![]() |
![]() ![]() |
![]() |
![]()
Post
#621
|
|
Forum Clubber Dołączył: Thu, 21 December 2006 Skąd: Żyrardów ![]() |
A dlaczego nikt nie napisze o popularnym, dostępnym wszędzie mobilu 5w50? Leje di wszystkich aut które robie i jest zawsze beton ciśnienie
-------------------- 885 60 50 40
|
|
|
Wspieraj forum |
![]()
Post
#
|
![]() Dotacja ![]() |
|
|
|
![]()
Post
#622
|
|
Forum Homee Dołączył: Wed, 05 September 2012 Skąd: Warszawa ![]() |
Ja w e46 (silnik M52TU) jezdzilem kilka lat na tym Mobilu 5w50. Subaru jak kupiłem tez jezdził na tym Mobilu i kilka lat na nim smigałem. Ale moi serwisanci od Subaru narzekali żeby nie lac Mobila, oni zalecaja (przynajmniej do Subaru) tylko Motul i Motul. No i sie zastanawiam czy nie przejsc z Mobila na Motul.
|
|
|
![]()
Post
#623
|
|
Super User Dołączył: Tue, 17 July 2007 ![]() |
Wtrącę jeszcze swoje trzy grosze, może nie o Mobilu (choć uważam, że 5W50 to wyśmienity olej), ale o czernieniu oleju.
Miałem okazję rozmawiać kiedyś z osobą o porażającej wiedzy olejowej. W związku z tym nie udało mi się zapamiętać zbyt wiele, ze względu na natłok informacji, jednak o tym czernieniu też ten ktoś coś wtrącił. Nie chcę przekręcić, ale było to związane z dobrymi właściwościami myjącymi i (chyba) wiążącymi sadzę, żeby nie osadzała się w postaci nagarów. Co do utraty ciśnienia z czasem - a nie jest tak, że piszecie o autach, które mają mocno polane i są mocno eksploatowane ? Czytałem/słyszałem, że w przelanych silnikach nadmiar benzyny rozcieńcza olej, stąd właśnie po dłuższym użytkowaniu ciśnienie jest niższe... |
|
|
![]()
Post
#624
|
|
Frequent User Dołączył: Sat, 26 November 2011 Skąd: Radom ![]() |
A ja stosuje Penrite 5w60, dobrze trzyma ciśnienie na rozgrzanym silniku, nie łapie szybko wysokiej temp. przy pałowaniu, silnik kuty c20let.
|
|
|
![]()
Post
#625
|
|
![]() Forum Clubber Dołączył: Tue, 16 August 2005 Skąd: W-wa ![]() |
Dodam , że Penrite daje radę ze sporą ilością benzy y w oleju jak również E85, co również producent opisuje.
-------------------- ET 11.58s Mistrz Polski FWD NA 2011r, 2014r, 2015r. 2016r. 2017r. Puchar Polski & King of Poland
Powered by Niuton & Re5pect.pl & Penrite.pl & Syr Garage |
|
|
![]()
Post
#626
|
|
![]() Frequent User Dołączył: Mon, 01 May 2006 ![]() |
co do mojego auta to spala w normie ale na pewno wtryski nie są już pierwszej młodości . Jednak nigdy nie miałem spalania stukowego .Jeden prawdopodobnie lał ale wymieniłem.
Najlepiej to wysłać próbki do badań . Kiedyś z forum Subaru ktoś zbierał chętnych i wysyłał takie próbki do USA. Co do valvo to cenowo podejrzanie tanie zwłaszcza VR1 na allegro po 90 zł. Mobil kiedyś stosował 100% baze syntetyczną - PAO ,a teraz HC przynajmniej na europę. Np. valvoline ma zupełnie inną linię olejów na koreę płd, może chiny i syntetyki są na estrach+PAO lub PAO jak te duramax 5w40. Nigdzie nie da się go kupić nawet w USA. Dlaczego nie puszczą takiej linii na EU ??? http://valvoline.co.kr/bbs/board.php?bo_ta...%AE%B9%CC%BE%F6 http://valvoline.co.kr/bbs/board.php?bo_ta...%AE%B9%CC%BE%F6 a tutaj znalazłem na forum BMW kogoś kto leje valvo VR1 i tak silnik wygląda : http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=1&t=137420 |
|
|
![]()
Post
#627
|
|
Super User Dołączył: Sun, 04 August 2013 Skąd: Kraków ![]() |
Wrzuciłem pytanie w jeden temat, ale pozwolę sobie też tutaj, bo nie każdy zagląda do działu diesel
