Shoutbox 0 nowych PW 


36 Stron V  « < 30 31 32 33 34 > »   
Reply to this topicStart new topic
> superdobry olej
guzior
post Wed, 21 Oct 2015 - 09:06
Post #621


Forum Clubber
Dołączył: Thu, 21 December 2006
Skąd: Żyrardów





A dlaczego nikt nie napisze o popularnym, dostępnym wszędzie mobilu 5w50? Leje di wszystkich aut które robie i jest zawsze beton ciśnienie


--------------------
885 60 50 40
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Wspieraj forum
post Wed, 21 Oct 2015 - 09:06
Post #


Dotacja






Dotacja na forum
Go to the top of the page
 
Quote Post
Frolik
post Wed, 21 Oct 2015 - 09:22
Post #622


Forum Homee
Dołączył: Wed, 05 September 2012
Skąd: Warszawa





Ja w e46 (silnik M52TU) jezdzilem kilka lat na tym Mobilu 5w50. Subaru jak kupiłem tez jezdził na tym Mobilu i kilka lat na nim smigałem. Ale moi serwisanci od Subaru narzekali żeby nie lac Mobila, oni zalecaja (przynajmniej do Subaru) tylko Motul i Motul. No i sie zastanawiam czy nie przejsc z Mobila na Motul.
Go to the top of the page
 
+Quote Post
marcinm
post Wed, 21 Oct 2015 - 09:45
Post #623


Super User
Dołączył: Tue, 17 July 2007





Wtrącę jeszcze swoje trzy grosze, może nie o Mobilu (choć uważam, że 5W50 to wyśmienity olej), ale o czernieniu oleju.

Miałem okazję rozmawiać kiedyś z osobą o porażającej wiedzy olejowej. W związku z tym nie udało mi się zapamiętać zbyt wiele, ze względu na natłok informacji, jednak o tym czernieniu też ten ktoś coś wtrącił.

Nie chcę przekręcić, ale było to związane z dobrymi właściwościami myjącymi i (chyba) wiążącymi sadzę, żeby nie osadzała się w postaci nagarów.

Co do utraty ciśnienia z czasem - a nie jest tak, że piszecie o autach, które mają mocno polane i są mocno eksploatowane ? Czytałem/słyszałem, że w przelanych silnikach nadmiar benzyny rozcieńcza olej, stąd właśnie po dłuższym użytkowaniu ciśnienie jest niższe...
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Mati1989
post Wed, 21 Oct 2015 - 09:56
Post #624


Frequent User
Dołączył: Sat, 26 November 2011
Skąd: Radom





A ja stosuje Penrite 5w60, dobrze trzyma ciśnienie na rozgrzanym silniku, nie łapie szybko wysokiej temp. przy pałowaniu, silnik kuty c20let.
Go to the top of the page
 
+Quote Post
specu
post Wed, 21 Oct 2015 - 10:43
Post #625


Forum Clubber
Dołączył: Tue, 16 August 2005
Skąd: W-wa





Dodam , że Penrite daje radę ze sporą ilością benzy y w oleju jak również E85, co również producent opisuje.


--------------------
ET 11.58s Mistrz Polski FWD NA 2011r, 2014r, 2015r. 2016r. 2017r. Puchar Polski & King of Poland
Powered by Niuton & Re5pect.pl & Penrite.pl & Syr Garage
Go to the top of the page
 
+Quote Post
SZAFA
post Wed, 21 Oct 2015 - 11:20
Post #626


Frequent User
Dołączył: Mon, 01 May 2006





co do mojego auta to spala w normie ale na pewno wtryski nie są już pierwszej młodości . Jednak nigdy nie miałem spalania stukowego .Jeden prawdopodobnie lał ale wymieniłem.
Najlepiej to wysłać próbki do badań . Kiedyś z forum Subaru ktoś zbierał chętnych i wysyłał takie próbki do USA.
Co do valvo to cenowo podejrzanie tanie zwłaszcza VR1 na allegro po 90 zł.
Mobil kiedyś stosował 100% baze syntetyczną - PAO ,a teraz HC przynajmniej na europę.
Np. valvoline ma zupełnie inną linię olejów na koreę płd, może chiny i syntetyki są na estrach+PAO lub PAO jak te duramax 5w40.
Nigdzie nie da się go kupić nawet w USA. Dlaczego nie puszczą takiej linii na EU ???
http://valvoline.co.kr/bbs/board.php?bo_ta...%AE%B9%CC%BE%F6
http://valvoline.co.kr/bbs/board.php?bo_ta...%AE%B9%CC%BE%F6

a tutaj znalazłem na forum BMW kogoś kto leje valvo VR1 i tak silnik wygląda :
http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=1&t=137420
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Krisu_K13TL
post Fri, 11 Mar 2016 - 09:48
Post #627


