030909 696030910 33 8213118 GG 3643857 |
|
|
![]() ![]() |
![]() |
Wersja Lo-Fi | Aktualny czas: Wednesday, 09 July 2025 - 20:40 |