![]() |
![]() ![]() |
![]() |
![]()
Post
#641
|
|
Forum Clubber Dołączył: Tue, 12 February 2008 Skąd: NMiasto ![]() |
Nie wiem czy masz świadomość, ile energii trzeba zużyć, żeby podgrzać 4 litry oleju o 30 st.C w 12 sekund.
Mi pobieżnie licząc wyszło, że jest to ok. 250 kJ ![]() -------------------- A110S
|
|
|
Wspieraj forum |
![]()
Post
#
|
![]() Dotacja ![]() |
|
|
|
![]()
Post
#642
|
|
I live here ! Dołączył: Wed, 20 August 2008 Skąd: 3city ![]() |
Nie wiem czy masz świadomość, ile energii trzeba zużyć, żeby podgrzać 4 litry oleju o 30 st.C w 12 sekund. Mi pobieżnie licząc wyszło, że jest to ok. 250 kJ ![]() 250kJ to dobre oszacowanie, ale czas nie ma tutaj wplywu. Jak podzielisz na 12s to masz ~21kW. Troche duzo, biorac pod uwage, ze olej jest cieplejszy niz blok silnika (chlodzony woda), wiec tylko chyba od tlokow sie ogrzewa? Moze specu ma slabe chlodzenie silnika, stad te problemy z olejem. -------------------- -Poznań 1:44.1 (extreme) -Łódź 54.6 -Pomorze 40.19 -Toruń 28.4 -Koszalin 48.9 (extreme)
|
|
|
![]()
Post
#643
|
|
![]() Forum Killer Dołączył: Tue, 05 January 2010 Skąd: z garażu ![]() |
A może Specu ma jakiś interes w reklamowaniu tego oleju?Bo to nie pierwszy post o zachwalaniu po nad wszystko tego oleju przez jego osobę .
ps;Ja wiem że to napewno dobry olej,ale nie JEDYNY. |
|
|
![]()
Post
#644
|
|
Forum Clubber Dołączył: Tue, 12 February 2008 Skąd: NMiasto ![]() |
A może Specu ma jakiś interes w reklamowaniu tego oleju?Bo to nie pierwszy post o zachwalaniu po nad wszystko tego oleju przez jego osobę . ps;Ja wiem że to napewno dobry olej,ale nie JEDYNY. Oj tam. Nie umiesz czytać między wierszami? ![]() -------------------- A110S
|
|
|
![]()
Post
#645
|
|
![]() Frequent User Dołączył: Sat, 28 October 2006 Skąd: Wa-wa ![]() |
Wrzuciłem pytanie w jeden temat, ale pozwolę sobie też tutaj, bo nie każdy zagląda do działu diesel ![]() Panowie szukam alternatywy dla Millersa CFS 5w40 bez nano, samochód to e36 328, przebieg silnika ok 150kkm, doszedłem do wniosku, że chyba nie ma sensu lać oliwy za 400pln skoro nie katuję na torze, raczej zwykła żwawa jazda, parę boków na mieście, żadne upalanie.. Samochód nie używany zimą, oliwa zmieniana co 4-8k km, bo takie przebiegi robi w sezonie.. Zależy mi na bardzo dobrej jakości, ale może nie tak drogiego jak millers? Jak się nie da, to wezmę znowu cfsa, ale mam jakieś dziwne wrażenie, że sporo w tym marketingu, a przy moim użytkowaniu nie ma mega korzyści z takiej oliwy... Czy się mylę? Co kupić? Myślałem o LM, ten 5W40 Synthoil High-Tech jest ok? To PAO, czy HC? Amsoil? Lejemy do kilku dupowozów w domu i w sumie wszyscy zadowoleni, ale jednak e36 intensywniej użytkowany.. Może jakiś fuchs? Czemu titan s taki drogi, kiedyś brałem 10w60 do compakta i był tańszy, a teraz cena jak za cfs'a... Coś innego sprawdzonego? Do codziennej jazdy dobierz sobie olej wg normy i zaleceń producenta którejś z popularnych marek i tyle. Zdziwisz się jak mało taki olej kosztuje, a zaoszczędzone pieniądze wydasz za 20 lat na remont silnika, bo wcześniej pewnie nie padnie, niezależnie na którym oleju będziesz jeździł. Możesz tez kupić millersa nie CFS tylko cywilnego. Ja kombinowałem z olejami dlatego że używam auta w sporcie i silnik robił mi wodę z oleju, a zawory tak klepały jak kowal podkowę. Dopiero na motulu 300v było ok, a na milersie CFS jeszcze lepiej. Jeżeli ktoś już chce dobierać sobie olej to pamiętajcie że od kilku lat napis "syntetyczny" na butelce nie oznacza że olej jest syntetyczny (czyli na bazie syntetycznej). -------------------- e36 328i - Poznań 1.49