Super User
Dołączył: Sun, 04 August 2013
Skąd: Kraków





Wrzuciłem pytanie w jeden temat, ale pozwolę sobie też tutaj, bo nie każdy zagląda do działu diesel wink.gif

Panowie szukam alternatywy dla Millersa CFS 5w40 bez nano, samochód to e36 328, przebieg silnika ok 150kkm, doszedłem do wniosku, że chyba nie ma sensu lać oliwy za 400pln skoro nie katuję na torze, raczej zwykła żwawa jazda, parę boków na mieście, żadne upalanie.. Samochód nie używany zimą, oliwa zmieniana co 4-8k km, bo takie przebiegi robi w sezonie..

Zależy mi na bardzo dobrej jakości, ale może nie tak drogiego jak millers? Jak się nie da, to wezmę znowu cfsa, ale mam jakieś dziwne wrażenie, że sporo w tym marketingu, a przy moim użytkowaniu nie ma mega korzyści z takiej oliwy... Czy się mylę?

Co kupić?

Myślałem o LM, ten 5W40 Synthoil High-Tech jest ok? To PAO, czy HC?

Amsoil? Lejemy do kilku dupowozów w domu i w sumie wszyscy zadowoleni, ale jednak e36 intensywniej użytkowany..

Może jakiś fuchs? Czemu titan s taki drogi, kiedyś brałem 10w60 do compakta i był tańszy, a teraz cena jak za cfs'a...

Coś innego sprawdzonego?


--------------------
Było: e36 323ti, e36 328iT, e46 325ti, e39 m5
Jest: e81 n54b30a
Go to the top of the page
 
+Quote Post
[Yossarian]
post Fri, 11 Mar 2016 - 10:19
Post #628


Forum Homee
Dołączył: Wed, 19 August 2009
Skąd: Białystok





Do swojego byłego M44B19 lałem Motula X-clean albo X-cess 5w40. Do Hondy do jazdy na co dzień też to wlałem, w Astrze też Motul. Ogólnie bez problemów, BMW latało prawie 3 sezony w KJS-ach i z silnikiem wszystko ok, obecny właściciel też nie narzeka smile.gif.

Tylko uwaga na podróby Motula, bo trochę na rynku ich jest podobno- kupuj w jakimś sprawdzonym sklepie, a nie "byle najtaniej" smile.gif

Choć podejrzewam, że każdy w miarę sensownej marki olej się sprawdzi


--------------------
_http://autobezsens.blogspot.com/ <- nudne gadanie o niczym
Drive like lightning, crash like thunder
Civic fk2 R18A2 + Civic EG B16
było: E36 4d M44B19 - "(b)awaria", Astra F GSi 16v - "Disastra"
Go to the top of the page
 
+Quote Post
specu
post Fri, 11 Mar 2016 - 11:33
Post #629


Forum Clubber
Dołączył: Tue, 16 August 2005
Skąd: W-wa





http://www.penrite.pl/


--------------------
ET 11.58s Mistrz Polski FWD NA 2011r, 2014r, 2015r. 2016r. 2017r. Puchar Polski & King of Poland
Powered by Niuton & Re5pect.pl & Penrite.pl & Syr Garage
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Pan. B
post Fri, 11 Mar 2016 - 12:27
Post #630


Forum Homee
Dołączył: Tue, 05 May 2009
Skąd: Nowa Huta





Ja również polecam motula 5w40 xcess. Vanos nie rzęził szklany się z rana nie tłukły. Podróbki miały nie odklejaną plakietkę z tyłu banki i napis i sama nakrętka były bardziej pomarańczowe niż czerwone.
Krisu, w autowandzie-dom handlowy wanda. Mają w dobrej cenie i zawsze świeży na stanie jest.
Dodam że do zwykłego dupowozu leje olej gm. Dobry i tani olej.


