![]() |
![]() ![]() |
![]() |
![]()
Post
#601
|
|
Forum Killer Dołączył: Sat, 12 June 2010 ![]() |
a teraz do tych co zachwalają np. Penrite, Motul czy Millers.... na jakiej podstawie twierdzicie, że są lepsze od np. chociażby valvoline czy jakiejś innej marki ? na podstawie bazy ? na papierze wszystkie te oleje spełniają rygorystyczne normy producentów aut i przechodzą wiele testów. Macie jakieś długokilometrowe testy dla poszczególnych olei ? To czy jakiś olej był lepszy do piero wyjdzie po 300 tyś km. Wiadomo Penrite to przedewszystkim PAO i estry ale nawet estry nie uchronią silnika przed awarią przy częstym jego pałowaniu. W stanach wielu kierowców sportowych jeździ nawet na wysokiej jakości mineralnych i auta robią ogromne przebiegi. Przykład moja Honda accord była od nowości lana tylko i wyłącznie tak bardzo znienawidzonym Shell'em Ultra 5w40 . Silnik ma teraz 220 tyś i ma się bardzo dobrze, jest cichutki. Kolor oleju nawet po 20 tyś jest bursztynowy. Nie ma nagaru. Gdyby jeszcze wymieniać go co 10 tyś to już by był super git. Nie ma na razie dowodów, że olej na estrach może być dużo lepszy od wysokiej jakości HC czyli w zasadzie półsyntetyka. Znam, wielu co mieli nawet motory 2JZ zalane Millersami czy innymi drogimi markami, a silniki i tak musiały być remontowane po 2-3 latach. To ze jakis olej byl lepszy nie wyjdzie po 300 tys jak piszesz.Moze wyjsc po pierwszym upalaniu.I sam byles swiadkiem takiego zdarzenia.Samochod wyscigowy.Jazda od zawsze na dwoch torach.Nigdy przez kilka lat nie byl przytarty silnik.Wymiana oleju na inny.Po pierwszym upalaniu przylapalo panewke.Wiec nie byl to przypadek. |
|
|
Wspieraj forum |
![]()
Post
#
|
![]() Dotacja ![]() |
|
|
|
![]()
Post
#602
|
|
![]() Forum Clubber Dołączył: Tue, 16 August 2005 Skąd: W-wa ![]() |
Po 3 strzałach na ćwiartkę valvoline zrbił się czarny jak smoła dymił i śmierdział
-------------------- ET 11.58s Mistrz Polski FWD NA 2011r, 2014r, 2015r. 2016r. 2017r. Puchar Polski & King of Poland
Powered by Niuton & Re5pect.pl & Penrite.pl & Syr Garage |
|
|
![]()
Post
#603
|
|
Super User Dołączył: Mon, 18 May 2009 Skąd: Gm. Głogówek ![]() |
Wszyscy trąbią że valvo vr1 się zepsuł ostatnio. Nie wiem czy to prawda, ale jak na lato zmieniałem po 4,5k to był jak z diesla, bursztynowego koloru praktycznie nie było. Przegrzany nie był, temp robocza 80 st. C momentami przy upalaniu do 100. Syfu w silniku dużo nie powinno być bo parę razy płukany i wymiana zawsze w okolicach 5k.
Co do długowieczności silnika to nie a się co łudzić, dbanie o olej + długie trasy robią robotę. |
|
|
![]()
Post
#604
|
|
Frequent User Dołączył: Tue, 17 July 2012 ![]() |
To ciekawe co piszesz Tomek89 bo ja w tym czasie ten zmienialem olej, takze Valvo VR1. Auto duzo palowane, olej sprawdzam bo dolewam. Przejezdzam Xmotogodzin i nic nie zaobserowalem, wiec jak po 3ch przejazdach ma byc szlam? Bylbym ostrozny co do teorii na temat tego oleju, poki co. Na moje to nic sie nie z nim nie zmienilo a to co pisza w internetach to brednie wyssane z palca.
-------------------- --
B18c = 210hp/195nm K20z4 = 255hp/235nm STi = 350hp/500nm |
|
|
![]()
Post
#605
|
|
Forum Homee Dołączył: Wed, 05 September 2012 Skąd: Warszawa ![]() |
Panowie zauwazcie ze to temat w dziale BMW. Wiec przykald ze octavia 1.9TDI albo inny diesel przejechaly "wiele setek" tysiecy km na jakims syfnym oleju i chodzą nie do końca jest tu na miejscu. Temat powstał, by dac obraz olejów do silników, które na prawde wymagaja dobrego oleju, takich jak silniki BMW S52, S54 czy S62. Im na prawde nie jest wszystko jedno na czym jezdzą, nawet podczas zwykłej jazdy, a co dopiero mówic o jezdzie torowej czy wyczynowej.
