Shoutbox 0 nowych PW 


2 Stron V   1 2 >  
Reply to this topicStart new topic
> Rożnice w silniku VAG 3.0 TDI 233KM i 240KM
Albert
post Sat, 27 Dec 2008 - 14:21
Post #1


Administrator
Dołączył: Thu, 10 October 2002
Skąd: Warszawa





Jakie są różnice w silnikach VAG 3.0 TDI modele ASB od CDYA / CDYC.

Pierwszy ma 233KM / 4000 rpm i 500Nm / 1400–3250 rpm,
Nowszy ma 240 KM / 4000–4400 rpm i 500Nm / 1400–3500 rpm.

Drugi nowszy motor znacznie lepiej wypada w przypadku chiptuningu. Musi to mieć podstawę w osprzęcie motoru.


--------------------
Administrator forum - kontakt forum@racingforum.pl

TP: 1:42.147 | 450 km | 1335kg | slick Hankook 260

VERKLINE
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Wspieraj forum
post Sat, 27 Dec 2008 - 14:21
Post #


Dotacja






Dotacja na forum
Go to the top of the page
 
Quote Post
tdik
post Sat, 27 Dec 2008 - 15:11
Post #2


Forum Clubber
Dołączył: Sun, 23 March 2003
Skąd: B-B, KRAK





albert a robi juz ktos te nowe 3,o TDI 240 ps ??? bo ponoc na razie gebelsy maja do tego breloki made by MTM ??


--------------------
Z3 coupe :) jest
Z4 coupe :) jest
Go to the top of the page
 
+Quote Post
cowboy
post Sat, 27 Dec 2008 - 15:49
Post #3


Administrator
Dołączył: Mon, 21 August 2006
Skąd: Wawa





CYTAT(tdik @ Sat, 27 Dec 2008 - 15:11) *
albert a robi juz ktos te nowe 3,o TDI 240 ps ??? bo ponoc na razie gebelsy maja do tego breloki made by MTM ??


no przeciez masters wklejał wykres Q7

http://www.racingforum.pl/index.php?showto...0&start=160

CYTAT(Albert @ Sat, 27 Dec 2008 - 14:21) *
Jakie są różnice w silnikach VAG 3.0 TDI modele ASB od CDYA / CDYC.

Pierwszy ma 233KM / 4000 rpm i 500Nm / 1400–3250 rpm,
Nowszy ma 240 KM / 4000–4400 rpm i 500Nm / 1400–3500 rpm.

Drugi nowszy motor znacznie lepiej wypada w przypadku chiptuningu. Musi to mieć podstawę w osprzęcie motoru.


masters pokazał na razie jeden wykres na 280KM, czyli tyle ile robiły się te w serii 225 czy 233KM czyli BKN, BMK, ASB

http://www.racingforum.pl/index.php?showto...t=0&start=0

skąd masz takie dane że się lepiej robią ?




--------------------
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Albert
post Sat, 27 Dec 2008 - 17:24
Post #4


Administrator
Dołączył: Thu, 10 October 2002
Skąd: Warszawa





wyczytałem że robią 600Nm ... ale to tylko dane z firm tuningowych a nie wykresy, dlatego pytam czy istnieją jakieś zmiany w silniku oprócz sterowania


--------------------
Administrator forum - kontakt forum@racingforum.pl

TP: 1:42.147 | 450 km | 1335kg | slick Hankook 260

VERKLINE
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Rav.
post Sat, 27 Dec 2008 - 18:06
Post #5


Super User
Dołączył: Mon, 19 November 2007





któraś z niemieckich firm tuningowych oferowała kit do a5 na 320ps i 620/640nm.
Zmiany to większe turbo , wydech i soft.

Go to the top of the page
 
+Quote Post
PatTDI
post Sun, 28 Dec 2008 - 12:19
Post #6


Forum Homee
Dołączył: Wed, 27 November 2002
Skąd: Bielsko-Biała





Silniki sa zupelnie rozne.
Wspolna maja tylko nazwe :-)


--------------------
CompSport
Profesjonalnie Strojony Chiptuning
http://www.compsport.pl

696030909
696030910
33 8213118
GG 3643857
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Albert
post Sun, 28 Dec 2008 - 19:54
Post #7


Administrator
Dołączył: Thu, 10 October 2002
Skąd: Warszawa





fajnie ... a pytanie ... czy warto napinać się na nowszy motor czy starszy (233) też da się tak samo dobrze zawirusować ?


--------------------
Administrator forum - kontakt forum@racingforum.pl

TP: 1:42.147 | 450 km | 1335kg | slick Hankook 260

VERKLINE
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Ciapciak
post Sun, 28 Dec 2008 - 20:29
Post #8


Super User
Dołączył: Tue, 16 September 2003
Skąd: wawa





AUDI 3.0 TDI 224 280 450 550
AUDI 3.0 TDI 234 280 450 550
AUDI 3.0 TDI CR 240 280 450 550

ze strony Master'sa wink.gif


--------------------
www.meganecoupe.pl
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Proof
post Sun, 28 Dec 2008 - 22:54
Post #9


User
Dołączył: Tue, 12 December 2006
Skąd: Kraków





Wszystkie 3.0 tdi to są common rail.