--------------------
BMW...freude am fahren...
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Krisu_K13TL
post Fri, 11 Mar 2016 - 12:43
Post #631


Super User
Dołączył: Sun, 04 August 2013
Skąd: Kraków





Panie Vanos to po regeneracji, nie ma co rzęźić wink.gif Chętnie bym jeszcze posłuchał kogoś kto ma porównanie Liqui Moly vs Motul X-cess 5w40, no i co z amsoilem? Lejemy do a3 1.8tq po programie+ LPG i w sumie siostra bardzo chwali, przestało sobie popijać, ale jednak ja trochę mocniej użytkuje samochód (chociaż siostra ma więcej mandatów tongue.gif )

No i amsoila mogę mieć po hurtowej cenie... Chętnie bym posłuchał kogoś, kto ma porównanie, albo ogarnia te wszystkie specyfikacje, bo dla mnie to czarna magia trochę..


--------------------
Było: e36 323ti, e36 328iT, e46 325ti, e39 m5
Jest: e81 n54b30a
Go to the top of the page
 
+Quote Post
jackkpl
post Fri, 11 Mar 2016 - 13:03
Post #632


I live here !
Dołączył: Wed, 20 August 2008
Skąd: 3city





Ja leje od paru lat motula 8100 xcess do wszystkich aut, jakie mam. W k20 upalanym na malych torach zmieniam co roku na wiosne, przed sezonem. Po tych 5-6kkm przebiegu rocznego (z czego pareset na torze) olej jest juz ciemny, ale jeszcze nie czarny. Jak narazie to nic zlego mi sie nie przydarzylo, a nie mam chlodnicy oleju, tylko serjny wymiennik olej/woda.

A co do oleju GM (60zl/5l), to lalem go do starej mazdy 323F BG GT z kompresorem. Kiedys po paru sprintach 0-160 zaczal silnik strasznie klepac, myslalem ze panewka. Ostygl i dalej go upalalem, wiec widocznie szklanki przy takiej temperaturze oleju nie chcialy wspolpracowac.


--------------------
-Poznań 1:44.1 (extreme) -Łódź 54.6 -Pomorze 40.19 -Toruń 28.4 -Koszalin 48.9 (extreme)
Go to the top of the page
 
+Quote Post
specu
post Fri, 11 Mar 2016 - 13:44
Post #633


Forum Clubber
Dołączył: Tue, 16 August 2005
Skąd: W-wa





Penrite po całym sezonie 1/4 mili jest miodowy identyczny jak wlewałem. Liqui Moly zrobił się czarny po 3 przejazdach na ćwiarę.

10W60


--------------------
ET 11.58s Mistrz Polski FWD NA 2011r, 2014r, 2015r. 2016r. 2017r. Puchar Polski & King of Poland
Powered by Niuton & Re5pect.pl & Penrite.pl & Syr Garage
Go to the top of the page
 
+Quote Post
jackkpl
post Fri, 11 Mar 2016 - 14:24
Post #634


I live here !
Dołączył: Wed, 20 August 2008
Skąd: 3city





CYTAT(specu @ Fri, 11 Mar 2016 - 13:44) *
Penrite po całym sezonie 1/4 mili jest miodowy identyczny jak wlewałem. Liqui Moly zrobił się czarny po 3 przejazdach na ćwiarę.

10W60


Ok, a ile to caly sezon 1/4 mili, ile km z gazem w podloge?
motula leje do k20 doladowanego, przelecial duzo z gazem w podloge (przez caly sezon liczac, to bedzie pare godzin WOT), na torze czy wieczorami na ulicy. Do tego jakies 5 tys km dojazdow na tory na kolach.

Leje go tez do saaba 9-3 turbo, i tam po 15 tys tez jest miodowy. Tyle ,ze saab jezdzi na LPG i raptem 2x dziennie widzi odcinke.


--------------------
-Poznań 1:44.1 (extreme) -Łódź 54.6 -Pomorze 40.19 -Toruń 28.4 -Koszalin 48.9 (extreme)
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Tommo
post Fri, 11 Mar 2016 - 14:56
Post #635


Forum Clubber
Dołączył: Tue, 12 February 2008
Skąd: NMiasto





CYTAT(specu @ Fri, 11 Mar 2016 - 13:44) *
Penrite po całym sezonie 1/4 mili jest miodowy identyczny jak wlewałem. Liqui Moly zrobił się czarny po 3 przejazdach na ćwiarę.

