![]() |
![]() ![]() |
![]() |
![]()
Post
#521
|
|
![]() Frequent User Dołączył: Sat, 02 May 2009 Skąd: PL ![]() |
Ma ktoś moze czujnik temperatury oleju w jakimś Bmw z silnikiem R6 ? Najlepiej m54 ale m52 czy m52tu pewnie mają podobnie - chodzi mi jaką temperature osiaga olej (5w40) w tych silnikach po przejechaniu delikatnie do 2.5krpm mniej więcej ~4 kilometrów
|
|
|
Wspieraj forum |
![]()
Post
#
|
![]() Dotacja ![]() |
|
|
|
![]()
Post
#522
|
|
Forum Homee Dołączył: Wed, 05 September 2012 Skąd: Warszawa ![]() |
Co myslicie o 10W60 Millers NT do M5? Warto cos takiego wlac?
|
|
|
![]()
Post
#523
|
|
Forum Killer Dołączył: Thu, 04 February 2010 ![]() |
Co myslicie o 10W60 Millers NT do M5? Warto cos takiego wlac? Zdecydowanie, lepszego nie znajdziesz. -------------------- M57N xd
JZDA |
|
|
![]()
Post
#524
|
|
Forum Homee Dołączył: Wed, 05 September 2012 Skąd: Warszawa ![]() |
Gdzies w necie czytałem, ze po przejściu z Castrola na Millersa 10w60NT w M5 e39 Vanos zaczął głosniej pracować i wogole silnik zrobił się głosniejszy, chociaż zużycie oleju spadło. to możliwe? czy kolejna plotka i farmazon?
Raczej castrol ma przecież złe opinie a Millers bardzo dobre, ale może akurat eMki go nie lubią? |
|
|
![]()
Post
#525
|
|
Super User Dołączył: Fri, 15 January 2010 Skąd: Łowicz ![]() |
Pewnie Millers wypłukał syf po Castrolu bo po tych olejach potrafi być go sporo w silniku.
|
|
|
![]()
Post
#526
|
|
Forum Killer Dołączył: Thu, 04 February 2010 ![]() |
Pewnie Millers wypłukał syf po Castrolu bo po tych olejach potrafi być go sporo w silniku. Syf po Castrolu powinna wyplukać plukanka, może ktoś jej nie użył? -------------------- M57N xd
JZDA |
|
|
![]()
Post
#527
|
|
Forum Killer Dołączył: Tue, 17 February 2009 Skąd: Pomorze ![]() |
Gdzies w necie czytałem, ze po przejściu z Castrola na Millersa 10w60NT w M5 e39 Vanos zaczął głosniej pracować i wogole silnik zrobił się głosniejszy, chociaż zużycie oleju spadło. to możliwe? czy kolejna plotka i farmazon? Raczej castrol ma przecież złe opinie a Millers bardzo dobre, ale może akurat eMki go nie lubią? Powiem Ci, że testowałem różne oleje w M5 (0w-40/5w-50 zimą, 10w-60 LM, TWS) i obecnie mam Millersa i na niem na moje oko pracuje najciszej i najstabilniej trzyma temperaturę, a może to efekt placebo w związku z wysoka ceną ![]() |
|
|
![]()
Post
#528
|
|
![]() Forum Killer Dołączył: Thu, 02 August 2007 Skąd: Kraków ![]() |
Powiem Ci, że testowałem różne oleje w M5 (0w-40/5w-50 zimą, 10w-60 LM, TWS) i obecnie mam Millersa i na niem na moje oko pracuje najciszej i najstabilniej trzyma temperaturę, a może to efekt placebo w związku z wysoka ceną ![]() W swojej byłej m3 po zmianie z Castrola TWS na Millersa cfs z nt miałem dokładnie takie samo wrażenie. Nie mogło to być spowodowane "efektem ceny" bo Castrol TWS był (chyba) minimalnie droższy - coś w okolicy 7x pln/1l bez rabatów. Zdecydowałem się na zmianę akurat na Millersa na podstawie takich samych jak Twoje odczuć u innych użytkowników. -------------------- e55 amg w210 - gone
m3 e46 - gone scirocco r dsg |
|
|
![]()
Post
#529
|
|
![]() Forum Homee Dołączył: Sat, 04 July 2009 ![]() |
A co sadzicie o mobilu 5w-50 bo cena naprawdę atrakcyjna silnik 1.8T audi, tak wiem nie bmw...