Race4Fun.pl |
|
|
![]()
Post
#646
|
|
![]() Forum Clubber Dołączył: Tue, 16 August 2005 Skąd: W-wa ![]() |
250kJ to dobre oszacowanie, ale czas nie ma tutaj wplywu. Jak podzielisz na 12s to masz ~21kW. Troche duzo, biorac pod uwage, ze olej jest cieplejszy niz blok silnika (chlodzony woda), wiec tylko chyba od tlokow sie ogrzewa? Moze specu ma slabe chlodzenie silnika, stad te problemy z olejem. Strzał w 10 ![]() Oplowskie X30XE jest bardzo słabo chłodzone. (Malutki wymiennik między głowicami) Seryjna moc 211 koni u mnie 343 wiec ma co grzać ![]() -------------------- ET 11.58s Mistrz Polski FWD NA 2011r, 2014r, 2015r. 2016r. 2017r. Puchar Polski & King of Poland
Powered by Niuton & Re5pect.pl & Penrite.pl & Syr Garage |
|
|
![]()
Post
#647
|
|
![]() Frequent User Dołączył: Fri, 14 November 2003 Skąd: Wwa ![]() |
Strzał w 10 ![]() Oplowskie X30XE jest bardzo słabo chłodzone. (Malutki wymiennik między głowicami) Seryjna moc 211 koni u mnie 343 wiec ma co grzać ![]() Ale przecież w oplowskim X30XE można zamiast przewodów do wymiennika przykręcić przewody do zewnętrznej chłodnicy oleju... -------------------- "When driving a car in real life, please remeber to be a safe driver by wearing a seat belt, using your turn signal and using good judgment"
Mercedes C270CDI T Mercedes 280CE (C123) Volkswagen Golf 1.9 TDI Opel Combo Pozdrawiam w0wacik |
|
|
![]()
Post
#648
|
|
Forum Homee Dołączył: Wed, 05 September 2012 Skąd: Warszawa ![]() |
Ja w M5 e39 smigałem na Xado oczywiscie 10w60, olej bardziej stabilny temperaturowo niz Castrol 10w60, ale silnik brał go więcej niż Castrola. Trudno było go ostro rozgrzac.
Do zwykłych dupowozów (w tym z silnikami M52TU) zawsze lałem najczesciej tani Total 5w40, i nigdy nie było kaabuuumm. Inna sprawa ze zawsze zmieniam co 5-10 tys km w zaleznosci od pojazdu, a nie jak producent zaleca co 30 tys km... |
|
|
![]()
Post
#649
|
|
Forum Killer Dołączył: Mon, 18 April 2011 Skąd: Gdańsk ![]() |
Ja w M5 e39 smigałem na Xado oczywiscie 10w60, olej bardziej stabilny temperaturowo niz Castrol 10w60, ale silnik brał go więcej niż Castrola. Trudno było go ostro rozgrzac. Do zwykłych dupowozów (w tym z silnikami M52TU) zawsze lałem najczesciej tani Total 5w40, i nigdy nie było kaabuuumm. Inna sprawa ze zawsze zmieniam co 5-10 tys km w zaleznosci od pojazdu, a nie jak producent zaleca co 30 tys km... Twoje byle ![]() Temperature trzyma podobnie, ale to ciezko sprawdzic bez wycieczki na tor ![]() |
|
|
![]()
Post
#650
|
|
![]() Forum Homee Dołączył: Sat, 04 July 2009 ![]() |
Od pewnego czasu dupowozy ścigają u mnie na fusch titan gt1 5w40... 8dych za 4 litry cena akceptowalna czemu ten? Bo znajoma hurtownia jest oficjalnym przedstawicielem i jest ori... Olej ogóle dobry na zimę bo niby ma być mniej kislowaty w mrozy, a z doświadczenia napisze ze zawory mniej grają niż na mobilu po rozruchu na mrozie...