To że cywilny wóz z niewysilonym dieslem jest w stanie jezdzac po emerycku po trasach przejechac pól mln km i silnik jest zdrowy,to nic nadzwyczajnego. Pokatujcie taka Octavie tak jak eMke przez kilka miesiecy i wtedy sie okaze co ten olej wart. W cywilnych autach ludzie zmieniaja olej co 30 tys km i wiecej, co 2 lata i rzadziej nawet (bo tak zalecają sprzedawcy) i też te auta jezdza, i też nawet robią przebiegi duże. Mimo że serwisy leją jakies najtansze byle jakie oleje. Np PSA leje total, kiedys do wszystkiego 5w40 zalecajac zmiane co 2 lata lub 30 tys km. I wiele osob tak jezdzi i zmienia nie czesciej i sam znam takich co peugeotami po 300-400 tys km tak zrobili. Jednak czy to jest dowod ze total jest bardzo dobry, albo peugeot robi pancerne silniki? |
|
|
![]()
Post
#606
|
|
![]() Frequent User Dołączył: Mon, 01 May 2006 ![]() |
Jeszcze o valvo VR1, ostatnio kupiłem 4l za 98 zł i coś mnie ta cena podejrzanie wygląda. Niektóre półsyntetyki czy mineralne są zbliżone cenowo .
Fakt, że jasny bursztyn to on szybko traci i już po 2-3 tyś jest ciemny brąz, a silnik w bdb kondycji i nic nie bierze oliwy. Z chęcią bym lał jakiegoś Penrite na estrach ale miałem kiedyś 2 przykre przypadki z przejściem na taki syntetyk. W obydwu zaczęły cieknąć zimeringi. A tak poza tym IMO w nowym aucie do 200-250 tyś będzie się sprawdzał raczej każdej marki, zalecanej lepkości olej. W Hondzie zawsze od nowości Shell Ultra 5w40 i zawsze jest bursztyn nawet po 20 tyś. Silniczek cichutki. Być może sprawdzę kompresje tak z ciekawości ile ma po takim przebiegu. Muszę jednak przyznać, że od nowości statecznie jeżdżony i używany przez jedną osobę (mój ojciec) Żadko przeciągany na obrotach. |
|
|
![]()
Post
#607
|
|
Super User Dołączył: Mon, 18 May 2009 Skąd: Gm. Głogówek ![]() |
Frolik, cały czas mowa o benzynie/turbobenzynie. W temacie o dieslach jest odpowiedni temat.
Cieknące simeringi to nie problem, zmiana i jazda. Niby tak jest że PAO zmiękcza a estry wysuszają czy odwrotnie. |
|
|
![]()
Post
#608
|
|
Frequent User Dołączył: Tue, 17 July 2012 ![]() |
Valvoline VR1 Racing kiedys kosztowal za banke 4L okolo 130zl. Cena w jakich granicach oscyluje widac i nie od dzis. Troche potanial to fakt ale czy to sie przelozylo na jakosc? Nie zaobserwowalem poki co a zalewam go od remontu silnika czyli juz kilkanascie wymian.
Niektorzy tez sugerowali, ze jest podrabiany. Moim zdaniem jest za malo popularny, zeby go podrabiac, na prawde malo osob leje ta oliwe, wiec jestem ciekaw skad te komentarze, ze jest beznadziejny. W tym roku tez kupilem set ponad 5L i jak juz mowilem roznic nie zaobserwowalem. Na tym oleju spada wraz z przebiegiem cisnienie co widac, max interwal wymian to 6-7kkm, przy palowaniu czesciej. Sugeruje na prawde z dystansem podchodzic do nowych komentarzy na temat tego produktu. -------------------- --
B18c = 210hp/195nm K20z4 = 255hp/235nm STi = 350hp/500nm |
|
|
![]()
Post
#609
|
|
![]() Forum Clubber Dołączył: Tue, 16 August 2005 Skąd: W-wa ![]() |
Z doswiadczenia
-------------------- ET 11.58s Mistrz Polski FWD NA 2011r, 2014r, 2015r. 2016r. 2017r. Puchar Polski & King of Poland
Powered by Niuton & Re5pect.pl & Penrite.pl & Syr Garage |
|
|
![]()
Post
#610
|
|
Frequent User Dołączył: Tue, 17 July 2012 ![]() |
Moje doswiadczenie mowi co innego, ale ja nie mam w stopce napisane Penrite czy Millers wiec moge byc obiektywny.
![]() -------------------- --
B18c = 210hp/195nm K20z4 = 255hp/235nm STi = 350hp/500nm |
|
|
![]()
Post
#611
|
|
![]() Forum Clubber Dołączył: Tue, 16 August 2005 Skąd: W-wa ![]() |
Ja tez moge. Testowalem wiele .