-------------------- Wszystkie moje posty są moja subiektywną opinia proszę ich nie łączyć z żadną firmą i osobami...
|
|
|
![]()
Post
#530
|
|
![]() Forum Clubber Dołączył: Mon, 24 March 2003 ![]() |
Do 1.8T jak najbardziej. Jest inny problem - na rynku jest dużo podrób
![]() |
|
|
![]()
Post
#531
|
|
![]() Forum Homee Dołączył: Sat, 04 July 2009 ![]() |
Nie daleko mnie na stacji paliw bp bardzo pożądaną stacja 4 l mobila 5w-50 kosztuje 160 pln jak sprawdzić oryginalność i jak ta cena wygląda wg was...
-------------------- Wszystkie moje posty są moja subiektywną opinia proszę ich nie łączyć z żadną firmą i osobami...
|
|
|
![]()
Post
#532
|
|
Forum Killer Dołączył: Wed, 03 August 2011 Skąd: Szczecin ![]() |
Panowie,
-zadam laickie pytanie wałkowane milion razy wcześniej, jakie zalecane- lub najlepsze parametry dla naszej strefy pogodowej i ciężkiej nogi kierowcy (często jeżdżę dłuższe dystanse z autostradowymi prędkościami) do m52b25 e36. oczywiście syntetyk. myślę o millersie, motulu, liqui moly bo polecane wszystko 5w40.olej z natury wymieniam po ok 10000-12000. do tej pory lany był syntetyk i nie zamierzam tego zmieniać, bo to było jedno z kryterium zakupu aut. -jaką płukankę kupić jeśli będzie taka potrzeba. -gdzie kupić żeby nie kupić lipy. może być sklep internetowy, lub coś w szczecinie lub bydgoszczy. |
|
|
![]()
Post
#533
|
|
Frequent User Dołączył: Mon, 15 June 2009 ![]() |
ja jeździłem na castrolu edge 10w60, ostatnio zmieniłem na motula 300v 20w60 le mans i motor lepiej pracuje, jest cichszy, szklanki mniej stukają... auto tylko do sportu.
co do twojego pytania każdy z tych olei będzie dobry.motula i castrola w dobrej cenie można kupić w hurtowni olejów Ma-Ta(Szczecin), liqiu moly w dobrej cenie mają w moto-tech(Szczecin) |
|
|
![]()
Post
#534
|
|
![]() User Dołączył: Wed, 04 February 2009 ![]() |
Panowie, czeka mnie w najblizszym czasie zmiana oleju, przegladnalem kilka ostatnich stron tutaj, oraz w innych tematach dot. oleji ale prosze o pomoc, poniewaz nie jest latwo podjac jakas decyzje...
pare slow o pacjencie, 528i e39 od pierwszego wlasciciela trafilo w moje rece, czyli M52B28 z oryginalnym przebiegiem 190k km, od nowosci do teraz serwisowane w jednym aso, sredni interwal wymiany oleju do tej pory to okolo 30k km, caly czas na pelnym syntetyku, zawieszka mowi Castrol 5w30, ale co bylo lane np 10 lat temu tego niewiadomo. Chce pozostac przy syntetyku, marka oleju napewno inna (Millers,Motul ?), a jakie parametry ? Trzymac sie 5w30 ? Pytanie nr 2 - czy warto uzyc jakiejs plukanki ? Troche boje sie ewentualnego rozszczelnienia, ale naczytalem sie o tym syfie po castrolu i gleboko rozwazam taka mozliwosc. Z gory dzieki za wszystkie sugestie ! -------------------- Daihatsu Charade GTti / Nie dostaję żadnych PW, kontakt w temacie o moim Daihatsu
|
|
|
![]()
Post
#535
|
|
Forum Killer Dołączył: Thu, 04 February 2010 ![]() |