10W60

Widocznie LM ma lepsze własności płuczące silnik smile.gif


--------------------
A110S
Go to the top of the page
 
+Quote Post
specu
post Mon, 14 Mar 2016 - 12:45
Post #636


Forum Clubber
Dołączył: Tue, 16 August 2005
Skąd: W-wa





Nie. LM się "spalił"


--------------------
ET 11.58s Mistrz Polski FWD NA 2011r, 2014r, 2015r. 2016r. 2017r. Puchar Polski & King of Poland
Powered by Niuton & Re5pect.pl & Penrite.pl & Syr Garage
Go to the top of the page
 
+Quote Post
jackkpl
post Mon, 14 Mar 2016 - 18:43
Post #637


I live here !
Dołączył: Wed, 20 August 2008
Skąd: 3city





CYTAT(specu @ Mon, 14 Mar 2016 - 12:45) *
Nie. LM się "spalił"

Czekaj czekaj, a jak olej mozna spalic? Na moje rozumowanie , to trzeba go przegrzac. W samochodzie na 1/4 mili wydaje sie to niemozliwe, bo o ile wzrosnie temp oleju po 12s butowania, o 5 stopni?


--------------------
-Poznań 1:44.1 (extreme) -Łódź 54.6 -Pomorze 40.19 -Toruń 28.4 -Koszalin 48.9 (extreme)
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Kajman
post Mon, 14 Mar 2016 - 19:15
Post #638


I live here !
Dołączył: Mon, 04 November 2002
Skąd: Bydgoszcz





Jak przyspieszasz 0-200 to może być ciut większy przyrost przy wysilonym motorze+nitro np wink.gif Ale nie na tyle żeby go spalić jeśli wszystko jest sprawne smile.gif


--------------------
Evo IX 545KM/689,W215 63AMG,Delta HPE HF Evo500,W245 Sport,W166 D6S, 635csi,Ritmo 130TC Abarth
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Master86
post Mon, 14 Mar 2016 - 19:36
Post #639


Frequent User
Dołączył: Thu, 16 December 2010
Skąd: Imielin





Aż z ciekawości sprawdziłem loga z 1/4, i u mnie od załączenie procedury do końca ćwiartki (11.1s) temperatura urosła o 3 stopnie, zanim silnik zszedł z obrotów i zaparkowałem auto łącznie podbiło o 8 stopni. Czujnik temp oleju mam za filtrem oleju na przewodzie ciśnieniowym do turbiny, zapewne poślizg w pomiarze będzie zanim pompa zaciągnie świeżo zagrzaną oliwę z miski laugh.gif
W każdym bądź razie w wolnossącym silniku temperatura nie powinna podskoczyć więcej niż w doładowanym. Chyba że nie było chłodnicy, co i tak nie zmienia faktu że to trochę za mało żeby przegrzać olej... Raczej tak jak przedmówca mówił o lepszych właściwościach czyszczących danego oleju.
Go to the top of the page
 
+Quote Post
specu
post Tue, 15 Mar 2016 - 07:11
Post #640


Forum Clubber
Dołączył: Tue, 16 August 2005
Skąd: W-wa





CYTAT(jackkpl @ Mon, 14 Mar 2016 - 18:43) *
Czekaj czekaj, a jak olej mozna spalic? Na moje rozumowanie , to trzeba go przegrzac. W samochodzie na 1/4 mili wydaje sie to niemozliwe, bo o ile wzrosnie temp oleju po 12s butowania, o 5 stopni?


Początek ćwiary 110 koniec ćwiary 140
Na Penrite
105-120 a do 140 zachowuje wszystkie parametry (Penrite 10W70)


--------------------
ET 11.58s Mistrz Polski FWD NA 2011r, 2014r, 2015r. 2016r. 2017r. Puchar Polski & King of Poland
Powered by Niuton & Re5pect.pl & Penrite.pl & Syr Garage
Go to the top of the page
 
+Quote Post

36 Stron V  « < 30 31 32 33 34 > » 
Reply to this topicStart new topic
 

RSS Wersja Lo-Fi Aktualny czas: Thursday, 17 July 2025 - 15:07