![]() Panowie szukam alternatywy dla Millersa CFS 5w40 bez nano, samochód to e36 328, przebieg silnika ok 150kkm, doszedłem do wniosku, że chyba nie ma sensu lać oliwy za 400pln skoro nie katuję na torze, raczej zwykła żwawa jazda, parę boków na mieście, żadne upalanie.. Samochód nie używany zimą, oliwa zmieniana co 4-8k km, bo takie przebiegi robi w sezonie.. Zależy mi na bardzo dobrej jakości, ale może nie tak drogiego jak millers? Jak się nie da, to wezmę znowu cfsa, ale mam jakieś dziwne wrażenie, że sporo w tym marketingu, a przy moim użytkowaniu nie ma mega korzyści z takiej oliwy... Czy się mylę? Co kupić? Myślałem o LM, ten 5W40 Synthoil High-Tech jest ok? To PAO, czy HC? Amsoil? Lejemy do kilku dupowozów w domu i w sumie wszyscy zadowoleni, ale jednak e36 intensywniej użytkowany.. Może jakiś fuchs? Czemu titan s taki drogi, kiedyś brałem 10w60 do compakta i był tańszy, a teraz cena jak za cfs'a... Coś innego sprawdzonego? -------------------- Było: e36 323ti, e36 328iT, e46 325ti, e39 m5
Jest: e81 n54b30a |
|
|
![]()
Post
#628
|
|
![]() Forum Homee Dołączył: Wed, 19 August 2009 Skąd: Białystok ![]() |
Do swojego byłego M44B19 lałem Motula X-clean albo X-cess 5w40. Do Hondy do jazdy na co dzień też to wlałem, w Astrze też Motul. Ogólnie bez problemów, BMW latało prawie 3 sezony w KJS-ach i z silnikiem wszystko ok, obecny właściciel też nie narzeka
![]() Tylko uwaga na podróby Motula, bo trochę na rynku ich jest podobno- kupuj w jakimś sprawdzonym sklepie, a nie "byle najtaniej" ![]() Choć podejrzewam, że każdy w miarę sensownej marki olej się sprawdzi -------------------- _http://autobezsens.blogspot.com/ <- nudne gadanie o niczym
Drive like lightning, crash like thunder Civic fk2 R18A2 + Civic EG B16 było: E36 4d M44B19 - "(b)awaria", Astra F GSi 16v - "Disastra" |
|
|
![]()
Post
#629
|
|
![]() Forum Clubber Dołączył: Tue, 16 August 2005 Skąd: W-wa ![]() |
-------------------- ET 11.58s Mistrz Polski FWD NA 2011r, 2014r, 2015r. 2016r. 2017r. Puchar Polski & King of Poland
Powered by Niuton & Re5pect.pl & Penrite.pl & Syr Garage |
|
|
![]()
Post
#630
|
|
![]() Forum Homee Dołączył: Tue, 05 May 2009 Skąd: Nowa Huta ![]() |
Ja również polecam motula 5w40 xcess. Vanos nie rzęził szklany się z rana nie tłukły. Podróbki miały nie odklejaną plakietkę z tyłu banki i napis i sama nakrętka były bardziej pomarańczowe niż czerwone.
Krisu, w autowandzie-dom handlowy wanda. Mają w dobrej cenie i zawsze świeży na stanie jest. Dodam że do zwykłego dupowozu leje olej gm. Dobry i tani olej. -------------------- BMW...freude am fahren...
|
|
|
![]()
Post
#631
|
|
Super User Dołączył: Sun, 04 August 2013 Skąd: Kraków ![]() |
Panie Vanos to po regeneracji, nie ma co rzęźić
![]() ![]() No i amsoila mogę mieć po hurtowej cenie... Chętnie bym posłuchał kogoś, kto ma porównanie, albo ogarnia te wszystkie specyfikacje, bo dla mnie to czarna magia trochę.. -------------------- Było: e36 323ti, e36 328iT, e46 325ti, e39 m5
Jest: e81 n54b30a |
|
|
![]()
Post
#632
|
|
I live here ! Dołączył: Wed, 20 August 2008 Skąd: 3city ![]() |
Ja leje od paru lat motula 8100 xcess do wszystkich aut, jakie mam. W k20 upalanym na malych torach zmieniam co roku na wiosne, przed sezonem. Po tych 5-6kkm przebiegu rocznego (z czego pareset na torze) olej jest juz ciemny, ale jeszcze nie czarny. Jak narazie to nic zlego mi sie nie przydarzylo, a nie mam chlodnicy oleju, tylko serjny wymiennik olej/woda.
A co do oleju GM (60zl/5l), to lalem go do starej mazdy 323F BG GT z kompresorem. Kiedys po paru sprintach 0-160 zaczal silnik strasznie klepac, myslalem ze panewka. Ostygl i dalej go upalalem, wiec widocznie szklanki przy takiej temperaturze oleju nie chcialy wspolpracowac. -------------------- -Poznań 1:44.1 (extreme) -Łódź 54.6 -Pomorze 40.19 -Toruń 28.4 -Koszalin 48.9 (extreme)
|
|
|
![]()
Post
#633
|
|
![]() Forum Clubber Dołączył: Tue, 16 August 2005 Skąd: W-wa ![]() |
Penrite po całym sezonie 1/4 mili jest miodowy identyczny jak wlewałem. Liqui Moly zrobił się czarny po 3 przejazdach na ćwiarę.