Panowie, czeka mnie w najblizszym czasie zmiana oleju, przegladnalem kilka ostatnich stron tutaj, oraz w innych tematach dot. oleji ale prosze o pomoc, poniewaz nie jest latwo podjac jakas decyzje... pare slow o pacjencie, 528i e39 od pierwszego wlasciciela trafilo w moje rece, czyli M52B28 z oryginalnym przebiegiem 190k km, od nowosci do teraz serwisowane w jednym aso, sredni interwal wymiany oleju do tej pory to okolo 30k km, caly czas na pelnym syntetyku, zawieszka mowi Castrol 5w30, ale co bylo lane np 10 lat temu tego niewiadomo. Chce pozostac przy syntetyku, marka oleju napewno inna (Millers,Motul ?), a jakie parametry ? Trzymac sie 5w30 ? Pytanie nr 2 - czy warto uzyc jakiejs plukanki ? Troche boje sie ewentualnego rozszczelnienia, ale naczytalem sie o tym syfie po castrolu i gleboko rozwazam taka mozliwosc. Z gory dzieki za wszystkie sugestie ! Zaproponowałbym Millersa XF LL 0W40 ( norma BMW LL 01 ) + przed wymianą płukankę Engine Flush. -------------------- M57N xd
JZDA |
|
|
![]()
Post
#536
|
|
![]() User Dołączył: Wed, 04 February 2009 ![]() |
Ok, doczytalem troche o plukance i chyba nie ma co sie bac, tak wiec bedzie grana na poczatku, ale co do oleju... auto to dupowoz, glownie autostrady i dluzsze przejazdy, mozliwe ze wymiana bedzie jakies 2 razy do roku przy interwale 10-12k km dlatego popatrzylem tez w strone Tridenta 5w40 (nizsze koszta), tylko te oleje sa dwa, Long Life i zwykly, na forum BMW wylapalem troche opinii ze ten zwykly pozostawia czystszy silnik - teoretycznie jest lepszy, moze to ktos potwierdzic ? Jak i sensownosc tego wyboru ?
-------------------- Daihatsu Charade GTti / Nie dostaję żadnych PW, kontakt w temacie o moim Daihatsu
|
|
|
![]()
Post
#537
|
|
Forum Homee Dołączył: Wed, 05 September 2012 Skąd: Warszawa ![]() |
Przez 15 lat auto miało lany zapewne Castrol, więc teraz zastanawianie sie czy wybrac taki czy inny Millers, to już jak rozmowa o wyzszosci Bożego Narodzenia nad Wielkanocą.
Wybierz ten, ktory bardziej pasuje Twojemu budżetowi i przede wszystkim ten, co do którego masz pewnosc ze jest oryginalny. No i częste zmiany, tak jak piszesz co 10-12 tys km to optimum. Rozsądnie eksploatowane M52TU zrobi jeszcze 3 razy tyle co masz obecnie na liczniku ![]() Temu silnikowi nie zrobi moim zdaniem zadnej róznicy czy wlejesz takiego czy innego Millersa 5w30 czy 5w40, jesli go bedziesz zmieniac maksymalnie co 10-12 tys km... Najwazniejsze w tym silniku dla jego sprawnosci i jego dlugowiecznosci jest jego chłodzenie, chlodzenie i jeszcze raz chłodzenie. Zabija go przegrzanie, co niestety często sie zdarza. Doglądaj chłodnicy, przewodów, ich stanu, wycieków, poziomu płynu. To na prawdę najwazniejsze. ![]() Ja z Millersem 5W30 mam bardzo dobre doswiadczenia. |
|
|
![]()
Post
#538
|
|
Forum Homee Dołączył: Wed, 05 September 2012 Skąd: Warszawa ![]() |
Na Tridencie 5w40 M52 chodzi bardzo ladnie. Kolega od jakiegos czasu ma taki zalany w e46. Także to dobry wybór do silników M52.
|
|
|
![]()
Post
#539
|
|
![]() User Dołączył: Wed, 04 February 2009 ![]() |
No i swietnie, rozwiales moje watpliwosci, dzieki !
dizajner -> wyslalem PW -------------------- Daihatsu Charade GTti / Nie dostaję żadnych PW, kontakt w temacie o moim Daihatsu
|
|
|
![]()
Post
#540
|
|
Forum Killer Dołączył: Thu, 04 February 2010 ![]() |
No i swietnie, rozwiales moje watpliwosci, dzieki ! dizajner -> wyslalem PW Poszedł mail z ofertą. -------------------- M57N xd
JZDA |
|
|
![]() ![]() |
![]() |
Wersja Lo-Fi | Aktualny czas: Friday, 18 July 2025 - 11:50 |