-------------------- Wszystkie moje posty są moja subiektywną opinia proszę ich nie łączyć z żadną firmą i osobami...
|
|
|
![]()
Post
#651
|
|
![]() Forum Killer Dołączył: Tue, 05 January 2010 Skąd: z garażu ![]() |
Panowie do swego m52b28 zalałem olej AGIP 5W50 Eurosport.Parametry jakie znalazłem w sieci to
Specyfikacja: API SL quality Lepkość 40oC [mm/s]: 100,0 Lepkość 100oC [mm/s]: 19,0 Wsk. lepkości: 210 Temp. zapłonu [oC]: 210 Temp. płynięcia[oC]: -45 Liczba zasadowa [mg KOHg]: 9 Gęstość 15oC [kg/m]: 875Liczba zasadowa TBN - 12,5; Noack - 7,5%; HTHS - 4,6) Czy ten olej jest dobry do mego silnika?Pytam bo po zalaniu go ,przy niemal każdym rozruchu szklanki zaklepią (temp oleju 10C).Wcześniej miałem zalany Total Quartz 5w40 i szklanki grały rzadziej,raczej po dłuższym postoju a teraz grają nawet po kilku godzinach postoju a olej teoretycznie jest lepszy.O co chodzi?Dodam że kontrolka ciśnienia gaśnie od razu,mam też wskaźnik ciśnienia oleju i tu też jest ok.Na pracującym silniku przy zagrzanym oleju do 100C szklanki nie klepią ,dzieje się to tylko przy "zimnym" rozruchu.Czy takie objawy mają zużyte szklanki czy zły olej?Nie chcem olejem naprawiać szklanek ani też zlewać świeżego dobrego oleju ,więc proszę o podpowiedź gdzie jest problem. |
|
|
![]()
Post
#652
|
|
![]() Forum Clubber Dołączył: Tue, 16 August 2005 Skąd: W-wa ![]() |
Ten co zalałeś jest dość rzadki i może tak sie zdażyć. Do tego na totalu mój cywil chodzi ciszej niż na innych zwykłych olejach. będę sie powtarzał ale zalej Premium 10W60 Penrite. Sezon letni mamy.
-------------------- ET 11.58s Mistrz Polski FWD NA 2011r, 2014r, 2015r. 2016r. 2017r. Puchar Polski & King of Poland
Powered by Niuton & Re5pect.pl & Penrite.pl & Syr Garage |
|
|
![]()
Post
#653
|
|
Forum Killer Dołączył: Wed, 26 November 2008 ![]() |
Za "rzadki"? Bmw rekomenduje do tego silnika 5w, a nawet chyba 0w (tego dugiego nie jestem pewny). Obstawiam troche zuzyte juz szklanki, choc w TIS BMW podaje, ze klepanie po rozruchu przez 5 s. jest w normie. Przyczyna moze byc tez zaworek w podstawie filtra oleju.
|
|
|
![]()
Post
#654
|
|
![]() Forum Homee Dołączył: Thu, 12 May 2005 Skąd: Brachttal / Niemcy ![]() |
|
|
|
![]()
Post
#655
|
|
![]() Forum Clubber Dołączył: Tue, 16 August 2005 Skąd: W-wa ![]() |
Szanuję Twoje obserwacje. Ja miałem przypadek jak wyżej i dlatego nigdy nie zaleję.