10W60 -------------------- ET 11.58s Mistrz Polski FWD NA 2011r, 2014r, 2015r. 2016r. 2017r. Puchar Polski & King of Poland
Powered by Niuton & Re5pect.pl & Penrite.pl & Syr Garage |
|
|
![]()
Post
#634
|
|
I live here ! Dołączył: Wed, 20 August 2008 Skąd: 3city ![]() |
Penrite po całym sezonie 1/4 mili jest miodowy identyczny jak wlewałem. Liqui Moly zrobił się czarny po 3 przejazdach na ćwiarę. 10W60 Ok, a ile to caly sezon 1/4 mili, ile km z gazem w podloge? motula leje do k20 doladowanego, przelecial duzo z gazem w podloge (przez caly sezon liczac, to bedzie pare godzin WOT), na torze czy wieczorami na ulicy. Do tego jakies 5 tys km dojazdow na tory na kolach. Leje go tez do saaba 9-3 turbo, i tam po 15 tys tez jest miodowy. Tyle ,ze saab jezdzi na LPG i raptem 2x dziennie widzi odcinke. -------------------- -Poznań 1:44.1 (extreme) -Łódź 54.6 -Pomorze 40.19 -Toruń 28.4 -Koszalin 48.9 (extreme)
|
|
|
![]()
Post
#635
|
|
Forum Clubber Dołączył: Tue, 12 February 2008 Skąd: NMiasto ![]() |
Penrite po całym sezonie 1/4 mili jest miodowy identyczny jak wlewałem. Liqui Moly zrobił się czarny po 3 przejazdach na ćwiarę. 10W60 Widocznie LM ma lepsze własności płuczące silnik ![]() -------------------- A110S
|
|
|
![]()
Post
#636
|
|
![]() Forum Clubber Dołączył: Tue, 16 August 2005 Skąd: W-wa ![]() |
Nie. LM się "spalił"
-------------------- ET 11.58s Mistrz Polski FWD NA 2011r, 2014r, 2015r. 2016r. 2017r. Puchar Polski & King of Poland
Powered by Niuton & Re5pect.pl & Penrite.pl & Syr Garage |
|
|
![]()
Post
#637
|
|
I live here ! Dołączył: Wed, 20 August 2008 Skąd: 3city ![]() |
Nie. LM się "spalił" Czekaj czekaj, a jak olej mozna spalic? Na moje rozumowanie , to trzeba go przegrzac. W samochodzie na 1/4 mili wydaje sie to niemozliwe, bo o ile wzrosnie temp oleju po 12s butowania, o 5 stopni? -------------------- -Poznań 1:44.1 (extreme) -Łódź 54.6 -Pomorze 40.19 -Toruń 28.4 -Koszalin 48.9 (extreme)
|
|
|
![]()
Post
#638
|
|
![]() I live here ! Dołączył: Mon, 04 November 2002 Skąd: Bydgoszcz ![]() |
Jak przyspieszasz 0-200 to może być ciut większy przyrost przy wysilonym motorze+nitro np
![]() ![]() -------------------- Evo IX 545KM/689,W215 63AMG,Delta HPE HF Evo500,W245 Sport,W166 D6S, 635csi,Ritmo 130TC Abarth
|
|
|
![]()
Post
#639
|
|
![]() Frequent User Dołączył: Thu, 16 December 2010 Skąd: Imielin ![]() |
Aż z ciekawości sprawdziłem loga z 1/4, i u mnie od załączenie procedury do końca ćwiartki (11.1s) temperatura urosła o 3 stopnie, zanim silnik zszedł z obrotów i zaparkowałem auto łącznie podbiło o 8 stopni. Czujnik temp oleju mam za filtrem oleju na przewodzie ciśnieniowym do turbiny, zapewne poślizg w pomiarze będzie zanim pompa zaciągnie świeżo zagrzaną oliwę z miski
![]() W każdym bądź razie w wolnossącym silniku temperatura nie powinna podskoczyć więcej niż w doładowanym. Chyba że nie było chłodnicy, co i tak nie zmienia faktu że to trochę za mało żeby przegrzać olej... Raczej tak jak przedmówca mówił o lepszych właściwościach czyszczących danego oleju. |
|
|
![]()
Post
#640
|
|
![]() Forum Clubber Dołączył: Tue, 16 August 2005 Skąd: W-wa ![]() |
Czekaj czekaj, a jak olej mozna spalic? Na moje rozumowanie , to trzeba go przegrzac. W samochodzie na 1/4 mili wydaje sie to niemozliwe, bo o ile wzrosnie temp oleju po 12s butowania, o 5 stopni? Początek ćwiary 110 koniec ćwiary 140 Na Penrite 105-120 a do 140 zachowuje wszystkie parametry (Penrite 10W70) -------------------- ET 11.58s Mistrz Polski FWD NA 2011r, 2014r, 2015r. 2016r. 2017r. Puchar Polski & King of Poland
Powered by Niuton & Re5pect.pl & Penrite.pl & Syr Garage |
|
|
![]() ![]() |
![]() |
Wersja Lo-Fi | Aktualny czas: Thursday, 17 July 2025 - 15:07 |