--------------------
Audi A4 Avant AVF TDI Quattro
Go to the top of the page
 
+Quote Post
PatTDI
post Mon, 29 Dec 2008 - 10:11
Post #10


Forum Homee
Dołączył: Wed, 27 November 2002
Skąd: Bielsko-Biała





CYTAT(Albert @ Sun, 28 Dec 2008 - 19:54) *
fajnie ... a pytanie ... czy warto napinać się na nowszy motor czy starszy (233) też da się tak samo dobrze zawirusować ?


nowszy silnik 240ps jest lepszy i mozna zrobic niego wiecej w szerszym zakresie. Mowie o mocy. Moment obrotowy i w jednym i w drugim da sie zrobic podobny.


--------------------
CompSport
Profesjonalnie Strojony Chiptuning
http://www.compsport.pl

696030909
696030910
33 8213118
GG 3643857
Go to the top of the page
 
+Quote Post
tdik
post Mon, 29 Dec 2008 - 10:22
Post #11


Forum Clubber
Dołączył: Sun, 23 March 2003
Skąd: B-B, KRAK





patryk a ktos rozkminial big turbinki w tym silniku juz????. jakby zmienic turba to wedlug ciebie do ilu wystarczy seryjny uklad wtryskowy ???


--------------------
Z3 coupe :) jest
Z4 coupe :) jest
Go to the top of the page
 
+Quote Post
cowboy
post Mon, 29 Dec 2008 - 11:21
Post #12


Administrator
Dołączył: Mon, 21 August 2006
Skąd: Wawa





CYTAT(tdik @ Mon, 29 Dec 2008 - 10:22) *
patryk a ktos rozkminial big turbinki w tym silniku juz????. jakby zmienic turba to wedlug ciebie do ilu wystarczy seryjny uklad wtryskowy ???


te wersje 204/224/233 to mają chyba jedna turbinke smile.gif

ja czekam co tam wydłubie voj2s z tym motorkiem zeswapowanym do Audi Coupe smile.gif
to taki projekt moich marzeń smile.gif, na razie cena silników na swap jest wysoka ale kiedys chcialbym wsadzic taki motor w bude coupe albo S2 juz dumam nad tym ze 2 lata...ale jak na razie sobie marzę tongue.gif

układ wtryskowy też chyba trzeba zmodyfikowac jeśli się chce miec konkretny wynik w okolicach 400KM

poza tym Masters ma teraz w Audi 200 ten motorek i gdzieś między wierszami wyczytałem że juz wyniki sa bardziej obiecujące niz na 5.0 V10 smile.gif w każdym razie w pierwszym starcie juz tam chyba niska 12 padła..

tak czy inaczej moze ktoś napisze coś wiecej o możliwosciach tego motoru, moze wkrótce pojawią się jakieś konkretne projekty w okolicach 350-400KM z tego silniczka, z potencjałem na jakieś 10-tki smile.gif

1.9, 2.0 TDI są juz rozkminione z każdej strony, i wychodzi że trzeba iśc w V6 zeby coś nowego wnieść, bo chyba z golfem R5 Dynosoftu mało kto powalczy, chyba że Masters i Compsort się znowu włączą smile.gif




--------------------
Go to the top of the page
 
+Quote Post
PatTDI
post Mon, 29 Dec 2008 - 12:10
Post #13


Forum Homee
Dołączył: Wed, 27 November 2002
Skąd: Bielsko-Biała





Mozliwosci seryjnej sprezarki beda dokladnie testowane u Vojtusia w Coupe, tak samo jak ukladu wtryskowego.
Mysle ze Vojtus z czasem zastapi seryjna sprezarke dwoma innymi :-)


--------------------
CompSport
Profesjonalnie Strojony Chiptuning
http://www.compsport.pl

696030909
696030910
33 8213118
GG 3643857
Go to the top of the page
 
+Quote Post
guluwroc
post Mon, 29 Dec 2008 - 13:10
Post #14


Forum Killer
Dołączył: Sat, 05 March 2005
Skąd: Wrocław





W 3,0 jest już jedna z większych istniejacych turbo na żaluzjach więc nie ma co większegto wsadzić,jedynie to co Patryk napisał Biturbo.A układ wtryskowy też da sie zaadoptować większy.Silnik bardzo fajny i podejrzewam że Marek bedzie duża konkurencja dla nas w tym roku.