-------------------- ET 11.58s Mistrz Polski FWD NA 2011r, 2014r, 2015r. 2016r. 2017r. Puchar Polski & King of Poland
Powered by Niuton & Re5pect.pl & Penrite.pl & Syr Garage |
|
|
![]()
Post
#656
|
|
![]() Forum Killer Dołączył: Tue, 05 January 2010 Skąd: z garażu ![]() |
CYTAT Przyczyna moze byc tez zaworek w podstawie filtra oleju. Raczej to wykluczam bo tak jak pisałem ,kontrolka ciśnienia gaśnie normalnie.CYTAT będę sie powtarzał ale zalej Premium 10W60 Penrite Czyli proponujesz mi abym olejem naprawił silnik a pisałem że tak nie chcę robić.No chyba że by wyszło że ten olej co zalałem to syf albo że jego specyfikacja nie nadaje się do mego silnika ,wtedy szukałbym innego oleju. Nie ogarniam tych wszystkich olejów i ich parametrów.Na chłopski rozum myślałem że 5W40 jest rzadszy od 5w50 i byłem pewien że silnik będzie pracował ciszej.Po za tym nowy olej ma większy indeks lepkości a tu takie jaja .Chyba jednak zmienię te szklanki dla świętego spokoju ,tym bardziej że jest plan na ostrzejsze wałki. |
|
|
![]()
Post
#657
|
|
Super User Dołączył: Mon, 18 May 2009 Skąd: Gm. Głogówek ![]() |
m52owner, jak się ten agip rano zachowuje? Oprócz przygrywania szklanek.
Poinformuj proszę po 2k km jak się ma barwa oleju. Ciekawa opcja ten agip/eni Es, niby coś tam ma udziału PAO. Szukam alternatywy dla valvo vr1 5w50 dlatego pytam. |
|
|
![]()
Post
#658
|
|
![]() Forum Killer Dołączył: Tue, 05 January 2010 Skąd: z garażu ![]() |
CYTAT m52owner, jak się ten agip rano zachowuje? Oprócz przygrywania szklanek. Nie wiem zbytnio o co pytasz. CYTAT Poinformuj proszę po 2k km jak się ma barwa oleju. Ok ale będziesz musiał ze 2 lata poczekać (auto weekendowe) ![]() Sprawdzałem go tylko jak się nagrzewa no i w chłodny dzień (15C) robiąc kilka sprintów 0-vmax i ogólnie sporo ostrej jazdy to max co widziałem na wskaźniku to 98C.(nie mam chłodnicy oleju).Przy tej temp. ciśnienie także stało w miejscu ,nic złego się nie działo.Narazie tylko tyle bo auto nie sprawnwe w pełni.Minus to tylko te szklanki ale to prawdopodobnie ich zużycie a nie olej. Co do samej oliwy to jak szukałem 5w50 to nie znalazłem lepszego (na papierze) w lepszej cenie.Z tego co wyczytałem to jest to wpełni syntetyczny olej a nie HC. Po za tym olej mało popularny u nas więc znikome ryzyko trafienia na podróbę.Mnie kosztował 28zł za litr, |
|
|
![]()
Post
#659
|
|
Forum Homee Dołączył: Wed, 05 September 2012 Skąd: Warszawa ![]() |
Mozna do M52 lac MOTUL 15W50. Świetny pełen syntetyk. Szklanki na nim ciuchutkie, gdy na Mobilu 5w50 i na Totalu mi grały troszke.
|
|
|
![]()
Post
#660
|
|
![]() Forum Clubber Dołączył: Tue, 16 August 2005 Skąd: W-wa ![]() |
Penrite ma świetnego Racinga 15W50 pełen syntetyk
-------------------- ET 11.58s Mistrz Polski FWD NA 2011r, 2014r, 2015r. 2016r. 2017r. Puchar Polski & King of Poland
Powered by Niuton & Re5pect.pl & Penrite.pl & Syr Garage |
|
|
![]() ![]() |
![]() |
Wersja Lo-Fi | Aktualny czas: Thursday, 17 July 2025 - 15:07 |