-------------------- ET 11.58s Mistrz Polski FWD NA 2011r, 2014r, 2015r. 2016r. 2017r. Puchar Polski & King of Poland
Powered by Niuton & Re5pect.pl & Penrite.pl & Syr Garage |
|
|
![]()
Post
#612
|
|
Frequent User Dołączył: Tue, 17 July 2012 ![]() |
Specu - co polecasz do wysilonego N/A w takim razie i czym tak na prawde warto sie zainteresowac?
-------------------- --
B18c = 210hp/195nm K20z4 = 255hp/235nm STi = 350hp/500nm |
|
|
![]()
Post
#613
|
|
![]() Forum Clubber Dołączył: Tue, 16 August 2005 Skąd: W-wa ![]() |
Więcej danych poproszę. A Firmy Penrite i Xado
-------------------- ET 11.58s Mistrz Polski FWD NA 2011r, 2014r, 2015r. 2016r. 2017r. Puchar Polski & King of Poland
Powered by Niuton & Re5pect.pl & Penrite.pl & Syr Garage |
|
|
![]()
Post
#614
|
|
![]() Frequent User Dołączył: Mon, 01 May 2006 ![]() |
![]() XADO to jak się nie mylę Ukraińska marka z Charkowa ![]() |
|
|
![]()
Post
#615
|
|
Forum Homee Dołączył: Tue, 16 December 2014 ![]() |
Czyli jaki olej w normalnej kasie lać do samochodu wolnossącego. Lałem Valvoline i rzeczywiście koło 8-10kkm jest już ciemnawy ale ja i tak zmieniam olej w okolicach 8kkm. Coś dobrego w normalnej cenie, valvo 5l 5w50 wychodzi okolice 130zł, Millersa 5w50 mogę mieć w okolicach 200zł, może jest coś godnego polecenia w podobnej cenie ?
|
|
|
![]()
Post
#616
|
|
![]() Frequent User Dołączył: Mon, 01 May 2006 ![]() |
byle nie za gęsty albo nie za żadki
![]() Valvo spełnia wiele norm i testów tylko pytanie czy wszystkie na rynku są oryginały i gdzie rozlewane. Podobno wszystkie są rozlewane w Holandii ale prawdziwy valvo to pewnie taki prosto z USA . Na europę UE są inne normy i skład oleju może być inny. Np. takiego valvoline Ester+PAO próżno szukać w europie czy nawet USA : http://girim.com/shop/large_image.php?it_id=27 tutaj niemiecki egzotyk : http://voltronic-blog.com/2014/08/28/voltr...ine-oil-review/ |
|
|
![]()
Post
#617
|
|
Forum Homee Dołączył: Tue, 16 December 2014 ![]() |
Ja zwykle zamawiałem u certyfikowanego sprzedawcy ale teraz nie bardzo o takowych bo coś valvo zwineło stronę valvoline polska. Teraz kupuje u mechanika który jest warsztatem Valvoline.
|
|
|
![]()
Post
#618
|
|
Frequent User Dołączył: Fri, 23 November 2007 Skąd: Gdańsk ![]() |
Do kilku poprzednich aut lałem motula i nigdy nie było problemu. Naczytałem się opinii, że Valvo VR-1 super ekstra i tanie, kupiłem, zalałem i po jakichś 6tys. km obróciło panewkę na hamowni. Przypadek? Może i przypadek, kupiłem drugi silnik, wróciłem do Motula.
|
|
|
![]()
Post
#619
|
|
Forum Homee Dołączył: Wed, 05 September 2012 Skąd: Warszawa ![]() |
U mnie w jednym z byłych aut (Audi z silnikiem 4.2) jezdzilem na Valvo 10W60 i olej po 2-3 tysiacach był czarny i cisnienie tez spadało po kilku tysiacach. Dosyć sporo go konsumował. Potem przeszedłem na Xado oczywiscie 10W60 i konsumpcja oleju sie zmniejszyła, dłuzej zachowywał bursztynowy kolor, cisnienie dużo lepsze. No i olej wolniej sie grzał przy ostrej jezdzie.
Panewki mi nigdy nie obróciło na Valvo, ale patrzac na całokształt zachowania, Xado wydaje sie duzo lepszy. |
|
|
![]()
Post
#620
|
|
![]() Forum Clubber Dołączył: Tue, 16 August 2005 Skąd: W-wa ![]() |
A Penrite neszcze ciut lepszy. Ale ja leję 10W70...
-------------------- ET 11.58s Mistrz Polski FWD NA 2011r, 2014r, 2015r. 2016r. 2017r. Puchar Polski & King of Poland
Powered by Niuton & Re5pect.pl & Penrite.pl & Syr Garage |
|
|
![]() ![]() |
![]() |
Wersja Lo-Fi | Aktualny czas: Thursday, 17 July 2025 - 22:34 |