--------------------
Ecuproject wrocław 513399363,502730289
Go to the top of the page
 
+Quote Post
PiSi
post Mon, 29 Dec 2008 - 14:38
Post #15


Frequent User
Dołączył: Mon, 01 May 2006





Odchodzac troche od tematu samych różnic to mam pytanie. Czy w aucie z taka motorownia to Waszym zdaniem lepiej zdecydowac sie na manuala czy tez moze lepszy jest automat ? Pytam bo we wczesniejszym watku bodajże Master/s wspomniał, ze z jego obserwacji wynika, iz te nowe silniki ze sterownikiem EDC 17 w automacie słabo trzymaja parametry seryjne (własciwie ich nie trzymają). Z drugiej wszak strony juz przy seryjnych 500 NM pierwsze 2 biegi w manualu koncza sie bardzo szybko i ciezko nadazyc ze zmiana biegow. Stad pytanie jaka skrzynia Waszym zdaniem byłaby tu lepsza.
Go to the top of the page
 
+Quote Post
ctv
post Mon, 29 Dec 2008 - 16:41
Post #16


Forum Homee
Dołączył: Mon, 17 March 2003
Skąd: lublin





Jeden woli blondynki drugi brunetki rzecz gustu,obecnie mam touarega w automacie,korki,jazda po miescie,trasa pełen relax.
Jesli ma to byc jakies a5 i masz zamiar cos autem pajacowac, jakis tor wyglupy, to sadze ze lepszy bedzie manual.
Najlepiej sie przejechac jednym i drugim
Go to the top of the page
 
+Quote Post
tdik
post Mon, 29 Dec 2008 - 17:57
Post #17


Forum Clubber
Dołączył: Sun, 23 March 2003
Skąd: B-B, KRAK





a to juz wiem czemu vojtek ma 2 suszareczki takie ladne co mi ostnio pokazywal smile.gif zasugerowalem sie tym ze sa dwie w serii wink.gif audi juz prawie poskladane cale jest i robi szau niemilowierny smile.gif


--------------------
Z3 coupe :) jest
Z4 coupe :) jest
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Master/s
post Tue, 30 Dec 2008 - 09:11
Post #18


Forum Clubber
Dołączył: Mon, 11 November 2002
Skąd: Wawa





CYTAT(cowboy @ Sat, 27 Dec 2008 - 15:49) *
masters pokazał na razie jeden wykres na 280KM, czyli tyle ile robiły się te w serii 225 czy 233KM czyli BKN, BMK, ASB


ja nie wklejam wszystkich wykresów aut które robię. Co do omawianego silnika 240PS w A5...zrobilem juz ich kilkanaście. W manualu pieknie trzymaja serię. Są bardziej podatniejsze na modyfikacje od poprzedników 3.0TDi. Moc po chiptuningu we wszystkich wachała się w granicach 280-285PS 560-570Nm bez zadnych wydumek i nadinterpretacji. Nie robiłem prób czy można więcej....uważam że tak. 290-300PS uwazam za realny możliwy przyrost który można byłoby osiągnąć z tego silnika. Przyrosty które uzyskiwałem wpełni zadawalały klientów i mnie wiec nie było miejsca i czasu na robienie doświadczeń. Jeśli chodzi o automat w Q-7 w 3 autach które do tej pory dłubałem odnotowałem nie trzymanie serii na poziomie 5-10PS. Więcej narazie wypowiedzieć się nie moge bo zbyt mało materialu przerobiłem


--------------------
http://www.tdi-tuning.pl
Profesjonalny Chiptuning. Hamownia Podwoziowa Maha LPS3000 4x4
Go to the top of the page
 
+Quote Post
cowboy
post Tue, 30 Dec 2008 - 13:25
Post #19


Administrator
Dołączył: Mon, 21 August 2006
Skąd: Wawa





CYTAT(Master/s @ Tue, 30 Dec 2008 - 09:11) *
Jeśli chodzi o automat w Q-7 w 3 autach które do tej pory dłubałem odnotowałem nie trzymanie serii na poziomie 5-10PS. Więcej narazie wypowiedzieć się nie moge bo zbyt mało materialu przerobiłem


czy to oznacza że jest jakiś inny program na automat i to jest przyczyna nie trzymania serii ?

czy tez te automaty to inne oznaczenie silnika i po programie tez słabiej wychodzą ?

Master/s jakie są różnice w tym nowym silniku z czteroliterowym oznaczeniem, możesz nam zdradzić te szczegóły chociaż ogólnie ?

skoro lepiej generują moc to znaczy że cos tam poprawili, czy zmiany sa w CR czy w turbinie, rozrządzie, kolektorze ssącym, głowicy ?


--------------------
Go to the top of the page
 
+Quote Post
PatTDI
post Tue, 30 Dec 2008 - 16:36
Post #20


Forum Homee
Dołączył: Wed, 27 November 2002
Skąd: Bielsko-Biała





Cowboy przeciez pisalem wyzej ze to zupelnie inny silnik.
To nastepna generacja CR.
Roznia sie dolem,glowicami,walkami,ukladem wtryskowym, turbina po prostu wszystkim.


--------------------
CompSport
Profesjonalnie Strojony Chiptuning
http://www.compsport.pl

696030909
696030910
33 8213118
GG 3643857
Go to the top of the page
 
+Quote Post

2 Stron V   1 2 >
Reply to this topicStart new topic
 

RSS Wersja Lo-Fi Aktualny czas: Wednesday, 09 July 2025 - 20:40